abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 november 2020 @ 12:57:57 #226
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196376183
quote:
5s.gif Op maandag 23 november 2020 12:21 schreef vosss het volgende:
Kort vraagje, als je een strandwandeling wilt maken, zijn daar überhaupt nog dingen open waar je even kan pissen?
Het is de beste vraag van dit hele topic! _O_
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_196376198
Het is niet te moeilijk om meer duiding te geven bij de cijfers. Sterker nog, dat is een van de eerstvolgende upgrades die we van het coronadashboard kunnen verwachten, aldus De Jonge.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196376212
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Het is niet te moeilijk om meer duiding te geven bij de cijfers.
Volgens sommigen hier is half Nederland analfabeet en niet eens capabel genoeg om het concept van rapportagevertraging te begrijpen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 november 2020 @ 13:00:03 #229
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196376213
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het wordt in ieder geval te stellig geïnterpreteerd (wat ongetwijfeld deels aan de communicatie zal liggen). Maar goed, ik heb al eerder gezegd dat er:
óf minder gecommuniceerd moet worden (bv. geen dagkoersen meer) --> te weinig transparantie
óf meer uitleg gegeven moet worden (bv. neem onzekerheden mee) --> te ingewikkeld

Dus ja, wat wil je als je én transparant wil zijn, maar het niet te moeilijk mag worden om te volgen? Je kunt het niet allebei krijgen. En dan krijg je dus het huidige beleid waarin het én te transparant én te onduidelijk is.
True.

Ik zou het bijvoorbeeld echt prima vinden als ze één keer per wee of één keer per twee weken gewoon een kleine persconferentie houden ter informatie. Geen persconferentie met allerlei beeldspraak, nieuwe maatregelen, vingertjes wijzen etc, maar gewoon puur om te informeren. Beetje zoals de briefings in de Tweede Kamer, maar dan beknopter en een tikje simpeler.

Als je de briefings bekijkt heb je meteen veel meer informatie en soms ook veel meer begrip voor bepaalde maatregelen (of niet genomen maatregelen).
pi_196376233
Je vraagt je anno 2020 af waarom Rutte & De Jonge niet gewoon met een kekke powerpoint werken:
"Dit zijn de ziekenhuisopnames, hier gaan we heen als we zo doorgaan". Hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, inderdaad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 november 2020 @ 13:01:46 #231
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196376235
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens sommigen hier is half Nederland analfabeet en niet eens capabel genoeg om het concept van rapportagevertraging te begrijpen.
Niet overdrijven :D

Denk dat een heel groot deel van Nederland niet eens weet dat er rapportagevertraging is. Wij zitten hier ons dagelijks met dit onderwerp bezig te houden, maar zijn echt maar een heel klein deeltje van de bevolking. De gemiddelde burger volgt het echt niet allemaal zo op de voet hoor. Die horen de dagcijfers, reageren daar op en weer door.
pi_196376258
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:01 schreef Kyran het volgende:
Denk dat een heel groot deel van Nederland niet eens weet dat er rapportagevertraging is.
Ik heb al meermaals gezegd dat de NOS er goed aan zou doen om net als onze Zuiderburen iets als dit toe te voegen:

quote:
Er werden op donderdag 20 augustus, het laatst beschikbare dagcijfer, 539 nieuwe positieve gevallen vastgesteld. Op woensdag 19 augustus waren er 598 bevestigde besmettingen, de dag daarvoor 727.

Er zit een vertraging van vier dagen op de cijfers, zodat onderzoeksinstelling Sciensano het aantal besmettingen kan verifiëren. Het aantal besmettingen van na 20 augustus is dus nog niet definitief. Voor vrijdag 21 augustus staan nu 408 besmettingen in de tabellen, voor zaterdag 22 augustus 42. Die cijfers zullen de komende dagen nog worden bijgesteld.
https://www.demorgen.be/n(...)-onder-500~b2032a96/

Sowieso zou het geen slecht idee zijn als het RIVM niet de dagelijkse cijfers rapporteert, maar die van vijf dagen terug. Heb je alsnog dagelijkse rapportage, maar wel eentje die vrij accuraat is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 november 2020 @ 13:05:15 #233
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196376298
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Je vraagt je anno 2020 af waarom Rutte & De Jonge niet gewoon met een kekke powerpoint werken:
"Dit zijn de ziekenhuisopnames, hier gaan we heen als we zo doorgaan". Hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, inderdaad.
Precies dit dus, het hoeft niet uren te duren.

Simpele presentatie met hoeveel IC-bedden wij hebben, hoeveel er normaal gebruikt worden voor reguliere zorg, hoeveel COVID-19 patiënten er op dit moment op de IC liggen. en hoeveel % van de reguliere zorg is afgeschaald. Voeg daar nog een slide toe met een model of twee wat er gaat gebeuren als de R gelijk blijft, 0.2 stijgt, 0.2 daalt en het zal voor een groot deel duidelijk zijn

Het hoeft niet eens een persconferentie te zijn. Kan het ook bijvoorbeeld iedere vrijdag (of ieder ander willekeurige dag) bij het journaal laten presenteren en je bent klaar.
pi_196376304
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens sommigen hier is half Nederland analfabeet en niet eens capabel genoeg om het concept van rapportagevertraging te begrijpen.
En daarom kun je met grafieken werken waarin bijvoorbeeld het voortschrijdend gemiddelde wordt weergegeven. Er zijn genoeg foefjes om mensen te behoeden voor al te grote interpretatiefouten.

Als ze maar niet Van Dissel op het dashboard loslaten, want dan is er geen touw meer aan vast te knopen. Geweldige man, maar het doseren van informatie is niet zijn sterkste kant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 13:06:29 #235
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196376329
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Precies dit dus, het hoeft niet uren te duren.

Simpele presentatie met hoeveel IC-bedden wij hebben, hoeveel er normaal gebruikt worden voor reguliere zorg, hoeveel COVID-19 patiënten er op dit moment op de IC liggen. en hoeveel % van de reguliere zorg is afgeschaald. Voeg daar nog een slide toe met een model of twee wat er gaat gebeuren als de R gelijk blijft, 0.2 stijgt, 0.2 daalt en het zal voor een groot deel duidelijk zijn

Het hoeft niet eens een persconferentie te zijn. Kan het ook bijvoorbeeld iedere vrijdag (of ieder ander willekeurige dag) bij het journaal laten presenteren en je bent klaar.
Van Dissel doet die praatjes af en toe he en wordt ook gestreamed door NOS.
pi_196376351
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Precies dit dus, het hoeft niet uren te duren.

Simpele presentatie met hoeveel IC-bedden wij hebben, hoeveel er normaal gebruikt worden voor reguliere zorg, hoeveel COVID-19 patiënten er op dit moment op de IC liggen. en hoeveel % van de reguliere zorg is afgeschaald. Voeg daar nog een slide toe met een model of twee wat er gaat gebeuren als de R gelijk blijft, 0.2 stijgt, 0.2 daalt en het zal voor een groot deel duidelijk zijn

Het hoeft niet eens een persconferentie te zijn. Kan het ook bijvoorbeeld iedere vrijdag (of ieder ander willekeurige dag) bij het journaal laten presenteren en je bent klaar.
Ik vraag me af of mensen daar echt op zitten te wachten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 november 2020 @ 13:07:43 #237
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196376352
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Van Dissel doet die praatjes af en toe he en wordt ook gestreamed door NOS.
Ja leuk, maar hoeveel % van de bevolking bereiken ze daar mee, tijdens school- en werktijd?
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 november 2020 @ 13:08:15 #238
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196376363
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of mensen daar echt op zitten te wachten
Men wil niet geinformeerd worden?
pi_196376380
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Van Dissel doet die praatjes af en toe he en wordt ook gestreamed door NOS.
Ik kan me best voorstellen dat je - naar analogie van de verdediging van een proefschrift - voorafgaand aan de persconferenties een lekenpraatje van circa 15 minuten hebt met wat duiding bij de cijfers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 23-11-2020 13:27:00 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196376392
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik me best voorstellen dat je - naar analogie van de verdediging van een proefschrift - voorafgaand aan de persconferenties een lekenpraatje van circa 15 minuten hebt met wat duiding bij de cijfers.
Ik denk alleen niet dat dat voorkomt dat journalisten tendentieuze vragen gaan stellen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_196376419
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:09 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik denk alleen niet dat dat voorkomt dat journalisten tendentieuze vragen gaan stellen.
Haha, dat voorkom je sowieso niet. Dat is het doel volgens mij ook niet. Het doel is de bevolking meenemen in waarom bepaalde maatregelen worden getroffen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196376428
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
Er zijn genoeg foefjes om mensen te behoeden voor al te grote interpretatiefouten.
Het nadeel is dat je bij 'kale' grafieken alsnog alle caveats moet uitleggen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196376453
Maar ze hebben toch één persconferentie tussendoor mét Jaap van Dissel en een presentatie gehouden? Misschien beviel dat niet tijdens de evaluaties?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196376456
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Zelfs een grote criticaster (en vriend van het RedTeam) stelt dat de schatting morgen rond de 0.92 uit zal komen:
Hij had de R zelfs nog veel lager geschat dan het RIVM vorige week.

[ twitter ]
Inmiddels schat deze man de kans op R>1 op zo'n 75% volgens mij. Maar goed, je mag hier bijna niet met 'vage' Twitter rekenaars aankomen, want dan wordt je direct afgebrand.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Games maandag 23 november 2020 @ 13:13:13 #245
181272 crew  Noppie2000
pi_196376460
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja leuk, maar hoeveel % van de bevolking bereiken ze daar mee, tijdens school- en werktijd?
Is ook na te lezen, terug te kijken, zelf op te zoeken. Men wil blijkbaar niet geïnformeerd worden :+

Ben het eens hoor, gewoon korte feiten laten zien waar we staan en waar we heen gaan, afhankelijk van wat we doen. Een paar persconferenties geleden dat er werd geroepen 'over X weken zitten we op X besmettingen/opnamen' heeft denk ik al veel meer nut dan 'het gaat beter, maar zeker niet goed' die we nu steeds meer horen :P
pi_196376531
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inmiddels schat deze man de kans op R>1 op zo'n 75% volgens mij. Maar goed, je mag hier bijna niet met 'vage' Twitter rekenaars aankomen, want dan wordt je direct afgebrand.
Kom kom, niet zo kleinzerig. Ik ben wel benieuwd naar zijn berekeningen, want ondanks dat de R inderdaad oploopt zie ik nog geen daadwerkelijke stijging in de cijfers zoals ik (en anderen hier) ze rapporteren. Het doet mij ook vermoeden dat hij gerekend heeft met de kale cijfers, en niet de uitsplitsing naar datum.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 13:17:58 #247
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196376535
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik me best voorstellen dat je - naar analogie van de verdediging van een proefschrift - voorafgaand aan de persconferenties een lekenpraatje van circa 15 minuten hebt met wat duiding bij de cijfers.
Als je dan full on Jip en Janneke zou gaan, maak je het wel lastig hoor met een kloppende inhoud en makkelijk te begrijpen samen te nemen. Je moet daar echt talent voor hebben. Ik heb wel eens zelf stukjes moeten typen over mijn onderzoek in "4-havo" niveau. Dat is heel vaak terug naar mij gestuurd omdat het toch te lastig was.
pi_196376537
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:13 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Is ook na te lezen, terug te kijken, zelf op te zoeken. Men wil blijkbaar niet geïnformeerd worden :+
Het feit dat de informatie voorhanden is, wil niet zeggen dat de informatie toegankelijk is. Ik zit zelf bijvoorbeeld altijd wel even te zoeken naar wanneer er een technische briefing is en waar de informatie staat. Daarnaast vind ik het wel begrijpelijk dat mensen niet een verhaal van een half uur of langer terug gaan kijken.

Het is niet zo constructief om te mopperen op de informatie die mensen niet gebruiken. Beter is om te kijken welke vormen van informatievoorziening wél aanslaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Redactie Games maandag 23 november 2020 @ 13:20:20 #249
181272 crew  Noppie2000
pi_196376576
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het feit dat de informatie voorhanden is, wil niet zeggen dat de informatie toegankelijk is. Ik zit zelf bijvoorbeeld altijd wel even te zoeken naar wanneer er een technische briefing is en waar de informatie staat. Daarnaast vind ik het wel begrijpelijk dat mensen niet een verhaal van een half uur of langer terug gaan kijken.

Het is niet zo constructief om te mopperen op de informatie die mensen niet gebruiken. Beter is om te kijken welke vormen van informatievoorziening wél aanslaan.
Klopt, dit was dan ook puur een grappende opmerking :P
  maandag 23 november 2020 @ 13:20:34 #250
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196376579
https://www.volkskrant.nl(...)n-bungelen~bee89ba7/

VNO-NCW, redders van de maatschappij.

quote:
Achteraf heeft ze met veel moeite de reconstructie kunnen maken. En kan ze maar één ding concluderen: ze is door de multinationals aan het lijntje gehouden.

Dat zit zo. VNO-NCW was vergeten de gemeente Eindhoven en de GGD mee te nemen in hun plan. Toen de GGD Brabant-Zuidoost daar bij toeval op 26 oktober achter kwam, en ook nog eens hoorde dat zij uiteindelijk eindverantwoordelijke zoud worden voor de teststraat, is het project tot frustratie van VNO-NCW op pauze gezet. Conradi, die druk bezig was alles te organiseren, werd daar door de multinationals niet van op de hoogte gesteld.

Nadat de GGD, de gemeente en VNO-NCW de onderlinge irritaties hadden uitgesproken, besloten zij de krachten te bundelen. Eén grote XL-teststraat in Eindhoven, onder verantwoordelijkheid van de GGD, was de oplossing. Nu het testvolume niet 2.500 maar 5.000 tests per dag zou worden, was het Klokgebouw ongeschikt.

Pas toen dat achter de schermen allemaal was besloten, en het aanvankelijke project daarmee helemaal van de baan was, kreeg Conradi het gewraakte mailtje. En bleek al haar werk voor niets. Later werd de parkeerplaats van de ijsbaan als nieuwe locatie gekozen.
Eenzijdig belicht, maar goed komen ze er hier niet uit. Niet zo vreemd aangezien het VNO-NCW.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')