abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 november 2020 @ 10:12:34 #226
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_196267878
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:42 schreef Nielsch het volgende:
Hoe lang gaan we nog accepteren dat de PVV en dan vooral die gevaarlijke gek Geert Wilders de achterban, of het nu boeren of pro-piet wappies zijn, blijft opstoken tot het (persoonlijk) bedreigen en intimideren van mensen?
Zolang er kozp huilies zijn :')
Tis nooit genoeg voor die sneutjes. Grijze pieten mag niet, roetveegpiet mag niet, want dan moet het pakje weer anders.
Tis gvd geven en nemen, niet alleen maar hard schreeuwen en eisen. :{w

[ Bericht 8% gewijzigd door matthijst op 16-11-2020 10:26:35 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_196267893
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2020 10:09 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Het interesseert mij geen reet hoe die eruit ziet. Maar zelfs al wordt het Witte Piet dan nog zal het niet goed genoeg zijn. Piet moet gewoon helemaal weg en daarna moet het hele "kolonialistische" feest eraan geloven. Let maar op.
Er zijn inderdaad van die KOZP figuren die zelfs roetveeg pieten nog willen bestrijden, dat is wel treurig natuurlijk. Maar goed we zullen zien hoe zich dit ontwikkelt komende jaren.
٩๏̯͡๏)۶
pi_196268333
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 09:32 schreef Gia het volgende:

[..]

In de randstad woont een grote groep negers bij elkaar en dat hitst elkaar op.
De verdwaalde negers in de provincies hebben eigenlijk nooit problemen gehad met zwarte piet. Ken er ook die zelf zwarte piet speelden.
Heel Nederland had vroeger geen problemen met zwarte piet. Zelfs de oprichters van KOZP vierden sinterklaas vroeger met zwarte piet.

quote:
Wat is het probleem dat iedere groep zelf uitmaakt hoe ze hun pieten aankleden/schminken?
Dan kan ie in de randstad roetvegen hebben, of regenboogkleuren, en in het zuiden en oosten gewoon zwart of donkerbruin blijven.
Weer randstad, zijn jullie obsessed ofzo met randstad? KOZP is bezig met de landelijke zwarte piet, niet bezig met het veroveren van de randstad.

Het lijkt wel een soort laatste stuiptrekking die schreeuw van “blijf in de randstad ga niet verder”. Of de nieuwe slogan van de pro-pieten afdeling. “Stay in Amsterdam, stay in the city”. Voelen jullie soms aan dat de landelijke verdwijning van zwarte piet steeds dichterbij komt?
West-Melanesia
pi_196268393
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:00 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik denk er inmiddels net zo over, ik ben denk ik iets milder geworden en kan wel leven met dat roetveeg compromis. Het ziet er best ok uit.

Nou is het ook weer niet zo dat ik geen principes heb, zo zal ik mij wel met hand en tand verzetten tegen moslim jankerds die zeuren over cartoons en discriminatie. Maar goed, dat het sinterklaas feest iets aangepast is qua uiterlijk is voor mij geen probleem.
Helemaal mee eens. Vwb het cartoon gebeuren: Is de overdreven aandacht voor Patis niet mede oorzaak dat het in NL met bedreigingen ook uit de hand loopt.
Een paar jaar geleden werden alle familiedrama's in het nieuws gebracht. Bv: gescheiden stel: Vader mag de kinderen niet zien. Vader vermoordt kinderen en zichzelf. Alles dik in het nieuws: Gevolg: weer een dergelijk geval. Dus: Alle cartoons moeten kunnen. Maar wees voorzichtig met al te veel aandacht voor trieste incidenten. Want incidenten zijn het. In Frankrijk was ten tijde van de moord op Patis ook een steekpartij in Avignon. Eerst dacht men: weer een moslim. Dus dik in het nieuws. Later bleek: een man met een Hitlergroet: Niks meer in het nieuws.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196268406
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 04:35 schreef sp3c het volgende:
het zou idd net zo vreemd zijn als een overtuigd Catalaan het vliegtuig zou pakken om in Heerenveen te demonstreren voor een onafhankelijk Friesland waar de Friezen zelf niet eens op zitten te wachten
Klopt dan moet je dus in de randstad err Catalonie blijven _O-
Wat ben je toch scherp..
West-Melanesia
pi_196268439
Ik ben zelf ook niet zo'n fan van het KOZP gebeuren. De boodschap die ze uitdragen dat zwarte piet niet meer zwart mag zijn, oke. Dat kan ik nog wel begrijpen. Maar de toon waarmee KOZP (Tegelijkertijd opererend onder Black Lives Matter) mistanden in Nederland wil oplossen, is tenenkrommend. Het beschuldigen van blanke Nederlanders dat ze ''White Privileged'' zijn, hoe zwaar en onderdrukt gekleurde mensen in Nederland het wel niet hebben, het aanpraten dat Nederland doordrenkt is met racistische drek en gedachtegoed. Het is echt van de zotte en het werkt polariserender dan ooit.

Daarbij krijgen dit soort extreme gekken overal de ruimte aan de talkshowtafels en op het nieuws. Terwijl het in principe maar een piepklein gedeelte van Nederland is wat deze extreem linkse ideeen sympathiseert. Maar aan de talkshowtafels wordt er net gedaan alsof 60% van Nederland achter ze staat. Soms wil de media nog wel is als tegengeluid iemand neerzetten van de andere partij. Wat krijgen we dan 9 van de 10 keer? Een of andere extreemrechts tokkiewijf met het IQ van een augurk. Dat is dan hoe het debat wordt neergezet door de media.

Laten we nou eens gewoon normaal doen met z'n allen. Het debat voeren met normale mensen, met normale ideeën. Weg met de gekkies zoals Akwasi, Sylvana Simons en engnek Arie Boomsma. Bah.
Hey ik ben een steen
  maandag 16 november 2020 @ 11:03:02 #232
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_196268491
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:59 schreef tappejan het volgende:
Ik ben zelf ook niet zo'n fan van het KOZP gebeuren. De boodschap die ze uitdragen dat zwarte piet niet meer zwart mag zijn, oke. Dat kan ik nog wel begrijpen. Maar de toon waarmee KOZP (Tegelijkertijd opererend onder Black Lives Matter) mistanden in Nederland wil oplossen, is tenenkrommend.
Ze zijn niet op deze toon begonnen hè? :D Sinds 1930 worden er kleine stappen gezet.

Hele. Kleine. Stappen. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_196268518
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2020 11:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ze zijn niet op deze toon begonnen hè? :D
Leg uit SicSicSics?
Hey ik ben een steen
pi_196268523
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2020 11:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ze zijn niet op deze toon begonnen hè? :D
:')

Ik zal 'Kick Out Zwarte Piet' even vertalen.

Schop Zwarte Piet eruit.

Nee, de toon is top. ^O^
  maandag 16 november 2020 @ 11:06:08 #235
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_196268540
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:04 schreef tappejan het volgende:
Leg uit SicSicSics?
Sinds 1930 is er al een pieten-debat. :D Misschien nog wel eerder.
Wij (traditionele) Sinterklaar vierders hebben in de 90-jaar... 90! Jaar! Schoorvoetend. Miniscule stapjes gezet.

Ik zeg niet dat ik het eens ben met de toon, maar het duurt wel lang! :')_!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 16 november 2020 @ 11:06:36 #236
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_196268551
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:04 schreef luxerobots het volgende:
:')

Ik zal 'Kick Out Zwarte Piet' even vertalen.

Schop Zwarte Piet eruit.

Nee, de toon is top. ^O^
Het is niet begonnen als KOZP. ;) :* Mijnheer luxerobots.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_196268584
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

:')

Ik zal 'Kick Out Zwarte Piet' even vertalen.

Schop Zwarte Piet eruit.

Nee, de toon is top. ^O^
Niks mis mee, stel je niet zo aan.
West-Melanesia
pi_196268614
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2020 11:06 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Sinds 1930 is er al een pieten-debat. :D Misschien nog wel eerder.
Wij (traditionele) Sinterklaar vierders hebben in de 90-jaar... 90! Jaar! Schoorvoetend. Miniscule stapjes gezet.

Ik zeg niet dat ik het eens ben met de toon, maar het duurt wel lang! :')_!
Zoals ik al zei, kan ik best begrijpen dat je als gekleurde Nederlander tegen Zwarte Piet bent. Mat wij betreft maken we hem geel met oranje stippen, boeit mij het. Het gaat mij om de rest van de standpunten die ze aanhangen. Het is vaak niet genoeg. . Het gaat ze totaal niet om racisme of een ander punt. De zwarte kleur is slechts symboolpolitiek. Gebruikt om hun zin te krijgen. De kleur boeit ze niets blijkt maar weer. Al was ie geel, dan was dat het probleem geweest. Het is deze groep die steeds machtsgeiler wordt en laat zien wat er allemaal mogelijk is. Schreeuwen in plaats van debat. Nog treuriger zijn die linkse hipster millennials die zich hierdoor laten inpakken. Zij zijn mede debet aan de steeds verder polariserende discussie. Ze zijn gaan geloven in de fabeltjes van Akwasi en consorten. De media completeert deze dodelijke cocktail vervolgens door er zendtijd aan te besteden. We schamen ons voor onze eigen cultuur en willen alles aanpassen. Naar wat en Waar trekken we de grens? Was er maar een grens...
Hey ik ben een steen
pi_196268691
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vorig jaar bij de intocht in Apeldoorn liepen er pikzwarte demonstratie pieten rond, met bij behorend debiel accent, die jongste van mij schrok zich kapot. Hing er eentje ongevraagd boven de kinderwagen, gillen dat ze deed.

Op scholen zijn ze wel helemaal geschminkt vanwege het herkennen van de stagiaires, nieuwe pieten niet.
Ja, volgens mij verpesten die NVU-pro-pieten het kinderfeest meer dan de anti-Pieten.
Dat kleine vak met die anti-Pieten is gemakkelijk bij een toekomstige intocht te vermijden.
Bovendien kun je de Piet-aanpassing ook best wel regionaal in NL aanpassen. Op het platteland kun je wellicht nog wel met een zwarte Piet in het trefcentrum aankomen.
In de Bijlmer wellicht minder. Er zijn wel meer gebruiken die regionaal verschillend zijn.
Volgens mij is "een beetje aanpassen" en "rekening houden met elkaar" ook een Nederlandse traditie.
Die moeten we ook in ere houden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196268756
Lekker voor ze. Had nog veel harder gemogen!
pi_196268923
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, volgens mij verpesten die NVU-pro-pieten het kinderfeest meer dan de anti-Pieten.
Dat kleine vak met die anti-Pieten is gemakkelijk bij een toekomstige intocht te vermijden.
Bovendien kun je de Piet-aanpassing ook best wel regionaal in NL aanpassen. Op het platteland kun je wellicht nog wel met een zwarte Piet in het trefcentrum aankomen.
In de Bijlmer wellicht minder. Er zijn wel meer gebruiken die regionaal verschillend zijn.
Volgens mij is "een beetje aanpassen" en "rekening houden met elkaar" ook een Nederlandse traditie.
Die moeten we ook in ere houden.
Ik geloof dat 90% van de Nederlanders dat ook zo ziet, maar die 10% die accepteert dat niet.
  maandag 16 november 2020 @ 11:32:49 #242
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_196268964
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:10 schreef tappejan het volgende:
Zoals ik al zei, kan ik best begrijpen dat je als gekleurde Nederlander tegen Zwarte Piet bent. Mat wij betreft maken we hem geel met oranje stippen, boeit mij het. Het gaat mij om de rest van de standpunten die ze aanhangen. Het is vaak niet genoeg. .
Mooi. Klaar. Niks meer aan doen. :D
quote:
Het gaat ze totaal niet om racisme of een ander punt.
Zeg je nou dat het nergens over gaat? Weet je zelf nog wat je zegt? :D
quote:
De zwarte kleur is slechts symboolpolitiek.
:?
quote:
Gebruikt om hun zin te krijgen. De kleur boeit ze niets blijkt maar weer. Al was ie geel, dan was dat het probleem geweest.
Euhm... Nee. Het is 'stop blackface'. Geel. Groen. Roetveeg. Allemaal prima.
quote:
Het is deze groep die steeds machtsgeiler wordt en laat zien wat er allemaal mogelijk is.
Waar dan? Waarmee dan?
quote:
Schreeuwen in plaats van debat. Nog treuriger zijn die linkse hipster millennials die zich hierdoor laten inpakken.
Sterke debat techniek ook. _O- Niet schreeuwen, maar de andere partij afdoen als hipster millenials die zich 'in laten pakken'... Toe maar. :D
quote:
Zij zijn mede debet aan de steeds verder polariserende discussie.
Wie? Die hiptser millenials? Het zal.
Maar da's het mooie aan polarisatie. Er zijn er altijd twee voor nodig. ;) Steek die hand eens in eigen boezem. Laat het los. Laat het gaan. Wees de wijste.
quote:
Ze zijn gaan geloven in de fabeltjes van Akwasi en consorten. De media completeert deze dodelijke cocktail vervolgens door er zendtijd aan te besteden. We schamen ons voor onze eigen cultuur en willen alles aanpassen. Naar wat en Waar trekken we de grens? Was er maar een grens...
Ik schaam me niet voor mijn eigen cultuur.
Ik schaam me voor polariserende 'mijn cultuur' roepers.
Ik schaam me ervoor dat we een simpele racisitsche stereo-typering vast blijven houden in het kader van 'traditie'

Niks mis met voorschreidend inzicht tappejan. Anders stonden we nu ook nog steeds Katholieken te verbranden. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_196269028
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, volgens mij verpesten die NVU-pro-pieten het kinderfeest meer dan de anti-Pieten.
Dat kleine vak met die anti-Pieten is gemakkelijk bij een toekomstige intocht te vermijden.
Bovendien kun je de Piet-aanpassing ook best wel regionaal in NL aanpassen. Op het platteland kun je wellicht nog wel met een zwarte Piet in het trefcentrum aankomen.
In de Bijlmer wellicht minder. Er zijn wel meer gebruiken die regionaal verschillend zijn.
Volgens mij is "een beetje aanpassen" en "rekening houden met elkaar" ook een Nederlandse traditie.
Die moeten we ook in ere houden.
Gaat niet gebeuren. Het draait volgens KOZP om racisme. Regionaal hier wel zwarte piet en daar niet zou in de ogen van KOZP betekenen hier geen racisme en daar wel racisme. KOZP wilt een landelijke zwarte piet verbod.
West-Melanesia
pi_196269200
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 23:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Je schrijft net zelf dat "twee uur in de bus het wel waard zijn", dan lijken het me toch vooral randstedelingen te zijn die naar Maastricht afgereisd zijn om daar eens even winkeliers met zwarte pieten in de etalage te gaan bedreigen en intimideren en tijdens de intocht een hoop onrust te stoken.

Nogmaals; protesteer tegen zwarte piet tot je een ons weegt in je eigen randstad, maar laat de rest van Nederland gewoon met rust. Niemand zit op jullie volstrekt irrelevante mening te wachten...
Nu interesseert mij die Piet totaal niet al maken ze hem geel. Maar iemand in de randstad moet mij niet gaan vertellen hoe ik in Maastricht mijn feestje vier.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 11:52:05 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196269229
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:57 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Klopt dan moet je dus in de randstad err Catalonie blijven _O-
Wat ben je toch scherp..
ja en dussssssssssssss

waarom dan toch naar Maastricht??

hele omweg om terug bij de originele vraag te komen maar je draait je antwoord nu dus naar 'je jebt gelijk sp3c die moeten gewoon in de randstad blijven' of ben ik simpelweg de enige die scherp is in dit hele vreemde een/tweetje?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196269396
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja en dussssssssssssss

waarom dan toch naar Maastricht??

hele omweg om terug bij de originele vraag te komen maar je draait je antwoord nu dus naar 'je jebt gelijk sp3c die moeten gewoon in de randstad blijven' of ben ik simpelweg de enige die scherp is in dit hele vreemde een/tweetje?
Zwarte piet is ook in Maastricht. Je kan niet een kakkerlak in de keuken doden en de kakkerlakken in de badkamer laten leven als je je huis kakkerlakkenvrij wilt maken. Je vergelijking gaat dus mank.
West-Melanesia
  maandag 16 november 2020 @ 12:03:44 #247
3542 Gia
User under construction
pi_196269401
quote:
10s.gif Op maandag 16 november 2020 10:04 schreef skrn het volgende:

In Brabant beginnen ze sinterklaasliedjes te zingen als een zwarte voetballer aan de bal is. 8)7
En dat komt vooral door het verzet en het gezeur.
Voordat KOZP begon, gebeurde dat niet of nauwelijks. Hooguit een kindje dat zich in Sinterklaastijd weleens vergiste. Bohwoh, wat een ramp, zeg.

Toen mijn oudste 2 was, namen we hem mee naar de Ronde van Stiphout, hij was helemaal weg van Pantani en noemde iedereen met een kale kop dan ook: Pantani!
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 12:05:40 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196269436
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Zwarte piet is ook in Maastricht. Je kan niet een kakkerlak in de keuken doden en de kakkerlakken in de badkamer laten leven als je je huis kakkerlakkenvrij wilt maken. Je vergelijking gaat dus mank.
het is jouw vergelijking he :')

als je last hebt van kakkerlakken je in je huis dan is het net zo goed raar als je bij de overbuurman gaat beginnen terwijl ze nog over je eigen bed kruipen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_196269457
quote:
83s.gif Op maandag 16 november 2020 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is jouw vergelijking he :')

als je last hebt van kakkerlakken je in je huis dan is het net zo goed raar als je bij de overbuurman gaat beginnen terwijl ze nog over je eigen bed kruipen
De buurman heeft geen last van kakkerlakken dus waarom zou je bij de buurman beginnen?
West-Melanesia
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 12:08:38 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_196269475
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:07 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De buurman heeft geen last van kakkerlakken dus waarom zou je bij de buurman beginnen?
als de buurman geen last van kakkerlakken heeft dan is het helemaal raar om die beesten niet eerst uit je eigen bed te ruimen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')