Denken dat de elektriciteit gratis en koffie is!!!!quote:Op donderdag 19 november 2020 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
Mensen die zeuren over 2 euro per dag thuiswerkvergoeding.
Ik had liever iets minder buffer gehad, maar een uitgebreidere zorgcapaciteit. Jaren bezuinigd op de zorg. Niet dat ze dit aan hadden moeten zien komen, maar wellicht een les voor de toekomst.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
Nederland staat er ook gewoon goed voor verder economisch, onder Rutte zijn gigantische buffers opgebouwd die nu goed van pas kwamen.
Het verschil met andere medicijnen en vaccinaties is vrij groot. Ik geloof best dat ze de huidige Covid vaccins goed hebben getest, maar ze zijn niet al jaren bezig met dit vaccin. Ze kunnen onmogelijk met zekerheid beweren dat er geen lange termijn bijwerkingen aan vast zitten, dat weet je over een paar jaar was. Bij andere vaccins en medicijnen is er over het algemeen meer tijd om dat soort risico's uit te sluiten, omdat het een jarenlang traject is. Ik snap dus heel goed dat mensen wat huiverig zijn voor deze vaccins. Genoeg mensen zullen er een nemen; helemaal als het een verplichting word (uiteraard zonder het een verplichting te noemen), maar dat er een groep is die wat meer afwachtend is snap ik volkomen. Vooral voor de jongere generaties zal het neerkomen op een afweging tussen de risico's van Corona en de risico's van een vaccin.quote:Op donderdag 19 november 2020 11:59 schreef IrishBastard het volgende:
Leuk topic, goede discussie die niet alleen maar op gevoel gebaseerd lijkt en waar dat wel is wordt het goed onderbouwd.
Merk zelf dat ik totaal niet helder krijg wat ik met een vaccin zou doen. Ik kan me vinden in de ‘andere medicijnen slik je ook zonder issues’ redenatie, maar dat ontslaat je dan weer niet van het recht hier wel iets van te vinden.
Gewoon een goede vraag. Vooral opmerkelijk dat ze in de zomer capaciteit zijn gaan afbouwen. Ze hadden toen juist door moeten denken en door moeten bouwen. Liever iets te veel zorg capaciteit dan wat we nu hadden.quote:Voorbeeld: waarom zijn er niet daadwerkelijk stappen ondernomen om de zorg totaal anders te structureren om de impact daar te managen? Je weet dat het virus en de impact immers nog lang niet weg gaan zijn...
Helemaal eens; helemaal dat solidariteit stukje ook. Het lijkt op eenrichtingsverkeer.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is niet alleen VVD. De jongeren zijn eigenlijk voor geen enkele politieke stroming een erg interessante groep. Dat zie je terug aan alle beslissingen die er afgelopen jaren genomen zijn die, gestapeld, nadelig uitpakken voor de generaties die na mij komen.
Het wordt tijd dat de politieke partijen die solidariteit hoog in het vaandel hebben staan, zoals PvdA en SP, gaan opstaan. Tot nu toe is de solidariteit in deze crisis maar één kant op gegaan. Ik zeg niet dat dat onterecht is, maar de periode van vaccinaties is bij uitstek geschikt om dat eens te gaan omdraaien.
Ja echt he, elektriciteit != koffie, duhquote:Op donderdag 19 november 2020 12:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Denken dat de elektriciteit gratis en koffie is!!!!![]()
okay ik had podium kunsten moeten zeggenquote:Op donderdag 19 november 2020 12:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt met 1 uitzondering de bedrijven die entertainment op internet aanbieden zijn er weer op vooruit gegaan. De streamingdiensten hadden volgens mij dikke winsten gedraaid hetzelfde geld voor de game industrie.
Ik ga ze op een lijstje zetten, als ik ooit moet kiezen dan is de keuze alvast gemaakt.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Denken dat de elektriciteit gratis en koffie is!!!!![]()
Ik hoop/denk dat dat de komende verkiezingen wel wat veranderd. Corona raakt iedereen, denk dat er nu wel een grotere groep is die zijn/haar stem mee wil laten tellen. Heb eerder ook nooit gestemd, maar door de huidige crisis ga ik dat nu wel gewoon doen.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:13 schreef capricia het volgende:
Er zijn wel diverse groepen die ouderen vertegenwoordigen in de Kamer en daar buiten.
Maar jongeren hebben kennelijk geen interesse om zich politiek te verenigen.
Jammer. Want daar ligt wel de besluitvorming. En nu praat men over ze, in plaats van met ze.
Heb je al koffie panelen op je dak gelegd?quote:Op donderdag 19 november 2020 12:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik ga ze op een lijstje zetten, als ik ooit moet kiezen dan is de keuze alvast gemaakt.
Tevens kladblok- en schrijfgereivergoeding eisen.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik ga ze op een lijstje zetten, als ik ooit moet kiezen dan is de keuze alvast gemaakt.
Interessante overweging om mee te nemen in de keuze tot vaccineren. Voor mij staan die twee dingen namelijk helemaal los van elkaar. Als de crises heel goed "gemanaged" wordt dan zou ik me laten vaccineren. Als de crises helemaal op zijn beloop gelaten zou worden dan zou ik me vaccinerenquote:Op donderdag 19 november 2020 12:14 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat ik neig naar niet vaccineren omdat ik een heel oncomfortabel gevoel krijg bij de manier waarop de crisis gemanaged wordt.
Overigens ben ik me nu pas aan het inlezen in het vaccin, omdat ik me besef dat ik er te weinig van weet en het ene het ander niet hoeft uit te sluiten (ethische/emotionele benadering van de crisis hoeft niet te betekenen dat vaccinatie een slecht idee is).
Hey jij hier!quote:Op donderdag 19 november 2020 12:18 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Heb je al koffie panelen op je dak gelegd?
Meer bedden is eigenlijk alleen nu relevant, vorig jaar en volgend jaar niet meer. Uiteindelijk moeten ook landen met een gigantische IC capaciteit naar dezelfde maatregelen als wij hier, dus de vraag is of meer bedden je een beter perspectief hadden gegeven tijdens deze crisis. Nog buiten de vraag of er voldoende personeel was geweest om ze te bedienen.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had liever iets minder buffer gehad, maar een uitgebreidere zorgcapaciteit. Jaren bezuinigd op de zorg. Niet dat ze dit aan hadden moeten zien komen, maar wellicht een les voor de toekomst.
[..]
Het verschil met andere medicijnen en vaccinaties is vrij groot. Ik geloof best dat ze de huidige Covid vaccins goed hebben getest, maar ze zijn niet al jaren bezig met dit vaccin. Ze kunnen onmogelijk met zekerheid beweren dat er geen lange termijn bijwerkingen aan vast zitten, dat weet je over een paar jaar was. Bij andere vaccins en medicijnen is er over het algemeen meer tijd om dat soort risico's uit te sluiten, omdat het een jarenlang traject is. Ik snap dus heel goed dat mensen wat huiverig zijn voor deze vaccins. Genoeg mensen zullen er een nemen; helemaal als het een verplichting word (uiteraard zonder het een verplichting te noemen), maar dat er een groep is die wat meer afwachtend is snap ik volkomen. Vooral voor de jongere generaties zal het neerkomen op een afweging tussen de risico's van Corona en de risico's van een vaccin.
[..]
Gewoon een goede vraag. Vooral opmerkelijk dat ze in de zomer capaciteit zijn gaan afbouwen. Ze hadden toen juist door moeten denken en door moeten bouwen. Liever iets te veel zorg capaciteit dan wat we nu hadden.
[..]
Helemaal eens; helemaal dat solidariteit stukje ook. Het lijkt op eenrichtingsverkeer.
Nederlands "efficientie" denken. Meer bedden hebben dan nodig is duur en niet efficient. Zo werken we bij alles, pas als het overloopt gaan we een pomp kopen.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gewoon een goede vraag. Vooral opmerkelijk dat ze in de zomer capaciteit zijn gaan afbouwen. Ze hadden toen juist door moeten denken en door moeten bouwen. Liever iets te veel zorg capaciteit dan wat we nu hadden.
Daar heb je zonder meer gelijk in, maar dat de opkomst onder jongeren lager is betekent nog niet dat het dan prima is om hun belangen dan maar te negeren. Bovendien zijn er ook genoeg jongeren die wel hebben gestemd, en die zijn er ook vrij bekaaid vanaf gekomen.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zou wel verstandig zijn voor jongeren om eindelijk eens te gaan stemmen. Want dat laten ze vaak afweten.
Uit 2017:
[..]
https://decorrespondent.n(...)20195923560-7e31bc60
Haha, het is voor mij meer een indicatie van wat ik betrouwbaar acht. Aangezien ik me totaal niet kan vinden in de gekozen strategie, de acties en de communicatie stijl zet ik ook vraagtekens bij alle andere zaken die er uit komen. Voor mij logisch oorzaak-gevolg.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Interessante overweging om mee te nemen in de keuze tot vaccineren. Voor mij staan die twee dingen namelijk helemaal los van elkaar. Als de crises heel goed "gemanaged" wordt dan zou ik me laten vaccineren. Als de crises helemaal op zijn beloop gelaten zou worden dan zou ik me vaccineren
Het staat ze vrij om zelf een partij op te richten. Zoals ouderen dat wel doen.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar heb je zonder meer gelijk in, maar dat de opkomst onder jongeren lager is betekent nog niet dat het dan prima is om hun belangen dan maar te negeren. Bovendien zijn er ook genoeg jongeren die wel hebben gestemd, en die zijn er ook vrij bekaaid vanaf gekomen.
GroenLinks en D66 scoren erg hoog onder jongeren. Maar wat hebben die nu precies gedaan voor die groep?
Ware het niet dat wel of niet vaccineren niet persee een overweging is die de regering voor je maakt. Net zoals het wel of niet naar de huisarts gaan met een kwaaltje niet van hogerop opgelegd wordt maar uit eigen beweging gaat. Tenminste zo zie ik het.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:22 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Haha, het is voor mij meer een indicatie van wat ik betrouwbaar acht. Aangezien ik me totaal niet kan vinden in de gekozen strategie, de acties en de communicatie stijl zet ik ook vraagtekens bij alle andere zaken die er uit komen. Voor mij logisch oorzaak-gevolg.
Dus als de overheid dan op deze manier aanstuurt op vaccinatie voelt het vooral als easy way out. Niet per se best way, waarvan voor mij de impact als persoon totaal onduidelijk is.
Maar wel ook een prima manier om de piek te managen.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Meer bedden is eigenlijk alleen nu relevant, vorig jaar en volgend jaar niet meer. Uiteindelijk moeten ook landen met een gigantische IC capaciteit naar dezelfde maatregelen als wij hier, dus de vraag is of meer bedden je een beter perspectief hadden gegeven tijdens deze crisis.
Aanstellerquote:Op donderdag 19 november 2020 12:20 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
En dan deze post quoten als voorbeeld van mijn toevoeging aan de discussie
Populist Jesse K. komt niet verder dan gratis 10K voor iedereen die 18 jaar wordt.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar heb je zonder meer gelijk in, maar dat de opkomst onder jongeren lager is betekent nog niet dat het dan prima is om hun belangen dan maar te negeren. Bovendien zijn er ook genoeg jongeren die wel hebben gestemd, en die zijn er ook vrij bekaaid vanaf gekomen.
GroenLinks en D66 scoren erg hoog onder jongeren. Maar wat hebben die nu precies gedaan voor die groep?
Dat is totaal niet hoe het nu gepositioneerd wordt. Als je minder vrijheden hebt op het moment dat je niet gevaccineerd wordt is het geen volledig vrije keuze meer. En dat is precies zo'n voorbeeld van de strategie die gekozen wordt die me niet aanstaat.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ware het niet dat wel of niet vaccineren niet persee een overweging is die de regering voor je maakt. Net zoals het wel of niet naar de huisarts gaan met een kwaaltje niet van hogerop opgelegd wordt maar uit eigen beweging gaat. Tenminste zo zie ik het.
Ik kan er een beetje inkomen dat als een regering zegt we zien graag dat mensen gevaccineerd worden dat sommige dan denken ja ho daar zit vast een addertje onder het gras. Het zou daarom beter zijn als een oproep daartoe vanuit de medische hoek komt.
Het concept er achter niet, maar het ontwikkelen juist wel. Ik ga me eens verdiepen in hoe dat nou werkt/waar nu dan de trade-off zit qua tijd en regulering om een beeld te kunnen vormen wel risico dat nou precies vormt.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Aan de andere kant is zo'n vaccin nou ook weer geen hogere wiskunde ofzo.
Die regels moeten ze er eerst nog maar eens door krijgen. Deurbeleid op basis van medische indicatie is wel een leuk proefballontje maar krijg die er maar eens doorheen, daar zijn we nog lang niet.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:28 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat is totaal niet hoe het nu gepositioneerd wordt. Als je minder vrijheden hebt op het moment dat je niet gevaccineerd wordt is het geen volledig vrije keuze meer. En dat is precies zo'n voorbeeld van de strategie die gekozen wordt die me niet aanstaat.
Precies. Het is vrijwillig maar je mag bij wijze van spreken je huis niet verlaten zonder vaccinatie.quote:Op donderdag 19 november 2020 12:28 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat is totaal niet hoe het nu gepositioneerd wordt. Als je minder vrijheden hebt op het moment dat je niet gevaccineerd wordt is het geen volledig vrije keuze meer. En dat is precies zo'n voorbeeld van de strategie die gekozen wordt die me niet aanstaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |