abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 november 2020 @ 20:36:37 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196412661
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Geenstijl gaat er wel hard in
Kan het niet lezen. As one WAT to another? :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 25 november 2020 @ 20:37:23 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196412676
Balkenende een intellectueel, haha. Hoogleraar in de CDA kunde was hij. Betaald door het CDA even professor spelen. Bovenal een enorme brokkenpiloot en kon goud in roest veranderen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196412695
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan het niet lezen. As one WAT to another? :@
quote:
Deze foto komt uit het boek "White Identity. Racial Consciousness in the 21st Century" van Jared Taylor. "Niet leverbaar" bij Bol omdat het een racistisch manifest is, van een white supremacist. "As one revolutionary to another", schrijft de auteur aan de ontvanger.
Definitely not CIA
  woensdag 25 november 2020 @ 20:38:47 #279
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196412702
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Rita had het nooit zolang uitgehouden. Ik denk dat in veel parallele universa Rutte alsnog premier wordt na Rita.
Cohen wint dan in 2010 en dan waren we nu wel een stuk beter er aan toe geweest. Hoewel je nooit weet of Henk Bleker ook dan niet toch nog ergens de boel in puin had weten te leggen.
  woensdag 25 november 2020 @ 20:41:22 #280
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196412744
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is onzin, schrijvers als Reve, Mulisch, Hermans, Vondel zijn wereldwijd bekend. En Balkenende was misschien een beetje een grijze muis als minister-president, maar als hij ging spreken was hij wel echt een man met originele ideeën en een groot intellect. Een intellectueel hoeft niet per sé ook een markant persoon te zijn. En een markant figuur dat latijn babbelt en soms (op de verkeerde manier) een grote schrijver aan haalt hoeft geen intellectueel te zijn.
Gaan we weer.

Er zijn wereldwijd vier grote literaire prijzen met aanzien. Nederlandse schrijvers hebben geen enkele van die vier ooit 'gewonnen'.

Dat is de realiteit. Dat Mulisch nog redelijk bekend is en ook zo iemand als Geert Mak, is zoiets als zeggen dat Saskia Noort op 1 staat in het hoekje bij het spoorwegstation.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 25 november 2020 @ 20:42:21 #281
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196412767
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Cohen wint dan in 2010 en dan waren we nu wel een stuk beter er aan toe geweest. Hoewel je nooit weet of Henk Bleker ook dan niet toch nog ergens de boel in puin had weten te leggen.
Dan was onze sociale mobiliteit inderdaad niet grondig gesloopt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 25 november 2020 @ 20:42:26 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196412768
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:31 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het is toch ook maf om te zien dat al die clubjes op rechts kansloos sneuvelen? Vaak ook nog gepaard met een heleboel moddergooien. Wie hebben we al niet voorbij zien komen? LPF, Leefbaar, Rita Verdonk, die politieagent die dacht dat hij het beter kon dan Wilders, Henkie Krol en Jantje Nagel. En wat blijft er over van de PVV zonder blonde Greet?
Bij linkse en middenpartijen gaan ze ook wel eens rollebollend over straat, maar daar is de partij groter dan de poppetjes lijkt het wel.
Het hele probleem is zo met het gedachtegoed verweven dat het gewoon niet anders kan.
pi_196412779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Stond ooit op een kieslijst voor FvD, werkt nu in Zwitserland als vertaalster/PA.
Ze was ooit bestuurslid JFvD,
Ze doet niks meer voor FvD, begrijp ik ?
pi_196412782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het hele probleem is zo met het gedachtegoed verweven dat het gewoon niet anders kan.
Ja. De Duitsers hebben het voorgoed verpest. :+
Definitely not CIA
  woensdag 25 november 2020 @ 20:44:44 #285
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196412803
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is onzin, schrijvers als Reve, Mulisch, Hermans, Vondel zijn wereldwijd bekend. En Balkenende was misschien een beetje een grijze muis als president, maar als hij ging spreken was hij wel echt een man met originele ideeën en een groot intellect. Een intellectueel hoeft niet per sé ook een markant persoon te zijn. En een markant figuur dat latijn babbelt en soms (op de verkeerde manier) een grote schrijver aan haalt hoeft geen intellectueel te zijn.
Vondel was een soort poor man's Shakespear, geen geweldig stilist, wel spitsvondig. Mulisch werd door de andere twee (R & H) niet serieus genomen hoewel hij van die drie internationaal wel het meest bekendheid geniet (dankzij Hannah Arendt vooral). Reve zegt in het buitenland niemand wat. Buiten Nederland kent men vooral de tachtigers. Multatuli was de grootste wat mij betreft, ondanks zijn niet al te omvangrijke oeuvre. Misschien was Balkenende wel belezen maar daar heb ik dan nooit iets van gemerkt, hoewel hij wel een van de politieke voortrekkers van het communitarisme was, dat moet ik hem meegeven. Nederland heeft geen Thomas Mann, geen Goethe, geen Camus, Proust, Sartre of Celine, geen Kafka, geen Joyce.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 25 november 2020 @ 20:46:09 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196412827
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze was ooit bestuurslid JFvD,
Ze doet niks meer voor FvD, begrijp ik ?
Dat ziet het er in elk geval niet naar uit. Ik vraag me af of Geerten Waling de bron niet kan zijn, die is echt wel een stuk gematigder dan Baudet en staat op goede voet met geenstijl.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196412855
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gaan we weer.

Er zijn wereldwijd vier grote literaire prijzen met aanzien. Nederlandse schrijvers hebben geen enkele van die vier ooit 'gewonnen'.

Dat is de realiteit. Dat Mulisch nog redelijk bekend is en ook zo iemand als Geert Mak, is zoiets als zeggen dat Saskia Noort op 1 staat in het hoekje bij het spoorwegstation.
Marieke Lucas Rijneveld heeft onlangs nog de International Booker Prize gewonnen.
  woensdag 25 november 2020 @ 20:50:30 #288
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196412905
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:47 schreef XSbig het volgende:

[..]

Marijke Lucas Rijneveld heeft onlangs nog de International Booker Prize gewonnen.
I stand corrected. Dat is de enige. Ik zag een oud overzicht van de vier.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 25 november 2020 @ 20:52:45 #289
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196412932
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:47 schreef XSbig het volgende:

[..]

Marieke Lucas Rijneveld heeft onlangs nog de International Booker Prize gewonnen.
1 zwaluw.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196412941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Vondel was een soort poor man's Shakespear, geen geweldig stilist, wel spitsvondig. Mulisch werd door de andere twee (R & H) niet serieus genomen hoewel hij van die drie internationaal wel het meest bekendheid geniet (dankzij Hannah Arendt vooral). Reve zegt in het buitenland niemand wat. Buiten Nederland kent men vooral de tachtigers. Multatuli was de grootste wat mij betreft, ondanks zijn niet al te omvangrijke oeuvre. Misschien was Balkenende wel belezen maar daar heb ik dan nooit iets van gemerkt, hoewel hij wel een van de politieke voortrekkers van het communitarisme was, dat moet ik hem meegeven. Nederland heeft geen Thomas Mann, geen Goethe, geen Camus, Proust, Sartre of Celine, geen Kafka, geen Joyce.
Spinoza, de Groot, Douwes Dekker?

Al scoren we dan wel weer aardig qua schilders, daar het schijnt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196412957
Reve is toch pas onlangs vertaald naar het Engels en daar zeer goed ontvangen? Daar was de rest van de wereld gewoon nog niet klaar voor :). En laten we Cees Nooteboom niet vergeten.

Maar inderdaad, Nederland blinkt niet uit op dat gebied.
  woensdag 25 november 2020 @ 20:57:43 #292
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196413027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Spinoza, de Groot, Douwes Dekker?

Al scoren we dan wel weer aardig qua schilders, daar het schijnt.
Douwes Dekker had ik al gecoverd onder Multatuli ;) . Spinoza, en Grotius (en Erasmus en misschien zijn zelfs Mandeville en a Kempis nog tot Nederlander te rekenen) zijn natuurlijk wel al uit ver vervlogen tijden en niet echt romanciers, maar wel belangrijke figuren uit de intellectuele geschiedenis. Huizinga was natuurlijk ook een groots intellectueel.
We have always been at war with Eastasia.
pi_196413052
Eva steunt het bestuur.
Definitely not CIA
pi_196413063
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Douwes Dekker had ik al gecoverd onder Multatuli ;) . Spinoza en Grotius (en Erasmus en misschien zijn zelfs Mandeville en a Kempis nog tot Nederlander te rekenen) zijn natuurlijk wel al uit ver vervlogen tijden en niet echt romanciers, maar wel belangrijke figuren uit de intellectuele geschiedenis.
Ugh, daar las ik Mulisch ipv Multatuli.

Mjah inderdaad, dat is al wel lang terug.

Nou ... Wanneer ga jij beginnen aan dat grootse Nederlandse meesterwerk? Xander Olivier Ronalds.
"Pools are perfect for holding water"
pi_196413069
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

1 zwaluw.
De reden dat Nederlands géén wereldtaal is en Nederlandse schrijvers niet vaak vertaald worden lijkt mij nou niet een reden om alle Nederlandse schrijvers onder het tafelkleed te schuiven.

Maar dat is niet echt een discussie voor dif topic denk ik.
pi_196413082
Maar goed, dit maakt Baudet allemaal nog steeds niet tot een intellectueel. En zeker niet tot een goed politicus. Ik snap nog steeds de aantrekkingskracht van die man gewoon helemaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196413087
Gaan we weer on topic, lieve mensen? :D
Definitely not CIA
  woensdag 25 november 2020 @ 21:02:07 #298
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196413136
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Ugh, daar las ik Mulisch ipv Multatuli.

Mjah inderdaad, dat is al wel lang terug.

Nou ... Wanneer ga jij beginnen aan dat grootse Nederlandse meesterwerk? Xander Olivier Ronalds.
Ik moet me eerst nog door de happy hooker worstelen.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 25 november 2020 @ 21:02:14 #299
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196413140
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 21:00 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, dit maakt Baudet allemaal nog steeds niet tot een intellectueel. En zeker niet tot een goed politicus. Ik snap nog steeds de aantrekkingskracht van die man gewoon helemaal niet.
Bolkestein was ook geen intellectueel. Kopieerde drie dingen, mixte het bij elkaar. Gaf dat zelf ook toe. Kreeg veel dingen aangereikt van Engelse denktanks en Cliteur/Kinneging op de achtergrond.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196413171
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat laatste, er zijn denk ik nog best wat mensen die helemaal niets met Baudet maar wel met fvd beleid hebben.
Maar wat is dan FvD-beleid buiten Baudet om? Het verkiezingsprogramma ging geheel overboord zodra Baudet en Hiddema verkozen waren. En voor de provincies waren er geen programma’s. Het FvD-programma was dus gewoon wat Baudet op dat moment op zijn heupen had.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')