Lokatie (Randstad) is dus irrelevant volgens jou. Het gaat om het "vechten tegen racisme", ongeacht waar dat volgens die groep plaatsvindt. Dus ook als het niet in hun eigen omgeving gebeurt, betekent dat niet dat je er op andere plekken ook niet tegen zou moeten/mogen "vechten".quote:Op maandag 16 november 2020 00:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar randstad, randstedelijkheid, dat zijn allemaal irrelevante zaken. Er is sprake van een groep, die meent te vechten tegen racisme. De randstad heeft helemaal niks met die strijd te maken. Ik snap überhaupt niet waarom de randstad hierbij betrokken wordt. Zijn alle KOPZ-ers en aanhangers randstedelingen? Komen alle mensen die gekleurde pieten prima vinden uit de randstad? Dit lijkt wel false flag en ergens erg hilarisch, ook de reden dat ik heb besloten me te mengen in dit topic
Bonifatius stierf terechtquote:Op maandag 16 november 2020 00:38 schreef Catkiller het volgende:
Krijg een beetje het gevoel van zo'n Christen die wel even inboorlingen ging bekeren en het met de dood moest bekopen.
Ook al ben je nog zo overtuigd van je eigen gelijk, Limburgers zijn nou eenmaal zo simpel.
Dat is hetzelfde als SOS kinderdorpen vragen waarom ze zich beperken tot kinderen. Of Catalanen vragen waarom ze zich niet bemoeien met de onafhankelijkheidsstrijd van West-Papua? Of waarom ga je in Nederland voedselbanken beginnen, in andere delen van de wereld lijden mensen meer honger. Overal is racisme, en de meeste mensen zijn tegen racisme. Je argumenten lokatie, randstad en grenzen zijn totaal irrelevant. Europa is ook totaal irrelevant. Sinterklaas wordt hier gevierd in Nederland. Het racisme van sinterklaas wille deze gaste aanpakke. Daarom heet de groep KOZP. En niet KORE(kick out racism Europa). Deze groep is gefocust op een feest, dat zij zien als verheerlijking van racisme, gekwetst voelen en weet ik veel wat. Wellicht dat anderen met jouw tip aan de slag kunnen om zoiets als (KORE) te starten om zich op wat eigenlijk precies te richten?quote:Op maandag 16 november 2020 00:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lokatie (Randstad) is dus irrelevant volgens jou. Het gaat om het "vechten tegen racisme", ongeacht waar dat volgens die groep plaatsvindt. Dus ook als het niet in hun eigen omgeving gebeurt, betekent dat niet dat je er op andere plekken ook niet tegen zou moeten/mogen "vechten".
Als dat inderdaad je 'doel' is, waarom zijn die landsgrenzen (Nederland) opeens dan wel relevant en richt je je op een kinderfeest? Er zijn namelijk wel ergere gevallen van racisme (als je dit feest überhaupt als racistisch beschouwt) elders in Europa. Er is vrij verkeer van goederen en personen in de EU (nu even wat strikter ivm corona, maar normaal gesproken).
Waarom richt men zich daar niet op dan? Het is niet zo dat dat buiten de invloedssfeer ligt, want een KOZP heeft in Nederland geen enkele officiële bevoegdheid of macht om zaken te veranderen, dus in die zin is er geen verschil met andere EU-landen.
Meer of minder drammerige demonstranten.quote:Op maandag 16 november 2020 00:47 schreef damsco het volgende:
Wellicht moeten we een referendum houden.
Wilt u meer of minder zwarte piet?
Als het de bedoeling is om dat racistisch te duiden, dan wel.quote:Op zondag 15 november 2020 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als de uiting racisitisch gevonden wordt ben je toch een racist als je het uit? Of zie ik iets over het hoofd?
En dit staat enorm onder druk. Er zijn echt enorm veel personen die gewoon namen en shamen als ze ergens een Zwarte Piet in een etalage zien staan. Foto's worden gemaakt, namen erbij genoemd, en op social media gezet. Het is wachten totdat er een etalage aan diggelen gaat omdat zo'n figuur een steen door de ruit smijt. Pure angst, wat niet nodig zou moeten zijn. Ik vind zelfs dat je dit zou kunnen zien als indirect aanzetten tot geweld dan wel vandalisme.quote:Op maandag 16 november 2020 08:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
tegenstanders van Zwarte piet noemen zo'n beetje elke Nederlander een racist.
maar kijk eens wat die oproerkraaiers zelf doen;
- prijzen uitdelen aan mensen met een donkere huidskleur (https://nl.wikipedia.org/wiki/Black_Achievement_Awards)
- datingavonden organiseren wat alleen mensen met donkere huidskleur aan mogen meedoen (http://melaninsingleslounge.nl/)
- demonstranten met blanke huidskleur mogen van Airfryer en Esajas niet met de media praten "het is hun strijd niet"
iets wat wellicht ook meespeelt is dat mensen in hun vrijheid worden aangetast.
een club mensen in Amsterdam Zuid denkt voor alle Nederlanders te kunnen bepalen wat jij wel of niet moet doen.
iedereen is vrij om Zwarte piet te spelen, een Zwarte piet in de etalage te hebben.
In de randstad woont een grote groep negers bij elkaar en dat hitst elkaar op.quote:Op maandag 16 november 2020 00:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar randstad, randstedelijkheid, dat zijn allemaal irrelevante zaken. Er is sprake van een groep, die meent te vechten tegen racisme. De randstad heeft helemaal niks met die strijd te maken. Ik snap überhaupt niet waarom de randstad hierbij betrokken wordt. Zijn alle KOPZ-ers en aanhangers randstedelingen? Komen alle mensen die gekleurde pieten prima vinden uit de randstad? Dit lijkt wel false flag en ergens erg hilarisch, ook de reden dat ik heb besloten me te mengen in dit topic
Op scholen zie je het toch ook steeds minder, of je het daar nou mee eens bent of niet. De kinderen van mijn broer hebben het alleen nog over sint en piet en hebben geen idee welke kleur die zou moeten hebben.quote:Op maandag 16 november 2020 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
In de randstad woont een grote groep negers bij elkaar en dat hitst elkaar op.
De verdwaalde negers in de provincies hebben eigenlijk nooit problemen gehad met zwarte piet. Ken er ook die zelf zwarte piet speelden.
Wat is het probleem dat iedere groep zelf uitmaakt hoe ze hun pieten aankleden/schminken?
Dan kan ie in de randstad roetvegen hebben, of regenboogkleuren, en in het zuiden en oosten gewoon zwart of donkerbruin blijven.
toch is er een enorme vraag naar Sinterklaas en Zwarte piet, de traditionele feestviering. je kunt niet even simpelweg iets weghalen wat mensen al tig jaar doen en naar uit kijken.quote:Op maandag 16 november 2020 09:41 schreef Ronald het volgende:
Let wel, ik ben op zich geen tegenstander van zwarte piet, maar dit is echt een verloren strijd en is ook niet meer typisch iets van de randstad,
Ik denk er inmiddels net zo over, ik ben denk ik iets milder geworden en kan wel leven met dat roetveeg compromis. Het ziet er best ok uit.quote:Op maandag 16 november 2020 08:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Maar het is een interessante discussie. Ik ben het wel tot op zekere hoogte eens met jouw stelling. Maar het is typisch zo'n "probleem" dat eigenlijk makkelijk oplosbaar is (roetveeg etc). Maar geen enkele partij wil toegeven, want.... ego-verlies.
Die indruk heb ik dus totaal niet, maar ik zal het straatbeeld eens in de gaten houden komende weken. Het is natuurlijk met Corona ook wel iets anders dan normaal, dus er zal wel minder sinterklaas gevierd worden met echt sint en piet figuranten. Hier is zelfs niet eens een intocht dit jaar (Enschede).quote:Op maandag 16 november 2020 09:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
toch is er een enorme vraag naar Sinterklaas en Zwarte piet, de traditionele feestviering. je kunt niet even simpelweg iets weghalen wat mensen al tig jaar doen en naar uit kijken.
de intocht van omroep ongehoord mag dan maar 50k keer bekeken zijn, er is veel meer aanbod wat Zwarte piet betreft. de sinterklaascentrales. vrijwilligers die zich niet met veegjes willen laten schminken.
durf gerust te beweren dat er op heel veel plaatsen in Nederland Zwarte piet te zien is. en dat blijft komende jaren wel. het is echt niet alleen Geert Wilders die graag Zwarte piet wilt houden.
In Brabant beginnen ze sinterklaasliedjes te zingen als een zwarte voetballer aan de bal is.quote:Op maandag 16 november 2020 09:32 schreef Gia het volgende:
[..]
In de randstad woont een grote groep negers bij elkaar en dat hitst elkaar op.
De verdwaalde negers in de provincies hebben eigenlijk nooit problemen gehad met zwarte piet. Ken er ook die zelf zwarte piet speelden.
Wat is het probleem dat iedere groep zelf uitmaakt hoe ze hun pieten aankleden/schminken?
Dan kan ie in de randstad roetvegen hebben, of regenboogkleuren, en in het zuiden en oosten gewoon zwart of donkerbruin blijven.
Dit, volg het NPO Sinterklaas journaal, op de basisscholen die ik ken, kijken ze dit gezamenlijk met de kids elke dag.quote:Op maandag 16 november 2020 09:41 schreef Ronald het volgende:
[..]
Op scholen zie je het toch ook steeds minder, of je het daar nou mee eens bent of niet. De kinderen van mijn broer hebben het alleen nog over sint en piet en hebben geen idee welke kleur die zou moeten hebben.
Mijn eigen zoon is nog te jong om het te snappen, maar ik ga me er niet meer krampachtig tegen verzetten. De piet op TV zal hij vermoedelijk ook als normale piet gaan zien, wie ben ik dan om nog weer een tweede versie in leven te gaan houden.
Let wel, ik ben op zich geen tegenstander van zwarte piet, maar dit is echt een verloren strijd en is ook niet meer typisch iets van de randstad,
Het interesseert mij geen reet hoe die eruit ziet. Maar zelfs al wordt het Witte Piet dan nog zal het niet goed genoeg zijn. Piet moet gewoon helemaal weg en daarna moet het hele "kolonialistische" feest eraan geloven. Let maar op.quote:Op maandag 16 november 2020 10:00 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik denk er inmiddels net zo over, ik ben denk ik iets milder geworden en kan wel leven met dat roetveeg compromis. Het ziet er best ok uit.
Vorig jaar bij de intocht in Apeldoorn liepen er pikzwarte demonstratie pieten rond, met bij behorend debiel accent, die jongste van mij schrok zich kapot. Hing er eentje ongevraagd boven de kinderwagen, gillen dat ze deed.quote:Op maandag 16 november 2020 10:05 schreef -river- het volgende:
Allemaal drama om niets, het is een kinderfeest en het maakt een kind niets uit welke kleur piet heeft.
KOZP en al die BLM-clubjes zouden geen bestaansrecht meer hebben, dus die zoeken altijd wel weer iets om tegen aan te schoppen.quote:Op maandag 16 november 2020 10:09 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het interesseert mij geen reet hoe die eruit ziet. Maar zelfs al wordt het Witte Piet dan nog zal het niet goed genoeg zijn. Piet moet gewoon helemaal weg en daarna moet het hele "kolonialistische" feest eraan geloven. Let maar op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |