ja als iets maanden gebeurt dan is het natuurlijk niet nieuw(s)quote:Op woensdag 4 november 2020 07:16 schreef RvLaak het volgende:
Op NOS antifa rellen, ook benoemd als antifa. Had ik niet verwacht dat ze dat zouden doen, negeren ook al maanden de rellen in Portland.
Je geeft geen antwoord.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat je die logische verklaring niet snapt kan absoluut, de Amerikaanse verkiezingen zijn achterlijk ingewikkeld. Het is niet voor niks een kutsysteem
Vind het getuigen van onmetelijke arrogantie, zeker na 4 jaar geleden. Daarbij; waarom VA wel callen, met nauwelijks getelde stemmen, maar weigeren Florida, of Texas te callen, terwijl de voorsprong van Trump daar al tijden nagenoeg niet in te halen was? Klopt imo gewoon niet. Is sws niet consistent.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, hij vindt het logisch dat media bepaalde staten alvast invullen voor de ene of de andere kandidaat, omdat de kans op winst voor die kandidaat daar zó groot is dat het gewoon nutteloos is om daar verder tijd aan te besteden. Maar dat moest met Virginia nu wel, omdat allerlei mensen niet snapten hoe dat zat.
Was zelfs 3.5 op een gegeven moment.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:19 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Toen ik voor het weekend op Trump inzette was het 2.25 voor hem.
Toch nog íets (als je even over 'meer' heen leest) waar we het over eens zijn, zo op deze late avond/vroege ochtendquote:Op woensdag 4 november 2020 07:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vind het getuigen van onmetelijke arrogantie, zeker na 4 jaar geleden. Daarbij; waarom VA wel callen, met nauwelijks getelde stemmen, maar weigeren Florida, of Texas te callen, terwijl de voorsprong van Trump daar al tijden nagenoeg niet in te halen was? Klopt imo gewoon niet. Is sws niet consistent.
En hetzelfde geldt voor de rode staten, die zomaar gecalled worden. Gaat mij om het principe. Maar goed, er klopt heel veel meer niet met dat achterlijke systeem in dat idiote land. Het Goede Doel had gewoon gelijk.
Als er weer van die taferelen zijn zoals in 2000 tussen Bush en Gore en wat oproerkraaier Roger Stone deed in Florida dan kan het weer een schaamteloze strijdt worden.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:04 schreef RvLaak het volgende:
Ben overigens heel benieuwd hoe het eigenlijk wettelijk zit. Mogen de stemmen die te laat binnengekomen zijn überhaupt wel meegeteld worden? Daar zullen nog wel zaken over gevoerd gaan worden.
Niet qua kiesmannen iig. Maar ik hoop met je mee.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Deze post slaat natuurlijk nergens op. Trump staat er beter voor.
Het callen van staten zonder enige onderbouwing, anders dan "zo ging het altijd", is gewoon onderdeel van het systeem daarquote:Op woensdag 4 november 2020 07:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Toch nog íets (als je even over 'meer' heen leest) waar we het over eens zijn, zo op deze late avond/vroege ochtend
Goed hequote:Op woensdag 4 november 2020 07:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Trump lijkt toch te gaan winnen hè.
Tja, en bij honderden keren kan dat een enkele keer iets spannender uitpakken dan gedacht. Achquote:Op woensdag 4 november 2020 07:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het callen van staten zonder enige onderbouwing, anders dan "zo ging het altijd", is gewoon onderdeel van het systeem daar
Waar baseer je dit op? Al ben ik pas een dik half uur wakker dus moet nog eventjes alles goed bijlezenquote:Op woensdag 4 november 2020 07:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat is inmiddels wel zeker jaquote:Op woensdag 4 november 2020 07:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Ook een leuk detail... (als ik het goed onthouden heb) Zolang Biden niet verkozen is door de kiesmannen, mag hij gewoon dood gaan zonder dat het proces in gevaar komt.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:24 schreef F.Sinatra het volgende:
Vrouw Biden tweet nu 'keep the faith' geen goed teken als je het mij vraagt
Call it first and embrace the chaos later.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het callen van staten zonder enige onderbouwing, anders dan "zo ging het altijd", is gewoon onderdeel van het systeem daar
quote:Op woensdag 4 november 2020 07:23 schreef MissButterflyy het volgende:
2e keer, 3e als je Bush jr herverkiezing mee neemt. En da's in de recente geschiedenisquote:Op woensdag 4 november 2020 07:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, en bij honderden keren kan dat een enkele keer iets spannender uitpakken dan gedacht. Ach
Enige noemenswaardige tekens komen van Unibet/Bwin/etc.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:24 schreef F.Sinatra het volgende:
Bon Jovi nummers gaan tweeten is nooit een goed teken.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:24 schreef F.Sinatra het volgende:
De continuity of government is daar heel goed geregeld (heeft vooral te maken met het oppergezag over het leger). Dus het proces komt nooit in gevaar.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ook een leuk detail... (als ik het goed onthouden heb) Zolang Biden niet verkozen is door de kiesmannen, mag hij gewoon dood gaan zonder dat het proces in gevaar komt.
Hoezo niet? Het is toch spannend? Beter dan de overwinning onterecht opeisen.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:24 schreef F.Sinatra het volgende:
Was een beetje te verwachten he?quote:Op woensdag 4 november 2020 07:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
waarom ben je daar zo zeker van?
De achterstanden zijn net wat te groot om nog goed te maken de komende 1-2 dagen met de poststemmen. Biden kan zeker nog wel winnen, maar het lijkt me sterk.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
waarom ben je daar zo zeker van?
Jawel. Er zijn een paar momenten waarop de kandidaat niet weg moet vallen, dan gaat het wel fout. Zijn er maar een paar en extreem kort, maar goed. Ze zijn er wel. Weet zo niet meer welke. Of Viva Frei, of Leagle Eagle heeft er een filmpje over gemaakt.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De continuity of government is daar heel goed geregeld (heeft vooral te maken met het oppergezag over het leger). Dus het proces komt nooit in gevaar.
Goed geregeld, met wel een gevaar dat je op een gegeven moment een eindeloze stroom aan verschuivingen hebt, in potentie. YouTuber CGP Grey had er onlangs een goed filmpje over, maar ik ben even lui en niemand gaat 'm toch kijkenquote:Op woensdag 4 november 2020 07:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De continuity of government is daar heel goed geregeld (heeft vooral te maken met het oppergezag over het leger). Dus het proces komt nooit in gevaar.
Never has a truer word been said.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:28 schreef Zorro het volgende:
Voordeel van Trump is dat je zeker weet dat het over 4 jaar over is.
Nou ja, zeker...quote:Op woensdag 4 november 2020 07:28 schreef Zorro het volgende:
Tenzij hij die addendum uit de grondwet gehaald krijgt... Is nog een relatief jonge wet btw; ergens in de jaren 50 pas.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:28 schreef Zorro het volgende:
Krijgen we dan die engnek Pence zekerquote:Op woensdag 4 november 2020 07:28 schreef Zorro het volgende:
Verschrikkelijk. Nog 4 jaar regelmatig wat van die idioot te zien en te horen.quote:
Ik vind het een zwak signaal. Maar dat is mijn meningquote:Op woensdag 4 november 2020 07:27 schreef wpor het volgende:
[..]
Hoezo niet? Het is toch spannend? Beter dan de overwinning onterecht opeisen.
PA lijkt me lastig, andere 2 lijken nog wel in play te zijn. Hoewel Nevada en Arizona ook verre van zeker zijn voor Bidenquote:Op woensdag 4 november 2020 07:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De achterstanden zijn net wat te groot om nog goed te maken de komende 1-2 dagen met de poststemmen. Biden kan zeker nog wel winnen, maar het lijkt me sterk.
Never underestimate The Donaldquote:
Krijgt ie nooit niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tenzij hij die addendum uit de grondwet gehaald krijgt... Is nog een relatief jonge wet btw; ergens in de jaren 50 pas.
Geeft enkel aan dat er veel op Trump gewed wordt.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:26 schreef illusions het volgende:
[..]
Enige noemenswaardige tekens komen van Unibet/Bwin/etc.
Die hebben er het meest baat bij om gelijk te hebben.
Oh dat zal zeker kunnen. Maar er kan daar eigenlijk nooit een machtsvacuüm ontstaan.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Goed geregeld, met wel een gevaar dat je op een gegeven moment een eindeloze stroom aan verschuivingen hebt, in potentie. YouTuber CGP Grey had er onlangs een goed filmpje over, maar ik ben even lui en niemand gaat 'm toch kijken
En waarom zouden de dems akkoord gaan met potentiële verlenging van Trumps presidentschap na 8 jaar?quote:Op woensdag 4 november 2020 07:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ach, hetzelfde zeiden ze van de afschaffing van de segregatie. Is ook gelukt
Welk addendum?quote:Op woensdag 4 november 2020 07:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tenzij hij die addendum uit de grondwet gehaald krijgt... Is nog een relatief jonge wet btw; ergens in de jaren 50 pas.
Nou nee. Er zijn/is dus een situatie waarbij het wel kan, ivm het hele verkiezingsproces. Maar goed, da's 1 keer in de 4 jaar, op zeer weinig momentenquote:Op woensdag 4 november 2020 07:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh dat zal zeker kunnen. Maar er kan daar eigenlijk nooit een machtsvacuüm ontstaan.
Voordat dat gebeurt moet je het gehele congress plus de hele regering plus alle gouverneurs van de Staten buiten staat hebben. Dat is echt extreem zeldzaam.
Ik denk dat Pence op sommige punten zelfs beter is dan Trump.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Krijgen we dan die engnek Pence zeker
Geen idee, waarom zijn ze er indertijd mee akkoord gegaan?quote:Op woensdag 4 november 2020 07:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
En waarom zouden de dems akkoord gaan met potentiële verlenging van Trumps presidentschap na 8 jaar?
Dat de president van de VS 'slechts' 2 termijnen mag zittenquote:
Ik durf de weddenschap wel aan dat ik mijn sok opeet als de vicepresident, het gehele congres, de hele regering en alle gouverneurs om fysieke/medische redenen niet meer benoemd kunnen worden als nieuwe president als de zittend president komt te overlijden of iets dergelijks.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh dat zal zeker kunnen. Maar er kan daar eigenlijk nooit een machtsvacuüm ontstaan.
Voordat dat gebeurt moet je het gehele congress plus de hele regering plus alle gouverneurs van de Staten buiten staat hebben. Dat is echt extreem zeldzaam.
Nee dat kan dus niet. Dat is de hele kern van dat proces.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou nee. Er zijn/is dus een situatie waarbij het wel kan, ivm het hele verkiezingsproces. Maar goed, da's 1 keer in de 4 jaar, op zeer weinig momenten.
Geen idee meer welke momenten?quote:Op woensdag 4 november 2020 07:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou nee. Er zijn/is dus een situatie waarbij het wel kan, ivm het hele verkiezingsproces. Maar goed, da's 1 keer in de 4 jaar, op zeer weinig momenten.
Ja dag. Dat is net zo aannemelijk als het schrappen van de 2nd amendment.quote:Op woensdag 4 november 2020 07:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Geen idee, waarom zijn ze er indertijd mee akkoord gegaan?
[..]
Dat de president van de VS 'slechts' 2 termijnen mag zitten
De gouverneurs kunnen geen president worden. Maar kunnen wel tijdelijke senatoren benomen die dan president kunnen wordenquote:Op woensdag 4 november 2020 07:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik durf de weddenschap wel aan dat ik mijn sok opeet als de vicepresident, het gehele congres, de hele regering en alle gouverneurs om fysieke/medische redenen niet meer benoemd kunnen worden als nieuwe president als de zittend president komt te overlijden of iets dergelijks.
Niet als die om genoemde redenen ook allemaal niet meer beschikbaar zijnquote:Op woensdag 4 november 2020 07:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De gouverneurs kunnen geen president worden. Maar kunnen wel tijdelijke senatoren benomen die dan president kunnen worden
Nope, Viva Frei, of Leagle Eagle filmpje mag je gaan kijken. Ben veel te moe om die op te zoekenquote:
Zie hierbovenquote:Op woensdag 4 november 2020 07:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat kan dus niet. Dat is de hele kern van dat proces.
Op 20 januari om X uur treedt de nieuwe president in functie. Is die er niet vervalt zijn functie aan de VP. Is die er ook niet? Dan is de speaker of the house aan zet. Is die er ook niet dan de president pro tempore etc...
Idd, stelletje aanstellers...quote:Op woensdag 4 november 2020 07:37 schreef Zorro het volgende:
Ik vind het meest bijzonder toch wel dat "We tellen morgen wel verder, ff geen zin meer"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |