abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196136462
Hi,

Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan :(.

Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:

Beste JosMert,

Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.

Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?

Met vriendelijke groet,


Mediamarkt


Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier niet mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.

Wat zijn mijn rechten nu verder?! Wil geen tv wat na 3 dagen al kapot gaat

[ Bericht 1% gewijzigd door JosMert op 08-11-2020 16:21:41 ]
pi_196136481
Ai. Ze verdenken je misschien ook van fraude met cashback?

Misschien dat eens vragen?
pi_196136523
Vervelend TS.Mediamarkt zal dit gewoon moeten accepteren de retour.Maar een uitgeknipt serienummer van een doos maakt het er niet makkelijker op.
pi_196136542
Wat is het probleem precies? Je geeft aan dat je zei dat je ermee akkoord bent.
  zondag 8 november 2020 @ 16:19:55 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_196136544
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
Hi,

Heb 2 weken terug een Samsung Qled tv gekocht. Hierbij zat een cashback actie aan vast, waarvan je het serienummer uit de verpakking moest knippen. Helaas ging de tv na een 3 dagen aan te hebben gestaan uit zichzelf uit en hierna helaas niet meer aan :(.

Met mediamarkt gebeld en kon hem gewoon gratis laten ophalen en in leveren ter retour wat zelfs bij de mm binnen 3 maanden mag volgens de website. Inmiddels was de cashback actie al geclaimd van Samsung. Samsung keurig opgebeld dat die geannuleerd kan worden.

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag dit mailtje van Mediamarkt:

Beste JosMert,

Aangezien de verpakking grote beschadigingen bevat op de doos van de tv kunnen wij de tv niet accepteren als retour en ook niet meer als nieuw verkopen. Zie onze algemene voorwaarden op onze website en de retourvoorwaarden op onze website. We gaan de tv aanbieden ter reparatie. Natuurlijk houden we u op de hoogte van de verdere stappen in dit proces.

Heb ik u zo na alle tevredenheid geholpen?

Met vriendelijke groet,


Mediamarkt


Gelijk mailtje beantwoord dat ik hier mee akkoord gaat maar hier gaat Mediamarkt niet op in.

Wat zijn mijn rechten nu verder?!
Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?
pi_196136579
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je gaat ermee akkoord? Dus de tv wordt nu gerepareerd. Wat is dan het probleem? Dat MM geen bevestiging hiervan stuurt?
Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
pi_196136588
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:19 schreef phoenyx het volgende:
Wat is het probleem precies? Je geeft aan dat je zei dat je ermee akkoord bent.
Vertypt..op aangepast
pi_196136603
Heb nog eens even gekeken op het www. Maar je hebt gewoon recht op je geld terug. Alhoewel mediamarkt denkt misschien dat je het voor de cashback doet?
pi_196136684
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
pi_196136692
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
pi_196136695
Wat de mediamarkt hooguit mag doen is de kosten voor het vernieuwen van de verpakking, verrekenen met het retourbedrag.

Je zal je retour alleen wel af moeten dwingen jammer genoeg. Het blijft Mediamarkt.
pi_196136707
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.
pi_196136709
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef Heph844 het volgende:
Lijkt me logisch dat ze dit niet meer als retour accepteren toch? Je hebt uiteraard wel recht op garantie.
Hoezo niet? Het product is toch terug?
pi_196136719
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:

[..]

Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_196136729
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:
Wat de mediamarkt hooguit mag doen is de kosten voor het vernieuwen van de verpakking, verrekenen met het retourbedrag.

Je zal je retour alleen wel af moeten dwingen jammer genoeg. Het blijft Mediamarkt.
Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.
pi_196136755
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:31 schreef halfway het volgende:

[..]

Bij Coolblue had je vandaag al een nieuwe gehad, Mediamarkt is gewoon een kutzaak.
Coolblue zal ook denken hoe zit het met de cashback. Zou ik niet met 100% zekerheid zeggen aangezien er een stuk uit de verpakking is.
pi_196136756
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:30 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Dit is in mijn ogen verre van logisch, maar vooral tegen de wet.
Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
pi_196136779
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
Product is in nieuwstaat. Alleen verpakking niet ;)
  zondag 8 november 2020 @ 16:36:26 #19
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196136784
Heb je de tv online gekocht of in de winkel? Dat maakt namelijk nogal uit voor je wettelijke rechten. Aanvullend kan er bij het sluiten van de koopovereenkomst ook nog nadere voorwaarden worden overeengekomen. Maar die mogen je wettelijke rechten niet inperken.

Een online aankoop zoals een tv mag je gewoon retourneren en dat mogen ze ook niet weigeren. Hooguit mag de verkoper kosten in rekening brengen vanwege waardevermindering. Bij een aankoop in de winkel ligt het er maar net aan wat er is afgesproken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196136825
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Welke wet dan? Zit er juridisch niet zo diep in, maar lijkt me een logische eis dat een product alleen in nieuwstaat geretourneerd kan worden
Het product is in nieuwstaat, maar gebrekkig wat voor de verantwoordelijkheid valt van de verkoper.
pi_196136828
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
pi_196136847
Loopt die cashback actie nog? Ik zou daarvan even alle voorwaarden en dergelijke opslaan voordat die voorbij is.
  zondag 8 november 2020 @ 16:41:42 #23
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196136866
quote:
5s.gif Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Komt wel vaker voor hoor. Ik heb eens een cashback van Sony misgelopen omdat de doos al bij het oud papier was beland. Door dat geintje 50 euro misgelopen. 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196136881
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:36 schreef Eix het volgende:
Heb je de tv online gekocht of in de winkel? Dat maakt namelijk nogal uit voor je wettelijke rechten. Aanvullend kan er bij het sluiten van de koopovereenkomst ook nog nadere voorwaarden worden overeengekomen. Maar die mogen je wettelijke rechten niet inperken.

Een online aankoop zoals een tv mag je gewoon retourneren en dat mogen ze ook niet weigeren. Hooguit mag de verkoper kosten in rekening brengen vanwege waardevermindering. Bij een aankoop in de winkel ligt het er maar net aan wat er is afgesproken.
Online via mediamarkt.nl
pi_196136886
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:40 schreef Chia het volgende:
Loopt die cashback actie nog? Ik zou daarvan even alle voorwaarden en dergelijke opslaan voordat die voorbij is.
Loopt nog ja
pi_196136892
quote:
5s.gif Op zondag 8 november 2020 16:39 schreef 2thmx het volgende:
Waarom zou je voor een cashback-actie het serienummer uit de verpakking moeten knippen?
Moet helaas ja :(


Dan scrollen naar qled tv cashback geld terug

Edit, juiste link https://www.samsung.com/nl/promo/
pi_196136903
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Loopt nog ja
Ik kan hem niet vinden op hun site?

Hier zouden de huidige moeten staan: https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/cashback.html
En hier de oude: https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/cashback.html
  zondag 8 november 2020 @ 16:45:43 #28
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196136923
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Online via mediamarkt.nl
Dan simpelweg wijzen op de wet koop op afstand: https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196136957
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:45 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan simpelweg wijzen op de wet koop op afstand: https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd
Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
pi_196136975
Het lijkt me heel sterk dat MediaMarkt de retour zo makkelijk kan afwimpelen aangezien de beschadigingen aan de doos zijn veroorzaakt door hun eigen actie.

Als dat conflicteert met het retouren hadden zij die actie maar anders moeten opzetten? Ook met allerlei actievoorwaarden kun je niet op deze manier het recht van de consument inperken lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 16:49:11 ]
  zondag 8 november 2020 @ 16:53:01 #31
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196137046
Wat is het probleem? Zet die nieuwe tv in de opengeknipte doos? Of denk ik te moeilijk. Zou dar aan de MM voorstellen.

Dan wel even naar een lokale winkel gaan
pi_196137054
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:

[..]

Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
quote:
Mag ik mijn aankoop uitpakken en uitproberen tijdens de bedenktijd?

Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. U mag bijvoorbeeld een broek passen. Maar u mag de broek niet dagen lang dragen en weer terugsturen. Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.

Mag ik de verpakking stukmaken?

Het is de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. En als u het product terugstuurt, moet u het weer netjes inpakken. Maakt u de verpakking stuk? En was de verpakking makkelijk te openen, zonder het stuk te maken? Dan kan het redelijk zijn dat de verkoper u kosten in rekening brengt.
Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed :?
pi_196137074
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:

[..]

Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
Dat is geen geldige reden voor afwijzing.

Overigens moet je dit via de mail gaan regelen. Dossier opbouwen. Niet meer gaan bellen dus.
pi_196137092
Tja, ik snap de Media Markt wel. Volgens de wet is, volgens mij, het volgende van toepassing:

Als de consument te ver gaat in het uitproberen en er is schade ontstaan, moet de consument dit gebruik vergoeden, mits deze regel over gebruik/waardevermindering vermeld is.

Het uitknippen van het serienummer was zeker niet nodig om het product uit te proberen.
pi_196137095
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]

Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed :?
:') Je vertelt gewoon letterlijk een ander verhaal dan vermeldt in de bronnen die je aanhaalt!

Geef dan geen advies
  zondag 8 november 2020 @ 16:55:53 #36
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196137101
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:47 schreef JosMert het volgende:

[..]

Net gebeld nog eens. Accepteren ze niet aangezien die defect is en verpakking in geknipt.
Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM. :s)

Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137120
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

:') Je vertelt gewoon letterlijk een ander verhaal dan vermeldt in de bronnen die je aanhaalt!

Geef dan geen advies
Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jou :)
pi_196137122
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan stel je ze in gebreke. [b]En gelijk ook even melding maken bij de ACM. :s) [b]

Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Met name dit laatste wil nog wel eens het laatste zetje geven idd! :s)
pi_196137141
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Reageer eens inhoudelijk waar ik het mis heb dan, volgens jou :)
Dat staat in je eigen bron notabene!! _O- :')

Met je “reageer inhoudelijk”, alsjeblieft zeg
pi_196137144
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]

Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed :?
Ik heb 10 jaar terug in de detailhandel gewerkt. Eens een probleemtoestel, altijd een probleemtoestel....hoef die tv niet meer.
pi_196137151
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef Eix het volgende:

[..]

Dan stel je ze in gebreke. En gelijk ook even melding maken bij de ACM. :s)

Je staat gewoon in je recht. Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Hou er daarnaast wel rekening mee dat ze waardevermindering in rekening mogen brengen, uiteraard in redelijkheid. Hoe dat precies zit bij een beschadigde verpakking weet ik niet.
Thanx hier kan ik wat mee
pi_196137168
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:32 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Blijft een grijs gebied. Snap TS wel. Ik zou de tv ook niet meer willen.
Is niet grijs hoor, toestel mag gewoon gerepareerd worden en weer teruggegeven aan de koper.

Het is geen service en ook geen stijl, maar niet verboden. Zo kennen we MM dan ook.
.
  zondag 8 november 2020 @ 16:59:08 #43
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196137169
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]

Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137177
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:55 schreef exelletor het volgende:
Tja, ik snap de Media Markt wel. Volgens de wet is, volgens mij, het volgende van toepassing:

Als de consument te ver gaat in het uitproberen en er is schade ontstaan, moet de consument dit gebruik vergoeden, mits deze regel over gebruik/waardevermindering vermeld is.

Het uitknippen van het serienummer was zeker niet nodig om het product uit te proberen.
Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.
pi_196137189
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef JosMert het volgende:

[..]

Er zat een actie aan vast die ik dacht op tijd claimen voordat ik het vergeet. Weet ik veel dat de tv kapot gaat na 3 (!) dagen gebruik.
Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbij :? Je hebt de tv in die dagen getest en vond 'm goed.
Daarná ging ie stuk, en valt het dus niet meer onder de wet koop op afstand, maar onder garantie...
pi_196137192
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:57 schreef JosMert het volgende:

[..]

Thanx hier kan ik wat mee
Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.

Hier hoort voor de volledigheid ook een ingebrekestelling bij.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 17:00:56 ]
  zondag 8 november 2020 @ 17:01:08 #47
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196137204
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Je wil gebruik maken van de wet koop op afstand (en de bedenktijd die daar bij hoort), maar daar zitten wel voorwaarden aan:
[..]

Met het uitknippen van de code én het indienen van de cashback zou ik zeggen dat je het product getest en akkoord bevonden hebt... En is de bedenktijd voorbij...

Uiteraard heb je gewoon recht op een goed product, maar moet je de winkel de kans geven op reparatie. Pas als dat niet kan/lukt kun je een nieuw product vragen of de koop ontbinden. Maar dat heeft niets met koop op afstand te maken.
Ik snap ook niet zo goed waarom je de koop nu wil ontbinden: als zij de tv repareren is het toch goed :?
Juist ja! Wat @DeBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkel :(

Je zou maar de volgende koper zijn en een tweedehands product kopen. In geval van TS gaat het om een defect product. Dit kan inderdaad ook gerepareerd worden
pi_196137214
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat het ACM om correspondentie vraagt. Zoals ik al eerder zei is het van belang dat je dit gaat afwikkelen per mail.

Hier hoort voor de volledigheid ook een ingebrekestelling bij.
Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?
pi_196137226
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:00 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, maar dan is toch je bedenktermijn al voorbij :? Je hebt de tv in die dagen getest en vond 'm goed.
Daarná ging ie stuk, en valt het dus niet meer onder de wet koop op afstand, maar onder garantie...
Ik ga deze reactie reporten.

Je verspreid gewoon leugens op het moment. :N
pi_196137232
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Is dit kosteloos als ts dit gaat doen?
Op eventuele kosten voor het aangetekend versturen van een ingebrekestelling na: ja.
pi_196137234
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 16:59 schreef Eix het volgende:

[..]

Welnee. Veertien dagen is veertien dagen. Dat de consumentenbescherming daarmee veel verder gaat dan vanuit de ondernemer gezien logisch is, is een andere discussie.
Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
pi_196137245
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ik ga deze reactie reporten.

Je verspreid gewoon leugens op het moment. :N
Dit. Pure leugens idd.
  zondag 8 november 2020 @ 17:04:11 #53
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196137258
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Maar daar mogen ze wel hun eigen voorwaarden aan verbinden. De wettelijke termijn van 14 dagen uiteraard niet. :P
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 8 november 2020 @ 17:04:13 #54
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196137260
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Zelfs 100 dagen bij de Mediamarkt zie ik net. 100 dagen retour termijn
Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
pi_196137294
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
Volgens wij van WC eend wel ja.

Volgens de wet koop op afstand niet.
pi_196137315
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:04 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Dus ik kan een tv kopen, 99 dagen kijken en dan retour sturen zonder opgaaf van reden en krijg m'n geld terug?
quote:
Een product retourneer je binnen 100 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
In nieuwstaat, dus niet-defect :P
pi_196137337
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:02 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ik ga deze reactie reporten.

Je verspreid gewoon leugens op het moment. :N
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:03 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dit. Pure leugens idd.
Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic :)
pi_196137364
quote:
10s.gif Op zondag 8 november 2020 17:06 schreef Piles het volgende:

[..]


[..]

In nieuwstaat, dus niet-defect :P
Tenzij dit defect onder de verantwoordelijkheid valt van de verkoper, en dan wel binnen 14 dagen (wet koop op afstand).

Alles daarbuiten is niet wettelijk vastgelegd en dus compleet afhankelijk van de grieven van de verkoper.
pi_196137373
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
pi_196137409
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:

[..]


[..]

Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic :)
Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.
Voor de tweede keer: Je eigen bron (notabene).

Wat jij doet is schandelijk. Je roept maar wat, zonder onderbouwing en bij de bron díe je dan aanhaalt, maak je er gewoon een totaal ander verhaal van.
pi_196137410
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Maar je hebt toch binnen 14 dagen geretourneerd?
pi_196137434
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Dat is inderdaad uit te lezen. Maar prima dat je daaraan voldoet.

Ik hoop alleen voor je dat je deze correspondentie zwart op wit hebt staan.
pi_196137445
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:12 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: De wet koop op afstand.
Voor de tweede keer: Je eigen bron (notabene).

Wat jij doet is schandelijk. Je roept maar wat, zonder onderbouwing en bij de bron díe je dan aanhaalt, maak je er gewoon een totaal ander verhaal van.
Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen... :W
  zondag 8 november 2020 @ 17:14:15 #64
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196137449
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:08 schreef Piles het volgende:

[..]


[..]

Het topic is aardig verdeeld in dit geval, maar 'leugens!' roepen zonder inhoudelijke reactie is een beetje mwah...
Dan wordt het een wellus-nietus-topic :)
Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.

Persoonlijk vind ik de consumentenbescherming daarmee redelijk doorgeschoten. Maar dat maakt niet dat je dan kan zeggen dat door het uitknippen van de barcode de bedenktermijn ten einde is gekomen. Hoezeer ik zelf ook vind dat het zo zou moeten werken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 8 november 2020 @ 17:16:49 #65
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196137479
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
Volgens Mediamarkt had de tv 10 uur aangestaan en ze hanteren 25 branduren om de retour niet te accepteren. Hoe ze dit kunnen uitlezen op een defecte tv snap ik ook niet. Dus daar voldoe ik aan.
Dat is ook wel typisch. Stel een tv komt terug met meer dan 25 branduren dan moeten ze dat ding maar afprijzen zoals bij een showmodel. En de kosten (waardevermindering) verhalen op de koper die de tv retourneerde. Retour niet accepteren mag binnen de WKOA simpelweg niet.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137488
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Prima, ik lees/interpreteer het blijkbaar anders dan jij. Maar dat kun je ook zeggen zonder te schreeuwen... :W
Daar heb je gelijk in, sorry

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2020 17:18:05 ]
pi_196137497
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:29 schreef kol7680 het volgende:
Je hebt gewoon recht op je geld terug. Ze kunnen het toch als tweedekans verkopen eer die gerepareerd is. Typisch MM “service” dit. En dat in tijden van Amazon en Coolblue....
Coolblue is ook niets meer kwa service -O-
pi_196137503
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:14 schreef Eix het volgende:

[..]

Het is toch al toegelicht? WKOA mag men binnen de bedenktermijn niet weigeren. Uitgezonderd hygiene-artikelen. Een waardevermindering in rekening brengen is wel mogelijk. Bijvoorbeeld als je verder gaat met testen dan je in de winkel zou doen.
Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.
pi_196137541
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.

TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.
pi_196137551
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:22 schreef JosMert het volgende:

[..]

Had me vertypt. Zie aangepaste op.
Wil die tv niet meer weinig vertrouwen in
Beetje flauw, vind je zelf ook niet?
pi_196137553
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:22 schreef Newone82 het volgende:

[..]

TS zijn tv heeft 10 uurtjes aangestaan. En daarna deed hij het niet meer. Ik zou dan ook mijn geld terug willen. Zeker bij zo’n grote aankoop.
Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk :D
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar ;)
pi_196137569
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Coolblue is ook niets meer kwa service -O-
Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.
pi_196137575
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk :D
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar ;)
Waar voldoet TS juridisch dan niet aan? Leg het me uit ;)
pi_196137616
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook heel goed, zou ik zelf ook willen natuurlijk :D
Maar iets -willen- maakt het niet juridisch haalbaar ;)
Mediamarkt zit hier fout. Als ze klantvriendelijk waren had TS al het geld op zijn bankrening retour gehad.
  zondag 8 november 2020 @ 17:29:53 #75
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196137651
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, ik heb alleen sterke twijfels bij:
- het uitknippen en indienen van de cashback (is dat niet het 'accepteren' van het product, en je gaat nu dus verder dan het product testen (zoals de WKOA bedoeld is)).
- een defect product retournen onder WKOA. Daar kan ik heel weinig over vinden. Het is immers geen 'nieuwstaat' meer, zoals de wet voorschrijft.

Nou ja, mij lijkt dat er voor de beschadigde verpakking een waardevermindering gerekend mag worden. Hoewel je wel verweer kan voeren dat dit het gevolg is van de expliciete instructie inzake de cashback. Verkoper had de koper erop kunnen wijzen dat dit gevolgen kan hebben bij een retour. Want dat recht mag niet worden ingeperkt.

Tweede punt: bij defecten geldt dat de verkoper de eerste zes maanden moet bewijzen dat de koper het defect heeft veroorzaakt. Het product is dus niet conform (non-conformiteit). Hoe zich dit verhoudt tot de WKOA weet ik ook niet precies. Maar het zou wel vreemd zijn indien een product defect gaat in de 14-dagen bedenktermijn er geen recht meer is op het uitoefenen van die rechten.

Kortom, mijn inschatting is dat TS in zijn recht staat. Maar ik ben geen jurist.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_196137653
Daarom koop ik dus nooit bij de Mediamarkt. Service van dikke Jan lul
Hallo
pi_196137654
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".
dit is een gevalletje garantie.

dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.

al denk ik dat veel winkels niet zo happig zijn op een cashback die al is ge-int is weer retour te nemen :P
pi_196137659
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:01 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Juist ja! Wat @:deBraat doet is gewoon ook strafbaar. Die speelt maximaal op een keyboard en stuurt hem vervolgens terug naar de winkel :(
Dit slaat nergens op, hij heeft niks met dit topic te maken en de situatie die jij beschrijft is ook compleet anders dan de situatie die TS schetst.
pi_196137671
Wat het nog erger maakt is dat ik denk dat als TS had gezegd dat er niks aan de hand was met de tv, er niks aan de hand was geweest. Eerlijkheid wordt hier dus gestraft door de MM.
pi_196137678
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
Daarom koop ik dus nooit bij de Mediamarkt. Service van dikke Jan lul
True. Blijkt maar weer
pi_196137693
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef fespo het volgende:
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".
dit is een gevalletje garantie.

dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.
Dom commentaar. Het is letterlijk een instructie van Samsung. TS dacht gewoon een goede tv te hebben gekregen voor de komende jaren. Wat kan hij er aan doen dat hij kapot gaat?
pi_196137695
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef fespo het volgende:
cashback claimen / doos uitknippen is hetzelfde als de tv blauw gaan schilderen en daarna willen retouren op "koop op afstand".
dit is een gevalletje garantie.

dat veel winkels hier coulant mee om kunnen gaan (en Mediamarkt duidelijk niet) is weer iets anders.
Dit meen je niet serieus toch?
pi_196137702
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:31 schreef Newone82 het volgende:
Wat het nog erger maakt is dat ik denk dat als TS had gezegd dat er niks aan de hand was met de tv, er niks aan de hand was geweest. Eerlijkheid wordt hier dus gestraft door de MM.
Dat denk ik ook. Die kneusjes bij de retouren afdeling hadddn het niet eens gecheckt denk ik.
pi_196137706
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:33 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Dit meen je niet serieus toch?
Volgens mij meent hij het echt....
pi_196137707
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
Daarom koop ik dus nooit bij de Mediamarkt. Service van dikke Jan lul
En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.
pi_196137761
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:34 schreef Chia het volgende:

[..]

En bij elke actie zit er een addertje onder het gras. In dit geval dus die verpakking, waarbij veel consumenten direct na opening gelijk maar even die code eruit zullen knippen naar aanleiding van de actie van de MM, waar ze dan moeilijk over gaan lopen doen.
Is actie van Samsung in samenwerking met de retailers lees ik. Ik zou ook als TS dit gelijk na ontvangst tv claimen voordat je het vergeet.
pi_196137782
Hoe lang duurt reparatie trouwens TS? Niet dat je het accepteert maar wel benieuwd naar. En hoe duur was de tv?
pi_196137795
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:38 schreef Newone82 het volgende:
Hoe lang duurt reparatie trouwens TS? Niet dat je het accepteert maar wel benieuwd naar. En hoe duur was de tv?
2/4 weken vanwege corona :(. Maar ik accepteer dat niet nee. ¤1999
pi_196137810
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:

[..]

2/4 weken vanwege corona :(. Maar ik accepteer dat niet nee. ¤1999
Ook nog het dure segment dus. Sterkte!
pi_196137862
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Oh heb dit jaar nog geld van ze terug gekregen voor een printer die niet meer te maken viel en die ook al buiten de garantie viel. Vond ik heel coulant.
Ik wilde een wasmachine ruilen en geld bij leggen ding was net 2 maanden oud en manchet was al stuk.

Achja zal ook wel hygiëne zijn gok ik zo...
pi_196137933
Benieuwd hoe dit afloopt :)
pi_196138006
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:23 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Beetje flauw, vind je zelf ook niet?
TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.

MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.

Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakking :') en dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
pi_196138027
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:39 schreef JosMert het volgende:

[..]

2/4 weken vanwege corona :(. Maar ik accepteer dat niet nee. ¤1999
Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terug
pi_196138058
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:

[..]

TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.

MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.

Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakking :') en dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
200% mee eens. Het moet ze zelf eens overkomen ;). Piepen ze wel anders.

Service heeft de MM anno 2020 nog steeds niet van gehoord. En dat in tijden van Amazon. RIP mediamarkt.
pi_196138159
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:53 schreef SOG het volgende:

[..]

Mail sturen met relevante wetsartikelen... heb je je 2k binnen no time terug
Denk dat ze daar niet zo van onder de indruk zijn als ik hun houding nu al zie.
pi_196138165
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:

[..]

TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.

MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.

Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakking :') en dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.

Ach ja, begrijpend lezen. Niet iedereen is er even sterk in.
pi_196138192
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 17:59 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Waarom reageer je op mijn post? Het enige wat ik stel is dat ik het raar vind om je vertrouwen in iets kwijt te raken omdat het kapot gaat. Staat volkomen los van waar hij wel/niet recht op heeft.

Ach ja, begrijpend lezen. Niet iedereen is er even sterk in.
Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahaha
pi_196138208
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 17:52 schreef SOG het volgende:

[..]

TS koopt een tv van 2k die binnen 3 dagen defect is, ontbindt de koop waar hij volledig recht op heeft.

MM weigert te ontbinden, omdat ie een deel van de verpakking heeft uitgeknipt! Loool. Zet daar een stuk karton op en stuur die defecte tv terug naar samsung.

Nee ff nog de consument een poot uitdraaien door zijn rechten te beperken onder het mom van een kapotte verpakking :') en dan nog users hier die meegaan met het standpunt van MM. Moet nie gekker worden.
Beetje ongelukkig ge-quote misschien :P , maar dit dus inderdaad.

Het lijkt wel alsof de MM ook een trollenfabriek heeft aan staan :')
pi_196138224
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:00 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Een tv kopen van 2K wat binnen 10 uurtjes gebruik kapot gaat. Daar heb jij vertrouwen in? Hahahaha
Je kan simpelweg gewoon pech hebben. Zelfs de beste producten gaan wel eens kapot. Als de algemene consensus is dat een bepaald product goed is, dan moet je daar op vertrouwen.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat TS geen research heeft gedaan.
pi_196138237
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 18:01 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Beetje ongelukkig ge-quote misschien :P , maar dit dus inderdaad.

Het lijkt wel alsof de MM ook een trollenfabriek heeft aan staan :')
En er nog anno 2020 mee weg komen ook met deze “service”. En dat dan consumenten dit ook gewoon pikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')