abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:41:39 #201
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196392196
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:36 schreef Momo het volgende:
GGD heeft gewoon een chronische storing tot 8 december waardoor we onder de 3600 komen en komt dan op 9 december met 20.000 achterstallige besmettingen.
Ja dat is het ook.... Maar er wordt nu niet meer gemeld in de pers dat er weer storing is.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:41:59 #202
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196392199
Onderwijspersoneel testte nog maar 8% positief. Niets tegen leraren/docenten/meesters, maar het beeld dat ze in onredelijke omstandigheden zouden werken wat betreft blootstelling aan het virus valt dan toch nog wel mee?
Antifa
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:42:04 #203
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196392200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als we nog wat gaan dalen in december dan zouden ze gewoon in januari horeca (en sport) weer met wat restricties open moeten doen. Solidariteit mag wel eens van wat meer kanten komen, en je wilt niet weten wat er gebeurt met al die sportverenigingen als die nog tot ergens in april zelfs nog geen AA-tje aan een jeugdlid mogen verkopen omdat de kantine officieel dicht moet blijven.
Juist.

Kroegen, feestcafe's etc gewoon nog even dicht.

Restaurants kunnen prima open, datzelfde geldt voor sportkantines. Dan zou je in principe eerst kunnen beginnen met een alcoholverbod in kantines.

Buiten sporten etc moet gewoon weer volledig open gegooid worden zonder groep grootte restricties
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:42:31 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196392207
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dus er komt een vuurwerkverbod om de zorg te ontlasten rond Oud & Nieuw en intussen gaan we maatregelen minder stringent maken zodat de horeca weer open kan? Niet logisch en gaat niet gebeuren.

Dat hier een hosannastemming heerst na een laag dagcijfer verandert niets aan de berichten van het OMT dat de maatregelen zeker niet kunnen worden versoepeld en dat er zelfs moet worden onderzocht of aanvullende maatregelen wenselijk zijn.
Ik had het over januari he. December gewoon verder met dit pakket lijkt me evident.
pi_196392210
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je gaat de problemen niet oplossen voor de horeca (al zijn er andere sectoren die ook keihard geraakt worden, maar horeca is altijd een makkelijk voorbeeld :P) nee, maar je kan ze op z'n minst weer een kans geven.

Dat doe je door ervoor te zorgen dat we zo snel mogelijk dalen. Maandenlang rond het zelfde niveau blijven hangen (een niveau waar versoepelingen niet mogelijk zijn) doet het tegenovergestelde. Ik snap ook echt wel dat onderwijs enorm belangrijk is. Maar ik snap niet waarom het zo bezwaarlijk is dat ze een wat langere kerstvakantie overwegen (weken die in het voorjaar te compenseren zijn) (als zie ik ze dat niet doen hoor - dat terzijde). Niet voor jou persoonlijk overigens. Het valt me gewoon op alsof het onderwijs een uitzonderingspositie heeft (net als kerken); terwijl er best wat aanwijzingen zijn (en een langere kerstvakantie kan daar wellicht meer duidelijkheid over bieden) dat juist een plek is waar we snelle winst mee kunnen pakken.

Ik zeg niet dat het een zekerheid is dat scholen een grote rol spelen, maar er zijn op z'n minst aanwijzingen en de periode rond de kerstvakantie zou wel de uitgelezen kans zijn om eens beter in kaart te brengen welke effecten dat kan hebben op de cijfers.

In het tempo van nu (en met in het achterhoofd dat de vaccins ook nog een paar maanden op zich laten wachten voor het grote publiek - en voor de groep die het vaakst in de ziekenhuizen terecht komt) kan de horeca misschien pas rond april open. Met mazzel. Terwijl sommige ouders al moeilijk doen over twee weken langer thuis te moeten werken met hun kind. Dat is ook écht niet makkelijk en ook zwaar kut, maar ondertussen mogen ondernemers wel maanden lang schade lijden. Vind ik niet binnen de boodschap van ''met zn allen tegen Corona'' vallen, mja. Mijn standpunt is in middels wel duidelijk alleen, wil ook niet elke dag hetzelfde roepen _O- Ik snap ook wel dat iedereen het anders ziet, ligt bij iedereen gevoelig. Waar je ook ingrijpt.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens. Ik vraag me dus vooral af of de huidige maatregelen voldoende zijn om verder te blijven dalen. Indien ja, dan kun je misschien wel zonder scholen te sluiten (bijvoorbeeld) midden januari weer langzaam open met de horeca ipv begin januari met scholen te sluiten.

Ik vind ook dat een groot deel van de mensen die hun kind 2 weken thuis moeten houden omdat het ongemakkelijk is vooral een zeurprobleem is, maar ik maak me vooral zorgen over kinderen die al moeite hebben om mee te komen. Mijn broertje was zo iemand, dus ik heb van dichtbij meegemaakt hoeveel impact een goede schoolervaring kan hebben.
pi_196392215
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 13:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat zie ik echt niet zitten. Ik vertrouw mijn lief niet eens toe dat hij in z'n eentje de kwaliteit van een school inschat. :+

Gelukkig hebben wij vorig jaar (toen onze zoon in groep 6 zat) al voorwerk verricht en een flink aantal scholen van het lijstje bezocht. Je moet wel in Amsterdam.

Op- en afstroommogelijkheden zijn in de praktijk helaas vaak een wassen neus.
Mja ik denk dat ik een kleine maand geleden een opmerking maakte over masker acne.. hadden ze een of ander hip woord voor bedacht. Nou, sommige users moest je eens horen! Het was de reinste flauwekul .. ik heb van alles op me af gekregen door dat aan te tippen.

Nu kwam het een dezer dagen voorbij op RTL en dan is het ineens wel waarheid :?

Dat vind ik lastig. En dat is met meer dingen.

'O je gaat geen corona vaccin halen' ===>> antivaxxer

'O je gaat geen mondkapjes dragen' ===>> complotgek

Af en toe bijt ik mijn tong dan maar even door en denk ik 'het zal wel'. Niet altijd de energie om er op in te gaan.
Maar goed .. ben al lang blij dat het nu opgepikt word. En ik ben af en toe ook niet de sterkste om genuanceerd zaken ter bespreking te brengen, toegegeven.

Brengt me gelijk tot het volgende.
Zijn jullie niet moe? Hebben jullie niet een dag dat je denkt: Vandaag wil ik even heeeeelemaal niks horen over corona? Ik merk aan mezelf dat het best energie vreet soms.
pi_196392218
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dus er komt een vuurwerkverbod om de zorg te ontlasten rond Oud & Nieuw en intussen gaan we maatregelen minder stringent maken zodat de horeca weer open kan? Niet logisch en gaat niet gebeuren.

Dat hier een hosannastemming heerst na een laag dagcijfer verandert niets aan de berichten van het OMT dat de maatregelen zeker niet kunnen worden versoepeld en dat er zelfs moet worden onderzocht of aanvullende maatregelen wenselijk zijn.
Alleen als die daling door zet natuurlijk he. ;) Met de huidige staat van zaken moet je niks gaan versoepelen nee; ik dreun niet voor niets al pagina na pagina dat ze met de huidige stand van zaken moeten gaan ingrijpen op wat meer plekken.
  Redactie Sport dinsdag 24 november 2020 @ 14:44:10 #208
274204 crew  Mexicanobakker
pi_196392226
R
1

:{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_196392233
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:27 schreef DustPuppy het volgende:
Is dan nu eindelijk het gevolg van die strengere maatregelen van 2 weken?

Beetje laat...
Nee we zien hier het natuurlijk verloop.

Icm de door herfstvakantie geinduceerde effecten hierop.
pi_196392241
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:41 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat is het ook.... Maar er wordt nu niet meer gemeld in de pers dat er weer storing is.
Het is makkelijk afgeven op de GGD's. Rapportagevertragingen horen erbij. In Nederland zijn er juist minder uitschieters dan in menig ander land. Zorg gewoon dat je niet op dagkoersen afgaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196392242
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:42 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Juist.

Restaurants kunnen prima open, datzelfde geldt voor sportkantines. Dan zou je in principe eerst kunnen beginnen met een alcoholverbod in kantines.

Buiten sporten etc moet gewoon weer volledig open gegooid worden zonder groep grootte restricties
Zullen we sportkantines maar gewoon gelijkstellen aan feestcafes. Dat was echt God zegene de greep in de zomer
zie email 27 oktober
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:46:04 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196392246
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:42 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Juist.

Sowieso als je in b.v. maart weer wedstrijden wilt laten spelen (liefst eerder, maar laten we aan de conservatieve kant blijven) dan moeten teams na maanden amper iets doen wel eerst de kans krijgen weer wat fatsoenlijke trainingsmeters te maken.
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:46:06 #213
445514 DonDruiper
pi_196392247
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zullen we sportkantines maar gewoon gelijkstellen aan feestcafes. Dat was echt God zegene de greep in de zomer
Daarom alcoholverbod voor sportkantines
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196392257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:46 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Hou ze dan maar dicht.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:47:14 #215
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196392259
Mooiste is natuurlijk gewoon een snelle uitrol van die vaccins :P
pi_196392269
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mja ik denk dat ik een kleine maand geleden een opmerking maakte over masker acne.. hadden ze een of ander hip woord voor bedacht. Nou, sommige users moest je eens horen! Het was de reinste flauwekul .. ik heb van alles op me af gekregen door dat aan te tippen.

Nu kwam het een dezer dagen voorbij op RTL en dan is het ineens wel waarheid :?

Dat vind ik lastig. En dat is met meer dingen.

'O je gaat geen corona vaccin halen' ===>> antivaxxer

'O je gaat geen mondkapjes dragen' ===>> complotgek

Af en toe bijt ik mijn tong dan maar even door en denk ik 'het zal wel'. Niet altijd de energie om er op in te gaan.
Maar goed .. ben al lang blij dat het nu opgepikt word. En ik ben af en toe ook niet de sterkste om genuanceerd zaken ter bespreking te brengen, toegegeven.

Zijn jullie niet moe? Hebben jullie niet een dag dat je denkt: Vandaag wil ik even heeeeelemaal niks horen over corona? Ik merk aan mezelf dat het best energie vreet soms.
Daar heb je gelijk in hoor, het is alleen zo menselijk om het te proberen in hokjes te stoppen. Er zijn ontzettend veel nuances in een discussie, die niet altijd zichtbaar worden. In veel gevallen vind ik dat het in dit topic erg goed gaat qua nuance, uitzonderingen daargelaten.

Over corona-moe, Ik vond het een ontzettend goede grap van GeenStijl om een corona-blocker te introduceren, dat liet me wel zien hoeveel erover ging: https://www.geenstijl.nl/5152864/mediadoctoren/

Voor mezelf helpt het goed om te bepalen welk nieuws ik wanneer lees. Ik heb bijvoorbeeld alle pushmeldingen uit staan.
pi_196392279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens. Ik vraag me dus vooral af of de huidige maatregelen voldoende zijn om verder te blijven dalen. Indien ja, dan kun je misschien wel zonder scholen te sluiten (bijvoorbeeld) midden januari weer langzaam open met de horeca ipv begin januari met scholen te sluiten.

Ik vind ook dat een groot deel van de mensen die hun kind 2 weken thuis moeten houden omdat het ongemakkelijk is vooral een zeurprobleem is, maar ik maak me vooral zorgen over kinderen die al moeite hebben om mee te komen. Mijn broertje was zo iemand, dus ik heb van dichtbij meegemaakt hoeveel impact een goede schoolervaring kan hebben.
Als je met de huidige maatregelen consistent door daalt zou ik ook geen voorstander zijn om in te gaan grijpen op scholen; enkel om die daling iets sneller te laten gaan. Dus wat dat betreft zijn we het ook gewoon eens :Y

Maar het lijkt er vooralsnog (oké, de cijfers van vandaag waren dan wel weer een stuk lager, hopen dat dat aanhoud uiteraard) op dat we een beetje rond de 5000-6000 blijven hangen. Ik zou er dan weer geen voorstander van zijn om enkel het huidige pakket aan te houden als dit nog weken door zet. Mochten de cijfers rond de 5000-6000 blijven hangen rond kerst, dan zou ik toch echt gaan hopen dat ze de kerstvakantie verlengen en die weken later in het jaar weg compenseren, zodat de leerlingen nog steeds evenveel weken les krijgen. Dan heeft het toch niet per definitie zoveel impact op de leerlingen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2020 14:50:20 ]
pi_196392288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, die 'stijging' is ergens al een wel geweest, maar uitgesmeerd over dagen en gemixt met resultaten van dagen met een R net onder de 1. Je ziet zoiets, tenzij het langdurig is, niet aanwijsbaar terug in de dagcijfers.
Ik lees nu het volgende op de RIVM-site:
quote:
Dagcijfers (in sommige media gecorrigeerd voor nagekomen wijzigingen, en in andere media niet) kunnen door nameldingen soms sterk fluctueren en zijn daarom minder geschikt om het verloop van de epidemie te monitoren.
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:49:56 #219
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196392289
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wat doe je in dit topic dan :')

Niet te vaak in COR komen en je hoort er amper wat nog over.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:50:35 #220
445514 DonDruiper
pi_196392293
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hou ze dan maar dicht.
Hoezo?

Er is meer te koop in een kantine dan alcohol. Vooral de jeugd geeft veel geld uit daar aan snoep, aa, snacks etc.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196392301
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:46 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Gaat geen fuck helpen. Gewoon kantine dicht.

Verder wel met je eens hoor.
zie email 27 oktober
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:51:31 #222
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196392302
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Hoezo?

Er is meer te koop in een kantine dan alcohol. Vooral de jeugd geeft veel geld uit daar aan snoep, aa, snacks etc.
Ja, maar straks wordt het nog gezellig. Dat is niet de bedoeling.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:51:57 #223
445514 DonDruiper
pi_196392304
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, maar straks wordt het nog gezellig. Dat is niet de bedoeling.
Ja, na 5 AA'tjes wordt het tijd om naar huis te gaan
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196392306
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:17 schreef LTVDK het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn toch alleszins redelijke cijfers vooralsnog.

En vrijwel alles komt neer op ongeveer 15% daling. Alleen het aantal nieuwe meldingen niet, maar als je dan weer het positieve percentage (12/13,8) neemt weer wel.
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:52:05 #225
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196392308
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gaat geen fuck helpen. Gewoon kantine dicht.

Verder wel met je eens hoor.
Vrees ook dat er een heupflesje rum meegaat voor in de cola ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')