potjecreme | maandag 16 november 2020 @ 13:52 |
# Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2020 Part 1 # Tyre compound choices 2020 Part 2 | |
potjecreme | maandag 16 november 2020 @ 13:53 |
Ondanks de dominantie van Mercedes, is het wel een leuk seizoen. | |
potjecreme | maandag 16 november 2020 @ 13:55 |
Ik mis het publiek niet. En ook Australië, Japan, VS, Singapore, Brazilië, Canada, Monaco heb ik niet gemist. Eigenlijk best prima zo. | |
opgebaarde | maandag 16 november 2020 @ 13:56 |
Ben ik met je eens terwijl bijna elke race het podium al vaststaat. | |
RetepV | maandag 16 november 2020 @ 14:14 |
Mja. In Turkije was er wel publiek. Hoge regeringsambtenaren hadden kaartjes gekregen. Was natuurlijk te verwachten, hoge ambtenaren in Turkije hoeven de wet niet hoog te houden maar moeten het juist omlaag drukken. Zij kunnen dat natuurlijk niet doen wanneer de wet boven ze staat. | |
Nattekat | maandag 16 november 2020 @ 14:16 |
Dat komt doordat we nu bijna alleen maar mooie banen hebben gehad ter vervanging. Volgend jaar ben je weer bij als die aan de beurt zijn. | |
opreis | maandag 16 november 2020 @ 14:30 |
Vind ik niet. Vorig jaar waren er veel meer leuke gevechten om de winst. Bahrain Leclerc die er tot zn pech leuk voor vocht Monaco was leuk vanwege Lewis v Max Canada Lewis v Seb Oostenrijk Max v Charles Engeland was dan niet voor de winst maar Max v Charles v Seb Duitsland was 1 en al spectakel Hongarije Max v Lewis Belgie Lewis v Charles Italie Charles v Bottas Brazilie Max v Lewis Hier is het voornamelijk een Ham Bot Ver op een paar gekke, fortuinelijke resultaten na. | |
mikieu | maandag 16 november 2020 @ 14:33 |
Ik denk dat het komt door het gevoel, doordat Ferrari er niet bijzit heb je vaker vreemde eenden op het podium of dichtbij. | |
opreis | maandag 16 november 2020 @ 14:37 |
Deels, maar Mercedes staat er naar mijn gevoel ook verder boven dan vorig jaar. Kijk alleen al naar het verschil in aantal poles t.o.v vorig jaar. Al dan niet geholpen door een illegale ferrari motor bracht het wel wat spanning mee. | |
opreis | maandag 16 november 2020 @ 15:02 |
Ik ben trouwens wel benieuwd naar @Lokale_Notabele zijn kijk op de kansen van Renault op P3 bij de constructeurs Ik zelf denk dat ze zich meer zorgen over Ferrari en P6 moeten maken dan dat ze vooruit kunnen kijken naar Mclaren (P4) en Racing Point (P3). Helemaal als Vettel nog een eindsprint in zet. | |
Donderkonijn | maandag 16 november 2020 @ 15:09 |
Moeten ze ook, helemaal nu Ocon (weer) niet uit de verf komt, en Sainz en Norris het beiden best aardig doen. En voornamelijk door Leclerc doet Ferrari ook nog aardig mee. | |
opreis | maandag 16 november 2020 @ 15:12 |
Normaal ben ik niet z'n Ocon van, maar gisteren kon hij er ook vrij weinig aan doen. Het is een wonder dat hij de race uit reed na de kamikaze van Bottas. | |
Tarado | maandag 16 november 2020 @ 15:12 |
Mexico wel? Ze hebben het goed ondervangen maar Japan, Canada, USA en Brasil vind ik wel mooie circuits | |
potjecreme | maandag 16 november 2020 @ 15:19 |
Ja Mexico mag blijven. | |
Lokale_Notabele | maandag 16 november 2020 @ 15:30 |
Dan zal ik dat even uitgebreid uit de doeken doen. Ik zie Renault geen P3 halen bij de constructeurs, tot mijn grote verdriet. Racing Point heeft simpelweg een betere auto. Ze hebben 15 strafpunten gekregen en alsnog staan ze nu P3 met 18 punten voorsprong op Renault. Ferrari is lastig te peilen. Ik denk wel dat Renault het in de laatste drie races beter kan doen dan McLaren. Ik zou mijn geld inzetten op een P4 voor Renault maar P6 is ook niet uit te sluiten. | |
Marcoss | maandag 16 november 2020 @ 16:11 |
Vind ik niet eigenlijk.. uiteindelijk kijk ik toch vooral voor de strijd om de wereldtitel, de strijd om zeges en de strikje om de podiumplekken. Strijd om de titel is er ongeveer 2 races geweest (als je er vanuit ging dat Bottas 3.0 Lewis wel kon bedreigen), strijd om zeges was er iets vaker, maar veel minder dan vorig jaar en strijd om het podium was er nog veel minder. Je wist dat Hamilton, Bottas en Max de top-3 zouden vormen, tenzij er iets misging of er iets onverwachts gebeurde, ook dat is een verschil met vorig jaar toen Ferrari er nog tussen zat. Silverstone 2 was leuk omdat de strijd om de zege tussen meer teams ging en dan had je nog Monza en gisteren waarbij het echt leuk werd door de omstandigheden/wedstrijdverloop, maar verder vond ik het best matig allemaal. De gevechten in de subtop/middenveld waren er genoeg, maar daar kijk ik persoonlijk geen F1 voor. | |
Mansjester | maandag 16 november 2020 @ 17:00 |
Eens. Genoeg leuke races en gekke dingen tijdens races | |
Monolith | maandag 16 november 2020 @ 17:29 |
Het jammere is wel dat het niet alleen de dominantie van Mercedes, maar ook de dominantie van Hamilton is. Als er dan al één team domineert is het leuker als de coureurs nog enigszins aan elkaar gewaagd zijn. | |
daNpy | maandag 16 november 2020 @ 17:52 |
Mercedes wil geen seizoen meer zoals met Rosberg | |
Tarado | maandag 16 november 2020 @ 17:56 |
wel eens hoor maar het grootste probleem dit jaar is toch echt wel dat Ferrari het in grote mate en Red Bull in iets minder grote mate laten afweten. De vooruitzichten voor volgend jaar zijn niet hoopgevend wat dat betreft, 8e titel incoming. | |
Marcoss | maandag 16 november 2020 @ 17:59 |
Als Rosberg had gewild, had hij nog gewoon naast Lewis gezeten, denk ik | |
3rr0r | maandag 16 november 2020 @ 20:18 |
Gewoon Max in de studio nu bij Peptalk (via Facetime), geen Jos | |
daNpy | maandag 16 november 2020 @ 20:22 |
Ja, dat denk ik ook wel, maar MB koos het veilige pad toen Rosberg stopte. Dat was voor hen ook een verassing volgens mij. | |
Marcoss | maandag 16 november 2020 @ 20:23 |
Slechtste race uit z'n F1-tijd, niet van dit seizoen, Sjek | |
3rr0r | maandag 16 november 2020 @ 20:24 |
'Een kant vleugel stond verkeerd dus last van onderstuur'- Max | |
Zorro | maandag 16 november 2020 @ 20:27 |
Volgens de kenners, zei Jack. Max: Allereerst zijn het geen kenners | |
Marcoss | maandag 16 november 2020 @ 20:30 |
Hij praatte er snel overheen ja, hij noemde ook de 1e race van het seizoen als slechtste, maar daar deed hij niks verkeerd, daar kwam de auto alleen niet zo ver.. dat was de slechtste race van de auto, dit was de slechtste race van hemzelf.. | |
Nober | maandag 16 november 2020 @ 20:32 |
Dat kun je de coureur niet verwijten. | |
3rr0r | maandag 16 november 2020 @ 20:36 |
Nee, je verdraait de boel, fake news . Hij zei: als ze dat zeggen (dat het zijn slechtse race van dit seizoen was) zijn het geen kenners. | |
Weltschmerz | maandag 16 november 2020 @ 20:36 |
Nee, Hamilton als de grote kampioen is waar hun marketing om draait. Na de aankondiging van Rosberg dat hij er de brui aan gaf moesten ze natuurlijk wat. Maar de reden dat ze vervolgens 4 jaar vasthouden aan die invalkracht is dat hij Hamilton niet echt kan bedreigen. | |
Zorro | maandag 16 november 2020 @ 20:37 |
De verbinding was dan ook ruk. Zo, heb ik ook mijn excuus | |
3rr0r | maandag 16 november 2020 @ 20:44 |
Ja, met de gigabitverbinding vanuit Ziggostudio naar Monaco is zeker heel moeilijk. | |
tjoptjop | maandag 16 november 2020 @ 21:57 |
Mee eens, dat Ferrari niet competitief is wel een aderlating. Enige wat je van dit seizoen kunt zeggen is dat er wat meer middenteams op het podium gestaan hebben. Voornamelijk dan met pech bij Bottas of Verstappen. Wat 2020 redt zijn imho de toffe circuits, en het feit dat er überhaupt geracet wordt. | |
ondeugend | maandag 16 november 2020 @ 23:23 |
https://streamable.com/4h7qx3 Grosjean | |
opgebaarde | maandag 16 november 2020 @ 23:25 |
| |
M.Melandri | maandag 16 november 2020 @ 23:33 |
Ze willen winnen en dat doen ze. | |
Tarado | maandag 16 november 2020 @ 23:35 |
daarom, ik zie het probleem ook niet | |
daNpy | dinsdag 17 november 2020 @ 09:05 |
Hij denkt echt dat mensen oplossen in lucht als ie op ze instuurt of niet? Jezus man wat een mafkees. | |
ondeugend | dinsdag 17 november 2020 @ 10:11 |
Het is een bijzonder kind idd | |
mikieu | dinsdag 17 november 2020 @ 12:06 |
Die williams heeft ruimte zat lijkt t. | |
potjecreme | dinsdag 17 november 2020 @ 12:59 |
Verstappen heeft niet de hele race met een verkeerde afstelling gereden. https://nl.motorsport.com(...)c_campaign=widget-22 | |
Starflyer | dinsdag 17 november 2020 @ 13:04 |
Pas na zijn spin achter Perez inderdaad. Verklaart in ieder geval waarom hij daarna minder snel was. Over die spin zegt hij zelf dat Perez een fout maakte waardoor hij er dichter achter zat dan de bedoeling was en door het gebrek aan downforce daardoor van de baan schoot. https://nl.motorsport.com(...)lik-peptalk/4911784/ | |
Lionheaad | dinsdag 17 november 2020 @ 13:12 |
Zoiets moet niet kunnen bij een "kampioens" F1 team. | |
mikieu | dinsdag 17 november 2020 @ 16:00 |
Lekker logisch ook om andere draad te pakken Bij RBR gaat teveel fout, volgens mij ook het enige team dat ieder jaar wel uitvalt door een bougie. | |
Tarado | dinsdag 17 november 2020 @ 16:01 |
bij geen enkel F1 team | |
beantherio | dinsdag 17 november 2020 @ 16:32 |
Het zijn in ieder geval problemen die je bij Mercedes nooit ziet. I.p.v. het zich richten op meer performance zou men zich bij RBR beter kunnen richten op meer betrouwbaarheid en minder fouten. Weliswaar versla je daar Hamilton (nog) niet mee maar dan had je dit jaar zeker de P2 bezet. | |
spectrumanalyser | dinsdag 17 november 2020 @ 16:45 |
hohoho, Ferrari had ook ooit een probleem met een bougie. Japan 2017. het lukte niet om op tijd het euvel te verhelpen. Vettel startte daardoor vanuit de pits. | |
Starflyer | dinsdag 17 november 2020 @ 16:59 |
Bij Ferrari ook regelmatig, geb ik het idee. Is het niet de auto, dan is het wel de strategie die niet goed is. | |
ChevyCaprice | dinsdag 17 november 2020 @ 17:00 |
Trouwens raar dat ze dat van die voorvleugel ook niet opgemerkt hadden in de data, zodat ze het bij de derde pitstop nog konden fixen. | |
Tinos85 | dinsdag 17 november 2020 @ 17:44 |
Klopt ook wel, die bocht ervoor schoof Perez er half af. | |
Zorro | dinsdag 17 november 2020 @ 18:17 |
Wat ik veel achterlijke vind dan wel of niet zien dat de vleugel verkeerd staat:Welke klapjosti dacht dat het een goed idee was om iets wat op een bepaalde manier werkt gewoon anders te doen gewoon zomaar omdat het kan? What can possibly go wrong? Dan mag je toch ook direct naar het UWV zeg | |
opgebaarde | dinsdag 17 november 2020 @ 18:38 |
Tweede race Silverstone, die heeft Mercedes keihard verprutst. Ineens niet de snelste auto terwijl ze een marge van een seconden hadden. Monza, daar waren ze in de race, voor alle chaos, ook al niet zo best. | |
opreis | dinsdag 17 november 2020 @ 19:30 |
Ik denk dat ze die afweging bij RB beter kunnen maken dan men aan de buitenkant. Je ziet aan Albon in wat voor problemen je komt op het moment dat je minder performance hebt. Ik denk toch echt dat Max liever elke race comfortabel meevecht om de podiums en af en toe een uitvalbeurt dan elke race net aan boven het middenveld uitkomen, en iedere keer P3~P4. Bovendien is het vaak makkelijker om betrouwbaarheid te vinden voor de peformance die je al hebt,dan dat je meer meer performance vind uit je betrouwbare pakket. | |
daNpy | dinsdag 17 november 2020 @ 20:05 |
Liever iedere keer P3 of P4 dan 4 uitvallers. Dat kost echt punten. | |
VacaLoca | dinsdag 17 november 2020 @ 20:29 |
Tja met de uitvalbeurten en slechte prestaties Albon mag RB blij zijn dat er niet een vast team is wat consistent vierde en vijfde finished want dan was RB geen tweede in constructeurs kampioenschap. | |
potjecreme | dinsdag 17 november 2020 @ 20:31 |
Rbr heeft voor een Uber rookie gekozen... | |
opreis | dinsdag 17 november 2020 @ 20:50 |
Nee. | |
ChevyCaprice | dinsdag 17 november 2020 @ 21:05 |
Wat een JOKE van een coureur | |
daNpy | dinsdag 17 november 2020 @ 21:24 |
Als we alle prestaties beter dan 3 terug zetten naar P4 en de uitvallers óók met een P4 beoordelen heeft Max meer punten dit jaar hoor. +12 -6 -6 -13 -6 +12 +12 -6 -6 +12 = 5 punten meer. | |
opreis | dinsdag 17 november 2020 @ 21:40 |
Het gaat erom wat ze (Max) liever willen, Niet perse wat meer punten oplevert. Trouwens is het ook wel heel kort door bocht natuurlijk dat een perfect betrouwbaarheid (kan nog steeds DNF door crashes van jezelf of andere) je een x hoeveelheid performance kost. RB weet heus wel wat ze doen en welke risico's ze wel of niet willen nemen met betrekking to performance/betrouwbaarheid. | |
daNpy | dinsdag 17 november 2020 @ 21:45 |
Ja, dat klopt. Het grote probleem met Renault was ook betrouwbaarheid, en dit seizoen is dat wéér. Ik weet dat Max liever strijd om P1 met kans uit te vallen dan dat ie kleurloos 5e wordt met een tragere auto, maar die uitvallers tikken gewoon hard aan in de punten. Sja, dat zal best. Tot nu toe kan niemand MB evenaren, niet qua betrouwbaarheid, noch qua performance. | |
Monolith | dinsdag 17 november 2020 @ 21:57 |
Maar hij wordt nog steeds onbedreigd derde. Als je echt iets wilt, dan zul je toch ook structureel om P1 mee moeten kunnen doen. Het verschil in punten met P2 is immers 7. | |
daNpy | dinsdag 17 november 2020 @ 22:42 |
Klopt. Max is het enige risico voor MB. Maar die zijn met zijn 2en. | |
Rianne84 | woensdag 18 november 2020 @ 08:02 |
Meestal zijn deze filmpjes niet zo leuk, maar deze zorgde voor een kleine glimlach. | |
#ANONIEM | woensdag 18 november 2020 @ 08:04 |
Ik vind ze eigenlijk meestal leuk. Maar het begint mij steeds meer op te vallen dat hij iedereen afzeikt, behalve Lewis. | |
Rianne84 | woensdag 18 november 2020 @ 08:06 |
Oh ik heb juist het idee dat hij meestal Lewis moet hebben met z'n dead tyres | |
Newone82 | woensdag 18 november 2020 @ 09:50 |
Journalist geeft Max een 1 voor de race in Turkije. En terecht https://www.gptoday.net/n(...)n-van-lewis-hamilton | |
tja77 | woensdag 18 november 2020 @ 09:57 |
Wat voor cijfers kregen Bottas en Albon? | |
opgebaarde | woensdag 18 november 2020 @ 10:20 |
Domme vraag. Dat doet er helemaal niet toe, als Verstappen maar afgemaakt wordt. [ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 18-11-2020 10:30:47 ] | |
Nattekat | woensdag 18 november 2020 @ 10:32 |
Diezelfde journalist had Max voluit geprezen als Perez net een andere lijn had genomen en de inhaalactie gelukt was. Ik hou niet echt zo van sensatiejournalistiek. | |
mikieu | woensdag 18 november 2020 @ 10:38 |
Met een scheve vleugel waardoor je banden vreet, 2x een spin, extra stop alsnog voor je teamgenoot eindigen. Het zag er allemaal wat knullig uit, maar een 1? | |
potjecreme | woensdag 18 november 2020 @ 10:39 |
Scheve vleugel vanaf ronde 18... | |
mikieu | woensdag 18 november 2020 @ 10:47 |
Ik zeg nergens dat hij niks fout heeft gedaan hoor, gaat er gewoon om dat een 1 nergens op slaat. Als je na je fout dan ook nog met een verkeerde afstelling verder moet wordt het nooit meer wat. Hij heeft eerder laten zien dat ie wel banden kan sparen, wie weet hoe ver hij was gekomen als er nog een stop uit te sparen viel. | |
opgebaarde | woensdag 18 november 2020 @ 10:59 |
Eens. Verstappen maakt de fout door te spinnen achter Perez en achteraf was het volledig onnodig. Zijn spin terwijl hij uitwijkt voor Räikkönen valt hem toch moeilijk aan te rekenen? Laten we doen alsof er niks met die vleugel aan de hand was. Het twee keer bij een bocht doorschieten, dat valt hem wellicht aan te rekenen. Maar Hamilton doet het zelf ook twee keer, verliest daar eerste keer twee plekken mee en de tweede keer zijn banden, en die Hamilton krijgt wel een tien. Die journalist (oftewel coureur) zit gewoon volledig in zijn emotie, enorm subjectief | |
daNpy | woensdag 18 november 2020 @ 11:02 |
Je moet het nieuws wel zo maken dat het past bij de LOAT. | |
Starflyer | woensdag 18 november 2020 @ 11:07 |
Het was niet eens een inhaalactie. Perez maakte een fout waardoor Verstappen er te dicht achter kwam. | |
Nattekat | woensdag 18 november 2020 @ 11:09 |
Ik doelde op de volgende bocht | |
opreis | woensdag 18 november 2020 @ 11:59 |
Die journalist geeft Max een 1 omdat het natuurlijk veel traffic genereert. Het niveau van de media omtrent F1 is echt dramatisch en verre van objectief te noemen. Je kan vaak voor elke coureur wel een positief of negatief bericht vinden van hetzelfde voorval | |
vosss | woensdag 18 november 2020 @ 12:07 |
Ik heb berichten gelezen waar gezegd werd dat de vleugel verkeerd afgesteld stond en aan een kant 7 graden te veel gesteld was per abuis. Dus die vleugel zal inderdaad niet goed geweest zijn. | |
Monolith | woensdag 18 november 2020 @ 12:12 |
En hij gaf Hamilton een 10 en gaf aan dat Verstappen nog heel wat kon leren van Hamilton wat betreft geduld. Diezelfde Hamilton die te gretig was om Vettel voorbij te komen. | |
daNpy | woensdag 18 november 2020 @ 12:18 |
Dezelfde Hamilton die met 130 punten voorsprong nog als 10e kon finishen en derhalve geen enkel risico hoefde te nemen. Laat dat soort josti's toch met hun verzonnen sensatie nieuws | |
vosss | woensdag 18 november 2020 @ 12:19 |
Die Surer is wel een bekende F1 journalist toch? | |
Tarado | woensdag 18 november 2020 @ 12:20 |
neemt toch niet weg dat hij weer goed gereden heeft | |
daNpy | woensdag 18 november 2020 @ 12:23 |
Ik vind "goed" best overdreven voor wat Hamilton heeft laten zien. Slechts 1 mislukte poging tot inhalen, Ricciardo aantikken die Ocon aantikt, zich een paar maal verremmen. Als je cijfers gaat geven is dat geen 10 waard. Maar zoals ik al zei, het nieuws wordt aangepast aan het doel. | |
vosss | woensdag 18 november 2020 @ 12:25 |
*knip* Schei toch uit met die poppenkast allemaal [ Bericht 9% gewijzigd door Nattekat op 18-11-2020 13:10:05 ] | |
daNpy | woensdag 18 november 2020 @ 12:26 |
Aangezien het een mening is of je iemand de GOAT vind, is poppenkast idd het goede woord [ Bericht 12% gewijzigd door Nattekat op 18-11-2020 13:10:28 ] | |
Tarado | woensdag 18 november 2020 @ 12:33 |
het is de overwinning waard en daar gaat het om, cijfers interesseren mij ook niet | |
4-elements | woensdag 18 november 2020 @ 12:36 |
Hij is zelf voormalig F1-coureur. En al jarenlang tv-commentator. bron | |
potjecreme | woensdag 18 november 2020 @ 13:09 |
Heerlijk dat schuimbekken. Gelukkig was het dr.Marko zelf die duiding gaf aan de verkeerde vleugel afstelling. | |
spectrumanalyser | woensdag 18 november 2020 @ 15:11 |
Er is inderdaad een hoop ellende wat men intypt bij f1-sites. Verstappen was eerste bij alle vrije trainingen en tweede bij de kwalificatie. Max ging knap hard, derde snelste tijd in de race. Ook als je ziet hoe snel hij weer bij z'n voorligger was (Alex dacht ik) na een spin. Als je iemand moet aanwijzen die het slecht gedaan heeft dan is het de man of vrouw die het besluit nam om het circuit opnieuw te asfalteren met olijfolie. | |
Marcoss | woensdag 18 november 2020 @ 15:26 |
Goed gereden vind ik ook weer overdreven, daarvoor was de 1e ronde (na de start) wel heel matig en zat hij veel te lang vast achter Vettel. Dat hij daarna Perez oprolt met DRS en op oude banden nog fantastische ronden neer blijft zetten, is enorm knap, maar ik vind het wel te simpel om enkel naar de uitslag te kijken bij de vraag of iemand een goede race gereden heeft. | |
Tarado | woensdag 18 november 2020 @ 16:16 |
zijn we het niet eens, dat winnen is toch wel heel belangrijk en goed is niet perfect maar gewoon goed | |
daNpy | woensdag 18 november 2020 @ 17:16 |
| |
Nieuwschierig | woensdag 18 november 2020 @ 17:32 |
Misschien was er wél een goede reden om de schroefdraad te wijzigen. | |
Drebbelman | woensdag 18 november 2020 @ 19:30 |
In een Mercedes heb je nu eenmaal de luxe dat als je maar geduldig je rondjes blijft rijden je uiteindelijk toch wel weer vooraan uitkomt.. vooral met de hulp van DRS. Was hij niet ook met DRS voorbij Vettel gekomen uiteindelijk? Hamilton reed goed in de zin dat hij geen fouten maakte, echt indrukwekkend was het niet. | |
potjecreme | woensdag 18 november 2020 @ 20:35 |
Dat was dus de crux van afgelopen zondag. Rustig rondjes blijven rijden. Zie Perez, Vettel en Hamilton. Je hoeft niet steeds maar risico te nemen en in elk gat te springen. Om op het podium te komen hoeft het niet steeds maar indrukwekkend. Je hoeft niet steeds maar buiten langs in te halen. Je hoeft niet steeds op plekken in te halen die lukte op de sim. Gewoon genoegen nemen met de basis is ook goed en vaak goed genoeg. | |
#ANONIEM | woensdag 18 november 2020 @ 20:58 |
*Als je de snelste auto hebt. | |
ChevyCaprice | woensdag 18 november 2020 @ 21:10 |
Inderdaad. Makkelijk om er als buitenstaander zo over te oordelen. Denk trouwens dat het misging omdat die pitstop nogal onverwachts was, want hij pitte vanwege die flatspots. Als hij zelf niet was gespind had hij dat hele probleem misschien niet eens gehad. | |
Marcoss | woensdag 18 november 2020 @ 21:13 |
Dat vooral inderdaad.. Hamilton zei zelf al dat hij de overwinning steeds verder weg zag glippen toen hij zag dat Albon wel voorbij Vettel kwam en daarna uit zicht verdween richting de Racing Points.. dan heeft hij daarna het “geluk” dat DRS alsnog toegestaan wordt en de baan steeds droger wordt (+ uiteraard de kwaliteiten om hard te blijven gaan op die oude banden), anders was het een hele klus geworden. En Hamilton probeerde het wel bij Vettel, maar miste daardoor het rempunt waardoor hij nog een plek extra verloor aan Albon. Het is dus ook niet zo dat hij bewust achter Vettel bleef omdat hij wist dat het toch wel goed zou komen. | |
Starflyer | donderdag 19 november 2020 @ 00:17 |
Hamilton ging alleen voorbij Perez met DRS. Vettel haalde hij in toen Vettel voor de tweede keer de pit op zocht en hij buiten bleef. Zo kwam hij ook voorbij Stroll. Hij heeft dus welgeteld één persoon op de baan ingehaald (een spinnende Verstappen en Albon niet meegerekend), en dat met DRS. | |
Tarado | donderdag 19 november 2020 @ 00:30 |
natuurlijk joh, 7 titels alleen maar mazzel | |
Zorro | donderdag 19 november 2020 @ 07:47 |
Ik vind het vooral debiel dat zulke afgesleten banden zulke tijden nog mogelijk maken. Slaat toch nergens op dat die niet al veel eerder helemaal weg zijn. Dat Pirelli daar maar een rubberlaag inzet onder het profiel die ervoor zorgt dat zonder profiel er niet mee te rijden is. Dit slaat toch nergens op. | |
Newone82 | donderdag 19 november 2020 @ 08:20 |
Dit. De slimme coureurs die nadachten kwamen naar voren zondag. | |
daNpy | donderdag 19 november 2020 @ 08:34 |
We hadden het niet over zijn zeven wereldtitels, maar over de race. Uiteraard is Lewis een goede coureur, anders had ie die 7 wereldtitels niet. Maar de auto (of het gebrek aan concurrentie) heeft hem er wel heel wat wereldtitels "bezorgd". Net zoals we nu al weten wie er volgend jaar zonder slag of stoot WK wordt. Formule 1 is zo saai, het is net een optocht, er wordt niet geracet etc. -> Ja als je wil winnen moet je niks proberen. | |
#ANONIEM | donderdag 19 november 2020 @ 08:42 |
Van die gedachte snap ik ook niets, ik word iig blijer van een coureur die het op de baan probeert en af en toe faalt dan optochtjes rijden want hij gaat zo toch de pit in. | |
franske19 | donderdag 19 november 2020 @ 08:45 |
Heeft inderdaad niks met mazzel te maken, meer met het feit dat er nog nooit zo'n dominante auto is geweest over een langere periode. In dat geval hoef je alleen maar je teammate te verslaan om WK te worden. Ferrari en Red Bull hebben ook een aantal jaar achter elkaar de wereldtitels gepakt maar toen was de auto minder dominant. | |
Tarado | donderdag 19 november 2020 @ 09:50 |
eens maar dat moeten we Ferrari en Red Bull verwijten | |
Nattekat | donderdag 19 november 2020 @ 10:03 |
Als Mercedes voor Hulkenberg was gegaan, hadden we nu Hulkenberg als geit gezien. | |
Tarado | donderdag 19 november 2020 @ 10:06 |
ipv Hamilton? Dan had Rosberg waarschijnlijk meer titels gehad | |
Nattekat | donderdag 19 november 2020 @ 10:18 |
En dat zullen we nooit weten. Feit is dat Hamilton bij 6 titels niks anders hoefde te doen dan een ondermaatse teamgenoot of een imploderend Ferrari verslaan. In het eerste jaar dat hij daadwerkelijk moest knokken, werd hij verslagen. Vergelijk dat met Schumacher, die toch aardig wat titels in een ondermaats presterende auto heeft behaald, en 1999 en 2006 door pech heeft verloren. Of Senna en Prost, die allebei het absolute maximum moesten leveren om de ander te verslaan. Hamilton heeft zich na 2008 nooit meer echt bewezen, en zo lang die Mercedes zo gigantisch snel is, gaat daar ook geen verandering in komen. | |
Tarado | donderdag 19 november 2020 @ 10:21 |
Dat zal allemaal wel maar moet hij daar een boodschap aan hebben? Als Verstappen zo'n periode zou doormaken is het gros er ook blij mee en de enige coureur waar ik fan van was Schumacher heeft ook zo'n periode gehad, ik werd er toen niet chagrijnig van maar vele anderen wel. | |
daNpy | donderdag 19 november 2020 @ 10:26 |
Eens, maar wellicht ook de FIA die met hun maatregelen om te proberen het veld bij elkaar te krijgen, er juist voor hebben gezorgd dat de afstand naar Mercedes zo goed als gelijk is gebleven. | |
Rossdale | donderdag 19 november 2020 @ 10:26 |
De Ferrari geen oppermachtige auto? HA Zowel Schumacher als Hamilton zijn volwaardige kampioenen, maar vooral door hun titels met Benetton/McLaren en niet zozeer met de periode er na mijns inziens. Daarnaast was Schumacher een ordinaire valsspeler en heeft Lewis gewoon wat meer geluk. Dat Lewis de records van Schumacher af pakt vind ik wel prima, want die verdiende ze net zo min. | |
Drebbelman | donderdag 19 november 2020 @ 10:27 |
Ja of was Bottas nu al twee keer wereldkampioen, en hoe kampioen-waardig hij is heeft hij afgelopen weekend wel laten zien. | |
Nattekat | donderdag 19 november 2020 @ 10:33 |
Dat Ferrari al die jaren oppermachtig is geweest, is een fabeltje. En vergeet de twee met Benetton ook voor het gemak niet. Alle 6 de titels van Hamilton zijn vergelijkbaar met de 2 sterkste jaren van Ferrari. | |
potjecreme | donderdag 19 november 2020 @ 10:35 |
Er was ook iets stuk aan zijn auto. | |
Nattekat | donderdag 19 november 2020 @ 10:37 |
Dat gebeurde pas nadat hij al twee keer iemand van de baan had gereden. | |
THEFXR | donderdag 19 november 2020 @ 10:39 |
Van Senna is er een WK gestolen door die grote Franse neus. | |
Lokale_Notabele | donderdag 19 november 2020 @ 11:10 |
Schumacher had in de periode 2001 t/m 2004 nou ook niet echt wereldtegenstanders moet ik zeggen. Barrichello, Coulthard, Montoya, Ralf, een beginnende Kimi. Niet echt een hele bijzondere lichting coureurs. Al kan der Schumi daar verder ook weinig aan doen natuurlijk. Williams-BMW en McLaren hadden hun zaakjes in die periode voor mijn gevoel ook nooit zo goed voor elkaar als Ferrari. En Renault was nog in opbouw. Schumacher was eigenlijk een maatje te groot voor zijn generatiegenoten. Hij kwam binnen aan het einde van het Prost/ Senna tijdperk en vertrok aan het begin van het Alonso, Hamilton, Vettel tijdperk. In de tussentijd had hij te maken met namen als Damon Hill, Villeneuve, Hakkinen en Raikkonen. Geen idee wat ik hier allemaal mee wil zeggen eigenlijk. Misschien dat hij een 'makkelijke' generatie coureurs getroffen heeft. | |
Red_85 | donderdag 19 november 2020 @ 11:52 |
Klopt. | |
Red_85 | donderdag 19 november 2020 @ 11:56 |
Ik denk wel dat je hier een punt hebt. Mercedes is de Ferrari van dat tijdperk en coureurs zijn er wel van voldoende kwaliteit, maar zitten bij teams die het niet zo goed voor elkaar hebben. Hamilton zit nu aan het einde van zijn tijdperk en nu komen jonge coureurs op als Verstappen, Leclerc, Norris en andere toekomstige grootheden die het met elkaar aan de stok gaan krijgen. Voor de rest met tegenstand als Raikonen op zn retour, Vettel in een slechte auto, Bottas die eigenlijk gewoon een 'Bottas' is, Alonso in ook niet het beste materiaal en Verstappen in niet de beste auto, heeft Hamilton nauwelijks noemenswaardige tegenstand. | |
Starflyer | donderdag 19 november 2020 @ 12:43 |
Hij zou sowieso geen kampioen geworden zijn, al had hij die race wel gewonnen. | |
Tarado | donderdag 19 november 2020 @ 12:45 |
en die Franse neus was geen pannekoek, alleen regen had hij een hekel aan | |
Starflyer | donderdag 19 november 2020 @ 12:55 |
3 jaren van Ferrari. In 2003 moest Michelin hun banden aanpassen waardoor Ferrari daarna weer dominant was en die dominantie zetten ze (mede door de Bridgestone banden) in 2004 voort. | |
Nattekat | donderdag 19 november 2020 @ 12:59 |
Ook niet onbelangrijk zijn de jaren waarin Schumacher niet won, waar hij in die zeepkist van een auto voor overwinningen of zelfs kampioenschappen streed. | |
VacaLoca | donderdag 19 november 2020 @ 13:03 |
Jezus wat werken mensen op de zenuwen. Geen social media bericht over Max zonder domme idioten die beginnen over Max z'n ongeduldigheid en dat ie het nog niet geleerd heeft bla bla bla. Zelfs Ecclestone die het niet snapt en ook mee stigmatiseert en er over stelt dat de Verstappen factor weer naar boven kwam. Tuurlijk, je rijd drie jaar foutloos en consistenter dan wie dan ook en je verliest 1 keer je downforce op een gladde baan en iedereen weet je wel even te zeggen waar het je aan mankeert. Ongeduldig.. Perez ging de fout in en reed veel langzamer dan Max en naast de drogere lijn kon Max sws niet gaan rijden. En je gaat ook niet meteen zelf ook maar afremmen zodra Perez een fout maakt om er sws achter te blijven. Het was gewoon ongelukkig. Sws was deze race loterij van welke auto op welk moment welke banden goed aan de praat had. Stroll lag 30s voor op Hamilton halverwege en eindigt er ruim een minuut achter. Norris was op gegeven moment drie seconden sneller dan de rest maar geen podium. Albon leek te kunnen gaan winnen maar daarna ook niets waard op inters. Ik weet dat ik het moet negeren maar elke keer weer zoveel bullshit en nagepraat. Vooral het collectieve stigmatiseren is ergerlijk en zelfs een beetje eng gedrag. | |
Starflyer | donderdag 19 november 2020 @ 13:05 |
Dat deed Hamilton ook met een niet dominante auto | |
Nattekat | donderdag 19 november 2020 @ 13:08 |
Mclaren was zeker geen zeepkist in 2010, en in 2007 was McLaren juist de beste, dat zijn tevens de enige jaren dat Hamilton vooraan mee heeft gedaan, dus ? | |
potjecreme | donderdag 19 november 2020 @ 13:16 |
Dat is na iedere race zo.... | |
Lokale_Notabele | donderdag 19 november 2020 @ 13:18 |
Gaat het? | |
Starflyer | donderdag 19 november 2020 @ 13:38 |
2012 ook (totdat de McLaren het te vaak begaf). En ik zeg ook niet dat het een zeepkist was, maar een niet dominante auto. Ook in 2007 niet. | |
spectrumanalyser | donderdag 19 november 2020 @ 15:31 |
zo is er ook altijd wel ophef. nu is Mercedes aan de beurt. Bottas maakte een grap na de vraag of deze dag de allerslechtste dag ooit was. De reactie was "Nee, misschien die dag dat iemand een vleermuis in Wuhan kocht". het is een grap. humor. daar is inbeeldingsvermogen voor nodig. | |
THEFXR | donderdag 19 november 2020 @ 15:38 |
omdat Prost dicht achter hem zou eindigen? | |
Newone82 | donderdag 19 november 2020 @ 15:52 |
En dit was de enige race die Max dit jaar nog had kunnen winnen. Daarom ook de kritiek. Dat heeft die weg gegooid. Hij heeft geen 1 race zo dicht bij de winst gestaan dan afgelopen race buiten UK race. Dat is de kritiek [ Bericht 0% gewijzigd door Newone82 op 19-11-2020 15:57:28 ] | |
VacaLoca | donderdag 19 november 2020 @ 16:49 |
Nee, want nu extra woest op de huidige wereld dat Mercedes excuses gaat aanbieden omdat Bottas een gabbetje maakt over een vleermuis in Wuhan... | |
Starflyer | donderdag 19 november 2020 @ 16:57 |
Nee, om het kampioenschap te winnen moest hij ook de laatste race winnen (en mocht Prost geen tweede worden). Alleen hij viel daar (net zoals Prost) uit, dus zelfs als hij Japan had gewonnen was hij nog geen kampioen geweest. | |
Peterselieman | donderdag 19 november 2020 @ 16:57 |
De Chinezen kunnen niet zo goed tegen kritiek of een grapje. Ondertussen willen ze wel dat iedereen naar hun pijpen danst | |
THEFXR | donderdag 19 november 2020 @ 16:58 |
Senna is gewoon doorgereden na een pitsbezoek en won de race toch? | |
Lokale_Notabele | donderdag 19 november 2020 @ 17:01 |
Was het maar een grap. Dus eerst storten de Chinezen de hele wereld in een pandemie en vervolgens zijn ze beledigd wanneer iemand dat benoemd ofzo? Moeten we net doen alsof er niks gebeurt is? | |
#ANONIEM | donderdag 19 november 2020 @ 17:02 |
Nee, dat is opportunisme. | |
OscarMopperkont | donderdag 19 november 2020 @ 17:06 |
Sowieso, mensen die zich beledigt voelen | |
Starflyer | donderdag 19 november 2020 @ 17:27 |
Senna is in Japan gediskwalificeerd, maar als dat niet het geval was en de overwinning telde had hij nog steeds Australië moeten winnen om kampioen te worden. | |
Starflyer | donderdag 19 november 2020 @ 17:28 |
En waarschijnlijk Mazepin ook, gezien zijn story van eergisteren. | |
Rossdale | vrijdag 20 november 2020 @ 10:01 |
Het lijken wel vrouwen, wacht... hoe erg moeten chinese vrouwen dan wel niet zijn? | |
Donderkonijn | vrijdag 20 november 2020 @ 11:14 |
Diskwalificatie nadat die neus bij de leiding op bezoek was geweest. Senna is daar genaaid. | |
Tarado | vrijdag 20 november 2020 @ 12:29 |
toch wel een verschilletje | |
daNpy | vrijdag 20 november 2020 @ 12:46 |
Ja dat is gewoon een airbrake aan de rechterkant | |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2020 @ 12:52 |
VeRzOnNeN ExCuUs vAn VeRsTaPpEn. HiJ GeEft gEen F0uTeN T0E ! | |
potjecreme | vrijdag 20 november 2020 @ 12:56 |
| |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2020 @ 13:13 |
"Slechtste race ooit" terwijl je vanaf ronde 19 met een compleet verkeerd afgestelde vleugel rijdt en vervolgens ook nog voor je teammaat eindigt. Ik vind dat nog best knap in deze omstandigheden. | |
potjecreme | vrijdag 20 november 2020 @ 13:20 |
Is ook zo. Ik vind dat hij het niet slecht heeft gedaan gezien de omstandigheden. Ik vind wel dat hij meer afstand had kunnen bewaren achter Perez. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2020 @ 13:28 |
Achteraf is mooi wonen. Stroll liep weg, Perez maakt een fout. Ik denk dat hij verkeerd inschatte hoe snel Perez zich kon herstellen. Dus had hij achteraf beter geduld kunnen hebben? Ja, uiteraard. Maar ik ben waardeer het enorm dat hij er voor gegaan is. | |
Tinos85 | vrijdag 20 november 2020 @ 13:44 |
Perez maakte een fout he, daardoor zat Verstappen er dichterbij dan bedoeld op die plek. | |
potjecreme | vrijdag 20 november 2020 @ 14:04 |
Dus reed hij er gezien de omstandigheden te dicht op 🤷♀️ | |
Lokale_Notabele | vrijdag 20 november 2020 @ 14:25 |
Idd ja. Als een auto voor je een fout maakt betekent dat niet dat je er full retard vlak achter moet blijven rijden in een snelle bocht, in de regen. Volgens mij heeft dhr. Marko zich hier ook al kritisch over uitgelaten. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2020 @ 14:40 |
Dokter Marko word altijd keihard uitgelachen door de mensen die het nu in eens met hem eens zijn. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 20 november 2020 @ 14:57 |
Het lijkt me vrij normaal in de grotemensenwereld dat je per onderwerp bepaald of je het wel of niet met iemand eens bent. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2020 @ 14:59 |
Alles wat hij zegt wordt compleet belachelijk gemaakt maar als hij dan een keer wat zegt wat in je straatje past is hij in eens de expert. Doe niet zo doorzichtig. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 20 november 2020 @ 15:07 |
Nou moe. | |
daNpy | vrijdag 20 november 2020 @ 15:48 |
Continue sneller als de anderen en 50% van de tijd opgehouden. Inderdaad een waardeloze prestatie. | |
potjecreme | vrijdag 20 november 2020 @ 17:02 |
Lol 1 journalist geeft hem een 1 en meteen zo op de kast. | |
vosss | vrijdag 20 november 2020 @ 17:13 |
Als vlak voor je iemand een fout maakt dan heb je maar een splitsecond om te reageren. In de regen nog minder, want je ziet geen mieter. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 november 2020 @ 17:58 |
Lekker selectief lezen. | |
potjecreme | vrijdag 20 november 2020 @ 18:19 |
Dus daarom hou je meer afstand.... | |
Lokale_Notabele | vrijdag 20 november 2020 @ 18:28 |
Split second om te reageren? De fout van Perez was een bocht eerder al hé. Waardoor Verstappen er pal achter kwam te zitten op het rechte stuk na die bocht. Vervolgens kiest hij ervoor om zich niet een stukje terug te laten zakken maar pal achter Perez die snelle rechterbocht in te gaan. Om vervolgens tot de ontdekking te komen dat je dan minder downforce hebt en van de baan te spinnen. Bepaalt geen sterk staaltje 'racecraft', dunkt me: Als Grosjean dit gedaan had, had iedereen zich weer op de dijen geslagen van het lachen. De 'oranje Max Verstappen bril' vertroebelt duidelijk de blik van menig deelnemer aan dit subforum. [ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 21-11-2020 15:53:11 ] | |
mikieu | vrijdag 20 november 2020 @ 18:39 |
Tuurlijk niet, dit is toch een kans hem daarna ernaast te zetten? Dit zou iedereen doen. Nu gaat t fout, volgende keer goed en ben je de held. | |
potjecreme | vrijdag 20 november 2020 @ 18:41 |
Punt is alleen dat Verstappen beweert dat hij geen poging deed. En Verstappen liegt nooit.... | |
mikieu | vrijdag 20 november 2020 @ 18:46 |
Was het dan daar ook niet toch die zou de bocht erna komen. | |
THEFXR | vrijdag 20 november 2020 @ 19:57 |
hij wist dondersgoed hoe de lay-out van de baan was. | |
tja77 | zaterdag 21 november 2020 @ 17:52 |
Marko geeft blunders toe van team. En terecht https://www.google.nl/amp(...)ers-van-red-bull/amp | |
Marcoss | zondag 22 november 2020 @ 10:16 |
Marko denkt dus dat Max op regenbanden pole had gepakt.. denk het eigenlijk niet, die tijd van Stroll was nog wel wat sneller dan de ronde waar Max mee bezig was voor hij naar binnen ging.. | |
tja77 | zondag 22 november 2020 @ 10:18 |
Maar Max had daarna nog een ronde kunnen doen (of zelfs meerdere). Of waren z’n regenbanden al opgefikt? | |
daNpy | zondag 22 november 2020 @ 10:58 |
Ik vind het ook raar dat ie die ronde niet af heeft gemaakt, met 2x paars. Maar volgens mij zat Stroll daarna alsnog vér onder de tijden op regenbanden. | |
potjecreme | zondag 22 november 2020 @ 11:03 |
Omdat hij dan nog minder tijd zou hebben om temperatuur in de inters te krijgen. | |
vosss | zondag 22 november 2020 @ 11:06 |
Rare keuze om de afstelling daarvan exact omgekeerd te maken aan hetgeen alles en iedereen gewend is. Waarom zou men daar in godsnaam voor kiezen? Dat is toch vragen/wachten op fouten? | |
daNpy | zondag 22 november 2020 @ 11:54 |
Ja da's waar natuurlijk. | |
Nieuwschierig | zondag 22 november 2020 @ 18:10 |
Daar kunnen zo veel redenen voor zijn. Misschien was het eerst linkse en rechtse schroefdraad en was men bang dat iemand van de pitcrew zich zou vergissen als hij op een andere positie dan normaal was gepland. En is er toen gekozen voor 2x links of 2x rechts Of omdat door trillingen in de auto de schroefdraad soms ging verlopen, de een omhoog en de ander omlaag, en wilde men dat voorkomen. Of het wordt elke GP willekeurig gewijzigd zodat de concurrentie niet kan zien welke kant er op versteld wordt. Of er waren de linksdraaiende sensoren van de telemetrie op (niet goed afgeboekt in de magazijnvoorraad?) en heeft men tijdelijk een schroefdraad en een sensor voor de andere kant gebruikt. | |
Nattekat | donderdag 26 november 2020 @ 12:49 |
F1 / [Voorbeschouwing] Formula 1 Bahrain Grand Prix 2020 #1 |