abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196256710
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen
  zondag 15 november 2020 @ 15:44:26 #2
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_196256753
twitter

Orange Man concedes! :D
pi_196256757
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De uitslag spreekt voor zich.
Nee, echt niet. Jij maakt een specifieke claim over die uitslag en komt geen enkele keer met een onderbouwing. Dat komt voornamelijk omdat de uitslag juist niet voor zich spreekt. Dat is waar we het over hebben. Dus kun je nog één keer proberen om je bewering te staven?
pi_196256782
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, echt niet. Jij maakt een specifieke claim over die uitslag en komt geen enkele keer met een onderbouwing. Dat komt voornamelijk omdat de uitslag juist niet voor zich spreekt. Dat is waar we het over hebben. Dus kun je nog één keer proberen om je bewering te staven?
Jij accepteert de uitslag sowieso niet dus wat ik ook aandraag, het zal geen indruk maken.

De uitslag spreekt voor zich. Dat is waar je het mee kan doen.
  zondag 15 november 2020 @ 15:48:12 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196256803
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196256859
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Jij accepteert de uitslag sowieso niet dus wat ik ook aandraag, het zal geen indruk maken.

Misschien is het beter als je ik je alleen laat in je eigen wereldje, wat ik zeg schijnt op geen enkele manier binnen te komen. Veel succes met het bevechten van je stropopjes :)
  zondag 15 november 2020 @ 15:53:18 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196256884
Trump geeft toe dat Biden gewonnen heeft

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196256886
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Misschien is het beter als je ik je alleen laat in je eigen wereldje, wat ik zeg schijnt op geen enkele manier binnen te komen. Veel succes met het bevechten van je stropopjes :)
:?

Nogmaals: Republikeinen krijgen meer zetels in de senaat maar toch verliest hun zittende president. Dan is het duidelijk: men heeft tegen Trump gestemd.

Als je denkt dat het niet zo is, dan kom je maar met bewijzen.
pi_196256961
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

:?

Nogmaals: Republikeinen krijgen meer zetels in de senaat maar toch verliest hun zittende president. Dan is het duidelijk: men heeft tegen Trump gestemd.

Democraten verloren dik in 2010 maar toch werd Obama in 2012 weer makkelijk president. Maar de partij als geheel won niet op dezelfde manier in 2012. En in 2014 werden ze ook weer weggevaagd waardoor Obama vleugellam werd gemaakt.

Hebben mensen dus tegen Obama gestemd?

Daarnaast zit je er naast wat betreft de komende Senaat, de Republikeinen zullen waarschijnlijk op netto -1 zetel uitkomen.
pi_196257087
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Democraten verloren dik in 2010 maar toch werd Obama in 2012 weer makkelijk president. Maar de partij als geheel won niet op dezelfde manier in 2012. En in 2014 werden ze ook weer weggevaagd waardoor Obama vleugellam werd gemaakt.

Daarnaast zit je er naast wat betreft de komende Senaat, de Republikeinen zullen waarschijnlijk op netto -1 zetel uitkomen.
-1 zetel is tegenover de afgang van Trump nog best een succesje te noemen.
pi_196257098
:)
  zondag 15 november 2020 @ 16:07:19 #12
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196257106
quote:

[..]

In Wisconsin hebben 9.000 mensen meer gestemd op de R senator. In Georgia hebben zelfs bijna 1000 mensen meer op Perdue(!) gestemd dan op Trump. En dit zie je op meer plekken, Meer stemmen op de republikeinse kandidaat dan op Trump.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196257262
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

In Wisconsin hebben 9.000 mensen meer gestemd op de R senator. In Georgia hebben zelfs bijna 1000 mensen meer op Perdue(!) gestemd dan op Trump. En dit zie je op meer plekken, Meer stemmen op de republikeinse kandidaat dan op Trump.
Oh absoluut. Maar het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat er straks twee Republikeinse senatoren zijn uit Georgia terwijl Biden de staat won. Ik denk simpelweg dat de keiharde conclusies die er getrokken worden niet zomaar uit de gegevens blijken.
  PR en moderator zondag 15 november 2020 @ 16:44:58 #14
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_196257616
quote:

[..]

Huh nee, juist tegen Romney, net als nu tegen Trump. Dat betekent dus dat mensen op Obama als president hebben gestemd maar 'down the ticket' op Republikeinen voor Senaat/Huis.
Net als nu dus mensen op Biden hebben gestemd terwijl ze tegelijkertijd voor een Republikeinse senator/representative hebben gestemd.
'Split ticket' noemen ze dat, Amerikanen gaan er al gauw vanuit dat mensen 'volledig blauw' of 'volledig rood' stemmen, maar niet dus.
Fuck the EBU.
  zondag 15 november 2020 @ 16:49:44 #15
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196257676
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Oh absoluut. Maar het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat er straks twee Republikeinse senatoren zijn uit Georgia terwijl Biden de staat won. Ik denk simpelweg dat de keiharde conclusies die er getrokken worden niet zomaar uit de gegevens blijken.
De stelling was dat veel Republikeinen tegen Trump hebben gestemd. Daar word geen keiharde conclusie in genomen. Of het van invloed is geweest weet ik ook niet, ik gok dat er nog boeken vol worden geschreven over dit onderwerp.

Maar de stelling dat er veel Republikeinen tegen Trump hebben gestemd lijkt me niet helemaal vreemd over komen. Maar zijn het er meer als bij vorige verkiezingen? Heeft het invloed gehad? Was het bewust, of is het net als hier dat je VVD stemt in de gemeente en D66 in de provincie?

Maar het is zeker geen vreemde stelling dat er mensen zijn die op Biden hebben gestemd omdat ze het niet zien zitten om weer 4 jaar Trump aan te zien, en een deel daarvan is Republikeins.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196257877
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:44 schreef Moira het volgende:

[..]

Huh nee, juist tegen Romney, net als nu tegen Trump. Dat betekent dus dat mensen op Obama als president hebben gestemd maar 'down the ticket' op Republikeinen voor Senaat/Huis.
Net als nu dus mensen op Biden hebben gestemd terwijl ze tegelijkertijd voor een Republikeinse senator/representative hebben gestemd.
'Split ticket' noemen ze dat, Amerikanen gaan er al gauw vanuit dat mensen 'volledig blauw' of 'volledig rood' stemmen, maar niet dus.
En dus niet uniek voor Trump.
pi_196257893
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:49 schreef zalkc het volgende:

[..]

De stelling was dat veel Republikeinen tegen Trump hebben gestemd. Daar word geen keiharde conclusie in genomen.
Wel door de betreffende poster, maar goed. Die kunnen we vanaf nu gewoon negeren :)

De rest van je post klopt. Ik vind alleen het idee dat Trump makkelijk had kunnen winnen door zich anders te gedragen gewoon niet te onderbouwen.
pi_196257904
Ik was enorm opgelucht dat Biden won. Niettemin hebben nog altijd 72 miljoen Amerikanen op Trump gestemd.
Ondanks 4 jaar van vette leugens, openlijke minachting van de Trias Politica, het publiekelijk honen van andersdenkenden, het dwepen met dictators en het weglachen van een gevaarlijk virus.

Ik vrees dat de straks 78-jarige Joe Biden voor een onmogelijke taak gesteld wordt, om de 'wonden te helen'.

Overigens: wanneer wordt normaliter de uitslag van de verkiezingen door het Congres bekrachtigd?
2 weken voor de inauguratie van de nieuwe president?

Het zou mij niet verbazen dat Trump dan zijn ontslag indient, en dan neemt Pence voor een korte periode de boel over. Hij geeft Trump een presidentieel pardon, zodat hij de bak niet inhoeft, en dan kan the most stable genius op de 7th hole gaan overdenken of hij het in 2024 nog eens gaat proberen. Of dat er een ander uit zijn 'kamp' naar voren moet worden geschoven. Er zijn genoeg gegadigden; de vraag is of ze in dezelfde mate zo'n grote massa kunnen mobiliseren.

De Tea Party lag al dwars binnen de GOP toen John McCain het ging opnemen tegen Obama. Dat was dus in 2008. 12 jaar geleden inmiddels.
Ik geloof nooit dat die rechtse opleving, inclusief het benadrukken van verschillen in plaats van overeenkomsten, in 4 jaar gaat verdwijnen. En als Biden er niet in slaagt om de Verenigde Staten weer meer 'verenigd' te krijgen, dan worden de Democraten daar in 2024 weer op afgerekend. Volgens mij is deze carrousel nog lang niet uitgedraaid. Helaas.
Ik doe het ff rustig aan.
  PR en moderator zondag 15 november 2020 @ 17:09:57 #19
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_196257931
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dus niet uniek voor Trump.
Huh dat suggereert toch ook niemand?
Fuck the EBU.
pi_196258000
Nu weer eens Cuomo , loud en clear! via twitter.
pi_196258181
Poohpooh...dat was een stevige speech! _O_
pi_196258255
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:09 schreef Moira het volgende:

[..]

Huh dat suggereert toch ook niemand?
Jawel. Er wordt gezegd dat mensen tegen Trump stemden onder andere vanwege zijn onpresidentiële gedrag.
pi_196258321
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 17:26 schreef AnneX het volgende:
Poohpooh...dat was een stevige speech! _O_
Nog ergens terug te zien?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_196258323
twitter

Niet gerealiseerd: zolang zg. illegalen niet zijn geregistreerd, zal het virus “onder ons” blijven. Die zijn bang om uitgezet te worden als zij een vaccin willen hebben.
Dus bereik je never bescherming voor de gemeenschap.
De laatste 5 minuten waren ...stevig.

Blijkbaar ben ik niet de enige, die er zo overdenkt.
“ A brilliant speech....
Spoken with passion”
pi_196258397
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 17:35 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Niet gerealiseerd: zolang zg. illegalen niet zijn geregistreerd, zal het virus “onder ons” blijven. Die zijn bang om uitgezet te worden als zij een vaccin willen hebben.
Dus bereik je never bescherming voor de gemeenschap.
De laatste 5 minuten waren ...stevig.

Blijkbaar ben ik niet de enige, die er zo overdenkt.
“ A brilliant speech....
Spoken with passion”
Mooi, even rustig voor zitten
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')