abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 19 november 2020 @ 15:22:23 #1
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196320681
Bespreek hier het probleem Covid19 dat de Verenigde Staten te wachten staat zoals het er naar uit ziet.

Paar punten ter overweging:

- tot recent werd er amper getest (is nu niet meer relevant; recent was een maand geleden). ;)

- medische kosten zijn voor veel Amerikanen amper of niet te betalen;

- veel inwoners VS niet of slecht verzekerd tegen medische kosten;

- slechte arbeidsvoorwaarden m.b.t. ziek melden, doorbetaald krijgen, vakantiedagen, etcetera.

Ik lees nu al op Amerikaanse fora (Reddit, Yahoo) verhalen over dat men bang is zich ziek te melden, men maar beter door kan werken (want weinig doorbetaalde vakantiedagen), men de huur niet kan betalen als men niet gewoon naar het werk gaat, etcetera.

Voeg daar aan toe de enorme polarisering in de VS (links-rechts, elkaar continue verwijten) en men heeft een potentile grootschalige clusterfuck te pakken.

Extra informatie over de coronacrisis in de VS:

Coronavirus in the U.S.: Latest Map and Case Count
Interactieve map met actieve Cases, besmettingen, aantal overledenen. Per staat en regio (county). Tevens een lijst met Hot Spots, Clusters, etcetera.

See Which States Are Reopening and Which Are Still Shut Down
Handige lijst met de maatregelen per staat.

Let op:
We bespreken het virus hier. Niemand zit te wachten op pro- vs anti-Trump rants.
Wil je over de Amerikaanse politiek discussiren? Er loopt een topic in POL over de Amerikaanse politiek.

  Moderator donderdag 19 november 2020 @ 15:22:48 #2
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196320691
twitter

GELUKKIG MAAR DONALD
  Moderator donderdag 19 november 2020 @ 22:16:16 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196326637
twitter

Is soort dingen zijn ook wel wat...

Ik ben benieuwd of de gemiddelde Amerikaan ook anders in corona staat dan de gemiddelde Nederlander bijvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 19-11-2020 22:56:13 ]
pi_196327350
In het begin van de pandemie las je regelmatig over mensen zonder verzekering die torenhoge rekeningen gingen krijgen na een ziekenhuisopname. Ik heb ook wel eens gelezen dat Covid-behandelingen voor iedereen gratis zouden worden. Weet iemand hoe dit er nu voor staat? Verschilt dit per staat?
Spoilers!
pi_196327821
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
In het begin van de pandemie las je regelmatig over mensen zonder verzekering die torenhoge rekeningen gingen krijgen na een ziekenhuisopname. Ik heb ook wel eens gelezen dat Covid-behandelingen voor iedereen gratis zouden worden. Weet iemand hoe dit er nu voor staat? Verschilt dit per staat?
Volgens mij is hier nog niets in veranderd. Althans, dat is mij niet bekend.

Zie bijvoorbeeld dit artikel:
Covid-19: Medical expenses leave many Americans deep in debt

Er wordt veel vergoed, maar lang niet altijd alles. Over verschillen per staat heb ik nog niets gelezen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196328181
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Is soort dingen zijn ook wel wat...

Ik ben benieuwd of de gemiddelde Amerikaan ook anders in corona staat dan de gemiddelde Nederlander bijvoorbeeld.
Nee verschil is de regulering die is hier inmiddels behoorlijk streng, begin dit jaar hadden wij in NL ook problemen met slachterijen waar is ingegrepen...

Maar ik heb geen enkele illusie dat de verhouding mensen die bewust rekening houden met anderen, mensen die het zo ongeveer goed doen en diegenen die het geen zak interesseert wat een ander overkomt als zij hun plezier maar kunnen maken fundamenteel anders is..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 november 2020 @ 02:33:31 #7
426493 crew  PippenScottie
pi_196329224
twitter
pi_196332232
Meer dan een miljoen besmettingen per week, wil Trump Biden alvast helpen met de opbouw van groepsimmuniteit? _O- Wat een ellende daar zeg :X
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 20:24:27 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196339993
twitter
pi_196340721
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:16 schreef Momo het volgende:

Ik ben benieuwd of de gemiddelde Amerikaan ook anders in corona staat dan de gemiddelde Nederlander bijvoorbeeld.
Als ik naar mijn schoonfamilie in Idaho kijk dan zijn die helemaal niet corona bezig, maar die zijn uberhaupt vrijwel nooit bezig met iets anders als zichzelf, tenzij het iets is waar zij zelf beter van worden.
Als ik naar mijn schoonfamilie in Minnesota kijk dan fixeren die zich heel erg op mondkapjes. Iemand die geen mondkapje draagt in een winkel wordt vrijwel gelijk veroordeeld daarvoor, terwijl er niks over gezegd wordt bij iemand anders die bij vrienden een avondje gaat eten.
pi_196340858
quote:
Nog een paar weken en dan zal ook het dodenrecord per dag gebroken gaan worden. Op Worldometer is dat tot dusver 2.744 op 21 april. Met de huidige CFR van ~1.8 zal dat waarschijnlijk in de week van Sinterklaas gaan gebeuren.
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:10:45 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196341001
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:16 schreef Faraday01 het volgende:
Meer dan een miljoen besmettingen per week, wil Trump Biden alvast helpen met de opbouw van groepsimmuniteit? _O- Wat een ellende daar zeg :X
Ik benijd Biden niet, wat een rotzooi krijgt die straks op zijn bord op zijn eerste werkdag.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 november 2020 @ 21:23:27 #13
426493 crew  PippenScottie
pi_196341275
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik benijd Biden niet, wat een rotzooi krijgt die straks op zijn bord op zijn eerste werkdag.
Steve Mnuchin, de minister van financin, heeft ook alle federale steunpakketten per 1 januari stopgezet.

Deze regering gaat alles wat ze kunnen nog platbranden en leegroven de komende twee maanden.
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 22:04:56 #14
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196342138
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Als ik naar mijn schoonfamilie in Idaho kijk dan zijn die helemaal niet corona bezig, maar die zijn uberhaupt vrijwel nooit bezig met iets anders als zichzelf, tenzij het iets is waar zij zelf beter van worden.
Als ik naar mijn schoonfamilie in Minnesota kijk dan fixeren die zich heel erg op mondkapjes. Iemand die geen mondkapje draagt in een winkel wordt vrijwel gelijk veroordeeld daarvoor, terwijl er niks over gezegd wordt bij iemand anders die bij vrienden een avondje gaat eten.
Dat met die mondkapjes herken ik wel. Ik volg een Amerikaanse youtuber ook op instagram. In de video's heeft hij altijd een mondkapje op, ook op straat, in het park zelfs waar hij bijna als enige loopt. Maar dan zie je wel geregeld een story voorbij komen dat hij met een groep vrienden een feest heeft. En dan soms met meer dan 10 en zeker geen afstand en mondkapje dan. Ik vind het allemaal een beetje raar :+
pi_196342428
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Is soort dingen zijn ook wel wat...

Ik ben benieuwd of de gemiddelde Amerikaan ook anders in corona staat dan de gemiddelde Nederlander bijvoorbeeld.
Tja, wat is de 'gemiddelde' Amerikaan? :+ Mensen vergeten vaak dat dat land enorm groot is (ongeveer gelijk aan Europa). Vanuit dat oogpunt vind ik het ook opmerkelijk dat mensen zo hysterisch doen om al die cases daar, een aantal dat wij in Europa ook halen. Natuurlijk lijkt het enorm veel als je het vergelijkt met pakweg Nederland of Belgi, maar in verhouding scheelt dat niet enorm veel eigenlijk. Sterker nog, Belgi heeft het wat dat betreft dan zelfs zwaarder gehad dan de VS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2020 22:22:16 ]
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:48:28 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196342873
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Als ik naar mijn schoonfamilie in Idaho kijk dan zijn die helemaal niet corona bezig, maar die zijn uberhaupt vrijwel nooit bezig met iets anders als zichzelf, tenzij het iets is waar zij zelf beter van worden.
Als ik naar mijn schoonfamilie in Minnesota kijk dan fixeren die zich heel erg op mondkapjes. Iemand die geen mondkapje draagt in een winkel wordt vrijwel gelijk veroordeeld daarvoor, terwijl er niks over gezegd wordt bij iemand anders die bij vrienden een avondje gaat eten.
Het hier al meermaals geschetste probleem waarbij mondkapjes als nodig en afdoende worden beschouwd. Dat blijft toch een dingetje.
  Moderator zaterdag 21 november 2020 @ 01:07:24 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196344146
twitter

Bijna 200.000 in 1 dag
pi_196344293
TOTAL REPORTED / ON NOV. 19 / 14-DAY CHANGE

US:
Cases 11.8 million / 187,428 / +73%
Deaths 253,223 / 1,962 / +63%
Hospitalized - / 80,698 / +50%

Minnesota:
Cases 256,756 / 7,863 / +113%
Deaths 3,206 / 72 / +111%
Hospitalized - / 1,751 / + 93%

Ohio:
Cases 326,615 / 7,787 / + 99%
Deaths 5,890 / 63 / + 25%
Hospitalized - / 3,829 / + 86%

Michigan:
Cases 310,396 / 7,855 / + 82%
Deaths 8,717 / 141 / +191%
Hospitalized - / 3,824 / + 80%

Hospitalization data from the Covid Tracking Project; 14-day change trends use 7-day averages.

Midwest staat wel echt in brand nu. Niet alleen minder bevolkte staten als de Dakota's en Wyoming/Montana, maar nu ook de dichter bevolkte staten in het noorden/Midwest.

NYT Covid Stats
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196345663
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:21 schreef Dejannn het volgende:

Sterker nog, Belgi heeft het wat dat betreft dan zelfs zwaarder gehad dan de VS.
Belgi is dan ook net als Amerika een 3e wereld land qua bestuur en organisatie. :D

Hier een interview met van ranst over de onbestuurbaarheid van Belgi.
  Moderator zaterdag 21 november 2020 @ 10:53:48 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196346612
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196346899
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Belgi is dan ook net als Amerika een 3e wereld land qua bestuur en organisatie. :D

Hier een interview met van ranst over de onbestuurbaarheid van Belgi.
Er is een onomstreden link tussen bestuur en Covid-19 cases? Dunno, ik vind dat conclusies op dit vlak veel te makkelijk worden getrokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2020 11:18:12 ]
pi_196346951
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er is een onomstreden link tussen bestuur en Covid-19 cases? Dunno, ik vind dat conclusies op dit vlak veel te makkelijk worden getrokken.
Wil je zeggen dat het bestuur van een land geen invloed heeft op de verspreiding van een pandemie. Waarom zien we anders dan per land dan toch zulke grote verschillen in besmettingen? Mogen we die deductie niet maken? Wat zou anders volgens jou meer invloed hebben op de verspreiding en indamming van deze pandamie?
  zaterdag 21 november 2020 @ 13:38:52 #24
67174 Dos37
Come on Twente
pi_196348427
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:24 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik volg de Dakotas met bovengemiddelde interesse vooral South, waar North nu wat maatregelen heeft genomen. In South helemaal niets doordat ze de vrouwlijke Trump als gouverneur hebben. Ze heeft min of meer opgeroepen om gewoon thanksgiving te vieren
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_196348613
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 13:38 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik volg de Dakotas met bovengemiddelde interesse vooral South, waar North nu wat maatregelen heeft genomen. In South helemaal niets doordat ze de vrouwlijke Trump als gouverneur hebben. Ze heeft min of meer opgeroepen om gewoon thanksgiving te vieren
Ik weet niet of je van de podcasts bent, maar deze is dan wel interessant:

https://podcasts.google.c(...)ocW92am1HeVZVdS1HWEU

quote:
As it became clear that Europe was heading into another deadly wave of the coronavirus, most of the continent returned to lockdown. European leaders pushed largely similar messages, asking citizens to take measures to protect one another again, and governments offered broad financial support.

Weeks later, the effort seems to be working and infection rates are slowing.

In several parts of the United States, it’s a different story. In the Midwest, which is experiencing an explosion of cases similar to that seen earlier in Europe, leaders have not yet managed to come up with a coherent approach to loosen the virus’s grip.
Definitely not CIA
pi_196349918
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat het bestuur van een land geen invloed heeft op de verspreiding van een pandemie. Waarom zien we anders dan per land dan toch zulke grote verschillen in besmettingen? Mogen we die deductie niet maken? Wat zou anders volgens jou meer invloed hebben op de verspreiding en indamming van deze pandamie?
Bij het zoeken naar de maatregelen die ze nu in South Dakota (en andere staten) hebben getroffen (of niet), kwam ik dit artikel tegen over de verschillen tussen twee kleinere Amerikaanse staten die beiden een GOP (Republikeinse) gouverneur hebben maar totaal verschillend handelen met betrekking tot Covid: Vermont en South Dakota.

Two Rural States With GOP Governors And Very Different COVID-19 Results

"One of America's governors most skeptical about COVID-19 has been South Dakota's Kristi Noem. She's loudly refused to impose any shutdowns or a statewide mask mandate.

Noem's devotion to keeping her state open has made her a celebrity in the Republican Party. She campaigned for President Trump in 17 states, and touted her own record along the way.

"What I did in South Dakota is what we say Republicans always believe," Noem says. "We just did it. We just did it, and look at what is happening in our state."

One of the things happening in South Dakota is an infection rate that's among the worst in the nation, at about 8,000 cases per 100,000 people.

In Vermont, another small, rural state with a Republican governor, Gov. Phil Scott has embraced safety measures, and the differences are pretty stark. Like South Dakota, Vermont has fewer than 1 million residents, most of whom don't live in cities. It has about 500 cases per 100,000 people. That's the lowest rate in the nation.

Scott has embraced statewide shutdowns and mandated masks. When he reopened the state's economy, he did it slowly.

"My decisions throughout this pandemic, from the closures and other mitigation steps in March and April, to the methodical reopening of our economy, hospitals and schools has been based on the data, the science and the recommendations of our health experts," Scott said.

Vermont has recorded a total of 3,310 confirmed coronavirus infections since the pandemic began. South Dakota has recorded more new coronavirus infections than that so far this week, with 5,559 confirmed cases. And South Dakota has more than 10 times as many total COVID-19 deaths."


(rest artikel in spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of bestuur van een land, staat of stad altijd en overal invloed kan uitoefenen op de verspreiding van deze pandemie weet ik niet, maar in dit specifieke geval met deze twee staten lijkt het er wel erg op.

Meer over maatregelen per staat zie je hier (NY Times).

South Dakota bv:

Gov. Kristi Noem, a Republican, announced that she will not order a lockdown or a mask mandate such as those in other states. For Thanksgiving, Ms. Noem recommended keeping gatherings small, washing hands, staying home when feeling sick and being careful around vulnerable populations.

Open
Retail: Retail stores
Food and drin:k Restaurant dining
Personal care: Salons, barbershops
Houses of worship
Outdoor and recreation: Gyms

Meer over Covid in South Dakota.

Vermont bv:

Gov. Phil Scott, a Republican, ordered bars to close and restaurants to stop on-site service at 10 p.m. Mr. Scott also suspended youth sports. Earlier in November, he said gatherings must be limited to members of the same household and that outdoor fitness activities with two people from different households is allowed with masks and social distancing.

Open
Retail: Retail stores
Food and drink: Restaurant dining; bars
Personal care: Hair salons and barbershops; nail salons, spas, tattoo parlors
Houses of worship
Entertainment: Museums, theaters, libraries
Outdoor and recreation: State parks, golf courses, trails, etc.; campgrounds; gyms, fitness centers
Industries: Manufacturing, construction, distribution

Closed
Food and drink: Bars

Meer over Covid in Vermont.

@Dos37 Klopt, North Dakota heeft zeer recent toch wat maatregelen getroffen. Dat zie je ook in de link van de NYT.

Gov. Doug Burgum, a Republican who had long resisted calls for a statewide mask mandate, issued such an order in mid-November as hospital capacity in the state became increasingly strained. Mr. Burgum's order also requires bars and restaurants to limit capacity to 50 percent and close by 10 p.m. each night.

Open
Retail: Retail
Food and drink: Restaurant dining, bars
Personal care: Salons, tattoo parlors, massage therapy, etc.
Houses of worship
Entertainment: Movie theaters; music and entertainment venues
Outdoor and recreation: Gyms; sports venues
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196350568
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er is een onomstreden link tussen bestuur en Covid-19 cases? Dunno, ik vind dat conclusies op dit vlak veel te makkelijk worden getrokken.
Zie oa:

https://www.nytimes.com/interactive/2020/11/18/us/covid-state-restrictions.html


Maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe je 'onomstreden' interpreteert. Veel staten in het mid-westen ontliepen de eerste golf grotendeels simpelweg omdat ze niet zo connected zijn en er weinig dragers van het virus die staten binnenkwamen.
Met weinig mensen met het virus hoeft het nemen van weinig maatregelen ook niet tot veel besmettingen te leiden. Maar dat wilt niet zeggen dat het nemen van weinig maatregelen altijd effectief genoeg is. En als je niet veel test, dan weet je niet of er veel of weinig cases zijn.
  Moderator zaterdag 21 november 2020 @ 17:23:09 #28
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196350584
twitter

Bijzonder draadje; een hearing over HCQ in de VS nu en hoe dat er aan toe gaat...
pi_196353517
https://www.seattletimes.com/seattle-news/northwest/idaho-hospitals-may-have-to-start-rationing-care-next-month/

Triage...

quote:
Idaho’s largest health care system is projecting a crisis in December, if the spread of COVID-19 continues unabated. Idaho hospitals may be forced to begin choosing which patients receive life-saving medical care.

Dr. Jim Souza of St. Luke’s Health System told CBS This Morning on Thursday that Idaho is headed in the wrong direction. Flu season has begun in Idaho, as hospitals already are approaching their capacity with existing patients and seriously ill COVID-19 patients.

Souza and other health care leaders have warned that holiday travel and gatherings, starting with Thanksgiving next week, would worsen the surge of COVID-19 cases.

“We would be in the unimaginably bad situation of needing to make decisions about who gets (care) and who doesn’t,”
  Moderator zaterdag 21 november 2020 @ 21:49:55 #30
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196354685
twitter

Gelukkig skipt de president de G20 meting om "te werken" aan het covid probleem.
pi_196355659
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat het bestuur van een land geen invloed heeft op de verspreiding van een pandemie. Waarom zien we anders dan per land dan toch zulke grote verschillen in besmettingen? Mogen we die deductie niet maken? Wat zou anders volgens jou meer invloed hebben op de verspreiding en indamming van deze pandamie?
Nee, helemaal niet. Ik geef enkel aan dat ik vind dat er op dat gebied te makkelijke conclusies worden getrokken. Waarom zien we per land dan toch zulke verschillen in de besmettingen? Dat kan vele redenen hebben. Daar kunnen echt tientallen factoren meespelen. Maar om op basis van het aantal besmettingen conclusies te trekken over het bestuur en de organisatie van een land lijkt mij veel te kort door de bocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2020 22:48:57 ]
pi_196360353
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 november 2020 22:48 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Ik geef enkel aan dat ik vind dat er op dat gebied te makkelijke conclusies worden getrokken. Waarom zien we per land dan toch zulke verschillen in de besmettingen? Dat kan vele redenen hebben. Daar kunnen echt tientallen factoren meespelen. Maar om op basis van het aantal besmettingen conclusies te trekken over het bestuur en de organisatie van een land lijkt mij veel te kort door de bocht.
Ik denk dat er wel degelijk conclusies uit getrokken kunnen worden, maar makkelijk is het inderdaad niet. Maar hoe langer de pandemie duurt, hoe meer bestuurlijke maatregelen, en communicatie daarvan, invloed zullen hebben op het aantal besmettingen en doden. In het begin kon je nog wegkomen, door geluk, met weinig maatregelen (zie bijvoorbeeld Montana, Idaho en de Dakotas). Dat had meer met geluk te maken, er waren gewoon heel weinig mensen besmet daar, en er kwamen ook heel weinig besmette mensen binnen. Maar als je dat te lang door laat sudderen, dan dit je uiteindelijk toch met veel besmettingen en doden.
pi_196360563
Niet makkelijk we zien in de hele wereld dat maatregelen nemen om alleen nog maar kleine groepjes mensen niet te vaak samen te laten komen een flink effect op het aantal besmettingen heeft.

States That Imposed Few Restrictions Now Have the Worst Outbreaks

In america zit een president die fuck you tegen deze simpele wetenschap zegt, en ook nog eens zo goed als geen beleid maakt, staten afstraft als ze wel maatregelen nemen. Zelf al een superpreader event heeft georganiseerd in de rozen tuin. :')

Maar goed om de economie niet te veel te schaden stellen nu veel staten maar een curfew in maar mogen restaurants, bars en gymzalen open blijven.

https://www.nytimes.com/l(...)and-hospitalizations
pi_196368253
En om het nog maar eens aan te halen, er is een enorme focus op mondkapjes. Hier een quote van een van mijn zwagers:
quote:
When Biden becomes president, he will issue a national mask mandate right away
Met mondkapjes red je het niet. Hier in Engeland moet je overal binnen een mondkapje op, al maanden. Maar de cases zijn pas aan het zakken sinds cafes, restaurants, en non-essentiele winkels dicht zijn. Met veel mensen langere tijd binnen zitten is veel risky, of dat nu met of zonder mondkapje gebeurd. Tenminste, dat lijkt me, is er een land die alleen eetgelegenheden heeft gesloten en stricte mondkapjes-regelingen heeft voor winkels en publieke gebouwen?

Deze week thanksgiving, ben wel benieuwd naar de reisdata binnen de States deze week, normaliter gaat iedereen naar zijn familie, en vaak is dat in een andere staat.
  zondag 22 november 2020 @ 20:31:45 #35
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_196368719
Vanaf 12 december gaan ze vaccineren in de VS blijkbaar.
  zondag 22 november 2020 @ 20:49:28 #36
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196368942
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En om het nog maar eens aan te halen, er is een enorme focus op mondkapjes. Hier een quote van een van mijn zwagers:
[..]

Met mondkapjes red je het niet. Hier in Engeland moet je overal binnen een mondkapje op, al maanden. Maar de cases zijn pas aan het zakken sinds cafes, restaurants, en non-essentiele winkels dicht zijn. Met veel mensen langere tijd binnen zitten is veel risky, of dat nu met of zonder mondkapje gebeurd. Tenminste, dat lijkt me, is er een land die alleen eetgelegenheden heeft gesloten en stricte mondkapjes-regelingen heeft voor winkels en publieke gebouwen?

Deze week thanksgiving, ben wel benieuwd naar de reisdata binnen de States deze week, normaliter gaat iedereen naar zijn familie, en vaak is dat in een andere staat.
Die tunnelvisie over mondkapjes is al sinds de pandemie begonnen is een kwalijke zaak.
pi_196369981
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die tunnelvisie over mondkapjes is al sinds de pandemie begonnen is een kwalijke zaak.
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die tunnelvisie over mondkapjes is al sinds de pandemie begonnen is een kwalijke zaak.
Inderdaad, in mijn vakgebied is er ook iets dergelijks aan de gang al jaren. Enorm veel discussie over iets wat maar heel weinig invloed heeft.
  zondag 22 november 2020 @ 22:02:31 #38
67174 Dos37
Come on Twente
pi_196370279
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En om het nog maar eens aan te halen, er is een enorme focus op mondkapjes. Hier een quote van een van mijn zwagers:
[..]

Met mondkapjes red je het niet. Hier in Engeland moet je overal binnen een mondkapje op, al maanden. Maar de cases zijn pas aan het zakken sinds cafes, restaurants, en non-essentiele winkels dicht zijn. Met veel mensen langere tijd binnen zitten is veel risky, of dat nu met of zonder mondkapje gebeurd. Tenminste, dat lijkt me, is er een land die alleen eetgelegenheden heeft gesloten en stricte mondkapjes-regelingen heeft voor winkels en publieke gebouwen?

Deze week thanksgiving, ben wel benieuwd naar de reisdata binnen de States deze week, normaliter gaat iedereen naar zijn familie, en vaak is dat in een andere staat.
Ik heb al een aantal foto's/filmpjes gezien van volgepakte vliegveld terminals.

twitter


Ik ben echt heel benieuwd naar de cijfers in de eerste weken van december. Denk dat het wel boven de 250.000 per dag gaat komen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_196370704
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:31 schreef Mishu het volgende:
Vanaf 12 december gaan ze vaccineren in de VS blijkbaar.
Bron?

Ah, gevonden.
quote:
Al op 11 of 12 december kunnen de eerste Amerikanen ingent worden tegen covid-19, zegt dokter Moncef Slaoui, hoofd van het Amerikaanse vaccinatieprogramma. Voorwaarde is natuurlijk wel dat het vaccin eerst wordt goedgekeurd.

De U.S. Food and drug administration buigt zich op 10 december over een mogelijke goedkeuring van het coronavaccin dat Pfizer samen met BioNTech heeft ontwikkeld. Vrijdag had Pfizer een aanvraag ingediend voor een spoedprocedure.

Slaoui schat dat binnen de 24 uur na de goedkeuring het vaccin getransporteerd zal worden naar de vaccinatiesites. Elke Amerikaanse staat zal apart beslissen wie het vaccin eerst krijgt toebedeeld, maar er wordt algemeen aangeraden om voorrang te geven aan gezondheidswerkers en ouderen (aangezien zij het hoogste risico lopen om te sterven als ze besmet raken). Van het vaccin zijn per persoon twee dosissen nodig. Het zou voor 95 procent effectief zijn.
Bron: De Standaard

[ Bericht 53% gewijzigd door crystal_meth op 22-11-2020 22:59:45 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_196372646
In de nyt een uitgebreider stukje over thanksgiven en de maatregelen die somkige mensen wel nemen en anderen gewoon fijn met alle familie bij elkaar gaan komen.

https://www.nytimes.com/2(...)warnings-travel.html

Qua vliegen zit men nog maar op 40% in vergelijking met precies een jaar geleden, maar in vergelijking met het begin van deze pandemie is het afgelopen vrijdag in Amerika de drukste dag qua passagiers geweest.

Met een beetje pech wordt het daar een gitzwarte Kerstmis.
pi_196374433
Ik hoorde van mijn schoonfamilie dat partytenten enzo vrijwel overal uitverkocht zijn. Alsof mensen het wel bij elkaar gaan vieren, maar dan buiten in een tent.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 11:01:03 #42
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196374617
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 10:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik hoorde van mijn schoonfamilie dat partytenten enzo vrijwel overal uitverkocht zijn. Alsof mensen het wel bij elkaar gaan vieren, maar dan buiten in een tent.
En dan de tent helemaal dicht plakken omdat het winter is? Of een nieuw "outdoor'" gebouw maken?

twitter
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 15:27:59 #43
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196378193
twitter

Draadje van een onderzoeker over de situatie in de VS nu en komende weken.

"Thus I think we'll be beyond capacity in majority of states in next 2-3 weeks"
pi_196378753
Wat we hier ook al weken zeggen eigenlijk. Wel bizar dat hospitalisation rate in de VS ~3.5% en CFR ~1.7% is. Dus bijna de helft van de mensen die worden opgenomen overlijdt. Al overlijden er ook mensen zonder te worden opgenomen, maar dat zullen er niet veel zijn neem ik aan.
Volgens mij is de hospitalisatie-rate in NL iets hoger (~7-8%?), en de CFR is lager (~0.8%). Komt dat omdat er in de VS nog steeds meer getest wordt, of omdat men in de VS banger is om naar het ziekenhuis te gaan ivm kosten? Of beiden?
  maandag 23 november 2020 @ 16:08:53 #45
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196378878
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:11 schreef VoMy het volgende:
De VS heeft een stijgend weekgemiddelde van dagelijkse dodenaantallen van 20%. Aangezien de afgelopen weken de besmettingsaantallen alleen maar sneller zijn gaan stijgen (dus niet eens absoluut, maar ook relatief) en de dodenpiek zo'n 3 weken na de besmettingenpiek komt, kan er voor de komende 3 weken wel verwacht worden dat er nog eens 3x 20% erbij.

Nu staat het op 1170 per dag, gemiddeld over 7 dagen (Worldometers).

1170*1,2 = 1404
1404*1,2 = 1685
1685*1,2 = 2022.

De eerste week van december zou gemiddeld dan 2000 doden per dag gaan tellen.
En dit is niet eens het slechtste nieuws. Het slechte nieuws is dat dit eerder een onderschatting van de het aantal gemelde sterfgevallen dan een overschatting gaat zijn.

Edit: Dat stijgende weekgemiddelde dodenaantal was niet 20% maar slechts 17%. Dat verandert de zaak wel iets.
Ik schetste hier een scenario waarbij ik de groei in dodentallen voor 3 weken doortrok met 20% per week. Als die lijn zou kloppen, zou er morgen bij worldometers een 7daagsgemiddeld dodental moeten zijn van 1404. Het wordt waarschijnlijk 1550+ (staat nu al op 1547, met vandaag nog te gaan). Dat is geen stijging van 20% week-op-week maar meer dan 30%! Zoals ik al vreesde, was mijn eenvoudige extrapolatie een onderschatting. Voor nu althans.

Enige goede nieuws: Het aantal gemelde besmettingen stabiliseert wat.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 16:13:13 #46
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196378942
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik schetste hier een scenario waarbij ik de groei in dodentallen voor 3 weken doortrok met 20% per week. Als die lijn zou kloppen, zou er morgen bij worldometers een 7daagsgemiddeld dodental moeten zijn van 1404. Het wordt waarschijnlijk 1550+ (staat nu al op 1547, met vandaag nog te gaan). Dat is geen stijging van 20% week-op-week maar meer dan 30%! Zoals ik al vreesde, was mijn eenvoudige extrapolatie een onderschatting. Voor nu althans.

Enige goede nieuws: Het aantal gemelde besmettingen stabiliseert wat.
Niet dat ik het enige goede nieuws wil ingooien, maar zit er ook niet een limiet inmiddels aan de testcapaciteit daar?
pi_196384170
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik schetste hier een scenario waarbij ik de groei in dodentallen voor 3 weken doortrok met 20% per week. Als die lijn zou kloppen, zou er morgen bij worldometers een 7daagsgemiddeld dodental moeten zijn van 1404. Het wordt waarschijnlijk 1550+ (staat nu al op 1547, met vandaag nog te gaan). Dat is geen stijging van 20% week-op-week maar meer dan 30%! Zoals ik al vreesde, was mijn eenvoudige extrapolatie een onderschatting. Voor nu althans.

Enige goede nieuws: Het aantal gemelde besmettingen stabiliseert wat.
Maandag is altijd een lage dag, iets hoger dan zondag en zondag waren er 878, ik denk dat het vandaag rond de 1.000 uit zal komen, dus nog steeds wel een stijging van meer dan 20% voor het week gemiddelde. Nog een of twee weken en er zullen verhalen komen dat op grote schaal de ziekenhuizen overlopen door personeelstekort en/of teveel patienten.

Ik weet niet hoe het zit met testcapaciteit, dat zal ook wel verschillen per staat. Ik weet wel dat sommige (velen?) zich niet laten testen als ze symptomen hebben en iemand in het huishouden is al positief getest.
  maandag 23 november 2020 @ 21:44:59 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196384597
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Maandag is altijd een lage dag, iets hoger dan zondag en zondag waren er 878, ik denk dat het vandaag rond de 1.000 uit zal komen, dus nog steeds wel een stijging van meer dan 20% voor het week gemiddelde. Nog een of twee weken en er zullen verhalen komen dat op grote schaal de ziekenhuizen overlopen door personeelstekort en/of teveel patienten.

Ik weet niet hoe het zit met testcapaciteit, dat zal ook wel verschillen per staat. Ik weet wel dat sommige (velen?) zich niet laten testen als ze symptomen hebben en iemand in het huishouden is al positief getest.
Ja, vandaag 1000 schatte ik ook zo in. Dan vooral afwachten hoe hard het doordeweeks gaat gaan.
Over die testen, het kan natuurlijk lokaal wel satureren. Ik kan me voorstellen dat daar waar de meeste gevallen zijn, ook de meeste maatregelen worden getroffen en het virus tegen zijn eigen verspreidingssnelheid aan begint te lopen. Er zijn ook maar zoveel mensen die in South Dakota besmet kunnen raken en in Californi, waar 50x meer mensen wonen, zijn er nog relatief weinig besmettingen.

Dan loop je wel weer het gevaar dat stabilisatie wordt gezien als een opmaat naar daling - dat hoeft niet zo te zijn. Als het stabiliseert doordat er in de dunbevolkte gebieden niet veel meer bij komt/het al weer iets afneemt, maar stijgt in de dichterbevolkte gebieden - New York eo, Californische kust, dan kan het redelijk onder de radar groeien en uiteindelijk voor nog weer een grotere, nog weer een sterkere explosie van gevallen zorgen. Gelukkig voor de VS zijn dat wel de staten waar ze het allemaal wat serieuzer lijken te nemen, dus daar grijpen ze misschien ook wel op tijd in als het uit de hand dreigt te lopen.
  maandag 23 november 2020 @ 22:39:02 #49
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_196385745
Dit zag je tijdens de verkiezingen wel aankomen natuurlijk met iedereen gewoon in grote groepen bij elkaar buiten... . :{
pi_196394665
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, vandaag 1000 schatte ik ook zo in. Dan vooral afwachten hoe hard het doordeweeks gaat gaan.
Over die testen, het kan natuurlijk lokaal wel satureren. Ik kan me voorstellen dat daar waar de meeste gevallen zijn, ook de meeste maatregelen worden getroffen en het virus tegen zijn eigen verspreidingssnelheid aan begint te lopen. Er zijn ook maar zoveel mensen die in South Dakota besmet kunnen raken en in Californi, waar 50x meer mensen wonen, zijn er nog relatief weinig besmettingen.

Dan loop je wel weer het gevaar dat stabilisatie wordt gezien als een opmaat naar daling - dat hoeft niet zo te zijn. Als het stabiliseert doordat er in de dunbevolkte gebieden niet veel meer bij komt/het al weer iets afneemt, maar stijgt in de dichterbevolkte gebieden - New York eo, Californische kust, dan kan het redelijk onder de radar groeien en uiteindelijk voor nog weer een grotere, nog weer een sterkere explosie van gevallen zorgen. Gelukkig voor de VS zijn dat wel de staten waar ze het allemaal wat serieuzer lijken te nemen, dus daar grijpen ze misschien ook wel op tijd in als het uit de hand dreigt te lopen.
972 gister. De meeste staten waarvan aantallen van bekend zijn vandaag geven meer dan het dubbele van gister door. Dat is normaliter ook wel de trend, ongeveer 2,2 keer zoveel op dinsdag. Ik denk nog steeds dat volgende week het dagrecord qua doden van 2744 van 21 april gebroken gaat worden, 2 december gok ik, het zal er iig dicht bij komen, anders vrijwel zeker de week erna.
pi_196402192
In het zuidwesten is het behoorlijk aan het opleven, vooral in New Mexico.
Arizona en Texas zijn de eerste golf aan het evenaren.
Oklahoma stond al hoog maar de stijging lijkt af te vlakken.

Alle deze staten liggen rond de 12,5% aan positieve testen.

Data die ik wekelijks verzamel voor mijn grafieken is morgen pas compleet, maar dit valt me gelijk al op.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Silencer op 25-11-2020 08:49:36 ]
pi_196402452
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
is er een land die alleen eetgelegenheden heeft gesloten en stricte mondkapjes-regelingen heeft voor winkels en publieke gebouwen?

Wij. Exact. Alles is open behalve horeca, zelfs de seksclubs, maar nu al dat advies en binnenkort verplicht overal.
#WeesGeenWhales
pi_196403978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wij. Exact. Alles is open behalve horeca, zelfs de seksclubs, maar nu al dat advies en binnenkort verplicht overal.
Aha, ik woon in de UK. Dus in NL en de UK stegen de meldingen zolang winkels, cafe's, restaurants, scholen en unis open waren.
Sinds winkels, cafes, restaurants in de UK gesloten zijn daalt het.
Sinds cafes en restaurants in NL gesloten zijn daalt het.
Beiden schrijven wel het ophebben van mondkapjes binnen voor, wat in cafes en restaurants nu eenmaal niet kan.
Zou mooi zijn als er ook nog een land is waar cafes en restaurants dicht zijn, en mogelijk non-essesntiele winkels, maar waar geen mondkapjes plicht is in essentiele winkels en publieke ruimtes.
pi_196404282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Zou mooi zijn als er ook nog een land is waar cafes en restaurants dicht zijn, en mogelijk non-essesntiele winkels, maar waar geen mondkapjes plicht is in essentiele winkels en publieke ruimtes.
In nl is tot nu toe geen verplichting van mondkapjes geweest behalve in het ov. Verder zijn hier alle winkels open restaurants alleen afhalen, en drukbezocht pretparken die de afgelopen 2 weken even moesten sluiten. :P
pi_196404867
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Aha, ik woon in de UK. Dus in NL en de UK stegen de meldingen zolang winkels, cafe's, restaurants, scholen en unis open waren.
Sinds winkels, cafes, restaurants in de UK gesloten zijn daalt het.
Sinds cafes en restaurants in NL gesloten zijn daalt het.
Beiden schrijven wel het ophebben van mondkapjes binnen voor, wat in cafes en restaurants nu eenmaal niet kan.
Zou mooi zijn als er ook nog een land is waar cafes en restaurants dicht zijn, en mogelijk non-essesntiele winkels, maar waar geen mondkapjes plicht is in essentiele winkels en publieke ruimtes.
In NL daalt het nu niet meer...
#WeesGeenWhales
pi_196404877
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In nl is tot nu toe geen verplichting van mondkapjes geweest behalve in het ov. Verder zijn hier alle winkels open restaurants alleen afhalen, en drukbezocht pretparken die de afgelopen 2 weken even moesten sluiten. :P
Het is altijd grappig om te zien dat mensen het vaak psychologisch moeilijk vinden om zich te realiseren dat ze zelf al exact in de situatie zitten (of bijna) die ze willen :D
#WeesGeenWhales
pi_196405542
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

In NL daalt het nu niet meer...
Daar lijkt het sterk op ja, maar dat kan ook te maken hebben met de wintertijd en slechter weer, waardoor mensen meer bij elkaar binnenshuis op bezoek gaan, en sowieso meer tijd binnen doorbrengen. De UK loopt meestal een paar weken achter op NL en daar gaat het nog wel achteruit, en is nog geen effect van wintertijd te zien.
Misschien dat het huidige aantal gevallen een soort baseline is van de combinatie maatregelen en weer? Hou je de scholen open, terwijl door het weer mensen weinig tijd buiten doorbrengen, dan krijg je ongeveer zoveel infecties per dag. Al hoop ik wel dat het een tijdelijk plateau is in Nederland, en dat de daling weer doorzet.

Gister in de VS, volgens worldometer, 2194 gevallen, dus dinsdag was weer 2.1 keer zoveel als maandag, wel iets minder dan vorige twee weken toen het 2.2 keer was.
pi_196409153
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:41 schreef Mr.Silencer het volgende:
In het zuidwesten is het behoorlijk aan het opleven, vooral in New Mexico.
Arizona en Texas zijn de eerste golf aan het evenaren.
Oklahoma stond al hoog maar de stijging lijkt af te vlakken.

Alle deze staten liggen rond de 12,5% aan positieve testen.

Data die ik wekelijks verzamel voor mijn grafieken is morgen pas compleet, maar dit valt me gelijk al op.
Waar zie je de percentages positieve testen? Die staan niet op de site van de NYT volgens mij. Overigens valt 12,5% positief nog wel mee, toch?

Arizona en Texas gaan (weer) de verkeerde kant op. Maar check California ook eens!

Hier nog wat huidige cijfers van de NYT (14-day changes).
Alles uiteraard in de plus qua percentages, geen moeite gedaan om overal een + voor te zetten. ;)

SUNBELT:

NEW MEXICO
Cases: 125%
Deaths: 68%
Hospitalized: 97%

ARIZONA
Cases: 96%
Deaths: 11% (50 gisteren)
Hospitalized: 64%

TEXAS
Cases: 43%
Deaths: 51% (194 gisteren)
Hospitalized: 36%

CALIFORNIA
Cases: 111%
Deaths: 60% (107 gisteren)
Hospitalized: 63%

Groei lijkt wel wat af te remmen in de VS als geheel. Zie 14-day change met bold 14 day-change van 21-11.1

Cases: 42% (73%) (178.200 gisteren)
Deaths: 61% (63%) (2.216 gisteren)
Hospitalized: 48% (50%) (88.080 totaal)

Groei in de Midwest lijkt ook af te remmen. Zie 14-day change met bold 14 day-change van 21-11 in enkele grotere staten die ik 21 november ook heb vermeld.1

MICHIGAN
Cases: 36% (82%)
Deaths: 72% (191%)
Hospitalized: 56% (80%)

OHIO:
Cases: 68% (99%)
Deaths: 99% (25%)
Hospitalized: 78% (86%)

MINNESOTA:
Cases: 42% (113%)
Deaths: 40% (111%)
Hospitalized: 52% (93%)

Lijkt er op dat de stijging in de Midwest aan het afremmen is, waar de Sunbelt net begonnen is. Duidelijke afnames in Minnesota en Michigan (afname van groei! Geen afname van de absolute cijfers). Alleen Ohio lijkt wat achter te lopen gezien de flinke groei in aantal doden.
Cijfers van de Sunbelt heb ik 21-11 niet genoteerd, dus kan ik niet vergelijken met de huidige cijfers. Wel jammer.

Overigens gaat het Noordoosten ook niet echt goed nu. Niet zo slecht als de Sunbelt en Midwest, maar toch...zorgelijk.

PENNSYLVANIA: :o
Cases: 91%
Deaths: 153% (82 op 24-11)
Hospitalized: 93%

Connecticut: +51% cases / +99% hospitalized laatste 14 dagen (891 totaal)
Maryland: +75% cases/ +106% deaths (33 gisteren)/+90% hospitalized laatste 14 dagen
New Jersey: +61% cases / +123% deaths (47 gisteren) / +84% hospitalized
New York: +70% cases / +55% deaths (43 gisteren) / +81% hospitalized laatste 14 dagen.

NYT Covid Stats

1 Zie mijn post van 21-11-2020 01:40.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196417238
Happy Thanksgiving. Eens kijken of dit familiefeest weer een extra boost gaat geven aan de al zeer slechte cijfers daar.
  donderdag 26 november 2020 @ 07:06:59 #60
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196417240
Ja Happy Thankgiving!

Lekker vlieguh met z'n allen, gaat prima in de VS!

Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196417285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 07:06 schreef DonDruiper het volgende:
Ja Happy Thankgiving!

Lekker vlieguh met z'n allen, gaat prima in de VS!

[ afbeelding ]
Gisteren 2400 doden en dan moet thanksgiving nog komen. Eens zien of ze de 5000 doden per dag halen voor het nieuwe jaar
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_196418844
Filmpje van een dag in een ziekenhuis in ruraal North Dakota: https://fb.watch/1-9OljPaq8/
  donderdag 26 november 2020 @ 10:28:21 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196419173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 07:19 schreef vipergts het volgende:

[..]

Gisteren 2400 doden en dan moet thanksgiving nog komen. Eens zien of ze de 5000 doden per dag halen voor het nieuwe jaar
Trump en zijn administration willen nog snel even de recordboeken in voordat Biden begint.
pi_196420923
https://www.nytimes.com/2(...)er-college-bars.html

In veel staten zijn blijkbaar cafes gewoon geopend en gaan de jongeren die vanuit hun studie naar hun ouders terug zijn gegaan voor Thanksgiving met hun vrienden die ze ook al een tijd niet gezien hebben gezellig wat drinken.

Heeft Bing crosby al zijn single veranderd naar I'm dreaming of a black Christmas.
  donderdag 26 november 2020 @ 12:52:21 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196420939
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:50 schreef Basp1 het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)er-college-bars.html

In veel staten zijn blijkbaar cafes gewoon geopend en gaan de jongeren die vanuit hun studie naar hun ouders terug zijn gegaan voor Thanksgiving met hun vrienden die ze ook al een tijd niet gezien hebben gezellig wat drinken.

Heeft Bing crosby al zijn single veranderd naar I'm dreaming of a black Christmas.
Last Christmas.
pi_196421192
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Last Christmas.
Last Christmas you give me covid and the very next day i will give it away. :P
  Moderator donderdag 26 november 2020 @ 19:16:07 #67
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196425590
twitter
pi_196432908
https://www.nytimes.com/2(...)ious-gatherings.html

Als ik het goed begrepen heb mogen ze door een nieuwe hoge raad uitspraak nu wel weer met zijn allen gaan bidden in gebeds huizen. Dat zal dit virus voor een betere verspreiding wel fijn vinden. 8-)
pi_196439311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:35 schreef Basp1 het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)ious-gatherings.html

Als ik het goed begrepen heb mogen ze door een nieuwe hoge raad uitspraak nu wel weer met zijn allen gaan bidden in gebeds huizen. Dat zal dit virus voor een betere verspreiding wel fijn vinden. 8-)
Thanks to Amy! Bidden is toch belangrijker dan je gezondheid he.

Maar Amerikanen zijn wel degelijk beinvloedt door Corona wat betreft Thanksgiving, er was een tekort aan kleine kalkoenen, dus schijnbaar hebben veel mensen het tochi n kleinere kring gevierd. Wij hadden hier ook de kleinste die we konden krijgen besteld, terwijl we normaal de grootste die in onze oven past bestellen. Maar we zitten nog steeds met kalkoen de komende week, en er zal wel wat ingevroren worden ook, en pecan pie, pumpkin piek, green bean casserole etc. En ook wat ik nog steeds een van de meeste bizarre schotels vind: zoete aardappelen puree met spekjes, en nee, niet de vleesspekjes, maar de snoepspekjes. Hoe hebben ze het ooit verzonnen, maar lekker is het wel!
pi_196482166
Amerika heeft een lang weekend achter de rug. Het aantal doorgegeven doden de afgelopen dagen was lager een week ervoor. Vooral op donderdag-zaterdag. Normaliter is maandag ook een lage dag wat gemelde doden betreft, maar ik vermoed dat over don-zat nog zo'n 1500 doden missen. Dat, of ze hebben ineens de ziekenhuiszorg verbetert.
24/11 - 17/11: 2216 - 1655 toename van 561
25/11 - 18/11: 2.332 - 1.968 toename van 364
26/11 - 19/11: 1.427 - 2.067, thanksgiving, afname van 640
27/11 - 20/11: 1.352 - 1.993, afname van 641
28/11 - 21/11: 1.215 - 1.507, afname van 292
29/11 - 22/11: 824 - 879, afname van 55

Volgens mij hebben behoorlijk wat couties de afgelopen dagen niks doorgegeven, dat zal vandaag en morgen wel gecorrigeerd worden, denk dat donderdag en vrijdag pas weer een goed beeld geven of het aantal doden nog steeds aan het toenemen is, wat eigenlijk niet anders kan gezien de toename in aantal melding nog 3 weken terug.
pi_196482484
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 11:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Amerika heeft een lang weekend achter de rug. Het aantal doorgegeven doden de afgelopen dagen was lager een week ervoor. Vooral op donderdag-zaterdag. Normaliter is maandag ook een lage dag wat gemelde doden betreft, maar ik vermoed dat over don-zat nog zo'n 1500 doden missen. Dat, of ze hebben ineens de ziekenhuiszorg verbetert.
24/11 - 17/11: 2216 - 1655 toename van 561
25/11 - 18/11: 2.332 - 1.968 toename van 364
26/11 - 19/11: 1.427 - 2.067, thanksgiving, afname van 640
27/11 - 20/11: 1.352 - 1.993, afname van 641
28/11 - 21/11: 1.215 - 1.507, afname van 292
29/11 - 22/11: 824 - 879, afname van 55

Volgens mij hebben behoorlijk wat couties de afgelopen dagen niks doorgegeven, dat zal vandaag en morgen wel gecorrigeerd worden, denk dat donderdag en vrijdag pas weer een goed beeld geven of het aantal doden nog steeds aan het toenemen is, wat eigenlijk niet anders kan gezien de toename in aantal melding nog 3 weken terug.
Zie bericht van Momo 26-11-20 19:16. ;)

twitter


Update The COVID Tracking Project:

twitter


twitter


[ Bericht 16% gewijzigd door Salina op 30-11-2020 12:24:31 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 30 november 2020 @ 12:20:11 #72
458679 Ruse
Super, man
pi_196482508
de VS hebben nu bijna een kwart van alle COVID-19 besmettingen ter wereld: 13.4m op 62.8m (CNN)
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_196482630
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:18 schreef Salina het volgende:

[..]

Zie bericht van Momo 26-11-20 19:16. ;)

[ twitter ]

Update The COVID Tracking Project:

[ twitter ]
Die had ik gezien ja, maar Florida bijvoorbeeld heeft wel degelijk gegevens doorgegeven de afgelopen dagen, tenminste wel op worldometer. Maar niet alle counties volgens mij.
Maar ik vermoed dus dat er een achterstand is van zo'n 1500-2000 doden, die de komende paar dagen verwerkt zal worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2020 @ 08:24:01 #74
426493 crew  PippenScottie
pi_196493619
Vandaag zal de VS een schrikbarend aantal doden gaan melden. Het zal mij niets verbazen als het meer dan 3000 zal zijn.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 08:38:28 #75
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196493747
twitter
  dinsdag 1 december 2020 @ 08:50:29 #76
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196493834
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:24 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag zal de VS een schrikbarend aantal doden gaan melden. Het zal mij niets verbazen als het meer dan 3000 zal zijn.
Elke dag een 9/11...
pi_196494134
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:50 schreef VoMy het volgende:

Elke dag een 9/11...
Maar is niet erg, want toch al oud of ziek. /s
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_196495663
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:24 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag zal de VS een schrikbarend aantal doden gaan melden. Het zal mij niets verbazen als het meer dan 3000 zal zijn.
Gister was ~250 hoger dan vorige week maandag, wat eigenlijk de normale verwachte toename was, dus nog nauweljiks achterstallige meldingen van don-zat. Zou me verbazen als vandaag op morgen niet het record van april wordt verbroken. Maar dat is dan niet echt een goede reflectie van de huidige stand.
pi_196495701
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En een CFR van ~1.8%, dus ongeveer de helft van de hospitalisaties overlijdt, en dat percentage zal op die manier ook stijgen. En de test effort neemt niet echt meer toe, dus daar ligt het ook niet aan.
pi_196495867
Las dit artikel vanochtend.
https://www.nytimes.com/2020/11/30/health/coronavirus-vaccines-treatments.html

De titel geeft aan dat het over vaccines gaat, maar een heel stuk wordt, weer, gewijd aan masks. Voor veel Amerikanen houdt een mask mandate in dat je een masker opzet zodra je buiten je eigen deur bent.

Er wordt behoorlijk een case gemaakt voor maskers.
-geen mass spread events op plaatsen waar veel maskers worden gedragen
-veel mass spread events op plaatsen waar weinig of geen maskers werden gedragen (witte huis oa)
-2 kapsters die positief waren en niemand van hun 139 klanten besmet hadden, terwijl zowel kapsters als klanten maskers moesten dragen.

Er wordt ook een wetenschappelijke paper aangehaald over het nut van het dragen van maskers, maar in Nederland zou die wel eens anders uitgelegd kunnen worden.
https://msphere.asm.org/content/5/5/e00637-20

quote:
We found that cotton masks, surgical masks, and N95 masks all have a protective effect with respect to the transmission of infective droplets/aerosols of SARS-CoV-2 and that the protective efficiency was higher when masks were worn by a virus spreader. Importantly, medical masks (surgical masks and even N95 masks) were not able to completely block the transmission of virus droplets/aerosols even when completely sealed.
Maar ook dat Trump Operation Warp Speed eigenlijk helemaal niet heeft goed gebruikt tijdens zijn campagne. Er is 12 miljard ingestoken en mede daardoor zijn een aantal vaccines en behandelmethodes zo ver als ze nu zijn.

De mogelijkheid binnen de Amerikaanse wet om vaccinaties te verplichten, dat is begin vorige eeuw ook gebeurd met smallpox. En de vaccinatie die daar toen voor werd gebruikt leidde geregeld tot ernstige bijwerkingen.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 19:45:25 #81
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196504548
twitter

Covid was mogelijk in december 2019 al in de VS, al staan hier vraagtekens bij
  woensdag 2 december 2020 @ 09:16:01 #82
67174 Dos37
Come on Twente
pi_196511450
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:24 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag zal de VS een schrikbarend aantal doden gaan melden. Het zal mij niets verbazen als het meer dan 3000 zal zijn.
Het waren er volgens de statistieken op worldometer +2,614,
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_196512229
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 08:24 schreef PippenScottie het volgende:
Vandaag zal de VS een schrikbarend aantal doden gaan melden. Het zal mij niets verbazen als het meer dan 3000 zal zijn.
Het loopt nu ook weer snel op in de staten New York en New Jersey.
pi_196512785
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 09:16 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Het waren er volgens de statistieken op worldometer +2,614,
Dat was gisteren woensdag heeft de vs normaliter de hoogste piek in hun statistiek.
pi_196514249
De ene week is woensdag het hoogst, andere weken dinsdag, maar de laatste weken is het wel zo ja. Vorige week was woensdag ~100 hoger dan dinsdag.
Gister was ~400 hoger dan vorige week dinsdag. Ik zie nog echt dat de 'missende doden' gemeld worden.
De groei in besmettingen begon ongeveer 3 weken geleden af te vlakken, mogelijk dat de groei in het aantal doden daardoor al iets aan het afvlakken is.
Wel weer >180.000 besmettingen gister, een grotere toename op dinsdag tov maandag dan normaal. Eerste signalen van Thanksgiving effect?
  woensdag 2 december 2020 @ 12:33:00 #86
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196514489
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 12:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De ene week is woensdag het hoogst, andere weken dinsdag, maar de laatste weken is het wel zo ja. Vorige week was woensdag ~100 hoger dan dinsdag.
Gister was ~400 hoger dan vorige week dinsdag. Ik zie nog echt dat de 'missende doden' gemeld worden.
De groei in besmettingen begon ongeveer 3 weken geleden af te vlakken, mogelijk dat de groei in het aantal doden daardoor al iets aan het afvlakken is.
Wel weer >180.000 besmettingen gister, een grotere toename op dinsdag tov maandag dan normaal. Eerste signalen van Thanksgiving effect?
Op worldometer staan wel wat opmerkingen nu over het Thanksgivingweekend - Alabama+Louisiana, maar het gevoel dat er opeens een aantal doden verdwenen zijn blijft wel hangen ja.

Als er iets is dat te verwachten valt, is het toch wel dat het weekgemiddelde na vanavond hoger ligt dan het vorige woensdag nog lag.
Toen was het 1713, na gister is het in de VS nog steeds maar 1580... Om op het niveau van vorige woensdag te komen moeten er vandaag al meer dan 3000 doden gemeld worden - en dan nog zou het wijzen op een week van stabilisatie in de dodenaantallen, waar groei nog steeds is wat je zou verwachten.
Beetje gek allemaal.

Overigens zijn er nu 32 staten met een hoger dodental per capita dan Nederland en dat aantal groeit voorlopig nog wel door - de staten met een vergelijkbaar aantal als Nederland maar iets minder nog in totaal, doen het erg slecht atm, zoals Colorado, Idaho en Kansas.
pi_196515068
Veel staten lijken toch net over de piek heen nu, tenzij er echt een flinke dip in gerapporteerde besmettingen is geweest over het gehele Thanksgiving weekend, wat natuurlijk kan.



En de CFR lijkt ook in november iets gedaald, voor het eerst net onder 1.5.
  donderdag 3 december 2020 @ 03:10:57 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196525722
meer dan 200.000 cases vandaag in de VS. Bijna 3000 doden...

Ik denk wel dat er een flinke thanksgiving dip was de afgelopen dagen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196528960
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 03:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
meer dan 200.000 cases vandaag in de VS. Bijna 3000 doden...

Ik denk wel dat er een flinke thanksgiving dip was de afgelopen dagen.
quote:
(CNN)There were 3,157 Covid-19 deaths reported Wednesday -- an all-time high for the pandemic -- and health care systems are struggling to support the weight of worsening impacts.

The more recent death toll is an increase of about 20% from the previous record of 2,603 set on April 15
pi_196529188
quote:
2s.gif Op donderdag 3 december 2020 03:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
meer dan 200.000 cases vandaag in de VS. Bijna 3000 doden...

Geen 200 duizend joh. Niet overdrijven.

199.988 exact volgens de New York Times. :+ :P

VS (GEHEEL)
Groei remt behoorlijk af in de VS als geheel. Zie 14-day change van 3-12 met daar achter de percentages 14 day-change van resp. 25-11 en 21-11.Keurig aflopende lijn.

Cases: 1% / 42% / 73%
Deaths: 30% / 61% / 63%
Hospitalized: 31% / 48% / 50%

MIDWEST
Groei in de Midwest remt behoorlijk af en de cijfers gaan zelfs weer omlaag in een aantal staten. Zie 14-day change met daar achter resp. de 14-day change van 25-11 en 21-11.

MICHIGAN
Cases: -2% / 36% / 82%
Deaths: 53% / 72% / 191%
Hospitalized: 22% / 56% / 80%

OHIO:
Cases: 7% / 68% / 99%
Deaths: 95% / 99% / 25%
Hospitalized: 49% / 78% / 86%

MINNESOTA:
Cases: -20% / 42% / 113%
Deaths: 24% / 40% / 111%
Hospitalized: 19% / 52% / 93%

Ook andere staten in het noorden en midwest gaan de "goede" kant op (minder slecht, althans): Wisconsin, Iowa, Wyoming, Montana, Illinois, South Dakota en North Dakota laten allen afnemende cijfers zien volgens de NYT.

SUNBELT:
Update cijfers t.o.v. vorige week woensdag van de NYT (14-day changes met tussen haakjes 14-day changes van 25-11)

NEW MEXICO
Cases: 13% / 125%
Deaths: 35% / 68%
Hospitalized: 50% / 97%

ARIZONA
Cases: 61% / 96%
Deaths: 65% / 11%
Hospitalized: 63% / 64%

TEXAS
Cases: -1% / 43%
Deaths: -4% / 51%
Hospitalized: 19% / 36%

CALIFORNIA
Cases: 50% / 111%
Deaths:28% / 60%
Hospitalized: 83% / 63%

Noordoosten scoort daarnaast ook wel slecht. Veel staten in de hoek van de opwaartse trend: Rhode Island, Delaware, Pennsylvania, Connecticut, New Jersey, Massachusetts, Washington DC, Maryland, New Hampshire en New York.

Laag blijven scoren: Maine en Vermont met zijn Republikeinse gouverneur. ^O^


NYT Covid Stats
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196529800
Ook worldometer had gister zoals verwacht een all-time high voor de VS, 2.833 doden en 203.737 besmettingen. Wat betreft besmettingen zien we nu wel een effect van Thanksgiving vermoed ik.
  donderdag 3 december 2020 @ 12:06:51 #92
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
  donderdag 3 december 2020 @ 12:38:13 #93
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196530330
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 12:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ook worldometer had gister zoals verwacht een all-time high voor de VS, 2.833 doden en 203.737 besmettingen. Wat betreft besmettingen zien we nu wel een effect van Thanksgiving vermoed ik.
Vraag het me af. Paar dagen incubatietijd + nog een aantal dagen voordat mensen zich laten testen. Edit: plus natuurlijk het afwachten van de testresultaten. Zit je al gauw op een week. Het zal nu wel ongeveer beginnen. Maar dan zit je aan de eerste directe besmettingen. Een groot deel van de mensen gaat komende dagen natuurlijk meer mensen besmetten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196530827
Goed punt, mogelijk is de opleving die we nu zien meer van mensen die een iets langer gewacht hebben om zich te laten testen ivm het lange weekend, en testresultaten die ook ivm het weekend later bekend werden. Mogelijk moesten laboratoria achterstanden wegwerken de afgelopen dagen.
  vrijdag 4 december 2020 @ 02:54:59 #95
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196543155
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 13:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Goed punt, mogelijk is de opleving die we nu zien meer van mensen die een iets langer gewacht hebben om zich te laten testen ivm het lange weekend, en testresultaten die ook ivm het weekend later bekend werden. Mogelijk moesten laboratoria achterstanden wegwerken de afgelopen dagen.
Zou goed kunnen. Het begint wel duidelijk op te lopen. worldometers staat op meer dan 218.000 vandaag, 12.000 meer dan gister.

Californie bijna 22.000 cases vandaag
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196546504
Normaal is donderdag iets lager in de VS dan woensdag. Worldometer en NYT hebben meer cases op donderdag dan woensdag, Worldometer ook ietsjes meer doden (2918 vs 2873), NYT heeft minder doden (2857 vs 3157). Je ziet in Nederland al verschillen in data tussen LCPS en Nice, dus dat is ook niet heel verwonderlijk.

2 Dagen ruim 200.000 besmettingen, met een CFR van 1.5% wordt dat dus een hele zwarte kerst voor de nabestaanden van 6.000 mensen.
  zaterdag 5 december 2020 @ 02:32:33 #97
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196558453
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 11:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Normaal is donderdag iets lager in de VS dan woensdag. Worldometer en NYT hebben meer cases op donderdag dan woensdag, Worldometer ook ietsjes meer doden (2918 vs 2873), NYT heeft minder doden (2857 vs 3157). Je ziet in Nederland al verschillen in data tussen LCPS en Nice, dus dat is ook niet heel verwonderlijk.

2 Dagen ruim 200.000 besmettingen, met een CFR van 1.5% wordt dat dus een hele zwarte kerst voor de nabestaanden van 6.000 mensen.
Vandaag weer hoger. Teller staat nu op 235.000, met nog wat tellingen te gaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:11:21 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196559979
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 5 december 2020 @ 09:13:47 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196560000
Wat een shitstorm daar :N
pi_196562844
Het leek wat af te vlakken in de week voor thanksgiving, maar dat wordt nu weer behoorlijk ingehaald.
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:12:02 #101
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196563337
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 12:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het leek wat af te vlakken in de week voor thanksgiving, maar dat wordt nu weer behoorlijk ingehaald.
Meanwhile denken health officials in Wyoming dat het vaccin een middel is om communisme te verspreiden

https://www.nbcnews.com/n(...)munist-plot-n1250096

:')_!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196564210
14388 doden in n week (27/11 tot 4/12: van 271001 naar 285389), volgens de grafiek van https://corona-scanner.com/country/united-states-of-america

voorgaande weken (steeds vrijdag tot vrijdag):

1
2
3
4
5
6
7
23/10   5652
30/10   5863 (+3.7%)
06/11   7026 (+19.8%)
13/11   7780 (+10.7%)
20/11  10245 (+31.7%)
27/11  10813 (+5.5%)
04/12  14388 (+33.1%)
In de laatste maand (4 nov tot 4 dec): 45609

Hoe lang voordat hun weekgemiddelde (per capita) dat van Belgi overschrijdt? Iemand een gokje?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  zaterdag 5 december 2020 @ 14:17:03 #103
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196564394
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Meanwhile denken health officials in Wyoming dat het vaccin een middel is om communisme te verspreiden

https://www.nbcnews.com/n(...)munist-plot-n1250096

:')_!
Met 2,26 inwoners per km2 zal het wel meevallen met dat communisme verspreiden. :')
NL bijna 185 keer (416/km2) zo dicht bevolkt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 8 december 2020 @ 16:54:04 #104
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196620587
Vandaag of morgen over de 3000 gemelde doden op 1 dag, lijkt me.
pi_196623457
quote:
CBS News: Fired COVID-19 data scientist posts video of Florida agents raiding her home: "They pointed guns at my kids"

Florida authorities investigating an alleged hack into the state's emergency response system raided the home Monday of Rebekah Jones, who was fired earlier this year from her job as COVID-19 data curator.

Florida Department of Law Enforcement said that Jones, who was fired for unauthorized public comments about the data in May, has been under investigation since early November when someone illegally accessed the state's emergency alert health system.

Jones initially refused to answer the door for 20 minutes and hung up when agents called her, according to FDLE. According to video footage Jones posted of the incident, multiple officers who entered Jones' home had their guns drawn.
Rebecca Jones is eigenaar en beheerder van de site florida covid action, de onofficile Florida covid-19 dashboard. Eerder was ze werkzaam bij de Florida Department of Health en had inzage in alle verzamelde data. Nadat ze herhaaldelijk had gevraagd om de cijfers van ziekenhuisbezetting online te plaatsen is ze uiteindelijk ontslagen voor ongehoorzaamheid na publieke opmerkingen.

Met het huiszoekingsbevel hebben ze specifiek haar apparatuur in beslag genomen.
De contacten waar zij haar informatie vandaan haalde zal de staat na inzage te weten komen.
De vraag is of de staat kan bewijzen of zij illegaal toegang heeft weten te krijgen om zo (ook) aan haar informatie te komen voor uiteindelijk meer transparantie.

twitter
  woensdag 9 december 2020 @ 00:09:25 #106
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196630375
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:54 schreef VoMy het volgende:
Vandaag of morgen over de 3000 gemelde doden op 1 dag, lijkt me.
Denk het ook.

36.000 cases in californie vandaag :X
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196635997
De ic afdelingen in alle staten zitten zo goed als aan hun max.

https://www.nytimes.com/i(...)ls-icu-capacity.html
pi_196647502
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:03 schreef crystal_meth het volgende:
14388 doden in n week (27/11 tot 4/12: van 271001 naar 285389), volgens de grafiek van https://corona-scanner.com/country/united-states-of-america
Nu 16394 doden in n week (1/12 tot 8/12).
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 00:41:37 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196647802
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:09 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nu 16394 doden in n week (1/12 tot 8/12).
Zeg maar meer dan 5 9/11's dus. In een week.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196647837
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zeg maar meer dan 5 9/11's dus. In een week.
Of een 4.098,5 Boston Marathon aanslagen.
  donderdag 10 december 2020 @ 01:01:42 #111
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196647964
Inmiddels al boven de 3000 doden vandaag, en er komt nog wat bij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 10 december 2020 @ 09:49:38 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196650319
Gaat weer lekker daar...
  donderdag 10 december 2020 @ 10:18:53 #113
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196650591
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2020 01:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Inmiddels al boven de 3000 doden vandaag, en er komt nog wat bij.
3260 was het uiteindelijk op Worldometer. Vandaag waarschijnlijk weer zo'n soort dag.
pi_196662655
Die gaan de 300.000 aantikken vannacht, bizar getal
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_196663366
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 00:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zeg maar meer dan 5 9/11's dus. In een week.
Hoe verhoudt dat zich tot de EU?
Zijn er statistieken beschikbaar waarmee je beide kunt vergelijken?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_196663574
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 21:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe verhoudt dat zich tot de EU?
Zijn er statistieken beschikbaar waarmee je beide kunt vergelijken?
Bij worldometers kun je Europa selecteren, moet je alleen even de niet-EU leden er aftrekken. Vergelijkbaar met de VS wat ik zo snel even kon zien (gisteren)
pi_196664073
Weer een land waar de decentralisatie zich tegen het land keert. Het is zo dat de federale regering sowieso al vanwege Trump vleugellam is, maar er is ook geen mogelijkheid om vanuit de hoofdstad te zeggen, we gaan het zo doen. Nog steeds zitten ze maar per staat of zelfs county te kloten.

Dit is toch een rijk dat aan het instorten is, als je het vergelijkt met hoe een China dit heeft aangepakt.
  donderdag 10 december 2020 @ 22:27:20 #118
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196664146
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:24 schreef Confetti het volgende:
Weer een land waar de decentralisatie zich tegen het land keert. Het is zo dat de federale regering sowieso al vanwege Trump vleugellam is, maar er is ook geen mogelijkheid om vanuit de hoofdstad te zeggen, we gaan het zo doen. Nog steeds zitten ze maar per staat of zelfs county te kloten.

Dit is toch een rijk dat aan het instorten is, als je het vergelijkt met hoe een China dit heeft aangepakt.
Ja, strafkampen, censuur, geen internettoegang en wat dies meer zij zijn de toekomst. Het is bewezen.
  donderdag 10 december 2020 @ 22:28:16 #119
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196664165
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Bij worldometers kun je Europa selecteren, moet je alleen even de niet-EU leden er aftrekken. Vergelijkbaar met de VS wat ik zo snel even kon zien (gisteren)
VS doet het wel wat slechter. Zeker als je de gunstige, lagere, bevolkingsdichtheid meeneemt.
pi_196664217
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:28 schreef VoMy het volgende:

[..]

VS doet het wel wat slechter. Zeker als je de gunstige, lagere, bevolkingsdichtheid meeneemt.
En iets van 100 miljoen minder inwoners dan de EU.
pi_196685886
CDC Was Dead Wrong on Covid-19; Ignored Alert in January, Says Apple Co-Founder Steve Wozniak

Ik dacht in eerste instantie wat heeft Wozniak voor inbreng om tot zo'n oordeel te komen, maar als hij met zijn inzicht en reiservaring zorgelijke ontwikkelingen waarnam is het spijtig als dat dit geen meerwaarde heeft gehad voor het CDC.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 12-12-2020 12:12:07 ]
pi_196686184
Dagelijkse vooruitzicht van aantal 9/11 doden voor de komende 60 tot 90 dagen.



Nieuwe gevallen overzicht (relatief per miljoen inwoners):


Opmerkingen:
• Ondanks de vele positieve testen in Rhode Island (1,06 miljoen inwoners) staan ze in het noordoosten bovenaan qua afgenomen testen (momenteel relatief 100.000 per miljoen!), ook is het percentage positieve testen gezakt van 8,7% naar 4%.
• Delaware baart als 2e meer zorgen, want het stijgende percentage aan positieve testen zit met de huidige cijfers aanzienlijk boven de 20% en daar wordt relatief minder getest, circa maar 21.000.




• Na de immense piek is North Dakota weer aan het stijgen, ook in percentage positieve testen (77% !!). Ze blijven met iets meer dan relatief 10.000 afgenomen testen onderaan staan, vergeleken met de midwestelijke staten.
• In South Dakota dalen de nieuwe gevallen ondanks de hoogte nog amper, maar ondertussen stijgt het percentage wel en wordt er tevens minder getest, dus die gaan waarschijnlijk het noorden volgen.






Overzicht van de grootste staten met minstens 10 miljoen inwoners:



Compleet: Interactieve grafiek van alle staten op het vaste land.

Huidige VS kaarten Via Tomer Burg:

Nieuwe gevallen (per 100.000)
Hospitalisaties (per 100.000)
ICU (per 100.000)
Sterfgevallen (per 100.000) of (7-)dagelijks gemiddelde

Zie tevens zijn site voor meer kaarten en grafieken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Silencer op 12-12-2020 13:59:32 ]
  zaterdag 12 december 2020 @ 18:13:54 #123
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196692979
Gister bijna 250.000 cases trouwens in de VS. Gaat nu echt hard. 35.000 cases in Californie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 20:01:56 #124
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196734110
twitter


Trieste mijlpaal in de VS
pi_196735522
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 20:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Trieste mijlpaal in de VS
Op worldometer zijn ze allang over de 300.000 doden.
pi_196737293
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 22:28 schreef VoMy het volgende:

[..]

VS doet het wel wat slechter. Zeker als je de gunstige, lagere, bevolkingsdichtheid meeneemt.
En de gemiddelde jongere bevolking dan in Europa.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_196737872
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:27 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

En de gemiddelde jongere bevolking dan in Europa.
Een bevolking die wel een heel stuk ongezonder is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196738004
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 22:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een bevolking die wel een heel stuk ongezonder is.
Dat is het grootste probleem denk ik. En er zijn natuurlijk best veel grote stedelijke gebieden met een grote bevolkingsdichtheid.
pi_196738084
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is het grootste probleem denk ik. En er zijn natuurlijk best veel grote stedelijke gebieden met een grote bevolkingsdichtheid.
Ja je kun ook niet simpelweg kijken naar het totale oppervlak van een land en het aantal inwoners. Er is een wat betere maatstaf, waarvan de naam me even ontschoten is die wat meer rekening houdt met clustering, zodat een staat met twee grote steden en verder vooral bos, bergen of woestijn toch dichtbevolkt is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196739010
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 23:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja je kun ook niet simpelweg kijken naar het totale oppervlak van een land en het aantal inwoners. Er is een wat betere maatstaf, waarvan de naam me even ontschoten is die wat meer rekening houdt met clustering, zodat een staat met twee grote steden en verder vooral bos, bergen of woestijn toch dichtbevolkt is.
Gewogen bevolkingsdichtheid. Het idee is hoeveel mensen wonen er binnen een kilometer van de gemiddelde inwoner. Dan weeg je dus de vierkante kilometer in hartje Manhattan zwaarder mee dan de vierkante kilometer net ten zuiden van Niagara Falls.
pi_196742201
Los Angeles Covid-19 Update: Ambulances Waiting 4 Hours To Offload Patients As L.A. Has Just 56 Adult ICU Beds Left, Orange County Has None

quote:
een reactie op dit nieuws artikel:

"ICU nurse in LA metro here. The environment at work is unlike anything I’ve ever experienced. We all know hell is coming. Beds are one thing — what will you do when the ventilators are all used up and the medicines run out and the RTs and RNs and MDs are stretched to the breaking point? Most of us aren’t afraid. It’s not about fear. It’s about being forced to live out a reality we should have never been required to experience.

Death isn’t new to us — it’s a part of life we are very conscious of. The sheer numbers lately are the problem. You hear two or three code blues every shift. You get told you have to keep your deceased patient in the bed a little longer while they figure out how to make space in the morgue. You come back after two days off and half of the floor is “discharged”. You call blood bank to get some convalescent plasma and they tell you they are completely out and that they don’t know when they will have it again.

I won’t ever be able to use FaceTime again after this is all over. I’ve had to hear too many families say goodbye from afar. I’ve had to hide my tears as I prepare wives and husbands to lose their spouses they’ve been married to for 40,50 years. I’ve heard people’s school-aged children begging for them to live, screaming with grief at the realization they will never see their parent again. In the end it isn’t the death itself that scars you. It’s the consequences that will echo through our society for a long time."
Een hels vooruitzicht.

Huidige kaart met totale ziekenhuisbezetting per staat.
En van de ICU.

California Covid dashboard
Momenteel 1424 IC bedden beschikbaar maar met wat ik zie gaat het rap naar beneden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Silencer op 15-12-2020 11:23:32 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:49:46 #132
67174 Dos37
Come on Twente
pi_196744025
Amerika blijft interssant om te volgen. Op 1 ochtend lees je dat het (om welke reden dan ook) in South Dakota en Iowa een stuk beter gaat. In Mississippi geen ICU bedden meer zijn.

En Florida blijft een apart geval, bijna geen maatregelen meer, ik zat zondagavond zelfs naar een NFL wedstrijd te kijken met best wat publiek. Toch loopt het daar niet uit de hand, al een tijdje stabiel op 10.000 bestemmingen per dag.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:52:40 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196744082
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:49 schreef Dos37 het volgende:
Amerika blijft interssant om te volgen. Op 1 ochtend lees je dat het (om welke reden dan ook) in South Dakota en Iowa een stuk beter gaat. In Mississippi geen ICU bedden meer zijn.
Ja, het is natuurlijk een beetje onze fout om te doen alsof de VS n land is. Daarom zouden ze daar ook veel moeten verwachten van de staten, die ook veel middelen hebben om lokaal in te grijpen. Helaas is het hele onderwerp er zo gepolitiseerd en zit er een idioot in het Witte Huis die gouverneurs belachelijk maakt en aanvalt op het moment dat ze iets tegen corona proberen te beginnen.
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 12:53:59 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196744104
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:49 schreef Dos37 het volgende:
Amerika blijft interssant om te volgen. Op 1 ochtend lees je dat het (om welke reden dan ook) in South Dakota en Iowa een stuk beter gaat. In Mississippi geen ICU bedden meer zijn.

En Florida blijft een apart geval, bijna geen maatregelen meer, ik zat zondagavond zelfs naar een NFL wedstrijd te kijken met best wat publiek. Toch loopt het daar niet uit de hand, al een tijdje stabiel op 10.000 bestemmingen per dag.
In Florida worden de cijfers dan ook gigantisch gemanipuleerd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 15 december 2020 @ 13:01:42 #135
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_196744252
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:49 schreef Dos37 het volgende:
Amerika blijft interssant om te volgen. Op 1 ochtend lees je dat het (om welke reden dan ook) in South Dakota en Iowa een stuk beter gaat. In Mississippi geen ICU bedden meer zijn.

En Florida blijft een apart geval, bijna geen maatregelen meer, ik zat zondagavond zelfs naar een NFL wedstrijd te kijken met best wat publiek. Toch loopt het daar niet uit de hand, al een tijdje stabiel op 10.000 bestemmingen per dag.
https://eu.tallahassee.co(...)ah-jones/6482817002/

Inzicht hoe ze in Florida omgaan met mensen die echte data publiceren... Ik zou ze niet op hun blauwe ogen gaan geloven die gouverneur DeSantis
pi_196744917
Tsja, als je al weet wat voor een zooitje het in Nederland is met rapportage en registratie besmettingen en hospitalisaties, dan kun je je voorstellen dat dat ook in best wat counties en staten mis gaat af en toe.

En Trump en de andere cronies in het Witte Huis worden gewoon spoedig gevaccineerd.

Komende 3-4 dagen zullen wel weer boven de 3,000 doden per dag uitkomen. Elke dag een 9/11.
pi_196745276
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 12:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In Florida worden de cijfers dan ook gigantisch gemanipuleerd.
Is het nu ook niet in Florda normaal gesproken een economisch belangrijk seizoen met acceptabele temperaturen voor reizigers? Krijg het idee dat er een mooier/vertraagd plaatje wordt getoond zonder volledige transparantie.
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 13:59:56 #138
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196745311
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:57 schreef Mr.Silencer het volgende:

[..]

Is het nu ook niet in Florda normaal gesproken een economisch belangrijk seizoen met acceptabele temperaturen voor reizigers? Krijg het idee dat er een mooier/vertraagd plaatje wordt getoond zonder volledige transparantie.
Ja. Sowieso draait de economie in Florida goeddeels op toerisme en overwinteraars, natuurlijk, en het laatste wat men daar wil is dat die afgeschrikt worden door negatieve berichten. Florida was ook degene die hard aan het pushen was om de cruise lijnen weer volledig te laten hervatten, dat ging niet zo lekker.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196746392
quote:
Ron DeSantis sued for withholding White House report slamming his “inadequate” response to COVID

Two Florida newspapers sued Gov. Ron DeSantis after the Republican withheld a White House Coronavirus Task Force report urging the state to impose stricter coronavirus restrictions amid a large spike in infections in the Sunshine State.

The Orlando Sentinel and the South Florida Sun-Sentinel filed a lawsuit last week accusing the governor of violating the Public Records Act by withholding weekly White House Coronavirus Task Force reports that provide information about the spread of the virus and medical guidance to contain the spread. "The state has given us no explanation as to why this crucial health information should be withheld," Julie Anderson, the editor in chief of both newspapers, told the Associated Press. "We had no choice but to ask a court to intervene to uphold the public records law."

The lawsuit came after the Center for Public Integrity obtained a December 6 report urging stricter restrictions during the holidays.

"Florida has seen stability in new cases, an increase in test positivity, and increasing hospitalizations and deaths, indicating unrelenting community spread and inadequate mitigation," said the report from the White House Coronavirus Task Force, which is headed by Vice President Mike Pence and Dr. Deborah Birx.

DeSantis has refused to release the reports since the start of December despite weekly requests from the newspapers. The lawsuit notes that Trump's White House has urged for the reports to be "widely" distributed.

"No public records law exemption exists that would prevent the inspection or copying of the weekly reports requested," the lawsuit says, adding that the "delay in providing the requested reports is unreasonable, unjustified and amounts to an unlawful refusal to provide the records. The public is entitled to timely access of these reports going forward."

Some states, including other Republican-led states, publish the weekly reports online, according to the AP.

"Despite the threat the virus continues to pose to Floridians, [Desantis and his office] have engaged in a pattern of concealment and suppression by steadfastly refusing to comply with the Public Records Act and delaying access to weekly White House Coronavirus Task Force reports," the lawsuit alleges. "The public cannot continue to wait for the crucial information contained in these reports and timely access is critical going forward."

DeSantis has adamantly pushed back on implementing restrictions to contain the spread in the state, which has reported nearly 20,000 deaths and more than 1.1 million infections. The governor has issued multiple executive orders limiting cities' abilities to enforce mask mandates and close businesses.

"No one's losing their job because of a government dictate," he declared earlier this month. "Nobody's losing their livelihood or their business."

The White House report urged public health officials to discourage all public gatherings and urge mask-wearing.

DeSantis has claimed that the situation will improve once vaccines are available to the public but the White House report noted that there won't be enough vaccines available until "late spring." He even suggested against medical guidelines that a single dose of the two-dose vaccines manufactured by Pfizer and Moderna may be enough, even as he acknowledged that "I'm not sure that Pfizer would agree or FDA would agree."

DeSantis has frequently come under fire for failing to take stronger steps to protect his state's residents and flouting public health guidelines. The governor, his wife, and their two young children were pictured maskless at a packed high school football game on Friday. The couple is even planning a holiday reception for state legislators at the governor's mansion on Monday despite medical recommendations, Politico reported.

DeSantis has also been repeatedly accused of concealing or manipulating coronavirus data.

Medical examiners sounded the alarm in the spring after the state stopped publishing real-time data on coronavirus deaths. Rebekah Jones, a data scientist who helped build the state's public coronavirus data dashboard, was fired after she alleged she was asked to "manipulate" data to back DeSantis' push to reopen the state in May, which DeSantis denied. Jones' home was raided by armed police serving a warrant signed by a recent DeSantis-appointee last week after she was accused of improperly accessing the state's internal emergency alert system, which she denied. The raid prompted another DeSantis appointee to quit in protest, arguing that the raid was politically driven and "unconscionable."

After the raid, Jones accused DeSantis of trying to "intimidate" scientists into silence and alleged the state was still manipulating data.

"The manipulation is most prevalent in Florida with our statistics and reporting on death and hospitalization," she told Salon, claiming that death data still has a "very long delay" and ICU bed data is underreported. She added that the percent positivity rate used in Florida is "useless" and is not used by any "other state in the country."

Jones blamed DeSantis for ordering the raid, which his office has repeatedly denied, and claimed police seized "evidence of corruption" stored on her computers.

"This was DeSantis. He sent the gestapo," she tweeted. "This is what happens to scientists who do their job honestly. This is what happens to people who speak truth to power."
Dit verklaart al veel door informatie van het Witte huis niet verder te verspreiden, terwijl dit wel als urgent is bestempeld. Zo creert de governeur van Florida een onrealistische werkelijkheid, en dan ook nog medische richtlijnen gaan verdraaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 15-12-2020 15:03:53 ]
pi_196772958
Dit is ook een lekkere. Wat een land is de VS toch, de directeur van de White House Security had Covid, 3 maanden in het ziekenhuis gelegen, aan de ene kant z'n grote teen kwijt, aan de andere kant z'n voet en stuk onderbeen (als je niet genoeg zuurstof in je bloed hebt krijgen je extremiteiten als eerste zuurstoftekort waardoor ze af gaan sterven), meer dan 2 maanden ziekenhuis. Je zou denken: Directeur, werkt in het Witte Huis, dat zit wel snor met z'n verzekering enzo. Nee hoor, er is een Gofundme voor hem opgezet.

https://www.msn.com/en-us/money/other/white-house-official-recovers-from-severe-covid-19-friend-says/ar-BB1bV9tN

Of als je gelijk wilt doneren, dat kan dus hier: https://www.gofundme.com/f/crede-amp-family

Hoeveel meer mensen in de VS zullen de rest van hun leven met medische kosten door Covid in armoe komen? Hoeveel medische bankruptcies zullen er al zijn door Covid?

Gister op worldometer precies 3.000 doden, vandaag op schema om er weer goed overheen te gaan.
pi_196773036
-On topic graag-

[ Bericht 92% gewijzigd door Lucky_Strike op 16-12-2020 21:03:52 ]
  woensdag 16 december 2020 @ 21:39:19 #142
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_196774271
De American Medical Association, de grootste vereniging van artsen en medisch studenten heeft eind oktober teruggekomen op hu eerder ingenomen standpunt dat artsen zouden moeten stoppen met het voorschrijven van hydroxychloroquine. Ze geeft nu toe dat de voordelen zwaarder wegen dan de extreem lage risico's.





Resolutie 509
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 17 december 2020 @ 02:11:36 #143
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196777905
Nieuwe records vandaag weer.

Dodental tegen de 3500. Californie bijna 58.000 cases.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196778617
quote:
2s.gif Op woensdag 16 december 2020 21:39 schreef dellipder het volgende:
De American Medical Association, de grootste vereniging van artsen en medisch studenten heeft eind oktober teruggekomen op hu eerder ingenomen standpunt dat artsen zouden moeten stoppen met het voorschrijven van hydroxychloroquine. Ze geeft nu toe dat de voordelen zwaarder wegen dan de extreem lage risico's.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Resolutie 509
Het is altijd wel schattig wanneer reguliere, medisch-wetenschappelijke beslissingen een soort van politiek geloofsartikel zijn geworden omdat je grote idool er nogal voorbarig van allerlei wondereigenschappen aan toeschreef.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196778796
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2020 02:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe records vandaag weer.

Dodental tegen de 3500. Californie bijna 58.000 cases.
En hoeveel hersteld?? :)

Onee dat hoort niet bij de vermeldingen.....
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_196778863
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:35 schreef Rozevla het volgende:

[..]

En hoeveel hersteld?? :)

Onee dat hoort niet bij de vermeldingen.....
Altijd zo'n dom argument van viruswappies.

Dit jaar X aantal dodelijke stijger ongelukken. "En hoeveel keer geen ongeluk???? DAT ZEGGEN ZE NIET HE"!
pi_196778908
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:35 schreef Rozevla het volgende:

[..]

En hoeveel hersteld?? :)

Onee dat hoort niet bij de vermeldingen.....
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196778971
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:35 schreef Rozevla het volgende:

[..]

En hoeveel hersteld?? :)

Onee dat hoort niet bij de vermeldingen.....
Dan ga jij dat bijhouden en hier met ons delen als je die statistiek zo belangrijk vindt. ^O^
pi_196778989
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:43 schreef koemleit het volgende:

[..]

Altijd zo'n dom argument van viruswappies.

Dit jaar X aantal dodelijke stijger ongelukken. "En hoeveel keer geen ongeluk???? DAT ZEGGEN ZE NIET HE"!
Ik had vanmorgen echt bijna een aanrijding toen ik uit de parkeerplaats wegreed. :(

Die komt wel in de statistieken morgen.

Anyways, schijnbaar is het voor de New York Times ook niet belangrijk genoeg om de recoveries te vermelden.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 17 december 2020 @ 08:59:30 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196779034
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:35 schreef Rozevla het volgende:

[..]

En hoeveel hersteld?? :)

Onee dat hoort niet bij de vermeldingen.....
Hoe is dat relevant? Er hersteld altijd hetzelfde percentage uiteindelijk, en ongeveer hetzelfde percentage gaat dood/wordt ernstig ziek. Waar het omgaat is de stijging. In de hele staat is nog 15% van de IC bedden over, en in veel counties zelfs 0%.

Als je nu op 1 dag 58.000 cases aantikt krijg je gewoon een enorme stijging in het aantal doden over circa 2-3 weken. Ze hadden vandaag al 407 doden, en dat komt van cases die een week of 2 geleden al geteld zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196779471
Oke sorry ik dacht misschien mogen we ook positieve berichten vermelden voor mensen om niet alleen maar negativiteit te horen.

-off topic verwijderd-

[ Bericht 71% gewijzigd door Lucky_Strike op 17-12-2020 10:00:16 ]
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_196779522
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 13:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Tsja, als je al weet wat voor een zooitje het in Nederland is met rapportage en registratie besmettingen en hospitalisaties, dan kun je je voorstellen dat dat ook in best wat counties en staten mis gaat af en toe.

En Trump en de andere cronies in het Witte Huis worden gewoon spoedig gevaccineerd.

Komende 3-4 dagen zullen wel weer boven de 3,000 doden per dag uitkomen. Elke dag een 9/11.
Elke dag een 9/11, jij moet voor de NOS gaan werken paniekzaaier. In de VS wonen 330 miljoen mensen.
pi_196779727
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit is ook een lekkere. Wat een land is de VS toch, de directeur van de White House Security had Covid, 3 maanden in het ziekenhuis gelegen, aan de ene kant z'n grote teen kwijt, aan de andere kant z'n voet en stuk onderbeen (als je niet genoeg zuurstof in je bloed hebt krijgen je extremiteiten als eerste zuurstoftekort waardoor ze af gaan sterven), meer dan 2 maanden ziekenhuis. Je zou denken: Directeur, werkt in het Witte Huis, dat zit wel snor met z'n verzekering enzo. Nee hoor, er is een Gofundme voor hem opgezet.

https://www.msn.com/en-us/money/other/white-house-official-recovers-from-severe-covid-19-friend-says/ar-BB1bV9tN

Of als je gelijk wilt doneren, dat kan dus hier: https://www.gofundme.com/f/crede-amp-family

Hoeveel meer mensen in de VS zullen de rest van hun leven met medische kosten door Covid in armoe komen? Hoeveel medische bankruptcies zullen er al zijn door Covid?

Gister op worldometer precies 3.000 doden, vandaag op schema om er weer goed overheen te gaan.
Heel veel, alhoewel een deel van de kosten ook gefinancierd wordt begreep ik.

Een van de zaken waar je nu nog niets over hoort zijn mensen die na covid heel lang niet, of zoms zelfs nooit meer volledig aan het werk kunnen. Die zijn enorm de lul. Onder die groep zal armoede enorm zijn, die sowieso groot zal zijn onder iedereen die zonder goede verzekering met Covid serieuze klachten heeft ontwikkeld.

We kijken nu nog vooral naar besmettingen en doden, wat in het midden van een pandemie ook logisch is. Maar straks zullen we zien dat de restschade op persoonlijk niveau in de USA enorm is. En hier vele malen minder. Natuurlijk kost het ons nu vele miljarden aan lockdowns. Maar straks kunnen hier de meeste mensen normaal verder. En de economie.... nja, dat is de volgende klap die komen gaat. Hopelijk is de opleving na covid net zo goed als deze zomer - dan kan het nog een beetje meevallen.

Maar dat het nog veel pijn gaat doen economisch is het volgende. En ik denk dat het europese collectieve dragen daarvan zorgt voor een lagere schade in totaal, dan het amerikaanse persoonlijk dragen van de risico's. Overigens ook echt een cultureel ding.
Whatever...
pi_196780090
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:41 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Elke dag een 9/11, jij moet voor de NOS gaan werken paniekzaaier. In de VS wonen 330 miljoen mensen.
Gister ruim 3500 doden, met 9/11 waren het er minder dan 3000, het laat wat perspectief zien.
  donderdag 17 december 2020 @ 10:29:17 #155
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196780154
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:41 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Elke dag een 9/11, jij moet voor de NOS gaan werken paniekzaaier. In de VS wonen 330 miljoen mensen.
Het is elke dag een 9/11.
pi_196780185
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is elke dag een 9/11.
Elke dag een terreur aanslag in de VS?
pi_196780187
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 09:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Heel veel, alhoewel een deel van de kosten ook gefinancierd wordt begreep ik.

Een van de zaken waar je nu nog niets over hoort zijn mensen die na covid heel lang niet, of zoms zelfs nooit meer volledig aan het werk kunnen. Die zijn enorm de lul. Onder die groep zal armoede enorm zijn, die sowieso groot zal zijn onder iedereen die zonder goede verzekering met Covid serieuze klachten heeft ontwikkeld.

We kijken nu nog vooral naar besmettingen en doden, wat in het midden van een pandemie ook logisch is. Maar straks zullen we zien dat de restschade op persoonlijk niveau in de USA enorm is. En hier vele malen minder. Natuurlijk kost het ons nu vele miljarden aan lockdowns. Maar straks kunnen hier de meeste mensen normaal verder. En de economie.... nja, dat is de volgende klap die komen gaat. Hopelijk is de opleving na covid net zo goed als deze zomer - dan kan het nog een beetje meevallen.

Maar dat het nog veel pijn gaat doen economisch is het volgende. En ik denk dat het europese collectieve dragen daarvan zorgt voor een lagere schade in totaal, dan het amerikaanse persoonlijk dragen van de risico's. Overigens ook echt een cultureel ding.

https://www.nbcnews.com/news/us-news/8-million-americans-slipped-poverty-amid-coronavirus-pandemic-new-study-n1243762


Maar ook dat gaat vrijwel alleen over mensen die hun baan kwijt zijn geraakt, ondanks een eenmalige uitkering van $1200 en een uitkering van $600 per week bij werkloosheid. Maar wat is werkloos? Veel Amerikanen hebben 2 of 3 banen, en komen in de problemen met hun credit card betalingen als een of twee een tww-wekelijkse uitbetalen van salaris van 1 van hun banen missen.
Maar het systeem in de VS is zo dat mensen makkelijk ontslagen kunnen worden. Daardoor beperken bedrijven hun verliezen en als het goed gaat gaan ze ook snel weer investeren en mensen aannemen. Maar de meeste van die 8 miljoen zitten de komende 3 maanden ook nog wel in armoede, met groeiende schulden, en de rentes op credit card leningen ed zijn niet mis.

En inderdaad, al die mensen die permanente schade aan longen en andere organen oplopen, of ledematen kwijtraken en daardoor met medische schulden komen te zitten en niet meer kunnen werken. Geen idee hoeveel dat er zijn, tienduizenden, honderduizenden?
pi_196780360
Grafiek met de staten met meeste inwoners en relatieve aantal gevallen:
Interactieve versie

m.b.t. California:

Na meerdere dagen van minstens 30.000 gevallen is de sprong naar 53.711 behoorlijk groot.
Het is te hopen dat dit komt door de verwerking van vertraagde data.

Met ruim 2 miljoen afgenomen testen in een week blijft California's capaciteit daarentegen fors toenemen.
Relatief gezien zitten ze met ruim 53.000 testen per miljoen inwoners nog wel onder die van New York (70.000) en Illinois (54.000).

Desondanks deze prestatie stijgt voor de 8e week op rij het percentage van positieve testen naar circa 12%

Momenteel 1331 IC bedden beschikbaar, terwijl dit gisteren nog 1466 bedden waren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Silencer op 17-12-2020 10:52:12 ]
pi_196780783
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 08:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is altijd wel schattig wanneer reguliere, medisch-wetenschappelijke beslissingen een soort van politiek geloofsartikel zijn geworden omdat je grote idool er nogal voorbarig van allerlei wondereigenschappen aan toeschreef.
En in acht nemende dat de situatie nu blijkbaar zo wanhopig is geworden dat men toch naar paardenmiddelen nijgt. In het begin wogen de voordelen dus blijkbaar niet op tegen de nadelen, maar nu de IC capaciteit bijna bereikt is wel.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196781108
Hoewel het in de VS steeds erger wordt, is het aantal doden in Duitsland in verhouding nu hoger.
Dat had ik niet verwacht.
pi_196781333
Ik zat een beetje te zoeken hoeveel ICU bedden er in Californie zijn, maar dat is nog niet zo makkelijk schijnbaar. De capaciteit ligt, eigenlijk logischerwijs, niet alleen aan het aantal vrije bedden en aantal bezette bedden, maar aan het aantal bedden, het aantal bedden waar personeel voor beschikbaar is en het aantal bezette bedden. Dus niet alleen het aantal bezette bedden, maar ook het aantal bedden waar personeel voor beschikbaar is varieert per dag. Met de continue druk op de zorg, en hoogtswaarschijnlijk ook een oplopend aantal besmettingen onder zorgpersoneel kan dat best nog eens een invloed hebben op de ICU capaciteit.
pi_196783027
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zat een beetje te zoeken hoeveel ICU bedden er in Californie zijn, maar dat is nog niet zo makkelijk schijnbaar. De capaciteit ligt, eigenlijk logischerwijs, niet alleen aan het aantal vrije bedden en aantal bezette bedden, maar aan het aantal bedden, het aantal bedden waar personeel voor beschikbaar is en het aantal bezette bedden. Dus niet alleen het aantal bezette bedden, maar ook het aantal bedden waar personeel voor beschikbaar is varieert per dag. Met de continue druk op de zorg, en hoogtswaarschijnlijk ook een oplopend aantal besmettingen onder zorgpersoneel kan dat best nog eens een invloed hebben op de ICU capaciteit.
Zeer onderschat dit gedeelte. Verkijken veel mensen zich wel op. Ja, maar er is toch genoeg capaciteit? Er zijn toch nog lege bedden?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196785362
Randominternetmeuk, nooit een argument.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 01:17:08 #164
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196796503
Hm, blijkbaar klopt er iets niet in de VS:

quote:
States report confusion as feds reduce vaccine shipments, while Pfizer says it has ‘millions’ of unclaimed doses

Officials in multiple states said they were alerted late Wednesday that their second shipments of Pfizer-BioNTech’s vaccine had been drastically cut for next week, sparking widespread confusion and conflicting statements from Pfizer and federal officials about who was to blame.

The reduction prompted concern in health departments across the country about whether Operation Warp Speed, the Trump administration’s vaccine accelerator, was capable of distributing doses quickly enough to meet the target of delivering first shots to 20 million people by year’s end. A senior administration official, speaking on the condition of anonymity to discuss internal plans, said the revised estimates were the result of states requesting an expedited timeline for locking in their allocations for the following week — moving the notification of how many doses they could order from Friday to Tuesday. Since Pfizer is producing doses daily, the official said, there are fewer doses available on Tuesday than there would be on Friday.

But Pfizer released a statement on Thursday that seemed to contradict that explanation, saying the company faced no production issues and had many more doses available right now than were being distributed.

https://www.washingtonpos(...)ccine-supply-states/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 11:57:53 #165
236264 crew  capricia
pi_196800172
Ondertussen in Californi:
quote:
5,000 body bags and 60 morgue trucks sent to COVID-ravaged California
https://thehill.com/chang(...)ps://t.co/RWvuF2Fl9M
Definitely not CIA
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:09:51 #166
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196800331
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:39 schreef Idisrom het volgende:
Hoewel het in de VS steeds erger wordt, is het aantal doden in Duitsland in verhouding nu hoger.
Dat had ik niet verwacht.
https://ourworldindata.or(...)true&time=2020-11-01..latest&country=DEU~NLD~USA®ion=World&deathsMetric=true&interval=smoothed&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=total_cases&pickerSort=desc



Nog niet toch?
Worldometer had voor gister ook nog 3250 VS-doden (iets meer dan 9 per miljoen) tegenover 720 Duitse doden (iets minder dan 9 per miljoen)
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:16:21 #167
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_196800412
quote:
Available intensive care unit capacity dwindled to zero precent in Southern California Thursday as the state faces a coronavirus crisis that seems to get worse by the day.

The state released the following ICU capacity figures by region early Thursday afternoon. They reflect the dire situation in the nation's most populous state, where more than 16,000 patients are hospitalized with COVID-19 in California. That's nearly triple from the number one month ago.

Bay Area: 13.1%
Greater Sacramento Region: 11.3%
Northern California: 25.8%
San Joaquin Valley: 0.7%
Southern California: 0.0%
The Southern California region includes Imperial, Inyo, Los Angeles, Mono, Orange, Riverside, San Bernardino, San Diego, San Luis Obispo, Santa Barbara and Ventura counties.

The 0% figure, though alarming, does not necessarily mean there are no iCU beds available in the large Southern California region. The state adjusts the percentage downward if counties have a higher-than-expected ratio of COVID-19 patients occupying ICU spaces. It's a number that frequently changes as new patients are admitted or stabilized, no longer requiring the level of treatment delivered in an ICU.
https://www.nbclosangeles(...)virus-cases/2488050/

SoCal heeft een HEEL groot probleem.
pi_196800556
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:46 schreef Mr.Silencer het volgende:
Grafiek met de staten met meeste inwoners en relatieve aantal gevallen:
[ afbeelding ]Interactieve versie

m.b.t. California:

Na meerdere dagen van minstens 30.000 gevallen is de sprong naar 53.711 behoorlijk groot.
Het is te hopen dat dit komt door de verwerking van vertraagde data.

Met ruim 2 miljoen afgenomen testen in een week blijft California's capaciteit daarentegen fors toenemen.
Relatief gezien zitten ze met ruim 53.000 testen per miljoen inwoners nog wel onder die van New York (70.000) en Illinois (54.000).

Desondanks deze prestatie stijgt voor de 8e week op rij het percentage van positieve testen naar circa 12%

Momenteel 1331 IC bedden beschikbaar, terwijl dit gisteren nog 1466 bedden waren.
1260 bedden vandaag, en de afgelopen 10 dagen is het aantal besmettingen nog flink toegenomen.
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:28:17 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196800597
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

1260 bedden vandaag, en de afgelopen 10 dagen is het aantal besmettingen nog flink toegenomen.
Landelijk 1 miljoen cases erbij in 5 dagen :X
pi_196800699
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

https://ourworldindata.or(...)true&time=2020-11-01..latest&country=DEU~NLD~USA®ion=World&deathsMetric=true&interval=smoothed&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=total_cases&pickerSort=desc

[ afbeelding ]

Nog niet toch?
Worldometer had voor gister ook nog 3250 VS-doden (iets meer dan 9 per miljoen) tegenover 720 Duitse doden (iets minder dan 9 per miljoen)
CFR voor US nog steeds op 1.8, maar ook, via die link, lijkt het erop dat het aantal testen afneemt sinds eind november in de US?

BTW UK CFR op 3.4. Inderdaad qua besmettingen lijkt de UK al weken lager dan Nederland, maar qua doden erger. De criteria om getest te worden zijn ook anders. Hier in Nederland is het (correct me if I'm wrong) bij zo'n beetje alle griepverschijnselen (koorts, keelpijn, hoesten, verlies geur en smaak). In de trial van Oxford was het tot voor koort: koorts, verlies geur en smaak of consistent hoesten (meer dan een uur). Nu is het: koorts, verlies geur en smaak, of als je gedurende een uur meer dan zoveel keer hoest, of meer dan over zoveel uur hoest, maar er wordt niks over keelpijn gezegd.
Ik moet in ieder geval mijn code eens checken waarmee ik CFR's bereken, met Nederland en US kom ik op hetzelfde uit, maar UK heb ik veel lager.
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:42:25 #171
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196800789
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

CFR voor US nog steeds op 1.8, maar ook, via die link, lijkt het erop dat het aantal testen afneemt sinds eind november in de US?

BTW UK CFR op 3.4. Inderdaad qua besmettingen lijkt de UK al weken lager dan Nederland, maar qua doden erger. De criteria om getest te worden zijn ook anders. Hier in Nederland is het (correct me if I'm wrong) bij zo'n beetje alle griepverschijnselen (koorts, keelpijn, hoesten, verlies geur en smaak). In de trial van Oxford was het tot voor koort: koorts, verlies geur en smaak of consistent hoesten (meer dan een uur). Nu is het: koorts, verlies geur en smaak, of als je gedurende een uur meer dan zoveel keer hoest, of meer dan over zoveel uur hoest, maar er wordt niks over keelpijn gezegd.
Ik moet in ieder geval mijn code eens checken waarmee ik CFR's bereken, met Nederland en US kom ik op hetzelfde uit, maar UK heb ik veel lager.
Wat heel gek is, want in het VK ligt het percentage positief veel lager dan hier - hoewel ze dus heel veel doden hebben tov het aantal positieven. Alsof ze structureel de verkeerde groep mensen testen en zo heel veel besmettingen mislopen.
pi_196800818
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:42 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat heel gek is, want in het VK ligt het percentage positief veel lager dan hier - hoewel ze dus heel veel doden hebben tov het aantal positieven. Alsof ze structureel de verkeerde groep mensen testen en zo heel veel besmettingen mislopen.
Ja, geen idee waar het misgaat, maar er worden duidelijk nog steeds veel besmettingen gemist.
  Moderator zaterdag 19 december 2020 @ 11:20:56 #173
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196818013
twitter

Toch wel veel jonge doden in de VS...
pi_196875382
Nieuw steunpakket in de VS.

https://www.ad.nl/buitenl(...)ard-dollar~ac86d3a3/

quote:
Het steunpakket omvat onder meer een eenmalige cheque van 600 dollar voor de meeste Amerikanen, en wekelijkse financile steun voor de miljoenen Amerikanen die sinds het uitbreken van de coronapandemie hun baan zijn kwijtgeraakt. Ook wordt een steunregeling voor worstelende kleine bedrijven uitgebreid en gaat er meer extra geld naar scholen, luchtvaartmaatschappijen, openbaar vervoer en vaccindistributie.
Meer op CNN.

Wat zit er in:

- Direct payment checks of up to $600 per adult and child
- Aid for struggling small businesses, including more than $284 billion for forgivable Paycheck Protection
- Program loans and $15 billion "in dedicated funding for live venues, independent movie theaters, and cultural institutions"
- $300 per week for enhanced unemployment insurance benefits
- $25 billion for rental assistance and an eviction moratorium extension
- $82 billion for education providers like schools and colleges, including aid to help reopen classrooms safely
- $10 billion to help with child care assistance
- $13 billion in increased Supplemental Nutrition Assistance Program and child nutrition benefits
- $7 billion to bolster broadband access to help Americans connect remotely during the pandemic
- Funding totaling in the billions of dollars to support coronavirus vaccine distribution, testing and contract tracing efforts and health care workers
- A tax credit "to support employers offering paid sick leave"

Geen zin om te vertalen. Nog niet genoeg koffie op. ;)

Trump zal dit ondertekenen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196876030
Benieuwd of mijn vriendin ook weer een cheque krijgt, vorige keer wel. Bizar wel, die vorige kregen alle Amerikanen dus. Ook al woon je al jaren in het buitenland en betaal je geen belasting (als je minder dan $120K per jaar verdient, over meer moet je wel inkomstenbelasting betalen in de VS, waar je dat ook verdiend).
pi_196994856
In delen van Californi zijn ze door de IC-capaciteit heen:
https://www.nytimes.com/2(...)ia-icu-capacity.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197002516
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

CFR voor US nog steeds op 1.8, maar ook, via die link, lijkt het erop dat het aantal testen afneemt sinds eind november in de US?

BTW UK CFR op 3.4. Inderdaad qua besmettingen lijkt de UK al weken lager dan Nederland, maar qua doden erger. De criteria om getest te worden zijn ook anders. Hier in Nederland is het (correct me if I'm wrong) bij zo'n beetje alle griepverschijnselen (koorts, keelpijn, hoesten, verlies geur en smaak). In de trial van Oxford was het tot voor koort: koorts, verlies geur en smaak of consistent hoesten (meer dan een uur). Nu is het: koorts, verlies geur en smaak, of als je gedurende een uur meer dan zoveel keer hoest, of meer dan over zoveel uur hoest, maar er wordt niks over keelpijn gezegd.
Ik moet in ieder geval mijn code eens checken waarmee ik CFR's bereken, met Nederland en US kom ik op hetzelfde uit, maar UK heb ik veel lager.
Maar de UK had op 1 juli reeds 40576 doden bij slechts 285279 bevestigde gevallen, een CFR van 14.2%. Zelfs als er geen enkele dode bijgekomen was zouden ze nu, met 2.23 miljoen gevallen, nog een CFR van 1.8% hebben.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_197003605
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:09 schreef Monolith het volgende:
In delen van Californi zijn ze door de IC-capaciteit heen:
https://www.nytimes.com/2(...)ia-icu-capacity.html
allemaal de schuld van Trump
pi_197006040
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 17:09 schreef Monolith het volgende:
In delen van Californi zijn ze door de IC-capaciteit heen:
https://www.nytimes.com/2(...)ia-icu-capacity.html
Verschillende counties in Pennsylvania zitten boven de 100% ICU occupancy, en Fort Thomas in Kentucky zit op 146% hospital occupancy.

Van @Salina op 25 november, over Pennsylvania.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:42 schreef Salina het volgende:

PENNSYLVANIA: :o
Cases: 91%
Deaths: 153% (82 op 24-11)
Hospitalized: 93%

Overigens is de ICU capacity in Californie niet heel veel afgenomen sinds er hier vorige keer over gepost werd, toen was het ongeveer 1500 geloof ik, dat is nog steeds. source



Dit soort tabellen zijn ook niet echt duidelijk. Een tabel waar je minuten naar moet kijken voor je een beetje doorhebt waar het eigenlijk over gaat :{ source



Maar als ik hier kijk op pagina 2 dan is de enige Covid metric die nog omhoog gaat het aantal mensen die aan een ventilator liggen.

Als ik hier weer kijk dan lijken veel staten over een piek heen, maar veel staten zijn ook op een piek, en staten met veel inwoners als Texas, Californie, Florida en New York zijn ook op zo'n piek. Door het vele testen zijn ook de pieken in doden niet echt goed meer te zien, mogelijk moet ik de besmettingen halveren om beiden goed weer te geven per grafiek.

pi_197006046
quote:
2s.gif Op zondag 27 december 2020 21:50 schreef Evertjan het volgende:

[..]

allemaal de schuld van Trump
De slechte aanpak wel. Het treurige niveau van gezondheidszorg en lichamelijke gezondheid niet. Volgens Fauci gaan ze op een nieuwe golf af trouwens omdat ze kerst gevierd hebben. Met dit tempo zitten we 20 januari rond de 420.000 doden daar hadden ze in de Tweede Wereldoorlog 45 maanden voor nodig.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197088980
quote:
(CNN)The US set two more devastating Covid-19 records as it counted down the hours to the end of what has been a calamitous year for the nation.

On Tuesday, it recorded more than 3,700 new deaths linked to the virus, a chilling new high. The US also reported the most Covid-19 hospitalizations, with more than 124,600 patients nationwide, according to the COVID Tracking Project.
  Moderator donderdag 31 december 2020 @ 14:12:43 #182
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197132420
twitter
pi_197134748
Het gaat echt heel slecht in California dus. Sommige ziekenhuizen zitten nu op 140% capaciteit. En dit is nog maar het begin, als je kijkt naar de dagcijfers (30 december: 3800 overlijdens per dag en 125.000 ziekenhuisopnamen totaal volgens de NYT).
Die piek van California ook: meer dan drie keer zoveel cases per dag als in juli/augustus, toen het ook zo slecht ging.

Het zuiden is echt dieprood (LA, Kern, San Bernardino, Riverside Counties). In noord California ook een paar dieprode/paarse counties maar daar wonen relatief veel minder mensen.

Hier gaan Groot-Brittanni en Nederland ook naar toe?

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 22:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Overigens is de ICU capacity in Californie niet heel veel afgenomen sinds er hier vorige keer over gepost werd, toen was het ongeveer 1500 geloof ik, dat is nog steeds. source

IC Capacity staat nu op 1270, vier dagen verder.

[ Bericht 17% gewijzigd door Salina op 31-12-2020 15:54:42 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_197136694
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:39 schreef Salina het volgende:
Het gaat echt heel slecht in California dus. Sommige ziekenhuizen zitten nu op 140% capaciteit. En dit is nog maar het begin, als je kijkt naar de dagcijfers (30 december: 3800 overlijdens per dag en 125.000 ziekenhuisopnamen totaal volgens de NYT).
Die piek van California ook: meer dan drie keer zoveel cases per dag als in juli/augustus, toen het ook zo slecht ging.

Het zuiden is echt dieprood (LA, Kern, San Bernardino, Riverside Counties). In noord California ook een paar dieprode/paarse counties maar daar wonen relatief veel minder mensen.

Hier gaan Groot-Brittanni en Nederland ook naar toe?
[..]

IC Capacity staat nu op 1270, vier dagen verder.
Er lagen in Engeland eergister zo'n 22.000 mensen in het ziekenhuis, dat zit niet ver van het percentage in de US (125.000 op 330 miljoen vs 22.000 op 63 miljoen). En het neemt in de VK heel snel toe nu, meer dan duizend per dag, en een aantal dagen geleden werd het record van april van het aantal mensen wat met Covid in het ziekenhuis lag al gepasseerd. Ik mag hopen dat de VS een substantieel deel van de bevolking heeft gevaccineerd voordat de Engelse en Zuid-Afrikaanse variant daar problematisch worden (en ook in NL, maar in NL is men pas net zover dat men ook kinderen 5-12 nu zal testen).
pi_197241880
Het gaat ook lekker door in de VS. In LA County loten ze niet wie er behandelt wordt, en zijn het ook geen artsen en ethici met een kader die daar over beslissen, men laat het aan het ambulancepersoneel over: Als iemand weinig kans op overleving heeft, breng hem dan maar niet naar het ziekenhuis.
En alleen zuurstof toedienen als de saturatie al onder de 90% gedaald is omdat er een tekort aan zuurstof dreigt.

https://www.latimes.com/california/story/2021-01-04/los-angeles-hospitals-cannot-keep-up-covid-19-surge-illness

En ook de Engelse variant waart al rond:

twitter

(gepost door @Momo in een ander topic)
  woensdag 6 januari 2021 @ 12:02:26 #186
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197242070
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het gaat ook lekker door in de VS. In LA County loten ze niet wie er behandelt wordt, en zijn het ook geen artsen en ethici met een kader die daar over beslissen, men laat het aan het ambulancepersoneel over: Als iemand weinig kans op overleving heeft, breng hem dan maar niet naar het ziekenhuis.
En alleen zuurstof toedienen als de saturatie al onder de 90% gedaald is omdat er een tekort aan zuurstof dreigt.

https://www.latimes.com/california/story/2021-01-04/los-angeles-hospitals-cannot-keep-up-covid-19-surge-illness

En ook de Engelse variant waart al rond:

[ twitter ]
(gepost door @:momo in een ander topic)
Na de eerste tekenen van over de piek te zijn, neemt het dagelijks aantal gemelde gevallen nu toch weer toe. Het dagelijkse dodental was ook net aan het stabiliseren/voorzichtig aan het teruglopen, dat zal dan ook wel van korte duur blijken. Hoewel je de VS eigenlijk niet als n land met n verspreiding kan zien, daar is het te groot voor, duidt dit volgens mij wel op een toename in de meeste gebieden - laatste grafieken die ik zag toonden dat in bijna geen enkele staat nog een afname te merken was.

Volgens World-o-meter heeft Californi nu ook meer geregistreerde doden per miljoen inwoners dan Nederland en dat is daarmee al de 38e staat om dit te bereiken.
pi_197242916
De meeste staten zijn over de piek, maar er is inderdaad weer een kleine toename te zien de laatste week.
Zwart: Besmettingen per 100.000, 7-daagse gemiddelde.
Rood: Doden per 1.000.000, 7-daagse gemiddelde.

pi_197267053
Worldometer gister 4100 doden in de VS...
pi_197268973
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Worldometer gister 4100 doden in de VS...
Dat is een beetje verloren gegaan in alle chaos.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197269274
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:13 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is een beetje verloren gegaan in alle chaos.
Toch duizend keer meer dan in het Capitol.
pi_197289765
En weer 4200 gister. De erfenis voor Biden loopt aardig op zo.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:35:51 #192
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_197290963
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 17:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En weer 4200 gister. De erfenis voor Biden loopt aardig op zo.
Betwijfel dat Biden het beter had gedaan.
pi_197294685
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Betwijfel dat Biden het beter had gedaan.
Ik denk dat ie meer supportive naar de staten was geweest, maar ik betwijfel of hij harder had ingegrepen. Vroeg en hard ingrijpen kost uiteindelijk het minste (levens en economisch).
pi_197295894
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:23 schreef PippenScottie het volgende:

Deze regering gaat alles wat ze kunnen nog platbranden en leegroven de komende twee maanden.
This aged like fine wine, we wisten toen nog niet dat het zou letterlijk zou zijn 🤣
#WeesGeenWhales
pi_197296003
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik denk dat ie meer supportive naar de staten was geweest, maar ik betwijfel of hij harder had ingegrepen. Vroeg en hard ingrijpen kost uiteindelijk het minste (levens en economisch).
Geloof er weinig van. Het federale stelsel laat heel weinig ruimte voor de president om op de actualiteit te ageren. De staten en gouverneurs bepalen de regels.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197296579
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:55 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Geloof er weinig van. Het federale stelsel laat heel weinig ruimte voor de president om op de actualiteit te ageren. De staten en gouverneurs bepalen de regels.
Qua beleid zal er inderdaad niet heel veel verschil zijn. Het helpt natuurlijk wel als er geen clown in het WItte Huis zit die met zijn tweets beleid tegenwerkt. Amy Klobuchar (die ik verder wel waardeer) is zich natuurlijk aan het aanstellen als ze zegt dat ze Trump eerst geloofde toen hij zei dat het virus niet veel voorstelde. Maar er zijn wel veel mensen die Trump echt geloofden en dat helpt niet.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 01:33:09 #197
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197299919
twitter

Er gaan wel meer dingen in de VS niet goed nu...
pi_197301648
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Er gaan wel meer dingen in de VS niet goed nu...
Ook daar is een mutatie opgedoken die nog besmettelijker is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197301932
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:55 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Geloof er weinig van. Het federale stelsel laat heel weinig ruimte voor de president om op de actualiteit te ageren. De staten en gouverneurs bepalen de regels.
Het goede voorbeeld geven en het belang van maatregelen benadrukken zou natuurlijk wel geholpen hebben ten opzichte van de chaos en het ontkennen onder Trump.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:00:31 #200
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197303185
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik denk dat ie meer supportive naar de staten was geweest, maar ik betwijfel of hij harder had ingegrepen. Vroeg en hard ingrijpen kost uiteindelijk het minste (levens en economisch).
In een land als de VS? Je wil dan op statenniveau ingrijpen, maar er is volgens mij redelijk veel verkeer tussen sommige staten. De effectiviteit van vroeg ingrijpen hangt dan af van de strategie van de staten om je heen.
Was dus wel een rol weggelegd voor de president behalve dat het totaal gepolariseerd is daar en de helft niet naar Biden zou luisteren.
pi_197304437
Staten regelen veel zelf, maar er kunnen toch ook federale fondsen gereleased worden? En een leider heeft invloed, ook al zegt hij niet precies wat er wel en niet gedaan moet worden, dat hebben we afgelopen dagen gezien. Alleen al het meer luisteren naar de CDC en het laten blijken dat er een urgentie is, ipv het wegwuiven, had de staten alerter kunnen maken.

En dan dit stuk: https://www.zoo.ox.ac.uk/article/covid-19-transmission-chains-uk-traced-through-time-and-space-remarkable-accuracy-using

quote:
Professor Pybus says: "By reconstructing where and when COVID-19 was introduced to the UK we can see that earlier travel and quarantine interventions could have helped to reduce the acceleration and intensity of the UK's first wave of cases."
Dat is toch iets wat landelijk ook geregeld moet worden. Er waren wel bans van China, maar dat was het wel, Biden had dat ook niet anders gedaan. Dit had men ook veel beter in Europa kunnen doen uiteraard. Maar in Nederland heeft man pas deze week per spoedwet kunnen regelen dat reizigers een negatieve test moeten kunnen overleggen. Een negatieve test voor het reizen is vrijwel overal in Azie, Afrika en Zuid Amerika nodig en werd vrij snel ingesteld in veel landen. Ook het in quarantaine plaatsen na aankomst is in veel van die landen al ruim een half jaar het geval, of het geval geweest.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:58:50 #202
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197342309
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:02 schreef VoMy het volgende:
Volgens World-o-meter heeft Californi nu ook meer geregistreerde doden per miljoen inwoners dan Nederland en dat is daarmee al de 38e staat om dit te bereiken.
North Carolina passeert vandaag Nederland in de droeve statistiek van doden per inwoner, en is daarmee de 39e staat van de VS om dit voor elkaar te krijgen.

Allemaal staten die er tot nu toe redelijk mee weg kwamen tonen nog weer snelle en gestage toenames tot kritische hoogtes in het aantal gevallen, zoals Virginia en Oklahoma en dus ook North Carolina.
pi_197343717
Zullen wij hier afspreken wat minder gedoe rond de verkiezingen te hebben. Scheelt een hoop ziekte gevallen denk ik.
pi_197344647
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

North Carolina passeert vandaag Nederland in de droeve statistiek van doden per inwoner, en is daarmee de 39e staat van de VS om dit voor elkaar te krijgen.

Allemaal staten die er tot nu toe redelijk mee weg kwamen tonen nog weer snelle en gestage toenames tot kritische hoogtes in het aantal gevallen, zoals Virginia en Oklahoma en dus ook North Carolina.
Wel opmerkelijk dat Washington, nog redelijk onder Nederland zit. Het is behoorlijk connected met de rest van de wereld en arriveerde er vroeg. Er werd wel vroeg aan de bel getrokken en ook op gereageerd,vooral geloof ik omdat een koppige onderzoeker die toch wel samples gingen anlyseren. Eerste dode werd op 29 feb geregistreerd en dezelfde dag werd er een state of emergency afgeroepen.
  maandag 11 januari 2021 @ 16:38:06 #205
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197345558
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Wel opmerkelijk dat Washington, nog redelijk onder Nederland zit. Het is behoorlijk connected met de rest van de wereld en arriveerde er vroeg. Er werd wel vroeg aan de bel getrokken en ook op gereageerd,vooral geloof ik omdat een koppige onderzoeker die toch wel samples gingen anlyseren. Eerste dode werd op 29 feb geregistreerd en dezelfde dag werd er een state of emergency afgeroepen.
Was inderdaad de staat die in het begin het slechtst ging omdat er een uitbraak was in een verzorgingstehuis volgens mij. Maar de hele westcoast (Californi, Oregon, Washington) deed het tot dusver beter dan de eastcoast, toch een andere stijl van leven daar misschien, naast natuurlijk de bevolking en regering die redelijk democratisch gezind is en dus al vanaf maart bereid om het serieus te nemen.
pi_197346592
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Was inderdaad de staat die in het begin het slechtst ging omdat er een uitbraak was in een verzorgingstehuis volgens mij. Maar de hele westcoast (Californi, Oregon, Washington) deed het tot dusver beter dan de eastcoast, toch een andere stijl van leven daar misschien, naast natuurlijk de bevolking en regering die redelijk democratisch gezind is en dus al vanaf maart bereid om het serieus te nemen.
Klopt. Trouwens, een paar maanden geleden een keertje gekeken of er nu verschil zat tussen blauwe en rode staten, vooral op basis van CFR toen, maar daar leeg geen patroon in te zitten. Hoe zit dat eigenlijk met de overall death rates? Hoe doen de blauwe staten het dan tov de rode staten? En hoe zou je dan de staten meenemen die zijn geswitched.
  woensdag 13 januari 2021 @ 09:16:00 #207
67174 Dos37
Come on Twente
pi_197379303
Gisteren 4000 plus doden, weer een triest record.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 13 januari 2021 @ 09:22:27 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197379389
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:16 schreef Dos37 het volgende:
Gisteren 4000 plus doden, weer een triest record.
Die pakt Trump allemaal nog even mee.

Wel medelijden met Biden trouwens, die begint als president in een ongelooflijke shitshow op alle fronten.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 januari 2021 @ 09:23:39 #209
426493 crew  PippenScottie
pi_197399112
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:16 schreef Dos37 het volgende:
Gisteren 4000 plus doden, weer een triest record.
4300 doden gisteren. Het houdt niet op, niet vanzelf
pi_197401590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die pakt Trump allemaal nog even mee.

Wel medelijden met Biden trouwens, die begint als president in een ongelooflijke shitshow op alle fronten.
Het kan niet veel slechter lijkt me. Kan goed dat Biden straks gezien wordt als de president die corona overwon.
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:44:27 #211
21467 franske19
Hit the deck!
pi_197401676
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Het kan niet veel slechter lijkt me. Kan goed dat Biden straks gezien wordt als de president die corona overwon.
Zo zullen de media het wel spinnen. Nobelprijs staat al klaar.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:30:37 #212
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197402531
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:44 schreef franske19 het volgende:

[..]

Zo zullen de media het wel spinnen. Nobelprijs staat al klaar.
Een Nobelprijs voor het oplossen van een binnenlands probleem dat gelijktijdig opgelost wordt in alle andere landen ter wereld? Goede calimero-act.
pi_197404687
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:44 schreef franske19 het volgende:

[..]

Zo zullen de media het wel spinnen. Nobelprijs staat al klaar.
De boze media *O*
pi_197433671
400.056 doden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 21:22:28 #215
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197433961
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 21:11 schreef vipergts het volgende:
400.056 doden
En de hits keep coming met Incompetent Donnie & the Gang:

quote:
There is no COVID vaccine reserve. Trump admin already shipped it

The Trump administration announced Tuesday, January 12, that it would begin shipping reserved vaccine supplies, raising hopes that states may see their vaccine supply potentially double as they work to accelerate the sluggish immunization campaign. But according to a report by The Washington Post, that promised vaccine stockpile doesn’t actually exist—it was already shipped out—and the limited vaccine supply available to states will remain as it is for now.

The news has not only left state health officials angry and confused by the false promises, they’re also left scrambling to sort out distribution changes. In addition to claiming they would release the (non-existent) stockpile, Trump administration officials told states to expand access to vaccines—now allowing anyone over age 65 to get vaccinated and people under 65 who have a documented underlying health condition that makes them more vulnerable to COVID-19.

https://arstechnica.com/s(...)-already-shipped-it/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197434811
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 21:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En de hits keep coming met Incompetent Donnie & the Gang:
[..]

Wat ik hier raar aan vind is dat ik niet het idee heb dat de mensen die werken voor Warp Speed, zoals zo'n leger-generaal met z'n logistiek-expertise, incompetent zijn...
#WeesGeenWhales
pi_197435420
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 21:57 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat ik hier raar aan vind is dat ik niet het idee heb dat de mensen die werken voor Warp Speed, zoals zo'n leger-generaal met z'n logistiek-expertise, incompetent zijn...
Het leger is logistiek heel “goed”maar vaccins zijn wat anders dan legerspul in de Tweede wereld oorlog hadden ze op een gegeven moment al dat als ze voorraden niet konden vinden vanwege de gigantische operaties het handiger was om nieuw te bestellen in de VS dan er naar te gaan zoeken
De Defense logistics agency dat is de organisatie die alles voor het leger koopt en verzendt van pleepapier tot airframes voor osprey vliegtuigen van die laatste hebben ze er 166 op voorraad dat is genoeg om er tot 2095 mee te doen alleen het ding is lang voor die tijd al met pensioen.

https://www.politico.com/(...)ken-by-design-216935

Vaccins komen helaas niet in een eindeloze stroom onze kant op en overheden kennende gaat ons dat allemaal opbreken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197435714
Ze raken vaak genoeg dingen kwijt in het leger in de VS, tot aan nucleaire bommen aan toe.
pi_197436478
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ze raken vaak genoeg dingen kwijt in het leger in de VS, tot aan nucleaire bommen aan toe.
...

........

Heellpppp

Dit moet ik opzoeken 😱
#WeesGeenWhales
pi_197483076
Afgelopen jaar in de VS ongeveer 350.000 doden door corona. In een 'normaal' jaar sterven er in totaal ongeveer 2.8 miljoen mensen, ongever 0.850.87% van de bevolking. Omdat de bevolking jaarlijks toeneemt, neemt het totaal aantal doden jaarlijks ook iets toe (maar het percentage overledenen blijft redelijk gelijk).
Deze data is nog niet compleet, de laatste week van 2020 bijvoorbeeld heeft 78% van het te verwachten aantal doden, terwijl in november dat schommelde tussen de 119% en 124%.

De winter 2017-2018 was het ergste griepseizoen in de VS de afgelopen jaren, met zo'n 61.000 doden en ongeveer 810.000 ziekenhuisopnames.

Jaar - Doden - % verandering in doden - % doden van totale populatie
2016 2.744.248 1,17% 0,85%
2017 2.813.503 2,52% 0,87%
2018 2.839.205 0,91% 0,87%
2019 2.855.000 0,56% 0,87%
2020 3.237.175 13,38% 0,98%

https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/COVID19/index.htm
pi_197483448
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:26 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het leger is logistiek heel “goed”maar vaccins zijn wat anders dan legerspul in de Tweede wereld oorlog hadden ze op een gegeven moment al dat als ze voorraden niet konden vinden vanwege de gigantische operaties het handiger was om nieuw te bestellen in de VS dan er naar te gaan zoeken
De Defense logistics agency dat is de organisatie die alles voor het leger koopt en verzendt van pleepapier tot airframes voor osprey vliegtuigen van die laatste hebben ze er 166 op voorraad dat is genoeg om er tot 2095 mee te doen alleen het ding is lang voor die tijd al met pensioen.

https://www.politico.com/(...)ken-by-design-216935

Vaccins komen helaas niet in een eindeloze stroom onze kant op en overheden kennende gaat ons dat allemaal opbreken.
7 Miljard op zo'n begroting valt mij hartstikke mee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197483673
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

7 Miljard op zo'n begroting valt mij hartstikke mee.
Het is inderdaad maar 1% maar toch ons hele defensie budget.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197483773
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:14 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het is inderdaad maar 1% maar toch ons hele defensie budget.
En na het verder gelezen te hebben denk ik dat het heel goed is voor een leger om niet zo lean en mean te zijn als de private sector.
We zien nu tijdens de pandemie heel goed waar dat toe leidt als JIT niet meer werkt.
Het mag veel lijken maar tijdens een daadwerkelijke oorlog vliegt dat spul er doorheen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197496641
https://www.npr.org/sections/coronavirus-live-updates/2021/01/15/957209935/pandemic-shortens-u-s-life-expectancy-study-concludes

quote:
The deaths caused by COVID-19 have reduced overall life expectancy by 1.13 years, according to the analysis by researchers at the University of Southern California and Princeton University.

That would be the largest single-year decline in life expectancy in the past 40 years and cut U.S. life expectancy to 77.48 years — the lowest it's been since 2003, the researchers say.

"This impact is about 10 times as large as the worrisome annual decreases several years ago that were attributed largely to drug overdoses, other external causes, and respiratory and cardiovascular diseases," the researchers write in a paper published in the Proceedings of the National Academy of Sciences.

The reduction in life expectancy is estimated to be even greater among racial and ethnic minorities. Life expectancy is estimated to fall by 2.10 years among Blacks and 3.05 years among Latinos. The decline would be 0.68 years among whites.

That would widen the gap in life expectancy between black and white populations from 3.6 years to more than five years, "thereby eliminating progress made in reducing this differential since 2006," researchers write.
Studie hier.
pi_197514962
Schijnbaar zijn er signalen van een variant in California (oorspronkelijk uit Denemarken) die zich steeds meer verspreidt.
Meer onderzoek is nodig om te weten te komen waarom deze variant, die voorheen relatief zeldzaam was, sinds november/december aanzienlijk toeneemt.


twitter

quote:
L452R Covid Variant Increasing In Bay Area, Connected To SJ Kaiser Outbreak

Chiu said the L452R variant is "not a completely new variant," and the first case in California was described in Alameda County in May. "The first case of it in the world was in Denmark in March," he said. "So this is a variant that's been around, but it's been very rare up until November."


[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 19-01-2021 22:56:48 ]
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 12:17:03 #226
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197525974
twitter
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 21:46:34 #227
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197559969
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit is het Covid plan van Biden, de 7 hoofdpunten zijn:

Goal 1: Restore trust with the American people.

Goal 2: Mount a safe, effective, comprehensive vaccination campaign.

Goal 3: Mitigate spread through expanding masking, testing, treatment, data,
workforce, and clear public health standards.

Goal 4: Immediately expand emergency relief and exercise the Defense
Production Act.

Goal 5: Safely reopen schools, businesses, and travel,
while protecting workers.

Goal 6: Protect those most at risk and advance equity, including across racial,
ethnic and rural/urban lines.

Goal 7: Restore U.S. leadership globally and build better preparedness
for future threats.

https://www.whitehouse.go(...)mic-Preparedness.pdf
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 14:38:27 #228
67174 Dos37
Come on Twente
pi_198035669
In de VS gaat het momenteel eigenlijk wel prima. Nog steeds best veel gevallen/doden per dag, maar in veel staten is ook bijna alles normaal. Soms kijk ik wel een beetje jaloers daarnaar, ze kijken daar vooral wat er wel kan (niet naar wat er niet kan)

Superbowl bijvoorbeeld twee weken geleden met 25.000 toeschouwers.
Daytona 500 met 20.000 toeschouwers.

Het verschil tussen staten die in lockdown zijn (geweest) is er ook amper.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_198037941
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:38 schreef Dos37 het volgende:
In de VS gaat het momenteel eigenlijk wel prima. Nog steeds best veel gevallen/doden per dag, maar in veel staten is ook bijna alles normaal. Soms kijk ik wel een beetje jaloers daarnaar, ze kijken daar vooral wat er wel kan (niet naar wat er niet kan)

Superbowl bijvoorbeeld twee weken geleden met 25.000 toeschouwers.
Daytona 500 met 20.000 toeschouwers.

Het verschil tussen staten die in lockdown zijn (geweest) is er ook amper.
Het kan ook zijn dat ze het gewoon zat zijn en zijn gestopt met testen. Die doden pieken gewoon weer de laatste weken...

Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_198038049
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 16:21 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat ze het gewoon zat zijn en zijn gestopt met testen. Die doden pieken gewoon weer de laatste weken...

[ afbeelding ]
De doden hebben gepiekt er zit wel een dalende tendens in na bijna 500.000 doden.
pi_198038124
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 16:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De doden hebben gepiekt er zit wel een dalende tendens in na bijna 500.000 doden.
Nee, de doden pieken nu... Dat 7 daags gemiddelde vertekent omdat de laatste weken op zondag en maandag amper doden worden gemeld.



Over 3 dagen is de lijn omhoog weer ingezet.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 16 februari 2021 @ 16:33:55 #232
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_198038220
Het dodental gaat de komende maand daar wel dalen omdat het achterloopt op het aantal besmettingen.
Gn kloon van tvlxd!
pi_198038802
Net als in Europa gaat het in de VS de goede kant op ja.
Hoor wel regelmatig uit de VS dat mensen zich niet laten testen, veelal wanneer een familielid of huisgenoot positief heeft getest, test de rest niet, ook niet bij symptomen. Ze gaan er gewoon vanuit dat men ook het virus heeft.
pi_198069182
Een half miljoen doden in iets meer dan een jaar. Lijkt mij dat de discussie van helemaal niets doen wel gevoerd is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198293244
twitter
Gouverneur Abbott van Texas heeft daar zojuist alles weer opengesteld. Zonder mondkapjes plicht. Ziekenhuisbezetting op laagste niveau in 4 maanden, wekelijks een miljoen vaccinaties. Klinkt als mooi nieuws, maar de vraag is of het verstandig is.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_198293318
Hoe verwijder je eigenlijk een post?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:14:55 #237
67174 Dos37
Come on Twente
pi_198294055
Dat kan niet, je kunt hem wel leeg maken.

Ik vind het spannend om Texas te gaan volgen en ben benieuwd hoe open 100 procent open is. Gaan we al volle sportarenas zien bij de Rockets of de Mavs
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 2 maart 2021 @ 22:49:23 #238
67174 Dos37
Come on Twente
pi_198294941
Mississippi volgt trouwens ook, al is dat een wel iets kleinere staat. Zo'n 3 miljoen inwoners
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_198295625
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:14 schreef Dos37 het volgende:
Ik vind het spannend om Texas te gaan volgen en ben benieuwd hoe open 100 procent open is. Gaan we al volle sportarenas zien bij de Rockets of de Mavs
Mark Cuban heeft al aangegeven dat er bij hun niets gaat veranderen. Je zit ook nog gewoon met city en county orders natuurlijk, al heb ik geen idee of die "overruled" kunnen worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 3 maart 2021 @ 09:27:50 #240
426493 crew  PippenScottie
pi_198298035
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:40 schreef Multatilu het volgende:
[ twitter ]Gouverneur Abbott van Texas heeft daar zojuist alles weer opengesteld. Zonder mondkapjes plicht. Ziekenhuisbezetting op laagste niveau in 4 maanden, wekelijks een miljoen vaccinaties. Klinkt als mooi nieuws, maar de vraag is of het verstandig is.
In de VS zijn mondkapjes, zoals alles, extreem gepolitiseerd. Abbott heeft een politieke overwinning nodig na het fiasco met de stroomuitval tijdens de recente vriesperiode.

De VS vaccineert in rap tempo en het virus heeft er al extreem huidgehouden. Door de combinatie mensen die al immuniteit hebben en mensen die nu een inenting krijgen, zal het normale leven sowieso wel op vrij korte termijn kunnen worden hervat in de VS.
pi_198326653
quote:
How Johnson & Johnson’s COVID-19 vaccine could narrow equity gaps

Easier distribution means officials could target it to underserved areas
By Nicole Wetsman Mar 1, 2021, 12:03pm EST

All three COVID-19 vaccines available in the United States will help save lives and reduce hospitalizations. But the newly authorized Johnson & Johnson shot has some key advantages that experts say could help make the vaccination campaign more equitable.

Unlike the first two vaccines, produced by Moderna and Pfizer / BioNTech, the Johnson & Johnson vaccine can be stored in the refrigerator and only takes one shot to protect people from COVID-19. It could be sent to community clinics, which are equipped to reach people in rural areas or who don’t have regular contact with the health system. Because it only takes one dose, it could help vaccinate people who might be difficult to reach twice, like people experiencing homelessness. Officials could also easily bring it to people in jails and prisons. All of those groups are also at high risk of catching and becoming seriously ill with COVID-19.
https://www.theverge.com/(...)ity-johnson-one-dose
  zondag 7 maart 2021 @ 11:25:39 #242
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_198372136
quote:
The messaging that all three authorized vaccines are good options appears to be sinking in around the country. When the first batch of single-dose Johnson & Johnson vaccines arrived in States this week, people were excited to take it.
https://www.theverge.com/(...)johnson-distribution
pi_198408962
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 16:29 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Nee, de doden pieken nu... Dat 7 daags gemiddelde vertekent omdat de laatste weken op zondag en maandag amper doden worden gemeld.

[ afbeelding ]

Over 3 dagen is de lijn omhoog weer ingezet.
Toch niet gebeurt ze hebben voor het eerst sinds tijden gisteren een dag met minder dan 1000 doden gehad. ;)
pi_198409365
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toch niet gebeurt ze hebben voor het eerst sinds tijden gisteren een dag met minder dan 1000 doden gehad. ;)
Ja, dat verbaast me toch. Positief om te zien dat de daling daar, net als in de UK toch echt stand houdt. Met 20-30% van de bevolking die z'n 1e prik heeft gehad en een flinke groep mensen die al eens besmet was lijkt het voor het virus toch moeilijker te zijn nieuwe gastheren/gastvrouwen te vinden.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 9 maart 2021 @ 22:26:05 #245
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198418360
De daling in the USA is zeer fors en lijkt structureel.
Dit lijkt volledig voorbij te gaan aan de nieuwsmedia.
Nog maar enkele maanden geleden buitelden ze over elkaar heen met jobstijdingen....
pi_198457378
quote:
De Amerikaanse president Joe Biden hoopt dat op 4 juli, de Amerikaanse Onafhankelijkheidsdag, het normale leven in de Verenigde Staten weer deels is teruggekeerd. De president zei donderdagavond (lokale tijd) in een toespraak dat hij verwacht dat dit mogelijk gaat zijn door het vaccineren en als mensen de coronamaatregelen blijven opvolgen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)eerd.html?redirect=1
pi_198457908
quote:
De nyt geeft het toch wat genuanceerder weer dus nog niet geheel normaal maar in familieverband wat meer mogelijkheden


Biden’s Goal for the Nation: July 4 Gatherings With Close Family
pi_198458334
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 22:26 schreef kibo het volgende:
De daling in the USA is zeer fors en lijkt structureel.
Dit lijkt volledig voorbij te gaan aan de nieuwsmedia.
Nog maar enkele maanden geleden buitelden ze over elkaar heen met jobstijdingen....
Het aantal nieuwe gevallen zit al wekenlang onder het Nederlandse gemiddelde. Op dit moment ongeveer 60% per miljoen inwoners van het Nederlandse cijfer. Het VK zit zelfs al op 30%, dus nog eens de helft lager.

Hogere vaccinatiegraad is toch het belangrijkst.
pi_198461186
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 10:07 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het aantal nieuwe gevallen zit al wekenlang onder het Nederlandse gemiddelde. Op dit moment ongeveer 60% per miljoen inwoners van het Nederlandse cijfer. Het VK zit zelfs al op 30%, dus nog eens de helft lager.

Hogere vaccinatiegraad is toch het belangrijkst.
We gaan het natuurlijk zien met de opening van Texas en komend weekend in florida weer een groot motorevenment of de theorien kloppen of dat men toch weer een golf kan veroorzaken.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 17:42:21 #250
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198464993
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We gaan het natuurlijk zien met de opening van Texas en komend weekend in florida weer een groot motorevenment of de theorien kloppen of dat men toch weer een golf kan veroorzaken.
Interessant experiment, met misschien een hoge prijs ....
pi_198468919
25% heeft al een prik gehad in de VS en Biden zei dat iedereen voor 1 mei een eerste prik moet kunnen hebben gehad. Looks promising.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 23:10:35 #252
22565 asco
Los in deze tent
pi_198470967
Kijk ze feesten. _O_
24/7 weer alles los daar.


Nederland... -O- 8)7 _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door asco op 12-03-2021 23:21:24 ]
pi_198583755
quote:
Vaccinatie loopt in de VS ook veel voorspoediger dan in de EU.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 19 maart 2021 @ 10:00:55 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_198583782
Komt natuurlijk ook omdat de EU wel naar de VS exporteert, maar andersom niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198583880
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vaccinatie loopt in de VS ook veel voorspoediger dan in de EU.
En dan heeft men daar astrazeneca nog niet eens goedgekeurd. Ze gaan 4 miljoen doses naar Mexico en Canada verschepen

The United States plans to send millions of doses of the AstraZeneca vaccine to Mexico and Canada

Er liggen blijkbaar al 10 tallen miljoenen doses van dat vaccine in de VS op voorraad.

quote:
Tens of millions of doses of the vaccine have been sitting in American manufacturing sites.
En hoeveel zou astrazeneca aan Europa leveren en hoeveel levert men? :')
pi_198588892
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 10:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dan heeft men daar astrazeneca nog niet eens goedgekeurd. Ze gaan 4 miljoen doses naar Mexico en Canada verschepen

The United States plans to send millions of doses of the AstraZeneca vaccine to Mexico and Canada

Er liggen blijkbaar al 10 tallen miljoenen doses van dat vaccine in de VS op voorraad.
[..]

En hoeveel zou astrazeneca aan Europa leveren en hoeveel levert men? :')
Niet dat wij ze moeten krijgen maar waarom worden ze ergens heen gestuurd waar ze op de plank blijven liggen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198590797
quote:
The worsening situation in Europe is becoming a cautionary tale for the United States. The variant causing a renewed crisis across the continent is also spreading fast in the US. The US Centers for Disease Control and Prevention has projected it will become the dominant strain in the United States by the end of this month or early April.
https://www.cnn.com/2021/(...)wave-intl/index.html
pi_198590956
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vaccinatie loopt in de VS ook veel voorspoediger dan in de EU.
De Amerikanen vieren komende zomer gewoon weer the 4th of July alsof er nooit een pandemie heeft plaatsgevonden, terwijl wij nog altijd in deze eindeloze lockdown zitten en "nog even moeten volhouden" omdat er nog altijd amper gevaccineerd wordt. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198597490
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vaccinatie loopt in de VS ook veel voorspoediger dan in de EU.
Qua aftrap zeker, al ben ik wel benieuwd hoe de vaccinatiebereidheid zich gaat ontwikkelen. 40%+ van de republikeinen en 30%+ van de zorgmedewerkers die ofwel weigeren ofwel twijfelen is toch wel erg fors.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198598733
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 00:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Qua aftrap zeker, al ben ik wel benieuwd hoe de vaccinatiebereidheid zich gaat ontwikkelen. 40%+ van de republikeinen en 30%+ van de zorgmedewerkers die ofwel weigeren ofwel twijfelen is toch wel erg fors.
Hadden we in nl aan het begin van de inentingen ook niet zulke berichten dat een gedeelte van de zorgmedewerkers zich niet zouden willen laten inenten.
Jawel 1/3 zat eerst nog flink te twijfelen. En als dan eenmaal de vaccinatie machine begint te lopen zie je de vaccinatie bereidheid ook oplopen.
https://www.rivm.nl/gedra(...)vaccinatiebereidheid

Ik vermoed dus dat dit in de vs ook nog wel wat zal bijtrekken als deze groep mensen zien dat andere mensen zich hebben laten inenten en je toch niet in een zombie verandert. :D

Dat trump ingent is en ook tegen zijn publiek gezegd heeft dat het vaccin goed is zal ook een grote bijdrage leveren.
pi_198614118
En het is natuurlijk weer spring break. Dat moet gevierd worden.

Zelfs in miami in de republikeinse vrijstaat florida worden de regels toch weer aangehaald. Feestjes na 8 uur zijn de komende 3 dagen verboden.

https://www.nytimes.com/2(...)ch-spring-break.html
  maandag 22 maart 2021 @ 12:10:29 #263
67174 Dos37
Come on Twente
pi_198632260
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 09:12 schreef Basp1 het volgende:
En het is natuurlijk weer spring break. Dat moet gevierd worden.

Zelfs in miami in de republikeinse vrijstaat florida worden de regels toch weer aangehaald. Feestjes na 8 uur zijn de komende 3 dagen verboden.

https://www.nytimes.com/2(...)ch-spring-break.html
In Miami Beach dat is wat anders dan Miami
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_198632627
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:10 schreef Dos37 het volgende:

[..]

In Miami Beach dat is wat anders dan Miami
Dat is toch niet meer als een wijk van maimi.

Er is in ieder geval nog wel wat gereld door de weggestuurde jeugd.

https://www.nytimes.com/2(...)ew-spring-break.html
pi_198632938
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is toch niet meer als een wijk van maimi.

Er is in ieder geval nog wel wat gereld door de weggestuurde jeugd.

https://www.nytimes.com/2(...)ew-spring-break.html
Het is een gemeente met een eigen burgemeester, die zelf de macht heeft om een avondklok in te voeren en de oproerpolitie op de feestgangers af te sturen.

Zoals zo vaak in Amerika heb je dus verschillende lagen van de overheid die met elkaar in de clinch liggen. De president van de VS die bepaalde maatregelen adviseert. De gouverneur van Florida die zich daar niks van aantrekt en alle maatregelen afschaft en het verbiedt om nog langer te handhaven en de feestgangers met open armen ontvangt. En de lokale autoriteit die zich daar weer niks van aantrekt en juist wel weer maatregelen handhaaft, en de politie met allerlei wapens op de feestgangers af stuurt.
pi_198633163
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 10:00 schreef speknek het volgende:
Komt natuurlijk ook omdat de EU wel naar de VS exporteert, maar andersom niet.
Toch fijn om dankzij zo'n machtsblok veel te vertellen te hebben in de wereld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198707738
quote:
Opvallend was dat de president in de persconferentie geen enkele vraag over de coronapandemie kreeg. Een compliment, vindt columnist Tumulty. "Het wijst erop dat de situatie eindelijk onder controle lijkt te komen, doordat het Witte Huis de epidemie topprioriteit heeft gemaakt."
https://nos.nl/artikel/23(...)persconferentie.html
  Moderator zaterdag 3 april 2021 @ 15:31:37 #268
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198834626


Aantal doden in de VS is wel heel duidelijk is 2020. Maar gelukkig zijn ze hard aan het prikken nu.

twitter
pi_199441571
Deze even afstoffen. Het lijkt OK te gaan in de VS, aantal cases is flink afgenomen. Nog maar ongeveer 40.000 cases per dag, en ongeveer 750 doden per dag en het neemt nog af. Iedereen die wil kan gevaccineerd worden, maar daar wringt de schoen. In redelijk wat gebieden zijn er niet zoveel mensen die een prik willen. In Ohio kun je een miljoen dollar winnen of een studiebeurs als je onder de 18 bent, als je je laat prikken.

Maar ik verbaas me wel hoe het er in de familie van mijn vriendin op dit moment aan toe gaat. Die wonen in Noord Idaho, behoorlijk gelovig, corona-ontkenners, vaccine-weigeraars. Vrouw zwaar overgewicht, hoogzwanger (nr 7...). De man vond het niet nodig dat iemand een facemask droeg bij een vergadering in zijn kantoor (op school) omdat Idaho geen facemask mandate heeft. Iemand uit de vergadering bleek later positief, en de dag nadat ze dat te horen kregen, kreeg mijn zwager symptomen, de dag erna zij. Ze laten zich NIET TESTEN, en ze wilde het ook niet vertellen aan mijn schoonmoeder en broer met wie ze een dag voordat mijn zwager symptomen kreeg een meeting hadden bij een hypotheekadviseur. Ze vertelde het wel aan mijn vriendin, die het dus doorgegeven heeft. Haar broer en moeder wilden zich wel laten testen, maar ze konden pas 4-5 dagen later uberhaupt terecht en hebben het allebei opgegeven, dan maar geen test. Idaho heeft maar ongeveer 200 cases per dag, maar als je dit zo hoort vraag je je af hoeveel het er eigenlijk zijn.
  maandag 5 juli 2021 @ 04:50:40 #270
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_200211042
quote:
Biden: vaccineren is patriottisch

De Amerikaanse president Joe Biden zegt dat zijn land goed op weg is om de coronacrisis achter zich te laten, maar dan is het wel nodig dat meer mensen zich laten vaccineren. Biden hield een toespraak bij het Witte Huis ter gelegenheid van de Amerikaanse onafhankelijkheidsviering: "Deze vier juli is een speciale feestelijke dag omdat we tevoorschijn komen uit de duisternis van een jaar pandemie en isolatie, een jaar van pijn, angst en hartverscheurend verlies. We willen nooit meer zijn waar we een jaar geleden waren."

Bij de toespraak van Biden waren zo'n duizend mensen aanwezig, voornamelijk militairen en zorgmedewerkers. Hij prees hen en de wetenschap, die er volgens Biden voor gezorgd heeft dat de VS weer langzaam terugkeert naar normaal. Maar voordat dat zover is, moeten meer Amerikanen zich laten vaccineren, zegt Biden: "Het is het meest patriottische wat je kunt doen."

Biden had zichzelf als doel gesteld dat minstens 70 procent van de bevolking op 4 juli in ieder geval n prik zou hebben gehad. Het percentage bleef echter steken op 67 procent.
https://nos.nl/liveblog/2(...)uit-vaderlandsliefde
pi_200217829
quote:
Net niet gehaald dus. En dan vooral door vaccinatie-weigeraars. Daar kan hij dan weer niet zoveel aan doen. Naja, het zijn vooral republikeinen die zich niet laten inenten. Natuurlijke selectie zullen we maar zeggen :{
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 5 juli 2021 @ 19:44:25 #272
458679 Ruse
Super, man
pi_200219799
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 17:09 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Net niet gehaald dus. En dan vooral door vaccinatie-weigeraars. Daar kan hij dan weer niet zoveel aan doen. Naja, het zijn vooral republikeinen die zich niet laten inenten. Natuurlijke selectie zullen we maar zeggen :{
als dat het gevolg is dan is dat mooi meegenomen :P
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 18:30:06 #273
236264 crew  capricia
pi_200506618
Daar gaan ze weer.
Er lijken twee Amerika's te bestaan. Die van de democratische staten die veelal redelijk gevaccineerd zijn. En dat de republikeinse die daar minder zin in hebben.
twitter

Dit is zo triest. Er zijn vaccins genoeg beschikbaar.
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 18:32:50 #274
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200506660
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:30 schreef capricia het volgende:
Daar gaan ze weer.
Er lijken twee Amerika's te bestaan. Die van de democratische staten die veelal redelijk gevaccineerd zijn. En dat de republikeinse die daar minder zin in hebben.
[ twitter ]
En het wordt nog mooier, de gouverneur van Alabama zegt dat ongevaccineerden schuldig zijn aan de nieuwe crisis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 18:34:46 #275
236264 crew  capricia
pi_200506685
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En het wordt nog mooier, de gouverneur van Alabama zegt dat ongevaccineerden schuldig zijn aan de nieuwe crisis.
Ongevaccineerden? Die komen toch juist in het zh?
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 18:36:20 #276
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200506709
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Ongevaccineerden? Die komen toch juist in het zh?
Ja, daarom dus. De crisis is dat de ziekenhuizen vollopen. Alabama is zo Republikeins als ze komen en vooral onder Republikeinen zitten degenen die zich niet laten vaccineren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 23 juli 2021 @ 18:38:21 #277
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200506733
quote:
Alabama Republican Gov. Ivey says 'start blaming the unvaccinated folks' for rise in Covid cases

https://edition.cnn.com/2(...)ted-covid/index.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 juli 2021 @ 05:06:08 #278
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_200548992
quote:
5 uur geleden
Volgens Fauci gaat het 'in de Verenigde Staten de verkeerde kant op'

De Amerikaanse topepidemioloog Anthony Fauci zegt dat het met de pandemie in de Verenigde Staten 'de verkeerde kant op gaat'. Het aantal besmettingen loopt snel op, vooral in gebieden waar veel mensen wonen die niet gevaccineerd zijn.
Lokale autoriteiten moeten er volgens Fauci meer aan doen om mensen een prik te geven, daarnaast overwegen Fauci en zijn team opnieuw een mondkapjesplicht in te stellen om de verspreiding van het virus te stoppen.
"Deze pandemie is er een voor ongevaccineerden", vertelde Fauci gisteren aan CNN. De Amerikaanse president Joe Biden deed vorige week tijdens een vragenuurtje een vergelijkbare uitspraak.
Fauci vertelde verder dat het 'zeer bemoedigend' is dat Republikeinse gouverneurs van bijvoorbeeld de staten Arkansas en Florida mensen nu aanmoedigen om zich te laten vaccineren. Deze gouverneurs waren eerder kritisch over de vaccinatieadviezen van de topepidemioloog.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ronatest-maatregelen
  maandag 26 juli 2021 @ 14:36:05 #279
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_200557806
Een "pandemie van de ongevaccineerden" is niet meer een echte pandemie. Evengoed begint het wel een beetje de "te vroeg juichen"-zomer te worden. Speciaal ook van diegenen die het vaccin hebben laten lopen met het idee "dat het ergste toch al voorbij was".
pi_200645763
Het gaat niet zo goed in Florida. Ik zie exponentile groei.

twitter
  zaterdag 31 juli 2021 @ 10:28:57 #281
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200651500
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:05 schreef Jojoke het volgende:
Het gaat niet zo goed in Florida. Ik zie exponentile groei.

[ twitter ]
Minder dan de helft pas volledig gevaccineerd dus dat kan idd nog wel even doorgroeien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200668076
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Minder dan de helft pas volledig gevaccineerd dus dat kan idd nog wel even doorgroeien.
Was dat niet die staat waar men alles open gooide en deed alsof het virus niet meer bestond?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 1 augustus 2021 @ 08:18:28 #283
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_200668137
Ik hoop toch niet dat Covid straks Biden de kop gaat kosten.
Ik had meer van hem verwacht, USA is in 2 delen gesplitst.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 augustus 2021 @ 08:53:41 #284
862 Arcee
Look closer
pi_200668586
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:18 schreef KingRadler het volgende:
USA is in 2 delen gesplitst.
Dat is het op heel veel fronten al heel lang.
pi_200669220
quote:
Miljoenen Amerikanen dreigen dakloos te worden nu een verbod op huisuitzettingen van hun landelijke overheid verloopt. Die was ingesteld tijdens de coronacrisis en valt weg in een periode waarin de deltavariant van het virus in veel staten weer om zich heen grijpt. Een poging de maatregel op de valreep nog te verlengen mislukte en dat leidde al meteen tot harde politieke verwijten.

De Amerikaanse gezondheidsdienst CDC had de maatregel om huurders te beschermen ingesteld in september vorig jaar. De coronacrisis leidde destijds tot het verlies van miljoenen banen in de Verenigde Staten. De CDC vreesde dat het virus sneller om zich heen zou kunnen grijpen als mensen massaal dakloos zouden worden.
https://www.telegraaf.nl/(...)door-verlopen-verbod
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200787326
The economist heeft wat grafiekjes waarvan de vaccinatie bereidheid tussen democraten en republikeinen duidelijk zichtbaar wordt.
https://www.economist.com(...)-are-against-the-jab

Dan begint ook sturgis weer dit jaar zal het wel weer als vanouds druk worden. En ben benieuwd wat dat weer voor effect heeft op de al stijgende besmettingcijfers in de vs


pi_200787625
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:03 schreef Basp1 het volgende:
The economist heeft wat grafiekjes waarvan de vaccinatie bereidheid tussen democraten en republikeinen duidelijk zichtbaar wordt.
https://www.economist.com(...)-are-against-the-jab

Dan begint ook sturgis weer dit jaar zal het wel weer als vanouds druk worden. En ben benieuwd wat dat weer voor effect heeft op de al stijgende besmettingcijfers in de vs


Ben benieuwd of het ook gevolgen kan gaan hebben bij de verkiezingen. Republikeinen hebben grootschalig grenzen van kiesdistricten verlegd in Staten waar ze de meerderheid hebben om zo meer zetels binnen te halen. Echter als er veel oudere Republikeinen niet ingent willen worden en een deel daarvan zou overleiden kan dat in sommige districten met kleine meerderheden en een oude populatie verschil gaan maken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:27:23 #288
426493 crew  PippenScottie
pi_200787723
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:21 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ben benieuwd of het ook gevolgen kan gaan hebben bij de verkiezingen. Republikeinen hebben grootschalig grenzen van kiesdistricten verlegd in Staten waar ze de meerderheid hebben om zo meer zetels binnen te halen. Echter als er veel oudere Republikeinen niet ingent willen worden en een deel daarvan zou overleiden kan dat in sommige districten met kleine meerderheden en een oude populatie verschil gaan maken.
Daarvoor is het virus, cru gezegd, niet dodelijk genoeg.
pi_200787855
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:27 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Daarvoor is het virus, cru gezegd, niet dodelijk genoeg.
Nou het is soms een wankel evenwicht, wat ze gedaan hebben is grenzen een straat verlegd zodat in plaats van 2 blauwe districten en een blauw en net aan rood district over blijft. Als in dat net rode district relatief veel republikeinen overleden kan dat verschil maken. Zal landelijk niets doen hoor maar op lager niveau misschien wel.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:38:09 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_200787912
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 23:05 schreef Jojoke het volgende:
Het gaat niet zo goed in Florida. Ik zie exponentile groei.

[ twitter ]
Er liggen nu 14000 mensen in het ziekenhuis met covid in Florida. Ter vergelijking, op de piek in Nederland waren dat er (verhoudingsgewijs naar Florida's iets hogere inwoneraantal) minder dan 6000.

Inmiddels lijken ze ook de cijfers weer te masseren, wat Rebekah Jones indertijd zei en voor opgepakt werd.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:38:52 #291
426493 crew  PippenScottie
pi_200787928
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:34 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Nou het is soms een wankel evenwicht, wat ze gedaan hebben is grenzen een straat verlegd zodat in plaats van 2 blauwe districten en een blauw en net aan rood district over blijft. Als in dat net rode district relatief veel republikeinen overleden kan dat verschil maken. Zal landelijk niets doen hoor maar op lager niveau misschien wel.
Ik ben bekend met gerrymandering. Maar dan nog is het virus niet dodelijk genoeg om het verschil te maken. Wat wel zou kunnen is dat mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen inzien dat het virus toch bestaat (er zijn nog steeds hele volksstammen die dat niet geloven) en dan oproepen je toch maar te laten inenten en het virus serieus te nemen. Maar in het gepolariseerde Amerika zie ik niet veel mensen daarom van R naar D overstappen.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:42:40 #292
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_200787994
Ik zou wel eens willen weten hoeveel republikeinen zijn overleden aan Covid tegenover de Democraten.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:46:04 #293
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200788074
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 08:18 schreef KingRadler het volgende:
Ik hoop toch niet dat Covid straks Biden de kop gaat kosten.
Ik had meer van hem verwacht, USA is in 2 delen gesplitst.
Gezien de groep mensen die ziek wordt denk ik dat eerder de republikeinse kandidaat hier last van gaat ondervinden.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:48:48 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200788139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gezien de groep mensen die ziek wordt denk ik dat eerder de republikeinse kandidaat hier last van gaat ondervinden.
Gaat Biden berhaupt over 3 jaar weer die verkiezingen in? Die man is dan de 80 al gepasseerd.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:49:31 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200788172
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gaat Biden berhaupt over 3 jaar weer die verkiezingen in? Die man is dan de 80 al gepasseerd.
Denk het niet maar zijn succes straalt ook of op een nieuwe kandidaat
pi_200791509
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Er liggen nu 14000 mensen in het ziekenhuis met covid in Florida. Ter vergelijking, op de piek in Nederland waren dat er (verhoudingsgewijs naar Florida's iets hogere inwoneraantal) minder dan 6000.

Inmiddels lijken ze ook de cijfers weer te masseren, wat Rebekah Jones indertijd zei en voor opgepakt werd.

[ twitter ]
:') Rekenen is niet hun sterkste kant: 39,695 - 39.079 = 175 :D

De misleiding ligt er zo dik op, maar de gemiddelde Amerikaan/Florida-er zal het niet eens opvallen.
pi_200791541
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:38 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik ben bekend met gerrymandering. Maar dan nog is het virus niet dodelijk genoeg om het verschil te maken. Wat wel zou kunnen is dat mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen inzien dat het virus toch bestaat (er zijn nog steeds hele volksstammen die dat niet geloven) en dan oproepen je toch maar te laten inenten en het virus serieus te nemen. Maar in het gepolariseerde Amerika zie ik niet veel mensen daarom van R naar D overstappen.
En de familie van degenen die in het ziekenhuis hebben gelegen, dat kan toch wel het verschil maken. En mogelijk gaat men ook iets meer naar Europa kijken. De vaccinatiegraad in de VS stokt rond de 50%, in Europa zal dat ver boven de 70% worden. Dat gaat toch wel een groot verschil opleveren in wat er in de herfst gaat gebeuren in beide landen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:04:51 #298
426493 crew  PippenScottie
pi_200791725
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En de familie van degenen die in het ziekenhuis hebben gelegen, dat kan toch wel het verschil maken. En mogelijk gaat men ook iets meer naar Europa kijken. De vaccinatiegraad in de VS stokt rond de 50%, in Europa zal dat ver boven de 70% worden. Dat gaat toch wel een groot verschil opleveren in wat er in de herfst gaat gebeuren in beide landen.
Een heeeeul groot deel van Amerika krijgt helemaal niets mee van wat er in Europa gebeurt hoor. En als ze al iets horen zal het gaan over no-go zones in Birmingham en Malm of zo.
pi_200791885
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 13:04 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Een heeeeul groot deel van Amerika krijgt helemaal niets mee van wat er in Europa gebeurt hoor. En als ze al iets horen zal het gaan over no-go zones in Birmingham en Malm of zo.
I know, en wat ze meekrijgen is dan meestal de 'slechte' dingen. The NY Times zal er wel aandacht aan geven als het in de herfst in Europa beter gaat dan in de VS, maar dat zal niet doordrinken in Alabama en Mississippi. Maar misschien zal het toch wel mensen overtuigen (beetje wishful thinking).

Heb Trump-steunende, anti-vax, zwaar christelijke schoonfamilie in noord Idaho, ik krijg er dus wel het een en ander van mee. Toen ik aan de Oxford vaccine trial studie meedeed was mijn schoonmoeder ervan overtuigd dat ik een chip gekregen had :')
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:27:36 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200792427
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 13:04 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Een heeeeul groot deel van Amerika krijgt helemaal niets mee van wat er in Europa gebeurt hoor. En als ze al iets horen zal het gaan over no-go zones in Birmingham en Malm of zo.
Botsingen met de realiteit zoals een virus dat toch echt gevaarlijk kan zijn, kunnen een wereldbeeld wel overhoop gooien. Het toont pijnlijk aan dat je belazerd bent.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:13:54 #301
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200800086
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En de familie van degenen die in het ziekenhuis hebben gelegen, dat kan toch wel het verschil maken. En mogelijk gaat men ook iets meer naar Europa kijken. De vaccinatiegraad in de VS stokt rond de 50%, in Europa zal dat ver boven de 70% worden. Dat gaat toch wel een groot verschil opleveren in wat er in de herfst gaat gebeuren in beide landen.
Die 70% vaccinatiegraad wordt ook enkel gehaald in Scandinavische landen, Benelux en misschien wat Zuid-Europese landen die heel hard getroffen zijn door het coronavirus en weten hoeveel leed het coronavirus veroorzaakt. Landen als Bulgarije en Roemeni halen het EU-gemiddelde fors naar beneden en ook in bijvoorbeeld de DACH-landen (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) is de vaccinatiegraad nog lang niet optimaal te noemen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')