Zolang je kind er geen heftige emotie bij laat zien kun je er vanuit gaan dat hij het gewoon heeft onthouden als iets indrukwekkends. Je zou er eens naar kunnen vragen als hij het nogmaals naspeelt, weet je nog hoe het was,wat vond je ervan, moet je er nog wel eens aan denken, wat voor gevoel hoort daarbij ectquote:Op dinsdag 24 november 2020 22:36 schreef Sfancta het volgende:
Heb een vraagje aan jullie.
Mijn 4 jarig zoontje is afgelopen mei meegeweest naar de crematie van mijn opa. Had hem van te voren verteld wat het zo'n beetje inhield allemaal, hij vond het allemaal wel mooi daar. (Hou sowieso niet van die gare kinderpraat, ik heb altijd met hem gepraat op "volwassenen niveau", wat ik nu goed merk als ik zijn klasje zie. Hoe sommigen leeftijdgenootjes spreken
Maar over die crematie echt erna nooit wat gehoord, en nooit bang van iets geweest. Afgelopen weekend was hij lekker met de playmobil aan het spelen zoals vaker. Toen ik ging kijken had hij die hele aula nagebouwd met allemaal stoeltjes naast elkaar en achter elkaar... Ervoor stond een omgedraaide klerenkast van het speelgoed met een bloemetje erop... Erin een poppetje met een "handdoek" van de badkamer speelset erop..
Nu is het een thema dat vaak terugkomt met spelen. Wat is het beste om te doen? Gewoon niks? en/of meespelen? Kan dit verwerking zijn? (na dik een half jaar)
Wij zijn al over. Maar heb ook geen echte tussenjas. Deze week ging 's ochtends de muts ook op, het was 3 graden.quote:Op woensdag 25 november 2020 12:23 schreef littledrummergirl het volgende:
Wanneer gaan jullie over op de winterjasIk heb t gevoel dat ik altijd te laat ben
voorgaande jaren vroeg de opvang op een gegeven moment altijd " willen jullie wantjes en een muts meegeven morgen?" En dan bleek dat alle andere kindjes al lang en breed dik ingepakt waren en de onze nog in zn tussenjas liep
Kleurboekje, stempels, stapels duplo, houten voertuigen en dieren.quote:Op woensdag 25 november 2020 13:56 schreef minilot het volgende:
Even inbreken! Wat krijgen jullie peuters zoal van de goede Sint Nicolaas dit jaar op Pakjesavond? We zijn tot dusver blijven steken op 1 fijn prentenboek dat we eerder al 235689x verlengd hebben bij de bieb en een set bad/douchekrijtjes. Inspiratie voor nog een extra dinges is welkomNoem gerust ook eventuele schoenkadootjes, want we houden ook graag voor Pakjesavond het budget beperkt (ook voor de grootouders die graag iets kleins willen geven)
Dank alvast!
Boek, fietshelm, rugzak want hij gaat per 4 januari naar school (gekke Belgen!), klein lego setje...quote:Op woensdag 25 november 2020 13:56 schreef minilot het volgende:
Even inbreken! Wat krijgen jullie peuters zoal van de goede Sint Nicolaas dit jaar op Pakjesavond? We zijn tot dusver blijven steken op 1 fijn prentenboek dat we eerder al 235689x verlengd hebben bij de bieb en een set bad/douchekrijtjes. Inspiratie voor nog een extra dinges is welkomNoem gerust ook eventuele schoenkadootjes, want we houden ook graag voor Pakjesavond het budget beperkt (ook voor de grootouders die graag iets kleins willen geven)
Dank alvast!
Wij pakken letterlijk uit met 5 decemberquote:Op woensdag 25 november 2020 13:56 schreef minilot het volgende:
Dank alvast!
Kaleidoscoop?quote:Op woensdag 25 november 2020 14:10 schreef Lemijn het volgende:
Zo'n ding waar je door kan kijken en dat dan gekleurde dingen draaien en je een prachtig plaatje krijgt dat nooit meer terug komt. Dat wil ik. Maar ik kan het niet vinden.
Die zocht ik inderdaad, kan je bij party winkels kopen. Maar Juul is nogal gek op zaklampen dus nu doet ze overal het licht uit om met haar zaklamp en dia op muren te schijnen. B heeft hem ook gekregen en is er net zo gek op.quote:Op woensdag 25 november 2020 14:10 schreef Lemijn het volgende:
Zo'n ding waar je door kan kijken en dat dan gekleurde dingen draaien en je een prachtig plaatje krijgt dat nooit meer terug komt. Dat wil ik. Maar ik kan het niet vinden.
Leuk, hier ook een gróte zaklampfan, dus ik ga deze tip zeker onthoudenquote:Op woensdag 25 november 2020 14:14 schreef exode het volgende:
[..]
Die zocht ik inderdaad, kan je bij party winkels kopen. Maar Juul is nogal gek op zaklampen dus nu doet ze overal het licht uit om met haar zaklamp en dia op muren te schijnen. B heeft hem ook gekregen en is er net zo gek op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |