Busjesquote:Op vrijdag 27 november 2020 09:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Er staat al een paar keer een busje recht voor mijn oprit. Ik hoefde de deur niet uit met de auto, maar als dat wel moet (vandaag) kan ik er nauwelijks uit. Het is ook als niet parkeren zone aangegeven. Al een keer een briefje neergelegd, geen effect.
Vandaag moet ik wel weg, dus net maar vast even geprobeerd of ik erlangs kon. Met veel passen en meten lukte het. Daarna wilde ik niet weer terug mijn oprit op frummelen dus nu heb ik busje ingeparkeerd.Als hij binnen nu en een half uur weg moet ga ik vast de deurbel horen. Kan ik het ongemak persoonlijk uitleggen
Ik vind het sowieso fascinerend wat een zooitje DPD er elke keer weer op allerlei manieren van weet te maken!quote:Op vrijdag 27 november 2020 09:42 schreef Sarabi het volgende:
DPD komt vandaag net in dat uurtje dat er niemand thuis isbest knap
Paar jaar geleden wel een hele slechte ervaring mee gehad. Maar nu lijkt het steeds goed te gaan......quote:Op vrijdag 27 november 2020 09:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso fascinerend wat een zooitje DPD er elke keer weer op allerlei manieren van weet te maken!
Hoi Anne, die is al opquote:Op vrijdag 27 november 2020 09:41 schreef AnneX het volgende:
@:fietsie Is dit een prijs en machine naar je zin? https://www.hema.nl/wonen(...)rm=&M_BT=13933063200
Kwam gister binnen in de nieuwsbrief.
Goeiemorgen.
Wat allemaalquote:Op vrijdag 27 november 2020 09:48 schreef minilot het volgende:
Heb zevenentwintig punten op mijn todolijst van vanmorgen staan, misschien moet ik gauw van FOK! af
(@:Clubsoda Vanavond je portobellosteaks met boonpuree!)
Je weet dat de singer van tegenwoordig...quote:Op vrijdag 27 november 2020 09:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoi Anne, die is al op![]()
Ik ga voor een Singer.
Gaafquote:Op vrijdag 27 november 2020 10:05 schreef Uhmmpie het volgende:
Toch nog een black friday aankoop gedaan net
Geïllustreerde versie van Alice in Wonderland
https://www.amazon.nl/dp/(...)_imm_c_k4jWFb7KD4P9G
“Op” bij de hema als uitverkocht?quote:Op vrijdag 27 november 2020 09:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ga voor een Singer.
Welke Singer verkoopt je naaimachinewinkel?quote:Op vrijdag 27 november 2020 09:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ga voor een Singer.
Dit zijn ali schoenen die via Amazon voor teveel verkocht worden.quote:Op vrijdag 27 november 2020 08:36 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmmwel barefoot Black Friday deals bij amazon.
Geen idee meer wie dat nou zocht laatst..
https://www.amazon.nl/dea(...)WDMJ&dealid=084bd80d
Dan heb ik niks gezegdquote:Op vrijdag 27 november 2020 10:31 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit zijn ali schoenen die via Amazon voor teveel verkocht worden.
Volgens mij heeft Pfaff ook leuke instapmodellen met veel mogelijkheden.quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke Singer verkoopt je naaimachinewinkel?
Ik zou een merk als Brother of Janome adviseren. Die hebben ook goed betaalbare modellen.
Wat had je in je mandje?quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:34 schreef fietsie het volgende:
Ik had een winkelwagentje bij Coolblue.
Maar voor afrekenen waren 2 van de 4 artikelen al uitverkocht..
Twee google nest hubs; mn broertje heeft nieuw huis gekocht en samen met mn ouders doen we m domoticaspulletjes cadeau...quote:
Goeie ouwe tijd.quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:34 schreef z80 het volgende:
Vorige week nog een pfaff 90 naaimachine gerepareerd. Lees koolborstels vervangen en wat olie door het draaimechanisme. Iets anders gaat niet stuk aan deze machine.
quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:32 schreef Myraela het volgende:
Ik ben al twee uur alleen maar online aan het bestellen. Tot zover mijn zelfbeheersing. Wilde ik net stoppen, krijg ik een mailtje dat de make-up winkel een mystery box had.
Toen ben ik toch maar verstandig geweest.
Ik heb het gekocht, zodat ik achteraf geen spijt krijg.
Hey PietV.quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:48 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Goeie ouwe tijd.
Ooit een keer een oude Mercedes 200d gehad, ex taxi, zwart, eind jaren 70. Werkpaard, was niet kapot te krijgen.
Hebben ze die niet op veel meer plekken in de aanbieding? Dat vind ik nou echt zo'n Black Friday ding.quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:47 schreef fietsie het volgende:
Twee google nest hubs; mn broertje heeft nieuw huis gekocht en samen met mn ouders doen we m domoticaspulletjes cadeau...
En zelf wilde ik er ook 1.
Pics?quote:Op vrijdag 27 november 2020 09:48 schreef minilot het volgende:
Heb zevenentwintig punten op mijn todolijst van vanmorgen staan, misschien moet ik gauw van FOK! af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:09 schreef Barreltje het volgende:
ReanimatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ReanimatieGafferdamme.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
- werkdag overlevenquote:Op vrijdag 27 november 2020 09:48 schreef minilot het volgende:
ReanimatieCreeeeeeeepySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het spel biggen?quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
- werkdag overleven
- alcohol halen
- biggen
Ja, die vintage machines zijn niet te vergelijken met wat tegenwoordig nieuw op de markt komt.quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:34 schreef z80 het volgende:
Vorige week nog een pfaff 90 naaimachine gerepareerd. Lees koolborstels vervangen en wat olie door het draaimechanisme. Iets anders gaat niet stuk aan deze machine.
Zelf biggenquote:Op vrijdag 27 november 2020 11:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Het spel biggen?
Of ga je zelf biggen?
Ga ik vanavond ook maar doen denk ik.quote:
quote:
Nee en nee. Machine is van ma. En na veel gebruik waren nu de koolborstels op.quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, die vintage machines zijn niet te vergelijken met wat tegenwoordig nieuw op de markt komt.
Het valt me op dat er ook echt een levendige handel is in bijv. oude Pfaffs en Bernina’s.
Repareer je vaker naaimachines? En gebruik je ze ook zelf?
voor de lol wel eens de hh handelingen geteld voordat ik ging zitten met de eerste kop thee ‘s morgens.quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:41 schreef minilot het volgende:
@:Kreator Pic van het gerecht, bedoel je? Dit zou het theoretisch moeten worden volgens Ottolenghi:
[ afbeelding ]
Sterkte met je amoebische toestand!
En luitjes, de lijst is wel zeer gespecificeerd hoor - met zaken als vaatwasser inruimen en vaatwasser uitruimen als losse punten. Ben de laatste weken wel dusdanig warrig dat het anders niet lukt![]()
Een verdere greep uit de lijst:
- vuilnis in straatcontainer
- schoenzetvulling kopen
- wc beneden schoonmaken
- wc boven schoonmaken
- beneden dweilen
- 2urige avondwandeling maken
- boeken bestellen
- was ophangen x 2
..enzovoorts; niet heel spannend
Je moet de vinkjes pakken wanneer ze te pakken zijn!quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:41 schreef minilot het volgende:
@:Kreator Pic van het gerecht, bedoel je? Dit zou het theoretisch moeten worden volgens Ottolenghi:
[ afbeelding ]
En luitjes, de lijst is wel zeer gespecificeerd hoor - met zaken als vaatwasser inruimen en vaatwasser uitruimen als losse punten. Ben de laatste weken wel dusdanig warrig dat het anders niet lukt![]()
- schoenzetvulling kopen
- wc beneden schoonmaken
- wc boven schoonmaken
- beneden dweilen
- boeken bestellen
- was ophangen x 2
Juistem! *vinkt 'mam veel plezier toe-appen' af*quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je moet de vinkjes pakken wanneer ze te pakken zijn!
Nou vaatwasser in en uit... wasmachine in/uit en ophangen.. zijn hier ook losse punten altijd.quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
voor de lol wel eens de hh handelingen geteld voordat ik ging zitten met de eerste kop thee ‘s morgens.
Kwam zeker tot 38 handelingen.
Schrijf je dat ook uit om af te strepen, met een warrige geest? Lastig zeg!
Hmm hier was de postbode gister verlaat..quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:54 schreef z80 het volgende:
De wondere wereld van pakje en enveloppen. Twee pakje die volgens trackandtrace in België zijn liggen daar al een week. Een envelop die nog in China zou zijn ligt hier op mijn bureau.
Ah, mooi.quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Nee en nee. Machine is van ma. En na veel gebruik waren nu de koolborstels op.
Hier ook omdat de taakverdeling verdeeld is; uk uitruimen, volwassenen inruimen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou vaatwasser in en uit... wasmachine in/uit en ophangen.. zijn hier ook losse punten altijd.
Ik had geen 8 portobello'squote:Op vrijdag 27 november 2020 12:20 schreef minilot het volgende:
Oh @:Clubsoda ik heb echt geen pan met een dusdanig groot oppervlak dat acht forse portobellos er als één laag in kunnen. Had jij die wel? Of:
- heb je de paddestoelen laten overlappen/gestapeld?
- heb je twee pannen gebruikt?
Nee, eigenlijk niet echt. Nu is het eigenlijk vooral wat spierpijn, dus misschien zet ik mezelf wat teveel vast de laatste dagen. (Examens komen eraan hèquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:21 schreef minilot het volgende:
Candaas, enig idee waar de brakheid en spierpijn vandaan komen dan?
Hoeveel heb je er ?quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:23 schreef Sarabi het volgende:
Laatste bieradventkalender is binnenis het al 1 december?
Ik heb er een voor mijn man gemaakt en hij een voor mij.quote:
Wij hebben er ook 1. Brewdog, wat een gevaarte joh.quote:Op vrijdag 27 november 2020 12:23 schreef Sarabi het volgende:
Laatste bieradventkalender is binnenis het al 1 december?
Ah, okee! Sinds we maar één maaltijd per dag eten maak ik recepten voor vier personen gewoon in die hoeveelheid voor mezelf, J. en Günther dus hier nu wel een groentelade vol portobelloquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik had geen 8 portobello'sik zou denken dat overlappen kan, als ze maar goed onder de olie staan.
Voor de eigen bumper en dan door de heg heen drukkenquote:Op vrijdag 27 november 2020 13:01 schreef minilot het volgende:
Oh jee, een DPD-busje mindert vaart in de straat. Eens zien wat het deze keer wordt: ik vermoed vanaf het dak van het busje het pakket een voortuin ingooien.
Heh. Het zou me serieus niet verbazenquote:Op vrijdag 27 november 2020 13:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Voor de eigen bumper en dan door de heg heen drukken
Oe gaaf, wel benieuwd wat er in die zitquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij hebben er ook 1. Brewdog, wat een gevaarte joh.
Januari 'pas' , dus in die zin duurt het nog evenquote:Op vrijdag 27 november 2020 13:16 schreef minilot het volgende:
@:Candaasje Wanneer zijn je examens precies? Kunnen we onze aanmoedigingen vast gaan oefenenWaar ben je zelf het meest bezorgd over?
[..]
Heh. Het zou me serieus niet verbazen
Lekker bezig!quote:Op vrijdag 27 november 2020 13:12 schreef minilot het volgende:
Goed, het is inmiddels middag en ik heb niet gered:
<knip/plak>
- vaatwasser uitruimen
- biebboeken over Kerstmis reserveren
- papiercontainer vullen
- zwager Whatsappen over Mandalorian-binge
- hardloopmuzieklijst voor morgenochtend maken
- beneden stofzuigen
- beneden dweilen
..maar het gros wel dus jeuj
Dat is precies wat ik vanmorgen dacht.quote:Op vrijdag 27 november 2020 09:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is dat Pinterest kut zeg tegenwoordig. Meer op reclame gericht dan op soortgelijke plaatjes.
Heb daar ook wat aanbiedingen van gezien, maar die zullen er tegen kerst ook wel weer zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2020 13:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat fijn dat pap alweer thuis is Sigme!
Black Friday gaat geheel aan me voorbij. Ben gelukkig ook nooit van het shoppen geweest, zeker online niet. Moet alleen nog een keer een e-reader kopen.
Wij ookquote:Op vrijdag 27 november 2020 13:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oe gaaf, wel benieuwd wat er in die zit
Wij hebben aandelen in Brewdog hahaha.
Waarom ben je zo warrig denk je?quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:41 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
- schoenzetvulling kopen
- wc beneden schoonmaken
- wc boven schoonmaken
- beneden dweilen
- boeken bestellen
- was ophangen x 2
Wat heb je dan gedaan met je lijf? (Of niet gedaan) ... teruglees, nou zie ik het. Stress doet dat soort dingen met je lijf. Ik ga van vermoeidheid vaak ook slecht zitten en dan voel ik me nog gaarderquote:Op vrijdag 27 november 2020 11:58 schreef Candaasje het volgende:
10 minuten pauze hier. Was welkom, want het begon me te duizelen qua info.![]()
Wel relaxte prof. Hij loopt 'iets' achter op de planning heb ik het idee, maar vooruit, zijn lessen zijn wel interessanter door alle anekdotes en grapjes tussendoor.
Lijf is brak qua spieren. Rugpijn, stijve kuitspieren. Maar niet meer zo allejezusmoe als gisteren. Kon gisteren op den duur m'n kop ook nauwelijks meer écht bij het practicum houden. (moeheid, geen kuchen of hoofdpijn of iets in die richting).
@:minilot Ziet er lekker uit! (Oh wacht:)
Geen verstand van naaimachines hier. Die van mijn schoonmoeder begon ooit te roken. De bureaustoel hebben we laatst gewoon bekleed met behulp van mooie stof en een tacker. Het voldoet.
Kan nog best een goed object zijn om je aan vast te ketenen. Mijn stokoude naaimachine is in ieder geval ook loodzwaarquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ah, mooi.
Mijn moeder heeft jammergenoeg haar oude naaimachine ooit ingeruild tegen een waar niemand blij van werd. Als ik toen geweten had dat ik later nog eens zo geïnteresseerd zou raken in naaimachines, had ik me desnoods aan die oude naaimachine vastgeketend om de inruil ervan te voorkomen.
Hoe weet je eigenlijk hoeveel bpm een liedje is? Als je een playlist aan het uitzoeken bentquote:Op vrijdag 27 november 2020 13:12 schreef minilot het volgende:
Goed, het is inmiddels middag en ik heb niet gered:
<knip/plak>
- vaatwasser uitruimen
- biebboeken over Kerstmis reserveren
- papiercontainer vullen
- zwager Whatsappen over Mandalorian-binge
- hardloopmuzieklijst voor morgenochtend maken
- beneden stofzuigen
- beneden dweilen
..maar het gros wel dus jeuj
Hé drakin, lang niet gezien geloof ikquote:Op vrijdag 27 november 2020 13:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik vanmorgen dacht.
Gister ook the social dillema gezien, dus ik dacht dat ik daardoor dacht meer reclame te zien, maar er is dus echt veel meer.
en wij luisteren lezen mee.quote:
Nog veel ouder! Hij was niet eens elektrisch.quote:Op vrijdag 27 november 2020 14:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Kan nog best een goed object zijn om je aan vast te ketenen. Mijn stokoude naaimachine is in ieder geval ook loodzwaar
Maar zonde iddjuist die ouwe zijn fijn. Goed te doorgronden hoe alles werkt, zodat je makkelijk dingen aan kunt passen. En minder dingen die stuk kunnen. Ik heb met mijne ook nog eens het geluk dat de vorige eigenares helemaal niet van naaien hield, dus hij is niet versleten en alle oorspronkelijke dingetjes zitten er nog netjes en grotendeels ongebruikt bij
![]()
Ha, dan was jouwe idd ouder dan mijnequote:Op vrijdag 27 november 2020 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nog veel ouder! Hij was niet eens elektrisch.![]()
Ik geloof dat hij al tweedehands was toen mijn moeder hem kocht, begin jaren ‘60.
Als ik terugdenk aan hoe ik er poppenkleertjes op naaide...
Ik was laatst eens in de gelegenheid om weer eens achter een soortgelijke machine te zitten. Ik wist alles nog, had er geen uitleg of boekje bij nodig. Muscle memory. Of jong geleerd, oud gedaan.
Omdat het een internationaal bedrijf is? Of is dat vaker op vrijdag?quote:Op vrijdag 27 november 2020 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
en wij luisteren lezen mee.
pffff.. zo geen zin meer. Veel gedaan, maar weinig af gekregen omdat 3/4 van mijn collega's vrij is geloof ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Internationaal bedrijf, verder zijn er een paar grote projecten klaar en nemen mensen vandaag wat overtijd op. En heel veel mensen werken niet op vrijdag. Voor mij normaal lekker, want dan kan ik rustig dingen afmaken zonder gestoord te worden. Maar nu heb ik info van andere mensen nodig.quote:Op vrijdag 27 november 2020 14:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Omdat het een internationaal bedrijf is? Of is dat vaker op vrijdag?
Ik ben benieuwd waar het over een week of anderhalf heen zal gaan met de coronacijfers in de US nu er toch wel een hoop mensen samengekomen zijn voor Thanksgiving.
quote:Op vrijdag 27 november 2020 14:46 schreef golfer het volgende:
Er stond iemand uit een heel ver verleden van mij bij mij aan het kassahuisje. Bekende vrouw en dochter van nog bekendere mensen waarmee ik in het begin van de jaren 70 veel contact had en waar ik regelmatig bij thuis kwam.
We hebben zeker een kwartier samen allerlei herinneringen opgehaald.blast from the past dan. Leuk ook dat ze jou ook nog herkenden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op vrijdag 27 november 2020 14:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat heb je dan gedaan met je lijf? (Of niet gedaan) ... teruglees, nou zie ik het. Stress doet dat soort dingen met je lijf. Ik ga van vermoeidheid vaak ook slecht zitten en dan voel ik me nog gaarder
Wel fijn dat het beter is dan gisteren
Erg druk eigenlijk, maar ik ben er nog!quote:Op vrijdag 27 november 2020 14:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hé drakin, lang niet gezien geloof ikhoe is het?
t-shirt kopen?quote:Op vrijdag 27 november 2020 14:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik moet nog shirts hebben voor onder truien, maar natuurlijk zijn die niet in de aanbieding vandaag, want basics
Het was meer andersom. Ik herkende haar omdat ze heel erg lijkt op haar moeder, waar ik destijds regelmatig mee vergaderingen had.quote:Op vrijdag 27 november 2020 14:57 schreef Kaatje1 het volgende:
blast from the past dan. Leuk ook dat ze jou ook nog herkenden.
ADHD. Wat met niet te voorspellen vlagen sterker in de weg zit dan anders. Momenteel dus al wel een paar weken weer flinkquote:
Bestaande Spotify lijsten kun je op (o.a.) BPM sorteren met: http://sortyourmusic.playlistmachinery.com/quote:Op vrijdag 27 november 2020 14:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe weet je eigenlijk hoeveel bpm een liedje is? Als je een playlist aan het uitzoeken bent
Hopelijk op een goede manier drukquote:Op vrijdag 27 november 2020 14:58 schreef drakin het volgende:
[..]
Erg druk eigenlijk, maar ik ben er nog!
[..]
t-shirt kopen?
Hema heeft daar prima shirts voor.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hopelijk op een goede manier druk
Nou ja, ik moet dus basic shirts hebben, shirts met interessante opdrukjes en zo heb ik al wel. 2 jaar geleden eens bio fair trade enzovoort shirts besteld, maar die zijn toch te flodderig voor onder truien. Ik ga vanmiddag eens naar een fysieke winkel om aan stofjes te voelen en te passen.
Eigenlijk ook wel logisch dat als er iets is wat in onvoorspelbare vlagen komt, dat het dan wel ADHD isquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:02 schreef minilot het volgende:
[..]
ADHD. Wat met niet te voorspellen vlagen sterker in de weg zit dan anders. Momenteel dus al wel een paar weken weer flink
Ik was van plan om naar de WE te gaan. Die hebben biokatoen en ik heb daar al hemdjes van die goed zitten en het goed volhouden.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hema heeft daar prima shirts voor.
Katoen en lang genoeg voor in je broek
die van kobo waren her en der met 20¤ korting. En heb ook wat aanbiedingen van kindle voorbij zien komen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 14:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb daar ook wat aanbiedingen van gezien, maar die zullen er tegen kerst ook wel weer zijn.
20% korting op kleding wel daar.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:14 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik was van plan om naar de WE te gaan. Die hebben biokatoen en ik heb daar al hemdjes van die goed zitten en het goed volhouden.![]()
Maar als dat tegenvalt, kan ik idd de Hema even binnenlopen
Ik heb zelf een schreeuwend duren ereader maar die was ook nooit ergens in de aanbiedingquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:16 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
die van kobo waren her en der met 20¤ korting. En heb ook wat aanbiedingen van kindle voorbij zien komen.
Maar heel eerlijk... 20¤ op een ereader van 180¤ is leuk.. maar die aanbieding is er vaker.
(En met vlagen krijg je een kobo glo als kado bij een jaarabbo van de vara gids. Dat is per saldo goedkoper.)
Wat ik zag waren de basics niet 20% korting. Maar dus toch?quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
20% korting op kleding wel daar.
Maar de basic shirtjes hangen in plastic zakjes aan een rek ergens.
Ik kocht 2 gekleurde longsleeves net daar..
Ik heb eerlijk niet gecontroleerd. Stond in de winkel en daar adverteerden ze met “alle kleding”.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat ik zag waren de basics niet 20% korting. Maar dus toch?
Welke heb je dan?quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb zelf een schreeuwend duren ereader maar die was ook nooit ergens in de aanbiedingVeel te dure smaak.
Pocketbook Inkpad3. Die is iets groter, en er zit MP3 op, en een voorleesfunctie (dat gebruik ik niet) maar ook een luisterboek functie. Da's voor mij handig omdat ik in een auto niet kan lezen (en geen rijbewijs, dus kan ik me ook niet aanbieden als chauffeur). Ik ga (ging) regelmatig met een busvakantie en dan is zo'n luisterboek heel handig.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Welke heb je dan?
Hier lifetime kobo-addict vooralsnog.
Dingen gaan ook gewoon niet stuk... dus ondanks dat ik er al jaren op lees ben ik pas aan mn 2e.
(En de eerste kreeg dochterlief... want die jatte hem toch al steeds.. en ik wilde graag een ingebouwd lichtje)
Ah dat is wel fijn dan ja.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Pocketbook Inkpad3. Die is iets groter, en er zit MP3 op, en een voorleesfunctie (dat gebruik ik niet) maar ook een luisterboek functie. Da's voor mij handig omdat ik in een auto niet kan lezen (en geen rijbewijs, dus kan ik me ook niet aanbieden als chauffeur). Ik ga (ging) regelmatig met een busvakantie en dan is zo'n luisterboek heel handig.
Ik had het kunnen weten. Hij doet het er gewoon om natuurlijk. Wreed.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:04 schreef minilot het volgende:
Blauw met visjes klinkt ook wel als een goed broekje
@:Candaasje Het was @:Kreator die met '74/'75 aan kwam zetten en sindsdien loop ik het ook weer dagelijks wel een keer te zingen
Een voorraad opbouwen lukt ons nietquote:Op vrijdag 27 november 2020 14:03 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij ook![]()
En een voorraad waar de gemiddelde kroeg jaloers op is
Krea weet zich altijd wel op de één of andere manier een weg naar binnen te banenquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik had het kunnen weten. Hij doet het er gewoon om natuurlijk. Wreed.
Dit klinkt wel een beetje als schending van de lichamelijke integriteit....quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Krea weet zich altijd wel op de één of andere manier een weg naar binnen te banen
Tikje jaloers wel!quote:
Welk spel?quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tikje jaloers wel!
Ik ga eens douchen en ook eens bedenken wat we vanavond gaan eten. Gisteren was het friet met kroketten en een salade. (C. was laat thuis en ik lag te tukken op de bank. Tot zover de culinaire hoogstandjes in huize Candaas)
We moeten alleen niet al te uitgebreid/lang tafelen, want vriend heeft gisteren een spel binnengekregen (9.8 kg!) en gisteravond de 50+ pagina's van de handleiding doorgelezen. Ik wordt aan het speelbord verwacht, dus dat doe ik liever niet pas om 11 uur 's avonds. Want dan lig ik niet voor 3 uur 's nachts in bed vrees ik.
Nee je zit juist, het is Gloomhavenquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Welk spel?
Klinkt als Gloomhaven maar die was volgens mij nog iets zwaarder.
Gaafquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee je zit juist, het is Gloomhaven
Het begon eigenlijk met het gesprek hier over Mansions of Madness. Dat gaf ik als tip door aan vriend, die ging een beetje googlen, en van het een kwam het ander. En zo kon ik gisteren dus die doos naar binnen slepenquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gaafveel plezier
Wij hebben de eerste paar scenario's gespeeld. Maar nu even te druk met andere dingen.
Cool, dus hij is nu weer volop beschikbaar?quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het begon eigenlijk met het gesprek hier over Mansions of Madness. Dat gaf ik als tip door aan vriend, die ging een beetje googlen, en van het een kwam het ander. En zo kon ik gisteren dus die doos naar binnen slepen
Je kunt het liedje ook vervangen voor deze.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik had het kunnen weten. Hij doet het er gewoon om natuurlijk. Wreed.
Ik heb geen idee eigenlijk, hij moest wel uit België komen (Spellenvogel o.i.d. heet de winkel.)quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Cool, dus hij is nu weer volop beschikbaar?wij hebben begin dit jaar nog maanden moeten wachten.
Maar echt een gaaf spelook niet zo lang als Mansions of Madness.
Ik ga mooi niet klikken. Één binnenwurmende oorwurm is genoegquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Je kunt het liedje ook vervangen voor deze.
Blijft de volgende zin ook zo lekker hangen.
I remember you well in the Chelsea Hotel
You were talking so brave and so sweet
Daar komt de onze ook vandaanquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eigenlijk, hij moest wel uit België komen (Spellenvogel o.i.d. heet de winkel.)
Ben benieuwd! Het zag er in elk geval uitgebreid uit, haha!
Oh wat shitquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:57 schreef Sarabi het volgende:
Nou toch maar een andere brouwerij gemaildmet de huidge ging het tot nu toe erg langzaam. Dus ondertussen maar verder kijken.
Alleen het probleem dat de oplage dan al snel te groot of te klein wordt
Wat ik ervan begreep konden jullie best meer kwijt toch?quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:57 schreef Sarabi het volgende:
Nou toch maar een andere brouwerij gemaildmet de huidge ging het tot nu toe erg langzaam. Dus ondertussen maar verder kijken.
Ja daarom hadden we al contact met een brouwerij die 3x zoveel kon maken. Vonden wij ideaal. Die hoeveelheid is verder hier ook nergens te vinden bij een andere brouwerij.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat ik ervan begreep konden jullie best meer kwijt toch?
Wij dronken zojuist nog een Rocketmango. Ik denk dat een oplage niet snel te groot zal zijnquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:57 schreef Sarabi het volgende:
quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij dronken zojuist nog een Rocketmango. Ik denk dat een oplage niet snel te groot zal zijn.
Nog een keertje met een crowdfunding?quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Qua verkoop komt het denk ik ook wel goed. Moeten we alleen op zoek naar investeerders.
Is een optie maar we hadden net blij tegen de donateurs gezegd dat het deze keer niet nodig zou zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Nog een keertje met een crowdfunding?
Misschien vinden de donateurs het wel veel leuker als ze jullie nog een keer mogen helpen met groeien?quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Is een optie maar we hadden net blij tegen de donateurs gezegd dat het deze keer niet nodig zou zijn.
quote:Op vrijdag 27 november 2020 16:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien vinden de donateurs het wel veel leuker als ze jullie nog een keer mogen helpen met groeien?
Dankzij de horecasluiting voor ons nu te koop bij de Makro, maar dan van die kleine rotpotjesquote:Op vrijdag 27 november 2020 16:16 schreef Myraela het volgende:
Ik kijk eigenlijk alleen naar de Amora mayonaise, dus dat ziet er lekker uit.
Nee dat niet Volgens mij.quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een voorraad opbouwen lukt ons niet![]()
Waren jullie ook lid van fanzine?
Maar dan moet je mondkapje opquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hopelijk op een goede manier druk
Nou ja, ik moet dus basic shirts hebben, shirts met interessante opdrukjes en zo heb ik al wel. 2 jaar geleden eens bio fair trade enzovoort shirts besteld, maar die zijn toch te flodderig voor onder truien. Ik ga vanmiddag eens naar een fysieke winkel om aan stofjes te voelen en te passen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
ReanimatieOh god zien ze er zo uit tegenwoordigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik had een basic van de C&A (lunchpauze lokaankoopquote:Op vrijdag 27 november 2020 14:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik moet nog shirts hebben voor onder truien, maar natuurlijk zijn die niet in de aanbieding vandaag, want basics
Janisquote:Op vrijdag 27 november 2020 15:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Je kunt het liedje ook vervangen voor deze.
Blijft de volgende zin ook zo lekker hangen.
I remember you well in the Chelsea Hotel
You were talking so brave and so sweet
Klinkt goedquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:37 schreef Myraela het volgende:
Zoete aardappelfriet in de oven.Shoarma van de vegan junkfoodbar erbij. En daar maken we dan zo kapsalon van.
Zin in.
Oeh!quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:37 schreef Myraela het volgende:
Zoete aardappelfriet in de oven.Shoarma van de vegan junkfoodbar erbij. En daar maken we dan zo kapsalon van.
Zin in.
Jij bent wel lekker bezig hoor met het thuis uiteten.quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:41 schreef gcjoel het volgende:
Klinkt goed![]()
Ik heb straks wildmenu van de lekkerste thuisbezorgers die we tot nu hebben gehad. Zoveel zin in![]()
Morgen tapas van een nieuwe authentiek lijkend restaurant waar ik al een tijdje benieuwd naar ben![]()
En zondag weer een andere luxe tent
Beiden een mooie naam, Janis, die hoor je niet veel in Nederlandquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Janis
Ik wilde mijn dochtertje zo noemen.. 'helaas' was er ook nog een vader die het geen leuke naam vond.
Het werd Jamie. Ook mooi
Dit weekend is extra vanwege verjaardag van vriendje.quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jij bent wel lekker bezig hoor met het thuis uiteten.
Verjaardag is wel een geldige reden.quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:02 schreef gcjoel het volgende:
Dit weekend is extra vanwege verjaardag van vriendje.
Normaal beperk ik het wel tot max 1x per week.
Wij deden het vorige ronde ook vrijwel elke weekquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Verjaardag is wel een geldige reden.![]()
Ik wilde het wel meer doen deze tweede ronde, maar ik haak toch vaak af. Ik vind het soms wat duur, terwijl ik thuis toch dat uiteten gevoel niet echt krijg.
Dit weekend wel vega Surinaams halen in Rotterdam. Want ik moet toch naar Rotterdam. En dat soort simpele dingen vind ik dan toffer om te halen. Volgend weekend weer cigkoftem halen, dat is m'n nieuwe verslaving.
Wij ook, maar dan om de twee weken, in de weekenden zonder kind. Tafel mooi dekken, wijnglazen, kaarsje erbij. Ik vind het ook tofquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij deden het vorige ronde ook vrijwel elke week![]()
Maar dus vooral de luxere restaurants juist. Zelf afmaken en echt eten dat je zelf niet zo snel maakt. Gaf ons wel echt een beetje het uit eten gevoel.
Maar 1 van de restaurants doet het ook echt leuk. Iedere week een ander menu, een leuke kookvideo, goede beschrijving hoe je het moet maken ook. En gewoon zo lekker![]()
We hadden er voor vanavond dus ook eigenlijk gereserveerd
Wij hadden de allerlekkerste rijsttafel die ik in lange tijd heb gegeten. Morgen de restantenquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier worden tapas afgeleverd. Geen zin in koken, morgen maar weer.
En van nog 3 gezinnen gehoord dat ze mogen blijven. Wanneer de wereld weer normaal is neem ik een paar weken vrij om overal feestjes te vieren. Zo opgelucht, ze hoeven niet terug naar Syrie
quote:Op vrijdag 27 november 2020 17:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar dan moet je mondkapje opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die maak ik zelf. Ik word er steeds handiger in![]()
Dat is gaaf als je dat kan, ik heb sinds oktober meer kleding in de winkel en dat bedrijf let goed op dat het eerlijk is gemaakt, goed materiaal en ook handgemaakt, soms handgemaakt uit de UK. En ze hadden er mondkapjes dus ach ik nam het er gewoon bij. Beter dan die polyester goedkope zooi uit Chinaquote:Op vrijdag 27 november 2020 18:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]![]()
Die maak ik zelf. Ik word er steeds handiger in
Ze hebben allemaal woonruimte, dat kregen ze 4,5 jaar geleden toen ze statushouder werden (verblijfsvergunning voor bepaalde tijd). En die huizen hebben ze nu langzamerhand opgeknapt, want oh oh, wat sommigen aan woningen toegewezen kregen was af en toe te erg voor woorden (gaten in muren, in vloeren, huizen vol vlooien).quote:Op vrijdag 27 november 2020 18:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij hadden de allerlekkerste rijsttafel die ik in lange tijd heb gegeten. Morgen de restanten![]()
Wat superfijn voor ze en wat een opluchting en rust zal dat geven. Nu nog woonruimte zeker? Ook nog een probleem helaas. Maar goed, ze zijn iig veilig
Die mondkapjes kan je zeker niet snel genoeg bij bestellen?quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:00 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat is gaaf als je dat kan, ik heb sinds oktober meer kleding in de winkel en dat bedrijf let goed op dat het eerlijk is gemaakt, goed materiaal en ook handgemaakt, soms handgemaakt uit de UK. En ze hadden er mondkapjes dus ach ik nam het er gewoon bij. Beter dan die polyester goedkope zooi uit China
Er is vorige week 1 verkocht, ik heb er nog zat.quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die mondkapjes kan je zeker niet snel genoeg bij bestellen?
Ow dat had ik niet verwacht. Zeker nu het straks verplicht is. Maarja misschien heeft iedereen ze ondertussen al.quote:Op vrijdag 27 november 2020 19:27 schreef drakin het volgende:
[..]
Er is vorige week 1 verkocht, ik heb er nog zat.
Ja, ik heb net 3 coltruien gemaakt en ben er met 1 bezigquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:21 schreef AnneX het volgende:
Wat een fijn nieuws voor kaatjes Syrische vrienden.![]()
Feestjes komen wel weer.
Gut..vanavond shakshuka met ....spinaat en linzen![]()
Ja, lekker hoor😎
Coltruien zijn ‘in’ hé...ik zie mannen en vrouwen mèt cols.
Leuke dracht.
quote:Alle winkels in het centrum van Rotterdam zijn per direct gesloten. Het is te druk in het centrum van de stad en die drukte neemt maar niet af. Daarop heeft burgemeester Aboutaleb besloten om alle winkels te sluiten.
Vanuit verschillende winkels komen verhalen binnen van mensen die te horen krijgen dat ze per direct de winkel moeten verlaten. De Koopgoot is inmiddels afgesloten.
De politie laat weten dat ze oproepen dat iedereen naar huis moet.
Eerder op de vrijdag deed de gemeente Rotterdam al een oproep om het centrum te mijden. Vooral in de Koopgoot en op de Lijnbaan was het erg druk. Die drukte wordt veroorzaakt door Black Friday, een dag waarop alle winkeliers stunten met prijzen.
Wat een verrassing!quote:
Linkje?quote:
Op het nieuws waren winkelende mensen aan het klagen dat er zoveel mensen waren, duhquote:Op vrijdag 27 november 2020 20:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Linkje?
En ik mopperde al dat ik het in winkelcentrum hier vlakbij veel te druk vond.
Rijen ook bij elke sneakerzaak..
Elke nieuwssite naar keuze op dit moment.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Linkje?
En ik mopperde al dat ik het in winkelcentrum hier vlakbij veel te druk vond.
Rijen ook bij elke sneakerzaak..
quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:06 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat een verrassing!![]()
J. ging bijna huilen toen ik zei dat zijn enige maaltijd van de dag zou bestaan uit portobellos en bonenpuree en ik begon er in de zowat anderhalf uur dat die shizzle in de oven doorbrengt ook een hard hoofd in te krijgen want het klinkt nou niet echt fantastisch.. Had toen het klaar was zelfs de oven aan gelaten voor het geval er drang naar diepvriespizza zou ontstaan![]()
..maar het bleek gewoon hartstikke lekkerDie saus!
De textuur van de paddestoelen!
Die zijdezachte limabonen
![]()
Vierpersoonsportie ging schoon op
Gevonden idd...quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:13 schreef z80 het volgende:
[..]
Elke nieuwssite naar keuze op dit moment.
Deed ik net ookquote:Op vrijdag 27 november 2020 20:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op het nieuws waren winkelende mensen aan het klagen dat er zoveel mensen waren, duh
Ik kocht een mooie geïllustreerde versie van alice in wonderland. Online.quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:22 schreef borisz het volgende:
Ik heb nog niets gekocht deze zwarte vrijdag.
Gisteren wel een bierpakket van de Kaapse Brouwers aangeschaft. Maar dat is ook het enige deze week.
Dat wil ik!quote:Op vrijdag 27 november 2020 11:41 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
- schoenzetvulling kopen
- wc beneden schoonmaken
- wc boven schoonmaken
- beneden dweilen
- boeken bestellen
- was ophangen x 2
Heb je een linkje naar recept? Goddelijke bonenpuree ben ik zeer in geïnteresseerdquote:Op vrijdag 27 november 2020 20:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Arme J
![]()
Inderdaad, het klinkt heel simpel, is doodeenvoudig te bereiden maar het resultaat is heel anders dan verwacht. Ik had ook nooit bedacht dat bonenpuree zo goed zo smaken
+1!quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar recept? Goddelijke bonenpuree ben ik zeer in geïnteresseerd!
En mag ik een linkje hier naartoe?quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik kocht een mooie geïllustreerde versie van alice in wonderland. Online.
En moest dus even mn bestelling ophalen bij de hema.... had ik geweten dat het zo druk was.. dan was ik morgenochtend wel even gegaan.. maar goed. In and out dus.
Kaapse brouwers
Tof!quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:50 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Deze ?
https://www.amazon.nl/dp/(...)_encoding=UTF8&psc=1
Niet gezien..quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:53 schreef Molo het volgende:
Tof
[..]
Tof!
Weet jij of er nog meer van deze mooiere versies zijn? Van andere boeken?
Ik wil nog een mooie veel ursie van cthulhu
Is jullie date eindelijk daar?quote:Op vrijdag 27 november 2020 20:14 schreef Vanyel het volgende:
Wat is die @:DancingPhoebe toch een lekker ding
Zou dat niet aandurven maar geen idee waaromquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou de textuur van paddenstoelragout in de vriezer veel veranderen?
Shoppenquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Niet gezien..
Wel nog een mooie versie van the wizard of oz gezien.
Maar vond deze zo gaaf.. dat ik spontaan mijn “niet shoppen voor self de dag voordat ik sinterklaas ga vieren”-principe er even voor liet schieten
En krijg met kerst waarschijnlijk een bolbon van 50¤
Dus dan mag ik weer mooie boeken shoppen.
Ik twijfel ook nogal. Ik kan het ook niet onderbouwen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou dat niet aandurven maar geen idee waarom
Hmm... paddenstoelen op zich gaat wel, maar roux is wel wat lastiger denk ik.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Buurmanquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hmm... paddenstoelen op zich gaat wel, maar roux is wel wat lastiger denk ik.
Goedenavond ook trouwens.![]()
Black friday paddenstoelen?quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga het maar proberen. Ik wil het niet verpesten want het zijn peperdure paddenstoelen. Maar eigenlijk maakt het niet uit want ik kreeg ze bijna gratis.
Hoe is het daar, alles goed?quote:
Ah!quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Kerstpakket van de baasch
Elk jaar hetzelfde... dus ik denk/vermoed/hoop dit jaar ook.
Als je het daarna ontdooit denk je “dat wil ik niet eten”, maar na verhitten is het weer helemaal primaquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dinteloordse paddenstoelen via Too Good To Go: CUL / Too good to go #11 Veel voor weinig!quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:18 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Black friday paddenstoelen?
[..]
Hoe is het daar, alles goed?
edit: Zijn de stekjes het eigenlijk aangeslagen? Bedenk ik me nu ook. Een half jaar later![]()
Mja dit wordt mn laatste hier.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah!
Ik ben heel benieuwd, ik ben echt onwijs gek op kerstpakketten en geen idee wat deze werkgever eraan doet![]()
Spannendddddd
Ok. Ik doe het gewoonquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als je het daarna ontdooit denk je “dat wil ik niet eten”, maar na verhitten is het weer helemaal prima
Dat was stom genoeg niet meer dan een blikje limabonen superglad pureren met wat citroensap, olijfolie en zoutquote:Op vrijdag 27 november 2020 20:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar recept? Goddelijke bonenpuree ben ik zeer in geïnteresseerd!
Oh ik zie het in het topic ja, wat een luxe pakket bij die groentenboer! Het is dat ik nooit in die hoek kom, maar anders zou ik wel even in de gaten houden!quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dinteloordse paddenstoelen via Too Good To Go: CUL / Too good to go #11 Veel voor weinig!
Ik ben sinds dinsdagochtend eten aan het verwerken![]()
Alles prima hier. Toe aan weekend, dat wel.
De tijm en oregano groeien als idioten. Daar heb ik echt veel van gebruikt. De citroenmelisse is euhm, vergeten te plaatsenIk kwam twee weken later ergens een potje met iets verwelkts tegen. Oeps.
Heb jij nog kunnen oogsten van de paksoi en knolselderij?
Ja echt een idioot pakketquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:29 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Oh ik zie het in het topic ja, wat een luxe pakket bij die groentenboer! Het is dat ik nooit in die hoek kom, maar anders zou ik wel even in de gaten houden!
Gelukkig, precies zoals ik m'n Tijm en Oregano ken, ik geef natuurlijk geen slecht spul weg.![]()
![]()
De Paksoi ging niet heel goed, die schoot heel snel in bloei eigenlijk al. Knolselderij is niet enorm groot geworden, maar wel handig formaatje om door een soep te gooien. Al een paar keer gedaan, heb er nu nog eentje staan.
Als je rocketmango doet betaal ik mee :pquote:Op vrijdag 27 november 2020 16:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]dat is ook een mooie gedachte.
Ik ga er over nadenkenthanks
Heb je een nieuwe baan binnenkort?quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja dit wordt mn laatste hier.
En ik vind uitpakken leuker... maar moet zeggen dat ik eigenlijk ook de bolbon ben gaan waarderen. En 50¤ is best een aardig bedrag
Maar het alice-boek.. kon ik echt niet laten
quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je rocketmango doet betaal ik mee :p
Die was wel heel lekker jaquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je rocketmango doet betaal ik mee :p
Met koffie triggert mijn aagje ook hoorquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee helaas, is weer een ander biertje.
Dat horen we veelquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Met koffie triggert mijn aagje ook hoor
Jaloersquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:56 schreef gcjoel het volgende:
God, wat is thuis uit eten toch lekker.
Nu wachten op de kaas, er moest ineens 1 onderdeel in de oven![]()
En al een fles bubbels op
Een kroket of bitterbal vries je toch ook in? Zit toch in principe hetzelfde in.quote:
Haha nou.. dat mogen jullie kiezenquote:Op vrijdag 27 november 2020 21:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat horen we veelmocht het nu nog heel veel langer duren is er een kans dat die het wordt.
We willen hem nog verbeteren maar zijn daar nu mee bezig.
Dus op zich komt er eerste ander biertje.
Maarja wie weet als we straks weer een maand verder zijn
Jawohl.quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is jullie date eindelijk daar?
quote:Op vrijdag 27 november 2020 22:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Ik geloof de eerste keer vandaag dat ik moest lachen...
[ afbeelding ]
verjaardag was fijn! En nog maar 1x ijs gemaakt, wellicht dit weekend eens kijken... Huis gaat goed, nog 3 weken tot verhuis. We kunnen niet wachten!quote:Op vrijdag 27 november 2020 22:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]![]()
Hoe was je verjaardag vorig weekend? Veel ijs gegeten?
En hoe gaat het met het huis?
[ afbeelding ]
Spannendddddd! Succes!quote:Op vrijdag 27 november 2020 21:46 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou dat hoop ik wel
Maar daar wordt nog aan gewerkt helaas.
Oh heerlijk ditquote:Op vrijdag 27 november 2020 22:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
Alle draaiende duimpjes zijn welkom.quote:
Wat voor soort baan heb/zoek je?quote:Op vrijdag 27 november 2020 22:46 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Alle draaiende duimpjes zijn welkom.
Maar hoewel ik dacht dat het compleet kansloos zou zijn... nog geen baan. Wel her en der gesprekken gedaan. Dus het komt vast goed.
[ afbeelding ]
Spannend joh! Duimen gaan aan het werkquote:Op vrijdag 27 november 2020 22:46 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Alle draaiende duimpjes zijn welkom.
Maar hoewel ik dacht dat het compleet kansloos zou zijn... nog geen baan. Wel her en der gesprekken gedaan. Dus het komt vast goed.
[ afbeelding ]
Suuuuuuucces, zeker in deze tijdquote:
Ja dank, was een goeie!quote:Op zaterdag 28 november 2020 05:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Succes en plezier met lopen @:minilot!
Goed he?quote:Op vrijdag 27 november 2020 15:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit klinkt wel een beetje als schending van de lichamelijke integriteit....
Oh, ik was de hele dag op het werk bezig acties op te zetten voor een Zweeds/Iraanse wetenschapper die tussen nu en een paar dagen ge-executeerd zal worden. Niet zo'n fijne materie....Verder daarnaast nog heel veel werk, dus geen tijd gehad om te lachen...quote:Op vrijdag 27 november 2020 22:37 schreef Molo het volgende:
O
[..]
Oh heerlijk dit![]()
En waarom nog maar één keer gelachen vandaag?
Allejezus, dat is me de taaie dobber ook wel!quote:Op zaterdag 28 november 2020 08:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Oh, ik was de hele dag op het werk bezig acties op te zetten voor een Zweeds/Iraanse wetenschapper die tussen nu en een paar dagen ge-executeerd zal worden. Niet zo'n fijne materie....Verder daarnaast nog heel veel werk, dus geen tijd gehad om te lachen...
Jij zegt hetquote:
Ja het is meer een soort van Dungeon and Dragons dan ganzenbord ofzoquote:En allemachtig, een bordspel van tien kilo!Even Gloomhaven googlen zo - mijn schoonzusje is verslingerd aan bordspellen en is sinds maagverkleining vlijtig aan het sporten dus dan kan ze hiermee gewichtheffen als ze er niet mee speelt.
@Molo ookquote:Op zaterdag 28 november 2020 05:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Suuuuuuucces, zeker in deze tijdWat zoek je ongeveer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deed je dat direct toen je typte of bewerkte je het bericht? Dat laatste kan niet namelijk.quote:Op zaterdag 28 november 2020 08:37 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm waarom kan ik @:Molo niet taggen in het bericht hierboven?
Oh! Ik lees nu de Brief aan de koning voorquote:Op zaterdag 28 november 2020 05:05 schreef minilot het volgende:
Nou, ik begon deze dag alvast lachend want jeej!
https://www.nu.nl/cultuur(...)ieuw-kinderboek.html
Tonke!![]()
![]()
Zo hardlopen, hopelijk ook leuk
Die is compleet stukgeknuffeld hierquote:Op zaterdag 28 november 2020 08:56 schreef Clubsoda het volgende:
Wat in mijn omgeving een enorme hit is, is de Gele Ballon, vooral de kartonnen versie.
Aaaarghl, ik kan echt niet wachten tot ik Het Oneindige Verhaal kan voorlezen!quote:Op zaterdag 28 november 2020 08:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh! Ik lees nu de Brief aan de koning voorZo heerlijk, al die mooie (oude) kinderboeken herlezen samen (hiervoor 1,5 deel Harry Potter, het Oneindige verhaal, Momo en de tijdspaarders en de GVR).
Hah. direct wat ik dacht!quote:Op zaterdag 28 november 2020 08:56 schreef Clubsoda het volgende:
Bij prentenboeken kun je niet te cliché gaan vind ik, de klassiekers zijn zo mooi vaak.
In dat kader ook de Twilight-reeksquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hah. direct wat ik dacht!
Dat een boek heel erg bekend is heeft ook vaak een reden, dan is het doorgaans een goed boek.
Dit gaat overigens niet op voor Vijftig Tinten Grijs. Maar dat zou ik een pas bevallen oud-collega ook niet cadeau doen.
Met een jaar of 7,8 gaat het primaquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Aaaarghl, ik kan echt niet wachten tot ik Het Oneindige Verhaal kan voorlezen!![]()
En uiteraard de Tonke waar Günther (nou ja, Otto dan) min of meer naar vernoemd is: Aan de Andere Kant van de Deur
Oh vast. Alleen zat dat niet echt ergens op een direct toegankelijke plek in mijn hoofd qua parate kennis.quote:
Oeh, ik zal eens kijken! Eens zien wat de boekenwinkel hier heeft liggen ook.quote:Op zaterdag 28 november 2020 08:59 schreef minilot het volgende:
Candaas, als zendeling van het atheïstisch gedachtegoed geef ik tegenwoordig standaard het tof geïllustreerde prentenboek Het Hele Soepzooitje (2018) van wetenschapsjournalist Floortje Bal, over het ontstaan van het heelal, de aarde en de mensheid![]()
![]()
quote:Op zaterdag 28 november 2020 09:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hah. direct wat ik dacht!
Dat een boek heel erg bekend is heeft ook vaak een reden, dan is het doorgaans een goed boek.
Dit gaat overigens niet op voor Vijftig Tinten Grijs. Maar dat zou ik een pas bevallen oud-collega ook niet cadeau doen.
Van die 'Het grote kabouterboek verhaaltje voor het slapen gaan' boeken? Die hadden mijn ouders altijd liggen voor de kleinkinderenquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het zo fijn om echte boeken voor te lezen, ben je tenminste maanden onder de pannen. Ik was al die hapsnap-verhaaltjes op een gegeven moment best zat
Ik heb het boek als kind gekregen maar nooit gelezen, vooral omdat het zo teleurstellend vond dat het geen e-norm dik boek was (het was immers oneindig, dan moest op z'n minst wel ongelooflijk dik zijn). Uit nijd ben ik er nooit aan begonnenquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:07 schreef minilot het volgende:
Te jeugdnostalgisch verzot op het Oneindige Verhaal om Mono hoger te waarderen, vrees ik
Nu eens even uitzoeken waar we vandaag eens pre-kibbeling eten heen gaan (grmbl) fietsen..
Ik wil wel graag chipotlevlokkenquote:Op zaterdag 28 november 2020 05:07 schreef minilot het volgende:
Mocht iedereen nu inenen die portobello-steaks van Ottolenghi willen maken.. Het vergt gedroogde chipotle-vlokken en laat ik daar nou per abuis een veel te grote verpakking bij de toko van gekocht te hebben!Ik stuur met liefde envelopjes rond!
quote:Op zaterdag 28 november 2020 09:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van die 'Het grote kabouterboek verhaaltje voor het slapen gaan' boeken? Die hadden mijn ouders altijd liggen voor de kleinkinderenEcht na 5 minuten was je al klaar en het was allemaal suf en 'leerzaam'.
quote:Op zaterdag 28 november 2020 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je zou toch bijna een kind nemen alleen om het voorlezen.
Er zijn slechtere redenen!quote:Op zaterdag 28 november 2020 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je zou toch bijna een kind nemen alleen om het voorlezen.
Joeeee, DM je adres even -x-quote:Op zaterdag 28 november 2020 09:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik wil wel graag chipotlevlokkenIk zou het dit jaar zelf maken maar ik heb slechts een eetlepel uit de tuin gehaald.
Maf van je hart zeg. Tijd voor de huisarts.
Kinderfilms kijken, met speelgoed 'helpen', speeltuinen, pretparkenquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:20 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn moeder vond het leukste aan kinderen dat ze legitiem kinderfilms mocht kijken in de bioscoopEn nu heeft ze kleinkinderen
quote:Op zaterdag 28 november 2020 09:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kinderfilms kijken, met speelgoed 'helpen', speeltuinen, pretparken![]()
....af en toe is een excuuskindje ook enorm tof
Hou vol. Het wordt beter.quote:Op zaterdag 28 november 2020 09:22 schreef Anthraxx het volgende:
Wij lezen nu vooral nog Dikkie Dik voor.
Oh ik vergat de hoofdletter de eerste keer... en daarna aangepast idd.quote:Op zaterdag 28 november 2020 08:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Deed je dat direct toen je typte of bewerkte je het bericht? Dat laatste kan niet namelijk.
Ik snap je betreffende het sorterenquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:24 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind gaf mij afgelopen week trouwens eindelijk toestemming zijn Lego te sorteren. Ik![]()
Lego sorteren. Als ik ook ga dementeren of anderszins de weg kwijt raak, wil ik vrijwilligerswerk in de Legowinkel. Ik ben er een week mee bezig geweest
![]()
Daar heb je dus kinderen voor.
quote:Op zaterdag 28 november 2020 09:24 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind gaf mij afgelopen week trouwens eindelijk toestemming zijn Lego te sorteren. Ik![]()
Lego sorteren. Als ik ook ga dementeren of anderszins de weg kwijt raak, wil ik vrijwilligerswerk in de Legowinkel. Ik ben er een week mee bezig geweest
![]()
Daar heb je dus kinderen voor.
Oef, ja bizarre verdrietige en compleet onnodige zaken datquote:Op zaterdag 28 november 2020 08:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Oh, ik was de hele dag op het werk bezig acties op te zetten voor een Zweeds/Iraanse wetenschapper die tussen nu en een paar dagen ge-executeerd zal worden. Niet zo'n fijne materie....Verder daarnaast nog heel veel werk, dus geen tijd gehad om te lachen...
Ik ben allang blij dat hij Shaun the Sheep kijkt en geen Teletubbies.quote:
quote:Op zaterdag 28 november 2020 08:35 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
@:Molo ookKijk, duidelijk verhaal. En ik heb geen tips voor je, maar weet wel dat een goeie op zo'n positie echt goud waard is, hoop dat er snel een toffe functie op je pad komtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik vind de boeken van Boer Boris leuk, hele serie met verhaaltjes op rijm. Verder de Grote Voorleesboeken van Marianne Busser en Ron Schröder, dat zijn losse verhaaltjes die niet heel lang duren, hetzelfde geldt voor de boeken over Robin van Sjoerd Kuyper (maar dat is een iets oudere leeftijd denk ik). Oh, en de Kleine mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft, is natuurlijk ook een must read als je twee bentquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik ben allang blij dat hij Shaun the Sheep kijkt en geen Teletubbies.
Maar wat zijn leuke vervolg boeken voor peuters? Marijn is al 2 jaar in Maart
Ik ben nog steeds dol op Rien Poortvlietquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van die 'Het grote kabouterboek verhaaltje voor het slapen gaan' boeken? Die hadden mijn ouders altijd liggen voor de kleinkinderenEcht na 5 minuten was je al klaar en het was allemaal suf en 'leerzaam'.
Jouw hoofdquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb het boek als kind gekregen maar nooit gelezen, vooral omdat het zo teleurstellend vond dat het geen e-norm dik boek was (het was immers oneindig, dan moest op z'n minst wel ongelooflijk dik zijn). Uit nijd ben ik er nooit aan begonnenHet was wel het lievelingsboek van mijn lief, die duidelijk minder rigide is, en ik ben blij dat ik het nu eindelijk gelezen heb.
Hetzelfde probleem had ik overigens met Kruistocht in Spijkerbroek, ik begreep maar niet waarom een optocht miniatuurmensen door een immense spijkerbroek moest banjeren(ik dacht oprecht dat ze dus ín de spijkerbroek liepen, op zoek naar het kruis van de broek
) Dat leek me ook maar niets. Dus die staat ook o de lijst
Dat hadden wij bij het eerste spelletje ookquote:Op zaterdag 28 november 2020 08:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar gisteren zijn we grandioos verslagen door het spel in de laatste kamer, puur omdat we in de eerdere ronden onze kaarten hadden overspeeld. (Ik moet echt even de spelregels lezen. Dat scheelt al veel vermoed ik, nu was ik afhankelijk van vriend, die telkens net te laat met essentiële zaken (meestal in mijn nadeel) kwam)
Opgeslagen, dank!quote:Op zaterdag 28 november 2020 09:48 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ik trouwens ook een geweldig boek vind is Nooit Denk ik aan Niets, van Hans Hagen en (alweer) Charlotte Dematons. Het zijn filosofische gedichten voor kinderen, over de dood, god, maar ook over zweefmolens. Is denk ik ook iets voor Günther @:minilot .
ik hoop het ookquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Kijk, duidelijk verhaal. En ik heb geen tips voor je, maar weet wel dat een goeie op zo'n positie echt goud waard is, hoop dat er snel een toffe functie op je pad komt
Oh geweldigquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb het boek als kind gekregen maar nooit gelezen, vooral omdat het zo teleurstellend vond dat het geen e-norm dik boek was (het was immers oneindig, dan moest op z'n minst wel ongelooflijk dik zijn). Uit nijd ben ik er nooit aan begonnenHet was wel het lievelingsboek van mijn lief, die duidelijk minder rigide is, en ik ben blij dat ik het nu eindelijk gelezen heb.
Hetzelfde probleem had ik overigens met Kruistocht in Spijkerbroek, ik begreep maar niet waarom een optocht miniatuurmensen door een immense spijkerbroek moest banjeren(ik dacht oprecht dat ze dus ín de spijkerbroek liepen, op zoek naar het kruis van de broek
) Dat leek me ook maar niets. Dus die staat ook o de lijst
Nijntje, de Gruffalo en het Kind van de Gruffalo (eigenlijk alles van Axel Scheffler/Julia Donaldson, de Mooiste Vis, boeken met Kikker, Woeste Willemquote:Op zaterdag 28 november 2020 09:37 schreef Anthraxx het volgende:
Maar wat zijn leuke vervolg boeken voor peuters? Marijn is al 2 jaar in Maart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |