abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 november 2020 @ 17:34:53 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196424121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:33 schreef Red_85 het volgende:

Het is zo nutteloos om die vergelijkingen te maken. Andere periode. Voetbal was anders. Het spelidee was anders. Feit blijft dat er een aantal zijn van de absolute buitencategorie. Maradona is daar 1 van.

Klopt ook allemaal.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_196424145
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Pele heeft ook 2 WK's voor clubs had gewonnen tegen teams als Benfica en AC Milan.

Benfica was het team van Eusebio. AC Milan in die periode had de oude Maldini, Mazzola en Trapattoni in het veld rondlopen. Ook niet bepaald koekenbakkers.

Het is zo nutteloos om die vergelijkingen te maken. Andere periode. Voetbal was anders. Het spelidee was anders. Feit blijft dat er een aantal zijn van de absolute buitencategorie. Maradona is daar 1 van.

Zo wordt nu ook onderstreept met het feit dat hij sinds vanmorgen vroeg ligt opgebaard in Buenos Aires en mensen kunnen afscheid nemen. Maar er in de tussentijd er nog geen langere leegte is geweest voor zijn kist dan 2 seconden en er 10.000'en buiten staan te wachten.
Coronapiek in 1...2...3 weken in Argentinie.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_196424180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Coronapiek in 1...2...3 weken in Argentinie.
Like I said:

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat een hoop dat er voor over hebben om de laatste eer te bewijzen aan hem.

Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een pandemie. Maradona eren is daar blijkbaar 1 van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196424241
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Echt getekend door Diego? Dat shirt gaat over een aantal jaar op een veiling enkele tienduizenden eurootjes in de wacht slepen.
Ik heb de rest van de collectie gezien van hun verzameling, van o.a. Elvis en de Beatles, leken me niet echt dat ze iets kopen op goed geluk :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196424423
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:49 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nou nou, bij Santos deed hij het geweldig. Dat in die tijd voetballers uit Brazilie nauwelijks naar Europa trokken zegt niet zoveel. In Brazilië denken ze daar toch geheel anders over.
Ik wilde zeggen dat ze in Brazilie altijd anders over Brazilianen denken, maar dat is niet waar want ze drammen zo hard door dat veel niet Brazilianen dat ook gaan denken. Al dan niet met hulp van een enorme marketinggigant die ook weleens schoenen verkoopt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196424728
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wilde zeggen dat ze in Brazilie altijd anders over Brazilianen denken, maar dat is niet waar want ze drammen zo hard door dat veel niet Brazilianen dat ook gaan denken. Al dan niet met hulp van een enorme marketinggigant die ook weleens schoenen verkoopt.
Wat dat betreft komen ze de laastste 18 jaar aardig van een kouwe kermis thuis, Brazilie schopt geen deuk meer in een pak boter sinds het wk van 2002. Het is alleen maar Europa wat de klok slaat tegenwoordig.
pi_196424896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat dat betreft komen ze de laastste 18 jaar aardig van een kouwe kermis thuis, Brazilie schopt geen deuk meer in een pak boter sinds het wk van 2002. Het is alleen maar Europa wat de klok slaat tegenwoordig.
Zelfs de wet WK in Europa: Europese winnaar, WK buiten Europa: Brazilie of Argentinie is winnaar gaat niet meer op.
1947-2016
pi_196425004
quote:

[..]

Het toernooi waarin de regels moesten worden aangepast om Rivaldo niet te schorsen en Ronaldo topscorer te laten worden, en Belgie werd genaaid. En toch zijn ze sindsdien altijd weer favoriet met het ene na het andere supertalent dat in Europa teleurstelde.

Ze hebben fantastische voetballers gehad, maar ze worden ook al hysterisch bij een licht bovengemiddeld talent.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:29 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
Klasse krant! Goed gedaan. Alleen al daarom blijft Pelé een klasse groter
Sommige geesten zijn gewoon te klein voor Maradona. Ook wel weer typsich dat jij voor de slijmbal van het grootkapitaal, de gluiperd, kiest en niet voor de man uit en van de onderklasse.
pi_196425114
quote:

[..]

Tja aangezien bijna alle spelers die het nationale team vertegenwoordigen in Europa spelen, speelt Brazilië ook op z'n Europees en daar falen ze in.
Sinds Bosman kun je dus ook niet meer echt spreken van Samba voetbal.

Maar goed zowel Pele, Cruijff en Maradona zijn 3 grootheden in het voetbal en zullen dat altijd blijven. Je moet het wel in de tijdgeest blijven zien. Want wie weet wordt daar Messi wel aan toegevoegd.
pi_196425125
ik zag dit voorbijkomen op VI

quote:
Oud-bondscoach Carlos Bilardo mag niet te weten komen dat Diego Maradona is overleden. De inmiddels 82-jarige Argentijn, die in 1986 bondscoach was toen Maradona zijn land naar de wereldtitel leidde, is wegens een neurologische aandoening te broos om het trieste nieuws te verdragen. 'Hij beschouwt Maradona als zijn zoon, dit kan hij niet aan', zegt zijn broer Jorge tegen Argentijnse media. De verpleegster die Bilardo thuis verzorgt, moet ervoor zorgen dat het nieuws niet bij de man terecht komt. 'Ik heb haar gezegd dat ze de kabel van de televisie moet doorsnijden. Ze heeft Carlos verteld dat er sprake is van een storing. We houden voorlopig ook alle kranten bij hem weg.'
https://www.hln.be/buiten(...)j-niet-aan~af932208/

Aww ;( ;(
pi_196425589
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het toernooi waarin de regels moesten worden aangepast om Rivaldo niet te schorsen en Ronaldo topscorer te laten worden, en Belgie werd genaaid. En toch zijn ze sindsdien altijd weer favoriet met het ene na het andere supertalent dat in Europa teleurstelde.

Ze hebben fantastische voetballers gehad, maar ze worden ook al hysterisch bij een licht bovengemiddeld talent.
[..]

Sommige geesten zijn gewoon te klein voor Maradona. Ook wel weer typsich dat jij voor de slijmbal van het grootkapitaal, de gluiperd, kiest en niet voor de man uit en van de onderklasse.
Laat het beste team van Brazilië ooit het juist totaal niet te hebben gered. Italië met jawel Rossi maakte gehakt van Brazilië. Totaal bizar. 3 counters en voor de rest werd Italië compleet weggespeeld en Brazilië kon afdruipen. Mbt het voetbaI totaal onverdiend maar ik zie het zure gezicht van Ruud Krol in de studio nog voor me.
Sinds die tijd veranderde Brazilië van stijl. Mijn vader was ook not amused. En om mijn vader nog wat zout in de wonden te strooien was ik voor Italië.

Die wedstrijd zal ik nooit vergeten.
pi_196425731
En dan nog een leuke wedstrijd Argentinië-Brazilie waar coke snuiver Cannigia Brazilië naar huis stuurde. Zelfs Maradona had medelijden met Brazilië want Argentinië speelde niet al te best maar een uitbraak was genoeg. Ook een wedstrijd om nooit te vergeten.
pi_196425923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Waar in de regels staat dat het voorwenden van een blessure een schorsing op levert voor Rivaldo?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196428208
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:16 schreef Cherni het volgende:

[..]

Laat het beste team van Brazilië ooit het juist totaal niet te hebben gered. Italië met jawel Rossi maakte gehakt van Brazilië. Totaal bizar. 3 counters en voor de rest werd Italië compleet weggespeeld en Brazilië kon afdruipen. Mbt het voetbaI totaal onverdiend maar ik zie het zure gezicht van Ruud Krol in de studio nog voor me.
Sinds die tijd veranderde Brazilië van stijl. Mijn vader was ook not amused. En om mijn vader nog wat zout in de wonden te strooien was ik voor Italië.

Die wedstrijd zal ik nooit vergeten.
Ik heb het wel meegekregen maar 86 was het eerste toernooi wat ik echt goed kon volgen met al enig voetbalinzicht. Dat Braziliaanse elftal was vooraf ook al flink gehyped, namen als Socrates en Zico waren mythisch. Ik zag het alleen niet en de Denen en de Russen swingden veel meer. Sindsdien heb ik eigenlijk dat sambavoetbal nog nooit mogen aanschouwen. Het was altijd vrij statisch voetbal met veel mythische namen die er niet mythisch veel van konden van waaruit dan een paar heel erg goed spelers leuke acties maakten. Af en toe zelfs een leuke combinatie nooit vlot over al teveel schijven.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:35 schreef Klopkoek het volgende:

Waar in de regels staat dat het voorwenden van een blessure een schorsing op levert voor Rivaldo?
Dat vooraf gepubliceerd, spelers die zich enorm aanstelden zouden geschorst worden. Rivaldo stelde zich enorm aan en zijn tegenstander kreeg geel en hij kreeg een boete.
pi_196430864
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:24 schreef Cherni het volgende:
En dan nog een leuke wedstrijd Argentinië-Brazilie waar coke snuiver Cannigia Brazilië naar huis stuurde. Zelfs Maradona had medelijden met Brazilië want Argentinië speelde niet al te best maar een uitbraak was genoeg. Ook een wedstrijd om nooit te vergeten.
Wordt nog steeds bezongen die partij.
1947-2016
pi_196430917
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat vooraf gepubliceerd, spelers die zich enorm aanstelden zouden geschorst worden. Rivaldo stelde zich enorm aan en zijn tegenstander kreeg geel en hij kreeg een boete.
Was het het incident waar hij jankend naar de grond ging na een normaal gegooide bal?
pi_196433971
https://www.rtlboulevard.(...)a-selfie-met-lichaam

Een medewerker van de begrafenisonderneming die verantwoordelijk is voor de uitvaart van voetbalheld Diego Maradona, is op staande voet ontslagen nadat bleek dat hij de kist van de Argentijnse superster had geopend om een selfie met hem te maken. Dit meldt 'The Mirror'.

Selfie in spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_196434048
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:09 schreef superniger het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)a-selfie-met-lichaam

Een medewerker van de begrafenisonderneming die verantwoordelijk is voor de uitvaart van voetbalheld Diego Maradona, is op staande voet ontslagen nadat bleek dat hij de kist van de Argentijnse superster had geopend om een selfie met hem te maken. Dit meldt 'The Mirror'.

Selfie in spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die kan vanaf nu niet meer veilig over straat daar.
pi_196434151
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die kan vanaf nu niet meer veilig over straat daar.
Dat doe je ook niet.
Diego was iets anders dan een normaal mens. Diego was Diego. Dan krijg je dit soort dingen.

Zelfs na zijn dood kreeg hij de rust niet :N }:| .
1947-2016
pi_196434259
Eerbetoon van Napoli gisteravond.

Buiten San Paolo (binnenkort waarschijnlijk Stadio Diego Armando Maradona) een ronde van fakkels.
1947-2016
pi_196434789
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat doe je ook niet.
Diego was iets anders dan een normaal mens. Diego was Diego. Dan krijg je dit soort dingen.

Zelfs na zijn dood kreeg hij de rust niet :N }:| .
Is zoiets eigenlijk geen grafschennis en wettelijk strafbaar?
pi_196435117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Is zoiets eigenlijk geen grafschennis en wettelijk strafbaar?
Denk het wel. Ik denk ook dat er in Argentinië onofficieel de doodstraf daar op staat in een artikel wat expliciet over grafschennis van Maradona gaat.
1947-2016
pi_196527370
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Pele heeft toevallig een paar goede WK's gehad, als clubspeler stelde het weinig voor.
Het gaat mij om hoe goed iemand kon voetballen.

Met deze redenering stelt Messi ook weinig voor. Maar dan andersom. Als clubvoetballer fantastisch qua prijzen, maar voor Argentinie?
pi_196528259
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 00:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Was het het incident waar hij jankend naar de grond ging na een normaal gegooide bal?
Die ja, precies waarvoor die nieuwe regel bedoeld was.
pi_196528881
Het was een aparte man, maar ik kon zijn humor wel waarderen. Zo ook zijn interpretatie rondom de coronamaatregelen. :D

SPOILER
pi_196529167
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het gaat mij om hoe goed iemand kon voetballen.

Met deze redenering stelt Messi ook weinig voor. Maar dan andersom. Als clubvoetballer fantastisch qua prijzen, maar voor Argentinie?
Messi vind ik dan ook overrated, goede afmaker en dribbelaar, maar geen vechtlust of echt leiderschap, dan heb ik Ronaldo hoger zitten.

..
pi_196532317
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 11:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Messi vind ik dan ook overrated, goede afmaker en dribbelaar, maar geen vechtlust of echt leiderschap, dan heb ik Ronaldo hoger zitten.

..
LMAO. Als Messi geen wereldvoetballer is, dan is niemand het.
pi_196544554
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

LMAO. Als Messi geen wereldvoetballer is, dan is niemand het.
Het feit dat hij alleen als afmaker bij Barcelona in goede tijden fungeert zegt genoeg. Meer respect voor bijvoorbeeld een Seedorf die met 3 verschillende clubs een CL pakt.
pi_196544984
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 08:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het feit dat hij alleen als afmaker bij Barcelona in goede tijden fungeert zegt genoeg. Meer respect voor bijvoorbeeld een Seedorf die met 3 verschillende clubs een CL pakt.
Dit gaat niet over 'respect'. Maar over wie er beter kan voetballen.
pi_196545031
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 09:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit gaat niet over 'respect'. Maar over wie er beter kan voetballen.
Voetballen is meer dan alleen een balletje richting het doel toe brengen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:32:00 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196552435
1947-2016
pi_196552449
Vandaag 1 week clean!
pi_196552479
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:32 schreef Red_85 het volgende:
Stadio San Paolo
Stadio Diego Armando Maradona
Mooi eerbetoon. Benieuwd of ze het over 10 jaar veranderen in Stadio Dries Mertens.
  vrijdag 4 december 2020 @ 19:59:04 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196553527
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 17:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mooi eerbetoon. Benieuwd of ze het over 10 jaar veranderen in Stadio Dries Mertens.
Als hij ze persoonlijk 4 titels, 2 CLs brengt en alle Napolitaanse corona doden weer tot leven weet te wekken dan heel misschien.

Diego was speciaal
1947-2016
pi_196553715
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 19:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als hij ze persoonlijk 4 titels, 2 CLs brengt en alle Napolitaanse corona doden weer tot leven weet te wekken dan heel misschien.

Diego was speciaal
even voor de duidelijkheid, Diego heeft ze nooit een CL gebracht, alleen een uefacup.
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:10:24 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196553753
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

even voor de duidelijkheid, Diego heeft ze nooit een CL gebracht, alleen een uefacup.
Was wel in een tijd dat er maar 1 club per land naar de EC1 afgevaardigd mocht worden en het Milan van Gullit, Van Basten, Rijkaard, Maldini, Baresi was als team toch wat completer.

Zie trouwens nu wel dat hij ze in die periode drie scudetto's heeft gebracht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:19:47 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196553931
quote:

[..]

Ja, exact.
Om maar aan te geven wat Driesje zou moeten doen.
Zie ook de laatste voorwaarde ;)
1947-2016
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:20:45 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196553948
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Was wel in een tijd dat er maar 1 club per land naar de EC1 afgevaardigd mocht worden en het Milan van Gullit, Van Basten, Rijkaard, Maldini, Baresi was als team toch wat completer.

2 toch?
Of bedoel je een andere 'hij'?
1947-2016
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:23:40 #189
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196554000
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:20 schreef Red_85 het volgende:

2 toch?
Klopt. 2x de landstitel en 1 uefacup.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 4 december 2020 @ 20:50:56 #190
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196554579
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

2 toch?
Kan ook, dan telde ik niet goed, maar in mijn beleving was het er maar 1. Bij elkaar opgeteld heeft Napoli het eind jaren 80 beter gedaan dan Milan in de Serie A, dat verraste me nogal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_196556947
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 20:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

maar wat wilde je dus even zeggen?
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:13:46 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196556979
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

maar wat wilde je dus even zeggen?
Dat het toentertijd voor Napoli moeilijker was om de EC1 te winnen dan dat dat de afgelopen jaren voor Real of Barca is geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:22:41 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196557110
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:13 schreef -XOR- het volgende:

Dat het toentertijd voor Napoli moeilijker was om de EC1 te winnen dan dat dat de afgelopen jaren voor Real of Barca is geweest.
Gelul.
Poef.....gone! ©golfer
pi_196557182
quote:

[..]

In die tijd zagen Italianen Europacups als oefenpotjes.
  vrijdag 4 december 2020 @ 23:31:05 #195
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196557207
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Gelul.
Neuh, een dergelijke concentratie van talent zoals bij Real in de jaren '10 is er bij Napoli eind jaren '80 niet geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_196557374
Oh is 'ie dood? Wist ik niet.
  zaterdag 5 december 2020 @ 00:07:57 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196557563
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 23:31 schreef -XOR- het volgende:

Neuh, een dergelijke concentratie van talent zoals bij Real in de jaren '10 is er bij Napoli eind jaren '80 niet geweest.
En bij Ajax in de jaren 70?
Was die wel vergelijkbaar voor je?
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 5 december 2020 @ 00:10:56 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196557593
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 00:07 schreef golfer het volgende:

[..]

En bij Ajax in de jaren 70?
Was die wel vergelijkbaar voor je?
Ajax jaren '70 was een aanmerkelijk sterker team dan Napoli jaren '80.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 5 december 2020 @ 00:12:57 #199
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_196557609
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 00:10 schreef -XOR- het volgende:

Ajax jaren '70 was een aanmerkelijk sterker team dan Napoli jaren '80.
En dan nu de hamvraag: wie was beter?
Cruijff of Maradona?
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 5 december 2020 @ 00:15:40 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196557627
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 00:12 schreef golfer het volgende:

[..]

En dan nu de hamvraag: wie was beter?
Cruijff of Maradona?
Maradona was technisch gezien de betere voetballer, Cruijff had met zijn leiderschapskwaliteiten en inzicht wel meer invloed op het voetbal als geheel.

Echter gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat ik bij de val van de muur net de kleutertijd was ontgroeid dus mijn beoordeling is niet erg diepgaand.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')