abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 22 november 2020 @ 13:15:47 #201
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196361681
quote:
7s.gif Op zondag 22 november 2020 13:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat jij zegt en schrijft dacht ik ook tot ongeveer 2 weken terug. Maar luister even wnl terug. Daar wordt gezegd dat het vaccin niet zozeer de verspreiding zal tegenhouden, en dat de bevolking momenteel foutief wordt voorgelicht dat de maatregelen na vaccinatie zullen eindigen. Dat kan niet want ook met vaccin gaat de verspreiding waarschijnlijk door, weliswaar wel minder hard.
Het hangt er vanaf hoeveel mensen zijn ingeënt. Als dat een kleine groep is, blijft dat virus gewoon doorgegeven worden, ja. Maar als een grote groep is gevaccineerd, zijn we effectief van dat virus af.
pi_196361688
quote:
5s.gif Op zondag 22 november 2020 13:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wie heeft er iets aan om dit langer te laten duren dan nodig? Bestuurders zijn er niet om de burger te pesten, die balen net zo hard van de situatie als alle andere mensen.
Mijn vriend, ik weet niet waarom ze dit langer willen laten duren dan nodig, of misschien hebben ze zelf wel niet door dat zij het langer laten duren dan nodig. Misschien gaan bestuurders zich belangrijk voelen door dit soort megalomane maatregelen.

In elk geval is de communicatie zodanig dan niemand weet wanneer, hoe , en of we ooit nog van deze maatregelen afkomen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 22 november 2020 @ 13:16:46 #203
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196361694
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat je je hooguit zorgen zou kunnen maken om veranderende sociale normen omtrent mondkapjes, dat we die ook moeten gaan dragen in het griep- en verkoudheidsseizoen om de kans te verkleinen dat we elkaar aansteken. Ik zou dat zelf een schrikbeeld vinden. Maar ik verwacht niet dat de meeste mensen dat willen. Mijn inschatting is dat de meeste mensen het mondkapje schoorvoetend dragen.
Nee joh die mondkapjes gaan er echt zsm uit hoor als het niet meer nodig is. Niemand wil die dingen dragen als het puntje bij paaltje komt.
pi_196361701
quote:
5s.gif Op zondag 22 november 2020 13:11 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat ze je niet helemaal goed leest dan.
Dat kan, niets menselijks is mij vreemd.
Heb jij wat bronnen (betrouwbaar) waarin een duidelijk perspectief uiteengezet wordt met een eindstreep dat inhoudt dat er geen maatregelen meer zijn?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 22 november 2020 @ 13:19:32 #205
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196361721
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee joh die mondkapjes gaan er echt zsm uit hoor als het niet meer nodig is. Niemand wil die dingen dragen als het puntje bij paaltje komt.
Het is makkelijker om ze in te voeren, dan ze af te schaffen. Ik denk dat dit een maatregel is die elk griepseizoen gewoon terug komt. En mensen hebben best wel laten zien dat ze elke kleine verandering prima vinden; helemaal als ze daarmee het ''juiste'' (wat het kabinet aanraad) doen. Dan krijg je groepsdruk. Je wil niet de enige zijn waarop neergekeken word. Van die mondkap plicht komen we pas af wanneer ze bij de overheid in duidelijke woorden laten vallen dat een mondkapje niet meer nodig is. Dat zie ik ze alleen niet doen, maar hey, pessimist :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196361730
quote:
7s.gif Op zondag 22 november 2020 13:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat jij zegt en schrijft dacht ik ook tot ongeveer 2 weken terug. Maar luister even wnl terug. Daar wordt gezegd dat het vaccin niet zozeer de verspreiding zal tegenhouden, en dat de bevolking momenteel foutief wordt voorgelicht dat de maatregelen na vaccinatie zullen eindigen. Dat kan niet want ook met vaccin gaat de verspreiding waarschijnlijk door, weliswaar wel minder hard.
Nou, dan is het vaccin definitief einde oefening voor mij. Welke aflevering van WNL is dit, die van vandaag? Ben wel benieuwd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196361747
quote:
2s.gif Op zondag 22 november 2020 13:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf hoeveel mensen zijn ingeënt. Als dat een kleine groep is, blijft dat virus gewoon doorgegeven worden, ja. Maar als een grote groep is gevaccineerd, zijn we effectief van dat virus af.
Waarom zeggen ze dit er dan niet bij? :?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196361756
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 13:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nou, dan is het vaccin definitief einde oefening voor mij. Welke aflevering van WNL is dit, die van vandaag? Ben wel benieuwd.
Van vandaag inderdaad. Die jonge knaap (ben naam kwijt) betoogde dat.
Is waarschijnlijk geen gelul, had het al eens eerder gelezen. Alleen toen leken mij dat berichten van doemdenkers. Die knaap zette bij WNL een reëel beeld uiteen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196361771
quote:
7s.gif Op zondag 22 november 2020 13:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb alle vertrouwen dat het vaccinatraject gewoon goed doorlopen zal worden. Maar dat tegen het einde gezegd wordt door bijv. De Jonge: Vele Nederlanders hebben zich laten vaccineren uit solidariteit voor anderen, we hebben het virus serieuze schade toegebracht, in combinatie met de andere maatregelen kunnen we weer tot 20:00 naar de horeca, kunnen studenten weer een dag in de week online college krijgen. Maar was je handen kapot, draag een mondkapje op alle plaatsen waar we de hemel niet kunnen zien, en werk zoveel als mogelijk thuis! Samen houden wij het virus eronder!

Slaap zacht |Nederlanders O+
Even cynisch gezegd kan ik me goed voorstellen dat er nu geen verplichting komt, we straks een te lage dekkingsgraad hebben en we alsnog ons steentje moeten bijdragen om de zorg te ontlasten oid.

Daarnaast, zal de zorg nog uitgestelde zaken moeten inhalen, weer op adem moeten komen en daarom moet we de zorgzaamheid nog in acht nemen blablabla.
Als alle 60+ ers ingeënt zijn verwacht ik eigenlijk wel een beperking in maatregelen maar thuiswerken, afstand houden en feestjes zie ik nog steeds niet doorgaan.
  zondag 22 november 2020 @ 13:24:11 #210
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196361784
quote:
5s.gif Op zondag 22 november 2020 13:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom zeggen ze dit er dan niet bij? :?
Het is toch logisch? Als er 6 mensen zijn ingeënt, heeft het niet zoveel effect op de maatschappij natuurlijk. Maar als je het over 60, 70, 80% van de bevolking hebt, dan heeft het natuurlijk wel effect.
pi_196361812
quote:
7s.gif Op zondag 22 november 2020 13:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat kan, niets menselijks is mij vreemd.
Heb jij wat bronnen (betrouwbaar) waarin een duidelijk perspectief uiteengezet wordt met een eindstreep dat inhoudt dat er geen maatregelen meer zijn?
Ik heb zelf zo'n stuk nog niet gelezen. Er zijn te veel onzekerheden. Ik vind dit een goed en genuanceerd stuk: Waar is het optimisme over het coronavaccin op gebaseerd?. Daarin wordt ook goed uitgelegd waar de onzekerheid over bestaat.

Let wel: dit stuk is alweer een paar maanden oud. Inmiddels zijn er in ieder geval wat minder onzekerheden en het lijkt de goede kant op te gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196361884
quote:
2s.gif Op zondag 22 november 2020 13:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is toch logisch? Als er 6 mensen zijn ingeënt, heeft het niet zoveel effect op de maatschappij natuurlijk. Maar als je het over 60, 70, 80% van de bevolking hebt, dan heeft het natuurlijk wel effect.
Precies dit, het wordt nu verkocht als wondermiddel maar de praktijk zal wel wat weerbarstiger zijn tegen die tijd.
Totdat er volgende ingeënt zijn zullen er wel maatregelen zijn maar dat verkoopt op dit moment natuurlijk niet.

Hetzelfde als het verkopen van tijdelijk strenge maatregelen in oktober die nu al tot minstens half december duren (en waarschijnlijk grotendeels nog wel veel langer).
pi_196361915
quote:
7s.gif Op zondag 22 november 2020 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Van vandaag inderdaad. Die jonge knaap (ben naam kwijt) betoogde dat.
Is waarschijnlijk geen gelul, had het al eens eerder gelezen. Alleen toen leken mij dat berichten van doemdenkers. Die knaap zette bij WNL een reëel beeld uiteen.
Ik vind dit te vaag voor de sterke claims die je doet. Kun je de uitzending terugzoeken en delen? Ik kijk op nporadio1.nl, maar kan alleen radio-uitzendingen van WNL van gisteren terugvinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 november 2020 @ 13:36:59 #214
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196361942
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Precies dit, het wordt nu verkocht als wondermiddel maar de praktijk zal wel wat weerbarstiger zijn tegen die tijd.
Totdat er volgende ingeënt zijn zullen er wel maatregelen zijn maar dat verkoopt op dit moment natuurlijk niet.


Waar en door wie wordt het vaccin dan verkocht als wondermiddel? Ik heb nooit anders gelezen dan dat vaccins alleen waarschijnlijk niet afdoende gingen zijn.
pi_196361954
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waar en door wie wordt het vaccin dan verkocht als wondermiddel? Ik heb nooit anders gelezen dan dat vaccins alleen waarschijnlijk niet afdoende gingen zijn.
En dat is mijn punt dat we mogelijk heeeel lang aan deze beperkingen vast zitten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zondag 22 november 2020 @ 13:38:23 #216
5428 crew  miss_sly
pi_196361958
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jep, het is weer een stuk drukker dan de afgelopen weken. Logisch ook wel..
Lieverd, dit is uitgestorven, voor de Dam op zondag om half 2.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196361967
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waar en door wie wordt het vaccin dan verkocht als wondermiddel? Ik heb nooit anders gelezen dan dat vaccins alleen waarschijnlijk niet afdoende gingen zijn.
Ik word moe van die stromannen die hier worden gebruikt. Het is makkelijk om je af te zetten tegen een standpunt dat een ander helemaal niet inneemt...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196361986
quote:
7s.gif Op zondag 22 november 2020 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Van vandaag inderdaad. Die jonge knaap (ben naam kwijt) betoogde dat.
Is waarschijnlijk geen gelul, had het al eens eerder gelezen. Alleen toen leken mij dat berichten van doemdenkers. Die knaap zette bij WNL een reëel beeld uiteen.
Ik heb het even gekeken. Deze expert spreekt uiteindelijk van een vaccinatiegraad van rond de 80% om de maatregelen los te laten. Het ligt wat genuanceerder.

https://wnl.tv/gemist/wnl-op-zondag-202011220900/

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Rond minuut 45 begint het. 2 experts aan het woord over vaccinatie, behoorlijke tegenpolen van elkaar.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 22 november 2020 @ 13:42:54 #219
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196362003
quote:
7s.gif Op zondag 22 november 2020 13:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En dat is mijn punt dat we mogelijk heeeel lang aan deze beperkingen vast zitten.
Je weet toch dat ze zich in Nederland zorgen maken over de dalende vaccinatiegraad? Als dat onder de 90% zakt, werkt het niet meer voldoende om immuniteit van de hele bevolking te garanderen.

Logischerwijs werkt zo'n vaccin alleen wanneer de grote meerderheid van de mensen is ingeënt. Dus het duurt even voordat we op dat niveau zitten.
pi_196362027
quote:
2s.gif Op zondag 22 november 2020 13:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je weet toch dat ze zich in Nederland zorgen maken over de dalende vaccinatiegraad? Als dat onder de 90% zakt, werkt het niet meer voldoende om immuniteit van de hele bevolking te garanderen.

Logischerwijs werkt zo'n vaccin alleen wanneer de grote meerderheid van de mensen is ingeënt. Dus het duurt even voordat we op dat niveau zitten.
Dat hangt van een aantal factoren af waaronder de R0 en de effectiviteit van een vaccin.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196362065
quote:
7s.gif Op zondag 22 november 2020 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Van vandaag inderdaad. Die jonge knaap (ben naam kwijt) betoogde dat.
Is waarschijnlijk geen gelul, had het al eens eerder gelezen. Alleen toen leken mij dat berichten van doemdenkers. Die knaap zette bij WNL een reëel beeld uiteen.
Dat is Sywert _O- Iemand met minder medische kennis en achtergrond dan Willem Engel.
- verwijderd door admin -
pi_196362073
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat hangt van een aantal factoren af waaronder de R0 en de effectiviteit van een vaccin.
Ligt ook aan hoe besmettelijk een virus is. Mazelen wat 1 van de meest besmettelijke virussen is heb je een vaccinatiegraad van 95% nodig terwijl je voor andere virussen met een veel lagere vaccinatiegraad af kan.
pi_196362084
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ligt ook aan hoe besmettelijk een virus is. Mazelen wat 1 van de meest besmettelijke virussen is heb je een vaccinatiegraad van 95% nodig terwijl je voor andere virussen met een veel lagere vaccinatiegraad af kan.
Ja, hoe besmettelijk een virus is wordt doorgaans uitgedrukt in de R0. ;)
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 22 november 2020 @ 13:49:56 #224
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196362093
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat hangt van een aantal factoren af waaronder de R0 en de effectiviteit van een vaccin.
Daarom is het hoopgevend dat de effectiviteit van de vaccins die tot nu toe gepresenteerd zijn vrij hoog lijkt te zijn.
pi_196362117
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 13:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik heb het even gekeken. Deze expert spreekt uiteindelijk van een vaccinatiegraad van rond de 80% om de maatregelen los te laten. Het ligt wat genuanceerder.

https://wnl.tv/gemist/wnl-op-zondag-202011220900/

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Rond minuut 45 begint het. 2 experts aan het woord over vaccinatie, behoorlijke tegenpolen van elkaar.
Ik verwacht niet dat het zo zwart-wit gaat zijn, van als X % gevaccineerd dan maatregelen los, zonder te kijken naar wie je hebt gevaccineerd en andere relevante context. Ik denk dat als de kwetsbaren hun prikje hebben dat het dan heel snel anders kan worden. Dan heb je er echt nauwelijks last meer van in de ziekenhuizen. Of ze ook daadwerkelijk gaan versoepelen is natuurlijk een tweede.
Het zou eerlijk zijn om het gelijk te trekken met de griep, als in: je accepteert een vergelijkbaar aantal ziekenhuisopnames zoals je gewend met de griep. Dat wordt dan je uitgangspunt en dat voorkomt dat men helemaal losslaat en op zoek gaat naar een onredelijk lage hoeveelheid opnames/besmettingen.
I'll give you something to do
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')