abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:01:12 #26
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_196450981
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 10:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoezo ben je er bang voor? Het is toch alleen maar prima dat deze engnek z'n eigen partij de das omdoet.
Want jij wilt graag dat een groot deel van het electoraat onvertegenwoordigd wordt in ons democratisch bestel en dat alleen maar omdat jij het niet met ze eens bent? Wat democratisch en progressief van je.

Zo werd Trump bv verkozen als protest omdat er voor hun denkbeelden en meningen geen aandacht was. Dat is blijkbaar wat je ook in Nederland wilt.
pi_196450989
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:01 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Want jij wilt graag dat een groot deel van het electoraat onvertegenwoordigd wordt in ons democratisch bestel en dat alleen maar omdat jij het niet met ze eens bent? Wat democratisch en progressief van je.

Zo werd Trump bv verkozen als protest omdat er voor hun denkbeelden en meningen geen aandacht was. Dat is blijkbaar wat je ook in Nederland wilt.
Zijn partijen genoeg hoor.
I´m back.
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:03:20 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196450997
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:01 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Want jij wilt graag dat een groot deel van het electoraat onvertegenwoordigd wordt in ons democratisch bestel en dat alleen maar omdat jij het niet met ze eens bent? Wat democratisch en progressief van je.

Zo werd Trump bv verkozen als protest omdat er voor hun denkbeelden en meningen geen aandacht was. Dat is blijkbaar wat je ook in Nederland wilt.
Hun denkbeelden worden al bijna 20 jaar vertegenwoordigd.

En het levert alleen maar stront op.
pi_196451027
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:01 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Want jij wilt graag dat een groot deel van het electoraat onvertegenwoordigd wordt in ons democratisch bestel en dat alleen maar omdat jij het niet met ze eens bent? Wat democratisch en progressief van je.

Zo werd Trump bv verkozen als protest omdat er voor hun denkbeelden en meningen geen aandacht was. Dat is blijkbaar wat je ook in Nederland wilt.
De massa van die potentiële FvD-kiezers wordt prima vertegenwoordigd door PVV en VVD'ers met PVV-corvee. En elke vier jaar zijn er wel een paar nieuwe clubs die graag in die troebele vijver vissen.
Het complotgekkies deel gaat wat lastiger maar die mensen zitten nu eenmaal teveel met zichzelf in de knoop om een stabiele partij op te bouwen.
pi_196451058
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 10:09 schreef Ryan3 het volgende:

En ja, absoluut geloofwaardig acht ik het verhaal nu (dat van Otten afkomt) dat Baudet ooit om een ariërverklaring vroeg van kandidaat leden van gremia.
Dat verhaal van Otten wordt geloofwaardiger, sinds deze week en wat Bart Nijman schreef
Toch wil ik meer details horen van Otten , maar ook van dat dinertje van die vrijdagavond.
Hoe ging het debat precies, wat werd er letterlijk gezegd over 3 miljoen coronadoden en dat corona de schuld is van Soros
Hoezo wil Baudet desnoods 3 miljoen coronadoden ( alleen Nederlanders ???) accepteren als 'de vrijheid' daarmee verdedigd wordt. Hoe legt hij dat verband? Bedoelt hij weg met de lockdowns, anderhalve meter, mondkapjes .... en vele doden daardoor, maar we behouden de individuele vrijheden?
Of is het nog duivelser... dat hij bedoelt dat de ene George Soros met opzet de pandemie veroorzaakte om met de lockdowns verboden van vele staten een wereldwijde dictatuur te bereiken. En door je te verzetten tegen lockdowns, mondkapjes en sociale distancing , bestrijdt je Soros en de communisten met hun plan tot werelddominantie.
In hoeverre denkt Baudet dit ? Het lijkt op verkapt anti-semitisme. Het artikel van geenstijl bevestigt dit vermoeden

Ik zie in de media te weinig dat men de betrokken navraagt over die vrijdagavond... toegespitst op 3 miljoen coronadoden, Soros en communisten

Ik wilde Baudet nooit extreemrechts noemen op zich. Duidelijk had hij wel extreemrechtse neigingen.
Misschien moet ik die credits die ik hem gaf terugnemen en stellen:
Baudet is een extreemrechtse superwappie.
(nog steeds eufemistisch hoor )
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:10:41 #31
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_196451091
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn partijen genoeg hoor.
Blijkbaar niet.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De massa van die potentiële FvD-kiezers wordt prima vertegenwoordigd door PVV en VVD'ers met PVV-corvee. En elke vier jaar zijn er wel een paar nieuwe clubs die graag in die troebele vijver vissen.
Het complotgekkies deel gaat wat lastiger maar die mensen zitten nu eenmaal teveel met zichzelf in de knoop om een stabiele partij op te bouwen.
Je gaat voorbij aan het feit dat mensen in een vrij en democratisch land zelf de keuze hebben. Wie gaat bepalen waar anderen uit mogen kiezen? Waarom moeten meningen onderdrukt en genegeerd worden, hebben we dan niets geleerd van de geschiedenis?

En hoe in hemelsnaam vind je forum zo gevaarlijk dat ze niet mogen bestaan maar vind je de PVV wel ok?!
pi_196451114
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 10:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij gaat die campagne voeren op het thema 'vrijheid'.
Geen idee hoeveel mensen hij nog naar zich to kan trekken.
Zou op zich wel stemmen kunnen trekken vanuit het perspectief van opkomen voor de ondernemers en de mensen die werkloos worden gemaakt. En gewoon een redelijke kritiek op aspecten van het beleid, stellingname tegen vaccinatie- en mondkapjesdwang. Enige probleem is dat je je dan niet van Wilders onderscheidt, misschien speelt dat een rol?

In ieder geval het aanschurken tegen Viruswaanzin en zo, en zeggen dat je ze 'achter de schermen' steunt (ja lekker pik, nu dus niet meer), dat is een doodlopende weg en zet me ernstig aan het denken over zijn geestesgesteldheid.

Als ik één complottheorie zou willen geloven, dan is het dat Willem Engel en co. aangestuurd worden om elke kritiek op het coronabeleid in de wappie-hoek te plaatsen. Dat je bij wijze van spreken al niet meer zonder mondkapje kunt rondlopen zonder dat mensen denken: "Ah, dus jij wil ook Rutte doodschieten?" Ook ervan uitgaande dat ze het echt menen, dan ben je als politiek leider toch ernstig in de war als je niet ziet hoe contraproductief het is om met dat soort mensen op te trekken.
pi_196451135
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:01 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Want jij wilt graag dat een groot deel van het electoraat onvertegenwoordigd wordt in ons democratisch bestel en dat alleen maar omdat jij het niet met ze eens bent? Wat democratisch en progressief van je.

Zo werd Trump bv verkozen als protest omdat er voor hun denkbeelden en meningen geen aandacht was. Dat is blijkbaar wat je ook in Nederland wilt.
Ik vind het prima als conservatief rechts vertegenwoordigd wordt. Maar niet als anti-semitisch bruinrechts vertegenwoordigd wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:19:37 #34
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_196451200
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het prima als conservatief rechts vertegenwoordigd wordt. Maar niet als anti-semitisch bruinrechts vertegenwoordigd wordt.
Ik deel je opvatting dat ze antisemitisch en bruin zijn niet maar wat als je gelijk hebt. De beste manier om dat te bestrijden is toch in het parlement? Vooral als dat electoraat vrij groot en dus niet extreem is.

Nogmaals, wie bepaald welke mensen en meningen wel vertegenwoordig mogen worden en welke niet?

Ik ben absoluut geen fan van DENK, vind het een hele enge partij die meer verdeeldheid zaait dan ze claimen te voorkomen. Maar laat de mensen die hun gedachtegoed delen maar mooi op die partij stemmen. Dan kan de rest daar tegen optreden in het parlement, zoals het hoort te gaan in een democratie en geen totalitaire staat.
pi_196451225
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:10 schreef T-zooi het volgende:
Je gaat voorbij aan het feit dat mensen in een vrij en democratisch land zelf de keuze hebben. Wie gaat bepalen waar anderen uit mogen kiezen? Waarom moeten meningen onderdrukt en genegeerd worden, hebben we dan niets geleerd van de geschiedenis?
De les van de geschiedenis is dat we (neo)nazis alle ruimte moeten geven om zich te ontplooien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2020 11:22:20 ]
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:22:12 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196451236
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:19 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Ik deel je opvatting dat ze antisemitisch en bruin zijn niet maar wat als je gelijk hebt. De beste manier om dat te bestrijden is toch in het parlement? Vooral als dat electoraat vrij groot en dus niet extreem is.

Nogmaals, wie bepaald welke mensen en meningen wel vertegenwoordig mogen worden en welke niet?

Ik ben absoluut geen fan van DENK, vind het een hele enge partij die meer verdeeldheid zaait dan ze claimen te voorkomen. Maar laat de mensen die hun gedachtegoed delen maar mooi op die partij stemmen. Dan kan de rest daar tegen optreden in het parlement, zoals het hoort te gaan in een democratie en geen totalitaire staat.
Als je vind dat nazirechts ook in het parlement hoort ben je dat aan het normaliseren. Er zijn nou eenmaal gedachten die we graag als misdadig en gestoord blijven beschouwen.
pi_196451253
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:19 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Ik deel je opvatting dat ze antisemitisch en bruin zijn niet maar wat als je gelijk hebt. De beste manier om dat te bestrijden is toch in het parlement? Vooral als dat electoraat vrij groot en dus niet extreem is.

Nogmaals, wie bepaald welke mensen en meningen wel vertegenwoordig mogen worden en welke niet?

Ik ben absoluut geen fan van DENK, vind het een hele enge partij die meer verdeeldheid zaait dan ze claimen te voorkomen. Maar laat de mensen die hun gedachtegoed delen maar mooi op die partij stemmen. Dan kan de rest daar tegen optreden in het parlement, zoals het hoort te gaan in een democratie en geen totalitaire staat.
Niemand bepaalt dat. Als ze verkozen worden komen ze ook in de kamer. Iedere organisatie die niet verboden wordt (en daar lijkt me dit nog net niet erg genoeg voor, maar ik zou het niet gek vinden als het OM eens een onderzoek doet) kan dat. Maar daarom kunnen anderen ook nog wel zeggen dat ze liever zien dat zo'n bruinrechtse club niet in de kamer komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:31:12 #38
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_196451343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

De les van de geschiedenis is dat we (neo)nazis alle ruimte moeten geven om zich te ontplooien?
Het nazisme is in Duitsland opgekomen uit onvrede en heeft zich vervolgens gemanifesteerd met geweld en intimidatie, oftewel illegaal gedrag. Dat mag je, of moet je in de kiem smoren. Iemand bestraffen omdat hij een mening heeft is gewoon fout.

En Trump, de ergste nachtmerrie van de progressieve wereld is alleen maar ontstaan doordat een grote groep, de meerderheid bleek, genegeerd en vergruisd werd. Hetzelfde met Fortuyn, Wilders en Baudet. Blijkbaar willen jullie dat deze trend aanhoudt om vervolgens de symptomen te gaan bestrijden.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Niemand bepaalt dat. Als ze verkozen worden komen ze ook in de kamer. Iedere organisatie die niet verboden wordt (en daar lijkt me dit nog net niet erg genoeg voor, maar ik zou het niet gek vinden als het OM eens een onderzoek doet) kan dat. Maar daarom kunnen anderen ook nog wel zeggen dat ze liever zien dat zo'n bruinrechtse club niet in de kamer komt.
Tuurlijk mag dat ik begrijp het alleen niet, het is onlogisch.
pi_196451389
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:31 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat ik begrijp het alleen niet, het is onlogisch.
Het is zeer logisch. Wij hopen gewoon dat er niet genoeg anti-semitische, racistische complotwappies zijn om FvD aan een zetel te helpen. Dat mag toch, hopen dat de Nederlandse kiezer daar niet in mee gaat?

Je kunt nou niet meer zeggen dat je tegen anti-semitisme en racisme (en zelfs nazisme) bent en toch FvD stemmen, dat masker is er wel af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196451437
@T-zooi
Als de Nederlandse kiezer in grote getale voor de Sharia stemt, is dat ook een democratisch gebeuren.
Dat wil nog niet zeggen dat dat soort gedachtengoed maar ruim baan moet krijgen.
Definitely not CIA
pi_196451439
Het zal mij trouwens niks verbazen als Baudet Cliteur mee neemt in zijn val.
Op den duur zal Universiteit Leiden toch moeten ingrijpen, als deze berichtenstroom door blijft zetten.
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:38:57 #42
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_196451450
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is zeer logisch. Wij hopen gewoon dat er niet genoeg anti-semitische, racistische complotwappies zijn om FvD aan een zetel te helpen. Dat mag toch, hopen dat de Nederlandse kiezer daar niet in mee gaat?

Je kunt nou niet meer zeggen dat je tegen anti-semitisme en racisme (en zelfs nazisme) bent en toch FvD stemmen, dat masker is er wel af.
Het ging me niet om de hoop dat er weinig van deze mensen zijn en dus ook weinig zetels in de 2e kamer krijgen. Het ging me om de mening dat deze mensen wel bestaan maar niet vertegenwoordigd mogen worden.

Je zult er zelfs meer last van krijgen dan wanneer je ze wel toe laat. Zoals de ( zeer recente) geschiedenis steeds weer aantoont.
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:39:01 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196451451
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Het zal mij trouwens niks verbazen als Baudet Cliteur mee neemt in zijn val.
Op den duur zal Universiteit Leiden toch moeten ingrijpen, als deze berichtenstroom door blijft zetten.
Ja die faculteit daar mag de stofzuiger sowieso wel eens doorheen
pi_196451462
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:38 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Het ging me niet om de hoop dat er weinig van deze mensen zijn en dus ook weinig zetels in de 2e kamer krijgen. Het ging me om de mening dat deze mensen wel bestaan maar niet vertegenwoordigd mogen worden.

Je zult er zelfs meer last van krijgen dan wanneer je ze wel toe laat. Zoals de ( zeer recente) geschiedenis steeds weer aantoont.
Volgens mij heeft niemand hier gezegd dat ze niet mee mogen doen, alleen dat ze hopen dat de partij ten onder gaat (en dus: niet genoeg stemmen haalt).


Al zou ik me een verbod (zoals de NVU ook verboden is en in België Vlaams Blok) best kunnen voorstellen. Maar daar gaat het OM en de rechter over.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:42:06 #45
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_196451484
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:37 schreef capricia het volgende:
@:t-zooi
Als de Nederlandse kiezer in grote getale voor de Sharia stemt, is dat ook een democratisch gebeuren.
Dat wil nog niet zeggen dat dat soort gedachtengoed maar ruim baan moet krijgen.
Ik ben het helemaal met je eens dat we er alles aan moeten doen om te voorkomen dat we zo meteen een meerderheid krijgen die de sharia in wil gaan voeren, zoals ex CDA minister Donner vertelde dat we wel moeten gaan inwilligen als het zover is.

Maar dat doen we niet door partijen als DENK te verbieden, dat doen we onder andere om wat aan ons migratie beleid te doen om te voorkomen dat ze zo meteen een meerderheid vormen.
pi_196451496
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja die faculteit daar mag de stofzuiger sowieso wel eens doorheen
Precies, ze moeten daar wat linkse professoren aanstellen, dan wordt het universiteitsbestel wat meer divers.
pi_196451501
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat verhaal van Otten wordt geloofwaardiger, sinds deze week en wat Bart Nijman schreef
Toch wil ik meer details horen van Otten , maar ook van dat dinertje van die vrijdagavond.
Hoe ging het debat precies, wat werd er letterlijk gezegd over 3 miljoen coronadoden en dat corona de schuld is van Soros
Hoezo wil Baudet desnoods 3 miljoen coronadoden ( alleen Nederlanders ???) accepteren als 'de vrijheid' daarmee verdedigd wordt. Hoe legt hij dat verband? Bedoelt hij weg met de lockdowns, anderhalve meter, mondkapjes .... en vele doden daardoor, maar we behouden de individuele vrijheden?
Of is het nog duivelser... dat hij bedoelt dat de ene George Soros met opzet de pandemie veroorzaakte om met de lockdowns verboden van vele staten een wereldwijde dictatuur te bereiken. En door je te verzetten tegen lockdowns, mondkapjes en sociale distancing , bestrijdt je Soros en de communisten met hun plan tot werelddominantie.
In hoeverre denkt Baudet dit ? Het lijkt op verkapt anti-semitisme. Het artikel van geenstijl bevestigt dit vermoeden

Ik zie in de media te weinig dat men de betrokken navraagt over die vrijdagavond... toegespitst op 3 miljoen coronadoden, Soros en communisten

Ik wilde Baudet nooit extreemrechts noemen op zich. Duidelijk had hij wel extreemrechtse neigingen.
Misschien moet ik die credits die ik hem gaf terugnemen en stellen:
Baudet is een extreemrechtse superwappie.
(nog steeds eufemistisch hoor )
Moeten nog wel wat dingetjes ingevuld worden idd. Baudet gaat ervan uit dat het Coronavirus door het Soros-Gates-Internationale (financieel) Jodendom complex georkestreerd is om zoveel mogelijk mensen in het westen uit te roeien en daardoor de cultuur te vernietigen (?) en dan zegt hij dus laten we er maar 3 miljoen mensen aan opofferen, maar wel gewoon doorgaan met de dagelijkse gang van zaken. Althans dat is het aantal slachtoffers dat hij accepteert om na die korte lockdown van hem in het begin van de pandemie verder geen restricties meer op te leggen in NL. Maar hoezo denkt-ie dan dat 3 miljoen doden in NL niet onze samenleving volledig zou lam leggen voor wrs paar generaties na ons zelfs? Wat is dat voor een warhoofdige redenering van hem?
I´m back.
pi_196451512
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:42 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat we er alles aan moeten doen om te voorkomen dat we zo meteen een meerderheid krijgen die de sharia in wil gaan voeren, zoals ex CDA minister Donner vertelde dat we wel moeten gaan inwilligen als het zover is.

Maar dat doen we niet door partijen als DENK te verbieden, dat doen we onder andere om wat aan ons migratie beleid te doen om te voorkomen dat ze zo meteen een meerderheid vormen.
Voor de sharia hoef je niet zo bang te zijn, met maar 4,9% moslims in Nederland waarvan zeker 90% gematigd. Heb je hooguit 0,5% voor de sharia (en dat lijkt me nog zeer hoog ingeschat), ook Denk en Nida willen geen sharia invoeren.

Je moet blijkbaar banger zijn voor anti-semitisme en nazisme, als FvD nog op 3 zetels blijft staan. Dan zijn er dus genoeg mensen die dat niet erg vinden of zelfs aanhangen om 3 zetels te krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:46:42 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196451542
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:01 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Want jij wilt graag dat een groot deel van het electoraat onvertegenwoordigd wordt in ons democratisch bestel en dat alleen maar omdat jij het niet met ze eens bent? Wat democratisch en progressief van je.

Zo werd Trump bv verkozen als protest omdat er voor hun denkbeelden en meningen geen aandacht was. Dat is blijkbaar wat je ook in Nederland wilt.
:D wat zielig voor die mensen, de meesten te dom om te poepen en er zal wel een andere partij in stappen, benieuwd of die het wel schoon/schoner kan houden qua opvattingen.
  zaterdag 28 november 2020 @ 11:51:27 #50
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_196451603
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 11:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

:D wat zielig voor die mensen, de meesten te dom om te poepen en er zal wel een andere partij in stappen, benieuwd of die het wel schoon/schoner kan houden qua opvattingen.
Niet zielig voor hen maar zielig voor mensen zoals jij. Jij hebt je de afgelopen 4 jaar lopen doodergeren van frustratie omdat Trump de president van een ander land dan waarin je woont was.

Ik wil niet weten wat jij jezelf aangedaan hebt sinds Fortuyn, Wilders en Fvd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')