Volgens een interessant artikel wat iemand hier plaatste (quote:Op zaterdag 14 november 2020 02:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat durf ik ook niet te zeggen. Maar ik denk het laatste het zijn zulke bijzondere tijden nu.
Dat zegt genoeg plus het heeft even de media gehaald. Genoeg mensen die denken toch even gaan kijken.quote:Op zaterdag 14 november 2020 03:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Volgens een interessant artikel wat iemand hier plaatste () zei de eigenaresse het volgende:
” Ze zegt ook te hebben getwijfeld of ze open moest blijven. “Misschien kijken sommige mensen mij erop aan. Ik weet niet waar ik goed aan doe. Druk is het in elk geval niet, terwijl dit normaal een goede periode is.”
Ja en dan heb je je mandje vol, blijkt de kassa aan de verkeerde kant te zitten.quote:Op zaterdag 14 november 2020 03:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg plus het heeft even de media gehaald. Genoeg mensen die denken toch even gaan kijken.
Hehe ze zitten in Nederland dus als ze ook onze mentaliteit hebben waren ze echt niet open gegaan dan. Dan was het artikel waarschijnlijk geweest door die klote Belgen kunnen mensen niet afrekenen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 03:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja en dan heb je je mandje vol, blijkt de kassa aan de verkeerde kant te zitten.
Ja, dat is waar.quote:Op zaterdag 14 november 2020 03:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hehe ze zitten in Nederland dus als ze ook onze mentaliteit hebben waren ze echt niet open gegaan dan. Dan was het artikel waarschijnlijk geweest door die klote Belgen kunnen mensen niet afrekenen.
Zet daar een verhaal tegenover van een random kankerpatient en we staan weer quitte.quote:Op zaterdag 14 november 2020 07:35 schreef Questular het volgende:
Vandaag in de krant iemand uit de gemeente die in het totaal 8 maanden niet thuis is geweest door corona. Eerst IC, 4x een longembolie en bloedvergiftiging in de tussentijd zijn broer verloren aan corona. Gelukkig nu weer thuis maar wel nog lang niet de oude maar dat is toch een horrorverhaal zeg.
Logisch, vroeg kunnen vaccineren betekent immers dat de maatregelen versoepeld zouden kunnen worden en dat is nou net niet de bedoeling!quote:
Denk niet dat er veel mensen beargumenteren dat Corona erger is dan kanker, dus geen idee waar je dan doorheen prikt.quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Zet daar een verhaal tegenover van een random kankerpatient en we staan weer quitte.
Oprecht heel naar want de beste man is overkomen hoor. Maar dat geangstzaaierij en stemmingsmakerij ... daar prik ik voortaan wel doorheen.
Dealtje met de koopgootquote:Op zaterdag 14 november 2020 06:52 schreef RipCity het volgende:
Apart zo’n hoofdredacteur die iedereen oproept te gaan winkelen in de stad
Help Sinterklaas en geef de pakketbezorgers rust
https://www.ad.nl/home/he(...)rgers-rust~a90523a0/
Die vergelijking is misschien wat ongelukkig, maar hoeveel mensen hebben inmiddels corona gehad. Laatste wat ik kan vinden was dat Van Dissel zei op 22 september 1 miljoen, dus inmiddels 1 -1,5 miljoen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:33 schreef groenen het volgende:
[..]
Denk niet dat er veel mensen beargumenteren dat Corona erger is dan kanker, dus geen idee waar je dan doorheen prikt.
Klopt, maar daar ging het krantenartikel niet over.quote:Op zaterdag 14 november 2020 08:55 schreef groenen het volgende:
Ik denk dat blindedarm problemen en kanker niet besmettelijk zijn, waardoor niet op hele korte termijn de ‘uitzonderingen’ er voor zorgen dat je zorg overbelast is.
Waarom zouden we moeten luisteren naar de verkopers van een vriesinstallatie? Die zeggen dit alleen maar om geld te verdienen, vergis je niet.quote:
Eerder las ik nog berichten van vervoerders e.d. dat ze de spullen hebben om dit goed te doen. Nu is de leverancier aan het roepen dat we de juiste spullen niet bestellen.quote:
Dus we zien Ernst Kuipers binnenkort met een blauw oog?quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Flinke onenigheid weer met LCPS.
Die organisatie staat echt zo ver van de werkelijkheid. Ongelofelijk.
Of injected with a poisonquote:Op zaterdag 14 november 2020 09:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dus we zien Ernst Kuipers binnenkort met een blauw oog?
Mooi verhaal ook van de tante van mn vrouw, in de 50, kankertumor in dr hoofd. Had nog 6 maanden te leven, dat werden opeens 3 weken. Uiteindelijk overleden doordat het gezwel zich gigantisch had uitgebreid.quote:Op zaterdag 14 november 2020 07:35 schreef Questular het volgende:
Vandaag in de krant iemand uit de gemeente die in het totaal 8 maanden niet thuis is geweest door corona. Eerst IC, 4x een longembolie en bloedvergiftiging in de tussentijd zijn broer verloren aan corona. Gelukkig nu weer thuis maar wel nog lang niet de oude maar dat is toch een horrorverhaal zeg.
Geen idee welk punt je probeert te maken. Maar schijnbaar hebben mensen er moeite mee dat ik iets over een verhaal in de krant over corona in het corona gedeelte van dit forum zet.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooi verhaal ook van de tante van mn vrouw, in de 50, kankertumor in dr hoofd. Had nog 6 maanden te leven, dat werden opeens 3 weken. Uiteindelijk overleden doordat het gezwel zich gigantisch had uitgebreid.
Niks in de krant, net als de miljoenen andere horrorverhalen waar je niks van hoord.
Punt is dat alles gerelateerd aan corona gigantische uitgemeten wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:49 schreef Questular het volgende:
[..]
Geen idee welk punt je probeert te maken. Maar schijnbaar hebben mensen er moeite mee dat ik iets over een verhaal in de krant over corona in het corona gedeelte van dit forum zet.
En schijnbaar heb jij er moeite mee dat je er dan reacties op krijgtquote:Op zaterdag 14 november 2020 09:49 schreef Questular het volgende:
[..]
Geen idee welk punt je probeert te maken. Maar schijnbaar hebben mensen er moeite mee dat ik iets over een verhaal in de krant over corona in het corona gedeelte van dit forum zet.
Kom jij weerquote:Op zaterdag 14 november 2020 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En schijnbaar heb jij er moeite mee dat je er dan reacties op krijgt
En verderop over de ziekenhuisopnames:quote:De afgelopen weken is het aantal besmettingen fors gedaald. De laatste dagen steeg het aantal weer wat. Hoe staan we ervoor?
Wallinga: "Zoals wij hadden verwacht. De vorige keer konden we nog niet precies zeggen hoe de maatregelen van oktober zouden uitpakken. Dat kunnen we nu wel. Voor de rest is het afwachten of het doorzet, en het gedrag van mensen ook zo blijft. Aan de ene kant stemt het tot tevredenheid: als de daling minder zou zijn, hadden we een ander gesprek gehad nu. Aan de andere kant: het houdt ook niet over."
quote:Als het gaat om de ziekenhuisopnames lijkt de daling minder hard te gaan. Klopt dat?
Wallinga: "Nee, eigenlijk kan ik daar niet zo heel veel over zeggen. Bij de ziekenhuisopnames zitten veel schommelingen. Wij kijken naar de trend op lange termijn. Het kan zijn dat dit het begin is waarop het stabiel wordt, maar het kan ook toeval zijn. Tot nu toe past het nog bij de trend die wij verwachtten. De afwijking is niet groot genoeg om ongerust te worden."
Dus hij roept eigenlijk op tot het vervloekte 'funshoppen'. Hans Nijenhuis.quote:Op zaterdag 14 november 2020 06:52 schreef RipCity het volgende:
Apart zo’n hoofdredacteur die iedereen oproept te gaan winkelen in de stad
Help Sinterklaas en geef de pakketbezorgers rust
https://www.ad.nl/home/he(...)rgers-rust~a90523a0/
Zijn wel interessante reflecties, ook op vaccinbeleid. Alleen drukken ze zich nog heel voorzichtig uit, wat ook logisch is in hun positie. We weten nog heel weinig van wat het effect van vaccins gaat zijn op b.v. het ziek worden van de risicogroepen of de besmettelijkheid in het algemeen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:10 schreef chratnox het volgende:
RIVM: Ook weinig vaccins kunnen veel verschil maken
Interessant interview met van Dissel en Wallinga.
[..]
En verderop over de ziekenhuisopnames:
[..]
Heeft de lokale stagiair ook weer een stukje mogen doen? Dat één of andere opgedoken handelaar uit Ede (nog) geen order van de Nederlandse overheid heeft zegt natuurlijk geen drol. Voor de grap z'n balans er eens bij gepakt: eind vorig jaar een voorraad van 2 ton, een winst van ¤ 25.000 en eigen vermogen van ¤ 60.000. De lokale bakker hier is nog groter. Maar ik snap dat hij zijn bedrijfje even wil pluggen, je weet maar nooit.quote:
Het belangrijkste lijkt me nochtans dat vaccinaties de ziekenhuisopnames naar beneden krijgen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:32 schreef Vasilevski het volgende:
Wel enigszins hoopgevend als ze zeggen dat zelfs een kleine hoeveelheid vaccins kan helpen de R naar beneden te krijgen.
Dit zou inderdaad het enige moeten zijn dat telt. Als de zorg het prima kan handelen dat er af en toe wat coronapatienten binnen komen kan de rest van de maatschappij gewoon weer verder.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het belangrijkste lijkt me nochtans dat vaccinaties de ziekenhuisopnames naar beneden krijgen.
Volgens mij gaan educatieve instellingen (bibliotheken, musea, theaters) weer open.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:27 schreef Predator40 het volgende:
gaan we volgende week al versoepelen ????
of is er nog niks bekend ?
Ah mooi. Dus alles wat BINNEN is gaan we versoepelen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij gaan educatieve instellingen (bibliotheken, musea, theaters) weer open.
Ze zouden twee weken duren. Dus het lijkt mij bekend.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:27 schreef Predator40 het volgende:
gaan we volgende week al versoepelen ????
of is er nog niks bekend ?
dus we gaan vuurwerk verbieden over 6 weken, maar ondertussen gaan er weer andere zaken versoepeld worden.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik las zojuist in Brabants Dagblad dat de Efteling vanaf donderdag weer open gaat.
Volgens Van Ranst is dat onverantwoord.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij gaan educatieve instellingen (bibliotheken, musea, theaters) weer open.
Van Ranst moet eerst de puinhopen in zijn eigen land maar eens gaan opruimen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Volgens Van Ranst is dat onverantwoord.
https://www.hln.be/nieuws(...)-van-ranst~a74113eb/
De Coronacijfers zijn lastig te interpreteren maar er lijkt wel duidelijk een effect te zijn dat de cijfers weer toenemen na de herfstvakantie. Als dat zo is zou je eerder moeten overwegen de middelbare scholen een paar weken (gedeeltelijk) digitaal onderwijs te geven en zeker niet locaties openen waar duizenden mensen per dag naar toe gaan. De Efteling heeft redelijk wat binnen attracties, die zou ik voorlopig zeker niet open doen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Volgens Van Ranst is dat onverantwoord.
https://www.hln.be/nieuws(...)-van-ranst~a74113eb/
Het gaat terug naar het vorige maatregelenpakket, dus groepen van 4 buiten en 3 mensen boven de 12 thuis ontvangen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:54 schreef Vliegbaard het volgende:
Wordt de groepsgrootte dan ook weer omhoog gebracht?
