abonnement Unibet Coolblue
pi_196308292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

complete onzin
Al die drugs (rommel) is na 24 uur het lichaam uit.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196308305
quote:
15s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Pcies... mee doen met de groep..... niet uit eigen wil maar om niet beticht te worden van een zelfstandig overwogen keuze. Dit laatste laat ik nog in het midden wanneer de keuze juist uit berekening of voor de goede vrede wordt verkozen om zich zo op te houden met de/in de veilig deinende kudde.
Credits voor de overlevers want ik wil de misleiding niet aan mijzelf verkopen, wel dat ik "meedoe" omdat ik mijn tijd niet wil verdoen met mensen die alleen maar een opdracht uitvoeren.

De mensen die zelf daadwerkelijk een mondkapje afwegen op grond van feitelijke situatie(s) zul je imo niet zien op drukke plaatsen, laat staan met flitsende functieloze mondlapjes. Mensen die daadwerkelijk betrokken zijn bij en voor hun gezondheid of veiligheid van zichzelf of anderen, houden sws afstand en als het niet anders kan, dragen ze een beter werkend medisch mondkapje.
Mensen met een eigen keuze worden met de nek aangekeken. Ik mocht gisteren bij de baas op kantoor komen.
Ik heb tot nu toe op het werk overal een mondkapje gedragen waar nodig en aangegeven. Wel ben ik vanaf het begin kritisch op het gebruik ervan wegens missen van wetenschappelijk bewijs.
  woensdag 18 november 2020 @ 19:51:15 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196308322
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een voorbeeld in een verzorgingstehuis. Op kamervragen van (volgens mij) Krol gaf ie aan dat ze aan het onderzoeken zijn of gevaccineerden meer rechten konden krijgen dan niet gevaccineerden. Hij is er inmiddels al 3x op teruggefloten, en heeft ‘t al meer dan dat genoemd. Dat geeft mij het gevoel dat het er gewoon gaat komen, maar dan onder een andere naam.

Overigens, die versoepelingen op basis van teruglopende cijfers zouden dan voor iedereen moeten gelden, niet alleen gevaccineerden.
+1


Als de doelstelling zuiver is, bij teruglopende aantallen meldingen en teruglopende ziekenhuisopnames.... Kan alles weer open

Ongeacht of erg veel mensen gevaccineerd zijn. Tevens idd bij hoge kans op bescherming, maar klein percentage gevaccineerden nodig om dat te bereiken

Dus opbokken met die plicht
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 18 november 2020 @ 19:51:47 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196308332
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Al die drugs (rommel) is na 24 uur het lichaam uit.
Nee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 18 november 2020 @ 19:52:28 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196308349
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:45 schreef maan_man het volgende:
Maar los van de morele kant, heb ik ook ernstige twijfels bij de praktische kant van een (indirecte) vaccinatieplicht. Hoe moet ik dat zien? Gaan wij iedereen een vaccinatiebewijs verstrekken dat je bij de ingang van de Efteling, Pinkpop, de kroeg of het restaurant moet laten zien? Of wordt de ondernemer hier niet mee belast en staat tussen de soep en het hoofdgerecht een boa naast je tafel om je even door het systeem te halen?
Klopt, stél dat het verplicht gesteld kan worden... Dit is niet uitvoerbaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196308358
Zijn sneltesten niet een betere optie voor een indirectie vaccinatieplicht? Om van te kotsen trouwens... Zo'n sneltest werkt toch veel beter voor, laten we zeggen, jongeren die naar een festival willen volgend jaar.

Zo'n vaccin is alleen maar een lange-termijn oplossing. Dat duurt echt nog wel 3 of 4 jaar; en misschien wel helemaal niet. Het is goed dat risicogroepen eerst mogen worden gevaccineerd wereldwijd, want dat maakt ook deel uit van het fase IV onderzoek.

Ik wil me best laten vaccineren, graag zelfs, maar laten we eerst nog maar even grootschalig afwachten of er geen addertjes onder het gras zitten. Dus de tijd die daarvoor zit? Sneltesten. Punt. Ga daar nou grootschalig op inzetten. Viroloog Jaap Goudsmit vind ook dat we veel te blind staren op een vaccin en is van mening dat sneltesten op dit moment en het komende half jaar véél beter zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 18 november 2020 @ 19:55:07 #257
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196308428
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een voorbeeld in een verzorgingstehuis. Op kamervragen van (volgens mij) Krol gaf ie aan dat ze aan het onderzoeken zijn of gevaccineerden meer rechten konden krijgen dan niet gevaccineerden. Hij is er inmiddels al 3x op teruggefloten, en heeft ‘t al meer dan dat genoemd. Dat geeft mij het gevoel dat het er gewoon gaat komen, maar dan onder een andere naam.

Overigens, die versoepelingen op basis van teruglopende cijfers zouden dan voor iedereen moeten gelden, niet alleen gevaccineerden.
Rutte heeft hij ook in z’n kamp als ik nu.nl zo lees. Dit gaat er echt wel komen ja. En dat er een hele grote groep mensen is die dat gewoon logisch vind vind ik best wel eng. Kabinet kan morgen gaan roepen dat je alleen nog maar naar buiten mag met een vaccinatie sticker en de meerderheid is voor.

Ik snap ook echt niet dat die journalisten er niet op door vroegen gister. Het gaat toch om de zorg? Nou, de risico groepen komen het meeste in de ziekenhuizen terecht. Als je het grootste gedeelte van die groep gevaccineerd hebt is er helemaal geen reden om de maatregelen wel actief te houden voor de rest. Besmettingen zijn niet erg als het niet als gevolg heeft dat de ziekenhuizen de reguliere zorg niet meer aan kunnen.

Straks alleen nog maar op vakantie of uit eten of naar een evenement met zo’n vaccinatie bewijs. :{ zou niet eens moeten mogen; je bent niet verplicht je medische gegevens te delen...
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196308434
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:52 schreef Discombobulate het volgende:
Zijn sneltesten niet een betere optie voor een indirectie vaccinatieplicht? Om van te kotsen trouwens... Zo'n sneltest werkt toch veel beter voor, laten we zeggen, jongeren die naar een festival willen volgend jaar.

Zo'n vaccin is alleen maar een lange-termijn oplossing. Dat duurt echt nog wel 3 of 4 jaar; en misschien wel helemaal niet. Het is goed dat risicogroepen eerst mogen worden gevaccineerd wereldwijd, want dat maakt ook deel uit van het fase IV onderzoek.

Ik wil me best laten vaccineren, graag zelfs, maar laten we eerst nog maar even grootschalig afwachten of er geen addertjes onder het gras zitten. Dus de tijd die daarvoor zit? Sneltesten. Punt. Ga daar nou grootschalig op inzetten. Viroloog Jaap Goudsmit vind ook dat we veel te blind staren op een vaccin en is van mening dat sneltesten op dit moment en het komende half jaar véél beter zijn.
Ze hebben al miljarden gestoken in die vaccins, dat moet zich natuurlijk wel uitbetalen.
pi_196308444
Ik snap die plotse druk dat iedereen zich moet laten vaccineren niet.

Alle maatregelen waren er toch op gericht om de druk op de zorg / IC bedden te verminderen? En niet zozeer dat niemand meer Corona krijgt? Als je een vaccin aanbied zullen er een hoop kwetsbaren zijn die dat toch wel nemen. Die vervolgens beschermd zijn tegen mensen die zich niet laten vaccineren.

Kan alles weer open voor iedereen, gevaccineerd of niet.

Of mis ik nou een essentieel punt?
  woensdag 18 november 2020 @ 19:58:01 #260
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196308488
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:28 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Wat is je plan? Blijven rondkutten tot het virus vanzelf weg is? Het heeft nu al lang genoeg geduurd, dus dat heeft het ZEKER in de lente van 2021.
Let go en laat mensen zelf kiezen. Hou de normaal gangbare hygiëne aan, let wat beter op en accepteer dat de aandoening een groep over de rand zal drukken. Waar ik voor zal zou willen pleiten dat mensen beschikken over hun eigen leven en kunnen rekenen op gepaste aandacht wanneer dat eindig is.

Wanneer iemand dan bang is van/voor anderen moeten zij mogelijkheden hebben zich daarvan te (kunnen af)scheiden. Wanneer hen dat om wat voor reden niet mogelijk is, zullen zij dat lot met zichzelf moeten verenigen in het tragische besef dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor hun kutleven.

Disclaimer: Ik zeg niet dat alles van tafel moet, zo zwart wit zit ik er sws nooit in. Ik pleit vooral dat alle beperkende maatregelen adviezen onder elke omstandigheid een zelf te maken keuze moet zijn. Niemand mag en hoort een ander te dwingen tot ander gedrag dat iemand beperkt omdat dit door een minder/meerderheid een beter gevoel geeft.

Een zelfkeuze die dan objectief moet zijn toegelicht met voor/tegens en niet op grond van (mis/ver)leiding en (be)dreiging.
Wmb prima om zelf een hip vaccin te nemen, mijn part zelf 100m afstand te houden of zichzelf te hullen in zwarte kapjes/hoedjes of goedkeurende vlagjes etc.etc.. Laat een het een eigen keuze zijn mits ondschadelijkv oro andersdenkenden en zadel een die niet op met verplichte religies.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196308490
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:55 schreef littlemindy het volgende:
Ik snap die plotse druk dat iedereen zich moet laten vaccineren niet.

Alle maatregelen waren er toch op gericht om de druk op de zorg / IC bedden te verminderen? En niet zozeer dat niemand meer Corona krijgt? Als je een vaccin aanbied zullen er een hoop kwetsbaren zijn die dat toch wel nemen. Die vervolgens beschermd zijn tegen mensen die zich niet laten vaccineren.

Kan alles weer open voor iedereen, gevaccineerd of niet.

Of mis ik nou een essentieel punt?
Als je iedereen boven de 60 vaccineert ben je eigenlijk al klaar, IC druk zal er dan niet meer zijn.
pi_196308505
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Toch lijkt de Jonge daar wel op voor te sorteren. Iedere keer dat je hem de afgelopen week gehoord hebt zit er wel een element van een gescheiden samenleving in.
Ik weet het en dat vind ik zelf erg onverstandig omdat dat weer het draagvlak voor vaccinatie verlaagt.
  woensdag 18 november 2020 @ 20:00:18 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196308525
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als je iedereen boven de 60 vaccineert ben je eigenlijk al klaar, IC druk zal er dan niet meer zijn.
Laten we geen leedftijdsdiscussie voeren en vooral bekijken of een vaccin (ook die) werkzaamheid heeft voor kwetsbare mensen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 20:01:19 #264
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196308547
twitter

Zelfs internationaal nu
pi_196308564
hopelijk krijgen wij die vaccinatie voor kerst cadeau *O*
ze moeten een beetje opschieten
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 20:02:27 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196308567
quote:
9s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zelfs internationaal nu
Die discussie zal in nog wel meer landen gevoerd gaan worden.

Ik vind het prima als iemand zich niet wil vaccineren maar dan ook niet mee willen doen met de rest van de samenleving, dat blijf je maar lekker thuis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 18 november 2020 @ 20:02:29 #267
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196308568
Dacht dat dat proefballonnetje van die VVD'er met z'n indirecte vaccinatieplicht vanavond wel weggehoond zou worden ... Dit gaat ongetwijfeld op bezwaar stuiten binnen de samenleving!
  woensdag 18 november 2020 @ 20:03:35 #268
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196308582
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:55 schreef littlemindy het volgende:
Ik snap die plotse druk dat iedereen zich moet laten vaccineren niet.

Alle maatregelen waren er toch op gericht om de druk op de zorg / IC bedden te verminderen? En niet zozeer dat niemand meer Corona krijgt? Als je een vaccin aanbied zullen er een hoop kwetsbaren zijn die dat toch wel nemen. Die vervolgens beschermd zijn tegen mensen die zich niet laten vaccineren.

Kan alles weer open voor iedereen, gevaccineerd of niet.

Of mis ik nou een essentieel punt?
Nee, je hebt helemaal gelijk. Op sommige punten maakt het kabinet gewoon gebruik van de crisis.

Kijk, ergens snap ik waarom ze het zo naar buiten brengen. Ze hopen dat mensen onder druk toch ja zeggen tegen een vaccinatie. Ze weten dondersgoed dat veel gezonde mensen terechte zorgen hebben over de lange termijn effecten van een vaccin. Die groep proberen ze nu onder druk te zetten zodat ze zoveel mogelijk vaccinaties zien met als gevolg dat er weer meer kan.

Ze lijken alleen niet echt in te zien dat ze wel kunnen roepen dat het geen verplichting is, maar dat het door hun woorden eigenlijk wel een verplichting word. En ook dat je niet iedereen hoeft te vaccineren om de maatschappij weer te openen voor iedereen. Vaccineert een grote groep kwetsbare en oudere mensen en je kan gewoon weer open. Zolang de zorg het aan kan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 20:03:46 #269
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196308590
quote:
15s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:02 schreef MissionPhailed het volgende:
Dacht dat dat proefballonnetje van die VVD'er met z'n indirecte vaccinatieplicht vanavond wel weggehoond zou worden ... Dit gaat ongetwijfeld op bezwaar stuiten binnen de samenleving!
Mischien toch wel wat minder dan jij denkt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196308625
quote:
15s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:02 schreef MissionPhailed het volgende:
Dacht dat dat proefballonnetje van die VVD'er met z'n indirecte vaccinatieplicht vanavond wel weggehoond zou worden ... Dit gaat ongetwijfeld op bezwaar stuiten binnen de samenleving!
Zie het er wel komen als de tijd rijp is, tegenwoordig is alles mogelijk. Of ze moeten straks met de verkiezingen weggestemd worden.
  woensdag 18 november 2020 @ 20:05:50 #271
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196308629
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die discussie zal in nog wel meer landen gevoerd gaan worden.

Ik vind het prima als iemand zich niet wil vaccineren maar dan ook niet mee willen doen met de rest van de samenleving, dat blijf je maar lekker thuis.
Er zou een vrijheid moeten zijn om te kiezen. Zonder dat daar eventuele tegemoetkomingen bij betrokken worden. Dat is gewoon fout en in strijd met de vrijheid die we hier kennen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 18 november 2020 @ 20:06:50 #272
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196308640
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien toch wel wat minder dan jij denkt.
Misschien moet je toch nog even nadenken over de gevolgen van dit bizarre idee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 20:07:15 #273
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196308649
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er zou een vrijheid moeten zijn om te kiezen. Zonder dat daar eventuele tegemoetkomingen bij betrokken worden. Dat is gewoon fout en in strijd met de vrijheid die we hier kennen.
Nee, dat is het niet. Vrijheid kent altijd grenzen en kaders in Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 18 november 2020 @ 20:07:34 #274
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196308653
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien moet je toch nog even nadenken over de gevolgen van dit bizarre idee.
Ik heb hier al maanden over nagedacht dus nee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 18 november 2020 @ 20:08:26 #275
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196308671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien toch wel wat minder dan jij denkt.
Het is wat ongewis op dit punt, maar vrijblijvendheid zoals een griepprik zou toch wat beter werken dan een vorm van dwang denk ik zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')