abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196166491
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:44 schreef Leandra het volgende:
Misschien al gepost maar:

[ twitter ]
Dat hadden we nu nooit verwacht die laptop moet nog even gevonden worden en guilliano kan aangeklaagd worden voor smaad en laster of kent men dat in dat land niet. :D
pi_196166520
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
Dat een hoop prominente Republikeinen meegaan in het fraudegelul van Trump, daar kan ik met m'n verstand niet bij. Hebben ze enig idee welke gevaren daarin schuilen?

Een functionerende democratie is voor een groot deel gebouwd op vertrouwen. Niemand is in staat om te na te gaan of alle stemmen correct worden geteld. Er zijn controlemechanismen, maar die zijn niet onfeilbaar. Daarom vertrouwen we erop dat verkiezingen netjes en eerlijk verlopen.

Maar wat gebeurt er als dat vertrouwen wegvalt? De Republikeinen planten nu een zaadje in de hoofden van hun achterban, dat het vertrouwen in eerlijke verkiezingen ondergraaft. De gevolgen daarvan kunnen verstrekkend zijn.
Ze blijven mee gaan in het gehuil om de base opgehitst te houden. 20 januari is niet belangrijk meer; 5 januari wel. De republikeinen in Georgia moeten massaal naar het stemhokje om de senaat te behouden.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:09:48 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_196166606
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ze blijven mee gaan in het gehuil om de base opgehitst te houden. 20 januari is niet belangrijk meer; 5 januari wel. De republikeinen in Georgia moeten massaal naar het stemhokje om de senaat te behouden.
Ik hoop maar dat dit het is.

Uiteindelijk is het natuurlijk ook na 20 januari belangrijk. Net zoals ze birtherism bedachten om elke beslissing van Obama in twijfel te brengen, is de FRAUDE hoax heel geschikt om elke beslissing van Biden aan de achterban te verkopen als een gotspe.

[ Bericht 16% gewijzigd door speknek op 10-11-2020 11:16:53 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:14:40 #229
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_196166673
Even lachen tussendoor:

twitter
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:16:11 #230
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196166697
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wel een heel cynische manier van politiek voeren dit, maar het klinkt op zich logisch. Denk wel dat die houding Democraten ook motiveert om weer te gaan stemmen voor die zetels
pi_196166739
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:16 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wel een heel cynische manier van politiek voeren dit, maar het klinkt op zich logisch. Denk wel dat die houding Democraten ook motiveert om weer te gaan stemmen voor die zetels
Zwarte democraten in het zuiden zijn geen fan van partijen die proberen het stemmen proberen te beletten.
Volgens mij onderschat de GOP dat nogal.
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:23:01 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196166818
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:14 schreef De_Hertog het volgende:
Even lachen tussendoor:

[ twitter ]
Ze zijn lekker bezig met de merchandise.....

Make America Rake Again _O-
Lawn and Order :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196166863
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:36 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Van Jones vertelde dat hij de afgelopen 4 jaar voortdurend op locatie werd uitgescholden en bedreigd door Trump-aanhangers: "Vuile kutneger, rot op met je nepnieuws."

Fijn zo'n nazi-president die minderheden bedreigt ...... jaren'30 Duitsland, nazipropaganda, jodenvervolging etc., etc.
Dan is dan toch wel opmerkelijk dat er méér minderheden dan de vorige keer op Trump hebben gestemd ;). Ik denk dat de visie wat dat betreft veel diverser is dan men bij CNN wil inzien dan wel toegeven. Daar zijn minderheden namelijk monolitische en homogene groepen waarbij iedereen een universeel referentiekader heeft.

Trump is een narcist die compleet ongeschikt is voor de politiek. Maar helaas, de vergelijking met nazi-Duitsland en Hitler (die ook meermaals letterlijk is gemaakt op CNN) gaat niet op. Sterker nog, dit soort extreme vergelijkingen zorgen enkel dat het politieke landschap verder polariseert.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2020 11:26:30 ]
pi_196166877
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij het lezen van de titel dacht ik nog 'misschien net overleden en een ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar 2015 is toch al even geleden. _O-
Maar in 2016 had ze ook voor Trump gestemd! ;)
pi_196166901
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:16 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik schat de kans dat de democraten ze beide winnen als erg klein. Voor de Republikeinen is 1 genoeg. Perdue zit toch bijna 2% boven Ossoff.

Als ik het zo zie is het zelfs (theoretisch) nog mogelijk dat Perdue de 50% haalt: https://www.nbcnews.com/p(...)orgia-senate-results
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_196166958
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik schat de kans dat de democraten ze beide winnen als erg klein. Voor de Republikeinen is 1 genoeg. Perdue zit toch bijna 2% boven Ossoff.

Als ik het zo zie is het zelfs (theoretisch) nog mogelijk dat Perdue de 50% haalt: https://www.nbcnews.com/p(...)orgia-senate-results
Volgens mij is het verschil niet enorm. Ik geef de Democraten nog een prima kans. Helemaal met het verrichte werk door Stacey Abrams en een groep jonge kiezers die schijnbaar in januari voor het eerst mag stemmen. Aan de andere kant zullen ook de Republikeinen nog wel campagne gaan voeren.
pi_196166959
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ach, Ossoff heeft nu wat langer de tijd om de stemmers over te halen, munitie heeft hij genoeg,
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:31:18 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_196166999
Daarnaast hebben de Republikeinen geen Trump meer op de ticket.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:32:14 #239
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196167012
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dan is dan toch wel opmerkelijk dat er méér minderheden dan de vorige keer op Trump hebben gestemd ;). Ik denk dat de visie wat dat betreft veel diverser is dan men bij CNN wil inzien dan wel toegeven. Daar zijn minderheden namelijk monolitische en homogene groepen waarbij iedereen een universeel referentiekader heeft.

Trump is een narcist die compleet ongeschikt is voor de politiek. Maar helaas, de vergelijking met nazi-Duitsland en Hitler (die ook meermaals letterlijk is gemaakt op CNN) gaat niet op. Sterker nog, dit soort extreme vergelijkingen zorgen enkel dat het politieke landschap verder polariseert.
De waarheid mag best gezegd worden zo langzamerhand. Trump is geen Hitler, Trump is een instrument van de GOP die heel goed weet dat de wedstrijd, mits eerlijk gespeeld, over 4 tot 8 jaar over is. Texas en Florida flippen rond die tijd richting de Democraten. Game over qua president/huis/senaat. Trump is een usefull idiot voor een donker plan. Hier heb je de eigenaren van dat plan https://cfnp.org/about-us/
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:33:30 #240
262211 hhh38
pi_196167034
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Jij maakt zelf de fout dat als een aantal mensen uit minderheidsgroepen op Trump stemmen, systematische onderdrukking en discriminatie niet kunnen bestaan.
pi_196167057
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:32 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

De waarheid mag best gezegd worden zo langzamerhand. Trump is geen Hitler, Trump is een instrument van de GOP die heel goed weet dat de wedstrijd, mits eerlijk gespeeld, over 4 tot 8 jaar over is. Texas en Florida flippen rond die tijd richting de Democraten. Game over qua president/huis/senaat. Trump is een usefull idiot voor een donker plan. Hier heb je de eigenaren van dat plan https://cfnp.org/about-us/
Mercer & Koch inderdaad. Snap niet dat Bill Gates en Bloomberg een beetje tegengas geven. Die hebben ook geld zat.

Citizens United moet zo snel mogelijk weer in ere hersteld worden en superpacs verboden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196167090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:35 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Mercer & Koch inderdaad. Snap niet dat Bill Gates en Bloomberg een beetje tegengas geven. Die hebben ook geld zat.

Citizens United moet zo snel mogelijk weer in ere hersteld worden en superpacs verboden.
Bloomberg zou de Democraten steunen met geld, Gates doet niet direct aan politiek in de zin van een partij steunen.
  dinsdag 10 november 2020 @ 11:40:28 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196167130
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bloomberg zou de Democraten steunen met geld, Gates doet niet direct aan politiek in de zin van een partij steunen.
Ik denk dat Gates dat ook beter niet kan doen zolang allerlei totaalidioten doen alsof hij de duivel zelf is en de halve wereldbevolking een chip wil injecteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196167149
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Jij maakt zelf de fout dat als een aantal mensen uit minderheidsgroepen op Trump stemmen, systematische onderdrukking en discriminatie niet kunnen bestaan.
Het bekende “ik ben geen racist want ik heb ook zwarte vrienden” riedeltje inderdaad.
pi_196167156
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat Gates dat ook beter niet kan doen zolang allerlei totaalidioten doen alsof hij de duivel zelf is en de halve wereldbevolking een chip wil injecteren.
Dat is ook een ding, ja. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat Gates zich daar niet erg druk om maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2020 11:41:48 ]
pi_196167302
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is ook een ding, ja. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat Gates zich daar niet erg druk om maakt.
Druk maken zal ie zich niet doen nee. Maar ik mag toch aannemen dat hij zich wel realiseert dat het misschien geen goed idee is om nu bij te dragen aan het (rechtmatig) onderuit schoffelen van Trump. Dat polariseert de boel alleen maar verder.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196167339
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Druk maken zal ie zich niet doen nee. Maar ik mag toch aannemen dat hij zich wel realiseert dat het misschien geen goed idee is om nu bij dragen aan het (rechtmatig) onderuit schoffelen van Trump.
Gates wil neutraal blijven omdat hij meent dat de Foundation het zich niet kan veroorloven partij te kiezen en dat zou dan, in ieder geval qua perceptie, wel zo gezien worden als hij zich aan een partij commiteert.
pi_196167408
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het bekende “ik ben geen racist want ik heb ook zwarte vrienden” riedeltje inderdaad.
Precies. Zwarten krijgen vaak een warm welkom als ze zich melden voor een partij die een negatieve uitwerking heeft voor de het grootste deel van de zwarte gemeenschap. Een soort "excuus-Truus" of "Alibi-Ali".
Ramautarzin bij het FvD bijvoorbeeld.
Ik zeg: "Vergelijkbaar met de Joodse Raad in de bezettingstijd"
Verder vind ik het ook altijd krampachtig om geen vergelijkingen te mogen maken met nazi-Duitsland of het Derde Rijk of Hitler.
Je hoeft iemand niet als een tweede Hitler te beschouwen om daarnaast een aantal elementen te noemen die "vergelijkbaar" zijn. Dat doet GeenStijl ook en daar is niks mis mee. Als je duidelijk vertelt welk element vergelijkbaar is kan de andere partij daar op inhaken.
Wat je niet moet doen is domweg iemand fotoshoppen in een nazipak en verder geen commentaar leveren. Dan heb je een Godwin en dat slaat de discussie dood.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 10 november 2020 @ 12:01:22 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196167530
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, hij wellicht niet, maar degenen die die funding dan moeten ontvangen wellicht wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 november 2020 @ 12:01:31 #250
262211 hhh38
pi_196167532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 11:32 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar dit is zo'n domme redenatie. Game over is nergens voor nodig, er is rechts van ze geen fatsoenlijk alternatief, dus ze kunnen gewoon net zo ver naar het midden opschuiven als nodig is om genoeg independents voor zich te winnen.

Het is vrij belachelijk dat nu 1 partij verantwoordelijk is voor het redden van de democratische principes in wat zogenaamd het baken van democratie zou moeten zijn voor de hele wereld. Eigenlijk zijn daar ook een heleboel systeemwijzigingen voor nodig, waar elk persoon voor zou moeten zijn die gelooft in democratie. Maar dat gaan ze er natuurlijk weer niet doorheen krijgen omdat de republikeinen vinden dat dat hun kansen schaadt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')