abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196403173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik moet nog zien of dit ze zetels kost. De recente koers van Baudet heeft ze van virtueel 24 zetels (12 eerste kamer zetels) naar 4 zetels in de peilingen gebracht. Die koers heeft ze in elk geval veel zetels gekost.

Of de zetels bij PVV of FvD zitten maakt trouwens niet zo veel uit: beide regeren niet mee en valt niet mee samen te werken. Slechts heel soms wordt er een meerderheid over rechts gebruikt, maar dan stemmen FvD en PVV hetzelfde en maakt het dus ook niet uit waar die zetels zitten.
Dat over dat niet meeregeren hebben we twee keer eerder gedacht (onderscheid tussen meeregeren en gedogen vind ik niet zo relevant)
pi_196403211
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat over dat niet meeregeren hebben we twee keer eerder gedacht (onderscheid tussen meeregeren en gedogen vind ik niet zo relevant)
Het ging me nu over de komende verkiezingen, Rutte gaat echt niet met Wilders in zee (hij regeert volgens mij nog liever met Marijnissen). En ook niet met wat hier uit de puinhopen tevoorschijn komt, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_196403277
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het ging me nu over de komende verkiezingen, Rutte gaat echt niet met Wilders in zee (hij regeert volgens mij nog liever met Marijnissen). En ook niet met wat hier uit de puinhopen tevoorschijn komt, trouwens.
Het wordt nu lastig omdat Forum hoogstwaarschijnlijk een kleine partij wordt. Maar als er een comeback van Thierry was geweest had Rutte het helemaal prima gevonden om met FvD te gaan regeren, daar ben ik van overtuigd. CDA minder, maar je weet het nooit met die partij.
pi_196403333
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

PVV is net zo goed extreem rechts, en de VVD zijn de Sander Dekker rechtstaat slopers, de migrantenverdrinkers, de verzwegen bombardementen, en het dubbele straffen van allochtonen. Die zijn in de praktische werkelijkheid van segregatie en openlijk gefantaseerde klassenjustitie, parallelle rechtssystemen, extreem rechts.
Ja maar die Rutte is zo'n goede crisismanager, omdat hij zo lekker rustig blijft als hij voor de 5e keer zich gestoten aan dezelfde steen heeft.
pi_196403338
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het wordt nu lastig omdat Forum hoogstwaarschijnlijk een kleine partij wordt. Maar als er een comeback van Thierry was geweest had Rutte het helemaal prima gevonden om met FvD te gaan regeren, daar ben ik van overtuigd. CDA minder, maar je weet het nooit met die partij.
Rutte III heeft steeds toenadering gezocht bij PvdA en GL voor belangrijke onderwerpen voor een meerderheid in de Eerste Kamer. Kon ook via FvD, maar dat deden ze dus niet. Jouw aanname lijkt nergens op gebaseerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_196403434
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dan zal Thierry wel zijn standpunten flink moeten afzwakken aangezien Rutte totaal anders denkt over bijv. de EU. En of de Thierry stemmers daar zo enthousiast over zullen zijn, valt nog te bezien.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  woensdag 25 november 2020 @ 10:31:51 #107
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196403476
Wiebes wil wel Forumleider worden, zegt men.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196403487
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rutte III heeft steeds toenadering gezocht bij PvdA en GL voor belangrijke onderwerpen voor een meerderheid in de Eerste Kamer. Kon ook via FvD, maar dat deden ze dus niet. Jouw aanname lijkt nergens op gebaseerd.
Nouja, het is meer overtuiging, zo'n counterfactual scenario valt nooit hard te maken natuurlijk.

Nergens op gebaseerd vind ik wat overdreven. In de recente geschiedenis hebben we gezien dat CDA en VVD hebben geregeerd met LPF en PVV, partijen van een vergelijkbaar radicaal-rechts kaliber. In Noord-Brabant werd precies de coalitie CDA, VVD, D66, PvdA, GroenLinks ingeruild voor CDA, VVD, FvD.
pi_196403494
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:31 schreef Ringo het volgende:
Wiebes wil wel Forumleider worden, zegt men.
Die man zegt zelf steeds, haast ieder debat, dat hij geen politicus is. Lijkt me dus sterk.
  woensdag 25 november 2020 @ 10:34:49 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196403512
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:33 schreef Hanca het volgende:

Die man zegt zelf steeds, haast ieder debat, dat hij geen politicus is. Lijkt me dus sterk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196403529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je bent wel heel naïef als je denkt dat de FvD dit zou (kunnen) stoppen.
Ja maar Thierry had toch dat legerkostuum aan tijdens het debat? Of had hij dat alleen voor het debat gekocht? En wij maar denken dat er een geweer bij hoort en dat hij daarmee bij de grens ging staan om als een Oost-Duitse grenswacht iedere vluchteling tegen te houden.
pi_196403544
twitter
pi_196404275
quote:

[..]

PVV is net zo goed extreem rechts, en de VVD zijn de Sander Dekker rechtstaat slopers, de migrantenverdrinkers, de verzwegen bombardementen, en het dubbele straffen van allochtonen. Die zijn in de praktische werkelijkheid van segregatie en openlijk gefantaseerde klassenjustitie, parallelle rechtssystemen, extreem rechts.
Je ziet echt niet dat FvD nog een flinke stap ranziger is? Of heb je er stiekem toch wel sympathie voor? Net zoals voor Trump...
pi_196404318
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Je ziet echt niet dat FvD nog een flinke stap ranziger is? Of heb je er stiekem toch wel sympathie voor? Net zoals voor Trump...
FvD is sowieso niet ranziger dan Wilders.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196404421
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:57 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja ik bedoel niet de volksvertegenwoordigers maar de contributie betalende leden (en van JFVD) die zijn gebleven na het hele Otten-drama.

Denk ook wel dat FVD zonder Baudet 5-10 zetels kan halen, geloof ook niet dat het een op naar de nul zetels-verhaal wordt. Maar dan heeft het wippen van Baudet weinig toegevoegde waarde en blijf je een soort bijwagen van de PVV.
5-10 zetels lijkt me nu erg lastig. Dat was de stand voor al deze onrust.

De formule was toch dat Baudet en Hiddema het kabinet en 'het kartel' het vuur aan de schenen legden. Nu is Baudet lijstduwer, waarvan onbekend is of hij de kamer in wil, en Hiddema gestopt. Ook is er nog teveel onrust, Annabel Nanninga wil bijvoorbeeld niets meer met Baudet te maken hebben. En iemand als Freek Jansen is nog steeds in dienst.

Ik verwacht nul tot drie zetels.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 25-11-2020 11:51:45 ]
pi_196404498
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

FvD is sowieso niet ranziger dan Wilders.
Je hebt geen moeite met allerlei nazipraat?
  woensdag 25 november 2020 @ 11:59:04 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196404715
twitter

Dit zijn wel de goede argumenten
pi_196404839
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

5-10 zetels lijkt me nu erg lastig. Dat was de stand voor al deze onrust.

De formule was toch dat Baudet en Hiddema het kabinet en 'het kartel' het vuur aan de schenen legden. Nu is Baudet lijstduwer, waarvan onbekend is of hij de kamer in wil, en Hiddema gestopt. Ook is er nog teveel onrust, Annabel Nanninga wil bijvoorbeeld niets meer met Baudet te maken hebben. En iemand als Freek Jansen is nog steeds in dienst.

Ik verwacht nul tot drie zetels.
Het deel wat nu nog bij FvD stond, 4-6 zetels, zijn ze denk ik kwijt. Dat zijn viruswaanzin gekken. Ik denk ook niet dat die over stappen naar PVV, VVD, PvdA of wat dan ook, die blijven straks thuis (of is er nog een viruswaanzin partij onder de partijen die nu geen zetels hebben?). Maar in maart stond FvD nog op 15 zetels, dacht ik. Best kans dat ze een redelijk deel van die 10 verloren zetels terug kunnen winnen, als ze nu een goed campagne voeren met als beeld een fatsoenlijke rechtse partij.

Het risico is wel dat die campagne verstoord gaat worden doordat Baudet of Jansen dan vuile was buiten gaat hangen. Ik denk ook niet dat Baudet lijstduwer mag zijn.
pi_196404882
quote:
15s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Je hebt geen moeite met allerlei nazipraat?
Ik heb net zoveel moeite, misschien wel meer, met daadwerkelijke daden en met alles wat de PVV heeft uitgekraamd. Van kopvoddentaks tot moskeeën aanvallen/sluiten, de neus van Clairy Polak afhakken en dat rassenrellen "niet bij voorbaat" negatief hoeven te zijn.

Net zoals dat de nazipraat van de FvD niet van gisteren is, maarja, mensen kijken wel vaker de andere kant op wanneer het de schaduwkanten van Nederland betreft. Nu opeens wordt men wakker, na een door GeenStijl geholpen interne strijd om de macht.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196404940
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb net zoveel moeite, misschien wel meer, met daadwerkelijke daden en met alles wat de PVV heeft uitgekraamd. Van kopvoddentaks tot moskeeën aanvallen/sluiten, de neus van Clairy Polak afhakken en dat rassenrellen "niet bij voorbaat" negatief hoeven te zijn.

Net zoals dat de nazipraat van de FvD niet van gisteren is, maarja, mensen kijken wel vaker de andere kant op wanneer het de schaduwkanten van Nederland betreft. Nu opeens wordt men wakker, na een door GeenStijl geholpen interne strijd om de macht.
Het klopt inderdaad dat PVV net zo erg is. Deze week hadden ze het in het kamerdebat over de cultuurbegroting ook gewoon weer over omvolking, een pure naziterm. Het enige voordeel is dat PVV zich al onmogelijk heeft gemaakt, ook bij het rechterdeel van de kamer, om mee samen te werken.
pi_196404948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wilders weet de neo-nazi’s aardig uit de club te houden. Het is een vrij vuile club maar de echte bruine geur weet men redelijk buiten te houden.
pi_196404960
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wilders weet de neo-nazi’s aardig uit de club te houden. Het is een vrij vuile club maar de echte bruine geur weet men redelijk buiten te houden.
Ik kijk liever naar daden dan naar etiketjes. Zoals het openlijk heulen met Orban, en ja, dat betekent dat in de praktijk zigeuners hun leven niet meer zeker zijn, en geen bescherming meer kunnen verwachten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_196405027
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Denk jij dat een JPVV WhatsApp groep er heel anders uit had gezien? Ja, Wilders zou harder hebben opgetreden, Wilders is geen Baudet. Wilders is ook afhankelijk van geldschieters uit Israel. En Wilders is gewoon wel iemand met een politieke antenne. Bij PVV was het niet zo ontspoord, dat klopt wel.
pi_196405232
Veel haat richting FvD en PVV.

Zullen we islamisering en bijbehorende criminaliteit voortaan dan maar negeren, zoals andere partijen doen?
pi_196405270
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:28 schreef SuperKaas het volgende:

Zullen we islamisering en bijbehorende criminaliteit voortaan dan maar negeren, zoals andere partijen doen?
Een non-probleem moet inderdaad genegeerd worden. Helaas doet de media dat nooit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_196405334
quote:

[..]

Wat zijn trouwens voorbeelden van het rechtstaatslopen van de VVD? VVD lijkt inderdaad een bepaalde weg in te slaan op dat gebied.
pi_196405474
quote:

Je weet dat er nog altijd minder moslims in Nederland zijn, dan leden van een streng reformatorische kerk? Dat er nu 4,9% moslim is, terwijl het in 2000 er ook al 4,5% waren? Dat het in dit tempo dus nog wel een paar eeuw gaat duren voor de islamisering vorm krijgt?
pi_196405493
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dubieus in welke zin? Kan er niet veel over vinden, en ook niet over oordelen want niet mijn vakgebied.

Dit stuk schreef er wel e.e.a. over, beeld rijst op van een matige dissertatie: https://www.groene.nl/art(...)incorrecte-neigingen (goed stuk trouwens). Maar als de dissertatie echt schokkend slecht of dubieus was geweest hadden we daar al wel meer over gehoord dunkt me?
Ik heb wel een aantal stukken gelezen van professoren die het een matig, slecht onderbouwd en eenzijdig verhaal vinden. En dat kan ik mij wel voorstellen.

Uit de Preface:

1) Het supranationalisme na het Verdrag van Brussel (EU, Europees gerechtshof) ondermijnt de soevereiniteit van de natiestaten.

quote:
For almost three-quarters of a century, the countries of Western Europe have abandoned national sovereignty as an ideal. Nation states are being disman-tled – by supranationalism from above, by multiculturalism from below. Both supranationalism and multiculturalism undermine the territorial jurisdiction and the shared national culture of the nation state. Moreover, they partake of the same vision of the future. Their vision is one of a world beyond borders and beyond the distinction between ‘us’ and ‘them’ that these borders entail.
2) Slechte zaak, we moeten weer terug naar hoe het was, grenzen en natiestaten:

quote:
But I argue precisely the opposite: because of these phenomena that transcend borders, there is in fact a need for strong nation states. Only in nation states can newcomers be welcomed and made part of the collective ‘we’ that is necessary for political representation and a shared rule of law. And it is only through nation states that international cooperation can effectively be brought about. For only when decisions are made by national representatives – who can also be held accountable for these decisions –, such international cooperation can be experienced as legitimate.
3) Natuurlijk gaat dat af en toe mis :

quote:
Nor is there any doubt that too strong an armation of national identity can have a dark side. Thee First and Second World Wars provide terrible examples of this. Though the political leaders at the time did not attempt to create nation states but rather multinational empires, nationalism proved an extraordinary way to channel and increase bellicose collective identity
4) Kan af en toe gebeuren, niet te lang bij stil staan:

quote:
But we should not judge a virtue by its excesses – as recklessness is not the essence of courage. Moreover, the fading of national identity would not abolish the human need for a collective identity. Nor would it efface mankind’s capacity to resort to violence on the basis of antagonisms drawn from such distinctions.
Dit is dus grofweg zijn opbouw van de Preface. Driekwart eeuw vrede op het Europese continent wordt gewoon even overboord gegooid, waarna er lekker geraaskald wordt over supranationalisme. Als slot volgt er uiteraard een hoofdstuk "Multicultiralisme", waarin de oikofobie van Scruton nog even besproken wordt.

En als wij onze Freek moeten geloven, moeten wij ons als natiestaat bewapenen en de hele supranationalistische boel omverwerpen. Hoe snel zijn we dan bij punt drie, hierboven.... :')
pi_196405552
quote:

Fantast.
  woensdag 25 november 2020 @ 12:59:43 #130
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196405693
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:06 schreef Hanca het volgende:

(of is er nog een viruswaanzin partij onder de partijen die nu geen zetels hebben?
Vrij en Sociaal Nederland https://vrijensociaal.nl/
pi_196405702
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:46 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Ik heb wel een aantal stukken gelezen van professoren die het een matig, slecht onderbouwd en eenzijdig verhaal vinden. En dat kan ik mij wel voorstellen.

Uit de Preface:

1) Het supranationalisme na het Verdrag van Brussel (EU, Europees gerechtshof) ondermijnt de soevereiniteit van de natiestaten.
[..]

2) Slechte zaak, we moeten weer terug naar hoe het was, grenzen en natiestaten:
[..]

3) Natuurlijk gaat dat af en toe mis :
[..]

4) Kan af en toe gebeuren, niet te lang bij stil staan:
[..]

Dit is dus grofweg zijn opbouw van de Preface. Driekwart eeuw vrede op het Europese continent wordt gewoon even overboord gegooid, waarna er lekker geraaskald wordt over supranationalisme. Als slot volgt er uiteraard een hoofdstuk "Multicultiralisme", waarin de oikofobie van Scruton nog even besproken wordt.

En als wij onze Freek moeten geloven, moeten wij ons als natiestaat bewapenen en de hele supranationalistische boel omverwerpen. Hoe snel zijn we dan bij punt drie, hierboven.... :')
Natiestaat is dan ook nog eens vaag gedefinieerd, en de precieze voordelen van een grotere nadruk op de natiestaat slecht onderbouwd. In jouw citaten lees ik accountability, inderdaad een belangrijk begrip. Maar je ziet al in de kwestie met de belastingdienst en sociale zaken dat accountability ook binnen de "natiestaat" een lastige kwestie kan zijn. Al zal Thierry in deze kwestie uiteraard de schuld leggen bij de immigranten en de EU :D
pi_196405719
twitter
Baudetje vecht terug?
zie email 27 oktober
pi_196405720
quote:
9s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:59 schreef freako het volgende:

[..]

Vrij en Sociaal Nederland https://vrijensociaal.nl/
Ah, dan is er dus een kans dat die nu plots een zetel krijgen, als ze inderdaad massaal overstappen..
pi_196405729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Baudetje vecht terug?
Hoe kan een niet-voorzitter verkiezingen uitschrijven?
pi_196405739
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hoe kan ee niet-voorzitter verkiezingen uitschrijven?
Is ie al formeel afgetreden?
zie email 27 oktober
  woensdag 25 november 2020 @ 13:05:19 #136
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_196405743
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 03:01 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
2.00 min Henk Otten: Ik heb het altijd over de wet van Eerdmans, die luidt ...Als Joost Eerdmans bij een politieke beweging betrokken raakt, dan is het einde van die beweging nabij
Die reporter.. "schadenfreude", waarom niet gewoon "leedvermaak", waarschijnlijk weer uit Engelse media overgenomen. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_196405750
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is ie al formeel afgetreden?
Geen idee. Ik weet ook niet precies hoe dat statutair zit bij FvD.
  Redactie Games woensdag 25 november 2020 @ 13:06:25 #138
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196405756
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Die reporter.. "schadenfreude", waarom niet gewoon "leedvermaak", waarschijnlijk weer uit Engelse media overgenomen. :')
Nee, de Duitse.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 25 november 2020 @ 13:06:51 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196405766
quote:
Haha, wat een soapserie, beschikbaar als lijstrekker
pi_196405790
Baudet weet alleen 1 ding zeker: met het opnieuw lijsttrekker worden helpt hij FvD gewoon definitief om zeep.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:10:38 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196405826
quote:
Owh boy, dat belooft weinig goeds.. Wil toch weer lijsttrekker worden :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 13:11:14 #142
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_196405847
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Wat een soap idd.
Die wordt gewoon weer gekozen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196405867
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat een soap idd.
ja aangezien hij zelf voor de infrastructuur voor de stemming gaat zorgen zal dat wel gebeuren ja
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 25 november 2020 @ 13:13:09 #145
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196405879
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:12 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja aangezien hij zelf voor de infrastructuur voor de stemming gaat zorgen zal dat wel gebeuren ja
  woensdag 25 november 2020 @ 13:13:46 #146
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_196405891
Verrassend :D
AZ
ALKMAAR
pi_196405892
quote:
Er ist wieder daaaaaaaaaaaaaa :o
pi_196405894
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat een soap idd.
Ja, maar dan wel van een legere partij. Het lijkt er op dat zowel de Eerste Kamerfractie, de EU fractie, de meeste Statenfracties en de fractie van Amsterdam dan uit de partij stappen...
  woensdag 25 november 2020 @ 13:15:23 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196405919

Nee eigenlijk past deze beter _O-
pi_196405922
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Heerlijke show dit.

En ik moet hem nog een punt geven ook. De leden moeten het misschien in deze chaos maar uit gaan maken. En zijn dissidenten moeten nu kleur gaan bekennen. Ik vrees alleen dat het te laat is. De teerling is volgens mij al geworpen

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2020 13:16:34 ]
pi_196405957
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar dan wel van een legere partij. Het lijkt er op dat zowel de Eerste Kamerfractie, de EU fractie, de meeste Statenfracties en de fractie van Amsterdam dan uit de partij stappen...
De partij dat ben ik. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 25 november 2020 @ 13:17:52 #152
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196405963
Aanstaande maandag en dinsdag ook al. :'). Zeeën van tijd voor tegenkandidaten dus om iets op poten te zetten.
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 13:19:12 #153
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_196405980
Hahaha, nee dit kan echt niet. _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_196405987
Ben benieuwd naar de reactie van Nanninga.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196406014
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:19 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd naar de reactie van Nanninga.
Die stapt gewoon op samen met de rest van de Amsterdamse fractie.
٩๏̯͡๏)۶
pi_196406022
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:17 schreef freako het volgende:
Aanstaande maandag en dinsdag ook al. :'). Zeeën van tijd voor tegenkandidaten dus om iets op poten te zetten.
Absurd
zie email 27 oktober
pi_196406030
quote:
Kan dat statutair, zo snel?
  woensdag 25 november 2020 @ 13:23:39 #158
358523 IkStampOpTacos
pi_196406045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

ALs het niet kan past Baudet het wel aan.
-
  woensdag 25 november 2020 @ 13:23:55 #159
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196406050
_O-
Laffe huichelaar
pi_196406065
Waarschijnlijk gaat Baudet een of andere poll in elkaar knutselen. Zoiets:

POLL
pi_196406068
quote:

[..]

Ik geloof niet dat Baudet zich ooit iets heeft aangetrokken van een statuut.
٩๏̯͡๏)۶
pi_196406071
Statuten FvD:

quote:
De lijsttrekkers voor de Tweede Kamer verkiezingen en de verkiezingen voor het Europese
Parlement worden volgens de Statuten gekozen door de Algemene Leden Vergadering op
voordracht van het Partijbestuur.
quote:
De Algemene Leden Vergadering wordt bijeengeroepen door het Partijbestuur. De
oproeping geschiedt via e- mail minstens vier weken voor de datum waarop de vergadering
wordt gehouden onder vermelding van een wijze waarop de leden zich kunnen aanmelden
voor het bijwonen van de vergadering.
Kortom: de winnaar van deze verkiezing gaat nat bij de rechter.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:24:57 #163
358523 IkStampOpTacos
pi_196406076
https://nos.nl/artikel/23(...)sverkiezing-uit.html

Dus hij stapte op om de rust weer te laten terugkeren? _O-
-
pi_196406078
Ik lees her en der dat de ledenadministratie niet op orde is. Dan kun je ook geen verkiezingen houden.

Lukashenko zal jaloers zijn.
zie email 27 oktober
pi_196406081
Cliteur zal dan ook terugkomen ?
  woensdag 25 november 2020 @ 13:25:45 #166
358523 IkStampOpTacos
pi_196406088
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:25 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees her en der dat de ledenadministratie niet op orde is. Dan kun je ook geen verkiezingen houden.

Lukashenko zal jaloers zijn.
Die was eerder ook al niet op orde en daar moesten ze meerdere keren achteraan.
-
  woensdag 25 november 2020 @ 13:25:50 #167
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196406091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)sverkiezing-uit.html

Dus hij stapte op om de rust weer te laten terugkeren? _O-
En nu stapt hij in om de rust te laten terugkeren
Laffe huichelaar
  woensdag 25 november 2020 @ 13:25:52 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196406093
quote:
Dat is bizar snel.
Ben idd benieuwd naar de reactie van de "dissidenten" waaronder Nanninga
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 25 november 2020 @ 13:26:43 #169
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196406110
quote:

[..]

Volgens mij heeft het partijbestuur zowat carte blanche bij FVD, dus het zou me niet verbazen.
pi_196406112
quote:
Baudet stelt zich tóch weer verkiesbaar als leider Forum voor Democratie

Thierry Baudet stelt zich tóch weer verkiesbaar als lijsttrekker en partijleider. Hij wil die positie herpakken via een verkiezing onder leden. Dat heeft hij in een filmpje op Twitter laten weten.

Hij zegt daarin: ,,Ik heb een stap terug gedaan om de rust te laten terugkeren. Het allerbelangrijkste is dat de ziel van mijn partij behouden bleef. Maar de rust die ik wilde laten terugkeren, is niet teruggekeerd. Het tegenovergestelde is gebeurd: er is een bitchfight ontstaan waarbij mij allerlei narigheid wordt aangesmeerd. Er wordt geprobeerd mij met pek en veren uit Forum voorDemocratie te zetten. Theo Hiddema is opgestapt, Paul Cliteur is opgestapt, dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van wat wij met Forum voor democratie wilden doen.”

Volgens Baudet moeten alle 50.000 leden op maandag 30 november en dinsdag 1 december kenbaar maken of ze hem ‘terug willen’ als leider. Binnen de partij weet men overigens van niets: het partijbestuur lijkt verder totaal verrast te zijn door deze stap van Baudet. Interim-voorzitter Lennart van der Linden zei juist vanmorgen nog dat er nog gekeken werd óf er überhaupt een lijsttrekkersverkiezing gehouden zou worden.

Baudet verwijst met de kritiek ogenschijnlijk naar het kritische geluid dat partijprominent Annabel Nanninga liet horen. Zij haalde gisteren ongenadig hard uit naar de opgestapte partijleider Thierry Baudet. Ze vindt dat hij ‘op staande voet’ moet worden geroyeerd. ,,De offers die hij vandaag en gisteren heeft gebracht, zijn helaas een wassen neus.’’

Nanninga eiste juist dat Baudet helemaal bij Forum zou vertrekken en krijgt daarop veel bijval van FvD-fracties uit de provincies.

In navolging van alle ophef stapten gisteren al wel Baudet-vertrouwelingen Theo Hiddema en Paul Cliteur uit de politiek.

Baudet zegt in zijn filmpje: ,,Iedereen die denkt dat het echt anders moet bij Forum voor Democratie, die denkt dat er fouten zijn gemaakt, die kan zich nu beschikbaar stellen. Maar de leden zijn nu aan het woord. Als Forum voor Democratie ter ziele gaat, als het iets heel anders moet worden, dan kunnen de leden daarvoor stemmen. Maar daar moet wel eerst een ledenraadpleging over zijn geweest.”
Uit het AD
pi_196406123
Kunnen Hiddema en Cliteur hun zetels nu nog terugeisen?
pi_196406134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:26 schreef freako het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het partijbestuur zowat carte blanche bij FVD, dus het zou me niet verbazen.
Het kan dus niet, zie mijn quote van de statuten. Het moet op een ALV en de ALV moet minstens 4 weken van te voren worden aangekondigd.

https://www.google.com/ur(...)pRyRAkhsCCs0X1n-4QiR
pi_196406153
dit is een gevalletje vergelijkbaar met:
BREAKING BREAKING "JPVV uit zich kritisch over Marokkanen"
Werkdag later: "Wilders trekt zich terug uit PVV als lijsttrekker"
Dag later: " Wilders keert toch terug en stelt zich verkiesbaar als lijsttrekker"
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator woensdag 25 november 2020 @ 13:29:22 #174
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_196406165
Ik zit te wachten op een extra Journaal.
pi_196406168
Deze leiderschapsstrijd is nu al beter dan die van de CDA. En die was goed.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:29:45 #176
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196406174
quote:
6s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:27 schreef Nielsch het volgende:
Kunnen Hiddema en Cliteur hun zetels nu nog terugeisen?
Nee. Ontslag = ontslag. Artikel X2, lid 3 van de Kieswet: "Op een ingediend ontslag kan niet worden teruggekomen."
  woensdag 25 november 2020 @ 13:30:09 #177
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196406178
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:29 schreef Slobeend het volgende:
Ik zit te wachten op een extra Journaal.
Zou mooi zijn. Hoe breder uitgemeten wordt hoe onsterfelijk belachelijk Baudet zichzelf en de partij maakt hoe beter
Laffe huichelaar
  woensdag 25 november 2020 @ 13:30:32 #178
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196406184
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:26 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Uit het AD
Het partijbestuur weet dus van niets. _O-.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:31:12 #179
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196406199
Wat een bende.
Mag hopen dat die leden voor een "NEIN" gaan. Maarja, eerst maar eens kijken hoe die verkiezing is ingeregeld. En daarna mag Baudet lekker "fraude" roepen op Twitter als de uitslag hem niet bevalt.

Zonde dat zijn narcisme de hele partij om zeep helpt. Zet daar gewoon een fatsoenlijk iemand neer en laat Baudet desnoods op de achtergrond meedraaien. Maar dat kunnen zulke persoonlijkheden niet. Zijn (in hun ogen) geboren leiders.... :')
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196406209
Heerlijke soap. Doet me terugdenken aan Herman Heinsbroek en zijn kompanen, zeer vermakelijke televisie.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 25 november 2020 @ 13:31:55 #181
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196406212
quote:
6s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:24 schreef Nielsch het volgende:
Waarschijnlijk gaat Baudet een of andere poll in elkaar knutselen. Zoiets:

[poll=1080]
En dan krijg je vervolgens bij elke optie "Bedankt voor uw stem op Thierry Baudet" in beeld.
pi_196406213
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:29 schreef freako het volgende:

[..]

Nee. Ontslag = ontslag. Artikel X2, lid 3 van de Kieswet: "Op een ingediend ontslag kan niet worden teruggekomen."
Heeft Cliteur al formeel ontslag genomen?
zie email 27 oktober
  woensdag 25 november 2020 @ 13:32:18 #183
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196406216
30 november en 1 december mogen we (de leden) stemmen op wie de nieuwe lijsttrekker wordt. Zeer grote kans dat Baudet het gewoon wint.
pi_196406230
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:31 schreef nostra het volgende:
Heerlijke soap. Doet me terugdenken aan Herman Heinsbroek en zijn kompanen, zeer vermakelijke televisie.
Toen was er nog geen twitter, waardoor de ontwikkelingen nu nog sneller gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door luxerobots op 25-11-2020 13:46:44 ]
pi_196406234
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wat een bende.
Mag hopen dat die leden voor een "NEIN" gaan. Maarja, eerst maar eens kijken hoe die verkiezing is ingeregeld. En daarna mag Baudet lekker "fraude" roepen op Twitter als de uitslag hem niet bevalt.

Zonde dat zijn narcisme de hele partij om zeep helpt. Zet daar gewoon een fatsoenlijk iemand neer en laat Baudet desnoods op de achtergrond meedraaien. Maar dat kunnen zulke persoonlijkheden niet. Zijn (in hun ogen) geboren leiders.... :')
Als de verkiezing daadwerkelijk binnen een week is, is het een soort fraude. De verkiezing voldoet dan gewoon niet aan de statuten en is dus juridisch helemaal niks waard...
pi_196406242
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:32 schreef Ixnay het volgende:
30 november en 1 december mogen we (de leden) stemmen op wie de nieuwe lijsttrekker wordt. Zeer grote kans dat Baudet het gewoon wint.
Als ie tzt nog een partij heeft. En die verkiezingen er komen. Vooralsnog lijkt het een eenmansactie.
zie email 27 oktober
pi_196406252
Maar nu eerst wachten op een reactie van het bestuur en van Nanninga.
pi_196406257
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als de verkiezing daadwerkelijk binnen een week is, is het een soort fraude. De verkiezing voldoet dan gewoon niet aan de statuten en is dus juridisch helemaal niks waard...
Wie stelt de lijst vast? Is dat het bestuur of de ALV?
zie email 27 oktober
  woensdag 25 november 2020 @ 13:34:19 #189
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196406261
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:33 schreef Hanca het volgende:
Inderdaad :Y
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196406282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wie stelt de lijst vast? Is dat het bestuur of de ALV?
quote:
Artikel 9 Kandidaatstelling bij verkiezingen – Eerste –en Tweede Kamer en Europees
Parlement
9.1 De lijsttrekkers voor de Tweede Kamer verkiezingen en de verkiezingen voor het Europese
Parlement worden volgens de Statuten gekozen door de Algemene Leden Vergadering op
voordracht van het Partijbestuur.
9.2 Alle kandidaten voor verkiezingen worden door het Partijbestuur geselecteerd. De
fracties en de regionale afdelingen kunnen kandidaten voordragen aan het
Partijbestuur. Individuele leden kunnen zichzelf voordragen.
9.3 Binnen het Partijbestuur wordt bij meerderheid beslist over de kandidatenlijst.
9.4 Voor de Tweede kamer, de Eerste Kamer en het Europees parlement worden deze
kandidatenlijsten ter goedkeuring voorgelegd aan de Algemene Leden Vergadering. De
Algemene Leden Vergadering kan besluiten bepaalde kandidaten hoger of lager op de lijst
te plaatsen. De Algemene Leden Vergadering kan ook kandidaten afwijzen.
pi_196406294
Stel dat Baudet wint. Dan gaat de gematigde vleugel weg en blijft er een wappie partij over. Door dat imago en de wispelturigheid van Baudet gaat geen enkele partij ooit in een coalitie stappen met hem/FvD.
pi_196406295
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

[..]

Duidelijk.
zie email 27 oktober
  woensdag 25 november 2020 @ 13:37:39 #193
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196406306
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als ie tzt nog een partij heeft. En die verkiezingen er komen. Vooralsnog lijkt het een eenmansactie.
Ik denk dat de oprichting van de Lijst Thierry Baudet al in volle gang is. Hij lijkt aan te sturen op een ramkoers met het bestuur en met Nanninga c.s.. Als hij wint, wordt ie lijsttrekker van FVD. Als Baudet door het partijbestuur uit de partij getieft wordt, wordt ie lijsttrekker van de LTB i.o.
pi_196406310
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:33 schreef Hanca het volgende:
twitter
zie email 27 oktober
pi_196406327
Wat een soap _O_ _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196406337
Kreeg ik net weer wat hoop in FvD na het vertrek van Thierry, komt hij weer terug... ;(
  woensdag 25 november 2020 @ 13:39:44 #197
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196406345
Vanochtend was het wel even doorbijten, het leek zo rustig bij FVD. Gelukkig komt het na de middag weer helemaal goed.
pi_196406357
partijdictators mogen op eigen houtje verkiezingen uitschrijven en de voorwaarden stellen en de controle doen of juist niet door ongewenste pottekijkers laten doen.
pi_196406370
Dit is een coup.
De kandidaat beslist eenzijdig tot verkiezingen (op welke basis?) en gaat zelf voor de infrastructuur zorgen.

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge!
zie email 27 oktober
pi_196406381
Maar goed, Thierry gaat een leiderschapsverkiezing natuurlijk winnen, ook als het volgens de statuten gaat. Het mooiste zou zijn als er een serieuze tegenkandidaat was, maar aangezien het een vrij kansloze strijd is verwacht ik dat Nanninga c.s. gaan opstappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')