Ik durf de voorspelling wel aan dat de schatting van morgen zelfs nog iets lager wordt. Immers, morgen komt een schatting van 6 november, en toen daalden de cijfers nog. Het zal in ieder geval rond de 0,9 liggen denk ik. Volgende week dinsdag verwacht ik wel een flinke toename, ja.quote:Op maandag 23 november 2020 12:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dus de bewering dat het nu hoger ligt is nergens op gebaseerd.
Nee. Dat wordt poepen en pissen in zeequote:Op maandag 23 november 2020 12:21 schreef vosss het volgende:
Kort vraagje, als je een strandwandeling wilt maken, zijn daar überhaupt nog dingen open waar je even kan pissen?
Ja, want zij werkt niet bij het RIVM en is dus wel te vertrouwen. Duh.quote:Op maandag 23 november 2020 12:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus wat zij zegt is sowieso zonder meer waar?
Nee, maar ik zit al dik 2 uur in de auto voor ik überhaupt aan een strand ben.quote:Op maandag 23 november 2020 12:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je wilt je gezeik naar zee dragen? Verstandig.
Nee, maar het is een vooraanstaand epidemioloog, dus zal ze heus weten waar ze het over heeft toch?quote:Op maandag 23 november 2020 12:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus wat zij zegt is sowieso zonder meer waar?
Waarom een flinke toename?quote:Op maandag 23 november 2020 12:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik durf de voorspelling wel aan dat de schatting van morgen zelfs nog iets lager wordt. Immers, morgen komt een schatting van 6 november, en toen daalden de cijfers nog. Het zal in ieder geval rond de 0,9 liggen denk ik. Volgende week dinsdag verwacht ik wel een flinke toename, ja.
En dus heeft ze gelijk?quote:Op maandag 23 november 2020 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar het is een vooraanstaand epidemioloog, dus zal ze heus weten waar ze het over heeft toch?
Nogmaals, kritisch denken en open-minded zijn andere zaken dan ongefundeerd wantrouwen.quote:Op maandag 23 november 2020 12:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk. Stel je voor dat open minded bent. Bah.
Welk model gebruikt ze voor die schatting?quote:Op maandag 23 november 2020 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar het is een vooraanstaand epidemioloog, dus zal ze heus weten waar ze het over heeft toch?
en waarschijnlijk geen belangenverstrengelingquote:Op maandag 23 november 2020 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat de daling wel een beetje afvlakt. Volgens mijn (amateur)berekeningen (zie vertragingstopic) zat het vorige week rond de 0,95.quote:
Blijf mijn punt maar negeren. Ik weet dat je 'm wel voelt.quote:Op maandag 23 november 2020 12:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, kritisch denken en open-minded zijn andere zaken dan ongefundeerd wantrouwen.
Prima als jij met een heldere argumentatie komt waarom de RIVM-berekeningen van het reproductiegetal mogelijk onjuist zijn, maar dan moet je daar bewijs voor aandragen. En niet dit BNW-geneuzel.
BNW.quote:Op maandag 23 november 2020 12:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en waarschijnlijk geen belangenverstrengeling
Geen idee, vraag het haar zelf zou ik zeggen.quote:Op maandag 23 november 2020 12:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welk model gebruikt ze voor die schatting?
Duw alles en iedereen zonder meer in een verdomhoekje. Hele goede instelling.quote:
Schopje BNW? Dit is speculatie. Past misschien bij Sinterklaas, maar toch.quote:Op maandag 23 november 2020 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat de daling wel een beetje afvlakt. Volgens mijn (amateur)berekeningen (zie vertragingstopic) zat het vorige week rond de 0,95.
Ja, doe weer een update vandaag. Ik ben benieuwd.quote:Op maandag 23 november 2020 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat de daling wel een beetje afvlakt. Volgens mijn (amateur)berekeningen (zie vertragingstopic) zat het vorige week rond de 0,95.
Ik heb het idee dat jij meer belangenverstengeling hebt met het zwartmaken van het RIVM.quote:Op maandag 23 november 2020 12:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en waarschijnlijk geen belangenverstrengeling
Welke belangenverstrengeling dan? Soros?quote:Op maandag 23 november 2020 12:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Duw alles en iedereen zonder meer in een verdomhoekje. Hele goede instelling.
Ik heb erover gedacht om daarvoor te corrigeren, maar dat is vrijwel niet te doen omdat ik de distributie van het aantal testen over de week heen niet weet.quote:Op maandag 23 november 2020 12:32 schreef VoMy het volgende:
Er zou eigenlijk nog een manier moeten zijn om te corrigeren voor het aantal afgenomen tests, maar dat lijkt me toch wel lastig.
Aldus de persoon die zonder enige inhoudelijke argumentatie het RIVM in het verdomhoekje duwt (en en passant ook nog eens vrijwel alle andere experts). Wat een hard gelag.quote:Op maandag 23 november 2020 12:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Duw alles en iedereen zonder meer in een verdomhoekje. Hele goede instelling.
Ik stel altijd alles ter discussie. Deels hobby, deels noodzaak.quote:Op maandag 23 november 2020 12:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aldus de persoon die zonder enige inhoudelijke argumentatie het RIVM in het verdomhoekje duwt (en en passant ook nog eens vrijwel alle andere experts). Wat een hard gelag.
Wat is je noodzaak in dit geval?quote:Op maandag 23 november 2020 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik stel altijd alles ter discussie. Deels hobby, deels noodzaak.
Gebrek aan welwillendheid bij mijn gespekspartner.quote:Op maandag 23 november 2020 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat is je noodzaak in dit geval?
Ik ben ook vreselijk benieuwd. Als we wetenschappelijke instituten al gaan wantrouwen, dan is het einde zoek. Wie is er dan nog wel te vertrouwen? Iemand die data te berde brengt die vooral gelegen komt zeker.quote:Op maandag 23 november 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij meer belangenverstengeling hebt met het zwartmaken van het RIVM.
Maar als je VoMy geen bronnen wil sturen, misschien kun je andere mensen verlichten met experts die de RIVM-berekeningen in twijfel trekken (of wat mij betreft voer je je eigen berekeningen op)? Dus specifiek: welke bronnen heb jij om te beweren dat de puntschatting van het RIVM (het reproductiegetal op 30 oktober was 0,89) een grove misschatting was? En dan mag je het geneuzel over "het RIVM is niet te vertrouwen" achterwege laten. Zelfs als die premisse als zou kloppen is dat natuurlijk geen argument. Welke modelleringsexperts hebben het reproductiegetal op 30 oktober significant hoger geschat?
op zeker niet, het is duidelijk dat er belangenverstrengeling is geweest, je weet dat het RIVM van onze overheid is toch ?quote:
Het hoort natuurlijk ook wel bij deze tijd. Een groot voorbeeld hiervan is dagelijks op het nieuws en op twitter.quote:Op maandag 23 november 2020 12:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ben ook vreselijk benieuwd. Als we wetenschappelijke instituten al gaan wantrouwen, dan is het einde zoek. Wie is er dan nog wel te vertrouwen? Iemand die data te berde brengt die vooral gelegen komt zeker.
Ja, kuiltje gravenquote:Op maandag 23 november 2020 12:41 schreef vosss het volgende:
Tief eens op met dat gezeik op het RIVM; kan ik ergens schijten in de buurt van het strand?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |