quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:27 schreef franklop het volgende:
Ik hoor het al, ze zetten Verstappen alweer op pole
quote:Op zaterdag 28 november 2020 14:35 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En hij eindigt vervolgens weer achter de Mercedessen
Verwacht niet, gehoopt wel. Dit is gewoon saaaaaaaiquote:Op zaterdag 28 november 2020 16:12 schreef Starflyer het volgende:
Had iemand wat anders verwacht, dan?
Imho schroeft Mercedes in de vrije trainingen de motor wat terug zodat ze in de kwalificatie en eace wat meer vermogen kunnen gebruiken zonder aan betrouwbaarheid in te boeten.
Dat doet iedereen maar die Mercedes schroeft net wat verder open op de momenten dat het nodig is.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:12 schreef Starflyer het volgende:
Had iemand wat anders verwacht, dan?
Imho schroeft Mercedes in de vrije trainingen de motor wat terug zodat ze in de kwalificatie en eace wat meer vermogen kunnen gebruiken zonder aan betrouwbaarheid in te boeten.
En dat mag dus niet meer. Één motorstand voor kwalificatie en race. Die gelijk moet zijn voor alle Mercedesmotoren.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat doet iedereen maar die Mercedes schroeft net wat verder open op de momenten dat het nodig is.
Wie wordt er derde bij de constructeurs.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:17 schreef DKUp het volgende:
Dat gaat spannend worden de laatste drie races
Boeit niemand iets.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wie wordt er derde bij de constructeurs.
Wikipedia?quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:25 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is de stand in het constructeurskampioen?
ik keek altijd op gpupdate maar die site is nu kutkut. Waar checken jullie de uitslagen, standje enzulks?
Ehm gpupdate is een klote site. Ik heb nog niet een vervangende site gevonden.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:25 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is de stand in het constructeurskampioen?
ik keek altijd op gpupdate maar die site is nu kutkut. Waar checken jullie de uitslagen, standje enzulks?
hij heeft de mazzel dat de rest niet thuis geeftquote:Op zaterdag 28 november 2020 16:39 schreef Tinos85 het volgende:
Albon wel mooi P4 achter Verstappen. Maar wel weer zes fucking tiende.
quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
grafstemming in de studio dan ...
misschien moet je eens oefenen op droog krantenpapierquote:Op zaterdag 28 november 2020 16:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, mijn handschrift was onleesbaar
quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien moet je eens oefenen op droog krantenpapier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:02 schreef BroesWillems het volgende:
[ twitter ]
Breaking!Logisch toch, dat het breaking! isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
Klopt. Volgend jaar wordt nog erger. Ze zouden veel verbeterpunten hebben gevonden al voor 2021 qua chassis en motor Mercedes. Mercedes is de komende 5 jaar gewoon weer onverslaanbaar. En dan te bedenken dat ze al 5 races geen nieuwe onderdelen meer meebrengen en red bull wel. Mercedes speelt met de concurrentiequote:Op zaterdag 28 november 2020 16:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verwacht niet, gehoopt wel. Dit is gewoon saaaaaaai
En als ik de geruchten over de progressie van Merc mag geloven m.b.t. de wagen van volgend seizoen, dan wordt het volgend seizoen alleen maar erger
MaAr RbR iS zO SnEL tijDeNs De TesTs.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:17 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt. Volgend jaar wordt nog erger. Ze zouden veel verbeterpunten hebben gevonden al voor 2021 qua chassis en motor Mercedes. Mercedes is de komende 5 jaar gewoon weer onverslaanbaar. En dan te bedenken dat ze al 5 races geen nieuwe onderdelen meer meebrengen en red bull wel. Mercedes speelt met de concurrentie
Dit hele F1-forum is verworden tot een zeur-over-Lewis-Hamilton-forum.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
MaAr RbR iS zO SnEL tijDeNs De TesTs.
Grote waarheid hierboven. Nog seizoenen lang ergeren aan de vleesgeworden hypocrisie van de altijd irritante Lewis H.
Een autosport subforum zou sowieso logischer zijn, en een stuk beter lopen, dan een Formule 1 subforum. Zoveel valt er niet te lullen over de hedendaagse F1.quote:Op zaterdag 28 november 2020 18:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dit hele F1-forum is verworden tot een zeur-over-Lewis-Hamilton-forum.
Nja, bijna ook geen enkel levend topic meer over.
Zolang er geen nieuwe motor komt heeft de rest toch geen kans tot 2026quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:03 schreef Newone82 het volgende:
Nog wat minder Mercedes nieuws.
Hun auto van 2021 heeft al de downforce levels van 2020. (!!!!)
En dat terwijl door de regelgeving aan de vloer er 10% minder downforce zou komen.
Game over seizoen 2021. Ze zijn als eerste begonnen aan hun wagen van 2021 en staan dus weer erg voor op de rest.
https://www.gpblog.com/en(...)el-for-2021-car.html
Vandaar dat Racing Point en Williams op de plekken 2 en 3 staan.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zolang er geen nieuwe motor komt heeft de rest toch geen kans tot 2026
En met Red Bull redelijk uit de running omdat Honda ermee stopt zullen Aston Martin en McLaren moeten gaan vechten om P3 in 2022
En dan is het nog even kijken of het Ferrari of Alpine (Renault) wordt op P7.
Voor het gemak vergeet je even RB en Ferrari.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op mijn beurt ben ik er vrij zeker van dat Renault de komende jaren uit zal groeien tot het tweede team in de F1.
McLaren heeft voor veel mensen de gunfactor omdat ze dadelijk twee clowns achter het stuur hebben zitten maar persoonlijk verwacht ik niet dat de overstap naar Mercedes ze verder naar voren zal brengen. Als bedrijf krijgt McLaren ook harde klappen in deze coronacrisis.
Aston Martin heeft een onthutsend zwak rijdersduo. Stroll en Vettel. Samen met Albon en Latifi momenteel de zwakste rijders in F1.
Het leek mij voor zich spreken dat Ferrari de weg kwijt is en Red Bull downhill zal gaan zonder Honda.quote:Op zaterdag 28 november 2020 20:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeet je even RB en Ferrari.
Aannamesquote:Op zaterdag 28 november 2020 20:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het leek mij voor zich spreken dat Ferrari de weg kwijt is en Red Bull downhill zal gaan zonder Honda.
Wat ben je nou weer bijdehand aan het doen? Dit forum hangt aan elkaar van aannames. Wat moeten we hier anders doen? Ik onderbouw tenminste altijd mijn mening, wat niet van iedere deelnemer aan dit subforum gezegd kan worden.quote:
"Formule 1-coureur Max Verstappen verlengde in januari zijn contract bij Red Bull tot en met 2023, maar die termijn is volgens de topadviseur van de Oostenrijkse renstal niet onvoorwaardelijk. "Eigenlijk heeft Max een vast contract tot eind 2021", liet Helmut Marko weten op het Duitse nieuwsplatform Sport1"quote:
dus tot die tijd geen escape?quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:12 schreef D_A het volgende:
[..]
"Formule 1-coureur Max Verstappen verlengde in januari zijn contract bij Red Bull tot en met 2023, maar die termijn is volgens de topadviseur van de Oostenrijkse renstal niet onvoorwaardelijk. "Eigenlijk heeft Max een vast contract tot eind 2021", liet Helmut Marko weten op het Duitse nieuwsplatform Sport1"
Over "bijdehand doen" gesproken: ik zie in dit geval nergens een onderbouwing van je mening. Met je posting stel je dat twee topteams ineens bij de pakken gaan neerzitten en compleet stoppen met zich verbeteren. Gezien de geschiedenis van beide teams is dat niet realistisch. Het klinkt meer als een wensdroom.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat ben je nou weer bijdehand aan het doen? Dit forum hangt aan elkaar van aannames. Wat moeten we hier anders doen? Ik onderbouw tenminste altijd mijn mening, wat niet van iedere deelnemer aan dit subforum gezegd kan worden.
Waar wil die nog heen in 2021 dan?quote:
Waar heb je het allemaal over? Dit zijn je eigen hersenspinsels die niks met mijn post te maken hebben. "Niet realistisch, een wensdroom", wat kraam je nou allemaal weer voor onzin uit? Ben je er überhaupt van op de hoogte dat Renault nu al voor Ferrari staat in het kampioenschap? Verder is Red Bull dadelijk geen fabrieksteam meer.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Over "bijdehand doen" gesproken: ik zie in dit geval nergens een onderbouwing van je mening. Met je posting stel je dat twee topteams ineens bij de pakken gaan neerzitten en compleet stoppen met zich verbeteren. Gezien de geschiedenis van beide teams is dat niet realistisch. Het klinkt meer als een wensdroom.
Racing Point = Aston Martin.quote:Op zaterdag 28 november 2020 20:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vandaar dat Racing Point en Williams op de plekken 2 en 3 staan.
Oh, wacht ...
Ja. Als je op basis van een seizoen (sterker nog: een moment in een seizoen) dat soort scenario's schetst dan zijn dan zijn ze zeker onrealistisch ja. In de 40 jaar dat ik Formule 1 volg heb ik al vaak genoeg ondervonden dat dat soort momentopnames nooit een betrouwbaar beeld geven. Zeker niet als het gaat om dit soort teams.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waar heb je het allemaal over? Dit zijn je eigen hersenspinsels die niks met mijn post te maken hebben. "Niet realistisch, een wensdroom", wat kraam je nou allemaal weer voor onzin uit? Ben je er überhaupt van op de hoogte dat Renault nu al voor Ferrari staat in het kampioenschap? Verder is Red Bull dadelijk geen fabrieksteam meer.
Erg "onrealistische" scenario's die ik schets ja.
Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja. Als je op basis van een seizoen (sterker nog: een moment in een seizoen) dat soort scenario's schetst dan zijn dan zijn ze zeker onrealistisch ja. In de 40 jaar dat ik Formule 1 volg heb ik al vaak genoeg ondervonden dat dat soort momentopnames nooit een betrouwbaar beeld geven. Zeker niet als het gaat om dit soort teams.
En Red Bull is trouwens geen fabrieksteam. Nooit geweest ook.
I know, maar beide staan niet voor RBR in het kampioenschap. En ook volgend jaar niet is mijn verwachting. Racing Point heeft al noeite genoeg dit jaar om Renault voor te blijven.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Racing Point = Aston Martin.
En Williams is Wiliams, dat gaat nog wel even duren voor die weer een competatieve wagen hebben.
Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presterenquote:Op zaterdag 28 november 2020 23:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.
Het grootste probleem bij Ferrari is de motor. Dat is algemeen bekend. Door de Technical Directives die vorig jaar zijn opgelegd hebben ze hun motor moeten aanpassen voor dit seizoen en dat heeft niet goed uitgepakt.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat vind je nou weer onrealistisch dan? Dat Renault voor Ferrari gaat eindigen? Voor een ieder die ogen in zijn hoofd heeft zou het toch overduidelijk moeten zijn dat Renault de weg omhoog ingeslagen heeft en Ferrari in een neerwaartse spiraal zit. De Ferrari rijders geven ook regelmatig aan geen idee te hebben waarom ze zo langzaam zijn. Het is eerder "onrealistisch" om te beweren dat Ferrari de komende jaren voor Renault gaat eindigen.
Honda levert alleen Red Bull. Dat jij daar in jouw belevingswereld geen 'fabrieksteam' label aan wilt hangen interesseert mij verder vrij weinig.
Het budget is vanaf volgend jaar gelijkquote:Op zaterdag 28 november 2020 23:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presteren
Daarnaast is Renault al ene paar keer uit de F1 vertrokken, onder andere vanwege de auto divisie.
Je lijkt je stelling vooral te onderbouwen op basis van dit ene kutjaar
Ja behalve de motor toch? En ik heb even gemist of er nu consensus over de salarissen van de coureurs is.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het budget is vanaf volgend jaar gelijk
Het Enstone team heeft altijd minder middelen gehad dan Ferrari en datzelfde Ferrari talloze keren verslagen in het kampioenschap. Toyota had jarenlang een van de grootste budgetten in de F1 zonder een deuk in een pakje boter te rijden. Dus nee, ik kan niet zoveel met het bovenstaande verhaal.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Op lange termijn moet Ferrari altijd boven Renault kunnen eindigen, ze hebben een drie keer groter budget en een team wat jaren aan de top stond en dus weet hoe ze moeten presteren
Daarnaast is Renault al ene paar keer uit de F1 vertrokken, onder andere vanwege de auto divisie.
Je lijkt je stelling vooral te onderbouwen op basis van dit ene kutjaar
Het niveau van (technische) kennis en ervaring zal evengoed niet gelijk worden. Dat soort dingen lopen niet perse synchroon met het budget van een team. En ja ik snap wel wat de gedachte achter de budget cap is.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het budget is vanaf volgend jaar gelijk
Motorontwikkeling is nog vrij inderdaad, al is de ontwikkeling beperkt tot één update vóór het seizoen en is er een engine freeze vanaf 2023 (of 2022 als RBR zijn zin krijgt)quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja behalve de motor toch? En ik heb even gemist of er nu consensus over de salarissen van de coureurs is.
Ik ben het met je eens dat RBR niet bijzonder is, maar in de tijd dat ze met de Renault motor reden waren ze beduidend sneller dan team Renault. En ook dit jaar is een klant van Renault sneller dan het fabrieksteam. Ik zet voor volgend jaar liever mijn geld in op McLaren dan op Renaultquote:Op zaterdag 28 november 2020 23:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het Enstone team heeft altijd minder middelen gehad dan Ferrari en datzelfde Ferrari talloze keren verslagen in het kampioenschap. Toyota had jarenlang een van de grootste budgetten in de F1 zonder een deuk in een pakje boter te rijden. Dus nee, ik kan niet zoveel met het bovenstaande verhaal.
Het slaat nergens op om het 'onrealistisch' te vinden dat Renault de komende jaren Ferrari en Red Bull kan verslaan. Wat is er zo bijzonder aan Red Bull?
En dat mag dus niet meer.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Mwa het verschilt per race wie er sneller is, Renault of McLaren. Verder ben ik ervan overtuigd dat Renault zijn klantenteams eerlijk behandeld en dezelfde software geeft. Mercedes klanten zijn vaak niet vooruit te branden of worden hard genaaid. In het onderstaande voorbeeld kon Grosjean in Spa 2015 WK-punten van Vettel afsnoepen in zijn Lotus-Mercedes dus werd er 'opeens' een andere engine mode vrijgegeven door Mercedes waardoor hij veel meer vermogen tot zijn beschikking had en hij Vettel voor kon blijven: https://www.racefans.net/(...)ace-ending-puncture/
Ik moet het nog maar zien of McLaren volgend jaar een stap gaat zetten met Mercedes.
Alex: “huhu “quote:Op zondag 29 november 2020 00:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Horner na Q3 tegen Albon: "Well done Alex, you can bring it back now!"
Daar krijgt de FIA nooit een vinger achter. Maar ik wacht geduldig af tot McLaren-Mercedes het 'Mercedes AMG Petronas Formula One Team' gaat verslaan.quote:
Ik had het ook over 2022 als Honda uitgestapt is en Red Bull zelf een motor moet regelen.quote:Op zaterdag 28 november 2020 23:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
I know, maar beide staan niet voor RBR in het kampioenschap. En ook volgend jaar niet is mijn verwachting. Racing Point heeft al noeite genoeg dit jaar om Renault voor te blijven.
Ze hebben alleen niet zulke goeie kaarten, is wel heel lang geleden dat ze meededen in de top en ze blinken nu ook in niks uit. Dan moet je echt gaan hopen dat zij iets zien wat de anderen niet zien voor de 2022 auto maar dan schat ik Mercedes een stuk hoger in maar ook Red Bull en ik neem aan dat Ferrari dan ook weer echt meedoet.quote:Op zondag 29 november 2020 00:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Renault heeft alle kaarten zelf in handen en is niet overgeleverd aan de grillen van een motorleverancier.
Red Bull betaalt Honda niet, Honda betaalt Red Bull.quote:Op zondag 29 november 2020 00:23 schreef SiGNe het volgende:
Ja, geld maar ze kunnen Red Bull ook een hogere rekening sturen, wat willen die doen dan? Zelf een motor ontwikkelen?
Honda heeft eigen ontwikkelingskosten maar ze vragen gewoon een prijs voor de motor.quote:Op zondag 29 november 2020 00:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Red Bull betaalt Honda niet, Honda betaalt Red Bull.
Het Enstone team lag op zijn reet toen Renault in 2016 weer instapte, dus ze hebben wel behoorlijk wat vooruitgang geboekt de afgelopen jaren. Alonso schijnt intern te hebben aangegeven dat 2021 hem vrij weinig interesseert en dat ze alle kaarten op 2022 moeten zetten. Ik heb er wel vertrouwen in maar Mercedes zie ik ze niet verslaan. Voor RBR en Ferrari zie ik het somber in.quote:Op zondag 29 november 2020 00:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hebben alleen niet zulke goeie kaarten, is wel heel lang geleden dat ze meededen in de top en ze blinken nu ook in niks uit. Dan moet je echt gaan hopen dat zij iets zien wat de anderen niet zien voor de 2022 auto maar dan schat ik Mercedes een stuk hoger in maar ook Red Bull en ik neem aan dat Ferrari dan ook weer echt meedoet.
voor zover ik weet is het een sponsor/partner overeenkomst dus Honda betaalt aan Red Bullquote:Op zondag 29 november 2020 00:36 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Honda heeft eigen ontwikkelingskosten maar ze vragen gewoon een prijs voor de motor.
Als ze meer kosten hebben dan inkomsten dan moeten ze de prijs verhogen.
Red Bull heeft Honda meer nodig dan andersom en dat is al vanaf het begin van de samenwerking.
Waarom somberder dan voor Renault?quote:Op zondag 29 november 2020 00:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Voor RBR en Ferrari zie ik het somber in.
RBR heeft geen motor, een hoofdontwerper die nog met pen en papier werkt, een eigenaar die om de haverklap dreigt de stekker eruit te trekken en een 'talentenprogramma' die ons Kvyat, Gasly en Albon geschonken heeft.quote:
Dan moeten ze dat aanpassen ipv er midden in het motor-seizoen eruit te stappen.quote:Op zondag 29 november 2020 00:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
voor zover ik weet is het een sponsor/partner overeenkomst dus Honda betaalt aan Red Bull
Ontwerper die nog op papier werkt heeft tot nu toe een wagen opgelevert die meer kan dan de motor en kan meedoen voor de podia.quote:Op zondag 29 november 2020 00:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
RBR heeft geen motor, een hoofdontwerper die nog met pen en papier werkt, een eigenaar die om de haverklap dreigt de stekker eruit te trekken en een 'talentenprogramma' die ons Kvyat, Gasly en Albon geschonken heeft.
Ferrari weet niet waarom ze een langzame auto hebben. Tevens hebben ze twee jonge coureurs die in dezelfde fase van hun carrière zitten. Dat kan haast niet goed gaan. Zowel Sainz als Leclerc kan het zich niet veroorloven om het team interne duel te verliezen.
Maar nogmaals, we gaan het allemaal wel zien. Ik heb ook geen glazen bol in huis staan.
Alpha Tauri is nu een zusterteam, geen dochterteam.quote:Op zondag 29 november 2020 03:09 schreef Gehrman het volgende:
Ik zou Albon wisselen met Gasly volgend seizoen. Gasly verdient een nieuwe kans na wat hij heeft laten zien en dan heeft Albon nog even om zichzelf te ontwikkelen. Als je nu Hülkenberg inbrengt en Albon eruit knikkert doet dat behoorlijk afbreuk aan het talentenprogramma.
RBR heeft geen Mercedes motor maar dat heeft Renault ook niet, verder zijn ze qua chassis de enige die ook maar in de buurt komen van Mercedes en is een talenten programma niet zo relevant voor de auto zelf maar je Vergeet Vettel, Ricciardo en Verstappen te noemen.quote:Op zondag 29 november 2020 00:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
RBR heeft geen motor, een hoofdontwerper die nog met pen en papier werkt, een eigenaar die om de haverklap dreigt de stekker eruit te trekken en een 'talentenprogramma' die ons Kvyat, Gasly en Albon geschonken heeft.
Ferrari weet niet waarom ze een langzame auto hebben. Tevens hebben ze twee jonge coureurs die in dezelfde fase van hun carrière zitten. Dat kan haast niet goed gaan. Zowel Sainz als Leclerc kan het zich niet veroorloven om het team interne duel te verliezen.
Maar nogmaals, we gaan het allemaal wel zien. Ik heb ook geen glazen bol in huis staan.
Teams kunnen die ontwikkelingskosten niet betalen. Sowieso is de prijs voor een klantenmotor vastgelegd door de FIA op ca ¤ 15 miljoen. Dat is bij lange na niet genoeg om die ontwikkelingskosten te dekken die eerder 10x zoveel zijn of zelfs nog meer. Het is niet voor niets dat de FIA ook de kosten voor de motorontwikkeling terug wil brengen door maar 1 motor per seizoen te homologeren en er vanaf 2023 een volledige engine freeze komt.quote:Op zondag 29 november 2020 00:36 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Honda heeft eigen ontwikkelingskosten maar ze vragen gewoon een prijs voor de motor.
Als ze meer kosten hebben dan inkomsten dan moeten ze de prijs verhogen.
Red Bull heeft Honda meer nodig dan andersom en dat is al vanaf het begin van de samenwerking.
RB doet al jaren mee in de top 3 ondanks alles wat je benoemd. Die weg omhoog die je bij Renault ziet zie ik net zo goed bij Mclaren en RP. Het is dat Ferrari een illegale route in heeft geslagen met de motor en nu dus een achterstand heeft.quote:Op zondag 29 november 2020 00:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
RBR heeft geen motor, een hoofdontwerper die nog met pen en papier werkt, een eigenaar die om de haverklap dreigt de stekker eruit te trekken en een 'talentenprogramma' die ons Kvyat, Gasly en Albon geschonken heeft.
Ferrari weet niet waarom ze een langzame auto hebben. Tevens hebben ze twee jonge coureurs die in dezelfde fase van hun carrière zitten. Dat kan haast niet goed gaan. Zowel Sainz als Leclerc kan het zich niet veroorloven om het team interne duel te verliezen.
Maar nogmaals, we gaan het allemaal wel zien. Ik heb ook geen glazen bol in huis staan.
Ik vind dat best wel een rare mentaliteit. Je hebt Gasly geprobeerd, werkte niet. In de formule 1 krijg je sowieso niet veel 2de kansen, laat staan dat je krijgt wat je "verdient". Red Bull geeft al jaren aan dat ze wereldkampioenen willen, waarom dan vast houden aan Gasly en Albon? Je hebt ze geprobeerd, zijn het niet helemaal, okay dan beetje zonde om daar meer tijd en energie aan te verspillen in de hoop dat ze ooit nog eens binnen 3 tienden van Max kunnen komen. Als dat is wat ze willen dan kunnen ze net zo goed een Perez of een Hulk binnen halen.quote:Op zondag 29 november 2020 03:09 schreef Gehrman het volgende:
Ik zou Albon wisselen met Gasly volgend seizoen. Gasly verdient een nieuwe kans na wat hij heeft laten zien en dan heeft Albon nog even om zichzelf te ontwikkelen. Als je nu Hülkenberg inbrengt en Albon eruit knikkert doet dat behoorlijk afbreuk aan het talentenprogramma.
Ik snap ook niet waarom mensen telkens weer over Gasly beginnenquote:Op zondag 29 november 2020 10:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vind dat best wel een rare mentaliteit. Je hebt Gasly geprobeerd, werkte niet. In de formule 1 krijg je sowieso niet veel 2de kansen, laat staan dat je krijgt wat je "verdient". Red Bull geeft al jaren aan dat ze wereldkampioenen willen, waarom dan vast houden aan Gasly en Albon? Je hebt ze geprobeerd, zijn het niet helemaal, okay dan beetje zonde om daar meer tijd en energie aan te verspillen in de hoop dat ze ooit nog eens binnen 3 tienden van Max kunnen komen. Als dat is wat ze willen dan kunnen ze net zo goed een Perez of een Hulk binnen halen.
Eens maar blijkbaar bij gebrek aan beter al laat Gasly dit jaar toch wel zien dat hij in de F1 thuis hoort, Kvyat vind ik dan wel een vreemdere oplossing als je het over 2e kansen hebt.quote:Op zondag 29 november 2020 10:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vind dat best wel een rare mentaliteit. Je hebt Gasly geprobeerd, werkte niet. In de formule 1 krijg je sowieso niet veel 2de kansen, laat staan dat je krijgt wat je "verdient". Red Bull geeft al jaren aan dat ze wereldkampioenen willen, waarom dan vast houden aan Gasly en Albon? Je hebt ze geprobeerd, zijn het niet helemaal, okay dan beetje zonde om daar meer tijd en energie aan te verspillen in de hoop dat ze ooit nog eens binnen 3 tienden van Max kunnen komen. Als dat is wat ze willen dan kunnen ze net zo goed een Perez of een Hulk binnen halen.
In hoeverre zijn dat toppers? Op de sympathie meter scoort Hulk hoog maar tov Ricciardo was hij duidelijk de mindere, Perez is beter dan Stroll en Ocon gebleken maar hoeveel zegt dat?quote:Op zondag 29 november 2020 10:39 schreef daNpy het volgende:
Probeer dan Hulkenberg of Perez voor een jaartje. Die incidentele uitschieters die de coureurs van AT maken, maken het echt geen toppers.
Het helpt ook gewoon niet mee dat RB elk jaar iemand anders in die 2e auto zet. Ook een Perez of Hulkenberg heeft weer een gewenningsperiode nodig.quote:Op zondag 29 november 2020 10:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
In hoeverre zijn dat toppers? Op de sympathie meter scoort Hulk hoog maar tov Ricciardo was hij duidelijk de mindere, Perez is beter dan Stroll en Ocon gebleken maar hoeveel zegt dat?
Moeten we daar heel blij mee zijn?quote:Op zondag 29 november 2020 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij Mercedes houden ze gewoon jarenlang vast aan hetzelfde duo.
Waarvan er eentje al jaren ondermaats presenteert.quote:Op zondag 29 november 2020 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het helpt ook gewoon niet mee dat RB elk jaar iemand anders in die 2e auto zet. Ook een Perez of Hulkenberg heeft weer een gewenningsperiode nodig.
Bij Mercedes houden ze gewoon jarenlang vast aan hetzelfde duo.
Ja, maar ja ondermaats presteren betekent in dit geval nog altijd een aantal racewins, poles, veel podia en een 2e plaats WK.quote:Op zondag 29 november 2020 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarvan er eentje al jaren ondermaats presenteert.
Want dat ligt echt totaal niet aan het feit dat die Mercedes onaantastbaar is.quote:Op zondag 29 november 2020 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar ja ondermaats presteren betekent in dit geval nog altijd een aantal racewins, poles, veel podia en een 2e plaats WK.
Daarom vinden ze het ook wel prima al vraag ik me toch af dat als ze zeg maar een Rosberg nog hadden gehad of ze dan niet nog sneller waren geweest, nu hoeft Hamilton nooit echt tot het gaatje te gaan lijkt het.quote:Op zondag 29 november 2020 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar ja ondermaats presteren betekent in dit geval nog altijd een aantal racewins, poles, veel podia en een 2e plaats WK.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |