Ja behalve dus de ziekenhuisbezetting(die voor het eerst in tijden een stijging laat zien) en die probeer ik juist te verklaren door een lage uitstroom,quote:Op zondag 22 november 2020 14:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah, cijfers zijn lager dus het moet wel een vertraging zijn.
Alle cijfers zijn omlaag.. opnames, IC opnames en overledenen. Mooi.
Er is al een tijdje sprake van min of meer een stabilisatie. Die 3600 besmettingen per dag en 10 IC opnames per dag komen we voorlopig niet aan.quote:Op zondag 22 november 2020 14:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tijd voor de bingokaart!quote:Op zondag 22 november 2020 14:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het lijkt op een daling, waarbij mensen zich nu wat later laten testen dan in de vorige weken, en waarbij het virus meer diffuus over het land aanwezig is dan in maart, waardoor het natuurlijk verloop steeds iets verder opgeschoven wordt van de marche waarbinnen het normaal valt, dat zag je ook in Spanje.quote:Op zondag 22 november 2020 14:18 schreef MissionPhailed het volgende:
Lijkt voorlopig op een stabiele situatie met dagelijks om en nabij de 5000 geregistreerde besmettingen.
Het lijkt zo te zijn dat ziekenhuisopnames een heel duidelijk weekendeffect hebben, dat laat @VoMy in zijn grafieken altijd wel mooi zien. Ik zou weinig waarde hechten aan de weekendcijfers van de ziekenhuizen, behalve in vergelijking met het weekend ervoor.quote:Op zondag 22 november 2020 14:18 schreef Remco het volgende:
Lijkt op lage uitstroom(/vertraging in melden) nieuw opgenomen patiënten is niet bijzonder hoog.
Wat had je voor wilde plannen dan?quote:Op zondag 22 november 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik begin het somber in te zien voor wat betreft de feestdagen.
Relatief weinig mensen overleden zou de verklaring kunnen zijn.quote:Op zondag 22 november 2020 14:29 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja behalve dus de ziekenhuisbezetting(die voor het eerst in tijden een stijging laat zien) en die probeer ik juist te verklaren door een lage uitstroom,
Ik heb het dan met name ook over bevriende horeca uitbaters.quote:Op zondag 22 november 2020 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat had je voor wilde plannen dan?
Gewoon in klein gezelschap vieren, niks mis mee.
Lage uitstroom heeft met meer te maken. Stel dat iemand in het ziekenhuis gelegen heeft en geen zuurstof meer nodig heeft, maar niet zonder verpleging kan. Dat kan zijn omdat diegene alleen woont, omdat diegene nog niet sterk genoeg is, wat voor reden dan ook. Dan gaat diegene naar een verpleeglocatie, of revalidatiecentrum oid. Mijn broertje werkt in een revalidatiecentrum/verpleeghuis, en die nemen in het weekend nagenoeg geen mensen op. Als ik het van hem hoor is dat op nagenoeg alle revalidatielocaties op, tenzij het niet anders kan. In het weekend lopen ze met een mindere bezetting, dus kunnen ze dat ook niet aan.quote:Op zondag 22 november 2020 14:29 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja behalve dus de ziekenhuisbezetting(die voor het eerst in tijden een stijging laat zien) en die probeer ik juist te verklaren door een lage uitstroom,
Weekendeffectquote:Op zondag 22 november 2020 14:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 november 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Relatief weinig mensen overleden zou de verklaring kunnen zijn.
Ik ook.. Toen mijn schoonvader 2 weken op de IC heeft gelegen na zijn operaties en chemotherapie kwam hij als een slap vaatdoekje terug, daar was echt niets meer van over. Woog nog 52 kilo, kon amper zelf trap lopen, moest alles opnieuw doen. Ik hoop het beste voor die mensen, maar het lijkt mij dat hoe langer je op de IC ligt, hoe slechter je kansen zijn?quote:Op zondag 22 november 2020 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik verbaas mij over de lange ligduur van sommige patiënten en dit is dan alleen de IC...
De mensen die richting IC gaan zijn ook steeds ouder dus wel te verklaren dat het langer duurt.quote:Op zondag 22 november 2020 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik verbaas mij over de lange ligduur van sommige patiënten en dit is dan alleen de IC...
Het is wel heel knap dat één gemeente als enige zo rood is, dat het de rest minder rood maakt.quote:Op zondag 22 november 2020 14:30 schreef Remco het volgende:
Groepsimmuniteit onderzoekje kan over een maand worden gedaan in Urk gok ik.
quote:Op zondag 22 november 2020 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook.. Toen mijn schoonvader 2 weken op de IC heeft gelegen na zijn operaties en chemotherapie kwam hij als een slap vaatdoekje terug, daar was echt niets meer van over. Woog nog 52 kilo, kon amper zelf trap lopen, moest alles opnieuw doen. Ik hoop het beste voor die mensen, maar het lijkt mij dat hoe langer je op de IC ligt, hoe slechter je kansen zijn?
Veel mensen in de 50 of 60 nu op de IC. Hoop wel dat die er een beetje goed uitkomen.quote:Op zondag 22 november 2020 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De mensen die richting IC gaan zijn ook steeds ouder dus wel te verklaren dat het langer duurt.
Ja op NICE zie je een heel sterk weekendeffect. Er is ook nog verschil tussen opnamemoment en rapportagemoment volgens mij bij LCPS. Dagcijfers kun je niet zoveel over zeggen in ieder geval, trends trends trends. Daar gaat het om.quote:Op zondag 22 november 2020 14:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt zo te zijn dat ziekenhuisopnames een heel duidelijk weekendeffect hebben, dat laat @:VoMy in zijn grafieken altijd wel mooi zien. Ik zou weinig waarde hechten aan de weekendcijfers van de ziekenhuizen, behalve in vergelijking met het weekend ervoor.
Je kunt idd weinig met rioolwatermetingen anders dan het als doel bekijken.... door bij verandering, de vraag te stellen hoe komt het dat in gebieden/zuiveringen iets verandert... om extra alert zijn. Als maatstaf zelf is het waardeloos en hooguit als alarm als iets bizar overkomt zoals een ster die een inslaande komeet blijkt te zijn.quote:Op zondag 22 november 2020 14:10 schreef Za het volgende:
[..]
Ook met de "trend", die je pas een week na dato ziet, en waar je sowieso dus niets meer mee kunt, kan men niets.
Men heeft geprobeert via allerlei presentaties deze techniek wereldwijd te slijten, maar dat is niet gelukt, simpelweg omdat het onnauwkeurig is, niets opleverd, en niet eens bekend is hoeveel viral RNA 1 persoon uitstoot etc etc.
Zelfs de Roda Husman spreekt de zgn waarde van de rioolwatermetingen en de conclusies die hierop gebaseerd worden tegen in vooraanstaande media.
Haha, inderdaad. Vond ik vorige week al, was er melding van een feest van 80 en een van 30 personen. Tuurlijk is dat fout en moet dat aangepakt worden. Maar om het dan zo in het nieuws te brengen alsof het ik weet niet wat is. Wil eigenlijk alleen maar zeggen dat er verder weinig gebeurt.quote:Op zondag 22 november 2020 14:37 schreef leolinedance het volgende:
Illegaal feestje met 25 mensen in Tilburgse kroeg stilgelegd: 'Zeker niet eerste overtreding'
https://www.omroepbrabant(...)t-eerste-overtreding
SOW!!! 25 personen!
Het wil vooral zeggen dat er nog steeds te veel mensen schijt hebben aan corona en alle gevolgen die het heeft. Hopelijk allemaal zwaar beboet die lui.quote:Op zondag 22 november 2020 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Vond ik vorige week al, was er melding van een feest van 80 en een van 30 personen. Tuurlijk is dat fout en moet dat aangepakt worden. Maar om het dan zo in het nieuws te brengen alsof het ik weet niet wat is. Wil eigenlijk alleen maar zeggen dat er verder weinig gebeurt.
Wat een wereld hé.. als je dit toch een jaar geleden zou lezen.quote:Op zondag 22 november 2020 14:37 schreef leolinedance het volgende:
Illegaal feestje met 25 mensen in Tilburgse kroeg stilgelegd: 'Zeker niet eerste overtreding'
https://www.omroepbrabant(...)t-eerste-overtreding
SOW!!! 25 personen!
quote:Op zondag 22 november 2020 14:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat een wereld hé.. als je dit toch een jaar geleden zou lezen.
Om te janken dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |