Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?quote:Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,
Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan.
Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.
Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:
Beste JosMert,
Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.
Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?
Met vriendelijke groet,
Mediamarkt
Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.
Wat zijn mijn rechten nu verder?!
Had me vertypt. Zie aangepaste op.quote:Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?
Vertypt..op aangepastquote:Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef phoenyx het volgende:
Wat is het probleem precies? Je geeft aan dat je zei dat je ermee akkoord bent.
Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.quote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
Hoezo niet? Het product is toch terug?quote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.quote:Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:
[..]
Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.quote:Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:
Wat de mediamarkt hooguit mag doen is de kosten voor het vernieuwen van de verpakking, verrekenen met het retourbedrag.
Je zal je retour alleen wel af moeten dwingen jammer genoeg. Het blijft Mediamarkt.
Coolblue zal ook denken hoe zit het met de cashback. Zou ik niet met 100% zekerheid zeggen aangezien er een stuk uit de verpakking is.quote:Op zondag 8 november 2020 16:31 schreef halfway het volgende:
[..]
Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan wordenquote:Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.
Product is in nieuwstaat. Alleen verpakking nietquote:Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
Het product is in nieuwstaat, maar gebrekkig wat voor de verantwoordelijkheid valt van de verkoper.quote:Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
Komt wel vaker voor hoor. Ik heb eens een cashback van Sony misgelopen omdat de doos al bij het oud papier was beland. Door dat geintje 50 euro misgelopen.quote:Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Online via mediamarkt.nlquote:Op zondag 8 november 2020 16:36 schreef Eix het volgende:
Heb je de tv online gekocht of in de winkel? Dat maakt namelijk nogal uit voor je wettelijke rechten. Aanvullend kan er bij het sluiten van de koopovereenkomst ook nog nadere voorwaarden worden overeengekomen. Maar die mogen je wettelijke rechten niet inperken.
Een online aankoop zoals een tv mag je gewoon retourneren en dat mogen ze ook niet weigeren. Hooguit mag de verkoper kosten in rekening brengen vanwege waardevermindering. Bij een aankoop in de winkel ligt het er maar net aan wat er is afgesproken.
Loopt nog jaquote:Op zondag 8 november 2020 16:40 schreef Chia het volgende:
Loopt die cashback actie nog? Ik zou daarvan even alle voorwaarden en dergelijke opslaan voordat die voorbij is.
Moet helaas jaquote:Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Ik kan hem niet vinden op hun site?quote:
Dan simpelweg wijzen op de wet koop op afstand: https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijdquote:
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.quote:Op zondag 8 november 2020 16:45 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan simpelweg wijzen op de wet koop op afstand: https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:quote:Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:
[..]
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...quote:Mag ik mijn aankoop uitpakken en uitproberen tijdens de bedenktijd?
Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. U mag bijvoorbeeld een broek passen. Maar u mag de broek niet dagen lang dragen en weer terugsturen. Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.
Mag ik de verpakking stukmaken?
Het is de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. En als u het product terugstuurt, moet u het weer netjes inpakken. Maakt u de verpakking stuk? En was de verpakking makkelijk te openen, zonder het stuk te maken? Dan kan het redelijk zijn dat de verkoper u kosten in rekening brengt.
Dat is geen geldige reden voor afwijzing.quote:Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:
[..]
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
quote:Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...
Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed
Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM.quote:Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:
[..]
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jouquote:Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]Je vertelt gewoon letterlijk een ander verhaal dan vermeldt in de bronnen die je aanhaalt!
Geef dan geen advies
Met name dit laatste wil nog wel eens het laatste zetje geven idd!quote:Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan stel je ze in gebreke. [b]En gelijk ook even melding maken bij de ACM.[b]
Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Dat staat in je eigen bron notabene!!quote:Op zondag 8 november 2020 16:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jou
Ik heb 10 jaar terug in de detailhandel gewerkt. Eens een probleemtoestel, altijd een probleemtoestel....hoef die tv niet meer.quote:Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...
Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed
Thanx hier kan ik wat meequote:Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:
[..]
Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM.
Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Is niet grijs hoor, toestel mag gewoon gerepareerd worden en weer teruggegeven aan de koper.quote:Op zondag 8 november 2020 16:32 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.
Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.quote:Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...
Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.quote:Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef exelletor het volgende:
Tja, ik snap de Media Markt wel. Volgens de wet is, volgens mij, het volgende van toepassing:
Als de consument te ver gaat in het uitproberen en er is schade ontstaan, moet de consument dit gebruik vergoeden, mits deze regel over gebruik/waardevermindering vermeld is.
Het uitknippen van het serienummer was zeker niet nodig om het product uit te proberen.
Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbijquote:Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef JosMert het volgende:
[..]
Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.
Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.quote:
Juist ja! Wat @DeBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkelquote:Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...
Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed
Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?quote:Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.
Hier hoort voor de volledigheid ook een ingebrekestelling bij.
Ik ga deze reactie reporten.quote:Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbijJe hebt de tv in die dagen getest en vond 'm goed.
Daarná ging ie stuk, en valt het dus niet meer onder de wet koop op afstand, maar onder garantie...
Op eventuele kosten voor het aangetekend versturen van een ingebrekestelling na: ja.quote:Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijnquote:Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef Eix het volgende:
[..]
Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.
Dit. Pure leugens idd.quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Ik ga deze reactie reporten.
Je verspreid gewoon leugens op het moment.
Maar daar mogen ze wel hun eigen voorwaarden aan verbinden. De wettelijke termijn van 14 dagen uiteraard niet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Volgens wij van WC eend wel ja.quote:Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
quote:Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
In nieuwstaat, dus niet-defectquote:Een product retourneer je binnen 100 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
quote:Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Ik ga deze reactie reporten.
Je verspreid gewoon leugens op het moment.
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...quote:
Tenzij dit defect onder de verantwoordelijkheid valt van de verkoper, en dan wel binnen 14 dagen (wet koop op afstand).quote:
Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.quote:Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic
Maar je hebt toch binnen 14 dagen geretourneerd?quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Dat is inderdaad uit te lezen. Maar prima dat je daaraan voldoet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen...quote:Op zondag 8 november 2020 17:12 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.
Voor de tweede keer: Je eigen bron (notabene).
Wat jij doet is schandelijk. Je roept maar wat, zonder onderbouwing en bij de bron díe je dan aanhaalt, maak je er gewoon een totaal ander verhaal van.
Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.quote:Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic
Dat is ook wel typisch. Stel een tv komt terug met meer dan 25 branduren dan moeten ze dat ding maar afprijzen zoals bij een showmodel. En de kosten (waardevermindering) verhalen op de koper die de tv retourneerde. Retour niet accepteren mag binnen de WKOA simpelweg niet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Daar heb je gelijk in, sorryquote:Op zondag 8 november 2020 17:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen...
Coolblue is ook niets meer kwa servicequote:Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:quote:Op zondag 8 november 2020 17:14 schreef Eix het volgende:
[..]
Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.
TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.
Beetje flauw, vind je zelf ook niet?quote:Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:
[..]
Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijkquote:Op zondag 8 november 2020 17:22 schreef Newone82 het volgende:
[..]
TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.
Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Coolblue is ook niets meer kwa service
Waar voldoet TS juridisch dan niet aan? Leg het me uitquote:Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk![]()
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar
Mediamarkt zit hier fout. Als ze klantvriendelijk waren had TS al het geld op zijn bankrening retour gehad.quote:Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk![]()
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar
Nou ja, mij lijkt dat er voor de beschadigde verpakking een waardevermindering gerekend mag worden. Hoewel je wel verweer kan voeren dat dit het gevolg is van de expliciete instructie inzake de cashback. Verkoper had de koper erop kunnen wijzen dat dit gevolgen kan hebben bij een retour. Want dat recht mag niet worden ingeperkt.quote:Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.
Dit slaat nergens op, hij heeft niks met dit topic te maken en de situatie die jij beschrijft is ook compleet anders dan de situatie die TS schetst.quote:Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Juist ja! Wat @:deBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkel![]()
True. Blijkt maar weerquote:Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
Daarom koop ik dus nooit bij de Mediamarkt. Service van dikke Jan lul
Dom commentaar. Het is letterlijk een instructie van Samsung. TS dacht gewoon een goede tv te hebben gekregen voor de komende jaren. Wat kan hij er aan doen dat hij kapot gaat?quote:Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef fespo het volgende:
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".
dit is een gevalletje garantie.
dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.
Dit meen je niet serieus toch?quote:Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef fespo het volgende:
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".
dit is een gevalletje garantie.
dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.
Dat denk ik ook. Die kneusjes bij de retouren afdeling hadddn het niet eens gecheckt denk ik.quote:Op zondag 8 november 2020 17:31 schreef Newone82 het volgende:
Wat het nog erger maakt is dat ik denk dat als TS had gezegd dat er niks aan de hand was met de tv, er niks aan de hand was geweest. Eerlijkheid wordt hier dus gestraft door de MM.
En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.quote:Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
Daarom koop ik dus nooit bij de Mediamarkt. Service van dikke Jan lul
Is actie van Samsung in samenwerking met de retailers lees ik. Ik zou ook als TS dit gelijk na ontvangst tv claimen voordat je het vergeet.quote:Op zondag 8 november 2020 17:34 schreef Chia het volgende:
[..]
En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.
2/4 weken vanwege coronaquote:Op zondag 8 november 2020 17:38 schreef Newone82 het volgende:
Hoe lang duurt reparatie trouwens TS? Niet dat je het accepteert maar wel benieuwd naar. En hoe duur was de tv?
Ook nog het dure segment dus. Sterkte!quote:Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:
[..]
2/4 weken vanwege corona. Maar ik accepteer dat niet nee. ¤1999
Ik wilde een wasmachine ruilen en geld bij leggen ding was net 2 maanden oud en manchet was al stuk.quote:Op zondag 8 november 2020 17:24 schreef Chia het volgende:
[..]
Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.quote:Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Beetje flauw, vind je zelf ook niet?
Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terugquote:Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:
[..]
2/4 weken vanwege corona. Maar ik accepteer dat niet nee. ¤1999
200% mee eens. Het moet ze zelf eens overkomenquote:Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:
[..]
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.
MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.
Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakkingen dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Denk dat ze daar niet zo van onder de indruk zijn als ik hun houding nu al zie.quote:Op zondag 8 november 2020 17:53 schreef SOG het volgende:
[..]
Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terug
Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.quote:Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:
[..]
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.
MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.
Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakkingen dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahahaquote:Op zondag 8 november 2020 17:59 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.
Ach ja, begrijpend lezen. Niet iedereen is er even sterk in.
Beetje ongelukkig ge-quote misschienquote:Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:
[..]
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.
MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.
Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakkingen dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.quote:Op zondag 8 november 2020 18:00 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahaha
En er nog anno 2020 mee weg komen ook met deze “service”. En dat dan consumenten dit ook gewoon pikken.quote:Op zondag 8 november 2020 18:01 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Beetje ongelukkig ge-quote misschien, maar dit dus inderdaad.
Het lijkt wel alsof de MM ook een trollenfabriek heeft aan staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |