Klinkt inderdaad logisch, ben wel benieuwd hoe ze tot deze conclusie (beredenering / doorrekening). Gewoon omdat ik graag heb dat ze open kaart spelen.quote:Op maandag 16 november 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Begrijpelijke keuze. Hoop wel dat hier een goede doorrekening onder ligt en dat dit geen resultaat is van politieke besluitvorming.
https://www.france24.com/(...)ople-s-homes-amnestyquote:Belgium's retirement homes have been ignored in the Covid-19 pandemic, effectively "abandoned" by authorities who trampled their residents' human rights, Amnesty International alleged in a report on Monday.
The organisation estimates that more than 60 percent of Belgium's 14,000 Covid-19 deaths have occurred in old people's homes, in a country that counts among the world's worst for its death rate from the virus.
A similar proportion has been advanced by the Belgian branch of Medecins sans Frontieres (Doctors Without Borders), but the Belgian government gives a figure of 43 percent.
Amnesty said chronic funding shortfalls, fragmented access to healthcare, lack of protective gear for staff, restrictions on visitors and refusals by hospitals to take sick elderly patients had all contributed to the situation in retirement homes.
Based on more than 50 accounts from residents, their family members and managers and staff in the homes, Amnesty asserted that rights to life, to health and to non-discrimination were all violated.
In some cases, it says, residents suffered poor sanitary standards in their rooms, and even in some cases lack of water and food.
Some accounts spoke of residents with dementia being subjected to reinforced mechanical or chemical restraints.
And the lack of social contact imposed in the first wave earlier this year led to "spectacular cognitive decline" in certain residents, the report said.
Amnesty called for the regional authorities responsible for old people's homes to make sure regular Covid-19 tests were accessible for staff and residents.
It said the Belgian government's decision last month to suspend testing for all but those with Covid-19 symptoms amounted to a violation of its obligation to protect citizens' lives and health.
The government cut back its testing after labs became overwhelmed by the number of people looking to get swabbed, as a second wave of the pandemic hit a peak in the country.
Four weeks into a partial lockdown, Belgium has managed to bring its average daily number of virus infections down to around 5,000, a quarter of what it was seeing in late October.
Hospital admissions and deaths from the disease also look to be slowing, though not as significantly.
Since the start of the pandemic, Belgium has recorded 536,000 cases of infection.
As of Monday, it has had 14,421 deaths -- more than half of whom were aged 85 and over.
Gaat Amnesty zich nu ook met corona bemoeienquote:Op maandag 16 november 2020 22:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.france24.com/(...)ople-s-homes-amnesty
Amnesty gaat nog schrikken als ze achter de Nederlandse cijfers komen.
Ik heb daar nog eens heel diep over nagedacht. Maar ik ben er heel iets genuanceerder over gaan denken.quote:Op maandag 16 november 2020 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo lang dat niet gecombineerd wordt met 'versoepelingen gelden alleen voor mensen die gevaccineerd zijn' vind ik het een prima keuze.
Die zijn ook niet om over naar huis te schrijven, maar in Belgie is het wel een graadje erger.quote:Op maandag 16 november 2020 22:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.france24.com/(...)ople-s-homes-amnesty
Amnesty gaat nog schrikken als ze achter de Nederlandse cijfers komen.
David Grimes heeft een rekenkundig model gemaakt waarmee uitgerekend kan worden hoe groot de kans is dat een complot uitlekt: https://thecorrespondent.(...)86366466956-1e5f6eabquote:Op maandag 16 november 2020 22:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap ook werkelijk niet hoe mensen kunnen denken dat alle regeringen wereldwijd, op een enkeling na, mee zouden willen gaan in een complot tegen hun bevolking, waarin ze de economie kapot maken en het land in malaise storten.
Klinkt inderdaad zeer logisch. Maar ik ben een beetje bang dat het kabinet de andere route die mijns inziens ook logisch klinkt (namelijk de groep die het meest verspreid vaccineren) bij voorbaat heeft afgeschoten uit politieke overwegingen.quote:Op maandag 16 november 2020 22:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad logisch, ben wel benieuwd hoe ze tot deze conclusie (beredenering / doorrekening). Gewoon omdat ik graag heb dat ze open kaart spelen.
Zorgmedewerkers > Lopen veel risico en moeten zorg draaiende houden.
Risicogroepen > Geven meeste belasting op de zorg.
Nou, doe mij maar een vaccin dan, graag voor maart
Ik zou me toch kunnen voorstellen dat je in verzorgingshuizen toch in 1x alle bewoners vaccineert, dan heb je dat probleem ook niet.quote:Op maandag 16 november 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb daar nog eens heel diep over nagedacht. Maar ik ben er heel iets genuanceerder over gaan denken.
Ik ben nog steeds mordicus tegen alle vormen van een tweestromensamenleving in het openbare leven. Het enige in deze richting waar ik echter niet perse tegen ben is differentiatie achter de voordeur.
Met name die van residentiële zorginstellingen. Ik kan mij goed voorstellen dat je in het bejaardentehuis gaat werken met “wel gevaccineerde en niet-gevaccineerde” afdelingen, dan kan het personeel op de veilige afdelingen weer gewoon in witte jas aan de slag zonder allerhande PBM’s. Dat scheelt veel druk op hun en kan het huiselijk leven voor de bejaarden ook weer een beetje terug naar normaal. Zoals het dat nu voor de rest van de samenleving ook al is.
Voor niet gevaccineerden veranderd er dan niks.
Ja leuk maar hier maak je één foute aanname. Mensen zouden inderdaad niet in staat zijn een complot op zo'n grote schaal geheim te houden, maar de reptilians zitten erachterquote:Op maandag 16 november 2020 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
David Grimes heeft een rekenkundig model gemaakt waarmee uitgerekend kan worden hoe groot de kans is dat een complot uitlekt: https://thecorrespondent.(...)86366466956-1e5f6eab
John Oliver legt het wel mooi uit:
Hoe groter de groep mensen, hoe moeilijker het is een complot geheim te houden. Als alle ontwikkelde landen er onderdeel van zouden moeten zijn heb je een gigantische hoeveelheid mensen nodig. Simpel gezegd, dit complot zou zo onnoemelijk groot moeten zijn, het is onmogelijk dat niemand zijn mond voorbij praat en het lang zou leven.
En dan verplicht? Want dat vind ik een no-go.quote:Op maandag 16 november 2020 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou me toch kunnen voorstellen dat je in verzorgingshuizen toch in 1x alle bewoners vaccineert, dan heb je dat probleem ook niet.
Nou wil ik ook zo'n wit jassie aan!quote:Op maandag 16 november 2020 22:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad logisch, ben wel benieuwd hoe ze tot deze conclusie (beredenering / doorrekening). Gewoon omdat ik graag heb dat ze open kaart spelen.
Zorgmedewerkers > Lopen veel risico en moeten zorg draaiende houden.
Risicogroepen > Geven meeste belasting op de zorg.
Nou, doe mij maar een vaccin dan, graag voor maart
Wat er aan ten grondslag ligt, is onzekerheid en dat het niet weten maar moeilijk wordt toegeven.quote:Op maandag 16 november 2020 22:19 schreef Kyran het volgende:
Iedereen en alles, inclusief regeringen van normale landen, zouden gewoon het liefst weer terug willen naar voor maart. Iedereen die anders beweert heeft daar geen enkel bewijs of aanleiding voor, behalve wat BNW onderbuik gevoelens.
Natuurlijk niet.quote:Op maandag 16 november 2020 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan verplicht? Want dat vind ik een no-go.
Verzorgingstehuizen zijn naar mijn mening juist dé plek waar je niet moet versoepelen qua bescherming. Veel mensen daar kunnen ook omvallen bij een gewone griep. Dan heb je ze ingeënt tegen corona en vallen ze 3 weken later alsnog om omdat er een medewerker met Influenza in de neus binnen is komen wandelen. Wat mij betreft is dat bij uitstek de plek waar PBM veel meer gemeengoed moet worden. Tuurlijk hoeven ze niet in volledig beschermende kleding, maar een werkend mondkapje terwijl ze een patiënt verschonen oid moet niet teveel moeite zijn.quote:Op maandag 16 november 2020 22:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb daar nog eens heel diep over nagedacht. Maar ik ben er heel iets genuanceerder over gaan denken.
Ik ben nog steeds mordicus tegen alle vormen van een tweestromensamenleving in het openbare leven. Het enige in deze richting waar ik echter niet perse tegen ben is differentiatie achter de voordeur.
Met name die van residentiële zorginstellingen. Ik kan mij goed voorstellen dat je in het bejaardentehuis gaat werken met “wel gevaccineerde en niet-gevaccineerde” afdelingen, dan kan het personeel op de veilige afdelingen weer gewoon in witte jas aan de slag zonder allerhande PBM’s. Dat scheelt veel druk op hun en kan het huiselijk leven voor de bejaarden ook weer een beetje terug naar normaal. Zoals het dat nu voor de rest van de samenleving ook al is.
Voor niet gevaccineerden veranderd er dan niks.
Waarom niet verplicht? Anders krijgen we corona nooit onder controlequote:Op maandag 16 november 2020 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Shit, ik wist dat ik niet het hele plaatje duidelijk had. Dank voor die duiding.quote:Op maandag 16 november 2020 22:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja leuk maar hier maak je één foute aanname. Mensen zouden inderdaad niet in staat zijn een complot op zo'n grote schaal geheim te houden, maar de reptilians zitten erachter
Maak je niet zo druk. Al gaat Tedros op zijn kop staan. Als de ziekenhuizen leeg zijn en de besmettingen laag/nihil dan kan geen land deze maatregelen volhouden. Dat pikt de bevolking (op een klein groepje na) niet. Kijk naar hoe er werd gecommuniceerd tijdens de Spaanse griep hetzelfde doom denken en toen het over was schot iedereen binnen een paar maanden in hetzelfde patroon als voor de pandemie.quote:Op maandag 16 november 2020 21:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Juist. Vrijheden gaan wij niet meer terugkrijgen. Voor altijd afstand houden, mondkapjes en geen vertier meer. Tedros bevestigd het nu.
Wat ik dan niet snap is dat de regering nog geld in NOW regelingen stopt voor niet levensvatbare sectoren zoals horeca en evenementen, en ander vertier zoals pretparken en dierentuinen in het nieuwe normaalMisschien om de klap wat te verzachten voor de bevolking. Iedereen laat zichzelf ontzettend voor de gek houden dat wij ooit nog ons oude leven terug gaan zien. Dat willen ze helemaal niet.
Hangt dat ook niet af van wat voor vaccins als eerste op de markt gaan komen? Naar mijn weten kan je zelfs als je gevaccineerd bent met zo'n mRNA-vaccin besmettelijk zijn.quote:Op maandag 16 november 2020 22:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad zeer logisch. Maar ik ben een beetje bang dat het kabinet de andere route die mijns inziens ook logisch klinkt (namelijk de groep die het meest verspreid vaccineren) bij voorbaat heeft afgeschoten uit politieke overwegingen.
Ik weet oprecht niet welke keuze beter is. Maar dat valt uit te rekenen, en ik hoop dat dat ook gedaan is.
Hmm, goeie. Nee, verplicht uiteraard niet. Maar ik denk wel dat de bereidheid in die groep vrij hoog is. Het is meer dat je in die tehuizen denk ik zo veel mogelijk geclusterd moet doen, en niet noodzakelijk op volgorde van risico.quote:Op maandag 16 november 2020 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat lichamelijke integriteit toch wel een nieuwe grens is om over te gaan. Dat vind ik te ver gaan.quote:Op maandag 16 november 2020 22:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom niet verplicht? Anders krijgen we corona nooit onder controle
Heb er vijf, dus mag wel één lenenquote:Op maandag 16 november 2020 22:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou wil ik ook zo'n wit jassie aan!
Dus met een beroep op lichamelijke integriteit mogen mensen anderen in levensgevaar brengen? Dat vind ik wat ver gaanquote:Op maandag 16 november 2020 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat lichamelijke integriteit toch wel een nieuwe grens is om over te gaan. Dat vind ik te ver gaan.
Nee hoor, tekenen bij het kruisje, als je niet gevaccineerd wilt worden als keuze, is dat je keuze toch?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |