abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196406218
@Sfancta Ik zou een beetje meespelen en vragen wat hem bezighoudt.
Wij hebben peuter niet meegenomen maar wel verteld waar we heen gingen. Nou gaat hij soms ook naar de 'begravering' en op random momenten heeft hij het over iets dat dood is. "Waarom is de ballon dood?"

Die van mij (2,5) leeft in ieder geval echt nog in het nu, dus zo'n gedachte komt en gaat.

@littledrummergirl wij zijn al een ruime maand over op winterjas. Ik heb niet het idee dat deze peuterspeelzaal buiten speelt, maar was nog aan het denken hoe ik dat nou kon vragen. Heb nou geappt of het al nodig is muts en handschoenen mee te geven, bedankt voor de inspiratie.

Nog iets wat we van jou hebben overgenomen is dat hij met zijn eten mag spelen. Hij zwiepte zijn sperziebonen heen en weer, en toen er eentje knakte vond hij dat hij hem moest opeten. Ik zat vol verbazing te kijken. :D

Eten begint hij sowieso pas mee wanneer wij al klaar zijn. Om dan aan het eind nog te vragen om meer, terwijl dan alles op is.
We zijn dus ook weer terug op boekjes lezen, en hij dan eerst moet happen voor er verder gelezen wordt. Hij weigert principieel alles, ook wat hij wel lekker vindt.
Nouja het is een faaaaase. :Z
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_196406634
Sperziebonen gaan hier als 1 van de weinige dingen makkelijk in. B doet altijd met zijn andere moeder een sperziebonen race, dus wie hem het eerste opheeft. Juul doet altijd enthousiast mee.

Bij Juul werkt negeren het beste, als we reageren op haar niet willen eten of het gesprek erover aangaan, dondert ze het bord op de grond. Straal negeren en over andere dingen kletsen werkt hier, dan eet ze wel (niet altijd he, het is hier geen roze wolk van perfecte kinderen en ouders).

Mijn manager was vanochtend even bij ons, we gingen samen een rondje lopen en face 2 face bijkletsen. Juul ging vervolgens bij het ophalen van school van B tegen iedereen vertellen dat ik met een mijnheer mee was. Dus mijn vriendin had steeds wat uit te leggen _O-
pi_196406635
Even inbreken! Wat krijgen jullie peuters zoal van de goede Sint Nicolaas dit jaar op Pakjesavond? We zijn tot dusver blijven steken op 1 fijn prentenboek dat we eerder al 235689x verlengd hebben bij de bieb en een set bad/douchekrijtjes. Inspiratie voor nog een extra dinges is welkom :Y Noem gerust ook eventuele schoenkadootjes, want we houden ook graag voor Pakjesavond het budget beperkt (ook voor de grootouders die graag iets kleins willen geven) :) Dank alvast!
Let me see you stripped down to the bone
pi_196406751
Mijn oma is pas overleden. Kevin was bewust niet bij de uitvaartdienst, maar heeft oma wel een paar keer opgebaard gezien en was er bij toen oma in de kist werd gelegd.

Een gesprek wat we vorige week hadden.
Kevin: hè, daar fietst oma Rie
Ik: nee hoor, dat kan niet. Oma Rie is dood.
Kevin: nee! Oma Rie is weer beter hoor!
Ik: ...

Hij heeft echt niet door wat dood is.

@littledrummergirl volgens mij hebben mijn jongens als eerste een korte broek aan en als laatste een lange broek en ook als laatste een winterjas als ik zo de foto’s van de opvang bekijk. Mutsen, sjalen en handschoenen doen we niet aan, want die zijn ALTIJD binnen 5 minuten kwijt. #faalmoeder?
pi_196406755
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:56 schreef minilot het volgende:
Even inbreken! Wat krijgen jullie peuters zoal van de goede Sint Nicolaas dit jaar op Pakjesavond? We zijn tot dusver blijven steken op 1 fijn prentenboek dat we eerder al 235689x verlengd hebben bij de bieb en een set bad/douchekrijtjes. Inspiratie voor nog een extra dinges is welkom :Y Noem gerust ook eventuele schoenkadootjes, want we houden ook graag voor Pakjesavond het budget beperkt (ook voor de grootouders die graag iets kleins willen geven) :) Dank alvast!
Kleurboekje, stempels, stapels duplo, houten voertuigen en dieren.
pi_196406777
quote:
Boek, fietshelm, rugzak want hij gaat per 4 januari naar school (gekke Belgen!), klein lego setje...
  woensdag 25 november 2020 @ 14:07:08 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196406806
Een spoorwegovergang voor de houten treinrails
Een smartgame
Een derde ding, nog nader te bepalen, ik hoop het alfabetboek van Charlotte Dematons.
Mijn moeder naaide een keukenschort.

Dat was het.

Als wij niet de restrictie hadden afgesproken van 3 dingen dan zou ik ook voor meer knutselspul gaan. Stempels, kleurboekjes, zigzagschaar, dat soort dingen. Die houd ik nu gewoon in de kast en komen op een regenachtige dag opeens op tafel.

//////

Jacob lijkt trouwens nog heel tevreden in zijn tussenjas en zonder sjaal/wanten. Hij gaat altijd zelf voelen of hij überhaupt een jas aan wil en het antwoord blijft soms nee :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196406811
quote:
Wij pakken letterlijk uit met 5 december :D

Juul krijgt van ons de marktkraam van de Lidl, een kassa, spul voor in haar marktkraam, een puzzel van Dikkie Dik, servies van Paw Patrol.
Van mijn werk krijgt ze iig een Mickey mouse bal en ik moet er nog wat aan toevoegen.
Namens mijn moeder ga ik iets van prinsessenjurk met kroon kopen.

Schoencadeaus: die cast auto van Paw Patrol, een projectiezaklamp (een dikke hit hier!), Ses klittenband armbandjes en ze krijgt zaterdag een adventskalender in haar schoen.
pi_196406872
Ha, kleurboeken doet me eraan denken dat Günther laatst op de peuterschool voor het eerst werd geconfronteerd met iets inkleuren, hier thuis namelijk bewust een kleurplaat- en kleurboekloos beleid :) Wel prima dus, een beetje peuterspeelshizzle tegen al die wereldvreemdheid 8-) ^O^
  woensdag 25 november 2020 @ 14:10:53 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196406898
Zo'n ding waar je door kan kijken en dat dan gekleurde dingen draaien en je een prachtig plaatje krijgt dat nooit meer terug komt *; . Dat wil ik. Maar ik kan het niet vinden.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196406916
Oeh @exode een projectiezaklamp is denk ik wel een goeie - dat zou hier denk ik ook wel een hit zijn! Welke hebben jullie?
pi_196406928
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:10 schreef Lemijn het volgende:
Zo'n ding waar je door kan kijken en dat dan gekleurde dingen draaien en je een prachtig plaatje krijgt dat nooit meer terug komt *; . Dat wil ik. Maar ik kan het niet vinden.
Kaleidoscoop? _O_
pi_196406969
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:10 schreef Lemijn het volgende:
Die zocht ik inderdaad, kan je bij party winkels kopen. Maar Juul is nogal gek op zaklampen dus nu doet ze overal het licht uit om met haar zaklamp en dia op muren te schijnen. B heeft hem ook gekregen en is er net zo gek op.

Ik had deze set gekocht @minilot, wel bij een speelgoedwinkel hier in het dorp, scheelde ook nog in de prijs:
https://www.amazon.nl/Geo(...)a-983043594640&psc=1
  woensdag 25 november 2020 @ 14:15:56 #174
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196407005
Ja dank u. Maar die van de Hema is niet goed genoeg, die heb ik al in m'n handen gehad. Hopelijk loop ik een keer tegen een mooiere aan.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:14 schreef exode het volgende:

[..]

Die zocht ik inderdaad, kan je bij party winkels kopen. Maar Juul is nogal gek op zaklampen dus nu doet ze overal het licht uit om met haar zaklamp en dia op muren te schijnen. B heeft hem ook gekregen en is er net zo gek op.
Leuk, hier ook een gróte zaklampfan, dus ik ga deze tip zeker onthouden ^O^ .
pi_196407010
Deze toch @Lemijn

pi_196407047
Wij hebben nog over deze getwijfeld:
pi_196407049
Hier sinds begin oktober over op een winterjas, maar geen heel dikke: een superlieve maar niet al te warm gevoerde rode houtjetouwtjemantel met capuchon O+
Wel sinds afgelopen week een sjaal erbij. Bij 's avonds nog naar buiten handschoenen (met vingers dus, geen wantjes).
  woensdag 25 november 2020 @ 14:19:20 #178
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196407076
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:16 schreef exode het volgende:
Deze toch @:lemijn

[ afbeelding ]
Nee :D maar die wil ik inderdaad ook, goed dat ik daar nu ook een naam van kan opslaan *; . Ik bedoel zoiets:

En dat je dan dit ziet:

Maar dan mooier...
pi_196407126
Kaleidoscoop dus. @Lemijn, wij hebben deze, Günther is fan :)

https://www.ilovespeelgoed.nl/vilac-kaleidoscoop-gezichten.html
pi_196407192
Heb al maanden grote en kleine dozen Playmobil op zolder staan, waarvan de prijs nu bij sommige dingen X2 is...of uitverkocht. Moet denk ik een aanbouw plaatsen...

Eind september al aangeschaft, nu profijt van
pi_196407236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:25 schreef Sfancta het volgende:
Heb al maanden grote en kleine dozen Playmobil op zolder staan, waarvan de prijs nu bij sommige dingen X2 is...of uitverkocht. Moet denk ik een aanbouw plaatsen...

Eind september al aangeschaft, nu profijt van
Bizar he, wij hebben dat met een Lego Technic set, die was in de zomer enorm afgeprijsd en is zelfs nu met al die Black Friday deals nog steeds veel duurder dan toen. Ligt dus ook al maanden op zolder te wachten.
pi_196407257
Pakjesavond, die van ons krijgt een loopfiets die omgebouwd kan worden naar een echt fietsje.

En ik heb nog wat houten aanvullingen voor zijn keukentje liggen (groente/fruit dat soort dingen) dus die krijgt ie er nog bij.
pi_196407317
Oh ja, over fietsen, er is voor Pakjesavond ook nog een fietsbel. Nu voor op z'n loopfiets, maar in januari wordt -ie 3 en krijgt hij van ons een gewone fiets (als in: met trappers) en dan zetten we de fietsbel wel over :)
pi_196407337
Wij wilden overigens eigenlijk een skelter kopen voor Juul, maar toch besloten die met haar verjaardag in de zomer te geven. We hadden een skelter van meer dan ¤ 100 op het oog en met een broer van bijna 7 is dat toch wat lastig verkopen, die jongen is niet gek. Daarnaast vonden we 1 cadeau niet leuk, dus nu los spul zodat het een cadeautjes berg is :o
pi_196407524
Zo’n kaleidoscoop is tof! O+

Hier heb ik 2 sets van duplo liggen wat ik eerder met korting heb gekocht, en hij krijg wat magneetspeelgoed en een muziekspeler met koptelefoon van v-tech. Ik vind het wel lastig wat betreft cadeautjes met de verjaardag er vrij snel achteraan (8 januari).

Hier droeg hij de winterjas en tussenjas nog allebei afgelopen maand. Nu vooral de winterjas. Afgelopen weekend kwamen zijn muts en sjaal binnen, daar ben ik echt heel blij mee O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 25 november 2020 @ 14:48:43 #186
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196407598
Is dat jouw kind of een foto van een website @LaBelleFleur27 :D .
pi_196407730
Net de winterjas maar eens aangetrokken :D, nog zonder sjaal ect verder. Zijn tussenjas is trouwens een met fleece gevoerde softshell dus op zich echt nog niet te koud, maar met n sjaal ect is dat geen gezicht :D

Nu dus over op de mooie donkerblauwe wollen houtje touwtje (die gelukkig een rits heeft en houtjes voor de sier O+ )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_196407776
Kapteintje krijgt voor Sinterklaas wat klei, een setje met kwasten, plakaatverf en een kliederschort, en een skippybal :P

In zijn schoen een keer een setje met kleine verkeersborden en stoplichten voor bij zn auto's. Een soort doorzichtige glibberige bal met daarin kleine jello achtige balletjes :?. En een verrekijkertje :Y
pi_196407833
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:44 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Zo’n kaleidoscoop is tof! O+

Hier heb ik 2 sets van duplo liggen wat ik eerder met korting heb gekocht, en hij krijg wat magneetspeelgoed en een muziekspeler met koptelefoon van v-tech. Ik vind het wel lastig wat betreft cadeautjes met de verjaardag er vrij snel achteraan (8 januari).

Hier droeg hij de winterjas en tussenjas nog allebei afgelopen maand. Nu vooral de winterjas. Afgelopen weekend kwamen zijn muts en sjaal binnen, daar ben ik echt heel blij mee O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een gaaf setje O+

De set die we van vorig jaar hebben past best bij zijn nieuwe jas, maar nu wil ik deze :'( O+
  woensdag 25 november 2020 @ 15:40:31 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196408300
Hier in de schoen: raamstickers (sint en kerst), minipotje klei (10 voor 3 euro van playdoh bij de action), een kerstbordje, beker en bakje.

Pakjesavond krijgt ze electro van m'n werk (of hoe heet dat? Met zo'n pen...) en van ons de zoefzoefboom (tweedehands zgan voor 2 euro).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196408456
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:40 schreef Tink89 het volgende:
Hier in de schoen: raamstickers (sint en kerst), minipotje klei (10 voor 3 euro van playdoh bij de action), een kerstbordje, beker en bakje.

Pakjesavond krijgt ze electro van m'n werk (of hoe heet dat? Met zo'n pen...) en van ons de zoefzoefboom (tweedehands zgan voor 2 euro).
Ik denk TipToi
Werewolf
  woensdag 25 november 2020 @ 16:00:32 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_196408540
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Kapteintje krijgt voor Sinterklaas wat klei, een setje met kwasten, plakaatverf en een kliederschort, en een skippybal :P

In zijn schoen een keer een setje met kleine verkeersborden en stoplichten voor bij zn auto's. Een soort doorzichtige glibberige bal met daarin kleine jello achtige balletjes :?. En een verrekijkertje :Y
Een orbeez bal! Heel geliefd hier. 69 cent bij de action. Is na gemiddeld 16 uur kapot. Veel plezier met rapen O+
disclaimer
pi_196408700
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Een orbeez bal! Heel geliefd hier. 69 cent bij de action. Is na gemiddeld 16 uur kapot. Veel plezier met rapen O+
Hier ook liefde op t eerste gezicht, hij noemt het "mijn allerlievelingste slijmbal" _O- . Benieuwd hoe lang ie hier leeft :D
  woensdag 25 november 2020 @ 16:33:13 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196408998
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:53 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Ik denk TipToi
Heb hem er even bij gezocht: https://www.internet-toys(...)PGivNoxoCOi8QAvD_BwE

Zoiets bedoel ik.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196409011
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:48 schreef Lemijn het volgende:
Is dat jouw kind of een foto van een website @:LaBelleFleur27 :D .
Nee deze is van mij haha :)
pi_196409131
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier ook liefde op t eerste gezicht, hij noemt het "mijn allerlievelingste slijmbal" _O- . Benieuwd hoe lang ie hier leeft :D
_O-
pi_196409187
Wij doen mee met een soort cadeauberg zoals @exode .

Houten autogarage, Play Doh schaap, kleine dino's, houten hulpvoertuigen, gouden boekjes, Kikker telspel, houten weegschaal, Duplo trein. En een houten koffiezetapparaat van mijn ouders.

Volgend jaar wil ik een spaarpotje maken, dan heb ik wat meer een idee van hoeveel ik heb uitgegeven. De hoeveelheid verandert er vast niet door. :@

Voor zijn verjaardag binnenkort mag hij een fiets en verder geen idee.
  woensdag 25 november 2020 @ 16:49:11 #198
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196409253
Wij hebben nog geen schoen gezet, ik vergeet t steeds en het is allemaal ook nog niet interessant genoeg.
Dus besloten om 4 december schoen te zetten en in 1x alle pakjes voor hem en zijn grote zus in de schoen te doen. Kan hij daar de hele zaterdag lief mee spelen. Normaal gesproken vieren we 5-12 met de familie en doen dan het grote sinterklaasspel, maar dat gaat nu door de corona niet door.

Hij krijgt een trein/bouwplaats van hout, paw patrol stickers, sinterklaas knutsel-doe boek, kinetisch zand, play doh met cementwagen, paw patrol puzzel van hout, adventkalender, spekletter en chocomunten. En dan in de middag paar extra cadeautjes ophalen bij opa en oma, wat uitbreiding voor de treinbaan van hout.
pi_196410348
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:23 schreef littledrummergirl het volgende:
Wanneer gaan jullie over op de winterjas :? Ik heb t gevoel dat ik altijd te laat ben :') voorgaande jaren vroeg de opvang op een gegeven moment altijd " willen jullie wantjes en een muts meegeven morgen?" En dan bleek dat alle andere kindjes al lang en breed dik ingepakt waren en de onze nog in zn tussenjas liep :@
L draagt nog gewoon zijn winddichte tussenjas, kind is buiten zo druk die zweet zich kapot in een winterjas. Op de fiets al wel handschoenen maar dat is ook omdat ik al heel vroeg handschoenen draag, met spelen wil hij ze niet aan dus naar de peuterspeelzaal geef ik geen handschoenen mee.

quote:
Een theater/winkeltje (en keukentje, werkbank of wat de fantasie ook bedenkt)
Pyjama's
Domino spel
Sst de tijger slaapt, kartonnen uitvoering om zelf in bed te lezen (de gewone uitvoering al meerdere keren bij de bieb geleend)
en volgens mij vergeet ik nog iets...

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 25-11-2020 19:13:43 ]
pi_196410383
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:56 schreef Elleska het volgende:

[..]

Een theater/winkeltje (en keukentje, werkbank of wat de fantasie ook bedenkt)
Details svp! :)
pi_196410476
Mijn meiden krijgen van oma en tante: pyjama’s kinderparaplu’s, washimals, pony’s waarvan je de haren kunt kammen en strijkkralen. Mijn schoonvader had naar het verkeerde lijstje gekeken (ik heb een kringlooplijstje voor m’n moeder, dingen die ik niet nieuw hoef, voor alle kinderen gecombineerd op 1 lijstje), die geeft een Aquaplay-set, een puzzel waarmee ze de tafels kunnen leren en een mini-loco boekje (allen eigenlijk bedoeld voor grote broer). Van ons krijgen ze 2 Frozen barbie-achtige poppen, sloffen, mini-klei, mickey mouse duplo-huis, een Peppa pig verhalenboek en dessineo (iets om mee te tekenen). Van mijn man’s werk krijgen ze knip en plaksetjes.

Broer krijgt overigens oa de Paw Patrol vrachtauto, kleine Paw Patrol autootjes en Hubelino, waar zij ook mee gaan spelen (zoals broer met de Aquaplay, duplo en dessineo verwacht ik).

In de schoen hadden ze kleurboeken, bij oma stiften en een krijtbordje met krijtjes en ze krijgen nog een keer chocolade en gum-poppetjes.
pi_196411060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:58 schreef minilot het volgende:

[..]

Details svp! :)
Plan was eigenlijk om zelf wat te maken maar daar is het niet van gekomen. Dus nu een van de lidl
https://www.lidl-shop.nl/(...)arktkraam/p100308611

En dan zien we wel of we deze nog wat gaan verbouwen of later toch nog zelf wat bouwen.
Het meubel zelf stelt eigenlijk niets voor, het zijn vooral de spullen die je erbij legt of die ze zelf pakken. Zo zag ik bij anderen dat iets simpels als een paar onderzetters neerleggen als gaststel en wat keukenspullen het al een keukentje maakt. We gaan zien of dat hier ook zo werkt.
pi_196411339
T heeft een keer strijkkralen met twee vormpjes in de schoen gehad. Voor Sinterklaas zelf krijgt ie van mijn schoonouders Lego en hamertje tik, van mijn ouders ook Lego en kleurpotloden en wij geven hem een logeerkoffertje, pyjama en pantoffels (zou ie sowieso nieuw krijgen, nu doen we er een papiertje om), klei en een knutselpakket van Ses. Een echte aanrader is trouwens het Alfabetboek van Charlotte Dematons, maar dat heeft ie al.
pi_196411799
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:44 schreef Elleska het volgende:

[..]

Plan was eigenlijk om zelf wat te maken maar daar is het niet van gekomen. Dus nu een van de lidl
https://www.lidl-shop.nl/(...)arktkraam/p100308611

En dan zien we wel of we deze nog wat gaan verbouwen of later toch nog zelf wat bouwen.
Het meubel zelf stelt eigenlijk niets voor, het zijn vooral de spullen die je erbij legt of die ze zelf pakken. Zo zag ik bij anderen dat iets simpels als een paar onderzetters neerleggen als gaststel en wat keukenspullen het al een keukentje maakt. We gaan zien of dat hier ook zo werkt.
Die hebben wij hier ook ingepakt klaarliggen :)
pi_196411825
Dat alfabetboek hebben wij hier ook maar die vindt Juul echt totaal niet interessant. Ligt dat aan onze peuter? B vindt hem wel leuk maar die is bijna 7.

Vrijdag overigens naar CB, kijken of we goedgekeurd worden ;)
pi_196411994
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:34 schreef exode het volgende:

[..]

Die hebben wij hier ook ingepakt klaarliggen :)
Ben benieuwd hoe ermee gespeeld gaat worden.
Ik zat eerst te kijken naar een keukentje maar iedereen lijkt al een keukentje in huis te hebben. Ik heb dan liever een multifunctioneel speelding in de kamer staan waar ik zelf ook mijn creativiteit op kan loslaten :)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:36 schreef exode het volgende:
Dat alfabetboek hebben wij hier ook maar die vindt Juul echt totaal niet interessant. Ligt dat aan onze peuter? B vindt hem wel leuk maar die is bijna 7.
L vond er bij de bieb ook niets aan dus niet meegenomen.

[ Bericht 43% gewijzigd door Elleska op 25-11-2020 19:59:49 ]
pi_196412287
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 19:49 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe ermee gespeeld gaat worden.
Ik zat eerst te kijken naar een keukentje maar iedereen lijkt al een keukentje in huis te hebben. Ik heb dan liever een multifunctioneel speelding in de kamer staan waar ik zelf ook mijn creativiteit op kan loslaten :)
[..]

L vond er bij de bieb ook niets aan dus niet meegenomen.
Keukentje hebben wij ook, al voor B hadden we die. Een Rolff uit de kleuterhoek van de school waar mijn vriendin lesgeeft. Die hebben wij opgeknapt en wat aangepast.
Ook een hit.
We willen ze naast elkaar zetten als een speelhoek in de woonkamer. Juul heeft een bak met lege verpakkingen van thee, creme, shampoo etc en daar doet ze vaak boodschappen mee. We hebben houten ijsjes voor haar gekocht dus ze kan er ook een ijsjeskar van maken.
  woensdag 25 november 2020 @ 20:24:49 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_196412478

Dit boek is ook echt een aanrader. Onze peuter vindt het geweldig (zijn zus van 6 vindt hem ook nog leuk trouwens).
pi_196413148
Hier krijgen de jongens met 5 december van ons
- speelgoedmandje van kruidvat met boodschapjes
- aanvulling op de keukenspullen
- ieder een nieuwe pyjama
- hotweels auto's
En van opa en oma nog
- gereedschapskist
- koksmuts en schort
- politie en boef verkleedkleren
- duplo en treinrails uitbreiding.

Vind het wel genoeg haha! Wat ze krijgen zijn wel echt de dingen waar ze echt mee spelen. En niet alles is nieuw, sommige dingen van marktplaats op de kringloop.

Met schoenzetten krijgen ze zaterdag een setje vingerverf.
pi_196413823
Wij hebben geen moment van overgaan op winterjas. Alle jassen (Dikke winterjas, dunne winterjas, gevoerde regenjas en softshell) hangen nog op de kapstok en afhankelijk van het weer die dag wordt de jas gekozen.
Sjaal heeft ze wel al een paar keer om gehad, handschoenen hebben we nog niet. Iemand tips daarvoor?

Sinterklaascadeautjes van ons: poppenwagen, kaartenhouder zodat we kwartet kunnen spelen zonder dat we haar kaarten zien :+ , een boek, Duplo, ondergoed en handdoeken (die krijgen we allemaal een set :D ) Oh en van de ene oma een pop en van de andere een gitaar.
Schoencadeautjes: cd van juf roos (Voor in de auto), strijkkralen en stickers. Vorige week zou ze alleen wat kruidnoten krijgen maar toen was ze plots twee nachten droog en kreeg ze alvast een setje onderbroeken.
Ze vraagt hier dus wel meerdere keren per dag wanneer ze de schoen weer mag zetten (We laten er een week tussen nu). De eerste keer hebben we haar de schoenzetkalender ingekleurd terug gegeven, geeft me houvast haha.
pi_196414046
Hier hebben we een cadeauwalhalla komende week want aankomend weekend vieren we Sint en volgende week woensdag is ze jarig :') Van de Sint krijgt ze een bomenspel, een knutselpakket van Woezel en Pip, en ik ben al weer een deel vergeten omdat ik al een tijdje terug ingeslagen heb :o Voor d’r verjaardag krijgt ze een poppenbuggy van Baby Born, een Barbie van Frozen, een spel van Frozen en nog wat kleine dingetjes.

Ze wordt gewoon alweer 3 volgende week, de tijd vliegt O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_196414290
Ah, zo'n projectiezaklamp zou hier ook een hit zijn, vooral met dino's. Goeie tip :)

In het speelgoedtopic had ik van @LaBelleFleur27 de tip gekregen van Vigatoys magnetische vormen. Dat lijkt me erg leuk, maar manlief heeft bezwaar omdat hij bang is dat Simon de magneten op de tv of onze laptops gaat 'plakken', waardoor ze kapot zouden kunnen gaan (de tv en de laptops :7 ). Zou dat echt zo'n vaart lopen?

Voor nu hebben we al in huis:
- groot kijk- en zoekboek
- pyjama
- Uno Junior
- kleiset met allerlei toebehoren (https://www.action.com/nl-nl/p/playgo-kleicaroussel/)

Hier trouwens ook al een tijdje de winterjas in gebruik.
pi_196414852
Zit hij normaal aan de tv Tolstoi? Zo niet zou ik me daar niet zo druk om maken. Mijn neefje is een tijdje terug overleden en mijn kinderen hebben zijn magneetcollectie geërfd. Dat is gewoon zo'n lading koelkastmagneetjes die hij altijd van iedereen kreeg als ze terug kwamen van een reis. In eerste instantie dacht ik "wat moeten ze daar nou weer mee" maar er wordt heel veel mee gespeeld, vooral op de verwarmingen (we hebben zelf een inbouwkoelkast dus daar kunnen ze niets mee). Het is nog nooit bij ze opgekomen om ze bij een apparaat te gebruiken, en ik heb zelf überhaupt nooit over die mogelijkheid nagedacht. Met magneten om mee te bouwen kan ik me dat al helemaal niet voorstellen eigenlijk, met duplo komen ze hier ook niet bij apparaten in de buurt.

Hier draagt de een al een tijdje de winterjas, en de ander nog steeds de zomerjas. Ze mogen zelf hun jas kiezen en hebben een duidelijke voorkeur. De winterjas is ook die van vorig jaar nog (of eigenlijk zelfs het jaar daarvoor nog, maar toen echt einde winter pas), maar nu zonder omgeslagen mouwen. Ik heb nieuwe jassen liggen, maar Em is nogal fan van deze winterjas (en ik vind deze ook leuker dan de nieuwe...)
pi_196415134
FF, ja hij zit wel eens aan de tv, maar niet vaak, soms ook met ander speelgoed (autootjes voor langs de tv rijden bv.)
pi_196417909
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 21:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Ah, zo'n projectiezaklamp zou hier ook een hit zijn, vooral met dino's. Goeie tip :)

In het speelgoedtopic had ik van @:LaBelleFleur27 de tip gekregen van Vigatoys magnetische vormen. Dat lijkt me erg leuk, maar manlief heeft bezwaar omdat hij bang is dat Simon de magneten op de tv of onze laptops gaat 'plakken', waardoor ze kapot zouden kunnen gaan (de tv en de laptops :7 ). Zou dat echt zo'n vaart lopen?

Voor nu hebben we al in huis:
- groot kijk- en zoekboek
- pyjama
- Uno Junior
- kleiset met allerlei toebehoren (https://www.action.com/nl-nl/p/playgo-kleicaroussel/)

Hier trouwens ook al een tijdje de winterjas in gebruik.
Bij ons zou dat wel zo’n vaart lopen denk ik. Maar goed, er zijn al 2 tv’s gesloopt in 2 jaar door onze jongens ;( :o terwijl de rest van de meubels wel blijven leven.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196417972
Sintinspiratie genoeg hier.
Voor het lijstje: ik weet dat ze van opa en oma kleding en pyjama krijgen. Van de tantes geen idee, maar die hebben wel iets.
Zelf geven we als ‘grote cadeau’ aan S. Lego en aan Mijm de jungle-treinbaan van Lidl. Treinbaan is op het moment echt enorm populair hier.
Verder:
Knutselspullen (via Heutink voor thuis, allemaal van die schoolspullen)
Dekbedovertrek
Treintje met afstandsbediening
Boek (over een kleine mol, Mijm vindt poep en plas op het moment hilarisch, dus deze zal wel in de smaak vallen. Voor S. een hele mooie atlas met allerlei weetjes erin)
Kaartenhouder
Skipak

En dan nog iets van hun ooms en ik vermoed ook nog van andere opa en oma. Verwend zullen ze worden :')
pi_196418625
Oei, LeSage zo erg is het hier (nog) niet.

En even :( voor Bol: van de week waren de Vigatoys magnetische vormen nog ¤ 26, vandaag opeens ¤ 32 :( :( :( Ik had ze nog op een andere site gevonden (en ook nog goedkoper *) ), maar daar is ie niet leverbaar.
In speelgoedwinkel was het ook niet te krijgen..... Heb je eindelijk een besluit genomen, krijg je dit weer :(

Hetzelfde geldt voor Mijn eerste spelletjesdoos van Haba: van de week ¤ 37 en nu net geen ¤ 40 8)7
pi_196418684
Dat speelgoedboek van Heutink is overigens wel een erg goede voor inspiratie. Stonden erg leuke dingen in, en een andere soort dingen dan bij bol en Intertoys.

In dezelfde categorie, meester Sander (die veel met Heutink samenwerkt) heeft erg leuke filmpjes op YouTube over bewegend leren. Moeten ze bewegen en dan getallen/letters herkennen. Mijn meiden vinden het erg leuk, en kleuter blijkt ze op school ook te kijken. Ook filmpjes in sinterklaasthema.
pi_196419707
Eigenlijk zijn dit soort onderwerpen zeer slecht voor mijn portemonnee: net de VigaToys magnetische vormen, de Haba eerste spelletjesdoos en ook nog een SmartGames besteld, in totaal bijna ¤ 85 :o
We gaan het niet allemaal voor Sinterklaas geven, maar we konden niet kiezen, dus alles maar besteld :@
pi_196420116

[ Bericht 100% gewijzigd door Luke83 op 26-11-2020 14:34:55 (ander topic) ]
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_196424716
Ik heb van de week voor 't eerst besteld via Amazon. Scheelde onwijs veel geld (36,50 t.o.v. bijna 60). :o Alleen wel afwachten hoe lang het duurt voordat het er is nu. Verwachting was zaterdag, dinsdag besteld. Ben benieuwd.
pi_196424964
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:19 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik heb van de week voor 't eerst besteld via Amazon. Scheelde onwijs veel geld (36,50 t.o.v. bijna 60). :o Alleen wel afwachten hoe lang het duurt voordat het er is nu. Verwachting was zaterdag, dinsdag besteld. Ben benieuwd.
Ik bestelde maandag wat en het zou er morgen moeten zijn. Is voor mij ook de eerste keer bij Amazon. Ben benieuwd!
pi_196425252
Herstel: dhl stond net al voor de deur en het is er dus al *O*
pi_196425594
Mijn ervaring is dat het heel erg wisseld bij Amazon. We hebben pakketten gehad waarvan ze zeiden dat de levertijd 2 maanden was, wat de volgende dag in huis was. We hebben ook wel gehad dat het ondanks op voorraad een maand duurde.
pi_196426520
Ik heb vorige week vrijdag voor het eerst bij Amazon besteld, maandag was alles binnen. Wel in vier verschillende dozen en twee verschillende bezorgers, dus erg economisch is het niet.
pi_196428112
Amazon is ook deels een tussenpersoon ipv dat ze het zelf verkopen. Zodra de teksten gebrekkig Nederlands zijn, weet je genoeg, dan komt het oa uit China.

Ik vermijd ze zelf zoveel mogelijk, maar als het inderdaad veel geld scheelt, ga ik soms ook overstag.
pi_196428430
Ik kreeg vandaag 3 verschillende pakketten van bol, allemaal gisteren tegelijk besteld :D
En morgen als het goed is nog eentje.

En on-topic: Mijm had gelogeerd bij zijn opa en oma en hij heeft zo genoten. Heerlijk O+ O+
Ik was net toen hij naar bed ging weg, en hoorde van vriend dat hij me wel gemist had met in bed leggen. Net nog even snel in zijn bedje gekropen en een knuffeltje gegeven :)
pi_196430905
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Herstel: dhl stond net al voor de deur en het is er dus al *O*
Dat biedt perspectief! :9

We wachten hier gewoon af..
Voor bijna 50% minder dan bij een bol/babypark/prenetal vind ik het niet erg als het een paar dagen langer zou duren.
pi_196433191
Hier nog geen winterjas aan, want had m nog niet in huis. Ik kon echt niks leuks vinden voor een betaalbare prijs en mijn kind staat geel niet (zo jammer!) Nu maar besteld bij C&A.
Nou is die niet zo'n koukleum als mij, want ik loop al sinds begin oktober met mijn winterjas aan geloof ik ;) Wel een sjaal om. Wanten weigert hij.

En cadeautjes, mijn lievelings onderwerp O+ Ik had al goed ingeslagen de afgelopen maanden met allerlei aanbiedingen en heb vooral veel kleine dingen: (muziek)boekjes, allerlei instrumenten, raamstickers, vrachtwagen, autootje, uitbreiding treinrails, diertje, stapelpuzzel, spelletjes, dierenkralen en sloffen.
Daarnaast nog wat grotere/duurdere cadeaus: doos met nopper, Bing knuffels (zo benieuwd hoe hij hier op gaat reageren O+ ), knutseltas (zoals Viv het noemt) met schaartje, stickers, glitter kleurpotloden, papier, diamantjes, veren etc voor m'n knutselkind, Snuffie lamp en een kleine tafel met stoeltjes.
Hij krijgt dat verdeeld over Sint & kerst. Heb nog geen strakke verdeling :+

Ik bestel eigenlijk nooit bij Amazon. Bol wel soms. Manlief had de Bing knuffels bij AliExpress besteld, zonder mijn medeweten, want ik had tegelijkertijd een Bing knuffel besteld bij Lobbes.
En bedankt voor de tip, nu ga ik bij Heutink neuzen voor knutselspul :')
pi_196434605
Mevrouw is weer goedgekeurd bij het CB. Ze buigt nu wat betreft lengte af naar het gemiddelde ipv lang. Prima. Ze is 92 cm en 13,6 kilo (met kleding aan).
Ze was lekker bijdehand aan het doen met spelen en kletsen _O- Loopt iets voor verbaal schatten ze zo in, dat moet ook wel met een grote broer.

Als ik iets op Amazon zie, probeer ik altijd eerst elders te kijken, ik heb het niet zo op ze. Het is zelden dat ze echt veeeeel goedkoper zijn, maar als dat zo is, zet ik mijn principes ook opzij. Het valt me wel echt op dat veel gewoon via Ali komt.
En over Ali gesproken, kijk wel uit met dingen die kinderen in hun mond steken, in China zijn ze minder streng dan hier als het op kinderspeelgoed aankomt.
Maar Ali heeft een goede aan ons als het op sierkussenslopen aankomt (elk seizoen andere O+ ) en dingen zoals voetbaltenues voor B. :P
pi_196435309
Ik bestel in theorie overal en nergens (al jaren altijd alles behalve de dagelijkse boodschappen online; ik kom behalve de supermarkt/bakker/groenteboer eigenlijk nooit in andere fysieke winkels) maar we zijn op zich niet zo heel kooplustig dus als het dan heel sporadisch eens voorkomt dat het het beste uitkomt om wat te bestellen bij een twijfelachtige partij dan is dat maar zo. Voor speelgoed ben ik trouwens wel een liefhebber van
httpss://www.ilovespeelgoed.nl/ - verschrikkelijke websitenaam maar tof en zeer uitgebreid assortiment, en hartstikke goeie service ^O^
pi_196443290
Het pakketje van Amazon is zowaar vandaag al aangekomen!
Alles ziet er goed uit, echt uit en joah, tevreden denk ik!

Groetjes van de vrolijke douche aanbidster. O+

pi_196443582
O+ O+ Plaatje!
pi_196444519
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:50 schreef minilot het volgende:
Ik bestel in theorie overal en nergens (al jaren altijd alles behalve de dagelijkse boodschappen online; ik kom behalve de supermarkt/bakker/groenteboer eigenlijk nooit in andere fysieke winkels) maar we zijn op zich niet zo heel kooplustig dus als het dan heel sporadisch eens voorkomt dat het het beste uitkomt om wat te bestellen bij een twijfelachtige partij dan is dat maar zo. Voor speelgoed ben ik trouwens wel een liefhebber van
httpss://www.ilovespeelgoed.nl/ - verschrikkelijke websitenaam maar tof en zeer uitgebreid assortiment, en hartstikke goeie service ^O^
Fml.. 70¤ armer :'( en ik had al meer dan genoeg sintcadeautjes
pi_196445540
Ohh NJ wat een knappe dame heb je daar! O+

Leuk om al jullie cadeau overwegingen te lezen :)

Wij pakken met 5 december vaak wel redelijk uit. Al is dat niet eens zozeer vanuit onszelf, maar ook vanuit 2 sets opa's en oma's en dan ook nog ooms en tantes.
Al hebben we dit jaar besloten het lekker thuis met z'n viertjes te vieren O+

Dit weekend eerst nog feest voor Pitbull die dinsdag al weer 3 wordt! O+
pi_196446866
Mijn schoonvader stond vanmorgen voor de deur met wat sinterklaas kado's. Ik heb niet zoveel met mn schoonfamilie maar dit vond ik wel lief van hem. Voor de heren allebei een vorkheftruckauto en voor de grote een knuffelkussen.

Vandaag voor het eerst allebei zonder huilen afgezet op het kdv! Ze doen het goed op de peutergroep. Zijn de hele dag vrolijk, eten drinken en slapen goed. Fijn dat ze nu op die groep zijn!

We kunnen ook goed merken dat ze in een ontwikkelingssprong zitten. Er komen meer en meer verstaanbare woorden uit, ze luisteren zowaar als je wat zegt. Ze begrijpen elkaar het allerbeste. Gister had ik een mandarijn voor allebei gepeld. Jeremy bleef maar huilen en ik wist echt niet wat hij wilde. Hij wees ook nergens naar. Tot Vincent ineens van zijn kruk opstaan, naar de keuken loopt om een vork te pakken en die vervolgens aan Jeremy geeft. Hij stopte gelijk met huilen en gaat met smaak zijn mandarijn opeten...
Vincent zat uitermate tevreden naar mij te kijken en ik heb hem dan ook bedankt voor zijn hulp haha!
pi_196449164
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:17 schreef LeSage het volgende:
O+ O+ Plaatje!
Op zo'n moment straalt het plezier er van af. :D Krijg 't niet eens op beeld vastgelegd. :9
pi_196449709
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 21:05 schreef NicolasJoy het volgende:
Het pakketje van Amazon is zowaar vandaag al aangekomen!
Alles ziet er goed uit, echt uit en joah, tevreden denk ik!

Groetjes van de vrolijke douche aanbidster. O+

[ afbeelding ]
O+
pi_196450632
Sinterklaas is geweest vannacht!

O+
pi_196451932
Oh heerlijk zo'n hulp @aapieannie@ . O+

@NicolasJoy wat een leuk meisje is het toch. :)

Banaan is nog steeds heel druk met zijn zusje. Hij mag naar de peuterspeelzaal een foto mee want hij heeft het nou al drie weken lang alleen maar over haar. :D

En na dagenlang vragen wat nou dar scheetkussen was in het Sinterklaasjournaal en erom lachen, vindt hij het nou eng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')