Theo niet:quote:Op zondag 16 mei 2021 17:34 schreef Jaeger85 het volgende:
FvD begint steeds meer op een sekte te lijken. De overgebleven leden staan kritiekloos achter hun sekteleider net als de overgebleven stemmers. Ook had Baudet het vandaag over FvD scholen en crypto
Ja, draait zijn advocatenkantoor zo slecht? Je zou namelijk haast zeggen dat hij net als Baudet in de politiek zit omdat hij het geld nodig heeft. Waarom hij er anders zo bij blijven, terwijl hij het duidelijk vervelend vindt om zich te verdedigen tegen alle rare uitspraken van Baudet en zulke uitspraken over juridische zaken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:36 schreef rubbereend het volgende:
Theo distantieert zich maar eens van de club waarbij hij steeds maar weer terugkomt
Theo zit er omdat hij anders niks te doen heeft. Echt advocaat zijn kost veel tijd en nadenkwerk en zou daadwerkelijk op werken beginnen te lijken. tweede- of eerstekamerlid kan met beduidend minder inspanning.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, draait zijn advocatenkantoor zo slecht? Je zou namelijk haast zeggen dat hij net als Baudet in de politiek zit omdat hij het geld nodig heeft. Waarom hij er anders zo bij blijven, terwijl hij het duidelijk vervelend vindt om zich te verdedigen tegen alle rare uitspraken van Baudet en zulke uitspraken over juridische zaken.
ik denk dat Hiddema het gewoon stiekem eens is met de denkbeelden van Baudet. (zie ook zijn uitspraken toen hij de weduwe rost van tongeren verdedigde) en hij dus alleen maar vlucht omdat de slechte PR hem niet zo goed uitkomt voor zijn advocaten kantoor. en niet omdat hij het oneens is met Baudetquote:Op woensdag 19 mei 2021 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, draait zijn advocatenkantoor zo slecht? Je zou namelijk haast zeggen dat hij net als Baudet in de politiek zit omdat hij het geld nodig heeft. Waarom hij er anders zo bij blijven, terwijl hij het duidelijk vervelend vindt om zich te verdedigen tegen alle rare uitspraken van Baudet en zulke uitspraken over juridische zaken.
Limburg idem ditoquote:Op donderdag 20 mei 2021 12:16 schreef rubbereend het volgende:
en ook het laatste beetje macht is kwijt met het instorten van de coalitie in Noord-Brabant. Dat zal voorlopig de laatste coalitie zijn waarin FVD gezeten heeft. In 2,5 jaar van de grootste partij van het land naar een extreem rechtse splinter in de marge
https://www.nrc.nl/nieuws(...)j-tot-paria-a4044397quote:De breuk met VVD en CDA lijkt definitief, ook buiten Brabant. In Limburg wordt op dit moment opnieuw geformeerd nadat de CDA-gedeputeerden uit het college aftraden wegens integriteitsaffaires. Daar valt nu al te horen dat de politieke kansen voor FVD in een nieuwe formatieronde bij voorbaat verkeken zijn.
Noam Chomsky zou Baudet een gevaarlijke, fascistoïde gek vinden, mocht ie de moeite nemen om zich in de Nederlandse politiek te verdiepen.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:04 schreef CharlesKinbote het volgende:
[ afbeelding ]
https://mobile.twitter.co(...)/1401826949140471810
Ik vind weinig mis met die quote. Dat Chomsky, Baudet een fascist zou vinden als hij iets van hem afweet is ook duidelijk. Snap niet waarom Tjerrie hem quote, Chomsky is in zijn ogen toch sowieso een oikofoob en cultuurmarxist.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Noam Chomsky zou Baudet een gevaarlijke, fascistoïde gek vinden, mocht ie de moeite nemen om zich in de Nederlandse politiek te verdiepen.
Het slaat overigens nergens op wat Baudet zegt, het is gewoon de standaardcalimerokaart waar hij groot (en klein) mee geworden is.
Eens over de quote. Sowieso heeft het een hele andere betekenis in de mond van Chomsky dan die van Baudet; Baudet aast als vanouds op de kwaadaardige joden die Europa besturen volgens een meesterplan; Chomsky kennende heeft hij het waarschijnlijk over Amerika specifiek, en daarnaast heeft hij zelf ook wel door dat de situatie die hij beschrijft het resultaat is van zowel bewuste acties van een groep mensen, als de onbewuste aannames waar mensen onder opereren (zie het propagandamodel).quote:Op maandag 7 juni 2021 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind weinig mis met die quote. Dat Chomsky, Baudet een fascist zou vinden als hij iets van hem afweet is ook duidelijk. Snap niet waarom Tjerrie hem quote, Chomsky is in zijn ogen toch sowieso een oikofoob en cultuurmarxist.
https://nos.nl/artikel/23(...)van-werkwijze-baudetquote:
Dat trieste hoofd als ze z'n zielige trucjes weer eens doorzienquote:
Doen ze niet toch? FvD scoorde volgens mij gewoon 8 zetels bij de verkiezingen. Ik neem aan dat zijn achterban nu ook het filmpje van Baudet gelooft. Namelijk dat de hele kamer zijn debat over Build Back Better en The great reset complottheorietjes niet wil houden.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:48 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dat trieste hoofd als ze z'n zielige trucjes weer eens doorzien
Met 'ze' bedoelde ik uiteraard de dames in het filmpje. Die stemmen niet op FvD heb ik 't ideequote:Op dinsdag 15 juni 2021 23:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Doen ze niet toch? FvD scoorde volgens mij gewoon 8 zetels bij de verkiezingen. Ik neem aan dat zijn achterban nu ook het filmpje van Baudet gelooft. Namelijk dat de hele kamer zijn debat over Build Back Better en The great reset complottheorietjes niet wil houden.
Tja, het is nu gewoon echt schaamteloos. Maar inhoudelijk zit deze lijn er natuurlijk al vanaf het begin in. Baudet koketteerde al voor hij politicus werd nadrukkelijk met types als Orban en partijen als FN en VB.quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:56 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
Ach nee, de homofobe dictatuurfappers van FvD staan te juichen voor Orban #DeelZoveel.
Dan ben je geboren in Nederland en dan heb je zo weinig feeling voor de Nederlandse cultuur, zo weinig aansluiting met Nederland, dan sta je zo ver buiten de maatschappij en onderstreep je werkelijk nul van de democratische principes. Ik snap echt niet dat dit uitschot niet gewoon verhuisd naar weet ik veel waar, Hongarije schijnt dus populair te zijn, daar heb je tenminste geen persvrijheid en kun je nog naar hartelust homo's de kast injagen, wat toch een soort natte droom van de meeste FvD'ers lijkt te zijn.
Het blijft iemand die zijn eerste bekendheid te pakken had toen hij bij DWDD aangaf wel wat te zien in verkrachting als manier van versieren. Dat dat een reden was om hem wat minder aandacht te geven in de praatprogramma's had toen al wel bij de redacties binnen mogen sijpelen. Helaas zijn we nu hier.quote:Op woensdag 23 juni 2021 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, het is nu gewoon echt schaamteloos. Maar inhoudelijk zit deze lijn er natuurlijk al vanaf het begin in. Baudet koketteerde al voor hij politicus werd nadrukkelijk met types als Orban en partijen als FN en VB.
Homofobie, racisme en antisemitisme behoorden daarmee altijd al bij de kern van de ideologie van FvD.
Het is zo lekker controversieel en ze nodigen al zoveel progressieve mensen uit. Dan moet je dus de moderne fascisten en boosrechtse types ook ruimte bieden en doen alsof hun meningen doodnormaal zijn…quote:Op woensdag 23 juni 2021 11:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het blijft iemand die zijn eerste bekendheid te pakken had toen hij bij DWDD aangaf wel wat te zien in verkrachting als manier van versieren. Dat dat een reden was om hem wat minder aandacht te geven in de praatprogramma's had toen al wel bij de redacties binnen mogen sijpelen. Helaas zijn we nu hier.
Van Haga is vorige verkiezingen ook gewoon aangeschoven als zetelrover, dus wie weet.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:57 schreef Ixnay het volgende:
Waar ik net aan dacht. Als er nieuwe verkiezingen komen. Dan lijkt het me logisch dat geen enkele partij Wybren van zetelrover nog op hun lijst wil.
Zelf kan hij ook geen partij opzetten. Oftewel er is geen manier voor hem om nog de kamer in de komen. Idem voor Smolders en Ephraim.
Ze dachten even Forum te slim af te zijn met hun actie met als gevolg dat het na een paar maanden alweer voorbij was.
Er komen voorlopig geen verkiezingen. Dus dat is niet zo relevant allemaal.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:57 schreef Ixnay het volgende:
Waar ik net aan dacht. Als er nieuwe verkiezingen komen. Dan lijkt het me logisch dat geen enkele partij Wybren van zetelrover nog op hun lijst wil.
Zelf kan hij ook geen partij opzetten. Oftewel er is geen manier voor hem om nog de kamer in de komen. Idem voor Smolders en Ephraim.
Ze dachten even Forum te slim af te zijn met hun actie met als gevolg dat het na een paar maanden alweer voorbij was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |