abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:10:27 #51
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196282192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om veel meer dan alleen 'een feest voor de kinderen'. Dat het alleen 'om de kinderen' gaat is dan ook een redenatie van voor en tegenstanders om zich er makkelijk vanaf te maken.
Dat klopt. Een traditie gaat vanuit de aard der zaak meerdere generaties aan.
pi_196282212
ik voel mij niet geroepen om actie te gaan voeren. heb wel betere dingen te doen.

echter kan ik wel wat plannen bedenken.
1. Het is verwerpelijk om op basis van huidskleur te gaan oordelen. Ook over Zwarte piet. Stop discriminatie.
2. Het advies "Blijf binnen de ring". In Amsterdam heb je een niet-Zwarte piet. De ideale plek dus voor een Airfryer, een Paljas en al hun vrienden en vriendinnen. Doe lekker wat je wilt binnen die ring, desnoods schaf je Sinterklaas af en als je helemaal een partij tyfuszooi wilt dan maak je Femke Halsema burgemeester.

rest van Nederland wilt niet niet-Zwarte piet. Fijn Sinterklaasfeest toegewenst.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:13:37 #53
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196282235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:10 schreef babylon het volgende:

[..]

Dit blijft zo'n ontzettende bullshit redenering.
1) een kind dat jong genoeg is, kan er zelfs bij zijn terwijl Piet of Sint zich omkleed en zal daarna heilig geloven dat daar Sint en Piet staan.
2) en zelfs al zou dat niet zo zijn, dan kan je alsnog een paar extra leugens boven op de gebruikelijke leugens gooien door te zeggen dat er wat Pieten ziek waren en dat Ome Jan heeft aangeboden om te helpen. Een kind dat nog geloofd neemt dat direct aan.
3) als een kind het dan nog niet aanneemt, is het kind klaar met geloven en was het sowieso al tijd om te stoppen met de leugen.

'anders herkent het kind Piet', dan moet je beter liegen!
Precies. Mijn vader speelde weleens Sinterklaas en vergat zijn stem te verdraaien, mijter was te groot voor zijn Indo-hoofd, de baard zakte half af, spijkerbroek kwam onder de tabberd uit. Kinderen vraten het helemaal, was opa echt niet.
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:15:15 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196282261
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de agressieve en gewelds predikende anti Pieten. Met dat extreme gedachtegoed wil je toch niet vereenzelvigd worden? KOZP is inmiddels net zo besmet als Antifa.
Nou kennelijk werkt het toch anders en levert dat gejijbak naar KOZP niet heel veel extra sympathie voor Zwarte Piet op.

Al die recistische bagger die voorstanders spuien doet ZP meer schade dan wel duizend Akwasi's kunnen doen?
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:17:00 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196282286
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb jij massale ophef en afkeuring gezien?
Ik niet.

Ik zie wel dat langzaam de sfeer omslaat richting tegen kozp.
'We hebben regenboogpiet, grijze piet en roetbeeg voorgesteld en nog is het niet goed. Wat nu weer?'
De regenboogpiet werd door wat gemor vanuit witte hoek weer in de koelkast gezet. Dat beetje gemor was belangrijker dan het op dat moment nog beleefd vragen vanuit voornamelijk niet-witte hoek.
quote:
Dus maak jij persoonlijk eerder mensen uit voor 'white trash' omdat ze ZP prima vinden. Nog steeds is het de meerderheid, dus zet jij de meerderheid van NL weg als een stel blanke drugsgebruikende werkloze kampers.

Wie is hier de racist dan, smeerpijp?
Ik denk dat de aanwezigheid van de lokale hoolies de zaak van de pro-Pieten geen goed doet. Gek genoeg is de aanwezigheid van hele hordes rellend tuig geen reden om de pro-Pieten met hen gelijk te stellen, maar is de aanwezigheid van een paar schreeuwers zoals Afriyie, Akwasi en Insayno wel reden om dat hele KOZP gelijk te stellen met werkschuw tuig.
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:17:28 #56
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196282291
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit wordt nog weleens aangehaald als argument dat pieten echt wel zwart moeten blijven. Ik denk persoonlijk dat het niet opweegt tegen het uitroeien van de schijn van racisme dat Teun en Sterre de buurvrouw misschien wel herkennen.
Bij mij is het precies andersom. Het is niet mijn gewoonte om in deze discussie met "de kinderen" op de proppen te komen, maar aangezien we daar nu toch op uitkomen: ik vind de wens om te voorkomen dat een groep volwassenen aan een verkeerde indruk vasthoudt, ook nadat je ze uitvoerig hebt uitgelegd dat die indruk onjuist is, geen reden om het feest inhoudelijk te verpesten doordat de kinderen door het herkennen van buren voortijdig van hun geloof vallen.
pi_196282348
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 23:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Uit welk jaar komen die foto's?

Ik had juist het idee dat er minder schmink op de Pieten zat.

Dit was de intocht 2020.

[ afbeelding ]
Vanmorgen waren de pieten bij het Sinterklaasjournaal weer 'viezer' dan aan het begin. Misschien is dit bewust, omdat ze ondertussen meer schoorstenen zijn ingeweest en zakken met kolen hebben gesjouwd.
-nee-
pi_196282433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 01:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Door die eieren roepen mensen “once again” white trash. En wilt Nederland niet meer geassocieerd worden met de resterende pro-pieten. Zo graven ze hun eigen graf. Eigen schuld.
ach mensen zijn al jaren klaar met Jerry Airfryer en dat andere werkschuwe tuig. er zijn al ZOVEEL aanpassingen geweest. zoveel gezeur. zelfs als er geen intocht is zijn er protesten. daarom reageren de mensen nogal fel.
bovendien is het een opstapeling. mensen zitten thuis, kroegen dicht, niets te doen. dan is eieren gooien naar anti-pieten een aantrekkelijk tijdverdrijf. het is natuurlijk afgekeken van Eindhoven paar jaar terug.

maar die anti-pieten komen nooit met een oplossing, willen slechts alles afkraken, zielig doen en subsidie aanvragen.

net onderweg naar kantoor reed ik langs een aantal straten waar een vlag gehesen is. Sinterklaas en Zwarte piet staan er op.
tevens is een restaurant begonnen met bezorging door Zwarte piet. Kinderen blij, ouders blij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:38:22 #59
3542 Gia
User under construction
pi_196282624
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb jij massale ophef en afkeuring gezien?
Ik niet.

Ik zie wel dat langzaam de sfeer omslaat richting tegen kozp.
'We hebben regenboogpiet, grijze piet en roetbeeg voorgesteld en nog is het niet goed. Wat nu weer?'

Dus maak jij persoonlijk eerder mensen uit voor 'white trash' omdat ze ZP prima vinden. Nog steeds is het de meerderheid, dus zet jij de meerderheid van NL weg als een stel blanke drugsgebruikende werkloze kampers.

Wie is hier de racist dan, smeerpijp?
Terwijl het zelf werkschuwe, subsidieslurpende racisten zijn.
Werd op de dam zelfs gezegd dat je beter een uitkering kunt hebben, dan te werken voor een blanke baas.

Wie zijn er dan de tokkies?
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:42:06 #60
3542 Gia
User under construction
pi_196282666
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:20 schreef Marsenal het volgende:


Vanmorgen waren de pieten bij het Sinterklaasjournaal weer 'viezer' dan aan het begin. Misschien is dit bewust, omdat ze ondertussen meer schoorstenen zijn ingeweest en zakken met kolen hebben gesjouwd.
Ze kunnen niet vies genoeg zijn.
pi_196282693
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou kennelijk werkt het toch anders en levert dat gejijbak naar KOZP niet heel veel extra sympathie voor Zwarte Piet op.

Al die recistische bagger die voorstanders spuien doet ZP meer schade dan wel duizend Akwasi's kunnen doen?
Denk dat je daar alleen maar iets van merkt in de randstad en wat 'studentensteden'.

Verder in den lande vermoed ik dat er net zoveel weerstand is onder de bevolking als het activistische deel (de blokkeerfriezen of de voetbalhooligans) laten zien. Die mensen zullen het vaak niet eens zijn met de manier waarop die activisten zich uiten, maar zullen het wel eens zijn met de gedachtegang, waar bemoeien die mensen uit de randstad zich mee. Blijf lekker daar, en vier je eigen feestje, dan doen wij dat ook. Wegwezen.

In het klein hoeft mij buurman zich ook niet te bemoeien hoe dat ik iets vier. Doe ik iets strafbaars? Doe dan aangifte. En anders laat mij in mijn waarde, dan laat ik jou ook in je waarde.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:48:14 #62
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_196282756
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:20 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Vanmorgen waren de pieten bij het Sinterklaasjournaal weer 'viezer' dan aan het begin. Misschien is dit bewust, omdat ze ondertussen meer schoorstenen zijn ingeweest en zakken met kolen hebben gesjouwd.
Ik heb dit hier een jaar of twee geleden ook al eens opgemerkt: de televisieuitzendingen van begin jaren 70 met Piet Römer, zoals "Het zwarte jaar van Zwarte Piet"(!) (1972), bieden hiervoor een soort van precedent. Hoewel de personages egaal geschminkt waren, was de tint ongeveer hetzelfde.

]

pi_196282825
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb jij massale ophef en afkeuring gezien?
Ik niet.

Ik zie wel dat langzaam de sfeer omslaat richting tegen kozp.
'We hebben regenboogpiet, grijze piet en roetbeeg voorgesteld en nog is het niet goed. Wat nu weer?'

Dus maak jij persoonlijk eerder mensen uit voor 'white trash' omdat ze ZP prima vinden. Nog steeds is het de meerderheid, dus zet jij de meerderheid van NL weg als een stel blanke drugsgebruikende werkloze kampers.

Wie is hier de racist dan, smeerpijp?
Massale verontwaardiging tegen zwarte Piet? Veel. Hoeveel mensen liepen mee tijdens de BLM op de Dam bijvoorbeeld? Ik heb juist het idee dat het enkel in de kleine dorpjes en de provincie is waar ze nog heel erg voor zijn en het niet los kunnen laten.
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:58:39 #64
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_196282913
Uit het vorige topic, maar toch even een reactie. Je hebt er de tijd voor genomen. Het is wel wat offtopic, dus ik ga er niet te ver op in.

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:12 schreef tappejan het volgende:
Zoals ik al eerder heb verteld, heb ik al lang laten gaan dat Zwarte Piet niet meer terugkomt. Het interesseert me werkelijk geen ene hol.
Mooi! Dat is een fijne instelling om je verder niet te druk te maken.
quote:
Wat me wel zorgen baart is de steeds verdere inperking van de vrijheid van meningsuiting. Tegenwoordig is alles racistisch. Een grapje van Johan Derksen over zwarte piet, en het hele land staat op z'n kop. Oh wat een lange vingers heeft dit landje toch gekregen. Stop Black Face, Stop Zwarte piet, is wat jij suggereert waar het over gaat. Waarom die massale bijeenkomsten op de Dam als reactie op de dood van een crimineel in Amerika? Veelgehoorde argumenten voor de demonstratie waren dat er in Nederland institutioneel racisme heerst, dat iedereen die blank is 'white privileged'' is en dat gekleurde mensen in Nederland het toch maar al te zwaar hebben. Is er racisme? Ja. Moeten we hier iets aan doen? Ja. Maar de manier waarop door schreeuwerige polariserende engnekken zoals Arie Boomsa, Akwasi en Sylvana Simons de discussie wordt aangezwengeld is in en in fout. We belanden zo in een vicieuze cirkel.
Dit is wat ik bedoel met hoofd- en bijzkaen scheiden.
De ZP-discussie is wat het is. Gaat over Zwarte Piet.
De veel bredere maatschappelijke discussie, is ... veel breder.
quote:
De verschuiving van de discussie van racisme in Amerika naar Nederland bevindt zich eveneens op glad ijs. In Nederland hebben we niet te maken met excessief politiegeweld tegen ‘’zwarte’’ burgers. Dit is er niet. We hebben hier absoluut geen racistische politie eenheid. Racisme is niet te omschrijven als iets wat alleen voortkomt uit ‘’white privilege’’. Blanke mensen die in veel Afrikaanse landen niet over straat kunnen lopen zonder te worden leeggeroofd of het ziekenhuis te worden ingetrapt, een homostel in Amsterdam Zuidoost dat door Marokkaanse jongeren bespuugd en geïntimideerd wordt, radicale moslimjongeren die zich steeds meer afzetten tegen alles wat Nederlands is, een leraar maar met de dood bedreigen omdat hij een spotprent toont, Nederlandse vrouwen uitschelden voor hoer, onderling racisme in de vorm van het uitmoorden van uitsluitend blanke boeren binnen allerlei Afrikaanse landen. Een handjevol voorbeelden die erop wijzen dat racisme niet alleen toebehoort aan ‘’white privilege’’.
Ook hier haal je een aantal dingen door elkaar. Jammer, want dat vertroebelt de discussie en jouw beeld.
quote:
En dan zeg jij natuurlijk, ''Wat heeft wat jij allemaal vertelt nu weer te maken met KOZP?''. Veel, want KOZP = Black Lives Matter. Begrijp me niet verkeerd, ik sta ook achter de originele boodschap van Black Lives Matter. Black Lives Matter inderdaad. Net zo veel als die van elk ander mens. Maar altijd maar dat extreme gedoe van die actiegroepen. Black Lives Matter, Pegida, van links tot rechts. Schreeuwerige groeperingen die alleen maar uit zijn op IK IK IK heb gelijk.
Ik moet ook niets hebben van de indetitaire gedachten erachter. Maar ik probeer de goede dingen niet direct weg te gooien of alles over een kam te scheren.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_196282963
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:20 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Vanmorgen waren de pieten bij het Sinterklaasjournaal weer 'viezer' dan aan het begin. Misschien is dit bewust, omdat ze ondertussen meer schoorstenen zijn ingeweest en zakken met kolen hebben gesjouwd.
het Sinterklaasjournaal kijken om te controleren of de pieten wel niet-zwart genoeg zijn :') |:( :W _O-
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196283004
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:02 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het Sinterklaasjournaal kijken om te controleren of de pieten wel niet-zwart genoeg zijn :') |:( :W _O-
Ik heb gewoon kinderen hoor, mij boeit de kleuren me verder niet zo :P
-nee-
  dinsdag 17 november 2020 @ 10:05:41 #67
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_196283018
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 00:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Klopt, ze graven hun eigen graf en hebben het totaal niet eens door.
Dat heb ik dus met BLM.
Door die agressievelingen in de VS die mensen knock out slaan, van terrasjes jagen en bejaarden belagen kunnen ze wat mij betreft allemaal de tandjes genieten. Graven hun eigen graf.
pi_196283274
't lukt mij niet om een onderscheid te maken tussen BLM, KOZP en standbeeldengezeur.
telkens dezelfde poppetjes, de heteluchtoven en z'n buurman.
de ene dag is Airfryer tegen zwarte piet, de andere dag pleit ie voor de vernietiging van Israël.
Jerry is anti-zwarte piet, anti-israel, anti-homo, anti-kalk, anti-antifa en anti-fa.

overigens zijn er onderling ook ruzies. zo heeft Jerry het aan de stok met Quincy Gario.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196283501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:52 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Massale verontwaardiging tegen zwarte Piet? Veel. Hoeveel mensen liepen mee tijdens de BLM op de Dam bijvoorbeeld? Ik heb juist het idee dat het enkel in de kleine dorpjes en de provincie is waar ze nog heel erg voor zijn en het niet los kunnen laten.
Nee. Massale verontwaardiging over de tegendemonstranten die kozp bekogelde met eieren.
Dat daar dus geen ophef over is in de media, zegt mij wel genoeg. Dit land begint het gejank en gedrag van blm/bij1/kozp ook wel een beetje zat te worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196283527
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Terwijl het zelf werkschuwe, subsidieslurpende racisten zijn.
Werd op de dam zelfs gezegd dat je beter een uitkering kunt hebben, dan te werken voor een blanke baas.

Wie zijn er dan de tokkies?
Die was mij nog ontgaan :')
Wat voor een smerige intense racist ben je dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196284699
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb jij massale ophef en afkeuring gezien?
Ik niet.

Ik zie wel dat langzaam de sfeer omslaat richting tegen kozp.
'We hebben regenboogpiet, grijze piet en roetbeeg voorgesteld en nog is het niet goed. Wat nu weer?'

Dus maak jij persoonlijk eerder mensen uit voor 'white trash' omdat ze ZP prima vinden. Nog steeds is het de meerderheid, dus zet jij de meerderheid van NL weg als een stel blanke drugsgebruikende werkloze kampers.

Wie is hier de racist dan, smeerpijp?
Je weet helemaal niet wat je zegt man. Een smeerpijp en racist ben ik niet en ik maak niemand voor wat uit, behalve jou nu meneer de elke dag boos zijnde verwijten makende gefrustreerde wannabe hooligan. Massale ophef en afkeur? Ik zie massale verdwijning in het straatbeeld, en jij en je wannab hooligans versnellen dat proces tegen jullie wil in.
West-Melanesia
pi_196284729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Terwijl het zelf werkschuwe, subsidieslurpende racisten zijn.
Werd op de dam zelfs gezegd dat je beter een uitkering kunt hebben, dan te werken voor een blanke baas.

Wie zijn er dan de tokkies?
Okeee...

quote:
De familie Tokkie kon het niet waarderen dat de familienaam werd gebruikt als negatieve term: In april 2009 eisten ze 50.000 euro van Van Dale omdat deze de term tokkies had opgenomen in het woordenboek met de betekenis 'asociaal gedrag'.[1] In 2016 beloofde minister-president Mark Rutte voortaan af te zien van het gebruik van de term tokkie na een klacht van de heer Tokkie, die geen familie is van de eerder genoemde.[2]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tokkie
Wat ben jij dan Gia, een mens? Een normaal fatsoenlijk persoon in de naam van zwarte piet?
West-Melanesia
pi_196284809
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:31 schreef Oceanier het volgende:

Gaan we nou elkaar de zwart piet toespelen?[quote]1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:31 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Okeee...
[..]

Wat ben jij dan Gia, een mens? Een normaal fatsoenlijk persoon in de naam van zwarte piet?
Houden we het leuk hier? Kap eens met elkaar de zwarte piet toe te spelen.

het is overduidelijk dat het kleine clubje subsidieslurpers niets beters te doen heeft dan Facebookgroepen aanmaken, onnodig gebruik te maken van het OV en vooral opruiende activiteiten te ontplooien.
die lui zijn overal tegen behalve uitkeringen en subsidie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196284848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:38 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Houden we het leuk hier? Kap eens met elkaar de zwarte piet toe te spelen.

het is overduidelijk dat het kleine clubje subsidieslurpers niets beters te doen heeft dan Facebookgroepen aanmaken, onnodig gebruik te maken van het OV en vooral opruiende activiteiten te ontplooien.
die lui zijn overal tegen behalve uitkeringen en subsidie.
Wat voor Gia geldt, geldt ook voor jou. Als je fatsoenlijk wilt overkomen gedraag je dan ook fatsoenlijk.
West-Melanesia
pi_196284975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Je weet helemaal niet wat je zegt man. Een smeerpijp en racist ben ik niet en ik maak niemand voor wat uit, behalve jou nu meneer de elke dag boos zijnde verwijten makende gefrustreerde wannabe hooligan.
'white trash' en wannabe hooligans noem je ZP aanhangers. Alleen al in dit topic. Frames all over van jou.
Overigens hebben we meer discussies met jou gehad over uiteenlopende onderwerpen waar je continu niet bepaald aan blank NLse kant staat. Net als bluesdude ben je gewoon een verkapte racist.
En nu ga je duiken. Dus ben je nog een laffe ook.
quote:
Massale ophef en afkeur? Ik zie massale verdwijning in het straatbeeld, en jij en je wannab hooligans versnellen dat proces tegen jullie wil in.
Ik zie eerder andersom dat mensen gewoon er voor uit willen komen dat ze achter ZP staan. Klaar met het gezeur van ZP en hun continue gejengel, oproepen tot geweld en 'kijk ons eens zielig zijn' gedrag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:42 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Wat voor Gia geldt, geldt ook voor jou. Als je fatsoenlijk wilt overkomen gedraag je dan ook fatsoenlijk.
Spiegeltje nodig? Arrogante kwast dat je dr bent. Ik zie niks anders dan gewone discussies, maar bij jou komen de frames vandaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')