Dat hadden we nu nooit verwacht die laptop moet nog even gevonden worden en guilliano kan aangeklaagd worden voor smaad en laster of kent men dat in dat land niet.quote:
Ze blijven mee gaan in het gehuil om de base opgehitst te houden. 20 januari is niet belangrijk meer; 5 januari wel. De republikeinen in Georgia moeten massaal naar het stemhokje om de senaat te behouden.quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
Dat een hoop prominente Republikeinen meegaan in het fraudegelul van Trump, daar kan ik met m'n verstand niet bij. Hebben ze enig idee welke gevaren daarin schuilen?
Een functionerende democratie is voor een groot deel gebouwd op vertrouwen. Niemand is in staat om te na te gaan of alle stemmen correct worden geteld. Er zijn controlemechanismen, maar die zijn niet onfeilbaar. Daarom vertrouwen we erop dat verkiezingen netjes en eerlijk verlopen.
Maar wat gebeurt er als dat vertrouwen wegvalt? De Republikeinen planten nu een zaadje in de hoofden van hun achterban, dat het vertrouwen in eerlijke verkiezingen ondergraaft. De gevolgen daarvan kunnen verstrekkend zijn.
Ik hoop maar dat dit het is.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ze blijven mee gaan in het gehuil om de base opgehitst te houden. 20 januari is niet belangrijk meer; 5 januari wel. De republikeinen in Georgia moeten massaal naar het stemhokje om de senaat te behouden.
Wel een heel cynische manier van politiek voeren dit, maar het klinkt op zich logisch. Denk wel dat die houding Democraten ook motiveert om weer te gaan stemmen voor die zetelsquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ze blijven mee gaan in het gehuil om de base opgehitst te houden. 20 januari is niet belangrijk meer; 5 januari wel. De republikeinen in Georgia moeten massaal naar het stemhokje om de senaat te behouden.
Zwarte democraten in het zuiden zijn geen fan van partijen die proberen het stemmen proberen te beletten.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wel een heel cynische manier van politiek voeren dit, maar het klinkt op zich logisch. Denk wel dat die houding Democraten ook motiveert om weer te gaan stemmen voor die zetels
Dan is dan toch wel opmerkelijk dat er méér minderheden dan de vorige keer op Trump hebben gestemdquote:Op dinsdag 10 november 2020 10:36 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Van Jones vertelde dat hij de afgelopen 4 jaar voortdurend op locatie werd uitgescholden en bedreigd door Trump-aanhangers: "Vuile kutneger, rot op met je nepnieuws."
Fijn zo'n nazi-president die minderheden bedreigt ...... jaren'30 Duitsland, nazipropaganda, jodenvervolging etc., etc.
Maar in 2016 had ze ook voor Trump gestemd!quote:Op dinsdag 10 november 2020 10:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij het lezen van de titel dacht ik nog 'misschien net overleden en een ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar 2015 is toch al even geleden.
Ik schat de kans dat de democraten ze beide winnen als erg klein. Voor de Republikeinen is 1 genoeg. Perdue zit toch bijna 2% boven Ossoff.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wel een heel cynische manier van politiek voeren dit, maar het klinkt op zich logisch. Denk wel dat die houding Democraten ook motiveert om weer te gaan stemmen voor die zetels
Volgens mij is het verschil niet enorm. Ik geef de Democraten nog een prima kans. Helemaal met het verrichte werk door Stacey Abrams en een groep jonge kiezers die schijnbaar in januari voor het eerst mag stemmen. Aan de andere kant zullen ook de Republikeinen nog wel campagne gaan voeren.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik schat de kans dat de democraten ze beide winnen als erg klein. Voor de Republikeinen is 1 genoeg. Perdue zit toch bijna 2% boven Ossoff.
Als ik het zo zie is het zelfs (theoretisch) nog mogelijk dat Perdue de 50% haalt: https://www.nbcnews.com/p(...)orgia-senate-results
Ach, Ossoff heeft nu wat langer de tijd om de stemmers over te halen, munitie heeft hij genoeg,quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik schat de kans dat de democraten ze beide winnen als erg klein. Voor de Republikeinen is 1 genoeg. Perdue zit toch bijna 2% boven Ossoff.
Als ik het zo zie is het zelfs (theoretisch) nog mogelijk dat Perdue de 50% haalt: https://www.nbcnews.com/p(...)orgia-senate-results
De waarheid mag best gezegd worden zo langzamerhand. Trump is geen Hitler, Trump is een instrument van de GOP die heel goed weet dat de wedstrijd, mits eerlijk gespeeld, over 4 tot 8 jaar over is. Texas en Florida flippen rond die tijd richting de Democraten. Game over qua president/huis/senaat. Trump is een usefull idiot voor een donker plan. Hier heb je de eigenaren van dat plan https://cfnp.org/about-us/quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:25 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dan is dan toch wel opmerkelijk dat er méér minderheden dan de vorige keer op Trump hebben gestemd. Ik denk dat de visie wat dat betreft veel diverser is dan men bij CNN wil inzien dan wel toegeven. Daar zijn minderheden namelijk monolitische en homogene groepen waarbij iedereen een universeel referentiekader heeft.
Trump is een narcist die compleet ongeschikt is voor de politiek. Maar helaas, de vergelijking met nazi-Duitsland en Hitler (die ook meermaals letterlijk is gemaakt op CNN) gaat niet op. Sterker nog, dit soort extreme vergelijkingen zorgen enkel dat het politieke landschap verder polariseert.
Jij maakt zelf de fout dat als een aantal mensen uit minderheidsgroepen op Trump stemmen, systematische onderdrukking en discriminatie niet kunnen bestaan.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:25 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dan is dan toch wel opmerkelijk dat er méér minderheden dan de vorige keer op Trump hebben gestemd. Ik denk dat de visie wat dat betreft veel diverser is dan men bij CNN wil inzien dan wel toegeven. Daar zijn minderheden namelijk monolitische en homogene groepen waarbij iedereen een universeel referentiekader heeft.
Trump is een narcist die compleet ongeschikt is voor de politiek. Maar helaas, de vergelijking met nazi-Duitsland en Hitler (die ook meermaals letterlijk is gemaakt op CNN) gaat niet op. Sterker nog, dit soort extreme vergelijkingen zorgen enkel dat het politieke landschap verder polariseert.
Mercer & Koch inderdaad. Snap niet dat Bill Gates en Bloomberg een beetje tegengas geven. Die hebben ook geld zat.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:32 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De waarheid mag best gezegd worden zo langzamerhand. Trump is geen Hitler, Trump is een instrument van de GOP die heel goed weet dat de wedstrijd, mits eerlijk gespeeld, over 4 tot 8 jaar over is. Texas en Florida flippen rond die tijd richting de Democraten. Game over qua president/huis/senaat. Trump is een usefull idiot voor een donker plan. Hier heb je de eigenaren van dat plan https://cfnp.org/about-us/
Bloomberg zou de Democraten steunen met geld, Gates doet niet direct aan politiek in de zin van een partij steunen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mercer & Koch inderdaad. Snap niet dat Bill Gates en Bloomberg een beetje tegengas geven. Die hebben ook geld zat.
Citizens United moet zo snel mogelijk weer in ere hersteld worden en superpacs verboden.
Ik denk dat Gates dat ook beter niet kan doen zolang allerlei totaalidioten doen alsof hij de duivel zelf is en de halve wereldbevolking een chip wil injecteren.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bloomberg zou de Democraten steunen met geld, Gates doet niet direct aan politiek in de zin van een partij steunen.
Het bekende “ik ben geen racist want ik heb ook zwarte vrienden” riedeltje inderdaad.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jij maakt zelf de fout dat als een aantal mensen uit minderheidsgroepen op Trump stemmen, systematische onderdrukking en discriminatie niet kunnen bestaan.
Dat is ook een ding, ja. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat Gates zich daar niet erg druk om maakt.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat Gates dat ook beter niet kan doen zolang allerlei totaalidioten doen alsof hij de duivel zelf is en de halve wereldbevolking een chip wil injecteren.
Druk maken zal ie zich niet doen nee. Maar ik mag toch aannemen dat hij zich wel realiseert dat het misschien geen goed idee is om nu bij te dragen aan het (rechtmatig) onderuit schoffelen van Trump. Dat polariseert de boel alleen maar verder.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook een ding, ja. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat Gates zich daar niet erg druk om maakt.
Gates wil neutraal blijven omdat hij meent dat de Foundation het zich niet kan veroorloven partij te kiezen en dat zou dan, in ieder geval qua perceptie, wel zo gezien worden als hij zich aan een partij commiteert.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Druk maken zal ie zich niet doen nee. Maar ik mag toch aannemen dat hij zich wel realiseert dat het misschien geen goed idee is om nu bij dragen aan het (rechtmatig) onderuit schoffelen van Trump.
Precies. Zwarten krijgen vaak een warm welkom als ze zich melden voor een partij die een negatieve uitwerking heeft voor de het grootste deel van de zwarte gemeenschap. Een soort "excuus-Truus" of "Alibi-Ali".quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het bekende “ik ben geen racist want ik heb ook zwarte vrienden” riedeltje inderdaad.
Nee, hij wellicht niet, maar degenen die die funding dan moeten ontvangen wellicht wel.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook een ding, ja. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat Gates zich daar niet erg druk om maakt.
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar dit is zo'n domme redenatie. Game over is nergens voor nodig, er is rechts van ze geen fatsoenlijk alternatief, dus ze kunnen gewoon net zo ver naar het midden opschuiven als nodig is om genoeg independents voor zich te winnen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 11:32 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De waarheid mag best gezegd worden zo langzamerhand. Trump is geen Hitler, Trump is een instrument van de GOP die heel goed weet dat de wedstrijd, mits eerlijk gespeeld, over 4 tot 8 jaar over is. Texas en Florida flippen rond die tijd richting de Democraten. Game over qua president/huis/senaat. Trump is een usefull idiot voor een donker plan. Hier heb je de eigenaren van dat plan https://cfnp.org/about-us/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |