abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 november 2020 @ 17:52:35 #151
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_196322408
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 14:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is dan wel iets positiefs, dat moet nu eens goed doorzetten. Want qua aantallen besmettingen en opnames zet het weinig zoden aan de dijk momenteel.
Die aantallen besmettingen moet je als wegingsfactor met een korreltje zout nemen.
Ze fluctueren teveel als gevolg van vertragingen, storingen, nalatigheid etc.
Zie ook https://pletdecurve.nl/ voor de retrofit naar de werkelijke datums van testen.

Uiteindelijk is het aantal ziekenhuisopnames de belangrijkste indicator.
  vrijdag 20 november 2020 @ 08:30:51 #152
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196330223
Goeiemorgen, Hierbij, mijn dagelijkse post over de aantallen patienten op de IC's en de verpleegafdelingen.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- Vrijdag 20 november: 559 (absolute daling: 9; relatieve daling: 1,6%);
- Donderdag 19 november: 568 (geen wijziging ten opzichte van 18 november);
- Woensdag 18 november: 568 (absolute daling: 7; relatieve daling: 1,2%);
- Dinsdag 17 november: 575 (absolute daling: 18; relatieve daling: 3,0%);
- Maandag 16 november: 593 (absolute daling: 6; relatieve daling: 1,0%);
- Zondag 15 november: 599 (absolute daling: 17; relatieve daling: 2,8%);
- Zaterdag 14 november: 616 (absolute daling: 4; relatieve daling: 0,6%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- Vrijdag 20 november: 1.569 (absolute daling: 65; relatieve daling: 4,0%);
- Donderdag 19 november: 1.634 (absolute daling: 7; relatieve daling: 0,4%);
- Woensdag 18 november: 1.641 (absolute daling: 43; relatieve daling: 2,6%);
- Dinsdag 17 november: 1.684 (absolute stijging: 27; relatieve stijging: 1,6%);
- Maandag 16 november: 1.657 (absolute stijging: 54; relatieve stijging: 3,4%);
- Zondag 15 november: 1.603 (absolute daling: 14; relatieve daling: 0,9%);
- Zaterdag 14 november: 1.617 (absolute daling: 67; relatieve daling: 4,0%).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196330252
Kijk dat zijn heerlijke cijfers om de vrijdag mee te beginnen, een mooie stevige daling op de verpleegafdeling! Weer ruim onder de 1600, hopelijk komen we daar ook niet meer boven!
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 20 november 2020 @ 09:22:25 #154
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196330678
Ik denk dat dit ook goed nieuws is. Hopelijk verschuift de aandacht van het kabinet van regels met kerst en oudjaar naar vaccineren.

quote:
Twee coronavaccins mogelijk in tweede helft december toegelaten in EU
De coronavaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna worden mogelijk in de tweede helft van december voorwaardelijk toegelaten in de Europese Unie. Dat heeft voorzitter Von der Leyen van de Europese Commissie gezegd na overleg met de EU-leiders. Voorwaarde is wel dat de beoordeling van de vaccins door het Europees Medicijnagentschap (EMA) goed verloopt en dat er geen onregelmatigheden worden vastgesteld. Het zal in eerste instantie wel gaan om kleine hoeveelheden van de vaccins.

Volgens Von der Leyen is het EMA in continu overleg met het Amerikaans medicijnagentschap, de FDA. De Europese Commissie heeft met Pfizer/BioNTech inmiddels een overeenkomst gesloten voor de levering van 200 miljoen doses van hun vaccin, die worden geproduceerd in België en Duitsland. Eerder deze week zei Von der Leyen dat de commissie hoopt dat een overeenkomst met Moderna ook snel wordt gesloten.

Pfizer/BioNTech en Moderna presenteerden de afgelopen week positieve resultaten over hun vaccins. Beide farmaceuten zeggen op basis van tussentijdse resultaten dat hun vaccin 95 procent effectief is. Het Europees medicijnagentschap kijkt al sinds begin oktober mee met de ontwikkelaars, om een beoordeling zo snel mogelijk te laten verlopen.
Bron: nos.nl
pi_196331320
Zover ik weet zijn ze al druk bezig om het vaccineren op te tuigen, het is wachten tot de vaccins geleverd worden.

Zouden ze hier trouwens de huidige teststraten voor gaan gebruiken? Dat er 1 tentje per straat komt om te vaccineren?
pi_196332043
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:14 schreef GereDathan het volgende:
Zover ik weet zijn ze al druk bezig om het vaccineren op te tuigen, het is wachten tot de vaccins geleverd worden.

Zouden ze hier trouwens de huidige teststraten voor gaan gebruiken? Dat er 1 tentje per straat komt om te vaccineren?
Gisteren bij 1op1 op radio 1 werd André Rouvoet geïnterviewd door Sven Kockelman. Rouvoet is tegenwoordig GGD voorman en die vertelde dat daar inderdaad naar gekeken wordt. Dus naast een teststraat op dezelfde locatie ook een vaccinatiestraat.

Hier is het terug te luisteren:
https://www.nporadio1.nl/1-op-1/onderwerpen/68105-2020-11-19-ggd-voorman-rouvoet-rol-ggd-niet-vanzelfsprekend-in-testsamenleving
  vrijdag 20 november 2020 @ 11:15:02 #157
67174 Dos37
Come on Twente
pi_196332208
Benieuwd of we volgend jaar ook cijfers van mensen gevaccineerd gaan krijgen, per dag. Kunnen we een beetje bijhouden hoe dat gaat oplopen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_196332459
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:07 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Gisteren bij 1op1 op radio 1 werd André Rouvoet geïnterviewd door Sven Kockelman. Rouvoet is tegenwoordig GGD voorman en die vertelde dat daar inderdaad naar gekeken wordt. Dus naast een teststraat op dezelfde locatie ook een vaccinatiestraat.

Hier is het terug te luisteren:
https://www.nporadio1.nl/1-op-1/onderwerpen/68105-2020-11-19-ggd-voorman-rouvoet-rol-ggd-niet-vanzelfsprekend-in-testsamenleving
Eigenlijk bizar wel dat ze nog bezig zijn om daar naar te kijken. Net als dat adviesrapport wat gister uitkwam waarin werd gekeken naar wie in welke volgorde te vaccineren. Daar gaat het kabinet de komende weken over beslissen. Die plannen moeten allemaal al uitgewerkt zijn. Over 3 weken is er een vaccin en dan weet men niet wie, hoe, waar en door wie er gevaccineerd moet worden en hoe die vaccins verspreid en opgeslagen moeten worden.

De positieve draai: Dit jaar nog een vaccin, meerdere nog wel, wie had dat voor mogelijk gehouden in april!
pi_196332472
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:07 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Gisteren bij 1op1 op radio 1 werd André Rouvoet geïnterviewd door Sven Kockelman. Rouvoet is tegenwoordig GGD voorman en die vertelde dat daar inderdaad naar gekeken wordt. Dus naast een teststraat op dezelfde locatie ook een vaccinatiestraat.

Hier is het terug te luisteren:
https://www.nporadio1.nl/1-op-1/onderwerpen/68105-2020-11-19-ggd-voorman-rouvoet-rol-ggd-niet-vanzelfsprekend-in-testsamenleving
Dank!
pi_196332494
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Eigenlijk bizar wel dat ze nog bezig zijn om daar naar te kijken. Net als dat adviesrapport wat gister uitkwam waarin werd gekeken naar wie in welke volgorde te vaccineren. Daar gaat het kabinet de komende weken over beslissen. Die plannen moeten allemaal al uitgewerkt zijn. Over 3 weken is er een vaccin en dan weet men niet wie, hoe, waar en door wie er gevaccineerd moet worden en hoe die vaccins verspreid en opgeslagen moeten worden.
Ik zie het positief, ze zijn alles in stelling aan het brengen. Als er straks duidelijk is wanneer het vaccin precies komt, dan kunnen er snel beslissingen worden genomen. Ik vind het positief dat ze op dit moment nog veel opties open hebben en dingen uitzoeken. Het was natuurlijk nog niet zeker wat het vaccin zou worden, denk aan transport en opslag maar ook voor welke doelgroepen het effectief zou zijn.
pi_196332586
Zou het echt allemaal zo snel gaan nu??
Maandenlang hebben ze overal achteraan gehobbeld en nu kunnen ineens een vaccinatieplan uitrollen? Heerlijk eerlijk gezegd wil ik nog wel echt veel meer duidelijkheid om te weten of ik dit vaccin wel wil :@

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2020 11:39:09 ]
pi_196332594
In mijn optiek moeten ze ervan uitgaan dat meerdere vaccins gebruikt zullen gaan worden, al naar gelang beschikbaarheid. Die van Pfizer en Moderna zullen als eerste goedgekeurd zijn, maar daarvan zijn niet heel grote voorraden (en de VS en de UK staan voor in de rij voor het Pfizer vaccin). Het Oxford vaccin wordt waarschijnlijk iets later goedgekeurd, maar daar zijn volgens mij al wel meer voorraden van.
Met een vaccin red je het niet, maar wat doe je als er 3 hebt? Hoe bepaal je wie welk vaccin krijgt?
pi_196332599
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De positieve draai: Dit jaar nog een vaccin, meerdere nog wel, wie had dat voor mogelijk gehouden in april!
Inderdaad, dat hadden we in april gehoopt maar niet durven dromen, ik had het veel en veel later verwacht! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_196332653
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Zou het echt allemaal zo snel gaan nu??
Maandenlang hebben ze overal achteraan gehobbeld en nu kunnen ineens een vaccinatieplan uitrollen? Heerlijk eerlijk gezegd wil ik nog wel echt veel meer duidelijkheid om te weten of ik dit vaccin wel wil :@
Ik denk dat het wel eens heel snel kan gaan nu, er wordt volgens mij met man en macht aan gewerkt dit op een goede manier uit te rollen, en te fabriceren. Al zal het inderdaad wel zo zijn dat niet elk land gelijk aan de beurt is en heel het land kan voorzien van een vaccin. :)

Ik ga zelf wel voor het vaccin, ik heb er vertrouwen in. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 20 november 2020 @ 11:52:58 #165
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_196332793
Wat mij betreft kan het niet snel genoeg gaan nu. Ik heb sowieso altijd al een lichte winter depressie, maar nu is het helemaal een ramp.
Dus snel opschieten met dat vaccinatieplan en terug naar het normale normaal! *O*
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_196332831
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:43 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel eens heel snel kan gaan nu, er wordt volgens mij met man en macht aan gewerkt dit op een goede manier uit te rollen, en te fabriceren. Al zal het inderdaad wel zo zijn dat niet elk land gelijk aan de beurt is en heel het land kan voorzien van een vaccin. :)

Ik ga zelf wel voor het vaccin, ik heb er vertrouwen in. ;)
Ik twijfel nog :@ Ik sta toch achteraan, dus ik kan er nog even over nadenken :P
Tap tap tap
pi_196332857
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik twijfel nog :@ Ik sta toch achteraan, dus ik kan er nog even over nadenken :P
Oh ben gelukkig niet de enige twijfelaar :o :@

Komend weekend maar eens extra in verdiepen....
pi_196332878
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Oh ben gelukkig niet de enige twijfelaar :o :@

Komend weekend maar eens extra in verdiepen....
Aan de andere kant is het huidige leven ook niet eeuwig vol te houden en ik wil ook geen corona krijgen met alle mogelijke gevolgen van dien, waarbij natuurlijke immuniteit niet eens een gegeven is.
Dus ja, leuke afweging.
Tap tap tap
pi_196332904
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Met een vaccin red je het niet, maar wat doe je als er 3 hebt? Hoe bepaal je wie welk vaccin krijgt?
Ik denk dat ze alle varianten van heel dichtbij volgen en dan per groep het beste vaccin gaan bepalen. En dat gaandeweg bijsturen als dat nodig is.
pi_196332955
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het huidige leven ook niet eeuwig vol te houden en ik wil ook geen corona krijgen met alle mogelijke gevolgen van dien, waarbij natuurlijke immuniteit niet eens een gegeven is.
Dus ja, leuke afweging.
Hmm ja, maar je kunt van elk virus wel zwaar ziek worden, ben niet banger geworden door specifiek corona.....

Maar inderdaad, ben ook klaar met al die maatregelen en gewoon weer spontaan kunnen bedenken wat ik wil gaan doen :)
pi_196332979
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik twijfel nog :@ Ik sta toch achteraan, dus ik kan er nog even over nadenken :P
Ik zie geen reden om te twijfelen, de onderzoeken zijn gegaan zoals ze altijd gaan.

Ja, het ging sneller dan normaal. Maar als je je verdiept in de normale gang van zaken dan zie je dat er jaren aan bureaucratie verweven zit in de ontwikkeling. Dat is er nu grotendeels uitgehaald, instanties lopen al vanaf dag 1 mee met de producenten. Maar dat betekent niet dat er ingeleverd is op de veiligheid.

Hoewel ik ook niet verwacht dat ik vooraan sta ben ik de eerste die naar de vaccinatie rent, geef mij aub leven terug. Daar heb ik wel een avond hoofdpijn voor over.
pi_196333050
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:04 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Hmm ja, maar je kunt van elk virus wel zwaar ziek worden, ben niet banger geworden door specifiek corona.....

Maar inderdaad, ben ook klaar met al die maatregelen en gewoon weer spontaan kunnen bedenken wat ik wil gaan doen :)
Misschien dat ik nu niet specifiek bang ben voor corona, maar ik ben niet eeuwig jong en gezond. Stel ik krijg over een paar jaar kanker of een andere ziekte *even afkloppen* dan zou ik willen dat ik het vaccin had gehad.
Tap tap tap
pi_196333133
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik zie geen reden om te twijfelen, de onderzoeken zijn gegaan zoals ze altijd gaan.

Ja, het ging sneller dan normaal. Maar als je je verdiept in de normale gang van zaken dan zie je dat er jaren aan bureaucratie verweven zit in de ontwikkeling. Dat is er nu grotendeels uitgehaald, instanties lopen al vanaf dag 1 mee met de producenten. Maar dat betekent niet dat er ingeleverd is op de veiligheid.

Hoewel ik ook niet verwacht dat ik vooraan sta ben ik de eerste die naar de vaccinatie rent, geef mij aub leven terug. Daar heb ik wel een avond hoofdpijn voor over.
O die bijwerkingen direct na de prik maak ik me ook geen zorgen om. Paar jaar geleden nog laten inenten toen ik naar China ging, ook een dagje grieperig van geweest, zere, stijve arm gehad. Stelde echt niks voor. En het was een ander soort grieperig.
Tap tap tap
pi_196333213
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Misschien dat ik nu niet specifiek bang ben voor corona, maar ik ben niet eeuwig jong en gezond. Stel ik krijg over een paar jaar kanker of een andere ziekte *even afkloppen* dan zou ik willen dat ik het vaccin had gehad.
Ja heb je ook wel een punt inderdaad......
pi_196333569
@Cinderelladreamer @CherryLips Check het vaccin topic, staat behoorlijk wat goede info in over vaccins: https://forum.fok.nl/topic/2574735/4/50

En als je vragen hebt, shoot! Ik heb me redelijk bezig gehouden met het volgen van de vaccins sinds maart.

Als je kijkt hoeveel mensen er nu gevaccineerd zijn in de verschillende trial in veel verschillende landen (UK, US, Brazilie, Zuid Afrika, VAE, Indonesie - en dan laat ik de meer schimmige in Rusland en China achterwege) dan zijn dat er ruim meer dan 100.000, waarschijnlijk zelfs het dubbele.

In al die trials is een keer iemand overleden, aan Covid, en die bleek een placebo te hebben gekregen, en niet een vaccin.
Slechts een paar keer is een trial stilgelegd vanwege een ernstig symptoom/aandoening bij een deelnemer en in alle gevallen kon men niet vast stellen of het symptoom/aandoening gerelateerd was aan het vaccin. Zou je random 100.000 mensen 3 maanden volgen dan is de kans reeel dat er een paar ernstig ziek worden en overlijden. Dus totdusver is er nog bij geen enkel vaccin, en ook niet bij allemaal bij elkaar, reden tot zorgen over bijwerkingen.

In de fase II studies, die van Moderna, Pfizer, Oxford, Johnson&Johnson, Sinovac en nog wat anderen, succesvol zijn afgerond, wordt vooral gekeken naar veiligheid en algemene bijwerkingen. Zelden werden 'ernstige' bijwerkingen geconstateerd. Maar een ernstige bijwerking is 40 graden koorts, of dat je zo moe bent of hoofdpijn hebt dat je een dag niet kunt werken. In alle gevallen, in alle studies, verdwenen deze bijwerkingen binnen een paar dagen.
In een studie kreeg 1 iemand uitslag op de benen, en diegene werd daardoor uit de studie gehaald en kreeg geen booster. In een studie waren er wat meer ernstige bijwerkingen in de groep die een hoge dosis van het vaccin kreeg, maar die personen hadden niet veel meer antistoffen, dus in de phase III van de studie hebben ze die hoge dosis laten vallen.

Vaak worden zorgen geuit over eventuele bijwerkingen op lange termijn. Dat is natuurlijk nog niet onderzocht. Maar dergelijke bijwerkingen zijn ook zeldzaam. Het is onwaarschijnlijk dat een vaccin niet of nauwelijks kortdurende bijwerkingen veroorzaakt die als ernstig worden gezien (hoofdpijn, lokale pijn, koorts, rillingen) maar wel algemeen ernstige bijwerkingen op de lange termijn. Een veelgehoord voorbeeld is dat mensen narcolepsy ontwikkelden door een vaccin tegen Mexicaanse griep. Dat klopt inderdaad, dat was bij het Pandemrix vaccin en dat is uiteindelijk gelinked aan een verdubbeling van het aantal narcolepsie gevallen. In de UK ging het om 1 op de 55.000 die het vaccin hadden gekregen, en alleen bij kinderen, en de toename van het aantal gevallen is niet in alle landen waar het vaccin werd toegediend gevonden. Maar het narcolepsy/Pandemrix verhaal heeft er wel toe geleid dat er nu systemen zijn ontwikkeld om dergelijke zeldzame bijwerkingen sneller te herkennen.

Op dit moment is de Case Fatality Rate van SARS-Cov-2 tussen de 0.3-2%, afhankelijk van het land en de druk op de zorg (op dit moment in Nederland is de CFR ~ 0.8%). Neem je een vaccin dan daalt de kans dat je Covid krijgt met 90-95% (en help je ook mee het stoppen van het verspreiden van het virus). Maar je zou een hele kleine kans hebben (wat bij het testen van alle vaccins om meer dan 100.000 mensen nog niet is waargenomen dus) op een ernstige bijwerking. Dus een kans <0.001%, neem je geen vaccin en krijg je Covid, dan is de kans op overlijden 0.8% (uiteraard een stuk groter als je ouder bent of onderliggende problemen, en kleiner als je jonger bent).

Ik hoop dat de overheid ook een campagne in de steigers heeft om de veiligheid en het nut van vaccins te benadrukken.
De mazelen bijvoorbeeld is ook een ernstige ziekte, het is veel besmettelijker en heeft een case fatility rate van 0.05% tot 6%. Maar we hoeven in het dagelijks leven geen rekening te houden met mazelen. Waarom? Omdat meer dan 90% van de bevolking tegen mazelen gevaccineerd is.
pi_196333677
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik zie geen reden om te twijfelen, de onderzoeken zijn gegaan zoals ze altijd gaan.

Ja, het ging sneller dan normaal. Maar als je je verdiept in de normale gang van zaken dan zie je dat er jaren aan bureaucratie verweven zit in de ontwikkeling. Dat is er nu grotendeels uitgehaald, instanties lopen al vanaf dag 1 mee met de producenten. Maar dat betekent niet dat er ingeleverd is op de veiligheid.

Hoewel ik ook niet verwacht dat ik vooraan sta ben ik de eerste die naar de vaccinatie rent, geef mij aub leven terug. Daar heb ik wel een avond hoofdpijn voor over.
Jep, het eigenlijke ontwikkelen en testen is nauwelijks verkort, ze hebben allen fase 2 en 3 wat meer gecombineerd. In fase 2 wordt gekeken naar algemene bijwerkingen (gericht op veiligheid), fase 3 is om bijwerkinen en effectiviteit in kaart te brengen. Die zijn dus ook wel goed te combineren.

En zoals @GereDathan zegt, de meeste tijd zit in het vinden van geld voor de studies en bureacratische rompslomp. Hier een twitter-draadje van een clinical trial doctor uit Cambridge die het ook nog eens uitlegt:

https://twitter.com/mark_toshner/status/1328837111869566976
pi_196333795
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:Cinderelladreamer @:CherryLips Check het vaccin topic, staat behoorlijk wat goede info in over vaccins: https://forum.fok.nl/topic/2574735/4/50

En als je vragen hebt, shoot! Ik heb me redelijk bezig gehouden met het volgen van de vaccins sinds maart.

Als je kijkt hoeveel mensen er nu gevaccineerd zijn in de verschillende trial in veel verschillende landen (UK, US, Brazilie, Zuid Afrika, VAE, Indonesie - en dan laat ik de meer schimmige in Rusland en China achterwege) dan zijn dat er ruim meer dan 100.000, waarschijnlijk zelfs het dubbele.

---

Ik hoop dat de overheid ook een campagne in de steigers heeft om de veiligheid en het nut van vaccins te benadrukken.
De mazelen bijvoorbeeld is ook een ernstige ziekte, het is veel besmettelijker en heeft een case fatility rate van 0.05% tot 6%. Maar we hoeven in het dagelijks leven geen rekening te houden met mazelen. Waarom? Omdat meer dan 90% van de bevolking tegen mazelen gevaccineerd is.
Dank voor deze interessante en waardevolle uiteenzetting! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_196334043
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:Cinderelladreamer @:CherryLips Check het vaccin topic, staat behoorlijk wat goede info in over vaccins: https://forum.fok.nl/topic/2574735/4/50

En als je vragen hebt, shoot! Ik heb me redelijk bezig gehouden met het volgen van de vaccins sinds maart.

Als je kijkt hoeveel mensen er nu gevaccineerd zijn in de verschillende trial in veel verschillende landen (UK, US, Brazilie, Zuid Afrika, VAE, Indonesie - en dan laat ik de meer schimmige in Rusland en China achterwege) dan zijn dat er ruim meer dan 100.000, waarschijnlijk zelfs het dubbele.

In al die trials is een keer iemand overleden, aan Covid, en die bleek een placebo te hebben gekregen, en niet een vaccin.
Slechts een paar keer is een trial stilgelegd vanwege een ernstig symptoom/aandoening bij een deelnemer en in alle gevallen kon men niet vast stellen of het symptoom/aandoening gerelateerd was aan het vaccin. Zou je random 100.000 mensen 3 maanden volgen dan is de kans reeel dat er een paar ernstig ziek worden en overlijden. Dus totdusver is er nog bij geen enkel vaccin, en ook niet bij allemaal bij elkaar, reden tot zorgen over bijwerkingen.

In de fase II studies, die van Moderna, Pfizer, Oxford, Johnson&Johnson, Sinovac en nog wat anderen, succesvol zijn afgerond, wordt vooral gekeken naar veiligheid en algemene bijwerkingen. Zelden werden 'ernstige' bijwerkingen geconstateerd. Maar een ernstige bijwerking is 40 graden koorts, of dat je zo moe bent of hoofdpijn hebt dat je een dag niet kunt werken. In alle gevallen, in alle studies, verdwenen deze bijwerkingen binnen een paar dagen.
In een studie kreeg 1 iemand uitslag op de benen, en diegene werd daardoor uit de studie gehaald en kreeg geen booster. In een studie waren er wat meer ernstige bijwerkingen in de groep die een hoge dosis van het vaccin kreeg, maar die personen hadden niet veel meer antistoffen, dus in de phase III van de studie hebben ze die hoge dosis laten vallen.

Vaak worden zorgen geuit over eventuele bijwerkingen op lange termijn. Dat is natuurlijk nog niet onderzocht. Maar dergelijke bijwerkingen zijn ook zeldzaam. Het is onwaarschijnlijk dat een vaccin niet of nauwelijks kortdurende bijwerkingen veroorzaakt die als ernstig worden gezien (hoofdpijn, lokale pijn, koorts, rillingen) maar wel algemeen ernstige bijwerkingen op de lange termijn. Een veelgehoord voorbeeld is dat mensen narcolepsy ontwikkelden door een vaccin tegen Mexicaanse griep. Dat klopt inderdaad, dat was bij het Pandemrix vaccin en dat is uiteindelijk gelinked aan een verdubbeling van het aantal narcolepsie gevallen. In de UK ging het om 1 op de 55.000 die het vaccin hadden gekregen, en alleen bij kinderen, en de toename van het aantal gevallen is niet in alle landen waar het vaccin werd toegediend gevonden. Maar het narcolepsy/Pandemrix verhaal heeft er wel toe geleid dat er nu systemen zijn ontwikkeld om dergelijke zeldzame bijwerkingen sneller te herkennen.

Op dit moment is de Case Fatality Rate van SARS-Cov-2 tussen de 0.3-2%, afhankelijk van het land en de druk op de zorg (op dit moment in Nederland is de CFR ~ 0.8%). Neem je een vaccin dan daalt de kans dat je Covid krijgt met 90-95% (en help je ook mee het stoppen van het verspreiden van het virus). Maar je zou een hele kleine kans hebben (wat bij het testen van alle vaccins om meer dan 100.000 mensen nog niet is waargenomen dus) op een ernstige bijwerking. Dus een kans <0.001%, neem je geen vaccin en krijg je Covid, dan is de kans op overlijden 0.8% (uiteraard een stuk groter als je ouder bent of onderliggende problemen, en kleiner als je jonger bent).

Ik hoop dat de overheid ook een campagne in de steigers heeft om de veiligheid en het nut van vaccins te benadrukken.
De mazelen bijvoorbeeld is ook een ernstige ziekte, het is veel besmettelijker en heeft een case fatility rate van 0.05% tot 6%. Maar we hoeven in het dagelijks leven geen rekening te houden met mazelen. Waarom? Omdat meer dan 90% van de bevolking tegen mazelen gevaccineerd is.
Maar voor mij voelt het verschil tussen een vaccin voor mazelen en het vaccin voor dit virus vrij groot.....heb zelf ,en mijn kinderen ook, al die andere inentingen gehad maar dat was vanzelfsprekender omdat er jarenlang onderzoek is geweest en er geen nieuwsberichten kwamen dat er iemand bijwerkingen van kreeg. Bovendien kunnen ze de jaarlijkse griepprik ook niet gericht op een virus maken, maar bij dit Covidvirus dus wel??


Voor de duidelijkheid: ga het straks natuurlijk niet weigeren, maar sta niet echt te popelen om vooraan in de rij te staan :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2020 13:21:44 ]
pi_196334072
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:Cinderelladreamer @:CherryLips Check het vaccin topic, staat behoorlijk wat goede info in over vaccins: https://forum.fok.nl/topic/2574735/4/50

En als je vragen hebt, shoot! Ik heb me redelijk bezig gehouden met het volgen van de vaccins sinds maart.

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Er is zoveel informatie te vinden en ik bezit niet de juiste kennis om de informatie op de juiste manier te interpreteren. Ik ben afhankelijk van anderen om die informatie voor me te 'versimpelen'. Dus die wetenschappelijke websites sla ik vaak over, want ik lees het wel maar weet niet of ik alles wel goed begrijp. Discussies sla ik ook over, want ik lees dat mensen helemaal wappie gaan terwijl zij een in mijn ogen weer eenvoudig nieuwsbericht compleet verkeerd interpreteren. Dat is echt een beetje de pest en de zegen van het internet.

Dat Twitter-draadje kende ik, er zijn er volgens mij meer, die zijn wel handig :)
Tap tap tap
pi_196334107
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:22 schreef koemleit het volgende:

[..]
-lief doen hier-
Wauw vanwaar deze aanval?? Net als CL hierboven schrijft heb ik ook behoefte aan een wat simpelere uitleg hierover....vandaar ook mijn eigen simpele uitleg hoe ik hierover denk.....

[ Bericht 21% gewijzigd door capricia op 20-11-2020 17:32:37 ]
pi_196334150
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:24 schreef [urlde=https://forum.fok.nl/user/profile/480791]Cinderelladreamer[/url] het volgende:

[..]

Wauw vanwaar deze aanval?? Net als CL hierboven schrijft heb ik ook behoefte aan een wat simpelere uitleg hierover....vandaar ook mijn eigen simpele uitleg hoe ik hierover denk.....
Ik ben inderdaad wat fel, maar dat komt omdat mensen die er geen reet van weten (ik weet er zelf ook geen reet van trouwens) hun mening vormen op basis van gevoel in plaats van de feiten te bekijken en een oordeel te vellen.
pi_196334194
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:27 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad wat fel, maar dat komt omdat mensen die er geen reet van weten (ik weet er zelf ook geen reet van trouwens) hun mening vormen op basis van gevoel in plaats van de feiten te bekijken en een oordeel te vellen.
Ik gaf geen mening, maar probeerde over te brengen hoe ik me hierbij voel.......je weet dat dit het positiviteitstopic is toch?
pi_196334224
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar voor mij voelt het verschil tussen een vaccin voor mazelen en het vaccin voor dit virus vrij groot.....heb zelf ,en mijn kinderen ook, al die andere inentingen gehad maar dat was vanzelfsprekender omdat er jarenlang onderzoek is geweest en er geen nieuwsberichten kwamen dat er iemand bijwerkingen van kreeg. Bovendien kunnen ze de jaarlijkse griepprik ook niet gericht op een virus maken, maar bij dit Covidvirus dus wel??

Voor de duidelijkheid: ga het straks natuurlijk niet weigeren, maar sta niet echt te popelen om vooraan in de rij te staan :)
De wetenschap heeft ook niet stil gestaan sinds het allereerste vaccin. Als een arts je een ander middel voorschrijft, vraag je je ook niet af of dat wel veilig is en hoe lang het bestaat.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben zonder internet opgegroeid, in een tijdperk waarin mensen gewoon op de kennis van artsen afgingen en het vanzelfsprekend was dat je je liet vaccineren, en het enige nieuws in De Gelderlander stond en op het acht uur-journaal werd gebracht en je niet de hele dag door werd bestookt met elke scheet.
Tap tap tap
pi_196334244
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik gaf geen mening, maar probeerde over te brengen hoe ik me hierbij voel.......je weet dat dit het positiviteitstopic is toch?
Jouw post was ook niet bijster positief hè...
Maar goed als jouw mening is dat het anders voelt dan een mazellenvaccin en verder "snap ik het allemaal niet".
Terwijl er een prima uitleg staat in de post die je quote. Dan tja dan, :')
pi_196334377
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:31 schreef koemleit het volgende:

[..]

Jouw post was ook niet bijster positief hè...
Maar goed als jouw mening is dat het anders voelt dan een mazellenvaccin en verder "snap ik het allemaal niet".
Terwijl er een prima uitleg staat in de post die je quote. Dan tja dan, :')
Ik bedoelde dat ik me juist bij deze mensen in dit topic veilig genoeg voel om dit te delen.....ik worstel gewoon met alle info die ons al maandenlang tegemoet komt.......ga asjeblieft met iemand anders ruzie maken ipv mij zo uit te kafferen.......
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:54:35 #186
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196334665
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 11:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Oh ben gelukkig niet de enige twijfelaar :o :@

Komend weekend maar eens extra in verdiepen....
Ik begin er niet aan. Volgens mij zijn de langetermijneffecten nog niet eens bekend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 20 november 2020 @ 13:55:27 #187
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196334688
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:11 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Misschien dat ik nu niet specifiek bang ben voor corona, maar ik ben niet eeuwig jong en gezond. Stel ik krijg over een paar jaar kanker of een andere ziekte *even afkloppen* dan zou ik willen dat ik het vaccin had gehad.
Hoe bedoel je dit? Een vaccin tegen corona vrijwaart je toch niet tegen kanker?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196334701
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? Een vaccin tegen corona vrijwaart je toch niet tegen kanker?
Nee maar als je ziek wordt én je krijgt corona eroverheen, dan ben je nog verder van huis ;)
Tap tap tap
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 20 november 2020 @ 13:56:12 #189
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_196334708
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat ik me juist bij deze mensen in dit topic veilig genoeg voel om dit te delen.....ik worstel gewoon met alle info die ons al maandenlang tegemoet komt.......ga asjeblieft met iemand anders ruzie maken ipv mij zo uit te kafferen.......
We proberen het eens positief om te draaien.

Als je een gevoel hebt, kunnen feiten daar niks aan veranderen. Maar in een notendop waarom dit vaccin gewoon veilig is:

- Het volgende is getest: Op een X aantal personen is de effectiviteit gemeten. Ook zijn de bijwerkingen gemeten.
- Dit gaat in fases.
- Een fase kan jaren duren. Dit komt omdat er vaak geen budget is voor een volgende fase. Geld is met dit vaccin geen issue dus hoeft het niet bij elkaar gesprokkeld te worden waardoor een onderzoek jaren stil ligt.
- Alle fases zijn ook voor deze vaccins gedaan. De testmethode is gelijk aan andere vaccins.
- Bijwerkingen op lange termijn worden nooit onderzocht voor een vaccin op de markt komt. Een en ander wordt gemonitord net als nu. Er zijn echter al meer dan 100.000 mensen gevaccineerd dus de kans hierop is zeer klein, kleiner dan dat je doodziek wordt van Corona.

Stel de vraag eens andersom: als het allemaal zonder veilige procedures is gegaan, waarom was het vaccin er in augustus dan niet? In die tijd is men namelijk al begonnen met de productie van wat nu getest is. De testresultaten zijn goed, dus dat vaccin kan gewoon gebruikt worden. We hebben dit echter nog niet omdat er goed getest is

Hopelijk kan je wat met deze biervilt-uitleg.
pi_196334803
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:56 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

We proberen het eens positief om te draaien.

Als je een gevoel hebt, kunnen feiten daar niks aan veranderen. Maar in een notendop waarom dit vaccin gewoon veilig is:

- Het volgende is getest: Op een X aantal personen is de effectiviteit gemeten. Ook zijn de bijwerkingen gemeten.
- Dit gaat in fases.
- Een fase kan jaren duren. Dit komt omdat er vaak geen budget is voor een volgende fase. Geld is met dit vaccin geen issue dus hoeft het niet bij elkaar gesprokkeld te worden waardoor een onderzoek jaren stil ligt.
- Alle fases zijn ook voor deze vaccins gedaan. De testmethode is gelijk aan andere vaccins.
- Bijwerkingen op lange termijn worden nooit onderzocht voor een vaccin op de markt komt. Een en ander wordt gemonitord net als nu. Er zijn echter al meer dan 100.000 mensen gevaccineerd dus de kans hierop is zeer klein, kleiner dan dat je doodziek wordt van Corona.

Stel de vraag eens andersom: als het allemaal zonder veilige procedures is gegaan, waarom was het vaccin er in augustus dan niet? In die tijd is men namelijk al begonnen met de productie van wat nu getest is. De testresultaten zijn goed, dus dat vaccin kan gewoon gebruikt worden. We hebben dit echter nog niet omdat er goed getest is

Hopelijk kan je wat met deze biervilt-uitleg.
Ik snap dat er al uitgebreid getest is en goedgekeurd gaat worden, maar dat mazelenvaccin is voor mij vanzelfsprekender omdat daar al generaties lang voor gevaccineerd zijn......dus ja, ik moet nog even over een drempel voor dit nieuwe vaccin........ :{
  vrijdag 20 november 2020 @ 14:05:33 #191
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196334902
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik snap dat er al uitgebreid getest is en goedgekeurd gaat worden, maar dat mazelenvaccin is voor mij vanzelfsprekender omdat daar al generaties lang voor gevaccineerd zijn......dus ja, ik moet nog even over een drempel voor dit nieuwe vaccin........ :{
Eigenlijk hebben vaccins nooit op lange termijn bijwerkingen.
Medicatie die langdurig gebruikt moeten worden is een ander verhaal
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_196334953
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar voor mij voelt het verschil tussen een vaccin voor mazelen en het vaccin voor dit virus vrij groot.....heb zelf ,en mijn kinderen ook, al die andere inentingen gehad maar dat was vanzelfsprekender omdat er jarenlang onderzoek is geweest en er geen nieuwsberichten kwamen dat er iemand bijwerkingen van kreeg. Bovendien kunnen ze de jaarlijkse griepprik ook niet gericht op een virus maken, maar bij dit Covidvirus dus wel??

Voor de duidelijkheid: ga het straks natuurlijk niet weigeren, maar sta niet echt te popelen om vooraan in de rij te staan :)
Het is natuurlijk nu wel veel sneller ontwikkeld dan normaal het geval was, en dat kan vreemd aanvoelen. En de BMR vaccinatie is oud en vertrouwd. Maar de afgelopen jaren zijn er ook nieuwe vaccins bijgekomen, denk aan HPV en nieuwe vaccins voor meningitis.

Maar heb je de bijwerkingen van de BMR vaccinatie wel eens opgezocht? Beroertes en koortspieken 6-11 dagen na vaccinatie komen bij ongeveer 1 op de 1000 vaccinaties voor...
https://www.nhs.uk/conditions/vaccinations/mmr-vaccine/
https://www.drugs.com/sfx/m-m-r-ii-side-effects.html

Wat betreft het griepvaccin. Het influenzavirus waart al heel lang rond, daardoor zijn er ook behoorlijk wat verschillende 'strains' ontstaan. En in elk jaar zijn de strains die veel aanwezig zijn anders. Het huidgie griepvaccin is eigenlijk een combinatie van 4 vaccins tegen 4 verschillende strains van het influenzavirus. Elk jaar bekijkt men welke strains rondwaarden en toenamen, en men probeert aan de hand daarvan te voorspellen welke strains volgend jaar veel rondwaren. Dan past men het griepvaccin daar op af. Maar men kan het mishebben en een of meer andere strains zijn erg aanwezig, en dan werkt het vaccin minder.

Het geluk met SARS-Cov-2 op dit moment is is dat het nog niet zo oud is, en dat coronavirussen niet zo snel muteren. Ook niet elke mutatie leidt tot een wezenlijk ander virus. Het nadeel is is dat het virus nu zoveel aanwezig is dat de kans op een mutatie weer groter is, en daardoor ook de kans op een mutatie wat de effectiviteit van een vaccin zou kunnen beinvloeden. De meeste (alle?) vaccins totnutoe mikken vooral op het opwekken van antistoffen die het eiwit waarmee het virus aan cellen hecht herkend, vaak wordt over het 'spike-eiwit' gesproken. Daarom heeft men ook zo hard ingegrepen in Denemarken met de fretten, die bleken een mutatie van het virus te dragen wat dat spike-eiwit veranderde.
Dus men kan wel degelijk jaarlijks een griepvirus gericht op bepaalde strains maken, alleen moet men een beetje gokken voor welke strains. Helaas kan men nog geen griepvaccin voor alle strains maken.
Een ander probleem met griepvaccins is is dat het vooral gebruikt wordt bij ouderen, en bij ouderen is het immuunsysteem minder actief, en daardoor werken veel vaccins minder goed bij ouderen (al blijkt totnutoe dat niet het geval te zijn bij coronavaccins, schijnbaar stimuleren de vaccins het immuunsysteem genoeg, mogelijk omdat het voor iedereen een heel nieuw virus is).
Overigens is men in Cambridge wel bezig een coronavaccin te ontwikkelen wat hopelijk bescherming zou bieden tegen veel verschillende coronavirussen.
pi_196335015
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:22 schreef koemleit het volgende:

[..]

:').
Een heel verhaal met onderbouwing en feiten. En jij komt met
"Het voelt anders".
Als dit de algemene tendens is dan wens ik de overheid veel succes met mensen overtuigen.

Jezus Christus wat een onzin.
Ik ben een wetenschapper, probeer de logica en feiten van alles in te zien, en toch neem ik heel veel beslissingen in het dagelijks leven op basis van mijn gevoel. Ik snap dat gevoel wel. Vanuit de evolutie hebben we geleerd nieuw altijd wat meer te wantrouwen dan de huidige situatie. Nieuw = onbekend = risico --> dus dat wekt weerstand op.
pi_196335125
Ik ga me komend weekend maar eens uitgebreider inlezen in bovenstaande informatie die jullie me geven......en nogmaals: ben géén tegenstander maar wil wel duidelijkheid waarvoor ik uiteindelijk ga toestemmen straks......
  vrijdag 20 november 2020 @ 14:29:32 #195
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196335358
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 13:22 schreef koemleit het volgende:

[..]

:').
Een heel verhaal met onderbouwing en feiten. En jij komt met
"Het voelt anders".
Als dit de algemene tendens is dan wens ik de overheid veel succes met mensen overtuigen.

Jezus Christus wat een onzin.
Als jij een aannemer over de vloer hebt die enorm goed en deskundig staat aangeschreven maar jij hebt geen goed gevoel bij hem wat betreft zijn deskundigheid, wat laat je dan zwaarder wegen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196335427
quote:
Status 20-11

Positief getest 473.190, toename: 5.933
Ziekenhuisopnames 16.929 (3,6% van positief getest), toename: 64
IC-opnames 5.240 (1,1% van positief getest)
Overleden 8.822 (1,9% van positief getest), toename: 51
Relatief veel besmettingen vandaag. Ik ben benieuwd waar dit vandaan komt. Wat ik zo snel kon vinden is dat bijvoorbeeld Amsterdam 2x zoveel meldingen heeft in vergelijking met gisteren (335 ipv 169). Ik denk dat geen echte verdubbeling is, maar dat dit komt door een inhaalslag in rapportages van eerdere dagen (het leek ook erg snel gezakt te zijn)
pi_196335443
Status 20-11

Positief getest 473.190, toename: 5.933
Ziekenhuisopnames 16.929 (3,6% van positief getest), toename: 64
IC-opnames 5.240 (1,1% van positief getest)
Overleden 8.822 (1,9% van positief getest), toename: 51
Tap tap tap
  vrijdag 20 november 2020 @ 14:33:33 #198
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196335448
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik snap dat er al uitgebreid getest is en goedgekeurd gaat worden, maar dat mazelenvaccin is voor mij vanzelfsprekender omdat daar al generaties lang voor gevaccineerd zijn......dus ja, ik moet nog even over een drempel voor dit nieuwe vaccin........ :{
Ik ben het helemaal met je eens. Want wat er ook van zij, er zijn per definitie geen langetermijneffecten bekend van coronavaccins.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_196335452
En van het LCPS wederom positieve getallen met een daling op beide afdelingen:
quote:
Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt 1961, 69 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1414 buiten de Intensive Care, 61 minder dan gisteren. Op de IC liggen 547 COVID-patiënten, 8 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 496 non-COVID-patiënten op de IC, 5 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1043, 13 minder dan de vorige dag. Het aantal nieuwe COVID-opnames bedraagt 217 in de kliniek en 35 op de IC.
  vrijdag 20 november 2020 @ 14:34:32 #200
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_196335470
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 14:05 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Eigenlijk hebben vaccins nooit op lange termijn bijwerkingen.
Oké.
quote:
Medicatie die langdurig gebruikt moeten worden is een ander verhaal
Vanwaar de toevoeging 'die langdurig gebruikt moet worden'? Je hebt toch ook medicijnen voor kortdurend gebruik met bijwerkingen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')