SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Yeeeesssssquote:Op woensdag 25 november 2020 10:24 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
De kans op sneeuw neemt aanzienlijk toe
[ afbeelding ]
Goed ding een aantal jaren terug ook aangeschaft. Gelijk ook goede batterijen erin gedaan voor buiten die tegen kou en warmte kunnen. Nog nooit problemen mee gehadquote:Op woensdag 25 november 2020 11:52 schreef Dven het volgende:
Mezelf een nieuw stationnetje cadeau gedaan. Komt volgende week aan. Benieuwd
[ afbeelding ]
Ja dat weet ik nog wel........tot diep in de nacht stonden mensen vast op de snelweg in het oosten vh land..ook A50 Veluwequote:Op woensdag 25 november 2020 13:45 schreef Dven het volgende:
Klassieker. Windstoot van bijna 180 km/h, lokaal tot 30cm sneeuw, weeralarm, verkeersinfarcten, donkerste dag ooit gemeten. Alles
Zelf daar in de randstad weinig last van gehad maar zal sommige users vast nog wel bijstaan
[ afbeelding ]
Goed om te horenquote:Op woensdag 25 november 2020 14:07 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Goed ding een aantal jaren terug ook aangeschaft. Gelijk ook goede batterijen erin gedaan voor buiten die tegen kou en warmte kunnen. Nog nooit problemen mee gehad.
Nou, vooral ook omdat het niet waait. Dat is echt heerlijk, als het windstil is, dan voelt het niet koud. Prima dagje om buiten te zijn vandaag.quote:Op woensdag 25 november 2020 16:10 schreef INViCTuS het volgende:
Met die zon erbij maakt het mij in de herfst niet uit of het nou 6, 8, 10 of 14 graden is. Dikke prima
Boh, doe dit nog maar eensquote:Op woensdag 25 november 2020 13:45 schreef Dven het volgende:
Klassieker. Windstoot van bijna 180 km/h, lokaal tot 30cm sneeuw, weeralarm, verkeersinfarcten, donkerste dag ooit gemeten. Alles
Zelf daar in de randstad weinig last van gehad maar zal sommige users vast nog wel bijstaan
[ afbeelding ]
Hier was het echt een dikke bendequote:Op woensdag 25 november 2020 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boh, doe dit nog maar eens
Maar sneeuw dan ook graag wat noordelijker op de Veluwe.
Dat heel Nederland maar verlicht mag worden!quote:Op woensdag 25 november 2020 10:24 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
De kans op sneeuw neemt aanzienlijk toe
[ afbeelding ]
Lolquote:Op donderdag 26 november 2020 10:29 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
It giet oan!
Het gifje werkt niet en de rest is ook niet leesbaar.quote:Op donderdag 26 november 2020 10:29 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
It giet oan!
Fixedquote:Op donderdag 26 november 2020 12:43 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Het gifje werkt niet en de rest is ook niet leesbaar.
Waarschijnlijk heeft het te maken met het WK sinaasappelplukken deze winter op de Veluwegezien het geel/oranje
En dan gaat ie niet doorquote:Op donderdag 26 november 2020 10:29 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
It giet oan!
Depridonderdag.quote:Op donderdag 26 november 2020 19:36 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag was wel weer eens ultiem bout weer. Donkergrijs en vaak motregen. Intens triest
Kom kom, achter de wolken schijnt altijd de....zonquote:Op donderdag 26 november 2020 19:36 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag was wel weer eens ultiem bout weer. Donkergrijs en vaak motregen. Intens triest
Ik heb alle lampen in mijn werkkamer aan tegen de depri.quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:19 schreef LTVDK het volgende:
Ah vandaag zo te zien de sequel van gisteren, grauw en grijs deel 2
Waar je precies niks aan hebt :p. Vandaag nog erger. Motregen is echt k*t. Vanmiddag hopelijk zonquote:Op donderdag 26 november 2020 20:25 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Kom kom, achter de wolken schijnt altijd de....zon
Dat was echt lekker, tijdens de lunchpauze lekker even een serie kijken zonder de gordijnen dicht te moeten doen enzoquote:Op vrijdag 27 november 2020 10:19 schreef LTVDK het volgende:
Ah vandaag zo te zien de sequel van gisteren, grauw en grijs deel 2
Ik wil gewoon buiten kunnen lopen zonder drijfnat te worden door die smerige miezerquote:Op vrijdag 27 november 2020 10:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat was echt lekker, tijdens de lunchpauze lekker even een serie kijken zonder de gordijnen dicht te moeten doen enzo
Genieten
Vandaag ook weer, het concentreert ook veel makkelijker op werk merk ik
16uur woensdagmiddag voor het laatst gezien. Gister en vandaag was het qua weer gewoon intens depressief en triest. Dit weer kan me altijd gestolen worden en voegt echt helemaal niks toe. Ik werk buiten, dus zie het ook heel de dagquote:Op vrijdag 27 november 2020 13:44 schreef Snowsquall het volgende:
Het zonnetje schijnt alweer vanaf een uur of 12.00
Zuiden, omgeving Maastricht, toch? Gister 2.7 uur zon. Veel meer dan de 0 hier, maar bijster veel is het nog nietquote:Op vrijdag 27 november 2020 16:43 schreef lily het volgende:
Hier nog genoeg zon de hele dag gehad.
Gisteren ook.
Betreft de officiele KNMI weerstations kan je het allemaal terug lezen op weerstatistieken.nlquote:Op vrijdag 27 november 2020 17:05 schreef lily het volgende:
Sittard.
Zo weinig maar? Mja, leek een stuk meer iig. Heb zonwering moeten gebruiken.
Maastricht is dan ook Duitsland. Maar goed, vandaag wederom grijs. Morgen ook weer trouwensquote:Op vrijdag 27 november 2020 19:52 schreef dick_laurent het volgende:
Maastricht al dik over de 100u zon deze maand, jaloers.
Hier vandaag uiteraard ook weer de eindeloze grijze soep.
Het dieptepunt is bijna bereikt. In de avond wordt er nog 4 minuten afgesnoept hier en in de ochtend nog 26. 20 december gaat ie alweer een minuut later onderquote:Op zaterdag 28 november 2020 13:02 schreef littlemindy het volgende:
Ik kijk alweer uit naar de langere dagen, maar voorlopige worden ze alleen maar korter.
Toch een stuk meer behoefte aan slaap daardoor, vannacht ook weer geslapen van 22.00 tot 7.30.
Om en nabij de 3 hier. Kold welquote:Op zaterdag 28 november 2020 14:44 schreef Resistor het volgende:
* Resistor kijkt naar thermometer
5,5°C
Best fris.
Totdat ie uitdooft.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:24 schreef Snowsquall het volgende:
2.6 nu en 500m zichtHele dag geen zon gezien...boejuh, komt vanzelf wel weer
Zelfs 1 dag tevoren lukt het ze nog niet om dat te voorspellen.......het is hier ook maar 1.5 C.....quote:
Geen standkachel hebbenquote:
Ik heb een garage waar die normaal gesproken in staat, maar nu was ik in het wild.quote:Op zondag 29 november 2020 21:21 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Geen standkachel hebben..........
ik heb er ook geen hoor, althans niet meer.
Eensquote:Op donderdag 26 november 2020 10:23 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat heel Nederland maar verlicht mag worden!
Code geel is dan ook niet meer dan 'let op en denk na'.quote:Op maandag 30 november 2020 08:01 schreef Resistor het volgende:
Koud genoeg voor het KNMI om met een code geel te gaan strooien
Vroeger was dat gewoon 'kans op lokale gladheid', en konden mensen zelf nog nadenken.
Even doorbijten...quote:Op maandag 30 november 2020 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
Yep, het grote grijs is nu echt begonnen...
Ik kwam tot de conclusie dat de kans groot is dat ik hem hooguit deze winter gebruik, en dat ik hem volgend jaar niet meer nodig heb omdat ik de hele dag op kantoor zitquote:Op maandag 30 november 2020 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb je de daglicht lamp al besteld?
Past wel bij een maandagquote:Op maandag 30 november 2020 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
Yep, het grote grijs is nu echt begonnen...
Ik moest lachenquote:Op maandag 30 november 2020 14:57 schreef Wereldgozer het volgende:
Van 08:00 tot 23:00 met alle lichten aan zitten in huis
Niet heel slecht? Goed ook verre van. Gister was een mooie dag, maar waarschijnlijk de enige. De komende week vrij grijs, vochtig en met 4-6 graden ook koud, dus het is gewoon om te janken. Niks positief aan.quote:Op zondag 29 november 2020 23:21 schreef Starhopper het volgende:
Kaarten op lange termijn zien er niet heel slecht uitGeen diepvries maar iig geen wc met lenteweer
![]()
Separating the men from the boys.quote:Op maandag 30 november 2020 16:29 schreef hemarookworst het volgende:
Dit weer met wind en dan fietsen
the men take their car.quote:Op maandag 30 november 2020 16:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Separating the men from the boys.
Verre van goed? Overdag max 5 a 6 graden en 's nachts tegen het vriespunt aan. Dat lijkt mij prima voor de tijd van het jaar. Zolang we niet in een WC zitten en dubbele cijfers hebben we niets te klagen.quote:Op maandag 30 november 2020 16:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet heel slecht? Goed ook verre van. Gister was een mooie dag, maar waarschijnlijk de enige. De komende week vrij grijs, vochtig en met 4-6 graden ook koud, dus het is gewoon om te janken. Niks positief aan.
Dagen zoals gister met 2-4 graden en zon zijn prima.
Tegen kou kan je kledenquote:Op maandag 30 november 2020 16:29 schreef hemarookworst het volgende:
geen elektrische fiets hebbenquote:Op maandag 30 november 2020 16:29 schreef hemarookworst het volgende:
Vrijwel alles is beter dan dit. Hele dag zo grijs en mistig als wat met een graad of 3/4. Geen enkel positief punt aan dat. Dan liever een WC met 10-15 graden en wolken afwisselend met zonquote:Op maandag 30 november 2020 17:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Verre van goed? Overdag max 5 a 6 graden en 's nachts tegen het vriespunt aan. Dat lijkt mij prima voor de tijd van het jaar. Zolang we niet in een WC zitten en dubbele cijfers hebben we niets te klagen.
Waalbrug en Oversteek was ook vrij weinig te zienquote:Op maandag 30 november 2020 15:44 schreef CyberCow het volgende:
Gisteren op de dijk van Leuth naar Nijmegen was geen doen met de auto. kon het volgende paaltje geeneens zien en die staan om de 50 meter. Was wel even opletten. Eenmaal Nijmegen in was de mist totaal verdwenen.
Op weerwoord zal er druk op los gefapt worden bij het zien van deze foto.quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:27 schreef Dven het volgende:
Was een winters tafereeltje gisteren. Helaas was het in de lage delen van de stad al minder omdat de temperatuur daar lange tijd te hoog was. Nu zijn de daken nog wel wit maar op straat gelukkig allemaal weg want dat was na een uur al bruine baggerInmiddels weer lichtjes aan het sneeuwen.
[ afbeelding ]
Mooi man!quote:Op dinsdag 1 december 2020 10:27 schreef Dven het volgende:
Was een winters tafereeltje gisteren. Helaas was het in de lage delen van de stad al minder omdat de temperatuur daar lange tijd te hoog was. Nu zijn de daken nog wel wit maar op straat gelukkig allemaal weg want dat was na een uur al bruine baggerInmiddels weer lichtjes aan het sneeuwen.
[ afbeelding ]
Lul niet man. Veel te weinig sneeuw en nog veeeeels te warm. HeT NiEuWe kLiMaAt 2.0 DeZe HoBbY iS NiEt LeUk MeErquote:Op dinsdag 1 december 2020 11:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op weerwoord zal er druk op los gefapt worden bij het zien van deze foto.
Zucht....quote:Op dinsdag 1 december 2020 11:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op weerwoord zal er druk op los gefapt worden bij het zien van deze foto.
Absurd warm in de brongebieden. Klimaat 3.0. Ach, die jonkies weten niet wat winter is. Wij wel wij hebben de foto's nogquote:Op dinsdag 1 december 2020 12:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Lul niet man. Veel te weinig sneeuw en nog veeeeels te warm. HeT NiEuWe kLiMaAt 2.0 DeZe HoBbY iS NiEt LeUk MeEr
/carequote:Op dinsdag 1 december 2020 10:27 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
En geen schrikkeljaarquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:42 schreef INViCTuS het volgende:
Over 3 maand begint de meteorologische lente![]()
Zondag en maandag trouwens sneeuw kansen.
Dus Amerika gaat de vriezer in en wij gaan een eindeloze herfst tegemoet.quote:
Ik lees eigenlijk alleen dat er kans is op een 'goede' winter ALS alle dingen goed op hun plek vallen....maar dat is al meer dan vijf jaar het gevalquote:Op dinsdag 1 december 2020 17:00 schreef aloa het volgende:
Update winterverwachting: toch een koudere winter?
De meteorologische winter gaat dinsdag 1 december van start. Op 23 september en op 20 november presenteerden we al versies van onze winterverwachting, steeds op basis van de ontwikkelingen van dat moment en de verwachtingen, zoals we die voor de zeer lange termijn tot onze beschikking hadden. Beide verwachtingen verschilden van elkaar en toen we op 20 november de laatste, in onze ogen definitieve versie hadden gepresenteerd, werd dezelfde dag al duidelijk dat het toch nog anders zou gaan. Inmiddels zijn we 10 dagen verder en zien we die nieuwe ontwikkeling nog altijd. Dus is het op de valreep alsnog tijd voor een laatste update.
Nederland is toe aan een winter. Een peiling dit najaar op Weer.nl liet hier geen twijfel over bestaan. Ongeveer twee derde van de meer dan 500 stemmers koos voor de optie met vorst, sneeuw en ijs. Het is dan ook alweer een tijdje geleden dat we van een langere periode met onvervalst winterweer konden genieten. In de winter van 2013 lukte het nog, daarna volgden 7 slappe winters met slechts een paar mooie kruimels. Maar komt er ook iets aan waarop we ons kunnen verheugen?
Eigenlijk is het heel simpel: hoe meer koude lucht er in het hoge noorden tijdens de wintermaanden voorradig is, hoe groter de kans dat die koude lucht op enig moment tot onze omgeving doordringt. Dat heeft vooral met de ligging van de straalstroom te maken. Breidt de kou in en rond de Noordpool zich zuidwaarts uit, dan komt de straalstroom verder bij het poolgebied vandaan te liggen. Tijdens de ijstijden kwam de straalstroom op die manier zelfs boven de Sahara uit. Ons deel van Europa bevond zich er zover noordelijk van, dat de wind hier meestal oostelijk was.
Tijdens koude winters verplaatste de straalstroom zich ook in het recente verleden nog wel eens zover zuidelijk dat de wind in onze omgeving voor langere tijd uit het oosten waaide. Doordat als gevolg van de opwarming van de aarde tijdens de wintermaanden nu veel minder kou voorradig is, is het tegenwoordig lastiger om de wind in de oosthoek te krijgen. De zuidwestelijke stromingen zijn alleen maar dominanter geworden. Toch kan het nog wel, maar meer dan van een zich zuidwaarts verplaatsende jet, moeten we het daarbij nu van bochten in de straalstroom hebben die tot regionale kou-uitbraken kunnen leiden. Dan moet alles echter wel goed vallen.
lees hier verder
quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:42 schreef INViCTuS het volgende:
quote:Zondag en maandag trouwens sneeuw kansen.
Kan hier wel degelijk winterweer geven, maar dat hoeft nietquote:Op dinsdag 1 december 2020 20:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus Amerika gaat de vriezer in en wij gaan een eindeloze herfst tegemoet.
Muah, daarvoor had het dieptepunt toch veel verder naar het oosten moeten liggen.quote:Op dinsdag 1 december 2020 21:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan hier wel degelijk winterweer geven, maar dat hoeft niet.
Echt iets om nu al naar uit te kijken, hallo Lente,...bye bye Corona...quote:Op dinsdag 1 december 2020 17:42 schreef INViCTuS het volgende:
Het mijne ook. De ideale omstandigheden voor de Elfstedentocht, en die mag dus niet worden verreden om coronaquote:Op dinsdag 1 december 2020 23:55 schreef Jojoke het volgende:
Mijn gevoel zegt dat we een lange en koude winter tegemoet gaan.
God dat zou toch de kroon zijn op deze ellende.quote:Op woensdag 2 december 2020 00:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het mijne ook. De ideale omstandigheden voor de Elfstedentocht, en die mag dus niet worden verreden om corona
Preciesquote:Op woensdag 2 december 2020 00:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het mijne ook. De ideale omstandigheden voor de Elfstedentocht, en die mag dus niet worden verreden om corona
Zou wat zijnquote:Op woensdag 2 december 2020 05:51 schreef Haags het volgende:
Heb je na 23 jaar weer kans op een tocht der tochten, mag het niet. Denk dat ik wel hard zou gaan lachen
Als ie droog en zonnig is is dat prima. Uiteraard met een bak sneeuw af en toequote:Op dinsdag 1 december 2020 23:55 schreef Jojoke het volgende:
Mijn gevoel zegt dat we een lange en koude winter tegemoet gaan.
Nooit! Het kent wat zonnige momenten, maar meestal is het grijs en bewolkt. Het is de laatste jaren echt niet anders. Het is van half oktober t/m begin/half maart gewoon herfst. Ongeveer 2 weken in die periode is het winters met vorst en kans op sneeuw, maar 80% van de tijd is het bewolkt, grijs, regenachtig, mistig weer met soms motregen. Niet omdat ik dat zo ervaar, maar omdat het gewoon zulk triest depressief weer is. Het is echt om te janken zo saai. Ik ben blij als het weer maart is. Het mag best winter worden, hoor. Maar dan wel echt en niet van dat Kwakkel weer.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:04 schreef dick_laurent het volgende:
No offence, maar wanneer is de winter in Nederland ooit droog en zonnig?
Of lang en koud.quote:Op woensdag 2 december 2020 10:04 schreef dick_laurent het volgende:
No offence, maar wanneer is de winter in Nederland ooit droog en zonnig?
Mooi grijs wa, en ook nog wat motregen erbij maakt het feest compleetquote:Op woensdag 2 december 2020 15:43 schreef INViCTuS het volgende:
Wat een ongelooflijk saai weer vandaag
Wat doe jij eigenlijk precies?quote:Op woensdag 2 december 2020 10:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Verder neem ik het natuurlijk gewoon zoals het is. Relativeren, hè. Er is niks anders. Ik werk tenminste buiten in het bos
Nee, dat klopt niet. Zou ik best willen, hoor.quote:
Ik dacht ook altijd boswachter.quote:Op woensdag 2 december 2020 19:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Zou ik best willen, hoor.
Ik werk op een vakantiepark. Droomparken op de Veluwe in Beekbergen. Parkonderhoud, tuinonderhoud, maar ook paden, parkeerplaatsen, bomen in het bos en eigenlijk is mijn takenpakket nog veel breder en veelzijdiger, maar al met al vaak buiten en we zitten zo ongeveer in het bos, dus dat is prima. Vlakbij Loenense waterval als dat bekender is. Tussen Apeldoorn en Zutphen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |