quote:
Op donderdag 29 oktober 2020 11:40 schreef Geennaam7190 het volgende:[..]
Allereerst wil ik zeggen dat ik trots op je ben, je doet veel dingen uit jezelf die goed voor je zijn zoals stoppen met benzos, stoppen met drinken, en veel sporten. Heel knap ook dat je ondanks je problemen je nog steeds probeert af te spreken met mensen, ik kan me voorstellen dat dit veel moeite kost.
Ik begrijp je ook volkomen over je depressie. Eenmaal meegemaakt gun ik het echt niemand. En ik herken de gedachtes die je hebt, zoals (wij hebben het hier goed in NL, en ik denk aan de dood.) maar dat is echt de depressie die spreekt. En dat je je verplicht voelt om te leven om geen andere te kwetsen en dat je niet leeft voor jezelf. Echt heel begrijpelijk. Het is zo rot om dit te lezen, alsof er een spiegel voor je wordt gehouden.
Zijn er nog dingen waar je plezier uit behaald? Helpen die sessies met de psycholoog?
Ik zie dat je last hebt van nachtmerries, komt dat door traumas? En ben je al begonnen met traumaverwerking/emdr?
Ik had echt gewild dat ik iets voor je kon doen, maar je kan me altijd een dm sturen als er iets is waarover je het wil hebben. Misschien helpt het om te luchten.
Maar in ieder geval, je bent echt goed bezig en je zegt dat je net een maand bent begonnen hiermee, hopelijk zal het snel beter met je gaan want je doet het echt goed.
(Vraagje: hoe ben je gestopt met de benzos?) (en hoe heb je het sporten opgepakt, wat was de aanleiding en hoe hou je het vol?) Ik zou dit ook heel graag willen maar het lijkt me zo lastig.
Bedankt voor je begrip en reactie. Waardeer ik.
Precies wat je zegt hoor, als je het ECHT hebt meegemaakt weet je wat voor een helse pijnen en hopeloosheid/machteloosheid teweeg kan brengen (en meer, uitgeputheid, insomnia, apathie) en uiteindelijk ga je suicide als de enige uitweg zien van je pijn / numbness. Triest maar waar.
Hoe ik met benzos ben gestopt? Ik kreeg als eerst van de HA oxazepam en zolpidem. Daarna sterker spul xanax/diazepam/clonazepam via via gekregen (raad ik niet aan).
Die 10mg tabletjes oxazepam doen me ook niks meer. Moet minimaal die van 50mg hebben ivm tolerantie. Tolerantie bouw je razendsnel op met dit spul. Eigenlijk zou je nooit aan benzos moeten beginnen want de withdrawal is echt een hel. Ben gestopt met xanax en clonazepam na gebruik van meerdere weken/maanden (niet altijd dagelijks) maar van dit spul kan je al afkickverschijnselen krijgen na een paar weken gebruik! Opletten dus!
Uiteindelijk heb ik met diazepam (heeft 1 vd de langste halfwaardetijden van benzos) langzaam aan kunnen minderen en afbouwen. En alsnog waren echt de 1e paar dagen letterlijk de HEL. Echt dagenlang niet slapen, dagenlang een enorme paniekaanval die niet te stoppen is ook niet dmv diazepam, waardoor je bijna weer terug wil naar het andere spul (je bent eigenlijk gewoon een junk) Toch volgehouden en uiteindelijk toch gelukt (thank god)
Op
www.benzobuddies.org staan veel tips en ervaringen. Maar daar staan ook verhalen van mensen die terug moeten komen van 20 jaar lang gebruik van clonazepam met een hoge dosis... bijna niet te doen.
Als ik jou was zou ik er mee proberen te stoppen! Evt met diazepam!
Wel frappant hoor, kreeg dat spul voor meer rust en meer slaap, en uiteindelijk kreeg ik alleen maar meer onrust en slapeloosheid.. en nog wel meer nare bijwerkingen.
Good luck!