Degene die dat bijhoudt is op de IC opgenomen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Hoezo is deze niet meer geupdated sinds de 12de?
Mogen voetbalteams dan ook weer in 4-tallen trainen ipv 2-tallen?quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook de groepslessen in sportscholen kunnen dan weer
Ja is door Rutte letterlijk gezegd gisteren.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
2 tegen 2.. leuk manquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mogen voetbalteams dan ook weer in 4-tallen trainen ipv 2-tallen?
gelukkig hou ik me nog net aan de regels, krijg woensdag 3 mensen op bezoekquote:Op zaterdag 14 november 2020 11:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het gaat terug naar het vorige maatregelenpakket, dus groepen van 4 buiten en 3 mensen boven de 12 thuis ontvangen.
Neenquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mogen voetbalteams dan ook weer in 4-tallen trainen ipv 2-tallen?
hobbies hebben geen lobby'squote:Op zaterdag 14 november 2020 12:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom wel groepslessen in de sportschool en geen 4-tal op het voetbalveld dan?
Omdat contactsport vs geen contactsport.quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Huh die maatregel qua groepsgrootte met sporten is toch ook van 3 november, waarom zou die niet worden teruggedraaid?quote:
Maatregel mbt contactsporten geldt al langer.quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Huh die maatregel qua groepsgrootte met sporten is toch ook van 3 november, waarom zou die niet worden teruggedraaid?
https://www.rijksoverheid(...)deeltelijke-lockdown
Ja ze weten het leuk te spinnen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:12 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Omdat contactsport vs geen contactsport.
Zwembaden mogen toch ook weer als het goed is?quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja is door Rutte letterlijk gezegd gisteren.
Ja dat is de one million dollar question.quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
ja top idee....quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook de groepslessen in sportscholen kunnen dan weer
de zorg het weer aankanquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja top idee....
zoals voorspeld blijven we dus gewoon aanmodderen totdat er genoeg mensen immuun zijn....
dat is dus niet zo gebleken, NL doet het vrij aardig wat dat betreftquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:27 schreef Ven1972 het volgende:
dat is ook echt funest voor de economie
quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:24 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Met uitschuifbare benen... Moet kunnen
voorlopig is het nog aardig druk in de zorg.....en de zorg kan het niet aan toch vandaar het vuurwerkverbod ?quote:
Ja dat is waar ook, maar een volledig lockdown is voor economie echt funest, bedoel ik.quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is dus niet zo gebleken, NL doet het vrij aardig wat dat betreft
Dat is al meermaals tegengesproken, mits de lockdown kort en krachtig is. Dit voortkabbelen met alsnog 5000+ besmettingen per dag, de zorg die maar mondjesmaat lucht krijgt om andere zorg weer door te laten gaan etc heeft ook een dramatisch effect voor bepaalde sectoren (zoals horeca, detailhandel).quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is waar ook, maar een volledig lockdown is voor economie echt funest, bedoel ik.
Inderdaad, we modderen nu nog lang aan.... met alle gevolgen van dien. Maar in de pandemietijd kun je nooit zo goed mogelijk beslissen wat het precies het beste is, echter hebben we van alles geprobeerd om controle op het virus te houden. Soms lukt het wel en soms gaat het moeizaam... ligt er aan hoe de situatie is met het virus.quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is al meermaals tegengesproken, mits de lockdown kort en krachtig is. Dit voortkabbelen met alsnog 5000+ besmettingen per dag, de zorg die maar mondjesmaat lucht krijgt om andere zorg weer door te laten gaan etc heeft ook een dramatisch effect voor bepaalde sectoren (zoals horeca, detailhandel).
Ja ook per woensdag of donderdag meen ik vanochtend in de gauwigheid te hebben gelezen in de krant.quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zwembaden mogen toch ook weer als het goed is?
t/m 18 nov zijn de extra maatregelen, dus vanaf donderdag inderdaadquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:58 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja ook per woensdag of donderdag meen ik vanochtend in de gauwigheid te hebben gelezen in de krant.
Een plus?quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:00 schreef Noek het volgende:
Er is ook gezegd dat wanneer ze teruggaan naar het pakket van 13 (?) oktober dat er een plus bij kan komen maar denk wel dat musea ed weer open mogen.
Ik begrijp het ook, maar het is niet anders... voor iedereen is soms wel verwarrend aan vele soorten maatregelen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik moet bekennen dat ik er echt geen reet meer van snap. Wat wel mag, wat niet mag. Noodverordeningen die per provincie geldig kunnen zijn.
Ik ben echt de draad kwijt buiten de anderhalve meter, het handen wassen en het advies mondkapjes.
En nee ik heb ook echt geen zin om, voordat ik de deur uit gaat, eerst een halve dag op internet te moeten besteden om uit te pluizen wat in mijn regio en de situatie van kracht is. Hoppa, there I said it.
En eenieder die durft te beweren het nog wel 100% kan volgen, is een Einstein of zo of een supermens, in mijn optiek.
Ja, een extra maatregel of een aanpassing, denk ik. Zal wel geen totale lockdown zijn, gok ik zoquote:
vanaf donderdag wordt het gewoon weer voor onbepaalde tijd :quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik moet bekennen dat ik er echt geen reet meer van snap. Wat wel mag, wat niet mag. Noodverordeningen die per provincie geldig kunnen zijn.
Ik ben echt de draad kwijt buiten de anderhalve meter, het handen wassen en het advies mondkapjes.
En nee ik heb ook echt geen zin om, voordat ik de deur uit gaat, eerst een halve dag op internet te moeten besteden om uit te pluizen wat in mijn regio en de situatie van kracht is. Hoppa, there I said it.
En eenieder die durft te beweren het nog wel 100% kan volgen, is een Einstein of zo of een supermens, in mijn optiek.
Kutbelgenquote:Op zaterdag 14 november 2020 13:25 schreef leolinedance het volgende:
Politie maakt einde aan studentenfeest in Maastricht.
https://www.telegraaf.nl/(...)nfeest-in-maastricht
WOW!! 40 personen!Dat dit kan in Nederland...
Zijn er al berichten over de duizenden Belgen die Horst en Sluis overspoelen?
Die kaart wordt niet gevolgd. Of maar één kant opquote:Op zaterdag 14 november 2020 13:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
vanaf donderdag wordt het gewoon weer voor onbepaalde tijd :
[ afbeelding ]
Dat was dan ook van niet de kaartquote:Op zaterdag 14 november 2020 13:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die kaart wordt niet gevolgd. Of maar één kant op
Half december is toch de verwachting?quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
vanaf donderdag wordt het gewoon weer voor onbepaalde tijd:
[ afbeelding ]
Nog altijd beter dan thuis zitten.quote:
Dat is wat men hoopt natuurlijk (ik ook hoor)quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Half december is toch de verwachting?
Het nieuwe oude pakket gaat donderdag in.quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
gelukkig hou ik me nog net aan de regels, krijg woensdag 3 mensen op bezoek
Ik vind het wel fijn die interviews. Soort van bakermat van rust in de wekelijkse drukte.quote:Op zaterdag 14 november 2020 10:10 schreef chratnox het volgende:
RIVM: Ook weinig vaccins kunnen veel verschil maken
Interessant interview met van Dissel en Wallinga.
[..]
En verderop over de ziekenhuisopnames:
[..]
Ja, ik ook. Geen overtrokken reacties, geen conclusies, gewoon uitleg hoe het er nu voorstaat. Heel fijn inderdaadquote:Op zaterdag 14 november 2020 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn die interviews. Soort van bakermat van rust in de wekelijkse drukte.
Hielden ze wel echt aan 1,5 meter, @Jor_Dii?quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Ongekend hoe druk het hier in het centrum is toen ik er net langs kwam tijdens mijn rondje hardlopen. De Sinterklaastijd is weer aangebroken hoor..
Jep.quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zwembaden mogen toch ook weer als het goed is?
Alsof je enige kans maakt op een besmetting, kleedkamers zijn dicht, douches zijn dicht, je moet op 1,5 meter blijven en er mag maar 30 man binnen zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Jep.
Slaat nergens op. Zeker nu de besmettingen weer stijgen had je die echt dicht moeten houden, behalve misschien het schoolzwemmen.
Ja die winkels zijn een veel grotere bron van besmetting, vaak relatief klein en je hoort er niemand over.quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alsof je enige kans maakt op een besmetting, kleedkamers zijn dicht, douches zijn dicht, je moet op 1,5 meter blijven en er mag maar 30 man binnen zijn.
Een gemiddelde Action om een eiersnijder te halen is vele malen gevaarlijker.
Afstand houden in een zwembad ja? Ho meneertje, u zwemt te dichtbij!quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alsof je enige kans maakt op een besmetting, kleedkamers zijn dicht, douches zijn dicht, je moet op 1,5 meter blijven en er mag maar 30 man binnen zijn.
Ik plaats hier elke dag een grafiek met data, ongeveer 60-70% is van de afgelopen 5 dagen, 20-30% van de 5 dagen daarvoor, en de rest is ouder. Over klein half uurtje zal ik dat weer doen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zag hier laatst data voorbij komen van het aantal besmettingen per besmettingsdatum.
Dus als ze vandaag cijfers hebben, terug vertaald naar wanneer ze dan positief getest zijn.
Weet iemand zo waar deze cijfers te vinden zijn? Dus niet de cijfers die het RIVM dagelijks meldt, maar de daadwerkelijke besmettingen per dag.
https://pletdecurve.nl/quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zag hier laatst data voorbij komen van het aantal besmettingen per besmettingsdatum.
Dus als ze vandaag cijfers hebben, terug vertaald naar wanneer ze dan positief getest zijn.
Weet iemand zo waar deze cijfers te vinden zijn? Dus niet de cijfers die het RIVM dagelijks meldt, maar de daadwerkelijke besmettingen per dag.
quote:Kort geding Viruswaarheid tegen Staat
Actiegroep Viruswaarheid eist in een kort geding tegen de Staat een "einde aan de massale testcampagne". Volgens Viruswaarheid is de gebruikte PCR-test niet geschikt om vast te stellen of iemand besmet is met corona. Viruswaarheid stelt dat daardoor mensen soms onterecht positief testen, en andersom.
"Door de testinspanningen te verhogen, stijgt ook het aantal positieve testresultaten. Aantallen besmettingen zijn helemaal niet relevant en tot nu toe nooit gemeten voor andere virussen. In een epidemie telt uitsluitend het aantal zieken en overlijdens", aldus woordvoerder Jeroen Pols van Viruswaarheid.
Het kort geding dient op 25 november in de rechtbank in Den Haag. De afgelopen maanden verloor Viruswaarheid al een paar keer een kort geding: onder meer een over de mondkapjesplicht en een over andere door het kabinet opgelegde coronamaatregelen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)e-scholen-dicht.html
Is dit wel teruggerekend? Of zijn de dagen hier obv melddatum RIVM?quote:
Dank. Ga hier morgen uitgebreider naar kijken (zit nu mobiel).quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik plaats hier elke dag een grafiek met data, ongeveer 60-70% is van de afgelopen 5 dagen, 20-30% van de 5 dagen daarvoor, en de rest is ouder.
Je kan ze vinden bij de open data van de RIVM. https://data.rivm.nl/covid-19/
Het houdt maar niet op bij Viruswaarheid. Ze willen altijd gelijk halen, maar zeker gaan ze weer deze rechtszaak verliezen.quote:
Tja, sinterklaas komt eraan, sinds begin november zijn in België alle speelgoedwinkels gesloten, blijven dicht tot na 6 december, en de winkels die wel open zijn mogen ook geen speelgoed verkopen. Dan kan je verwachten dat velen de grens oversteken...quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:25 schreef leolinedance het volgende:
Politie maakt einde aan studentenfeest in Maastricht.
https://www.telegraaf.nl/(...)nfeest-in-maastricht
WOW!! 40 personen!Dat dit kan in Nederland...
Zijn er al berichten over de duizenden Belgen die Horst en Sluis overspoelen?
Het wordt helaas steeds erger...quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, sinterklaas komt eraan, sinds begin november zijn in België alle speelgoedwinkels gesloten, blijven dicht tot na 6 december, en de winkels die wel open zijn mogen ook geen speelgoed verkopen. Dan kan je verwachten dat velen de grens oversteken...
Domme tokkies.quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:14 schreef Ven1972 het volgende:
In Eindhoven is een agent gewond geraakt toen hij met collega's een einde wilde maken aan een feest in een bedrijfspand aan de Kruburg. De agent raakte gewond aan zijn hoofd en een knie en is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Hij doet aangifte van zware mishandeling. Vier mannen zijn aangehouden, onder wie een 45-jarige man uit Eindhoven en zijn zoon van zestien die de politie beledigde, aldus de politie.
Agenten wilden vrijdagavond laat het pand ingaan waar ze binnen meerdere mensen zagen en ook luide muziek hoorden. De man die de deur opendeed voelde daar niets voor en agenten die toch naar binnen gingen, kregen klappen. De betrokken politieman werd hard tegen zijn knie getrapt, waardoor de knieschijf uit de kom schoot. Zeven mensen die in het pand waren kregen een boete, vier anderen zijn aangehouden. De minderjarige is overgedragen aan zijn moeder en wordt later verhoord.
Bron: AD
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)e-lockdown~ac1c547d/
Echt wel ja. een politieman mishandelen gaat mij te ver en moet veel zwaarder gestraft worden.quote:
Verwerkt uit de RIVM data waarvan _serial_ ook een link van gaf.quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is dit wel teruggerekend? Of zijn de dagen hier obv melddatum RIVM?
Anders is dit wel echt precies wat ik zocht.
Wow en belgen kunnen dan ook geen speelgoed bestellen online?quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, sinterklaas komt eraan, sinds begin november zijn in België alle speelgoedwinkels gesloten, blijven dicht tot na 6 december, en de winkels die wel open zijn mogen ook geen speelgoed verkopen. Dan kan je verwachten dat velen de grens oversteken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn daarnaast:
12 gemeentes met 0 besmettingen
13 gemeentes met 1 besmetting
79 gemeentes met 2-5 besmettingen
71 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Weekend effect.quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
195 nieuwe opnames, maar wel weer een daling van 56 in totale opnames
Hopelijk lagerquote:Op zaterdag 14 november 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
Cijfers blijven rond de 5000-6000 hopelijk..
quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 5941
Totaal: 442458 (+5914 ivm -27 corr.)
Opgenomen*: 163
Huidig*: 1530 (-42)
Opgenomen op IC*: 32
Huidig*: 595 (-14)
* LCPS cijfers - lcps.nu
Overleden: 86
Totaal: 8443
Gemeentes met +10 besmettingen :
331 Rotterdam
308 Amsterdam
156 's-Gravenhage
129 Tilburg
118 's-Hertogenbosch
115 Utrecht
78 Eindhoven
75 Breda
71 Almere
62 Haarlemmermeer
61 Dordrecht
61 Oss
60 Westland
59 Amersfoort
59 Schiedam
59 Bergen op Zoom
58 Alphen aan den Rijn
57 Enschede
57 Zoetermeer
54 Delft
53 Nissewaard
52 Arnhem
51 Venlo
45 Apeldoorn
45 Zaanstad
41 Urk
41 Alkmaar
40 Haarlem
39 Gouda
39 Leiden
38 Weert
37 Heusden
36 Vlaardingen
36 Roosendaal
36 Meierijstad
35 Nijmegen
35 Maastricht
33 Groningen
32 Waalwijk
31 Almelo
30 Capelle aan den IJssel
30 Lelystad
29 Emmen
29 Ede
29 Helmond
28 Leidschendam-Voorburg
27 Zwolle
26 Hilversum
26 Ridderkerk
26 Roermond
26 Peel en Maas
25 Veenendaal
25 Nieuwegein
25 Woerden
25 OosterhoutNissewaard +53, wtf kerkdienst ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn daarnaast:
12 gemeentes met 0 besmettingen
13 gemeentes met 1 besmetting
79 gemeentes met 2-5 besmettingen
71 gemeentes met 6-9 besmettingenblablablabla
LIjkt me inderdaad volledig kansloos. Tegen mondmaskerplicht, sluiting van de horeca etc. kan je juridische argumenten bedenken, maar tegen het uitbreiden van de testcapaciteit???quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:04 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het houdt maar niet op bij Viruswaarheid. Ze willen altijd gelijk halen, maar zeker gaan ze weer deze rechtszaak verliezen.
Denk het ook ja, maar is altijd het probleem van Viruswaarheid dat ze denken dat het alles niet kan kloppen, echter in realiteit is het anders. Ik denk dat ze weinig juridisch kans maken op gelijk te krijgen van de rechter.quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
LIjkt me inderdaad volledig kansloos. Tegen mondmaskerplicht, sluiting van de horeca etc. kan je juridische argumenten bedenken, maar tegen het uitbreiden van de testcapaciteit???
Dat wel, maar zelfs als 90% van de ouders dat zouden doen blijven er nog zo'n honderdduizend gezinnen met kinderen over.quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Wow en belgen kunnen dan ook geen speelgoed bestellen online?
Nee, gaat ook niet gebeuren.quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch wel weer matig.
Zie de "versoepelingen" nog wel teruggedraaid worden.
Geen roddels tot nu toe?
Het moet veel lager anders blijven we nog maanden doorsukkelen met deze semi lockdown...quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
Cijfers blijven rond de 5000-6000 hopelijk..
Inderdaad, maar van belang is ook hoe het procentueel verhoud tot het aantal testen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het moet veel lager anders blijven we nog maanden doorsukkelen met deze semi lockdown...
Zucht..quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:30 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch wel weer matig.
Zie de "versoepelingen" nog wel teruggedraaid worden.
Geen roddels tot nu toe?
De link die @_serial_ gaf is voor de data van RIVM, daar staat hier wel een goede uitleg over: https://data.rivm.nl/geon(...)62-9574-1deb8a73f724quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is dit wel teruggerekend? Of zijn de dagen hier obv melddatum RIVM?
Anders is dit wel echt precies wat ik zocht.
Zo serieus ik deed net een poging om bij de action nog wat schoencadeautjes te halen. Ik ben weer figuurlijk gillend naar buiten gerend.quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik kon viruswaarheid volgen aangaande de mondkapjesverplichting (al heb ik inhoudelijk niet gelezen hoe ze dit formuleerden). Deze snap ik ook niet helemaal.quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
LIjkt me inderdaad volledig kansloos. Tegen mondmaskerplicht, sluiting van de horeca etc. kan je juridische argumenten bedenken, maar tegen het uitbreiden van de testcapaciteit???
Moe worden van hoge aantallen?quote:Op zaterdag 14 november 2020 14:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zucht..
Stop hier nou eens mee.
Klopt, maar dan gaan ze meer in op de plannen voor de feestdagen. Ik denk dat we sowieso te horen krijgen dat het advies wordt om Sinterklaas met eigen gezin te vieren. Kerst is “pas” over 6 weken, maar stiekem verwacht ik ook daar niet heel positief nieuws over. Beter nu knopen doorhakken zodat ondernemers vol op afhaal in kunnen zetten en ook eventuele afnemers daar warm voor gemaakt kunnen worden (my two cents).quote:Op zaterdag 14 november 2020 15:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Moe worden van hoge aantallen?
Meestal lekt er wel het e.e.a. uit, en dinsdag is toch een persconferentie?
Moe van dat panische gedoe altijd.quote:Op zaterdag 14 november 2020 15:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Moe worden van hoge aantallen?
Meestal lekt er wel het e.e.a. uit, en dinsdag is toch een persconferentie?
Ik ben wel de laatste in dit topic die voor maatregelen plukt, maar met dit soort aantallen denk ik vooral dat ze niet gaan versoepelen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 15:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Moe van dat panische gedoe altijd.
Moe van het alleen maar kijken naar de dagelijkse besmettingcijfers en dan daar gelijk weer allemaal maatregelen aan willen koppelen hier.
En nuttelozer.quote:Op zaterdag 14 november 2020 13:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Denk het ook. Heb het eerder gezegd, maar ik hoop eigenlijk wel dat ze de horeca tijdelijk heropenen rond kerst met een maximum aantal bezoekers. Die kerst inkomsten kunnen net het verschil zijn tussen omvallen, of nog wat meer rek. Al gooi je ze maar een weekje open. Desnoods alleen restaurants. Week open, daarna drie weken afwachten of er een duidelijk effect te zien is. Meteen een goede proef.quote:Op zaterdag 14 november 2020 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar dan gaan ze meer in op de plannen voor de feestdagen. Ik denk dat we sowieso te horen krijgen dat het advies wordt om Sinterklaas met eigen gezin te vieren. Kerst is “pas” over 6 weken, maar stiekem verwacht ik ook daar niet heel positief nieuws over. Beter nu knopen doorhakken zodat ondernemers vol op afhaal in kunnen zetten en ook eventuele afnemers daar warm voor gemaakt kunnen worden (my two cents).
Jij en ik wel, maar onze overheid weet dit niet. En het is niet dat het de eerste keer is hèquote:Op zaterdag 14 november 2020 14:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mogen ze in België dan nog wel online speelgoed kopen?quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij en ik wel, maar onze overheid weet dit niet. En het is niet dat het de eerste keer is hè
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200314_04889777
Onze overheid denkt dat een verbod op alcoholverkoop na 20u, sluiten van biebs en musea en het verbieden van kinderzwemlessen de oplossing is
En natuurlijk allemaal even op vakantie naar Curacao!
Geen idee. Maar gooi het land gewoon dicht voor Belgen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mogen ze in België dan nog wel online speelgoed kopen?
Online mogen ze in België alles verkopen. Sterker nog alle fysieke winkels mogen afhaal momenten organiseren voor producten die (online) zijn besteld.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mogen ze in België dan nog wel online speelgoed kopen?
Maar zes weken is niet voldoende om zoiets op te zetten als je dat nog niet hebt (website waar men kan bestellen, order picking, afhaalpunt).quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:31 schreef maan_man het volgende:
[..]
Online mogen ze in België alles verkopen. Sterker nog alle fysieke winkels mogen afhaal momenten organiseren voor producten die (online) zijn besteld.
Ik werk zelf o.a. in de horeca (om een heel dure studie voor een ander vakgebied te bekostigen, maar dit terzijde).quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk het ook. Heb het eerder gezegd, maar ik hoop eigenlijk wel dat ze de horeca tijdelijk heropenen rond kerst met een maximum aantal bezoekers. Die kerst inkomsten kunnen net het verschil zijn tussen omvallen, of nog wat meer rek. Al gooi je ze maar een weekje open. Desnoods alleen restaurants. Week open, daarna drie weken afwachten of er een duidelijk effect te zien is. Meteen een goede proef.
quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik werk zelf o.a. in de horeca (om een heel dure studie voor een ander vakgebied te bekostigen, maar dit terzijde).
Het restaurant waar ik werk, zet nu vol in op afhaal/bezorg. En dat loopt in dit geval gelukkig als een tiet. Het is niet hetzelfde als 4 dagen per week 120 gasten iedere avond volle bak. Maar het is genoeg om deze periode te overleven.
Veel sterkte met alles!
Echter als we dadelijk de situatie gaan krijgen dat we bijvoorbeeld max 30 gasten mogen ontvangen, dan levert dat minder c.q. niet genoeg op t.o.v. volle bak danwel afhaal.
Dus het is heel dubbel. Tegen die tijd open gooien met strikte voorwaarden, gaat lang niet voor alle horeca de oplossing zijn denk ik. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat de onderneming waar ik voor werk, in ieder geval de keuze maakt om dan maar toch tot de tijd dat ze echt weer meer richting oud volume pre corona, op afhaal/bezorging in te zetten.
Klopt, voor veel ondernemers zal het niks zijn. Maar er zijn volgens mij wel wat initiatieven waar je als ondernemer bij kunt aanhaken. Zeg maar een soort portaal zoals thuisbezorgd waar je alleen maar bepaalde data moet aanleveren.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar zes weken is niet voldoende om zoiets op te zetten als je dat nog niet hebt (website waar men kan bestellen, order picking, afhaalpunt).
Snap ik ergens ook wel ja. Lastige situatie. Je kan het natuurlijk ook combineren. Die 30 gasten max + nog wel bezorging. Maar weet niet of dat in de praktijk te doen is, hangt een beetje af van de hoeveelheid personeel natuurlijk. Hoop dat jullie deze tijden enigszins doorkomen!quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik werk zelf o.a. in de horeca (om een heel dure studie voor een ander vakgebied te bekostigen, maar dit terzijde).
Het restaurant waar ik werk, zet nu vol in op afhaal/bezorg. En dat loopt in dit geval gelukkig als een tiet. Het is niet hetzelfde als 4 dagen per week 120 gasten iedere avond volle bak. Maar het is genoeg om deze periode te overleven.
Echter als we dadelijk de situatie gaan krijgen dat we bijvoorbeeld max 30 gasten mogen ontvangen, dan levert dat minder c.q. niet genoeg op t.o.v. volle bak danwel afhaal.
Dus het is heel dubbel. Tegen die tijd open gooien met strikte voorwaarden, gaat lang niet voor alle horeca de oplossing zijn denk ik. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat de onderneming waar ik voor werk, in ieder geval de keuze maakt om dan maar toch tot de tijd dat ze echt weer meer richting oud volume pre corona, op afhaal/bezorging in te zetten.
Beetje vlees noch vis waar we nu hangen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ben wel de laatste in dit topic die voor maatregelen plukt, maar met dit soort aantallen denk ik vooral dat ze niet gaan versoepelen.
https://racma.edu.au/wp-c(...)ity-transmission.pdfquote:Op zaterdag 14 november 2020 17:22 schreef Discombobulate het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het aandeel besmettingen is dat veroorzaakt wordt door mensen die a- en pre-symptomatisch zijn? We zijn al zo veel maanden verder en we weten nog steeds niet hoe precies de verspreiding werkt. We doen panisch omdat iedereen verdacht wordt van corona, maar is dit wel terecht?
Stel dat de verspreiding door a- en pre-symptomatische mensen relatief klein is, dan hoeven we ook nog zo bang te zijn en kunnen we prima de maatregelen wat losser maken als dat tot een acceptabele hoeveelheid besmettingen leidt. En daaruit kun je dus ook concluderen dat mensen met (lichte) klachten gewoon de deur uit gaan om te werken of voor een feestje.
Maar goed, dat weten we nog niet. Wat op zich best wel dom is.
Dat is in ieder geval een jaar waarin een hoop te verzinnen valt!quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:25 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ijk-maar-1-jaar.html
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval een jaar waarin een hoop te verzinnen valt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteraard is het een momentopname. Nou eens zien hoe dit zich ontvouwd in de komende dagen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Hier ook even plaatsen. Kwam gisteren op het idee om even te kijken hoezeer de rapportage fluctueert tussen de verschillende GGD-organisaties. En dan zie je dat sommige dus behoorlijk meer rapporteren dan je zou verwachten als je kijkt naar de percentages die ze normaliter uitmaken van het totaal (hierbij heb ik gekeken naar de hoeveelheid positieve testen sinds 1 november):
Zo was GGD Brabant vandaag goed voor 10,8% van het totale aantal gemelde positieve testen, terwijl zij sinds 1 november slechts 7,2% van het totale aantal positieve testen uitmaakte. Die 3,6 procentpunt betekent dat ze vandaag zo'n 50% meer gerapporteerd hebben (of andere GGD'en minder gerapporteerd hebben) dan je zou verwachten o.b.v. hun aandeel in het aantal positieve testen in de afgelopen twee weken.
Tegelijkertijd rapporteerde bv. de GGD Regio Twente 2,4 procentpunt minder (3,9% i.p.v. 6,3%), wat neerkomt op 40% minder rapportage dan je statistisch zou verwachten.
Om even aan te geven hoe het kan fluctueren.
Hier de volledige lijst:Ik kijk altijd naar Twente omdat mijn familie daar woont, maar het valt mij op dat het de ene dag relatief laag is en nog de dag erna zijn de getallen het dubbele ineens en dan die dag erna weer lagere getallen. En dat geld dan meteen voor alle gemeentes in Twente. Het is duidelijk dat ze niet consistent zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteraard is het een momentopname. Nou eens zien hoe dit zich ontvouwd in de komende dagen.
Ja, het schommelt nogal. Zeker in het weekend heb ik het idee.quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kijk altijd naar Twente omdat mijn familie daar woont, maar het valt mij op dat het de ene dag relatief laag is en nog de dag erna zijn de getallen het dubbele ineens en dan die dag erna weer lagere getallen. En dat geld dan meteen voor alle gemeentes in Twente. Het is duidelijk dat ze niet consistent zijn.
Ben ik eigenlijk wel voor, maar zou fijn zijn als ze dat gewoon nu al beslissen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk het ook. Heb het eerder gezegd, maar ik hoop eigenlijk wel dat ze de horeca tijdelijk heropenen rond kerst met een maximum aantal bezoekers. Die kerst inkomsten kunnen net het verschil zijn tussen omvallen, of nog wat meer rek. Al gooi je ze maar een weekje open. Desnoods alleen restaurants. Week open, daarna drie weken afwachten of er een duidelijk effect te zien is. Meteen een goede proef.
Ik verwacht er vrij weinig van eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 november 2020 18:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben ik eigenlijk wel voor, maar zou fijn zijn als ze dat gewoon nu al beslissen.
Open 24-12 t/m 31-12 en dan weer dicht. Op tijd communiceren zodat iedereen goed kan voorbereiden. Restaurants kunnen bijvoorbeeld met tijdslots werken om te maximaliseren.
Interessant om dit te lezen van iemand die er midden in zit. Thanks!quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Zeker! Want als herbesmetting of opvlammen van een oude infectie echt vaak kan voorkomen, is het van nog meer belang dat we kunnen genezen of milder laten verkopen mbv medicijnen en zorg.quote:Op zaterdag 14 november 2020 18:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een werkend medicijn bijvoorbeeld zodat de we niet jaarlijks moeten blijven vaccineren.
Tegen een virus? Weinig kans, hebben we tegen griep of mazelen ook niet.quote:Op zaterdag 14 november 2020 18:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een werkend medicijn bijvoorbeeld zodat de we niet jaarlijks moeten blijven vaccineren.
Je vergeet gemakshalve dat je op basis van dit soort perioden niet normaal kunt inkopen en personeelsrooster kunt afstemmen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 18:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben ik eigenlijk wel voor, maar zou fijn zijn als ze dat gewoon nu al beslissen.
Open 24-12 t/m 31-12 en dan weer dicht. Op tijd communiceren zodat iedereen goed kan voorbereiden. Restaurants kunnen bijvoorbeeld met tijdslots werken om te maximaliseren.
Denk juist dat dat wel heel goed mogelijk is als je het op tijd weet.quote:Op zaterdag 14 november 2020 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve dat je op basis van dit soort perioden niet normaal kunt inkopen en personeelsrooster kunt afstemmen.
Oftewel, er is geen fatsoenlijke bedrijfsvoering mogelijk op die manier.
Ik verwacht niet dat Rutte en Co out of the box gaan denken mbt de horeca in december eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 14 november 2020 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Verwacht ik ook niet.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat Rutte en Co out of the box gaan denken mbt de horeca in december eerlijk gezegd.
Gelet op de cijfers van afgelopen week vraag ik me af waar we onder het huidige pakket maatregelen nog echt veel winst kunnen halen om de besmettingen omlaag te brengen. Mobiliteit is veel te groot. Mensen blijven niet meer panisch een maand lang veelal binnen zoals tussen half maart en half april wel het geval was.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Verwacht ik ook niet.
Verwacht dat de horeca open gaat indien en voor zover de besmettingen onder de 1000 liggen, de horeca zal weer gaan sluiten als de 3/4k aan besmettingen aangetikt worden.
Denk zelf dat de kans dat de horeca open gaat in december rond de 50% zit.
We zitten nog behoorlijk ver van <1000 besmettingen per dag. Met de huidige stand van zaken is die limiet bijna onhaalbaar.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Verwacht ik ook niet.
Verwacht dat de horeca open gaat indien en voor zover de besmettingen onder de 1000 liggen, de horeca zal weer gaan sluiten als de 3/4k aan besmettingen aangetikt worden.
Denk zelf dat de kans dat de horeca open gaat in december rond de 50% zit.
Klopt, ik heb al eens eerder betoogd dat je steeds meer maatregelen nodig hebt om een reductie te bewerkstelligen, de compliance bij de burger is verdwenen. De maatregelen zou je kunnen beschouwen als een antibiotica kuur, hoe vaker je antibiotica gebruikt hoe meer resistentie er wordt opgebouwd.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gelet op de cijfers van afgelopen week vraag ik me af waar we onder het huidige pakket maatregelen nog echt veel winst kunnen halen om de besmettingen omlaag te brengen. Mobiliteit is veel te groot. Mensen blijven niet meer panisch een maand lang veelal binnen zoals tussen half maart en half april wel het geval was.
Klopt, de afzwakking onder dit pakket aan maatregelen wordt per week zwakker. Deze systematiek van virusbeheersing loopt op haar laatste benen. Het is te hopen dat het beleid hervormd wordt of het vaccin heel spoedig er is.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We zitten nog behoorlijk ver van <1000 besmettingen per dag. Met de huidige stand van zaken is die limiet bijna onhaalbaar.
?? Bronquote:Op zaterdag 14 november 2020 19:19 schreef Momo het volgende:
Toch jammer dat volgens recent onderzoek restaurant toch tot best veel besmettingen leiden. Zou voor de horeca mooi zijn als ze met kerst en oud en nieuw open kunnen zijn.
quote:
quote:Mobility network models of COVID-19 explain inequities and inform reopening
The COVID-19 pandemic dramatically changed human mobility patterns, necessitating epidemiological models which capture the effects of changes in mobility on virus spread1. We introduce a metapopulation SEIR model that integrates fine-grained, dynamic mobility networks to simulate the spread of SARS-CoV-2 in 10 of the largest US metropolitan statistical areas. Derived from cell phone data, our mobility networks map the hourly movements of 98 million people from neighborhoods (census block groups, or CBGs) to points of interest (POIs) such as restaurants and religious establishments, connecting 57k CBGs to 553k POIs with 5.4 billion hourly edges. We show that by integrating these networks, a relatively simple SEIR model can accurately fit the real case trajectory, despite substantial changes in population behavior over time. Our model predicts that a small minority of “superspreader” POIs account for a large majority of infections and that restricting maximum occupancy at each POI is more effective than uniformly reducing mobility. Our model also correctly predicts higher infection rates among disadvantaged racial and socioeconomic groups2–8 solely from differences in mobility: we find that disadvantaged groups have not been able to reduce mobility as sharply, and that the POIs they visit are more crowded and therefore higher-risk. By capturing who is infected at which locations, our model supports detailed analyses that can inform more effective and equitable policy responses to COVID-19.
Ik verwacht nog eerder het vaccin dan dat het beleid hervormd wordt. Creatief denken is er bij de meeste beleidsbepalers echt niet bij.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, ik heb al eens eerder betoogd dat je steeds meer maatregelen nodig hebt om een reductie te bewerkstelligen, de compliance bij de burger is verdwenen. De maatregelen zou je kunnen beschouwen als een antibiotica kuur, hoe vaker je antibiotica gebruikt hoe meer resistentie er wordt opgebouwd.
[..]
Klopt, de afzwakking onder dit pakket aan maatregelen wordt per week zwakker. Deze systematiek van virusbeheersing loopt op haar laatste benen. Het is te hopen dat het beleid hervormd wordt of het vaccin heel spoedig er is.
Ja, Trump heeft toch gezegd dat het werktquote:Op zaterdag 14 november 2020 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)kt-desinfectiemiddel
Zou dat serieus zijn? Van dat spul word je toch hartstikke dronken?
Dat denk ik eerlijk gezegd ook.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht nog eerder het vaccin dan dat het beleid hervormd wordt. Creatief denken is er bij de meeste beleidsbepalers echt niet bij.
Als het echt desinfectiemiddel is wel,misschien was het wel gewoon water met een druppeltje zeep.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat je deze conclusie veel te vroeg aan het maken bent. Het RIVM en de modellen hadden de verwachting op dit moment rond deze cijfers te zitten, waarom verwacht jij wat anders?quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gelet op de cijfers van afgelopen week vraag ik me af waar we onder het huidige pakket maatregelen nog echt veel winst kunnen halen om de besmettingen omlaag te brengen. Mobiliteit is veel te groot. Mensen blijven niet meer panisch een maand lang veelal binnen zoals tussen half maart en half april wel het geval was.
Ik had zelfs begrepen dat er mensen van overleden zijn, vandaar mijn vraag ook.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, Trump heeft toch gezegd dat het werkt
Ik verwacht zelf ook dat het snel kan gaan zodra er gevaccineerd wordt, zowel het fysieke vaccineren zelf als de resultaten daarvan.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat denk ik eerlijk gezegd ook.
Denk overigens wel dat het snel zal gaan als ze gaan inenten (indien die 90% betrouwbaar is). Niet risico-averse burgers hebben al een behoorlijke mate van immuniteit opgebouwd, en als ze het brakke hout als eerste gaan vaccineren dan zul je snel resultaat gaan zien.
Met genoeg spul binnen krijg je er brandwonden van aan je slokdarm en maag, zou het niet proberen. Zit veel meer in dan alcohol alleen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik had zelfs begrepen dat er mensen van overleden zijn, vandaar mijn vraag ook.
Ik heb er de ballen verstand van hoor, maar desinfectiemiddel is toch vooral ethanol. Dat spul communiceren zal ongetwijfeld ontzettend branderig aanvoelen in je strot, en als je er genoeg van drinkt word je er dronken van. Maar je kan er toch niet aan overlijden?
Dan moet het wel water geweest zijn wat hij dronk, hij zal toch niet maniakaal zijnquote:Op zaterdag 14 november 2020 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Met genoeg spul binnen krijg je er brandwonden van aan je slokdarm en maag, zou het niet proberen. Zit veel meer in dan alcohol alleen.
Dat zeg ik gewoon gevoelsmatig, met wat ik elke dag overal om me heen zien hoe mensen zich gedragen qua mobiliteit. En ik zou het prima vinden als ik ernaast zit, want ik heb liever snel dalende cijfers dan dat ik per se mijn gelijk moet halen of zo.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:26 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat je deze conclusie veel te vroeg aan het maken bent. Het RIVM en de modellen hadden de verwachting op dit moment rond deze cijfers te zitten, waarom verwacht jij wat anders?
Yup, en verreweg de meeste burgers kunnen gewoon op natuurlijke wijze immuniteit opbouwen. Dus het kan in een aantal maanden rap gaan.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht zelf ook dat het snel kan gaan zodra er gevaccineerd wordt, zowel het fysieke vaccineren zelf als de resultaten daarvan.
Overigens verwacht ik ook dat zodra de eerste vaccinatierondes aangekondigd worden de compliance van de burger helemaal snel richting nul zakt m.b.t. maatregelen.
Mjah, gevoelsmatig kan. Koop ik verder niet zoveel voorquote:Op zaterdag 14 november 2020 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zeg ik gewoon gevoelsmatig, met wat ik elke dag overal om me heen zien hoe mensen zich gedragen qua mobiliteit. En ik zou het prima vinden als ik ernaast zit, want ik heb liever snel dalende cijfers dan dat ik per se mijn gelijk moet halen of zo.
Oh ik ook niet hoor. Maar als ze enigszins goede wil willen kweken...zou het wel een goed plan zijn. Hoe ze de sector nu behandelen...je wekt er niet de indruk mee dat de horeca ook maar iets voor ze betekent.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat Rutte en Co out of the box gaan denken mbt de horeca in december eerlijk gezegd.
Ik wist straks niet helemaal hoe ik het moest verwoorden in mijn post. Maar dit is inderdaad goed gezegd/omschrevenquote:Op zaterdag 14 november 2020 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve dat je op basis van dit soort perioden niet normaal kunt inkopen en personeelsrooster kunt afstemmen.
Oftewel, er is geen fatsoenlijke bedrijfsvoering mogelijk op die manier.
Mogelijk meer een behandeling die juist de voortwoekerende gevolgen wat kan temperen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 18:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tegen een virus? Weinig kans, hebben we tegen griep of mazelen ook niet.
Wat is er halfbakken aan de huidige maatregelen?quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:14 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)dag-weer-in-lockdown
Prima lockdowntje welmet grote versoepelingen rond kerst als beloofde land.
Helaas moeten wij het hier maandenlang met halfbakken aangemodder doen.
Scholen open, winkels open, mobiliteit die amper is gedaald, niemand hoeft thuis te blijven als hij daar geen zin in heeft hetgeen resulteert in langdurig hoge aantallen besmettingen en een bijna overbelasting van de zorg..quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is er halfbakken aan de huidige maatregelen?
Wat je hier zegt is simpelweg niet waar. Op dit moment is in Nederland ook het advies om thuis te blijven. En scholen sluiten is een bijzonder slecht idee.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Scholen open, winkels open, mobiliteit die amper is gedaald, niemand hoeft thuis te blijven als hij daar geen zin in heeft hetgeen resulteert in langdurig hoge aantallen besmettingen en een bijna overbelasting van de zorg..
Innemen van desinfecterende middelen is onder geen enkele omstandigheid aan te raden.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik had zelfs begrepen dat er mensen van overleden zijn, vandaar mijn vraag ook.
Ik heb er de ballen verstand van hoor, maar desinfectiemiddel is toch vooral ethanol. Dat spul communiceren zal ongetwijfeld ontzettend branderig aanvoelen in je strot, en als je er genoeg van drinkt word je er dronken van. Maar je kan er toch niet aan overlijden?
Precies, daarom resulteerde ook van de week 3 dagen stijging is geweest en zeker gaat het ook schommelen met dalingen en stijgingen. Het is niet echt stabiel meer. Daarom hebben de maatregelen weinig nut van werking wat het ook wel heeft geresulteerd in daling van R-getal.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Scholen open, winkels open, mobiliteit die amper is gedaald, niemand hoeft thuis te blijven als hij daar geen zin in heeft hetgeen resulteert in langdurig hoge aantallen besmettingen en een bijna overbelasting van de zorg..
Daar zit hem dus meteen ook de crux je kunt als overheid wel zoveel adviseren niemand blijft daadwerkelijk thuis.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat je hier zegt is simpelweg niet waar. Op dit moment is in Nederland ook het advies om thuis te blijven. En scholen sluiten is een bijzonder slecht idee.
Precies! Maar adviezen helpt niks meer.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar zit hem dus meteen ook de crux je kunt als overheid wel zoveel adviseren niemand blijft daadwerkelijk thuis.
Als je straks substantieel wilt gaan versoepelen moet je op weekcijfers zitten die lager zitten dan de huidige dagcijfers. En dat duurt gewoon nog wel een poos. Zelfs met een relatief laag reproductiegetal.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, daarom resulteerde ook van de week 3 dagen stijging is geweest en zeker gaat het ook schommelen met dalingen en stijgingen. Het is niet echt stabiel meer. Daarom hebben de maatregelen weinig nut van werking wat het ook wel heeft geresulteerd in daling van R-getal.
Dat is ook niet waar. Het probleem is dat slechts een kleine groep mensen die zich er niet aan houdt de verspreidingcijfers hoog kan houden.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar zit hem dus meteen ook de crux je kunt als overheid wel zoveel adviseren niemand blijft daadwerkelijk thuis.
Ik vermoed eerder dat "we" het geluk hebben van statistisch toeval dat cijfers nu teruglopen, net als dat het ongeluk er was dat het virus er ooit is gekomen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:14 schreef Elan het volgende:
Ik heb geen idee waar je deze onzin op baseert.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je straks substantieel wilt gaan versoepelen moet je op weekcijfers zitten die lager zitten dan de huidige dagcijfers. En dat duurt gewoon nog wel een poos. Zelfs met een relatief laag reproductiegetal.
Die stagnatie in de daling laat ook wel zien dat dit hem gewoon niet gaat worden. Het is nog veel te druk en mensen zoeken elkaar gewoon op.
Oh ja? Waarom dan? Als die jongeren niet een paar uur met elkaar wat muziek mogen luisteren onder het genot van een drankje, waarom mogen ze dan wel hele schooldagen met elkaar in een klaslokaal zitten, zonder mondkapje, zonder afstand?quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:20 schreef MoreDakka het volgende:
En scholen sluiten is een bijzonder slecht idee.
Omdat het middel schadelijker is dan de kwaal. Niet alleen voor de kinderen zelf maar voor het hele land.quote:
Dat het virus china heeft kunnen verlaten is pure incompetentie geweest van alle bestuurders en experts die nu hoog van de toren blazen. Als china onder quarantaine was gesteld en chinees nieuwjaar niet was gevierd dan had de wereld er nu heel anders uitgezien.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:24 schreef Vallon het volgende:
net als dat het ongeluk er was dat het virus er ooit is gekomen.
Datzelfde kun je zeggen over horeca, de evenementensector en eigenlijk alles dat door de overheid nu gesloopt wordt onder het mom van corona.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het middel schadelijker is dan de kwaal. Niet alleen voor de kinderen zelf maar voor het hele land.
Dat is incorrect.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Datzelfde kun je zeggen over horeca, de evenementensector en eigenlijk alles dat door de overheid nu gesloopt wordt onder het mom van corona.
Als je het kijkt vanuit het perspectief om het virus uit te roeien, ja dan dan zou je een lockdown moeten invoeren.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, het is feitelijk incorrect wat je zegt. Er zijn grote verschillen tussen maatregelen die te nemen zijn. Je kunt niet over alle maatregelen exact hetzelfde zeggen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
"Daarmee ben ik het oneens"
Waarvan akte.
Schrijf dan gewoon "het raakt mij of m'n kids niet en als ik weer eens naar een cafe wil/kan dan zal er vast wel weer een nieuwe geopend zijn"quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, het is feitelijk incorrect wat je zegt. Er zijn grote verschillen tussen maatregelen die te nemen zijn. Je kunt niet over alle maatregelen exact hetzelfde zeggen.
Die 'kleine' grope mensen die zich niet houdt aan de adviezen wordt echter wel een steeds groter wordende groep.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar. Het probleem is dat slechts een kleine groep mensen die zich er niet aan houdt de verspreidingcijfers hoog kan houden.
Bedankt voor je waardevolle bijdrage.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Schrijf dan gewoon "het raakt mij of m'n kids niet en als ik weer eens naar een cafe wil/kan dan zal er vast wel weer een nieuwe geopend zijn"
Interessant dat Oostenrijk voor een strengere lockdown gaat, inclusief een schoolsluiting. Dan helpt hopelijk bij het vergelijken van de effectiviteit van maatregelen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:14 schreef Elan het volgende:
Graag gedaan, uit je posts blijkt wel dat je bij het formuleren/weergeven van je persoonlijke mening best wat hulp kunt gebruiken.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bedankt voor je waardevolle bijdrage.
En het is niet alsof er nu als vanouds ouderwijs kan worden gegeven.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Datzelfde kun je zeggen over horeca, de evenementensector en eigenlijk alles dat door de overheid nu gesloopt wordt onder het mom van corona.
Als je verspreiding echt tegen zou willen gaan zou het sluiten van (middelbare) scholen een uitmuntend idee zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En het is niet alsof er nu als vanouds ouderwijs kan worden gegeven.
Er zal zeker incompetentie geweest zijn maar het is epidemiologisch pure pech geweest dat het virus zich toch en zo heeft kunnen verspreiden. Niemand in de beroepsgeroep die ons nu moet verleiden in wat te doen voor dit "wereldwijde experiment", kon bevroeden dat het ooit deze schaal kon/zou aannemen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat het virus china heeft kunnen verlaten is pure incompetentie geweest van alle bestuurders en experts die nu hoog van de toren blazen. Als china onder quarantaine was gesteld en chinees nieuwjaar niet was gevierd dan had de wereld er nu heel anders uitgezien.
Nou, iedereen met ook maar een greintje verstand kon weten dat het door laten gaan van die viering met alle mondiale bewegingen die daar typisch bij komen kijken, na de gefaalde quarantaine van Wuhan een bijzonder achterlijk idee was. Dat het virus voor jonge gezonde mensen weinig meer dan een griepje lijkt te zijn is puur geluk. Het had allemaal vele malen erger kunnen zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er zal zeker incompetentie geweest zijn maar het is epidemiologisch pure pech geweest dat het virus zich toch en zo heeft kunnen verspreiden. Niemand in de beroepsgeroep die ons nu moet verleiden in wat te doen in dit "wereldwijde experiment", kon bevroeden dat het ooit deze schaal kon/zou aannemen.
Er zijn heel erg veel virussen die schadelijk(er) zijn waarbij de kans dat die uitloopt op een pandemie, serieus (heel) erg klein is. Voor massale verspreiding moet voldaan worden aan veel voorwaarden zoals onze supersnelle wereldwijde mobiliteit. Dat wij als soort (over)leven is vooral toeval waarbij de groep die het overleeft, staat voor het succes dat zwakkeren het loodje leggen.
Helaas hebben "we" als samenleving niet het geluk gehad dat er bv wel was bij SARS en MERS die min of meer zichzelf hebben beëindigd.
Is laatst ook gezegd, volgens mij door de Rutte of de Jonge. Er werd een dagkoers van 400 besmettingen genoemd.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je straks substantieel wilt gaan versoepelen moet je op weekcijfers zitten die lager zitten dan de huidige dagcijfers. En dat duurt gewoon nog wel een poos. Zelfs met een relatief laag reproductiegetal.
Die stagnatie in de daling laat ook wel zien dat dit hem gewoon niet gaat worden. Het is nog veel te druk en mensen zoeken elkaar gewoon op.
Nouja uitroeien is natuurlijk sowieso geen optie zonder vaccin, maar je dient het wel extreem in te dammen. Op het moment dat je heel laag in de besmettingsgevallen zit kan er op zich ook wel weer veel. Dat hebben we afgelopen zomer gezien.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je het kijkt vanuit het perspectief om het virus uit te roeien, ja dan dan zou je een lockdown moeten invoeren.
Maar het feit dat mensen dus naar buiten gaan, en ik zie dat inderdaad ook, geeft dus ook aan dat men er behoefte aan heeft en het risico dus ook wel mee vindt vallen.
Of beter gezegd, ondanks de angst die de MSM samen met de overheid bij de bevolking wil opdringen, maakt deze toch een andere inschatting. En eerlijk is eerlijk, de cijfers geven toch ook echt wel aan welke groep in het ziekenhuis komt en de meeste kans heeft om te overlijden.
Je kan wel honderd keer een zielig verhaal in de media doen komen dat de gezonde dertiger ook zwaar ziek werd, en misschien zelfs kwam te overlijden, het feit dat je die dus specifiek als verhaal in de media kunt doen komen geeft dus aan dat het dus nog steeds incidenten zijn.
In de ziekenhuizen ligt op de IC meer dan 75% van de mensen die 60+ zijn. Alles wat daaronder zit valt echt in de categorie obesitas, met hier een daar een uitzondering.
Voor echt versoepelingen dus kroegen weer open met kerst willen ze waarschijnlijk nog veel lager zitten. Dan zit je in waardes van het voorjaar dus tientallen per dag. Geen honderden.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:42 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Is laatst ook gezegd, volgens mij door de Rutte of de Jonge. Er werd een dagkoers van 400 besmettingen genoemd.
Mee eens, maar een dagkoers van 400 besmettingen is niet haalbaar op dit moment. Echter zien we voorlopig niet dat we een veel lagere dagkoers kunnen zien in 2 maanden tijd. Het komt mede door dat wij nog verder gaan met polderen. En zeker ook moeten we rekening houden met een griepgolf in november en december/januari/februari.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor echt versoepelingen dus kroegen weer open met kerst willen ze waarschijnlijk nog veel lager zitten.
Best wel veel, 1000 protestanten.... wacht maar af tot er in Amsterdam weer een coronagolfpiek komt.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:53 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Dit zul je blijven houden, met welke maatregelen dan ook. Heeft Halsema nog lang mee gewacht om de demonstratie af te breken.
[ afbeelding ]
https://www.at5.nl/artike(...)en-coronamaatregelen
Klopt.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Komende woensdag is er overigens weer een update coronavirus. voor de vaste commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport
En een gesprek met gedragsdeskundigen, zie ik nu.quote:
Probleem met verstand is dat het herhaald en onderbouwd moet worden om van nut te zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou, iedereen met ook maar een greintje verstand kon weten dat het door laten gaan van die viering met alle mondiale bewegingen die daar typisch bij komen kijken, na de gefaalde quarantaine van Wuhan een bijzonder achterlijk idee was. Dat het virus voor jonge gezonde mensen weinig meer dan een griepje lijkt te zijn is puur geluk. Het had allemaal vele malen erger kunnen zijn.
Is er ergens in te zien wie die deskundigen zijn?quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En een gesprek met gedragsdeskundigen, zie ik nu.
Geen idee, goed dat gedragsdeskundigen bij zijn, dat is van belang dat ze even onderzoeken hoe groot draagvlak is voor de maatregelen. Gedragsdeskundigen kunnen goed beoordelen hoe mensen precies gedragen tijdens de coronatijd.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is er ergens in te zien wie die deskundigen zijn?
Daar valt helemaal niets over te zeggen. Misschien heeft Nederland al genoeg van die vriezers of is er een andere manier. Het zegt niets zonder context.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:06 schreef Predator40 het volgende:
is er hier al ter sprake gekomen dat er al diverse landen "vaccin vriezers" hebben besteld maar nederland nog helemaal niet en dat we dus achteraan aan moeten sluiten ?
Geen idee, misschien komt een bericht hierover gemeld in de pers.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:06 schreef Predator40 het volgende:
is er hier al ter sprake gekomen dat er al diverse landen "vaccin vriezers" hebben besteld maar nederland nog helemaal niet en dat we dus achteraan aan moeten sluiten ?
Er is alleen een bericht gedeeld waaruit naar voren kwam dat een journalist van een leverancier had gehoord dat Nederland geen vriezers had besteld terwijl het stormliep en dat Nederland achter aan zou moeten sluiten. Bij mijn weten is geen verdere informatie naar voren gekomen, bijvoorbeeld of Nederland een bestelling bij een andere leverancier uit heeft staan of überhaupt vriezers nodig heeft.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:06 schreef Predator40 het volgende:
ja, die heb je ook op voorraad, vriezers die tot -80 moeten vriezenquote:Op zaterdag 14 november 2020 22:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar valt helemaal niets over te zeggen. Misschien heeft Nederland al genoeg van die vriezers of is er een andere manier. Het zegt niets zonder context.
Die achterlijke, dat gelooft toch geen hondquote:Op zaterdag 14 november 2020 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
Ook met vaccin zal dit uitroeien niet lukken. Zolang er ergens een reservoir, wat Covid19 zoölogisch heeft, kan het - ook gemuteerd - weer opvlammen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja uitroeien is natuurlijk sowieso geen optie zonder vaccin, maar je dient het wel extreem in te dammen. Op het moment dat je heel laag in de besmettingsgevallen zit kan er op zich ook wel weer veel. Dat hebben we afgelopen zomer gezien.
Wij hebben door ons poldermodel heel erg de neiging om allerlei compromissen te sluiten terwijl het virus juist niet iets is dat voor rede of dialoog vatbaar is.
Okay, is dat de meldingen van afgelopen van afgelopen weken, dus het lijkt er op dat het ook gaat dalen... positief toch?quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:10 schreef _serial_ het volgende:
Huidige aantallen als je rekening houdt dat 60-70% na ongeveer 5 dagen bekend is, en de 20-30% na 10 dagen
4-11-2020 5546
5-11-2020 5110
6-11-2020 5128
7-11-2020 4565
8-11-2020 4059
9-11-2020 5086
10-11-2020 3533
11-11-2020 2886
12-11-2020 2307
13-11-2020 1787
Het probleem is dat als je weer veel kunt de besmettingen ook weer oplopen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja uitroeien is natuurlijk sowieso geen optie zonder vaccin, maar je dient het wel extreem in te dammen. Op het moment dat je heel laag in de besmettingsgevallen zit kan er op zich ook wel weer veel. Dat hebben we afgelopen zomer gezien.
Wij hebben door ons poldermodel heel erg de neiging om allerlei compromissen te sluiten terwijl het virus juist niet iets is dat voor rede of dialoog vatbaar is.
Lul je nu gewoon maar wat of heb je echt meer informatie?quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja, die heb je ook op voorraad, vriezers die tot -80 moeten vriezen
Jazeker, daling is zeker aanwezig, eerst afvlakken voor je door kunt dalenquote:Op zaterdag 14 november 2020 22:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, is dat de meldingen van afgelopen van afgelopen weken, dus het lijkt er op dat het ook gaat dalen... positief toch?
Ok, maar we moeten ook rekening mee houden met griepgolven waar men ook extra kan zorgen voor meer coronabesmettingen. Dus het kan niet altijd blijven dalen en stijgen, voor mijn conclusies is dat het een plateau waar het nog even stabiel lijkt. We hebben dus 3 dagen lang een lichte stijging gehad, dus nu weer een lichte daling maar vervolgens kan dit niet lang blijven gaan vermoed ik. Dus het is niet echt positief wat we nu zien in de getallen. We zullen wel grotere risico moeten nemen met de maatregelen versoepelen komende tijd als er aanleiding voor is. De gedrag van mensen is nu nog steeds allesbepalend hoe het virus zich gaat verspreiden.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jazeker, daling is zeker aanwezig, eerst afvlakken voor je door kunt dalen
Ik denk dat de vriescapaciteit niet het grootste probleem zal zijn, wel hoe en wanneer je ergens het bewaarde wil hebben/krijgen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vermoed dat de materialen waarin het vaccins wordt bewaard (o.a. speciaal glas) of waarmee en hoe het wordt toegediend, een onverwacht groter probleem zal gaan worden.
Een paar miljoen naalden maken heeft best veel (productie) aanlooptijd nodig. Denk aan bv (ooit) het tekort aan simpele schwabs en beschermingsmiddelen. Een producent zal geen productielijn willen (uit)bouwen voor een eenmalige uitgifte."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat de vriescapaciteit niet het grootste probleem zal zijn, wel hoe en wanneer je ergens het bewaarde wil hebben/krijgen.
//--//
Veel zal afhangen van de toegepaste logistiek. Vanwege extreme deepfreeze, zal ws niet gekozen gaan worden voor kleinschalige/fijnmazige locaties maar eerder voor XL locaties die dan beschikken over een in de buurt staande vriesopslag. Niet ondenkbaar is dat de XL-testlocaties (ook) gaan dienen voor vaccins,https://www.rtlnieuws.nl/(...)pslaan-min-80-gradenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vermoed dat de materialen waarin het vaccins wordt bewaard (o.a. speciaal glas) of waarmee en hoe het wordt toegediend, een onverwacht groter probleem zal gaan worden.
Een paar miljoen naalden maken heeft best veel (productie) aanlooptijd nodig. Denk aan bv (ooit) het tekort aan simpele schwabs en beschermingsmiddelen. Een producent zal geen productielijn willen (uit)bouwen voor een eenmalige uitgifte.
volgens mij zijn er al aardig wat mogelijkheden, gelukkigwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
Waarom zou een griepgolf zorgen voor meer Corona besmettingen als tegelijk mensen zich houden aan de maatregelen?quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok, maar we moeten ook rekening mee houden met griepgolven waar men ook extra kan zorgen voor meer coronabesmettingen. Dus het kan niet altijd blijven dalen en stijgen, voor mijn conclusies is dat het een plateau waar het nog even stabiel lijkt. We hebben dus 3 dagen lang een lichte stijging gehad, dus nu weer een lichte daling maar vervolgens kan dit niet lang blijven gaan vermoed ik. Dus het is niet echt positief wat we nu zien in de getallen. We zullen wel grotere risico moeten nemen met de maatregelen versoepelen komende tijd als er aanleiding voor is. De gedrag van mensen is nu nog steeds allesbepalend hoe het virus zich gaat verspreiden.
quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat de vriescapaciteit niet het grootste probleem zal zijn, wel hoe en wanneer je ergens het bewaarde wil hebben/krijgen.
//--//
Veel zal afhangen van de toegepaste logistiek. Vanwege extreme deepfreeze, zal ws niet gekozen gaan worden voor kleinschalige/fijnmazige locaties maar eerder voor XL locaties die dan beschikken over een in de buurt staande vriesopslag. Niet ondenkbaar is dat de XL-testlocaties (ook) gaan dienen voor vaccins,Interessante post, dank je!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vermoed dat de materialen waarin het vaccins wordt bewaard (o.a. speciaal glas) of waarmee en hoe het wordt toegediend, een onverwacht groter probleem zal gaan worden.
Een paar miljoen naalden maken heeft best veel (productie) aanlooptijd nodig. Denk aan bv (ooit) het tekort aan simpele schwabs en beschermingsmiddelen. Een producent zal geen productielijn willen (uit)bouwen voor een eenmalige uitgifte.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Omdat bij ouderen mensen grieperig kunnen zijn en ook niet aan de maatregelen houden kunnen ze ook weer corona krijgen. Maar niet iedereen houdt aan de maatregelen zowel verplicht thuis blijven bij verkoudheid of griep vooral bedoel ik namelijk zorgmedewerkers. En zeker de werkgever verplicht toch dat besmette zorgmedewerker toch moet komen op het werk om clienten te verzorgen omdat er krapte is en gebrek aan collega's die wel echt ziek zijn. Dus als mensen wel aan de maatregelen houden en toch griep krijgen is er niets aande hand.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom zou een griepgolf zorgen voor meer Corona besmettingen als tegelijk mensen zich houden aan de maatregelen?
Het zou overigens de komende dagen wel verder door moeten dalen (wat ik verwacht gezien de cijfers)
Voorlopig lijkt de grieplijn gelukkig laag blijvenquote:Op zaterdag 14 november 2020 22:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Omdat bij ouderen mensen grieperig kunnen zijn en ook niet aan de maatregelen houden kunnen ze ook weer corona krijgen. Maar niet iedereen houdt aan de maatregelen zowel verplicht thuis blijven bij verkoudheid of griep vooral bedoel ik namelijk zorgmedewerkers. En zeker de werkgever verplicht toch dat besmette zorgmedewerker toch moet komen op het werk om clienten te verzorgen omdat er krapte is en gebrek aan collega's die wel echt ziek zijn. Dus als mensen wel aan de maatregelen houden en toch griep krijgen is er niets aande hand.
Volgens mij zjin de cijfers beter dan iedereen denkt. De toename in gemelde besmettingen zijn volgens mij vooral die vage DON/DPL-testen die er opeens steeds meer zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:10 schreef _serial_ het volgende:
Huidige aantallen als je rekening houdt dat 60-70% na ongeveer 5 dagen bekend is, en de 20-30% na 10 dagen
4-11-2020 5546
5-11-2020 5110
6-11-2020 5128
7-11-2020 4565
8-11-2020 4059
9-11-2020 5086
10-11-2020 3533
11-11-2020 2886
12-11-2020 2307
13-11-2020 1787
Maar daar zit (nog) geen consistente lijn in overigens. Ik zal er als ik wat meer tijd heb nog wat dieper induiken.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij zjin de cijfers beter dan iedereen denkt. De toename in gemelde besmettingen zijn volgens mij vooral die vage DON/DPL-testen die er opeens steeds meer zijn.
Ja. Waarom niet?quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
aardig specialistisch spul ?quote:
Dat is maar net vanuit welk punt je dat beziet en idd bij Cool-Blue verkopen ze ze (nogquote:
griepgolven zijn uitgeroeid door corona maatregelen, bijna niemand zit meer aan elkaar.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok, maar we moeten ook rekening mee houden met griepgolven waar men ook extra kan zorgen voor meer coronabesmettingen. Dus het kan niet altijd blijven dalen en stijgen, voor mijn conclusies is dat het een plateau waar het nog even stabiel lijkt. We hebben dus 3 dagen lang een lichte stijging gehad, dus nu weer een lichte daling maar vervolgens kan dit niet lang blijven gaan vermoed ik. Dus het is niet echt positief wat we nu zien in de getallen. We zullen wel grotere risico moeten nemen met de maatregelen versoepelen komende tijd als er aanleiding voor is. De gedrag van mensen is nu nog steeds allesbepalend hoe het virus zich gaat verspreiden.
Thnx !!!quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is maar net vanuit welk punt je dat beziet en idd bij Cool-Blue verkopen ze ze (nog) niet.
Technisch gezien is vriezen vooral een kunstje, niets ingewikkeld wat veel bedrijven (zouden) kunnen doen; als daar echt een noodzaak voor en geld/energiekosten geen issue zijn.
Verder "gewoon" te koop, een -80°C vrieskist van zeg 400l kost dan iets van ¤6K waarin je dan zeg 10/20.000 vaccins in kunt opbergen. Bio/medische geschiktheid zal de prijs dan duurder maken.
Hier een voorbeeld van een fabrikant
Het valt overigens wel mee met de locaties waar je echt op -70 hoeft te bewaren.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is maar net vanuit welk punt je dat beziet en idd bij Cool-Blue verkopen ze ze (nog) niet.
Technisch gezien is vriezen vooral een kunstje, niets ingewikkeld wat veel bedrijven (zouden) kunnen doen; als daar echt een noodzaak voor en geld/energiekosten geen issue zijn.
Verder "gewoon" te koop, een -80°C vrieskist van zeg 400l kost dan iets van ¤6K waarin je dan zeg 10/20.000 vaccins in kunt opbergen. Bio/medische geschiktheid zal de prijs dan duurder maken.
Hier een voorbeeld van een fabrikant
dan valt het allemaal nog wel mee en is dat te doenquote:Op zaterdag 14 november 2020 23:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het valt overigens wel mee met de locaties waar je echt op -70 hoeft te bewaren.
Pfizer zegt bijvoorbeeld: het vaccin wordt over het algemeen vervoerd in piepschuimdozen met droogijs, wat 10 dagen mag duren, en daarna is het nog enkele dagen houdbaar in een normale koelkast.
Dus in de praktijk is het waarschijnlijk genoeg om dit enkel op grote centrale plaatsen te doen, en vanaf daar kan je gewone distributie doen naar de vaccinatiepunten.
Men is er in ieder geval al langer mee bezig om te inventariseren wat er aan logistiek nodig is voor grootschalige vaccinatie. Vandaar dat ik het verwijt wat makkelijk vind dat Nederland (of eigenlijk De Jonge) achter de feiten aanloopt. Ik kan niet inschatten hoe goed de voorbereidingen worden opgepakt, maar het lijkt me tamelijk onlogisch dat onze instanties het belang van koel- en vriesmogelijkheden onderschatten.quote:Op zondag 15 november 2020 00:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan valt het allemaal nog wel mee en is dat te doen
We doen vaccineren natuurlijk niet voor het eerst, maar deze schaal is natuurlijk wel andere koek.quote:Op zondag 15 november 2020 00:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Men is er in ieder geval al langer mee bezig om te inventariseren wat er aan logistiek nodig is voor grootschalige vaccinatie. Vandaar dat ik het verwijt wat makkelijk vind dat Nederland (of eigenlijk De Jonge) achter de feiten aanloopt. Ik kan niet inschatten hoe goed de voorbereidingen worden opgepakt, maar het lijkt me tamelijk onlogisch dat onze instanties het belang van koel- en vriesmogelijkheden onderschatten.
DHL is al vanaf september hard aan de slag.quote:Op zondag 15 november 2020 00:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Men is er in ieder geval al langer mee bezig om te inventariseren wat er aan logistiek nodig is voor grootschalige vaccinatie. Vandaar dat ik het verwijt wat makkelijk vind dat Nederland (of eigenlijk De Jonge) achter de feiten aanloopt. Ik kan niet inschatten hoe goed de voorbereidingen worden opgepakt, maar het lijkt me tamelijk onlogisch dat onze instanties het belang van koel- en vriesmogelijkheden onderschatten.
Klinkt wel do-able. Maar dat betekent dus wel dat je onder het motto better safe than sorry nu (eigenlijk vorige maand al) moet beginnen met grootschalige inkoop van droogijsgrondstoffen, piepschuimdozen en grote -80 vriezers.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het valt overigens wel mee met de locaties waar je echt op -70 hoeft te bewaren.
Pfizer zegt bijvoorbeeld: het vaccin wordt over het algemeen vervoerd in piepschuimdozen met droogijs, wat 10 dagen mag duren, en daarna is het nog enkele dagen houdbaar in een normale koelkast.
Dus in de praktijk is het waarschijnlijk genoeg om dit enkel op grote centrale plaatsen te doen, en vanaf daar kan je gewone distributie doen naar de vaccinatiepunten.
Ja maar niet in een maand weer de ziekenhuizen vol. Vanaf juni en juli zeker was alles bijna weer bij het oude.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het probleem is dat als je weer veel kunt de besmettingen ook weer oplopen.
Weet niet of een eventuele mutatie direct zou resulteren in een onwerkbaar vaccin, lijkt me dat als er een Covid-20 uitbreekt men in elk geval de basis van dit vaccin kan gebruiken en je niet weer volledig op 0 moet beginnen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook met vaccin zal dit uitroeien niet lukken. Zolang er ergens een reservoir, wat Covid19 zoölogisch heeft, kan het - ook gemuteerd - weer opvlammen.
Sws is onze samenleving er qua gezondheid/kansen één van polderen van de grote gemiddelden.
Aandoeningen die erg weinig voorkomen en/of (daarmee) extreem duur zijn, vallen uit de polder en worden niet behandeld. De aandacht voor Covid19 is één en vooral die van emotie omdat het elk mens (in)direct zelf of als geliefde kan raken.
Het virus als oorzaak of inbreng zien is een valse uitbeelding van ons feitelijke dilemma. We maken vooral compromissen wie wel en niet (in welke mate, wanneer) ergens voor zal worden behandeld.
Niet helemaal juist beste Elan.quote:Op zondag 15 november 2020 01:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet of een eventuele mutatie direct zou resulteren in een onwerkbaar vaccin, lijkt me dat als er een Covid-20 uitbreekt men in elk geval de basis van dit vaccin kan gebruiken en je niet weer volledig op 0 moet beginnen.
We moeten ons ook niet gek laten maken, zo'n pandemie op deze schaal komt eens in de 100 jaar of zo voor.
Dat komt in feite neer op “we gokken het er op”. En het is dan dat op het moment dat de derde lockdown nodig is deze vervangen kan worden door de op dat moment hoog genoeg zijnde vaccinatiegraad. Je zou het ook anticiperen kunnen noemenquote:Op zondag 15 november 2020 01:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar niet in een maand weer de ziekenhuizen vol. Vanaf juni en juli zeker was alles bijna weer bij het oude.
Mensen gaven feesten voor 200+ gasten, er werd lekker gedanst en gesjanst, we gingen op reis en niemand gaf nog ene fuck om Corona.
Als je dus nu die besmettingsgevallen flink weet uit te bannen door een zeer strenge lockdown moet je daarna wel weer 2 maanden, (zomer was uiteindelijk gerekend vanaf juli liefst 4 maanden, maar ga er vanuit dat het nu sneller gaat omdat we toch vooral binnen zitten)
kunnen uitzingen, dan ga je zomaar richting februari/maart... Van daaruit kan je altijd kijken of er weer een keer een lockdown nodig is of er misschien wel wat wat gevaccineerd kan worden.
Het is nu gewoon enorm uitzichtloos, zeker voor bepaalde sectoren. Maar ook wie gewoon even plezier wil maken kan beter van lockdown naar versoepelingen leven dat is tenminste een duidelijk perspectief. En bovendien eerlijk, want waarom mag de ene sector helemaal kapot maar moeten de winkels wel open blijven? Zo creëer je alleen maar splijting binnen de samenleving.
Die maatregelen van twee weken geleden gaan er weer af. Bioscopen, twee mensen op straat, dierentuinen, ect. Is in principe bij de invoering al aangekondigd. Twee weken gaan wij dit doen en dan gaan wij automatisch terug naar de situatie van nu.quote:Op zondag 15 november 2020 10:29 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd dinsdag wat voor versoepelingen er allemaal komen.
Als de besmettingen door diezelfde versoepelingen weer omhoog gaan dan kunnen we kerst wel helemaal afschrijven in Nederland.
Kijk en daarom moet het gewoon streng blijven en geen versoepelingen komen.quote:Op zondag 15 november 2020 10:42 schreef leolinedance het volgende:
Weer een feest!!!
https://www.telegraaf.nl/(...)eest-in-nieuw-vennep
Hoe was het dit weekend met de duizenden Belgen in Horst en Sluis? Het is er zo druk, dat kunnen die dorpjes helemaal niet aan. Nog geen nieuwsbericht gezien...
Die jongeren ook altijd!!!!11111quote:Op zondag 15 november 2020 10:42 schreef leolinedance het volgende:
Weer een feest!!!
https://www.telegraaf.nl/(...)eest-in-nieuw-vennep
Hoe was het dit weekend met de duizenden Belgen in Horst en Sluis? Het is er zo druk, dat kunnen die dorpjes helemaal niet aan. Nog geen nieuwsbericht gezien...
Het is sowieso een gok, achteraf had je ook kunnen zeggen dat er in de zomer teveel versoepeld is. Volle ziekenhuizen zijn in ook geen probleem in zoverre als je maar in lockdown gaat het ook vrij snel weer is opgelost daar.quote:Op zondag 15 november 2020 02:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat komt in feite neer op “we gokken het er op”. En het is dan dat op het moment dat de derde lockdown nodig is deze vervangen kan worden door de op dat moment hoog genoeg zijnde vaccinatiegraad. Je zou het ook anticiperen kunnen noemen
Dat lijkt me nu nog te onzeker ook in gedachte nemend dat ik verwacht dat een derde lockdown een bloedbad wordt in heel veel opzichten, zowel sociaal, economisch, mentaal als ook epidemiologisch. Maar op enig moment kan dat best eens een hele realistisch en wellicht zelfs de beste beleidsoptie worden. Dan win je toch een paar maanden ten opzichte van scenario “wachten tot (nagenoeg) volledige vaccinatie”.
Het zijn niet alleen jongeren. Ook ouderen die toch een huwelijksjubileum uitgebreid willen vieren met fam en friends.quote:
De onzinmaatregelen moeten stoppen. Action en andere onzinwinkels dicht of max 1x per week max 10 minuten bezoeken. 300euro boete per overtreding.quote:Op zondag 15 november 2020 10:45 schreef quirina het volgende:
Ze kunnen nog beter de huidige maatregelen verlengen. Liever dat en dan een klein beetje feest kunnen vieren met kerst.
Want als er nu weer versoepeld gaat worden gaan mensen toch weer over de grenzen heen. Want ja de winter Efteling en de dierentuin is echt nodig ( not).
Het enige wat ze gaan versoepelen zijn die tijdelijke maatregelen van twee weken. Lijkt me heel sterk dat die echt een grote impact hebben gemaakt (niet bepaald druk in bioscopen of bibliotheken..plus dat ze het daar erg goed op orde hebben/er nooit actieve clusters zijn ontdekt), maar dat zien we over een paar dagen wel. Dan is het immers twee weken nadat die maatregelen genomen zijn, dan zou je het moeten zien in het aantal besmettingen.quote:Op zondag 15 november 2020 10:45 schreef quirina het volgende:
Ze kunnen nog beter de huidige maatregelen verlengen. Liever dat en dan een klein beetje feest kunnen vieren met kerst.
Want als er nu weer versoepeld gaat worden gaan mensen toch weer over de grenzen heen. Want ja de winter Efteling en de dierentuin is echt nodig ( not).
Toch vind ik het te kort door de bocht. Het klinkt alsof er niet al te veel gevraagd wordt, maar niet iedereen ervaart dat zo. Er zijn zoveel situaties denkbaar waarin deze isolatie wél heel veel gevraagd is, of zelfs schadelijk.quote:Op zondag 15 november 2020 10:10 schreef speknek het volgende:
Goede reclame van de Duitsers.
[ twitter ]
Een routekaart?quote:Op zondag 15 november 2020 10:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is sowieso een gok, achteraf had je ook kunnen zeggen dat er in de zomer teveel versoepeld is. Volle ziekenhuizen zijn in ook geen probleem in zoverre als je maar in lockdown gaat het ook vrij snel weer is opgelost daar.
Of je moet je samenleving zo inrichten dat je constant met een behoorlijk pakket maatregelen opereert maar nooit in volledige lockdown hoeft, waar Nederland kennelijk naar neigt. Voor beide scenario's valt wat te zeggen. Wellicht zijn de economische gevolgen kleiner, al hebben landen die wel een volledige lockdown instellen natuurlijk ook rekenmodellen.
De rekening komt zowel economisch als in mentaal opzicht nu niet samenlevingbreed te liggen maar vooral terecht bij specifieke groepen, o.a. de mensen die in de horeca en toerisme werken, terwijl anderen gewoon hun winkel open kunnen gooien of zelfs dagelijks naar kantoor gaan.
Over 3 weken in het nieuws: "Na de door de overheid opgelegde sluiting van de Action op 16 november 2020 is de Ro gedaald naar 0,6. De versoepeling van alle andere activiteiten kan onverminderd door zolang de Action gesloten blijft."quote:Op zondag 15 november 2020 11:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het enige wat ze gaan versoepelen zijn die tijdelijke maatregelen van twee weken. Lijkt me heel sterk dat die echt een grote impact hebben gemaakt (niet bepaald druk in bioscopen of bibliotheken..plus dat ze het daar erg goed op orde hebben/er nooit actieve clusters zijn ontdekt), maar dat zien we over een paar dagen wel. Dan is het immers twee weken nadat die maatregelen genomen zijn, dan zou je het moeten zien in het aantal besmettingen.
Goed dat ze dit versoepelen imo. Was sowieso een random pakket wat ze puur hebben gekozen omdat ze niet de scholen en winkels willen sluiten. Ze wilden het doen lijken alsof ze toch ‘iets’ aan het doen waren. Niet de beste reden om maatregelen te treffen en meer bedrijven onnodig in de problemen te brengen.
Als ze echt echt echt de zorg willen ontzien en als ze echt een snellere daling willen dan lijkt het me inmiddels wel duidelijk waar ze wèl in moeten grijpen voor twee weken. Anders kunnen we nooit versoepelen in dit tempo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |