abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196307730
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:05 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja dat is eigenlijk wel lachwekkend dan, dat je voor veel ernstige ziektes niet gevaccineerd hoeft te worden, maar voor Corrie straks wel.
Jij snapt hem
pi_196307735
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:19 schreef Cynicio het volgende:
Uiteindelijk boeit het ook geen ene reet wie wel of geen vaccin neemt, als genoeg mensen het maar doen. Het is toch echt de enige uitweg op een normale termijn.
Aangezien de sentimenten niet uiterst positief zijn met betrekking tot dat vaccin komen ze nu al met de eerste dreigementen.
pi_196307740
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:13 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik denk dat je met effectiviteitspercentages van 90-95% dit vaccin het beste kunt aanbieden als een soort variant op de griepprik. Stuur het kwetsbare gedeelte van de bevolking een uitnodiging voor het vaccin, dit geheel vrijblijvend.

In 2018 werd 18% van de Nederlandse bevolking gevaccineerd met de griepprik. Ik denk dat dit toch wel goeddeels het kwetsbare gedeelte van het volk omvat.
Die 18% is eigenlijk niet genoeg voor groepsimmuniteit bij de seizoensgriep. Maar daar gaan we er wel vrij pragmatisch mee om, nl. de focus leggen op zij die er gevoelig voor zijn.
I'll give you something to do
pi_196307742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:07 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Omdat ze bang zijn die groepsimmuniteit anders niet te halen? Ik weet het ook niet hoor, en ik geloof trouwens dat zo'n plicht er helemaal niet gaat komen. Dit zijn gewoon hersenspinsels van politici die de wereld in worden gegooid. Uiteindelijk maakt men zich druk over iets dat niet gaat gebeuren. Er is een reden dat in die persconferenties constant wordt gehamerd op het feit dat er geen plicht gaat komen.
Als je kijkt naar de brieven van de Jonge komt er geen vaccinatieplicht nee. In plaats daarvan willen ze kijken naar het invoeren van bepaalde rechten voor mensen die gevaccineerd zijn, waarmee niet gevaccineerden buitenspel worden gezet. Dat is gewoon een verplichting met een omweg.

Of ie er wel of niet komt weet ik niet, ik had in maart/april ook niet gedacht dat we een mondkapjesplicht zouden krijgen.
  woensdag 18 november 2020 @ 19:21:58 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196307753
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:18 schreef kol7680 het volgende:
Komt toch een soort vaccinatieplicht.

Helemaal gek geworden

Kabinet denkt na over ‘indirecte vaccinatieplicht’: wie zich niet laat prikken, mag straks minder https://www.ad.nl/dossier(...)gn=socialsharing_web
Ballonnetjes en vooral de discussie (op)voeren totdat mensen het zat zijn en dat moedeloos geslagen, "la ma komme". Mensen doen sws raar als ze bang gemaakt worden doior clickbaiters van kranten, die door doem en verderf te zaaien hun geld weten te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196307779
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:18 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Moeten we er echt altijd maar alles aan doen om ouderen in leven te houden? Zeg dit met heel veel respect hoor. Heeft de natuur niet een bepaald systeem bedacht dat het leven op een bepaald moment eens ophoud?
Van mij niet. Ik reageerde alleen maar op iemand niet een niet gevaccineerde verzorgende de dood van mijn oma in de schoenen wilde schuiven.

quote:
18s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is maar net waar je wilt kijken en wil weten waarom mensen dat kapje dragen..... wat iig niet uit vrije wil is.
Het is ook uit vrije wil. Ik zeg alleen dat er een grote omslag is bij een groep die het een tijdje geleden vaak nog onzin vond, maar nu maar meedoet met de groep.
pi_196307781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Aangezien de sentimenten niet uiterst positief zijn met betrekking tot dat vaccin komen ze nu al met de eerste dreigementen.
Zoals eerder werd gezegd, dat sentiment zal nog wel veranderen. Genoeg mensen die straks gewoon overstag gaan. Hopelijk zijn het er genoeg.

Ik vind die "dreigementen" maar vaag. Probeer het nou maar gewoon op de normale manier, en ga niet elke mogelijke realiteit de wereld in slingeren. We kunnen iedereen die zich laat vaccineren ook een Ferrari geven, en dan? Er kan zoveel.
pi_196307783
quote:
Uiteindelijk boeit het ook geen ene reet wie wel of geen vaccin neemt, als genoeg mensen het maar doen. Het is toch echt de enige uitweg op een normale termijn.
Juist. Nou peuter dit die huichelachtige lui in de 2e kamer maar aan het verstand.
I'll give you something to do
  woensdag 18 november 2020 @ 19:23:28 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196307784
quote:
Is dat echt zo ?
Waar is het laterale denken gebleven dat niet kijkt naar wat wordt voorgespiegeld maar wat zonder die fantasie dan mogelijk wordt.
  woensdag 18 november 2020 @ 19:24:45 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196307804
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 18:10 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Neem je wel een mondkapje mee, want die is hier bijna overal verplicht, ook op kantoor.
Oh dat boeit me dan weer niet zo :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196307833
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de brieven van de Jonge komt er geen vaccinatieplicht nee. In plaats daarvan willen ze kijken naar het invoeren van bepaalde rechten voor mensen die gevaccineerd zijn, waarmee niet gevaccineerden buitenspel worden gezet. Dat is gewoon een verplichting met een omweg.

Of ie er wel of niet komt weet ik niet, ik had in maart/april ook niet gedacht dat we een mondkapjesplicht zouden krijgen.
Het voorbeeld dat De Jonge gaf was best redelijk. Als iedereen in een verzorgingshuis gevaccineerd is hoeven zij binnen de 1,5 meter niet meer te waarborgen. En ook dat was maar weer een hersenspinsel. Daarom geloof ik het allemaal niet zo. Ik voorzie geen horrorverhaal, maar gewoon een stapsgewijze uitrol van vaccinaties waarbij op basis van teruglopende cijfers langzaamaan de maatregelen worden versoepeld.
pi_196307870
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Is dat echt zo ?
Waar is het laterale denken gebleven dat niet kijkt naar wat wordt voorgespiegeld maar wat zonder die fantasie dan mogelijk wordt.
Wat is je plan? Blijven rondkutten tot het virus vanzelf weg is? Het heeft nu al lang genoeg geduurd, dus dat heeft het ZEKER in de lente van 2021.
  woensdag 18 november 2020 @ 19:29:20 #238
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196307889
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:26 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Het voorbeeld dat De Jonge gaf was best redelijk. Als iedereen in een verzorgingshuis gevaccineerd is hoeven zij binnen de 1,5 meter niet meer te waarborgen. En ook dat was maar weer een hersenspinsel. Daarom geloof ik het allemaal niet zo. Ik voorzie geen horrorverhaal, maar gewoon een stapsgewijze uitrol van vaccinaties waarbij op basis van teruglopende cijfers langzaamaan de maatregelen worden versoepeld.
Ondanks al mijn scepsis kan ik me in deze post wel vinden.
pi_196307912
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:23 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Zoals eerder werd gezegd, dat sentiment zal nog wel veranderen. Genoeg mensen die straks gewoon overstag gaan. Hopelijk zijn het er genoeg.

Ik vind die "dreigementen" maar vaag. Probeer het nou maar gewoon op de normale manier, en ga niet elke mogelijke realiteit de wereld in slingeren. We kunnen iedereen die zich laat vaccineren ook een Ferrari geven, en dan? Er kan zoveel.
Het probleem zit hem ook in de beschikbaarheid he. In het begin kan niet iedereen gevaccineerd worden. Dus eerst zal de zorgmedewerkers en de risicogroepen gevaccineerd worden. Als je dan gaat krijgen dat mensen die niet tot de risicogroep behoren niks mogen doen omdat ze nog geen vaccin kunnen krijgen maar het virus ook niet het probleem voor ze is gaat er wel iets fout lijkt me.
pi_196307936
quote:

[..]

Gelukkig kunnen we in de sportschool wel gewoon in elkaars nek hijgen zonder mondkapjes! 90% beschermd, en dan zit het hele verzorgingshuis vol met die 10% die het wel krijgen. Leuk man.
pi_196307955
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:31 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Gelukkig kunnen we in de sportschool wel gewoon in elkaars nek hijgen zonder mondkapjes! 90% beschermd, en dan zit het hele verzorgingshuis vol met die 10% die het wel krijgen. Leuk man.
Hou eens op. Je herinnert me aan het feit dat ik al een maand niet naar de sportschool ben gegaan.
  woensdag 18 november 2020 @ 19:32:59 #242
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196307960
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het probleem zit hem ook in de beschikbaarheid he. In het begin kan niet iedereen gevaccineerd worden. Dus eerst zal de zorgmedewerkers en de risicogroepen gevaccineerd worden. Als je dan gaat krijgen dat mensen die niet tot de risicogroep behoren niks mogen doen omdat ze nog geen vaccin kunnen krijgen maar het virus ook niet het probleem voor ze is gaat er wel iets fout lijkt me.
Toch lijkt de Jonge daar wel op voor te sorteren. Iedere keer dat je hem de afgelopen week gehoord hebt zit er wel een element van een gescheiden samenleving in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196307974
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:32 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Hou eens op. Je herinnert me aan het feit dat ik al een maand niet naar de sportschool ben gegaan.
Sorry, vind het allemaal zo hypocriet. Alleen maar zeiken op de horeca waar iedere ondernemer kapot gaat maar wel gewoon maximaal neuken in Amsterdam, en nee dat doen ze niet op 1.5m.
  woensdag 18 november 2020 @ 19:33:52 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196307981
Ok, dit is al de vierde keer vanavond dat ik dit soort posts moet verwijderen

We posten hier geen vergelijkingen met de WO2, joden, jodensterren, gaskamers, concentratiekampen etc.
pi_196308006
Ik stel trouwens voor dat we alle datingssites etc ook plat leggen want die zorgen indirect voor meer reisverkeer en dus een verhoogd risico.
pi_196308034
quote:

[..]

Dat was inderdaad een voorbeeld in een verzorgingstehuis. Op kamervragen van (volgens mij) Krol gaf ie aan dat ze aan het onderzoeken zijn of gevaccineerden meer rechten konden krijgen dan niet gevaccineerden. Hij is er inmiddels al 3x op teruggefloten, en heeft ‘t al meer dan dat genoemd. Dat geeft mij het gevoel dat het er gewoon gaat komen, maar dan onder een andere naam.

Overigens, die versoepelingen op basis van teruglopende cijfers zouden dan voor iedereen moeten gelden, niet alleen gevaccineerden.
pi_196308093
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een voorbeeld in een verzorgingstehuis. Op kamervragen van (volgens mij) Krol gaf ie aan dat ze aan het onderzoeken zijn of gevaccineerden meer rechten konden krijgen dan niet gevaccineerden. Hij is er inmiddels al 3x op teruggefloten, en heeft ‘t al meer dan dat genoemd. Dat geeft mij het gevoel dat het er gewoon gaat komen, maar dan onder een andere naam.

Overigens, die versoepelingen op basis van teruglopende cijfers zouden dan voor iedereen moeten gelden, niet alleen gevaccineerden.
Mee eens.
  woensdag 18 november 2020 @ 19:42:09 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196308129
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:23 schreef maan_man het volgende:
Het is ook uit vrije wil. Ik zeg alleen dat er een grote omslag is bij een groep die het een tijdje geleden vaak nog onzin vond, maar nu maar meedoet met de groep.
Pcies... mee doen met de groep..... niet uit eigen wil maar om niet beticht te worden van een zelfstandig overwogen keuze. Dit laatste laat ik nog in het midden wanneer de keuze juist uit berekening of voor de goede vrede wordt verkozen om zich zo op te houden met de/in de veilig deinende kudde.
Credits voor de overlevers want ik wil de misleiding niet aan mijzelf verkopen, wel dat ik "meedoe" omdat ik mijn tijd niet wil verdoen met mensen die alleen maar een opdracht uitvoeren.

De mensen die zelf daadwerkelijk een mondkapje afwegen op grond van feitelijke situatie(s) zul je imo niet zien op drukke plaatsen, laat staan met flitsende functieloze mondlapjes. Mensen die daadwerkelijk betrokken zijn bij en voor hun gezondheid of veiligheid van zichzelf of anderen, houden sws afstand en als het niet anders kan, dragen ze een beter werkend medisch mondkapje.
pi_196308214
Maar los van de morele kant, heb ik ook ernstige twijfels bij de praktische kant van een (indirecte) vaccinatieplicht. Hoe moet ik dat zien? Gaan wij iedereen een vaccinatiebewijs verstrekken dat je bij de ingang van de Efteling, Pinkpop, de kroeg of het restaurant moet laten zien? Of wordt de ondernemer hier niet mee belast en staat tussen de soep en het hoofdgerecht een boa naast je tafel om je even door het systeem te halen?
pi_196308261
quote:
7s.gif Op woensdag 18 november 2020 19:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Al die stoffen die jij opnoemt scheidt het lichaam gewoon uit. Een vaccin niet :') Zou mooi zijn, want dan zou een vaccin nooit werken.
complete onzin
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')