abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 november 2020 @ 10:49:46 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196463935
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat je als agent op een melding afgestuurd wordt omdat er een grote groep Zwarte pieten in het centrum vrolijk dansend pepernoten aan het uitdelen is :N |:( 8)7
Maar dan wel gaat bekeuren vanwege anderhalve meter oid... :')
  zondag 29 november 2020 @ 10:57:32 #27
65846 Bocaj
47th President.
pi_196464003
De kans dat Kawasaki nu een een Zwarte Piet tegenkomt is nu wel heel groot! :D
Eens kijken of hij zijn belofte waar gaat maken met zijn grote bek! :')
  zondag 29 november 2020 @ 11:10:11 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 11:48:58 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196464482
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 12:49 schreef RAVW het volgende:
Ook gelijk maar even getekend , moet nu maar eens afgelopen zijn met die ongein ... het slaat nergens op .

Zwarte piet mag niet , maar bij black vrijdag staan ze allemaal als eerste in de rij })
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196464531
gewoon zwarte piet wit schminken zoals ze dat doen met een clown
problem solved
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 29 november 2020 @ 12:13:09 #31
22565 asco
Los in deze tent
pi_196464690
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 10:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat je als agent op een melding afgestuurd wordt omdat er een grote groep Zwarte pieten in het centrum vrolijk dansend pepernoten aan het uitdelen is :N |:( 8)7
Precies.
En trek dat lijntje der idioterie maar eens door.
  zondag 29 november 2020 @ 12:14:51 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 12:23:45 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196464791
als heel het feest weg is gaan ze nog door joh

activisten moeten ook vreten
  zondag 29 november 2020 @ 12:30:39 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196464850
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:23 schreef sp3c het volgende:

Klopt, er moet een verdienmodel, lees: "subsidie ontvangen", in stand gehouden worden.
pi_196464853
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2020 12:23 schreef sp3c het volgende:

Ik was er klaar mee toen roetveegpieten óók niet ok waren.
pi_196465207
Goed nieuws ook voor de hedendaagse opvoeders met tere zieltjes. Het Sinterklaasjournaal staat hier toevallig op; hij heeft net zijn excuses aangeboden dat hij vroeger stoute kinderen in de zak heeft meegenomen naar Spanje. Hij verontschuldigt zich voor het verleden en hij zal NOOIT meer kinderen meenemen...!
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_196465284
Ik ben een sterke voorstander op een verbod van deze bende.
Het zijn haatzaaiers die zelf ook racistisch zijn , veelal werkschuw volk die wel graag de uitkeringen en subsidies binnen haalt van de witmensen maar voor de rest mag de witmens achteraan sluiten of als kanonnenvoer dienen als ze eens zijn met hun standpunten.
Ze mogen ook gewoon honderden kilometers reizen in corona tijd waar dat niet gewenst is.
Jarenlang de witmens uitmaken voor racist in de media en tijdens intochten en het dan raar vinden dat de witmens een keer boos wordt en zich gaat verzetten.
En ja dan heeft de witmens nog altijd meer personen dan dat zielige clubje wat jullie verzameld hebben.

KZOP moet kapot

[ Bericht 0% gewijzigd door Bottendaal op 29-11-2020 17:00:01 ]
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 13:33:06 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196465576
verbod lijkt me onzin maar er hoeft niet overal een rode loper uit hoor

een demo (en tegendemo) tijdens de officiele intocht en klaar mee wmb

en niet van belastinggeld, verkoop maar meer tshirtjes
pi_196479961
twitter

Fijn volk hoor!
  Moderator / Redactie FP maandag 30 november 2020 @ 08:37:25 #40
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_196480037
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:25 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Fijn volk hoor!
En er dan lafjes snel vandoor gaan omdat anders de politie komt. Zo kennen we ze weer, laffe 'activisten' :r
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 30 november 2020 @ 09:23:31 #41
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_196480373
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 08:25 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Fijn volk hoor!
Als je de wereld beter wilt maken kun je ook iets aan de honger in de wereld doen, of de ontwikkelingshulp in gaan.

Dit is gewoon een stelletje sneue sufkutten. Beetje zielig.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_196480422
Als ze Zwarte piet weg willen zien gaan dan moeten ze op 6 december komen.
van 14 november tot 6 december zijn Sinterklaas en Zwarte piet in het land.
In tegenstelling tot werkschuwe ongeschoren beroepsactivisten vertrekt Zwarte piet weer nadat zijn klus gedaan is.
het jeugdjournaal besteed er aandacht aan.

er zijn kinderen en ouders die baat hebben bij het zien van de uittocht van Sinterklaas. kinderen (bijv. met autisme) kunnen blijven denken dat sinterklaas en zwarte piet ergens kunnen opduiken en dat geeft spanning.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator / Redactie FP maandag 30 november 2020 @ 09:48:33 #43
Brabo Bastard
pi_196480619
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 09:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als ze Zwarte piet weg willen zien gaan dan moeten ze op 6 december komen.
van 14 november tot 6 december zijn Sinterklaas en Zwarte piet in het land.
In tegenstelling tot werkschuwe ongeschoren beroepsactivisten vertrekt Zwarte piet weer nadat zijn klus gedaan is.
het jeugdjournaal besteed er aandacht aan.

er zijn kinderen en ouders die baat hebben bij het zien van de uittocht van Sinterklaas. kinderen (bijv. met autisme) kunnen blijven denken dat sinterklaas en zwarte piet ergens kunnen opduiken en dat geeft spanning.
Dit was ook de periode dat mijn ouders mij en mijn zus nog beter in het gareel konden houden :D

"Eet je bord leeg, want Zwarte Piet ziet alles!"

Nou, de borden waren nog nooit zo vlug leeg _O-
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_196482223
De politieke partij Denk heeft een verbod op zwarte piet in het openbaar in zijn programna staan

Bron: teletekst pagina 113
  maandag 30 november 2020 @ 12:08:17 #45
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196482324
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 11:58 schreef Bottendaal het volgende:
De politieke partij Denk heeft een verbod op zwarte piet in het openbaar in zijn programna staan

Bron: teletekst pagina 113
Dat verbaast me niks.
pi_196482365
het tuig was onlangs bezig in Krommenie
ook bruine pieten mogen niet.

quote:
Winkelier zwicht na dreiging: 'Ook bruine pietjes mochten niet meer'
KROMMENIE - Winkeliers in het centrum van Krommenie voelen zich geïntimideerd door de op hun stoep geschilderde leuzen ’Zwarte Piet is racisme’. ,,Dit is het laatste jaar dat ik een sinterklaasetalage heb gemaakt’’, zegt Peter Kuijs van Groot Schoenen aangeslagen.

Voor de deur van minstens vier winkels in de Zuiderhoofdstraat stond zaterdagochtend de tekst op de stoep gespoten. Onverlaten waren de nacht ervoor aan de slag gegaan. Behalve de schoenenwinkel, waren ook modezaak J&R Fashion, Bie Zjoe en garage Schoone doelwit.

,,Wie dit gedaan hebben, weet ik niet'', zegt Ron Gordijn van J&R Fashion boos. Hij had in zijn etalage een sinterklaas en een kleine zwarte piet staan. ,,Toen ik 's ochtends bij aankomst de tekst zag, heb ik het pietje weggehaald. Ja ik ben gezwicht. Omdat de volgende stap misschien mijn ramen zijn.'' Gordijn en zijn vrouw Corina voelen zich bedreigd. Ze overwegen naar de politie te gaan.

Bruine pietjes

Kuijs vermoedt dat de actiegroep 'Zaankanters tegen racisme' verantwoordelijk is voor de teksten op de straat. Twee weken eerder al had de groep op Facebook gemeld dat het schandalig was dat de winkelier zwarte pietjes in de etalage had. De ondernemer voelde zich toen bedreigd en vreesde voor een steen door zijn raam. ,,Daarop heb ik de zwarte pietjes weggehaald en de bruine pietjes laten staan en mondkapjes omgedaan. Dat is blijkbaar niet genoeg. 'Ook bruine pietjes is racisme', stond er.

Vele jaren heeft Groot Schoenen een prachtige grote pakjesboot in de etalage. ,,Kinderen staan altijd met de neus op de ramen'', verzucht hij.

Wat de ondernemers het meeste steekt is dat de daders niet gewoon binnenkomen en in gesprek gaan. Gordijn: ,,Dan had ik uitgelegd dat het een kinderfeest is. En dat het kind van onze zwarte kennissen vorig jaar zwarte piet is geweest. Als ze gevraagd hadden om een roetveegpietje te plaatsen, dan had ik dat gedaan. Maar nee, ze komen stiekem 's nachts en kladden je stoep onder.

Schijters

"Hij vindt het kwalijk dat een traditie door een klein groepje wordt afgepakt. ,,Belachelijk dat Hema, Kruidvat en Zeeman al gezwicht zijn, die schijters doen er niks meer aan.

Ook Peter Kuijs vindt dat de actievoerders in gesprek hadden moeten gaan. ,,Kom binnen en doe je verhaal, dan kijk ik of ik er in mee kan gaan of niet. Nu heb ik besloten dat het voor het laatst is dat ik een sinterklaasetalage heb gemaakt. Dat hebben ze bereikt. Ik zwicht. Om van het gezeur af te zijn. Volgend jaar doe ik er half november meteen de kerstversiering in.

[ Bericht 31% gewijzigd door spectrumanalyser op 30-11-2020 12:22:59 ]
  Moderator / Redactie FP maandag 30 november 2020 @ 12:20:39 #47
Brabo Bastard
pi_196482515
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
het tuig was onlangs bezig in Krommenie
ook bruine pieten mogen niet.
[..]

[ afbeelding ]
Ik kan hier zo boos om worden. Mijn bloed kookt als ik dit zo lees. Dit is je reinste intimidatie, en dat tuig komt er nog mee weg ook. Zo laf, zo laag, zo smerig, gadverdamme. Ik hoop dat die Blackstapo trots is :r
"Omae wa mou shindeiru."
pi_196482581
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:20 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik kan hier zo boos om worden. Mijn bloed kookt als ik dit zo lees. Dit is je reinste intimidatie, en dat tuig komt er nog mee weg ook. Zo laf, zo laag, zo smerig, gadverdamme. Ik hoop dat die Blackstapo trots is :r
ja, hier ook dezelfde woede.
ik snap de winkelier. je wilt geen gesodemieter. dit jaar is het dan een intimiderende tekst op de tegels maar wat is de volgende stap van dit tuig.
ik krijg wel (weer) het vermoeden dat het tuig met de trein gekomen is uit Amsterdam, het is op loopafstand.

misschien dat een Sinterklaasopstelling -in- de winkel buiten het zicht vanaf de straat nog een optie is. maar dan wel met Zwarte piet graag.
  Moderator / Redactie FP maandag 30 november 2020 @ 12:32:49 #49
Brabo Bastard
pi_196482712
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:25 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ja, hier ook dezelfde woede.
ik snap de winkelier. je wilt geen gesodemieter. dit jaar is het dan een intimiderende tekst op de tegels maar wat is de volgende stap van dit tuig.
ik krijg wel (weer) het vermoeden dat het tuig met de trein gekomen is uit Amsterdam, het is op loopafstand.

misschien dat een Sinterklaasopstelling -in- de winkel buiten het zicht vanaf de straat nog een optie is. maar dan wel met Zwarte piet graag.
Ik had de stoep schoongemaakt en wellicht gedacht aan camera beelden. Niemand vertelt mij hoe ik mijn winkel moet runnen, en al helemaal niet wat ik in de vitrine zet. Je hoeft er niks te kopen, loop dan door en ga bij een andere winkel je spullen halen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_196482902
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:08 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat verbaast me niks.
Mij wel, omdat Turken ook het feest vieren met een zwarte Piet. Althans als ik mijn Turkse collega's moet geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')