abonnement Unibet Coolblue
pi_196288710
Fipo.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196294410
Antwoord 2 ook binnen.

Nu eens bedenken wat ik er van vind.
pi_196294548
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:51 schreef Uhmmpie het volgende:
Antwoord 2 ook binnen.

Nu eens bedenken wat ik er van vind.
Hmmm klinkt nog niet 100% positief?

Ik zit nog steeds op antwoord te wachten -O-
pi_196294624
H
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hmmm klinkt nog niet 100% positief?

Ik zit nog steeds op antwoord te wachten -O-
het geeft bovenal stof tot nadenken waarom ze willen.. wat ze willen.

jouw antwoord komt vast nog wel :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Uhmmpie op 17-11-2020 22:13:53 ]
pi_196297537
Goedemorgen,

Hier kan iemand niet slapen. Bolletje vol met stress voor de tandarts. Daar moet ik om half negen zijn. En verder heb ik duizend creatieve ideeën, dus ik ben blij wanneer ik naar boven mag
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196298379
Goedemorgen :W

Hoelaat moet je naar de tandarts CotS?

@Uhmmpie ik mag het hopen :D een half jaar geleden hebben ze ook al eens niet geantwoord op een mail. Maar nu was er al over en weer contact dus raar als ze niet meer antwoorden.
pi_196298442
Ze is er nu geloof ik. Succes CotS!

Ik had vorige week een weekje vrij, en nu weer met hernieuwde energie aan het werk. Wel ook druk meteen, want uiteraard een weekje achterstand, en een collega is deze week weg, dus daar komen ook wat acties door mijn kant op.

Ik heb iets 'nieuws' ontdekt O+ Wandelen!!
Pre-corona wandelde ik ook al wel elke lunchpauze met collega's, maar dat verslonste nogal door het thuiswerken. In mijn eentje leek de drempel zoveel hoger. Maar nu doen we 'virtuele'/'digitale' lunchwandelingen samen. Ieder een rondje in zijn eigen omgeving, met een Teamsmeeting verbonden op onze telefoons O+ Zo gezellig!
En sinds vorige week heb ik ook de wandelknooppunten ontdekt. Heel wat kilometers afgelegd inmiddels, en prachtige plekjes in de omgeving ontdekt. (En bijkomend voordeel: ook al 5 coronakilootjes kwijt in de afgelopen maand! *O* )
pi_196298463
Oops nog niet helemaal wakker :)
pi_196298469
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 08:45 schreef Shandaly het volgende:
Ze is er nu geloof ik. Succes CotS!

Ik had vorige week een weekje vrij, en nu weer met hernieuwde energie aan het werk. Wel ook druk meteen, want uiteraard een weekje achterstand, en een collega is deze week weg, dus daar komen ook wat acties door mijn kant op.

Ik heb iets 'nieuws' ontdekt O+ Wandelen!!
Pre-corona wandelde ik ook al wel elke lunchpauze met collega's, maar dat verslonste nogal door het thuiswerken. In mijn eentje leek de drempel zoveel hoger. Maar nu doen we 'virtuele'/'digitale' lunchwandelingen samen. Ieder een rondje in zijn eigen omgeving, met een Teamsmeeting verbonden op onze telefoons O+ Zo gezellig!
En sinds vorige week heb ik ook de wandelknooppunten ontdekt. Heel wat kilometers afgelegd inmiddels, en prachtige plekjes in de omgeving ontdekt. (En bijkomend voordeel: ook al 5 coronakilootjes kwijt in de afgelopen maand! *O* )
Wat fijn dat je wandelen hebt ontdekt :)
En ja die knooppunten zijn ideaal. Even op de kaart of de app kijken en je kan zo een leuke route plannen.
pi_196298472
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 08:49 schreef Sarabi het volgende:
Oops nog niet helemaal wakker :)
c_/
pi_196298614
Hier gewoon tot half 9 geslapen vandaag... dat is in maanden al niet gelukt.
De katers even voorzien van een hapje om 6.15 en toen nog even terug gekropen en zo waar dus nog uitgebreid geslapen.

Denk dat dat ook wel iets zegt over de mail die ik kreeg. Of over het feit dat ik zeker weet dat ze de komende 2 dagen in ieder geval nergens wat zullen gaan horen _O-

@Sarabi toch wel een beetje ook dus nog steeds.

@Shandaly hoe werkt dat precies met die knooppunten dan?
pi_196299585
Zo... om half negen had ik de afspraak. Maar omdat het een opleidingstandarts is heb ik geen flauw idee hoe het staat met min gebit, dat hoor ik de volgende afspraak. Dus tot januari rust

En het duurde anderhalf uur _O-
Straksjes naar bed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196299820
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 09:04 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier gewoon tot half 9 geslapen vandaag... dat is in maanden al niet gelukt.
De katers even voorzien van een hapje om 6.15 en toen nog even terug gekropen en zo waar dus nog uitgebreid geslapen.

Denk dat dat ook wel iets zegt over de mail die ik kreeg. Of over het feit dat ik zeker weet dat ze de komende 2 dagen in ieder geval nergens wat zullen gaan horen _O-

@:sarabi toch wel een beetje ook dus nog steeds.

@:Shandaly hoe werkt dat precies met die knooppunten dan?
op route.nl staan alle knooppunten vermeld, zowel voor de fiets als voor wandelaars. Voor wandelaars zijn er kleine paaltjes met gele driehoekjes die de weg wijzen naar het volgende knooppunt.
pi_196300052
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 10:43 schreef Shandaly het volgende:

[..]

op route.nl staan alle knooppunten vermeld, zowel voor de fiets als voor wandelaars. Voor wandelaars zijn er kleine paaltjes met gele driehoekjes die de weg wijzen naar het volgende knooppunt.
Mja ik heb dat met de fiets weleens geprobeerd... maar ik zag toen niet helemaal welke kant je dan op zou moeten aan de hand van de nummertjes? Keek ik ergens overheen?
Leuke wandelroutes kunnen hier geen kwaad want wij lopen best veel :)
pi_196300279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:01 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja ik heb dat met de fiets weleens geprobeerd... maar ik zag toen niet helemaal welke kant je dan op zou moeten aan de hand van de nummertjes? Keek ik ergens overheen?
Leuke wandelroutes kunnen hier geen kwaad want wij lopen best veel :)
Het is vooral handig dat je maar een paar nummers hoeft te onthouden en niet een hele route met straten.
Maar je moet het van te voren wel plannen.
pi_196300282
Bij de fietsknooppunten staan er groene pijlen bij met de richting en op meerdere punten staan borden met de kaart + knooppunten. Bij de VVV kreeg ik een soort papieren armbanden (of voor om je stuur) waar je de punten op kunt noteren.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196300337




Zo dus. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196300355
Ah de wandelknooppunten hebben geen pijlen :D
pi_196300472
En ondertussen nog steeds geen mail terug -O- we zijn nu bijna 3 dagen verder.
pi_196300503
Grappig hoe dat per regio verschilt, hier zijn er gekleurde pijlen (inclusief cijfer) om de wandelroutes aan te geven.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196300506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:37 schreef Sarabi het volgende:
En ondertussen nog steeds geen mail terug -O- we zijn nu bijna 3 dagen verder.
Zou er gewoon nog een mailtje achteraan sturen, een "joh, ik had dit verstuurd en nog niets gehoord, is 'ie wel aangekomen bij jullie?".
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196300533
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:40 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Zou er gewoon nog een mailtje achteraan sturen, een "joh, ik had dit verstuurd en nog niets gehoord, is 'ie wel aangekomen bij jullie?".
Ja, ik zou dat ook hebben gedaan maar mijn man vindt dat onbeleefd :( grrrr

Nu afgesproken dat we nog 1 dag afwachten.
pi_196300612
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, ik zou dat ook hebben gedaan maar mijn man vindt dat onbeleefd :( grrrr

Nu afgesproken dat we nog 1 dag afwachten.
Eh, ik zit teveel in de lompe hoek geloof ik, even een mailtje ter herinnering dat ze nog wat terug zouden sturen, is vrij normaal. Vaak is dat even tussendoor gelezen en vergeten ze stomweg dat ze daar nog wat op zouden antwoorden. :') Brouwgerelateerd?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196300711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:49 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Eh, ik zit teveel in de lompe hoek geloof ik, even een mailtje ter herinnering dat ze nog wat terug zouden sturen, is vrij normaal. Vaak is dat even tussendoor gelezen en vergeten ze stomweg dat ze daar nog wat op zouden antwoorden. :') Brouwgerelateerd?
Ik zou het niet lomp noemen hoor :) maar goed daar verschillen man en ik dus ook in.

En ja :) we zouden graag een datum willen plannen.
pi_196300730
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik zou het niet lomp noemen hoor :) maar goed daar verschillen man en ik dus ook in.

En ja :) we zouden graag een datum willen plannen.
Oh, dat lompe bedoelde ik vooral "mijn" sector mee. :P Meestal gaat het wel goed uiteindelijk, maar communicatie heeft duidelijk niet de hoogste prioriteit. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196300952
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, ik zou dat ook hebben gedaan maar mijn man vindt dat onbeleefd :( grrrr

Nu afgesproken dat we nog 1 dag afwachten.
Hmm ik zal eens terugbladeren in mn boek.. die hadden daar een heel mooi idee over.
Waar je man het vast niet mee eens is... maar waarvan ik vermoed dat het idd wel werkt _O-
pi_196301217
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:15 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm ik zal eens terugbladeren in mn boek.. die hadden daar een heel mooi idee over.
Waar je man het vast niet mee eens is... maar waarvan ik vermoed dat het idd wel werkt _O-
Wel interessant. Ook dat het dus in meerdere culturen werkt.
pi_196302286
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wel interessant. Ook dat het dus in meerdere culturen werkt.
Schrijver is amerikaans.

Maar ik herken de neiging om als iemand zegt “oh dus eigenlijk interesseert het je niet” de trigger om dat tegen te spreken wel groter is dan wanneer iemand voor de 5e keer vraagt of ik wel geīnteresseerd ben :)

Komt uit https://www.goodreads.com/book/show/38622947
  woensdag 18 november 2020 @ 14:17:46 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196302488
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 14:00 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Schrijver is amerikaans.

Maar ik herken de neiging om als iemand zegt “oh dus eigenlijk interesseert het je niet” de trigger om dat tegen te spreken wel groter is dan wanneer iemand voor de 5e keer vraagt of ik wel geīnteresseerd ben :)

Komt uit https://www.goodreads.com/book/show/38622947
Ik zie hem in Storytel staan. Lijkt me sowieso interessant.

Discussies thuis worden ook genoemd in de introtekst, maar daar heb ik dan direct een beetje mijn twijfels bij. Iemand verbaal kunnen aftroeven is nou niet per se de manier om je relatie leuk te houden. :+
The love you take is equal to the love you make.
pi_196302953
Verder komt het boek wel erg Amerikaans over. Maar dit stukje wat Uhmmpie liet zien, zat wel iets in.
pi_196303139
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 11:01 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja ik heb dat met de fiets weleens geprobeerd... maar ik zag toen niet helemaal welke kant je dan op zou moeten aan de hand van de nummertjes? Keek ik ergens overheen?
Leuke wandelroutes kunnen hier geen kwaad want wij lopen best veel :)
https://www.myfootprints.nl/wandelen/wandelknooppunten-nederland/ voor uitleg en plaatjes.
Afgelopen weekend nog een (korte) wandeling hiermee gemaakt in het centrum van Eindhoven, rondom de Karpendonkse plas. Doordat het daardoor ook een soort speurtocht naar gele driehoekjes was heeft zij er ook veel lol aan gehad. O+

In de stad zie je ze heel veel, ook heel subtiel. Sticker op een lantaarnpaal, op een afvalbak in het park, op de achterkant van een verkeersbord etc.
pi_196303433
Een Lushpakket besteld O+ helaas hadden ze niet meer he grote kerstpakket dus nu een kleinere. Wel meteen veel geld bespaard :D
pi_196303823
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2020 14:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie hem in Storytel staan. Lijkt me sowieso interessant.

Discussies thuis worden ook genoemd in de introtekst, maar daar heb ik dan direct een beetje mijn twijfels bij. Iemand verbaal kunnen aftroeven is nou niet per se de manier om je relatie leuk te houden. :+
Mja ik vind het fijn leesvoer.

Wat helpt is dat ik het ook direct kan toepassen en uittesten.
Ivm toch best wat lastige gesprekken de laatste tijd.

Niet dat ik spontaan volleerd ben...
maae de hoofdstukken over stiltes.. en waarom je eigenlijk veel meer hebt aan nee dan aan ja.. waren toch wel heel handig.
En redelijk makkelijk toepasbaar bleek.

Gecombineerd met verhalen over gijzelingen die hij heeft gedaan.. zodat het geen heel droog theorieverhaal wordt.

En op moment niet de rust in mn hoofd om een uitgebreid leesboek te lezen omdat ik gewoon niet in het verhaal kom omdat mn hoofd na 3-4 pagina’s gewoon weer klaar is qua focus.

En dit zijn gewoon dingen die je op je gemak in stukjes kunt lezen en dan later nog eens mentaal kunt herkauwen.

En aftroeven is niet de tactiek.. maar blootleggen wat de onderlinge motivatie is en daar op inspelen.

Dat is dan wel prettig in een thuissituatie denk ik :)
pi_196312638
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 15:11 schreef Sarabi het volgende:
Een Lushpakket besteld O+ helaas hadden ze niet meer he grote kerstpakket dus nu een kleinere. Wel meteen veel geld bespaard :D
Lekker! Ik was al helemaal het bestaan van Lush vergeten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196312826
Iemand uitschelden als je boos bent zit denk ik ingebakken in de mens. Peuter kent nog geen scheldwoorden, maar heeft het wel nodig te schelden op ons.

'Ik vind jou een, een, een ananas!!!' en rent dan woedend de kamer uit.

Of bij het uitpraten: 'ik noem jou nooit meer een ananas' (met aaien over m'n hoofd).

Kwartier later: 'jij bent een ananas!!!!' :( :( :(
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  donderdag 19 november 2020 @ 01:07:20 #37
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196314188
Alles is ok hier. Mijn pakketjes zijn aangekomen.

https://www.handboogliga.be/handboogschieten/nieuws/outdoor-open/

*O*

Het is een trispot geworden. Toch maar efkes oefenen. Nog niet veel gedaan.

Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196314468
Dat is een mooie uitdaging.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196315151
Goedemorgen. Dit wordt een lange dag :O

Peuter maakte me wakker vannacht en kwam in mijn arm liggen.

'kom maar meisje, ik hou van jou, altijd'
'ook als ik boos ben?'
'ja, ook als je boos bent'
'hmm en ook als jij een ananas bent?'

:')

Eerste klussen zitten er gelukkig op. Als het nog droog wordt gaan we een stuk fietsen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196315654
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 08:08 schreef Sumppi het volgende:
Goedemorgen. Dit wordt een lange dag :O

Peuter maakte me wakker vannacht en kwam in mijn arm liggen.

'kom maar meisje, ik hou van jou, altijd'
'ook als ik boos ben?'
'ja, ook als je boos bent'
'hmm en ook als jij een ananas bent?'

:')

Eerste klussen zitten er gelukkig op. Als het nog droog wordt gaan we een stuk fietsen.
Duidelijk toch wel indruk gemaakt die ananas O+
pi_196315679
Hier net maar weer op de bank gaan zitten.

Ik wilde eigenlijk achter de laptop keuipen maar lief merkte op dat ie een presentatie moest geven van een uur.
Dus maar weer terug op de bank met ontbijt en boek.

Rest ligt nu dus in de kamer waar hij een presentatie geeft :/

Incl koptelefoon en die heb ik nodig om zo even te bellen.
pi_196317233
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 08:08 schreef Sumppi het volgende:
Goedemorgen. Dit wordt een lange dag :O

Peuter maakte me wakker vannacht en kwam in mijn arm liggen.

'kom maar meisje, ik hou van jou, altijd'
'ook als ik boos ben?'
'ja, ook als je boos bent'
'hmm en ook als jij een ananas bent?'

:')

Eerste klussen zitten er gelukkig op. Als het nog droog wordt gaan we een stuk fietsen.
Mooie verhalen weer :D was dat diegene die ook om ons aan het rennen was?

Vanmiddag kans op onweer las ik?
pi_196317235
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 09:08 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier net maar weer op de bank gaan zitten.

Ik wilde eigenlijk achter de laptop keuipen maar lief merkte op dat ie een presentatie moest geven van een uur.
Dus maar weer terug op de bank met ontbijt en boek.

Rest ligt nu dus in de kamer waar hij een presentatie geeft :/

Incl koptelefoon en die heb ik nodig om zo even te bellen.
Oops

Ondertussen je spullen kunnen pakken?
pi_196317252
Ik heb net een uur door blogs gekeken op zoek naar kerstrecepten voor kerstavond.


Vanmiddag naar mijn ouders en daar eens op mijn gemak de adventkalender voor mijn man inpakken.

Volgens mij ben ik al in kerststemming :+
pi_196317273
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mooie verhalen weer :D was dat diegene die ook om ons aan het rennen was?

Vanmiddag kans op onweer las ik?
Ja, die peuter. :Y

Net terug van een rondje fietsen. Her begon erg donker te worden, daarom maar een half uurtje.

En, heb je al achter het mailtje aan gebeld? Of al wat gehoord?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196317291
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Oops

Ondertussen je spullen kunnen pakken?
Yup.. met eigen spullen aan het videobellen O+
pi_196317296
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:12 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Ja, die peuter. :Y

Net terug van een rondje fietsen. Her begon erg donker te worden, daarom maar een half uurtje.

En, heb je al achter het mailtje aan gebeld? Of al wat gehoord?
We hebben vanmorgen gemaild :)
Bellen was misschien slimmer geweest maar we gaan het zien.
pi_196317319
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 08:08 schreef Sumppi het volgende:
Goedemorgen. Dit wordt een lange dag :O

Peuter maakte me wakker vannacht en kwam in mijn arm liggen.

'kom maar meisje, ik hou van jou, altijd'
'ook als ik boos ben?'
'ja, ook als je boos bent'
'hmm en ook als jij een ananas bent?'

:')

Eerste klussen zitten er gelukkig op. Als het nog droog wordt gaan we een stuk fietsen.
:D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196318317
:W tekenles was weer heerlijk
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196318401
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb net een uur door blogs gekeken op zoek naar kerstrecepten voor kerstavond.

Vanmiddag naar mijn ouders en daar eens op mijn gemak de adventkalender voor mijn man inpakken.

Volgens mij ben ik al in kerststemming :+
had ik gisteren ook "last" van

heb de hele muppet kerstshow geluisterd :)

nadat ik dus een heleboel keer frosty the snowman had gedraaid :)

straks maar even proberen wat sinterklaasdichtkunsten op te duiken... want dat is elk jaar weer een ding :)
pi_196318931
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 11:09 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb net een uur door blogs gekeken op zoek naar kerstrecepten voor kerstavond.


Vanmiddag naar mijn ouders en daar eens op mijn gemak de adventkalender voor mijn man inpakken.

Volgens mij ben ik al in kerststemming :+
Goede recepten gevonden? Voor de bbq toch ook?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196322218
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 12:34 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

had ik gisteren ook "last" van

heb de hele muppet kerstshow geluisterd :)

nadat ik dus een heleboel keer frosty the snowman had gedraaid :)

straks maar even proberen wat sinterklaasdichtkunsten op te duiken... want dat is elk jaar weer een ding :)
Ik ben zo slecht met gedichten, ben blij dat ik dat niet meer hoef te doen.
pi_196322230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik ben zo slecht met gedichten, ben blij dat ik dat niet meer hoef te doen.
Resultaat van vandaag: 0 dichtregels :)
pi_196322252
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 13:12 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Goede recepten gevonden? Voor de bbq toch ook?
Dat gedeelde heb ik nog niet uitgezocht :) dat zal vooral voor 2e kerstdag zijn. Met kerstavond komt alleen het vlees van hoofdgerecht van de bbq.

Voor kerstavond zat ik nu te denken aan:
Hartige panna cotta
Chinese tomatensoep
Aardappelgratin met gruyere/stuk vlees/wortels uit de oven
Cheesecake met Licor 43
pi_196322255
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:34 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Resultaat van vandaag: 0 dichtregels :)
Awww
Maar je hebt nog even


En ondertussen antwoord op de mail gehad *O*
pi_196322394
Wel echt raar om kerst niet met de familie te vieren -O- toch 31 jaar wel zo geweest
pi_196322396
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat gedeelde heb ik nog niet uitgezocht :) dat zal vooral voor 2e kerstdag zijn. Met kerstavond komt alleen het vlees van hoofdgerecht van de bbq.

Voor kerstavond zat ik nu te denken aan:
Hartige panna cotta
Chinese tomatensoep
Aardappelgratin met gruyere/stuk vlees/wortels uit de oven
Cheesecake met Licor 43
Oeh! Die cheesecake ben ik heel benieuwd naar. Mijn man vindt Licor 43 erg lekker namelijk.

Klinkt verder ook allemaal goed! :9
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196322412
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Awww
Maar je hebt nog even

En ondertussen antwoord op de mail gehad *O*
*O*

En een positief antwoord zo te zien.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196322413
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:51 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Oeh! Die cheesecake ben ik heel benieuwd naar. Mijn man vindt Licor 43 erg lekker namelijk.

Klinkt verder ook allemaal goed! :9
Dit is het recept dat ik had gevonden:
https://www.dingenvoorvro(...)cebook&utm_medium=fb
pi_196322432
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:52 schreef Sumppi het volgende:

[..]

*O*

En een positief antwoord zo te zien.
Jawel :) nog even wachten op offerte en een datum prikken
pi_196322437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dit is het recept dat ik had gevonden:
https://www.dingenvoorvro(...)cebook&utm_medium=fb
Dat lukt me wel. Dank! :Y)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Jawel :) nog even wachten op offerte en een datum prikken
*O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196322676
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Awww
Maar je hebt nog even


En ondertussen antwoord op de mail gehad *O*
Goed antwoord dus *O*
pi_196322773
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 17:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Awww
Maar je hebt nog even

En ondertussen antwoord op de mail gehad *O*
Super *O*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196323105
Lezing aan het kijken over pubers en risicogedrag

Leuk :)

Nog vermakelijker dat ik het er niet altijd mee eens ben _O-
pi_196330227
Goedemorgen :W

Heb je nog voorbeelden waar je het niet mee eens was Uhmmpie?
pi_196330451
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 08:32 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W

Heb je nog voorbeelden waar je het niet mee eens was Uhmmpie?
Ze hadden bijv een iets aangepaste versie gedaan van de marshmallowtest.
Je zet een kind in een kamer met 1 marshmallow... als ze die niet opeten terwijl de onderzoeker weg is... krijgen ze als de onderzoeker terugkomt 2 marshmallows.
Gaat over uitgestelde beloning dus eigenlijk.

Nu hadden ze dit met pubers gedaan en die moesten kiezen... nu 5¤ of over een week 10.

Maar die marshmallowtest is later ontkracht als werkende test. Dus om daar dan nu je onderzoek op te baseren... is een beetje gek :)

Nou had ze gelukkig nog een hele stapel andere experimentjes gedaan... dus het was evengoed leuk en leerzaam.

Haar conclusie was in ieder geval dat veel puberal gedrag veroorzaakt wordt door testosteron. Ook bij meisjes.
En dat je door testosteron meer risico gaat nemen en de grenzen opzoekt.

En dat dat in zo’n 95% van de gevallen gewoon na de puberteit weer in balans komt en dat je je er als ouder eigenlijk niet te druk over moet maken.
En eerst even moet stil staan bij wat je zelf deed als puber en dat dat ook gewoon goed kwam uiteindelijk.

(Ze had als voorbeeld van risicogedrag rooftopping en skywalking... nou als mijn kind dat gaat doen de komende paar jaar... echt wel dat ik me daar druk over zal maken. Zoek maar eens filmpjes op youtube... oh my!)

Oh en dat jongeren misschien braver lijken doordat ze minder roken, minder drinken, geen onveilige seks hebben en minder spijbelen...
maar dat is kennelijk gewoon ouderwets.

Tegenwoordig nemen ze gewoon andere risico’s.
Zoals drugs, skywalking/rooftopping, lachgas..
pi_196330552
Ontkracht als werkende test? Je bedoelt als voorspeller voor bijvoorbeeld gedragsproblematiek of prestaties op school?

Al gevonden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sumppi op 20-11-2020 09:17:06 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196330677
Interessant, die marshmallows test ben ik volgens mij niet tegen gekomen tijdens mijn studie.

En tja puberteit....heb toch ook altijd het idee dat als de eerste 10-12 jaar opvoeding goed zit dat 99% geen al te rare dingen gaat doen. En dan bedoel ik echt gevaarlijk gedrag. Rebels hoort er natuurlijk (meestal) bij.
  vrijdag 20 november 2020 @ 09:32:55 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196330814
Ik las ‘het puberende brein’ toen de kinderen van mijn broer in die leeftijd waren.

Ik herkende het typische pubergedrag niet bij mezelf, maar wel bij mijn andere broer. En dan kom je toch uit hetzelfde nest. Het is nooit simpel. Hij was toch van zichzelf al extraverter dan ik en ook goed mogelijk dat ik er bij mezelf al een rem op gooide omdat ik als jongste van het gezin de reacties van mijn ouders op mijn oudere broers had meegekregen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_196330885
Ik mis soms zo dat ik geen toegang meer heb tot bepaalde wetenschappelijke artikelen. Dan wil ik wel verder lezen, maar kost het me 35 dollar. :{w
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196330895
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:37 schreef Sumppi het volgende:
Ik mis soms zo dat ik geen toegang meer heb tot bepaalde wetenschappelijke artikelen. Dan wil ik wel verder lezen, maar kost het me 35 dollar. :{w
Herkenbaar gevoel :Y
pi_196330929
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:22 schreef Sarabi het volgende:
Interessant, die marshmallows test ben ik volgens mij niet tegen gekomen tijdens mijn studie.

En tja puberteit....heb toch ook altijd het idee dat als de eerste 10-12 jaar opvoeding goed zit dat 99% geen al te rare dingen gaat doen. En dan bedoel ik echt gevaarlijk gedrag. Rebels hoort er natuurlijk (meestal) bij.
Mja risico’s nemen leer je als het goed is ook van.... het hangt nogal af van welke risico’s je neemt en wat de daadwerkelijke gevolgen zijn.

Hier mezelf altijd voorgehouden dat je er voor de puberteit een zekere common sense in moet zien te krijgen... en dat ze dan wel door de puberteit heen zou moeten helpen.

Dochter is nu 13.... moment van de waarheid :)
pi_196330967
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:37 schreef Sumppi het volgende:
Ik mis soms zo dat ik geen toegang meer heb tot bepaalde wetenschappelijke artikelen. Dan wil ik wel verder lezen, maar kost het me 35 dollar. :{w
Yes dat is frustrerend
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196330998
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:32 schreef Lienekien het volgende:
Ik las ‘het puberende brein’ toen de kinderen van mijn broer in die leeftijd waren.

Ik herkende het typische pubergedrag niet bij mezelf, maar wel bij mijn andere broer. En dan kom je toch uit hetzelfde nest. Het is nooit simpel. Hij was toch van zichzelf al extraverter dan ik en ook goed mogelijk dat ik er bij mezelf al een rem op gooide omdat ik als jongste van het gezin de reacties van mijn ouders op mijn oudere broers had meegekregen.
Hier ook een makkelijke puber.
Misschien ook wel enigzins door omstandigheden.
Toen ik 14 was kookte ik elke dag voor het hele gezin en deed de boodschappen.. en als het zo uit kwam deed ik ook de was nog even.

Dat is al een heel ander leven dan een hoop andere pubers vrees ik :)

Niet zonder eigen belang hoor.. na het eten kon ik dan met vrienden gaan basketballen enzo..
dus uiteindelijk bleef er doordat ik thuis meer deed... ook meer vrije tijd over waar ik echt wat leuks mee deed.
pi_196331002
Van wat ik nu begrijp is de test niet ontkracht als werkende test. Het is alleen wel de vraag wat de test dan precies meet en hoe dat zich verhoudt tot zelfcontrole.

In sum, our findings suggest that although early delay of gratification did indeed correlate with later achievement for children whose mothers had not com- pleted college, the magnitude of this association was highly sensitive to the inclusion of control variables and did not appear to be linear across the delay-of-gratifi- cation distribution.

Van Watts, Duncan en Quan in 2018.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196331192
Koffie. c_/
Voor ik verdwaal in statistische analyses en naar zolder 'moet' om aantekeningen van ruim 10 jaar terug te vinden. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196331275
Toen ik 17 was werd ik uit huis geschopt. Ik begrijp nog altijd niet wat ik verkeerd had gedaan en heb ook geen zin om er nog naar te vragen. Ik denk eigenlijk dat gehoopt werd dat ik binnen een week met hangende pootjes voor de deur zou staan, maar ik regelde een kamer en kocht in de pauze van school een bord, pan en bestek, maakte van een verhuisdoos en een plank een tafel en dat was het dan.

[ Bericht 24% gewijzigd door Sumppi op 20-11-2020 10:18:55 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196331456
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:37 schreef Sumppi het volgende:
Ik mis soms zo dat ik geen toegang meer heb tot bepaalde wetenschappelijke artikelen. Dan wil ik wel verder lezen, maar kost het me 35 dollar. :{w
Check. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:46 schreef Sumppi het volgende:
Van wat ik nu begrijp is de test niet ontkracht als werkende test. Het is alleen wel de vraag wat de test dan precies meet en hoe dat zich verhoudt tot zelfcontrole.

In sum, our findings suggest that although early delay of gratification did indeed correlate with later achievement for children whose mothers had not com- pleted college, the magnitude of this association was highly sensitive to the inclusion of control variables and did not appear to be linear across the delay-of-gratifi- cation distribution.

Van Watts, Duncan en Quan in 2018.
Hmm, dat leest wel als een "er is een verband, maar hoe dat weten we (nog) niet" ja. Het zijn ook wel lastige onderzoeken om kwantificeerbaar te maken natuurlijk.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196331653
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef Sumppi het volgende:
Toen ik 17 was werd ik uit huis geschopt. Ik begrijp nog altijd niet wat ik verkeerd had gedaan en heb ook geen zin om er nog naar te vragen. Ik denk eigenlijk dat gehoopt werd dat ik binnen een week met hangende pootjes voor de deur zou staan, maar ik regelde een kamer en kocht in de pauze van school een bord, pan en bestek, maakte van een verhuisdoos en een plank een tafel en dat was het dan.
misschien deed je ook wel niks verkeerd effectief...
maar kan me voorstellen dat je inmiddels niet meer zit te wachten op het antwoord inderdaad

uiteindelijk kwam je best heel goed terecht volgens mij.

ook niet echt een heel standaardverhaal toch.
pi_196331664
Zo lees ik het ook. Er is een verband, maar het is geen kwestie van oorzaak (impulscontrole) - gevolg (schoolprestaties, gedragsproblematiek).
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196331672
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:26 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Check. :')
[..]

Hmm, dat leest wel als een "er is een verband, maar hoe dat weten we (nog) niet" ja. Het zijn ook wel lastige onderzoeken om kwantificeerbaar te maken natuurlijk.
mja en de oorspronkelijke test bleek te zijn gedaan met vooral kinderen die familie waren van de onderzoekers en hun collega's... dat maakt het ook geen beter verhaal.

test an zich is ook denk ik wel geslaagd..
maar of de bijpassende conclusies ook daadwerkelijk kloppen.. ik denk dat daar nog wat meer onderzoek voor nodig is.
pi_196331706
En zus en ik waren beiden "makkelijke" pubers, maar of dat aan ons lag of aan onze ouders, dat zal ergens in het midden liggen. We kregen in ieder geval een set met regels en de reden waarķm we die set met regels kregen (laat even weten waar je bent, fiets 's nachts niet alleen naar huis maar met een groepje, geef even op tijd een seintje als je niet thuis eet), de rest was vooral zelf ondervinden wat de gevolgen van onze acties waren en verder hadden we het vertrouwen van onze ouders dat we verstandige keuzes maakten. Daardoor ook nooit de "nood tot rebelleren" gevoeld. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196331723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

mja en de oorspronkelijke test bleek te zijn gedaan met vooral kinderen die familie waren van de onderzoekers en hun collega's... dat maakt het ook geen beter verhaal.

test an zich is ook denk ik wel geslaagd..
maar of de bijpassende conclusies ook daadwerkelijk kloppen.. ik denk dat daar nog wat meer onderzoek voor nodig is.
Ja, er is wel het een en ander op te merken aan de opzet van het originele onderzoek. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196331738
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:42 schreef Sumppi het volgende:
Zo lees ik het ook. Er is een verband, maar het is geen kwestie van oorzaak (impulscontrole) - gevolg (schoolprestaties, gedragsproblematiek).
Dit ja. :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

mja en de oorspronkelijke test bleek te zijn gedaan met vooral kinderen die familie waren van de onderzoekers en hun collega's... dat maakt het ook geen beter verhaal.

test an zich is ook denk ik wel geslaagd..
maar of de bijpassende conclusies ook daadwerkelijk kloppen.. ik denk dat daar nog wat meer onderzoek voor nodig is.
Da's inderdaad een weinig diverse groep. Mooi beginonderzoek, het is m'n veld niet echt, dus ik ben er niet héél erg in thuis, maar ik denk wel dat er met een representatieve groep een interessant onderzoek aan kan hangen.

Al blijft het natuurlijk de vraag of er ook een causaal verband gevonden gaat worden. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196331754
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef Sumppi het volgende:
Toen ik 17 was werd ik uit huis geschopt. Ik begrijp nog altijd niet wat ik verkeerd had gedaan en heb ook geen zin om er nog naar te vragen. Ik denk eigenlijk dat gehoopt werd dat ik binnen een week met hangende pootjes voor de deur zou staan, maar ik regelde een kamer en kocht in de pauze van school een bord, pan en bestek, maakte van een verhuisdoos en een plank een tafel en dat was het dan.
Even snel tussendoor nog, wat een heerlijk sterke reactie van 17-jarige jij. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196331764
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:48 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Even snel tussendoor nog, wat een heerlijk sterke reactie van 17-jarige jij. O+
Ja echt he O+
pi_196331788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:44 schreef IJsdraakje het volgende:
En zus en ik waren beiden "makkelijke" pubers, maar of dat aan ons lag of aan onze ouders, dat zal ergens in het midden liggen. We kregen in ieder geval een set met regels en de reden waarķm we die set met regels kregen (laat even weten waar je bent, fiets 's nachts niet alleen naar huis maar met een groepje, geef even op tijd een seintje als je niet thuis eet), de rest was vooral zelf ondervinden wat de gevolgen van onze acties waren en verder hadden we het vertrouwen van onze ouders dat we verstandige keuzes maakten. Daardoor ook nooit de "nood tot rebelleren" gevoeld. :+
mja... ik dus ook niet echt...

maar mijn broertjes, 5 jaar jonger... hebben zich van die regels geen barst aangetrokken.
(en het eindresultaat is ook wel ietsje anders... )

dus kennelijk kom je er niet alleen met "handige ouders". :)
pi_196331813
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:51 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

mja... ik dus ook niet echt...

maar mijn broertjes, 5 jaar jonger... hebben zich van die regels geen barst aangetrokken.
(en het eindresultaat is ook wel ietsje anders... )

dus kennelijk kom je er niet alleen met "handige ouders". :)
Nee, het was voor ons een goede aanpak toen (blijkbaar, want we redden ons best aardig nu we volwassen zijn ook), maar het is geen universeel werkende formule. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 20 november 2020 @ 11:21:19 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196332316
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef Sumppi het volgende:
Toen ik 17 was werd ik uit huis geschopt. Ik begrijp nog altijd niet wat ik verkeerd had gedaan en heb ook geen zin om er nog naar te vragen. Ik denk eigenlijk dat gehoopt werd dat ik binnen een week met hangende pootjes voor de deur zou staan, maar ik regelde een kamer en kocht in de pauze van school een bord, pan en bestek, maakte van een verhuisdoos en een plank een tafel en dat was het dan.
:o
The love you take is equal to the love you make.
pi_196337084
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:10 schreef Sumppi het volgende:
Toen ik 17 was werd ik uit huis geschopt. Ik begrijp nog altijd niet wat ik verkeerd had gedaan en heb ook geen zin om er nog naar te vragen. Ik denk eigenlijk dat gehoopt werd dat ik binnen een week met hangende pootjes voor de deur zou staan, maar ik regelde een kamer en kocht in de pauze van school een bord, pan en bestek, maakte van een verhuisdoos en een plank een tafel en dat was het dan.
Jezus wat erg en wat heb ik veel respect voor ej
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196337221
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:41 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

misschien deed je ook wel niks verkeerd effectief...
maar kan me voorstellen dat je inmiddels niet meer zit te wachten op het antwoord inderdaad

uiteindelijk kwam je best heel goed terecht volgens mij.

ook niet echt een heel standaardverhaal toch.
Nee, geen standaardverhaal en ik denk dat ik bang ben dat de verhalen over die tijd wat uiteenlopen. Dat de herinneringen vertekend zijn, zoals dat wel vaker is. Dat we nooit op een lijn zullen komen wat dat betreft. Daarom vraag ik er niet naar. Ik heb ooit een -halfbakken- excuus gekregen over hoe een en ander toen ging, dus daar doe ik het maar mee. Ik heb wel geluk gehad met heel lieve vrienden en andere mensen die een goed voorbeeld voor me waren. :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:48 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Even snel tussendoor nog, wat een heerlijk sterke reactie van 17-jarige jij. O+
Zo had ik het nog nooit bekeken. Heb er de hele middag over na moeten denken. :D

Goede regels hadden je ouders, trouwens.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196337254
En Uhmmpie, volgens mij gaat het de komende jaren helemaal leuk worden met een puber in huis. Je komt wel relaxed over en jullie hebben het volgens mij ook goed samen (de basis ook).
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196337388
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:29 schreef Sumppi het volgende:
En Uhmmpie, volgens mij gaat het de komende jaren helemaal leuk worden met een puber in huis. Je komt wel relaxed over en jullie hebben het volgens mij ook goed samen (de basis ook).
So far gaat het goed.. maar je weet het natuurlijk nooit met pubers... maar ik heb goede hoop :)
pi_196337404
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:26 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Nee, geen standaardverhaal en ik denk dat ik bang ben dat de verhalen over die tijd wat uiteenlopen. Dat de herinneringen vertekend zijn, zoals dat wel vaker is. Dat we nooit op een lijn zullen komen wat dat betreft. Daarom vraag ik er niet naar. Ik heb ooit een -halfbakken- excuus gekregen over hoe een en ander toen ging, dus daar doe ik het maar mee. Ik heb wel geluk gehad met heel lieve vrienden en andere mensen die een goed voorbeeld voor me waren. :Y
[..]

Zo had ik het nog nooit bekeken. Heb er de hele middag over na moeten denken. :D

Goede regels hadden je ouders, trouwens.
Eens met ijsdraakje hoor.

En ook met de rest trouwens.
Hier ook ingewikkeld met mijn vader.. maar weinig hoop dat ie ooit snapt hoe dat voor mij was.
Het is zoals het is.. kunnen we achteraf ook niks meer aan veranderen.
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:39:27 #95
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196339429
quote:
14s.gif Op donderdag 19 november 2020 04:19 schreef Sumppi het volgende:
Dat is een mooie uitdaging.
Eerste manche afgewerkt van de Outdoor Open 18M en ik sta voorlopig op de tweede plaats bij Dames Compound Senior.







[ Bericht 1% gewijzigd door Pinnenmutske op 20-11-2020 20:04:50 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196339599
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:40 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Eens met ijsdraakje hoor.

En ook met de rest trouwens.
Hier ook ingewikkeld met mijn vader.. maar weinig hoop dat ie ooit snapt hoe dat voor mij was.
Het is zoals het is.. kunnen we achteraf ook niks meer aan veranderen.
Toch schrijnend dat dat begrip er dan waarschijnlijk niet komt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:39 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Eerste manche afgewerkt en ik sta voorlopig op de tweede plaats bij Dames Compound Senior.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heel tof! Je hebt je sport wel gevonden! ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196339642
Ik wilde dit weekend beginnen met een nieuw breiproject, maar de bestelling die ik zondag gedaan heb is nog niet verzonden. -O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196339982
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:58 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Toch schrijnend dat dat begrip er dan waarschijnlijk niet komt.
[..]

Heel tof! Je hebt je sport wel gevonden! ^O^
Hmm mja.. 3 jaar terug was het “ik heb jullie eigenlijk een beetje verwaarloosd en dochterlief heeft ook best weleens minder gehad dan de andere kleinkinderen.. ik ga het helemaal anders doen!”

Prompt een veel te duur verjaardagskado voor dr.
En daar is het bij gebleven.

Het is zoals het is. Ik kan er wat van vinden maar ik denk dat de kans klein is dat er wat veranderd.
pi_196339986
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:01 schreef Sumppi het volgende:
Ik wilde dit weekend beginnen met een nieuw breiproject, maar de bestelling die ik zondag gedaan heb is nog niet verzonden. -O-
Nou zeg -O-
pi_196342484
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:01 schreef Sumppi het volgende:
Ik wilde dit weekend beginnen met een nieuw breiproject, maar de bestelling die ik zondag gedaan heb is nog niet verzonden. -O-
Ow balen... Even bellen?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196342508
Hier morgen een themadag. Alleen papier. Dus papercraft en tekenen en journals...

Even een keer wat anders

En mijn piano van zolder halen (elektrische hoor ;) )
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196343745
Piano staat klaar *O*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196343874
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Piano staat klaar *O*
Lekker bezig

Niet vergeten naar bed te gaan he

Hier op de bank nog op de nintendo switch aa het spelen ipv het geplande op tijd naar bed.

Normaal ben ik degene die ineens ongepland savonds en de weekenden aan de slag moet....
maar deze keer andersom.. vrees dat ik straks toch naar bed ga

En als dit nog heel lang duurt... dat de gemaakte plannen voor morgen ongetwijfeld gaan verzandwn in op de bank hangen.
  zaterdag 21 november 2020 @ 00:23:44 #104
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196343972
Last van mijn linkerarm maar ik kan rusten tot 1 december voor de 2de manche
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196344003
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 00:23 schreef Pinnenmutske het volgende:
Last van mijn linkerarm maar ik kan rusten tot 1 december voor de 2de manche
Volgens mij gaat dat goedkomen

Ik hoor mensen “call it a day” roepen.
Was al in bed gekropen maar toch nog samen slapen dus.
pi_196344020
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 00:08 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Lekker bezig

Niet vergeten naar bed te gaan he

Hier op de bank nog op de nintendo switch aa het spelen ipv het geplande op tijd naar bed.

Normaal ben ik degene die ineens ongepland savonds en de weekenden aan de slag moet....
maar deze keer andersom.. vrees dat ik straks toch naar bed ga

En als dit nog heel lang duurt... dat de gemaakte plannen voor morgen ongetwijfeld gaan verzandwn in op de bank hangen.
Knuffel meid :* ik weet je niet zo goed advies te geven. Denk aan jezelf en let op jezelf en wees lief voor jezelf. Je bent een topmens dus pas op jezelf

Ik ga wel naar bed hoor
Straks
Beetje hyper. Beetje bipo en een beetje schizo en dat mengt allemaal door elkaar heen nu
Oh en dat snufje ptss erbij ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196344930
Goedemorgen!

Als iedereen zo fris en fruitig wakker wordt als ik, dan is alles goed deze dag ;)

Vandaag wil ik beginnen met tekenen (naja ben ik al mee begonnen) en uitgebreid met mijn bujo in de weer. Misschien ook met mijn zwarte bujo... Misschien mijn artjournal. Klooien met papier iig. En vanavond aan de babysokjes

Zin in deze dag
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196345223
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 06:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen!

Als iedereen zo fris en fruitig wakker wordt als ik, dan is alles goed deze dag ;)

Vandaag wil ik beginnen met tekenen (naja ben ik al mee begonnen) en uitgebreid met mijn bujo in de weer. Misschien ook met mijn zwarte bujo... Misschien mijn artjournal. Klooien met papier iig. En vanavond aan de babysokjes

Zin in deze dag
Hier wel wakker... wat minder fris en fruitig :)

Lief van Je gisteravond. Uiteindelijk lagen we er hlaf 1 en sliepen we ongeveer een halve minuut later denk ik
Maar even zien wat we doen vanavond. Op zich niet slecht geslapen in ieder geval.

Planning vandaag: rustig aan :)
pi_196345300
Goedemorgen :W

Fris en fruitig na zo'n korte nacht CotS?

Wij zijn aan het wachten op de klusjesman.
pi_196345331
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 07:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hier wel wakker... wat minder fris en fruitig :)

Lief van Je gisteravond. Uiteindelijk lagen we er hlaf 1 en sliepen we ongeveer een halve minuut later denk ik
Maar even zien wat we doen vanavond. Op zich niet slecht geslapen in ieder geval.

Planning vandaag: rustig aan :)
Lekker dat je zo snel insliep :*

Succes met rustig aandoen :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196345341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:09 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W

Fris en fruitig na zo'n korte nacht CotS?

Wij zijn aan het wachten op de klusjesman.
Ja :) misschien doe ik later lekker een dutje. Maar nu lekker crea aan het haken

Wachten op klusjesmannen is wat minder. Heb je een beetje goed tijdsframe
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196345359
Tussen 8 en 9. Maar de vorige keer kwam ie ook 1,5u te laat :')
pi_196345390
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Piano staat klaar *O*
*O*

Wat speel je?

Stiekem hoop ik dat een van de kinderen later piano zou willen spelen en dat ik dan lekker kan luisteren. Zelfs als het mis gaat vind ik het niet vervelend om naar te luisteren. :)

Maar alleen mijn middelste dochter vindt muziek maken erg leuk en heeft nu bedacht dat ze eerst blokfluitles wil en daarna trompet. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196345405
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:24 schreef Sarabi het volgende:
Tussen 8 en 9. Maar de vorige keer kwam ie ook 1,5u te laat :')
Oh lekker dan. Ik duim voor je dat ze op tijd komen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196345418
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:28 schreef Sumppi het volgende:

[..]

*O*

Wat speel je?

Stiekem hoop ik dat een van de kinderen later piano zou willen spelen en dat ik dan lekker kan luisteren. Zelfs als het mis gaat vind ik het niet vervelend om naar te luisteren. :)

Maar alleen mijn middelste dochter vindt muziek maken erg leuk en heeft nu bedacht dat ze eerst blokfluitles wil en daarna trompet. :+
Ik heb nul talent. Momenteel met de HP muziek uit de films. Systeem na systeem bikkelen

Snap ik! Piano is fijn om naar te luisteren. Trompet is ook gaaf en blokfluit is altijd een goede start
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196345458
Dat lijkt me best moeilijke muziek om te spelen. Goed dat je doorbikkelt. Daar geloof ik meer in dan in talent en dat het maar aan zou komen waaien.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196345571
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh lekker dan. Ik duim voor je dat ze op tijd komen
Dan heeft ie nog 1 minuut :')
pi_196345670
Je zou denken dat jullie de eersten zijn vandaag.

Bij ons hebben ze ooit eens 8 uur gezegd en toen stonden ze er om 7 uur. Dat is ook minder. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196345689
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:11 schreef Sumppi het volgende:
Je zou denken dat jullie de eersten zijn vandaag.

Bij ons hebben ze ooit eens 8 uur gezegd en toen stonden ze er om 7 uur. Dat is ook minder. :')
Nou hij belt net dat ie om 13u komt :') dit was dus wel de laatste keer dat we hem vragen.
pi_196345853
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nou hij belt net dat ie om 13u komt :') dit was dus wel de laatste keer dat we hem vragen.
Die man maakt geen trouwe klanten zo.
pi_196345870
Lekker dan. :{
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196345906
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ow balen... Even bellen?
Donderdag al gebeld. :Y De bezetting is minder en meer mensen bestellen nu handwerkspullen, vandaar. Ik hoopte dat het dan vrijdag op de bus zou gaan, maar helaas. Ik ben nu maar aan een nieuwe puzzel begonnen. En ik zag dat er een nieuw seizoen van The Durrells in Corfu online staat. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196345939
En we kijken de Spaanse versie van Orange Is The New Black via Netflix. Het is spannender, donkerder en serieuzer. Alleen kan dat natuurlijk niet overdag. Breien kan wel als de kinderen lekker spelen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  zaterdag 21 november 2020 @ 10:36:42 #124
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196346438
Pijnstiller genomem want pijn zat al in mijn hand.

Vandaag rustig aan dus.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196346677
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:36 schreef Pinnenmutske het volgende:
Pijnstiller genomem want pijn zat al in mijn hand.

Vandaag rustig aan dus.
Maar wel heel goed geschoten gister :)

Leuke sport volgens mij.
Heb het 1x gedaan ooit op fantasyfair.. vond het toen best erg leuk
  zaterdag 21 november 2020 @ 11:08:07 #126
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196346772
Ik schiet rechtshandig en van die arm geen last.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196346775
Lief nog steeds aan het werk trouwens...

Alweer sinds 8 uur.

Ondertussen heb ik sinterklaaskadootjes ingepakt O+
pi_196347070
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 09:31 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Die man maakt geen trouwe klanten zo.
Neuh

Nouja even 10km wezen wandelen *O*
Verder hopen dat het straks wel echt gefixed is.
pi_196347669
Hij is er bijna :)

Hier maar eens klaar maken voor de grote huiswisseling straks.

Zie onze spelletjesavond vanavond ook wel in de soep lopen zo eigenlijk
pi_196347692
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 12:34 schreef Uhmmpie het volgende:
Hij is er bijna :)

Hier maar eens klaar maken voor de grote huiswisseling straks.

Zie onze spelletjesavond vanavond ook wel in de soep lopen zo eigenlijk
Hopelijk komt de spelletjesavond toch goed O+
En anders misschien morgen?

De katten zijn er trouwens niet mee eens dat we ze op de slaapkamer hebben opgesloten. Normaal liggen ze daar ook de hele dag maar nu is het natuurlijk niet goed.
pi_196347726
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 12:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hopelijk komt de spelletjesavond toch goed O+
En anders misschien morgen?

De katten zijn er trouwens niet mee eens dat we ze op de slaapkamer hebben opgesloten. Normaal liggen ze daar ook de hele dag maar nu is het natuurlijk niet goed.
Haha blijven katten he.

En de spelletjesavond... tja het is zoals het is vrees ik. Even afwachten maar
pi_196348060
Guess what....hij is er natuurlijk nog niet.
pi_196348413
Hallelujah er wordt gewerkt
pi_196348956
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 13:37 schreef Sarabi het volgende:
Hallelujah er wordt gewerkt
Half uur te laat ook nog.

Maar het belangrijkste; word het al waar je op hoopt?
pi_196349132
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 14:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Half uur te laat ook nog.

Maar het belangrijkste; word het al waar je op hoopt?
Gedeeltelijk :')
Iemand anders komt over 1u het glas brengen......
Dus daar wachten we nu nog op.
pi_196349141
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 14:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Gedeeltelijk :')
Iemand anders komt over 1u het glas brengen......
Dus daar wachten we nu nog op.
Dus al met al kost het je toch heel de dag nog. Beetje jammer
pi_196349215
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 13:37 schreef Sarabi het volgende:
Hallelujah er wordt gewerkt
Super!!! Wel wat laat geloof ik :')
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196349399
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 14:50 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dus al met al kost het je toch heel de dag nog. Beetje jammer
Ja....

Achja we zijn ondertussen gewoon aan het brouwen in de keuken 🙂
pi_196349698
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja....

Achja we zijn ondertussen gewoon aan het brouwen in de keuken 🙂
Hier ondertussen maar het houten knutselpakket weer uit de kast getrokken...

Ik heb niet het idee dat we straks nog ergens heen gaan. Zelfs al zou hij klaar zijn.... denk ik niet dat ie nog veel behoefte heeft inmiddels.
pi_196349891
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:51 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hier ondertussen maar het houten knutselpakket weer uit de kast getrokken...

Ik heb niet het idee dat we straks nog ergens heen gaan. Zelfs al zou hij klaar zijn.... denk ik niet dat ie nog veel behoefte heeft inmiddels.
Jammer

Wil het knutselpakket een beetje lukken?
pi_196350262
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:51 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hier ondertussen maar het houten knutselpakket weer uit de kast getrokken...

Ik heb niet het idee dat we straks nog ergens heen gaan. Zelfs al zou hij klaar zijn.... denk ik niet dat ie nog veel behoefte heeft inmiddels.
Knuffel...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196350268
Hier compleet tegen de plannen ingegaan, was wel leuk :) nu even YouTube en daarna weer lekker naar boven om te tekenen en haken enz
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196350304
Het raam is gemaakt *O*
pi_196350448
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 16:54 schreef Sarabi het volgende:
Het raam is gemaakt *O*
Super!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196351086
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 16:54 schreef Sarabi het volgende:
Het raam is gemaakt *O*
*O* *O*

En ja erg jammer van de spelletjes...
maar denk dat we het allebei niet heel erg laat gaan maken.
Dus balen van het afzeggen... maar andere keer gaat het vast beter :)

En mn houtknutsel bijna af.. maar zere vingers en daardoor net per ongeluk klein stukje bijna door de midden. Rest komt morgen wel :)
  zaterdag 21 november 2020 @ 20:47:09 #146
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_196353444
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:28 schreef Sumppi het volgende:

[..]

*O*

Wat speel je?

Stiekem hoop ik dat een van de kinderen later piano zou willen spelen en dat ik dan lekker kan luisteren. Zelfs als het mis gaat vind ik het niet vervelend om naar te luisteren. :)

Maar alleen mijn middelste dochter vindt muziek maken erg leuk en heeft nu bedacht dat ze eerst blokfluitles wil en daarna trompet. :+
Trompet is een heel goed idee 8-)

Hoe oud is je dochter?
Ik ben met trompet begonnen toen ik 7 was (en klaar met wisselen) en ruim 27 jaar later doe ik het nog steeds met veel plezier *O*
Het ligt nu, helaas, even stil, omdat we geen geschikte ruimte hebben om met voldoende afstand te kunnen repeteren met (delen van) het orkest, maar ik probeer het thuis wel een beetje bij te houden -O-
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_196353531
Wat leuk dat je trompet speelt! En zo lang al.
Ze is bijna 7 en moet nog beginnen met wisselen. Is het belangrijk om eerst te wisselen voor het spelen van trompet?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196355807
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:51 schreef Sumppi het volgende:
Wat leuk dat je trompet speelt! En zo lang al.
Ze is bijna 7 en moet nog beginnen met wisselen. Is het belangrijk om eerst te wisselen voor het spelen van trompet?
Kan je de oudste niet ook opmuziek krijgen? Mijn oudste van nu 8 vond t niets en riep altijd dat ze niet wilde.. Ik heb vanaf de kleuters gezegd dat ze in groep 5 een jaar iets moest spelen en daarna zouden we wel zien (dan zou ze in het schoolorkest kunnen in groep 6 en de autonomie van zelf naar de andere locatie ervoor is echt iets voor haar).. Ze wilde niet, maar als het echt mķest dan maar blokfluit samen met haar jongere broertje (die wilde héél graag)..September gestart..
Drie keer raden wie er nu zelfs de blokfluit meesleept naar vriendinnetjes om te laten horen wat ze al kan en wie alle geleerde liedjes inmiddels ook op de piano kan?
pi_196356952
Als hij het wil proberen kan dat, maar hij was er niet voor te porren en koos twee andere activiteiten. Daar is hij nu ook druk genoeg mee. Wie weet, later.

Leuk dat je oudste om is! :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196357196
Ik vind het wel jammer dat ik het als kind nooit geleerd heb... Hierdoor ben ik nu nogal een stunter ermee. Maar wel een met veel plezier
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196358225
Goedemorgen!

Gisteren tot het geniale idee gekomen dat ik mijn eettafel ook als tekentafel kan gebruiken. Ik kwam niet tot tekenen in dit huis omdat mijn bureau te klein is. En nu pas bedenk ik me een zes persoons eettafel te hebben.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196358468
Hmm poes wil in bed

En dat kan alleen als ik er uit ben _O-

Die van mij komen er vooral bij liggen als je er nog wel in ligt.
pi_196358758
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:38 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
Morning :W
pi_196358764
Wat zijn iedereens plannen voor vandaag?

Wij hebben een online filmmarathon met vrienden vandaag.
pi_196358850
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 08:51 schreef Sarabi het volgende:
Wat zijn iedereens plannen voor vandaag?

Wij hebben een online filmmarathon met vrienden vandaag.
Dat klinkt leuk :)

Hier belt lief net in voor werk.... dus weinig.
Al geloof ik wel dat er wat dingen zijn gebeurd vannacht die inzicht geven...
dus ben benieuwd...

Na de lunch weer richting mijn huis...

Verder weinig plannen..
beetje op whatsapp aan het kletsen met vrienden over onze katten... want 1 van hen heeft een nieuw kitten O+
Echt te cute maar dan mogen alle andere katten ook weer even in beeld _O-

Wonen verspreid over oostenrijk, engeland, argentinie, turkije en nederland.. dus kennen elkaar vooral online. Bezoekplannen wel.. maar in praktijk duurt dat lang en bovendien wilde ik afgelopen zomer naar engeland.. en dat ging dus mooi niet door :)
Net als turks bezoek aan nederland van afgelopen voorjaar.... mooi niet dus.

Maar het heeft geen haast... we doen het al jaren zo... (kennen elkaar via een fb groep.. de groep bestaat niet echt meer... maar op whatsapp is het nog steeds heel gezellig O+ )

Dus vooral wederom rust op de planning hier.

Boodschappenlijstje maken voor de tulband die ik zaterdag af wil hebben... beetje sinterklaaskadootjes inpakken en wat gedichtjes zien te verzinnen...
(Dat laatste ben ik echt zo slecht in... maar last minute lukt het vaak wel.. een patroon dat ik ook dit jaar weer ga proberen te doorbreken want echt handig is het niet _O- )
  zondag 22 november 2020 @ 09:48:38 #157
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196359140
:W

Dag van de wetenschap online

Verder uitrusten denk ik.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196359759
Ooops weer in slaap gevallen

Wat bijzonder zo'n groepje Uhmmpie. Hopelijk lukt het ooit om af te spreken :)
pi_196360172
Welke films gaan jullie kijken, Sarabi?

En nu het ook over katten gaat: welke kattenbakkorrels gebruiken jullie het liefst? En nog tips om de geur tegen te gaan? Twee keer per dag scheppen helpt niet genoeg, vind ik.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196360208
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:23 schreef Sumppi het volgende:
Welke films gaan jullie kijken, Sarabi?

En nu het ook over katten gaat: welke kattenbakkorrels gebruiken jullie het liefst? En nog tips om de geur tegen te gaan? Twee keer per dag scheppen helpt niet genoeg, vind ik.
Moeten we nog gaan beslissen :) we hebben wel een short list. Zal het vanavond laten weten.

Ik schep maar om de dag :@ ik heb die absorberende korrel van AH
Denk dat het vooral door het dure eten komt dat het niet stinkt en ook niet zo'n grote hoeveelheid is
pi_196360246
Wat grappig zo'n diverse facebookgroep. Wat was jullie gezamenlijke interesse, Uhmmpie?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196360270
Eten kunnen we natuurlijk ook nog wat mee proberen. :Y Daar had ik nog niet aan gedacht.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196360437
Ah eerste film is net besloten, dat wordt Jojo Rabbit.
pi_196360600
Lijkt me een goede keus!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196360609
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:28 schreef Sumppi het volgende:
Wat grappig zo'n diverse facebookgroep. Wat was jullie gezamenlijke interesse, Uhmmpie?
Eigenlijk het onderwerp waar het nooit meer over gaat _O-
Of zelden...
maar de oorspronkelijke gezamelijke interesse enige jaren geleden was boeken.. en dan stephen king in het bijzonder.

Gaat het natuurlijk nog steeds af en toe wel over.. maar na al die tijd weet je zo veel van elkaar dat het ook niet daar tot beperkt blijft.
Heel gemeleerd groepje ook... qua alles eigenlijk.
Leeftijd, lifestyle, inkomen, werk..
En toch heel begaan met elkaar. Echt leuk O+
pi_196360627
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Moeten we nog gaan beslissen :) we hebben wel een short list. Zal het vanavond laten weten.

Ik schep maar om de dag :@ ik heb die absorberende korrel van AH
Denk dat het vooral door het dure eten komt dat het niet stinkt en ook niet zo'n grote hoeveelheid is
Same here.. hier geen duur grit maar ook zo’n klontvormend grit.. maar dus ook geen rare luchtjes.
Wel graanvrij eten.. dus dat scheelt weer “afval”.
  zondag 22 november 2020 @ 17:09:14 #167
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196365156
Vandaag echt een natte baaldag.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196365195
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 17:09 schreef Pinnenmutske het volgende:
Vandaag echt een natte baaldag.
Howcome?

Ik denk je blijft lekker binnen?
  zondag 22 november 2020 @ 18:07:12 #169
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_196366207
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 11:57 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Same here.. hier geen duur grit maar ook zo’n klontvormend grit.. maar dus ook geen rare luchtjes.
Wel graanvrij eten.. dus dat scheelt weer “afval”.
Hier 2 volwassen katten en 4 kittens, allemaal aan het graanvrij voer (brokken en natvoer) en barf. Ik heb nog 2 gewone bakken staan en een litterrobot. Ik gebruik Sanicat de roze verpakking. En soms als ze net gepoept hebben ruik je het. Oh, de gewone bakken schep ik 1 keer per dag. Hopelijk volgende maand de 2de litterrobot dan blijft er 1 gewone kattenbak over, want 1 volwassen kat wil niet in de litterrobot. :D
  zondag 22 november 2020 @ 19:10:55 #170
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196367356
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 17:11 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Howcome?

Ik denk je blijft lekker binnen?
Dat. Volgens mij door de pijn aan mijn arm(en)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196367592
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 19:10 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Dat. Volgens mij door de pijn aan mijn arm(en)
Dat is minder...
Voorzichtig beetje rekken en strekken vandaag.. zodat het morgen niet erger is?
En spierbalsem... ik geloofde er nooit zo in maar sinds het skateboarden behoorlijk meer vrienden geworden met dat concept.
  zondag 22 november 2020 @ 19:56:05 #172
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196368067
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:27 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat is minder...
Voorzichtig beetje rekken en strekken vandaag.. zodat het morgen niet erger is?
En spierbalsem... ik geloofde er nooit zo in maar sinds het skateboarden behoorlijk meer vrienden geworden met dat concept.
Probeer ik maar het ligt volledig aan mezelf.

Lang geleden en dan ineens 10 setjes schieten.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196368155
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2020 19:56 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Probeer ik maar het ligt volledig aan mezelf.

Lang geleden en dan ineens 10 setjes schieten.
Maar wel goed geschoten... dat dan weer wel :)
pi_196371380
Oke nu even rustig worden. Morgen een spannend gesprek. En ik loop te stuiteren. Dus even lekker sokje breien. Tekenen was ook fijn en maar even rustig aan doen. Alles opgeschreven wat ik voel en denk war belangrijk is
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196373327
Succes met het gesprek vandaag. :*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196373461
Goedemorgen :W

Net de jaarlijkse Black Friday aanbiedingen voor vaatwastabletten besteld :')
pi_196373512
Succes vandaag CotS

En veel olezier met een jaar lang weer vaatwasseren @Sarabi :)

Hier zo maar even wat nuttigs doen in de ochtend en begin van de middag even de laatste inkopen doen voor sinterklaas zonder dochterlief en dan maar even zien wanneer dochterlief tijd heeft na school om mee te gaan want dat had ik beloofd.
pi_196374132
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:20 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W

Net de jaarlijkse Black Friday aanbiedingen voor vaatwastabletten besteld :')
:')
pi_196374206
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:26 schreef Uhmmpie het volgende:
Succes vandaag CotS

En veel olezier met een jaar lang weer vaatwasseren @:sarabi :)

Hier zo maar even wat nuttigs doen in de ochtend en begin van de middag even de laatste inkopen doen voor sinterklaas zonder dochterlief en dan maar even zien wanneer dochterlief tijd heeft na school om mee te gaan want dat had ik beloofd.
Leuk al die Sinterklaas dingen O+

Hier verloopt de ochtend anders dan gepland :( lekkage op zolder. Dus of CV ketel of wasmachine. Wasmachine is nu aan het afpompen dus zo eens goed kijken.
  maandag 23 november 2020 @ 10:45:14 #180
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_196374364
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:20 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W

Net de jaarlijkse Black Friday aanbiedingen voor vaatwastabletten besteld :')
:D

En shit, lekkage is kut. -O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196374767
Het lijkt mee te vallen. 3 weken geleden is de ketel bijgevuld en ik denk dat er toen tegen de afvoerbuis is gestoten. Die zat niet helemaal goed meer.
Even afwachten of dit het ook echt was, maar verder kan ik niets ontdekken.
pi_196375297
Ik zou trouwens nog laten weten welke films we gisteren gezien hebben.

Jojo rabbit
Elite squad
Weathering with you
Grand piano
pi_196375318
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:12 schreef Sarabi het volgende:
Het lijkt mee te vallen. 3 weken geleden is de ketel bijgevuld en ik denk dat er toen tegen de afvoerbuis is gestoten. Die zat niet helemaal goed meer.
Even afwachten of dit het ook echt was, maar verder kan ik niets ontdekken.
hmm ik ga voor je duimen

lekkage is niet tof
  maandag 23 november 2020 @ 11:54:00 #184
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_196375344
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 11:12 schreef Sarabi het volgende:
Het lijkt mee te vallen. 3 weken geleden is de ketel bijgevuld en ik denk dat er toen tegen de afvoerbuis is gestoten. Die zat niet helemaal goed meer.
Even afwachten of dit het ook echt was, maar verder kan ik niets ontdekken.
Zou prettig zijn als het inderdaad zo simpel verholpen is. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196378436
Vanavond nog 'even' op en neer naar Zwolle voor een bestelling :)
Dit keer gaat mijn man iemand meeten die hij al jaren alleen online spreekt.
pi_196378716
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 15:41 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond nog 'even' op en neer naar Zwolle voor een bestelling :)
Dit keer gaat mijn man iemand meeten die hij al jaren alleen online spreekt.
Ah tof
Dat deed ik met op een cul-meet met fiets. Al jaren (denk wel 20 ofzo.. je verzint het niet) contact maar nooit gezien

Was echt superleuk dus.. heel veel plezier gewenst!! :)
pi_196378792
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 15:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ah tof
Dat deed ik met op een cul-meet met fiets. Al jaren (denk wel 20 ofzo.. je verzint het niet) contact maar nooit gezien

Was echt superleuk dus.. heel veel plezier gewenst!! :)
Wow dat is wel echt lang.
  maandag 23 november 2020 @ 17:41:24 #188
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196380132
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 20:02 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar wel goed geschoten... dat dan weer wel :)
Dat wel.

Vandaag boodschappen gedaan maar nu overprikkeld
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196380272
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2020 17:41 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Dat wel.

Vandaag boodschappen gedaan maar nu overprikkeld
Ik moest nette kleding hebben...
koptelefoon O+

Ondanks dat iedereen nu natuurlijk op 1,5m blijft en alleen noodzakelijk winkelt...
moesten er mensen toch weer IN mij wachten voor de kassa... en wemelde het van de kinderen die winkelen maar stom vonden.

Zo blij met mn muziekje dan...
en minstens zo blij dat ik weer naar huis kon met nieuwe broek en 2 sollicitatie-proof blousjes.
Oh en met een nieuwe pyama die voor dochterlief elk jaar standaard in de sint-zak gaat... maar waarvoor ik deze keer dus voor na de primark moest -O-
(Wel een coole van velours met baby yoda erop :) )

Dus ik leef met je mee.
pi_196380663
en nu zit ik in pyjama te wachten op pizza.. terwijl ik me zojuist besef dat ik ook even langs de buren moet zo nog.

nou is mn pyjama wel onwijs schattig... en de buren zijn echte schatten.
maar toch.. misschien maar even omkleden zo weer _O-
  maandag 23 november 2020 @ 19:05:37 #191
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196381463
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:51 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik moest nette kleding hebben...
koptelefoon O+

Ondanks dat iedereen nu natuurlijk op 1,5m blijft en alleen noodzakelijk winkelt...
moesten er mensen toch weer IN mij wachten voor de kassa... en wemelde het van de kinderen die winkelen maar stom vonden.

Zo blij met mn muziekje dan...
en minstens zo blij dat ik weer naar huis kon met nieuwe broek en 2 sollicitatie-proof blousjes.
Oh en met een nieuwe pyama die voor dochterlief elk jaar standaard in de sint-zak gaat... maar waarvoor ik deze keer dus voor na de primark moest -O-
(Wel een coole van velours met baby yoda erop :) )

Dus ik leef met je mee.
Hier vooral eten en drinken.

Witte t shirt om op te tekenen.

Gewoon effe de grens over want alles is hier dicht (buiten de voeding dan maar pokkeduurder dan in Nederland)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196387794
Zo dan.. kind is heel de dag weg en dan morgen heeft ze studiedag.
Maar niet vrij... want de leraren hebben inmiddels door dat de leerlingen ook prima thuis kunnen werken dus hebben ze een flinke stapel thuiswerk opgekregen :)

Ik denk dat er evengoed wel wat ruimte is morgen om de sinterklaaskadootjes te kopen... want dat is gister niet gelukt. Althans het deel met dochterlief niet.

Verder zit er een velours-aanvoelende pyama in mn tas met baby yoda er op :)
Dus dat is wel goed geslaagd O+
pi_196388178
Goedemorgen :)

Vandaag weer eens naar de knutselclub. Verder vannacht bijna een tweede babysokjes af gekregen. Hierna nog een paar voor een andere baby en dan weer knuffeltjes haken denk ik :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196388190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 08:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen :)

Vandaag weer eens naar de knutselclub. Verder vannacht bijna een tweede babysokjes af gekregen. Hierna nog een paar voor een andere baby en dan weer knuffeltjes haken denk ik :)
Ik kwam vandeweek weer dat boek vol lappenpopjes tegen.. blijft leuk

Maar mijn omgeving zit meer in de bijna-pubers dan in de babies eigenlijk dus heb hem (alweer) maar gewoon laten staan.
pi_196388534
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 08:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik kwam vandeweek weer dat boek vol lappenpopjes tegen.. blijft leuk

Maar mijn omgeving zit meer in de bijna-pubers dan in de babies eigenlijk dus heb hem (alweer) maar gewoon laten staan.
Ja... Zulke boeken ken ik. Veel te leuk! Diep in mijn hart wil ik het poppenboek van Arne en Carlos hebben, maar dat laat ik nou altijd staan ;)

Even geduld en die pubers krijgen baby's ;) (als volwassene dan). En voor jezelf maken? Of is dat een dom idee?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196388566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 09:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja... Zulke boeken ken ik. Veel te leuk! Diep in mijn hart wil ik het poppenboek van Arne en Carlos hebben, maar dat laat ik nou altijd staan ;)

Even geduld en die pubers krijgen baby's ;) (als volwassene dan). En voor jezelf maken? Of is dat een dom idee?
Nou niet zo heel dom.. maak de knuffels ook vooral omdat ik ze leuk vind tenslotte

Ondertussen maar even terug in bed gekropen met mn boek. Hoef eigenlijk (behalve opruimen) niks.. en het is “die tijd van de maand” en heb het echt zo idioot koud weer. Meestal is dat savonds... ga ik vroeg naar bed en is het de volgende dag weer klaar.
Overdag is minder handig
pi_196388578
Goedemorgen :W

Net even naar de apotheek geweest, was lekker rustig.
pi_196388596
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 09:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nou niet zo heel dom.. maak de knuffels ook vooral omdat ik ze leuk vind tenslotte

Ondertussen maar even terug in bed gekropen met mn boek. Hoef eigenlijk (behalve opruimen) niks.. en het is “die tijd van de maand” en heb het echt zo idioot koud weer. Meestal is dat savonds... ga ik vroeg naar bed en is het de volgende dag weer klaar.
Overdag is minder handig
Ow vervelend... Sterkte lieverd :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196390043
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 17:51 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik moest nette kleding hebben...
koptelefoon O+

Ondanks dat iedereen nu natuurlijk op 1,5m blijft en alleen noodzakelijk winkelt...
moesten er mensen toch weer IN mij wachten voor de kassa... en wemelde het van de kinderen die winkelen maar stom vonden.

Zo blij met mn muziekje dan...
en minstens zo blij dat ik weer naar huis kon met nieuwe broek en 2 sollicitatie-proof blousjes.
Oh en met een nieuwe pyama die voor dochterlief elk jaar standaard in de sint-zak gaat... maar waarvoor ik deze keer dus voor na de primark moest -O-
(Wel een coole van velours met baby yoda erop :) )

Dus ik leef met je mee.
Heb je een sollicitatiegesprek?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196390192
Er werd net een doos gebracht met daarop: 'Pietenpost' en een 'Pakje van de Sint'. :D <O) Nieuwsgierig!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196390208
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:02 schreef Sumppi het volgende:
Er werd net een doos gebracht met daarop: 'Pietenpost' en een 'Pakje van de Sint'. :D <O) Nieuwsgierig!
Spannend :D
pi_196390385
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:52 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Heb je een sollicitatiegesprek?
2 zelfs begrijp ik net.
Spannend wel dus :)
pi_196390444
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:16 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

2 zelfs begrijp ik net.
Spannend wel dus :)
Succes *O*
pi_196390472
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:16 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

2 zelfs begrijp ik net.
Spannend wel dus :)
Spannend! *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  dinsdag 24 november 2020 @ 12:24:15 #205
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_196390496
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:16 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

2 zelfs begrijp ik net.
Spannend wel dus :)
Spannend! En succes. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196390646
Diegene waar ik net over werd gebeld is wel grappig.

Ze zoeken een vrouw die in een mannenwereld kan werken....
(Nou heb ik meer dan 1 zo’n bedrijf op mn cv)

Maar als vrouw in zo’n bedrijf... is gewoon echt heel leuk.
Mits je je dus niet laat gek maken. _O-
pi_196393047
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 12:35 schreef Uhmmpie het volgende:
Diegene waar ik net over werd gebeld is wel grappig.

Ze zoeken een vrouw die in een mannenwereld kan werken....
(Nou heb ik meer dan 1 zo’n bedrijf op mn cv)

Maar als vrouw in zo’n bedrijf... is gewoon echt heel leuk.
Mits je je dus niet laat gek maken. _O-
Aan de ene kant lijkt het me fijner dan met allemaal vrouwen te moeten werken :')

Nou Pakjesavond gaat hier waarschijnlijk alleen maar eten worden. We wilden daarna eigenlijk nog een quiz doen maar dat ligt helemaal aan de temperatuur in de partytent :D
Achja gaat er ook meer om dat we even als gezin samen zijn.

Met kerst ga ik dan denk ik ook een brunch buffet doen. Dat kan mooi overdag en is ook niet avondvullend.
pi_196393420
Pakjesavond vieren we hier natuurlijk voor de kinderen. Dan zullen we 's middags allemaal samen hapjes maken voor 's avonds. Ik heb er veel zin in! In het pakket zaten handpoppen (pieten, Sint en het paard), een puzzel, schilderspul en heel veel lekkers! O+ Opa had het verstuurd. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196393431
Een brunch buffet lijkt me elke Kerst wel heel fijn. :Y)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196393510
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:07 schreef Sumppi het volgende:
Pakjesavond vieren we hier natuurlijk voor de kinderen. Dan zullen we 's middags allemaal samen hapjes maken voor 's avonds. Ik heb er veel zin in! In het pakket zaten handpoppen (pieten, Sint en het paard), een puzzel, schilderspul en heel veel lekkers! O+ Opa had het verstuurd. O+
Wat lief van opa O+

Wij doen natuurlijk geen pakjes meer met pakjesavond maar normaal is gourmetten de traditie.
pi_196394045
Gourmetten vind ik ook leuk. :9 Alleen met onze peuter wat stressvol, omdat ze alles zelf wil doen. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196394054
Tante van m'n man is overleden aan covid-19 en haar man is ook besmet. ;(
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196394076
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:55 schreef Sumppi het volgende:
Tante van m'n man is overleden aan covid-19 en haar man is ook besmet. ;(
-O- gecondoleerd

Hoe gaat het nu met hem?
pi_196394564
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:55 schreef Sumppi het volgende:
Tante van m'n man is overleden aan covid-19 en haar man is ook besmet. ;(
Oh naar :(
En dr man ook nog ziek..
pi_196394607
Hier... wel pakjesavond gewoon omdat we dat leuk vinden.
Nu bezig met het wassen van citroenen omdat ik citroenrasp en sap nodig heb :)

Nou ben ik normaal instaat om citroenrasp in een potje te kopen... maar dat is gesuikerd dus dan heb ik geen idee hoeveel te gebruiken gezien er ook nog een boel suiker in gaat.
En nog nooit gemaakt.. dus hoop dat het lukt _O-

Maar klinkt bij jullie ook gezellig. En uiteindelijk is dat natuurlijk waar het om gaat.

Ik moet dus nog even een gedicht verzinnen.
Meerdere eigenlijk.
  dinsdag 24 november 2020 @ 17:35:32 #216
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196394627
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:55 schreef Sumppi het volgende:
Tante van m'n man is overleden aan covid-19 en haar man is ook besmet. ;(
Sterkte
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196394923
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

-O- gecondoleerd

Hoe gaat het nu met hem?
Emotioneel weet ik het eigenlijk niet. En verder begreep ik dat hij niet zo ziek is, maar wel net positief getest.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2020 17:35 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Sterkte
Dankje.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196394966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 17:34 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier... wel pakjesavond gewoon omdat we dat leuk vinden.
Nu bezig met het wassen van citroenen omdat ik citroenrasp en sap nodig heb :)

Nou ben ik normaal instaat om citroenrasp in een potje te kopen... maar dat is gesuikerd dus dan heb ik geen idee hoeveel te gebruiken gezien er ook nog een boel suiker in gaat.
En nog nooit gemaakt.. dus hoop dat het lukt _O-

Maar klinkt bij jullie ook gezellig. En uiteindelijk is dat natuurlijk waar het om gaat.

Ik moet dus nog even een gedicht verzinnen.
Meerdere eigenlijk.
Maakt de rest ook gedichten? Lijkt me heel leuk om het nog te blijven vieren met oudere kinderen (in jouw geval dochter).
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  dinsdag 24 november 2020 @ 18:28:19 #219
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196395321
Ik heb me vergist van satésaus hihi.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196395664
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:01 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Maakt de rest ook gedichten? Lijkt me heel leuk om het nog te blijven vieren met oudere kinderen (in jouw geval dochter).
Jazeker.. alleen dochterlief normaal niet.
Maar die was ik toch van plan ook gewoon aan het werk te zetten dit jaar :)
pi_196402182
Goedemorgen :W

Vandaag voor het eerst sinds maart weer even mijn nichtje zien
pi_196402198
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:40 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W

Vandaag voor het eerst sinds maart weer even mijn nichtje zien
Leuk! Veel plezier :)
pi_196402358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 08:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Leuk! Veel plezier :)
Thanks :) het is maar even iets ophalen maar toch
pi_196403387
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 09:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Thanks :) het is maar even iets ophalen maar toch
dat is toch weer meer dan de afgelopen maanden bij elkaar :)
  woensdag 25 november 2020 @ 10:38:57 #225
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196403558
Quarantaine
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196403756
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:38 schreef Pinnenmutske het volgende:
Quarantaine
Jij?
  woensdag 25 november 2020 @ 10:57:55 #227
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196403825
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Jij?
Ja want de pa is getest ivm bronchitis en ik was bij hem geweest.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196403879
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:57 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Ja want de pa is getest ivm bronchitis en ik was bij hem geweest.
Oh balen... maar niet ziek?
En niet onbelangrijk: hoe gaat het met je vader?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 25 november 2020 @ 11:04:25 #229
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196403897
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:02 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Oh balen... maar niet ziek?
En niet onbelangrijk: hoe gaat het met je vader?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig niet. Uitslag is volgens mij nog niet binnen. Hij hoest wel met die bronchitis.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196404027
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:04 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Gelukkig niet. Uitslag is volgens mij nog niet binnen. Hij hoest wel met die bronchitis.
Hmm ben benieuwd. Hoop voor jullie dat het meevalt.
pi_196404303
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 10:22 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

dat is toch weer meer dan de afgelopen maanden bij elkaar :)
Dat sowieso. Ze had helaas wel slecht nieuws -O- moeilijk als je elkaar dan nu niet kan knuffelen.
pi_196404679
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat sowieso. Ze had helaas wel slecht nieuws -O- moeilijk als je elkaar dan nu niet kan knuffelen.
Dat vind ik wel het meeste nare van deze tijd ja.
pi_196406922
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 11:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat sowieso. Ze had helaas wel slecht nieuws -O- moeilijk als je elkaar dan nu niet kan knuffelen.
Voelt ook onnatuurlijk hč. Rot. -O-

Hopelijk een negatieve test voor je vader, Pinnenmutske.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196407311
Ja raar....


Hoe is het verder met iedereen?
  woensdag 25 november 2020 @ 14:52:11 #235
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196407648
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:31 schreef Sarabi het volgende:
Ja raar....


Hoe is het verder met iedereen?
Bwah
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196407669
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:31 schreef Sarabi het volgende:
Ja raar....


Hoe is het verder met iedereen?
Ik heb hier 1 kater in kersttrui
De ander krijgt ook zo

Dochter had ook sokken erbij maar gek genoeg werd dat niet gewaardeerd _O-
pi_196407706
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:53 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik heb hier 1 kater in kersttrui
De ander krijgt ook zo

Dochter had ook sokken erbij maar gek genoeg werd dat niet gewaardeerd _O-
Wow ik vind een trui al knap hoor

Krijgen we foto's te zien? :D
pi_196407722
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wow ik vind een trui al knap hoor

Krijgen we foto's te zien? :D
Ze moeten zo een fotoshoot doen met dochterlief _O-
pi_196408191


De heren hebben dan weer geen poseerzin...

Hier in chillmodus op de schoorsteen dus :)
  woensdag 25 november 2020 @ 16:02:30 #240
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196408563
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]

De heren hebben dan weer geen poseerzin...

Hier in chillmodus op de schoorsteen dus :)
Aaawww ❤
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 25 november 2020 @ 17:09:44 #241
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_196409532
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]


De heren hebben dan weer geen poseerzin...

Hier in chillmodus op de schoorsteen dus :)
_O-
  woensdag 25 november 2020 @ 17:20:23 #242
370431 drakin
vurig typje
pi_196409701
Dat die trui nog aan is :o
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_196409712
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:20 schreef drakin het volgende:
Dat die trui nog aan is :o
Nog steeds ook bij diegene op de foto.
De andere heeft hem inmiddels uitgetrokken.

Geen slagaderlijke bloedingen ook ofzo..
  woensdag 25 november 2020 @ 17:22:58 #244
370431 drakin
vurig typje
pi_196409748
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:20 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nog steeds ook bij diegene op de foto.
De andere heeft hem inmiddels uitgetrokken.

Geen slagaderlijke bloedingen ook ofzo..

Vergeet meneer dat hij kat is? _O-
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_196409777
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:22 schreef drakin het volgende:

[..]

Vergeet meneer dat hij kat is? _O-
Vorig had hij dat kerstpakje van de hema... die je ook voor mensen had.. de halve dag aan. Maar die capuchon vond ie wel irritant... dit valt duidelijk wel mee :)

En volgens mij heeft ie dat nooit geweten... want je kunt echt alles met hem uithalen
pi_196410137
Dat je onder de douche uit komt en dan pas ziet dat er geen handdoeken liggen....
Washandjes zijn toch niet zo handig om af te drogen :')
  woensdag 25 november 2020 @ 17:49:14 #247
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196410238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:42 schreef Sarabi het volgende:
Dat je onder de douche uit komt en dan pas ziet dat er geen handdoeken liggen....
Washandjes zijn toch niet zo handig om af te drogen :')
Ik heb dat ook wel eens hoor. :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196410370
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:49 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Ik heb dat ook wel eens hoor. :@
Regelmatig... en zeker nu het winter is ben ik staat om naar boven te appen dat iemand me moet komen redden met een handdoek _O-

(Badkamer is hier beneden, woonkamer boven... en de slaapkamer waar de handdoeken liggen is ijskoud swinters)
pi_196410530
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:42 schreef Sarabi het volgende:
Dat je onder de douche uit komt en dan pas ziet dat er geen handdoeken liggen....
Washandjes zijn toch niet zo handig om af te drogen :')
Met een washandje. _O-

Gaan je katten niet achteruit of zijwaarts met zo'n trui, Uhmmpie? :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  woensdag 25 november 2020 @ 18:08:11 #250
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196410533
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:57 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Regelmatig... en zeker nu het winter is ben ik staat om naar boven te appen dat iemand me moet komen redden met een handdoek _O-

(Badkamer is hier beneden, woonkamer boven... en de slaapkamer waar de handdoeken liggen is ijskoud swinters)
Ik woon in een duplex appartement. Gelukkig is het in mijn badkamer lekker warm maar beneden in de woonkamer kouder.

Meestal leg ik de grote handdoek al klaar.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196410668
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:08 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Ik woon in een duplex appartement. Gelukkig is het in mijn badkamer lekker warm maar beneden in de woonkamer kouder.

Meestal leg ik de grote handdoek al klaar.
Ja ik ook.. en als ik het thuis vergeet is het minder erg... want om het hoekje van de badkamer en in de gang is het warm.

Maar mijn lief heeft swinters overdag het slaapkamerraam open staan. Prima op zich... maar niet nat en bloot _O-
  woensdag 25 november 2020 @ 18:20:53 #252
370431 drakin
vurig typje
pi_196410688
Nooit last van, zoveel handdoeken in huis :D
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_196410721
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:20 schreef drakin het volgende:
Nooit last van, zoveel handdoeken in huis :D
In huis genoeg ja...
maar zeker bij mijn lief thuis vergeet ik het echt te vaak.

@Sumppi nee hoor... ene ligt nu met trui boven de kachel te slapen.
De ander was hem na een uurtje wel zat dus die loopt gewoon weer zonder.
  woensdag 25 november 2020 @ 18:38:10 #254
370431 drakin
vurig typje
pi_196410960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:22 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

In huis genoeg ja...
maar zeker bij mijn lief thuis vergeet ik het echt te vaak.

@:sumppi nee hoor... ene ligt nu met trui boven de kachel te slapen.
De ander was hem na een uurtje wel zat dus die loopt gewoon weer zonder.
Zet je hem aan het werk om een handdoek te brengen
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_196410977
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:38 schreef drakin het volgende:

[..]

Zet je hem aan het werk om een handdoek te brengen
Uhu... natuurlijk O+
pi_196415069
De score vandaag..
diverse kadootjes.
Deels online dus gewoon.

Kleding voor de puber..

1 surprise die al in de zak met kadootjes zit.

2 surprises die nog staan te drogen voor de laatste hand er aan gelegd kan worden.
Een theeblik nog zonder opdruk.
Een grijze kater nog zonder pootjes.
Beiden nog ruim voorzien van natte verf.. en geen kadootje.

3 gedichtjes klaar om opgeschreven te worden.
1 gedicht waar ik nog niet helemaal tevreden over ben.

Morgen nog maar rondje inpakken en gedichtjes schrijven. Eens zien of de surprises droog zijn...
dochterlief mag de ene zelf afmaken morgen.
De andere is voor mijn lief die hier dus ook is morgen.. dus dat wordt een last minuutje op vrijdag.

Verder.. opruimen uitgesteld tot morgen..
Want de gemiddelde hobbyclub zou schrikken van de bende hier _O-

Een ongecontroleerde hoeveelheid knutselspul in huis ook. Dus enige dat ik nog hoefde te halen... was een fles zwarte verf en een paar nieuwe kwasten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196415120
Oh en net de kater maar ontdaan van zn trui..
echt gewillig was hij niet _O-

Snap het wel.. ding is zacht en warm. Soort van permanent prive dekentje _O-
Stopte even mn hand er in... dat was toch wel heel lekker warm O+

Maar vind het toch prettiger als ik kan zien wanneer ie er klaar mee is.
En ik even kan helpen met uittrekken dan dus.
pi_196417665
Goedemorgen :W

Gisteren goed bezig geweest dus Uhmmpie :)

Aan het wachten op AH.
pi_196417794
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 08:19 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W

Gisteren goed bezig geweest dus Uhmmpie :)

Aan het wachten op AH.
En gezellig en leuk.

Vanochtend om half 7 heeft ze nog even de letters op het theeblik gemaakt..
beloofd ze straks even netjes af te werken als het wit is opgedroogd.

Dan moet alleen het kadootje er nog in... maar ze heeft her en der ook zwart bijgewerkt... dus het moet eerst drogen weer vrees ik :)
pi_196417966
Goedemorgen

Hier gaat het een beetje rampzalig.
Straks hulpverlener over de vloer.

Maar dat maakt niet uit. Komt allemaal goed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196418017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 08:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen

Hier gaat het een beetje rampzalig.
Straks hulpverlener over de vloer.

Maar dat maakt niet uit. Komt allemaal goed
Het komt altijd goed.
Succes tot die tijd O+
pi_196418194
Rustig aan CotS
pi_196418848
Komt goed :* dank jullie

Het is niks ernstigs hoor :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196420109
Tijd vliegt hier..
10 kadootjes inpakken verder..
moet er nog steeds een tulband gebakken worden.

Dus nu eerst maar kadootjes van lief.. want die komt straks hierheen.

En daarna maar eens de keuken induiken.
  donderdag 26 november 2020 @ 12:00:03 #265
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196420317
Pa is negatief getest maar ik blijf nog eventjes in quarantaine.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196420518
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 11:40 schreef Uhmmpie het volgende:
Tijd vliegt hier..
10 kadootjes inpakken verder..
moet er nog steeds een tulband gebakken worden.

Dus nu eerst maar kadootjes van lief.. want die komt straks hierheen.

En daarna maar eens de keuken induiken.
Je bent er maar druk mee :)

Wij zijn ondertussen voorbereidingen aan het treffen om vanavond weer thuis te kunnen brouwen.
Brouwen voor de verkoop lijkt echt geen vooruitgang in te zitten :( zou bijna op zoek gaan naar een andere brouwerij, maar er zijn er bijna geen met deze oplage -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarabi op 26-11-2020 12:30:59 ]
pi_196420628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Je bent er maat druk mee :)

Wij zijn ondertussen voorbereidingen aan het treffen om vanavond weer thuis te kunnen brouwen.
Brouwen voor de verkoop lijkt echt geen vooruitgang in te zitten :( zou bijna op zoek gaan naar een andere brouwerij, maar er zijn er bijna geen met deze oplage -O-
mja wij vieren het zaterdag al.. dus geen uistelopties meer :)

ondertussen discussie met school want ze zijn ons vergeten met de 10 minutengesprekken.

en... lastig met dat brouwen..
en het is geen optie om toch iets meer te doen?
of is dat meteen echt heel veel?
pi_196420659
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:30 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

mja wij vieren het zaterdag al.. dus geen uistelopties meer :)

ondertussen discussie met school want ze zijn ons vergeten met de 10 minutengesprekken.

en... lastig met dat brouwen..
en het is geen optie om toch iets meer te doen?
of is dat meteen echt heel veel?
Oja dat is waar ook :)
En vervelend van school, kunnen ze er nog iets tussen plannen.

Qua verkoop geloof ik wel dat het goed zou komen alleen moeten we dan zelf flink wat geld inleggen en dat hebben we gewoon niet. En weer crowdfunding waren we eigenlijk niet van plan :+
pi_196420809
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Oja dat is waar ook :)
En vervelend van school, kunnen ze er nog iets tussen plannen.

Qua verkoop geloof ik wel dat het goed zou komen alleen moeten we dan zelf flink wat geld inleggen en dat hebben we gewoon niet. En weer crowdfunding waren we eigenlijk niet van plan :+
crowdfunding is ook best lastig denk ik?
want je moet wel even eerst al die zieltjes winnen :)

en vanavond.. zal wel niet.
maar het is online.. dus wat mij betreft kan het ook een andere keer.
en het is maar 10 minuten... dus je zou denken.. dat het ergens een moment wel moet kunnen.
pi_196420856
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

crowdfunding is ook best lastig denk ik?
want je moet wel even eerst al die zieltjes winnen :)

en vanavond.. zal wel niet.
maar het is online.. dus wat mij betreft kan het ook een andere keer.
en het is maar 10 minuten... dus je zou denken.. dat het ergens een moment wel moet kunnen.
Nouja de vorige keer hadden we binnen 2 dagen 1800 euro (heel veel meer dan ons doel was). En sindsdien volgen veel meer mensen ons avontuur. Maar we hebben juist iedereen steeds verteld dat we dat deze keer niet gingen doen. Dus het moet heel raar lopen, wil ik het toch gaan doen.
Soms zit ik te denken aan geld lenen van familie, maar je hoort altijd dat daar alleen maar gezeik van komt.

Achja ben gewoon even gefrustreerd.

Ja zou je zeker zeggen....
Bij jou dochter zal het gesprek sowieso niet zo spannend zijn heb ik het idee?
pi_196420919
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nouja de vorige keer hadden we binnen 2 dagen 1800 euro (heel veel meer dan ons doel was). En sindsdien volgen veel meer mensen ons avontuur. Maar we hebben juist iedereen steeds verteld dat we dat deze keer niet gingen doen. Dus het moet heel raar lopen, wil ik het toch gaan doen.
Soms zit ik te denken aan geld lenen van familie, maar je hoort altijd dat daar alleen maar gezeik van komt.

Achja ben gewoon even gefrustreerd.

Ja zou je zeker zeggen....
Bij jou dochter zal het gesprek sowieso niet zo spannend zijn heb ik het idee?
mja ligt aan je familie denk ik :)
die ken jij beter dan ik
en zolang je het relatief snel kunt terugbetalen zal het meevallen denk ik
het wordt lastiger als je dat niet kunt om wat voor reden dan ook

en op zich gaat het prima..
behalve dat we graag eens van de wiskunde docent hadden willen horen hoe het nou echt zit
want de verhalen die hier thuis doorsijpelen zijn niet zo fijn
en inmiddels ish et bijna kerst en hebben ze 1 toets gehad...
die door het hele leerjaar met een gemiddelde ergens rond de 3 is gemaakt

maarja.. dat staat dus wel op dr rapport en gezien ze er toch al niet zo'n held in was... word het lastig ophalen naar een voldoende vrees ik
dus toch wel benieuwd naar hoe het zit nu... en niet onbelangrijk.. wat wij kunnen doen.
want afgelopen toets (waar nog geen cijfer van is) had ik het binnen 5 minuten uitgelegd hoe het werkte
en ik ben GEEN wiskunde wonder ofzo... dus dat is wel een beetje vreemd.
  donderdag 26 november 2020 @ 16:57:31 #272
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196423747
Ik sta nu op de 4de plaats.

Hopelijk krijgt iedereen een aandenken.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196423835
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:50 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

mja ligt aan je familie denk ik :)
die ken jij beter dan ik
en zolang je het relatief snel kunt terugbetalen zal het meevallen denk ik
het wordt lastiger als je dat niet kunt om wat voor reden dan ook

en op zich gaat het prima..
behalve dat we graag eens van de wiskunde docent hadden willen horen hoe het nou echt zit
want de verhalen die hier thuis doorsijpelen zijn niet zo fijn
en inmiddels ish et bijna kerst en hebben ze 1 toets gehad...
die door het hele leerjaar met een gemiddelde ergens rond de 3 is gemaakt

maarja.. dat staat dus wel op dr rapport en gezien ze er toch al niet zo'n held in was... word het lastig ophalen naar een voldoende vrees ik
dus toch wel benieuwd naar hoe het zit nu... en niet onbelangrijk.. wat wij kunnen doen.
want afgelopen toets (waar nog geen cijfer van is) had ik het binnen 5 minuten uitgelegd hoe het werkte
en ik ben GEEN wiskunde wonder ofzo... dus dat is wel een beetje vreemd.
Ah ja dan snap ik dat je wel even een gesprek wil.
pi_196424208
Vandaag verplichte extra wiskundeles...
en ze zei: nou ik weet nu precies wat ik niet snapte en dat snap ik nu wel... en ook wat ik lastig vind en waar ik dan op moet letten.

Onderwerp: delen/vermenigvuldigen van breuken met 1 onbekende.

Weet ook niet meer precies hoe dat zat
Weet wel dat ik het makkelijker vond dan zonder onbekenden _O-

Straks maar eens laten uitleggen hoe dat werkt...
heeft deze mams ook weer wat geleerd.

Plus de herkansingstoets is een week uitgesteld.
Zodat ze deel 2 van de toets ook nog kunnen oefenen.

(Wel van een andere leerkracht... dat dan weer wel.)
  donderdag 26 november 2020 @ 18:10:52 #275
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196424602
Ik ben heel slecht in wiskunde/rekenen maar probeer toch bij te scholen.

Niveau 8 tot 9 jaar :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Pinnenmutske op 26-11-2020 18:32:28 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196424690
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:10 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik ben heel slecht in wiskunde maar probeer toch bij te scholen.

Niveau 8 tot 9 jaar :@
Dan heet het nog rekenen :)
Daar was dochter ook al niet goed in.
Die is in groep 8 op rekenles geweest buiten school om. Sinds die tijd gaat het een stuk beter.
Maar blijft lastig. Het duurt vaak gewoon lang voor het kwartje valt... en je hoeft maar 1 detail te missen... en dan blijf je natuurlijk prutsen.
pi_196424783
Rekenen vond ik altijd wel leuk en kon ik ook wel goed.
Wiskunde was helaas heel anders, ook wel wat jaren slecht/geen onderwijs in gehad.
pi_196426122
saaiste vak op school, na 1 keer uitleggen snap je het toch? Waarom moet je dan elke dag dezelfde op en aftreksommetjes maken, en alles wat daarna kwam, daarom wiskunde zsm laten vallen al vond ik de ruimtelijke vormen wel weer leuk.

Deze vind ik wel leuk de uitleg erbij, af en toe dan. https://wiskundeacademie.nl/
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_196431900
Goedemorgen :)

Hier is iemand alweer een tijd wakker.en heb echt zin in een creatieve dag. Alleen boodschappen en huishouden boven moet eventjes. Aan de boodschappen koppel ik even een wandeling.

Nu aan het haken. Misschien een papercraftpakketje van de action maken... En sowieso even lekker borduren

Ook een kerststal van Fimo staat op de planning. De schaapjes en Jezus zijn al gemaakt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196433060
Jammer om te horen dat het nog steeds niet echt goed gaat CotS.
pi_196433133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:54 schreef Sarabi het volgende:
Jammer om te horen dat het nog steeds niet echt goed gaat CotS.
Vandaag voelt als een goede dag aan :*

En er is een slaapplan waar ik me aan houd. Dus ik heb vertrouwen. Verwacht wel meer te gaan slapen wanneer ik er weer aan gewend ben om niet om op achterlijke tijden te gaan slapen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:07:13 #282
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_196433203
Pfff, Swap en Sinterpluis (sinterklaas voor dieren) zijn de deur uit. *O* Nu nog 2 Round Robin boekjes en 2 boekjes uit de andere groep (want daar is ruzie) en dan kan ik eindelijk verder met de kerstkaarten....ik heb er pas 15 en moet er 50 hebben. :o

Alle andere hobby's staan dus even stil. -O-
pi_196433231
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:07 schreef Patapon het volgende:
Pfff, Swap en Sinterpluis (sinterklaas voor dieren) zijn de deur uit. *O* Nu nog 2 Round Robin boekjes en 2 boekjes uit de andere groep (want daar is ruzie) en dan kan ik eindelijk verder met de kerstkaarten....ik heb er pas 15 en moet er 50 hebben. :o

Alle andere hobby's staan dus even stil. -O-
Je bent er maar druk mee :)

Ik was blij dat ik maar 8 kaartjes 'moest' maken. Nu moet ik ze alleen niet vergeten te versturen hahaha.
pi_196433384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:07 schreef Patapon het volgende:
Pfff, Swap en Sinterpluis (sinterklaas voor dieren) zijn de deur uit. *O* Nu nog 2 Round Robin boekjes en 2 boekjes uit de andere groep (want daar is ruzie) en dan kan ik eindelijk verder met de kerstkaarten....ik heb er pas 15 en moet er 50 hebben. :o

Alle andere hobby's staan dus even stil. -O-
Wow... Dat is veel werk allemaal... Veel succes en plezier
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196433451
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:07 schreef Patapon het volgende:
Pfff, Swap en Sinterpluis (sinterklaas voor dieren) zijn de deur uit. *O* Nu nog 2 Round Robin boekjes en 2 boekjes uit de andere groep (want daar is ruzie) en dan kan ik eindelijk verder met de kerstkaarten....ik heb er pas 15 en moet er 50 hebben. :o

Alle andere hobby's staan dus even stil. -O-
Daar zou ik een heel jaar voor nodig hebben denk ik :)

Nog steeds pien de muis hier liggen.
Helpt niet dat ik toeren van 12-18 steken en dat dan 30 keer... mateloos irritant vind natuurlijk.
Maar goed.. stukje bij beetje groeien de beentjes...
daarna nog armpjes en dan hoeft ie enkel nog oortjes en in elkaar.
Maar speciaal nu de beentjes en dan de oortjes als laatst... want dan zijn ze maar af :)
pi_196433475
Ik haak ook echt te weinig de afgelopen weken....alleen tot nu toe 3 toeren deze week.

Zometeen mijn vader wegbrengen met de auto. Maar allebei een mondkapje op, blijft raar.
pi_196433645
Ah ja... Volgens mij heb ik jullie haaktijd gejat ;)

@Sarabi hopelijk ga je eraan wennen :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:09:38 #288
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196433973
Vandaag rustig aan want nog in quarantaine. Test van mijn vader was negatief maar ik zit gewoon de tijd uit.

Misschien wat krabbelen in een schriftje. Ben geen tekentalent maar vind het af en toe wel leuk.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196434233
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:09 schreef Pinnenmutske het volgende:
Vandaag rustig aan want nog in quarantaine. Test van mijn vader was negatief maar ik zit gewoon de tijd uit.

Misschien wat krabbelen in een schriftje. Ben geen tekentalent maar vind het af en toe wel leuk.
Het gaat toch om de leuk? Ik ben de "kneus" van de tekenclub, maar het is zo leuk en gezellig. Met andere woorden: je geniet, die het is oke :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196436343
Een vriend gaat een lange plank ophangen in de woonkamer boven de plank om staande projecten op te zetten. Ik laat dingen gaan omdat ik er geen ruimte voor heb
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196436369
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een vriend gaat een lange plank ophangen in de woonkamer boven de plank om staande projecten op te zetten. Ik laat dingen gaan omdat ik er geen ruimte voor heb
Wat een goed idee! Dat gaat gezellig staan.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196436378
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:06 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Wat een goed idee! Dat gaat gezellig staan.
Thnx! Ja! Het is nu een saaie witte muur. Dus niet te druk en ik wil gewoon dingen maken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196436711
Ja, mooi dat je dan weer plek hebt om het kwijt te kunnen. :)

Hier is het hout voor de boekenkast binnen. Ik hoopte dat mijn man onmiddellijk naar zijn werkplaats zou snellen om planken te vlakken en weet ik wat, maar hij zegt dat het hout nog te vochtig is. }:|

En ik heb op deze black friday toch een bestelling gedaan. Bij de HEMA hebben ze fijne lange shirts en ik heb sokken besteld. Nu weer over tot het boycotten van de gekte. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196436757
Oh jee, de meiden waren ontsnapt en nu hoor ik dat m'n man ze aan het voorstellen is in een videocall. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196437265
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:28 schreef Sumppi het volgende:
Ja, mooi dat je dan weer plek hebt om het kwijt te kunnen. :)

Hier is het hout voor de boekenkast binnen. Ik hoopte dat mijn man onmiddellijk naar zijn werkplaats zou snellen om planken te vlakken en weet ik wat, maar hij zegt dat het hout nog te vochtig is. }:|

En ik heb op deze black friday toch een bestelling gedaan. Bij de HEMA hebben ze fijne lange shirts en ik heb sokken besteld. Nu weer over tot het boycotten van de gekte. :+
Ik heb me ook misdragen.
Hele mooie geīllustreerde editie van alice in wonderland gekocht voor 20¤

(Zwak voor mooie boeken en ook voor bepaalde verhalen. Wizard of Oz en The Neverending Story wil ik ook graag nog eens in luxe editie. Maar dat komt vanzelf wel een keer)

En net toen ik toch bij de hema was.. meteen even hemdjes en nieuwe shirtjes meegenomen
pi_196437334
Aantal lopende serieuze sollicitaties nu weer terug op 3.
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:21:41 #297
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_196437425
Ik ga een t shirt beschilderen maar nog op zoek naar ideetjes.

Misschien iets met quarantaine of covid19 🤣
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_196437428
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:12 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik heb me ook misdragen.
Hele mooie geīllustreerde editie van alice in wonderland gekocht voor 20¤

(Zwak voor mooie boeken en ook voor bepaalde verhalen. Wizard of Oz en The Neverending Story wil ik ook graag nog eens in luxe editie. Maar dat komt vanzelf wel een keer)

En net toen ik toch bij de hema was.. meteen even hemdjes en nieuwe shirtjes meegenomen
Dat begrijp ik wel. Van de Wizard of Oz heb ik denk ik 4 versies. :D Van Alice in Wonderland alleen een vertaling.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:16 schreef Uhmmpie het volgende:
Aantal lopende serieuze sollicitaties nu weer terug op 3.
Hoop voor je dat dé baan daar tussen zit. Heb je er een goed gevoel over?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_196437609
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:21 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel. Van de Wizard of Oz heb ik denk ik 4 versies. :D Van Alice in Wonderland alleen een vertaling.
[..]

Hoop voor je dat dé baan daar tussen zit. Heb je er een goed gevoel over?
https://www.amazon.nl/dp/(...)_imm_c_k4jWFb7KD4P9G
Zou er nog wel een hele oude versie van willen.
Maar voorlopig hier nu heel blij mee.
Wie weet wat ik ooit nog ergens tegenkom.

En qua baan... geen idee.
2 van de 3 is via detacheringsbureau waar ik eerder werkte. Dat helpt altijd op zich.
En de 3e... via sollicitatie van laatst waar ze iemand anders aannamen. Daar in ieder geval volgende week naar toe..

Alledrie de vacatures wel anders.. maar ook leuk.
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:59:41 #300
370431 drakin
vurig typje
pi_196438068
Ik ben weer eens aan het puzzelen, en mis nu al een stukje :(

Echt zit hier een vloek op ofzo? Mijn Millenium Falcon puzzel was ook al een stukje ineens poef weg.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_196438106
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:30 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

https://www.amazon.nl/dp/(...)_imm_c_k4jWFb7KD4P9G
Zou er nog wel een hele oude versie van willen.
Maar voorlopig hier nu heel blij mee.
Wie weet wat ik ooit nog ergens tegenkom.

En qua baan... geen idee.
2 van de 3 is via detacheringsbureau waar ik eerder werkte. Dat helpt altijd op zich.
En de 3e... via sollicitatie van laatst waar ze iemand anders aannamen. Daar in ieder geval volgende week naar toe..

Alledrie de vacatures wel anders.. maar ook leuk.
Ik heb deze:



Ook met de originele prenten, denk ik?

Succes me de sollicitaties. Wanneer weet je meer?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:59 schreef drakin het volgende:
Ik ben weer eens aan het puzzelen, en mis nu al een stukje :(

Echt zit hier een vloek op ofzo? Mijn Millenium Falcon puzzel was ook al een stukje ineens poef weg.
Balen. :(
Ik ben ook aan het puzzelen en zou de puzzel het liefst wegmikken als ik een stukje mis. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')