Snap sowieso niet waarom je in een winkel zou willen rondlopen, ga gewoon online shoppen. Het overgrote merendeel van de inkopen die je doet voor de aankomende periode kun je ook online kopen én meestal ook nog eens goedkoperquote:Op zaterdag 28 november 2020 15:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, ik sluit het niet uit, maar het lijkt mij wel onverstandig. Al die mensen die morgen niet terecht kunnen, komen dan volgende week zaterdag voor hun decemberinkopen en de mensen die al volgende week zaterdag wilde komen, komen ook.
Jij kan winkelen proberen te ontmoedigen maar als dat niet lukt, dan zou ik zeggen zoveel mogelijk spreiden. I.p.v. om 20.00 uur sluiten zou ik zeggen ga a.u.b. om 7.00 uur open en sluit om middernacht.
quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet alleen vanuit je eigen referentiekader denken, he?!
De 1,5 meter-samenleving is een calvinistische natte droom van jewelste. De zondige burger mag alleen nog maar in het zweet des aanschijns noest arbeiden en alles wat ook maar een beetje naar levensvreugde of plezier neigt is verboden. Dat houdt het gros van ons wel een paar weken of hooguit maanden vol, maar zeker geen jaar of jaren.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
En in het begin riepen ze nog nu even een offer brengen, dan is daarna weer meer mogelijk. In maart ging mensen daar nog in mee. Maar ondertussen zijn ze er achter dat worst die wordt voorgehouden wel heel ver weg is.
Wat mij nu vaker opvalt, laatst Ahmed Marcouch ook weer met dat vuurwerk en Gommers met Kerst, ze halen er steeds een klein element uit en hebben het dan over een kleine offer voor de zorg, ouderen,....
En het klopt, geïsoleerd zijn het kleine offers. Een jaartje geen festivals, een hele tijd geen teamsporten, niet uitgaan, geen vuurwerk, niet naar je favoriete voetbalclub niet op vakantie, even geen kerst,.... Het zijn misschien kleine offers, maar alles tezamen wordt het wel een groot offer.
En misschien is het nodig maar communiceer dat dan eerlijk en doe niet of iedereen gek is met je 100 kleine offers.
Het begint nu ook echt aan steeds meer mensen te vreten, dit hoor ik ook in mijn omgeving. De rek van het thuiswerken is eruit, mensen willen weer samenkomen, mensen willen weer met hun maatjes sporten, noem maar op.quote:Op zaterdag 28 november 2020 16:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
En in het begin riepen ze nog nu even een offer brengen, dan is daarna weer meer mogelijk. In maart ging mensen daar nog in mee. Maar ondertussen zijn ze er achter dat worst die wordt voorgehouden wel heel ver weg is.
Wat mij nu vaker opvalt, laatst Ahmed Marcouch ook weer met dat vuurwerk en Gommers met Kerst, ze halen er steeds een klein element uit en hebben het dan over een kleine offer voor de zorg, ouderen,....
En het klopt, geïsoleerd zijn het kleine offers. Een jaartje geen festivals, een hele tijd geen teamsporten, niet uitgaan, geen vuurwerk, niet naar je favoriete voetbalclub niet op vakantie, even geen kerst,.... Het zijn misschien kleine offers, maar alles tezamen wordt het wel een groot offer.
En misschien is het nodig maar communiceer dat dan eerlijk en doe niet of iedereen gek is met je 100 kleine offers.
Ik weet niet of jij een rubber omdoet voor een fapsessie, maar dat lijkt me niet heel gezondquote:
En wellicht een soort van plan B, zeker in de tussentijd totdat de messias het oplost, dat rekening houdt dat Covid19 hier aanwezig zal blijven.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het begint nu ook echt aan steeds meer mensen te vreten, dit hoor ik ook in mijn omgeving. De rek van het thuiswerken is eruit, mensen willen weer samenkomen, mensen willen weer met hun maatjes sporten, noem maar op.
Een 'sobere' decembermaand trekt men nog wel, maar er moet in januari echt iets van een perspectief komen. Voor horeca. Voor sportclubs. Een tijdspad m.b.t. vaccinaties. Een strategie.
Een gebrek aan perspectief maakt het natuurlijk vooral zo kansloos. En dan heb je nog allerlei vaktechneuten die in de media hun meninkjes willen verkondigen: "geen Kerst dit jaar!", "sowieso tot de zomer door!", "misschien sommige dingen wel voor altijd!".quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het begint nu ook echt aan steeds meer mensen te vreten, dit hoor ik ook in mijn omgeving. De rek van het thuiswerken is eruit, mensen willen weer samenkomen, mensen willen weer met hun maatjes sporten, noem maar op.
Het voorkomt wel spetters op je beeldscherm.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij een rubber omdoet voor een fapsessie, maar dat lijkt me niet heel gezond
Plan B is echt noodzakelijk. Ook ik merk dat de rek er uit is, en de economie kan het echt niet aan tot maart. Ook gebruik van sneltests kan een belangrijke rol gaan spelen.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
En wellicht een soort van plan B, zeker in de tussentijd totdat de messias het oplost, dat rekening houdt dat Covid19 hier aanwezig zal blijven.
Vertel vermeende kwetsbaren wat zij wel en beter niet kunnen doen om het eigen risico op besmetting te verminderen. Geef en denk in mogelijkheden dat redelijkerwijs te doen.
De rest kan dan met gelijkgezinden, het leven oppakken waarbij rekening word gehouden met anderen die deze mogelijkheden niet (willen) hebben.
Met alle respect, maar zelfs na de builenpest keerde de toenmalige samenleving uiteindelijk terug naar de normale toestand van voor de pest. Ik snap dat een viroloog het fantastisch vind om uit alle macht een virus te bestrijden en daar alles en iedereen voor op te offeren, maar daar zit de rest van ons niet zo op te wachten.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Een gebrek aan perspectief maakt het natuurlijk vooral zo kansloos. En dan heb je nog allerlei vaktechneuten die in de media hun meninkjes willen verkondigen: "geen Kerst dit jaar!", "sowieso tot de zomer door!", "misschien sommige dingen wel voor altijd!".
...
Ik merk dat ik vooral op de automatische piloot ga inmiddels met thuiswerken. Meeting in, meeting uit, eten, drinken halen, meeting in, meeting uit. Ik kan me amper nog goed concentreren, spreek weinig collega’s echt, zoals je bij de koffieautomaat of lunch doet.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Een gebrek aan perspectief maakt het natuurlijk vooral zo kansloos. En dan heb je nog allerlei vaktechneuten die in de media hun meninkjes willen verkondigen: "geen Kerst dit jaar!", "sowieso tot de zomer door!", "misschien sommige dingen wel voor altijd!".
In het begin raakten mensen daarvan in de schrik of zelfs in paniek, maar inmiddels zijn we met zijn allen wel murw gebeukt en handelt men volgens ieders eigen ratio. Niet je O&N-feestje met 80 man in een woonkamer, maar wel met zes en zonder al teveel gelebber aan elkaar.
Ik heb ook geen enkele meeting die er toe doet nog online. Tuurlijk, wel het wekelijkse standaardoverleg of de covid-update - dat kan allemaal prima. Maar waar er echt beslissingen genomen moeten worden of discussies moeten worden gevoerd werkt dat gewoon totaal niet.
Wel veilig. Op grond van idd vermoedens zal dit niet gebruikelijk zijn en sws zonde van het rubbertje.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij een rubber omdoet voor een fapsessie, maar dat lijkt me niet heel gezond
Ja, snap ik en dat zullen velen hebben. Het lijkt mij ook een beetje een hype over hoe er nu post-corona naar thuiswerken wordt gekeken, waarbij af en toe het beeld wordt geschetst dat mensen nu massaal naar het oosten willen verhuizen om daar vanuit hun ruimere huis permanent thuis te werken. Ik zie dat niet gebeuren. Tuurlijk, een aantal introverte mensen zal daar volkomen voorstander van zijn en ook is regelmatiger thuiswerken straks veel meer genormaliseerd, maar de norm zal toch een centrale locatie blijven.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:24 schreef chratnox het volgende:
Ik merk dat ik vooral op de automatische piloot ga inmiddels met thuiswerken. Meeting in, meeting uit, eten, drinken halen, meeting in, meeting uit. Ik kan me nagenoeg nog goed concentreren, spreek weinig collega’s echt, zoals je bij de koffieautomaat of lunch doet.
Thuiswerken an-sich vind ik prima, maar ik kan ondertussen elk hoekje, schroefje en randje van de studeerkamer wel dromen.
Gelukkig is de horeca dicht, shoppen is van levensbelangquote:Op zaterdag 28 november 2020 16:27 schreef maan_man het volgende:
Outlet is ook "gezellig" druk:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik lees hier en ik las eerder bij de berichten over Eindhoven dat er veel Belgen aan het winkelen zijn. Dat wordt volgende week misschien iets minder nu ook daar de winkels weer open mogen.
Jij kunt je afvragen hoeveel risico dit vormt in de buitenlucht, maar ik kan mij voorstellen dat je hier als restauranthouder met gemengde gevoelens naar kijkt.
https://www.1limburg.nl/d(...)en-dicht-veel-belgen
Hoewel het met niet zou verbazen gezien de uitgesproken ranzige gewoontes van dat volk, vind ik Chinees onderzoek per definitie onbetrouwbaar; of althans de uitkomsten die ze delen in ieder geval.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:01 schreef Momo het volgende:
Now Chinese scientists claim coronavirus originated in INDIA in summer 2019 amid heatwave 'that forced humans and animals to drink the same water'
Chinese scientists claim to have evidence Covid did not originate in the country
Researchers say their evidence points to virus emerging in Bangladesh, the USA, Greece, Australia, India, Italy, Czech Republic, Russia or Serbia
They say it is likely the virus originated in India during heatwave last summer
It is not the first time China has pointed the finger of blame elsewhere, previously accusing the US and Italy of being the source
En er is al een tijdje spanning tussen China en India.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoewel het met niet zo verbazen gezien de uitgesproken ranzige gewoontes van dat volk, vind ik Chinees onderzoek per definitie onbetrouwbaar; of althans de uitkomsten die ze delen in ieder geval.
Jawel hoor.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:05 schreef nostra het volgende:
en by far de Dille & Kamille. Verwacht je ook niet.
Ze doen daar een Trumpetje....... ik vernam ook al ergens dat de Chinezen vermoeden dat het uit Italië kwam. Schijnt toch belangrijk te zijn wie de schuld heeft, al was het maar om de aandacht af te leiden.quote:Op zaterdag 28 november 2020 19:01 schreef Momo het volgende:
Now Chinese scientists claim coronavirus originated in INDIA in summer 2019 amid heatwave 'that forced humans and animals to drink the same water'
Chinese scientists claim to have evidence Covid did not originate in the country
Researchers say their evidence points to virus emerging in Bangladesh, the USA, Greece, Australia, India, Italy, Czech Republic, Russia or Serbia
They say it is likely the virus originated in India during heatwave last summer
It is not the first time China has pointed the finger of blame elsewhere, previously accusing the US and Italy of being the source
Uiteindelijk maakt het niet uit of mensen het trekken of niet. De afgelopen maanden heb ik regelmatig voorbij zien komen dat mensen nog wel een maandje volhouden, maar dat het daarna echt klaar is en dat er perspectief moet komen. Einde van die maand zitten we nog steeds in dezelfde situatie. Overheid laat de maatregelen staan en een opstand gebeurd niet. Uiteindelijk word het gewoon wéér geaccepteerd door de grootste groep en dan kunnen we over de maand erop gaan roepen dat er dan écht perspectief nodig is en dat mensen het niet trekken om nog langer met maatregelen te leven.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een 'sobere' decembermaand trekt men nog wel, maar er moet in januari echt iets van een perspectief komen. Voor horeca. Voor sportclubs. Een tijdspad m.b.t. vaccinaties. Een strategie.
Ik denk dat daar vrij snel verandering gaat komen aangezien er vandaag gemeld wordt dat het tot maart kan duren voordat er weer versoepelingen komen.quote:Op zaterdag 28 november 2020 21:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kent mij; ik zou liever vandaag al van die maatregelen af zijn en ik zou het wel fijn vinden als er eens een wat grotere opstand zou komen; want we kunnen zo niet verder. Maar uiteindelijk accepteert iedereen het gewoon. Overheid trekt de regels echt niet om (en gaat geen extra perspectief bieden) als ze dat niet willen.
Maar dat word bij elke verlenging gezegd though. Eerst zien, dan geloven.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:11 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik denk dat daar vrij snel verandering gaat komen aangezien er vandaag gemeld wordt dat het tot maart kan duren voordat er weer versoepelingen komen.
Als dat zo is zullen meer mensen in opstand komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |