Nog niet gezien, maar twee van de allerbesten daar zijn geen Australiërsquote:Op zondag 1 november 2020 15:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doen ze dat ook bij de supercars dan?
Renault is het enige alternatief.........quote:Op zondag 1 november 2020 15:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze dat laatste nooit hard uitgesproken. Marko heeft wel laten doorschemeren dat het een optie is, maar ik geloof niet dat het de meest waarschijnlijke optie is.
Verkeerde vlagquote:
Maar hoe kwam je er achter dan?quote:Op zondag 1 november 2020 15:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog niet gezien, maar twee van de allerbesten daar zijn geen Australiërs
De FIA moet gewoon de macht een keer grijpen en zeggen hoe ze het gaan doen. Bijvoorbeeld dat de motoren meer gelijk aan elkaar moeten worden.quote:Op zondag 1 november 2020 15:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Buill kon dat met de honda ook maar vanaf 2022 doet Honda nie tmeer mee.
Red Bull kan dan nog wel met de motor van 2021 gaan rijden maar die is dan minder competatief want de rest zit natuurlijk niet stil.
Tenzijn Red Bull bij de FIA kan afdwingen dat niemand iets aan de motor mag doen maar dan verandert er niets en blijft Mercedes alsnog de snelste.
Prepareren wel, ontwikkelen niet, dus heb je een engine freeze nodig, die er niet komt.quote:Op zondag 1 november 2020 15:03 schreef TjjWester het volgende: [..] Honda is niet bereid fabriek en personeel te verkopen. Aan alleen techniek heb je niks.
Silverstone.quote:
Ik zag het in een andere sport en googlede evenquote:Op zondag 1 november 2020 15:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar hoe kwam je er achter dan?
De rest is gewoon niet bij machte om zo goed als Mercedes te ontwikkelen. Kan Mercedes weinig aan doen en de FIA ook niet.quote:Op zondag 1 november 2020 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De FIA moet gewoon de macht een keer grijpen en zeggen hoe ze het gaan doen. Bijvoorbeeld dat de motoren meer gelijk aan elkaar moeten worden.
Nu laat de FIA de macht te veel aan de teams over en dan hou je de huidige situatie dat Mercedes ver voor de rest staat en de rest houdt de status quo in stand
De huidige regels zorgen ervoor dat het allerbeste team wint en dat teams tot het uiterste worden uitgedaagd. Allemaal met dezelfde motor rijden op een grote rotonde en alleen inhalen als de ander een fout maakt is geen optie.quote:Op zondag 1 november 2020 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De FIA moet gewoon de macht een keer grijpen en zeggen hoe ze het gaan doen. Bijvoorbeeld dat de motoren meer gelijk aan elkaar moeten worden.
Nu laat de FIA de macht te veel aan de teams over en dan hou je de huidige situatie dat Mercedes ver voor de rest staat en de rest houdt de status quo in stand
Ah, okquote:Op zondag 1 november 2020 15:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zag het in een andere sport en googlede even
Misschien dat ze bij Mercedes hun kwaliteitscontrole en hun proces wat beter op orde hebben dan bij RBR. Ik weet niet wat het is.quote:
Dat die Lewis marketingpraatjes van Mercedes lachwekkend beginnen te worden.quote:
Te lang doorgaan met kleine onderdelen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien dat ze bij Mercedes hun kwaliteitscontrole en hun proces wat beter op orde hebben dan bij RBR. Ik weet niet wat het is.
Marketingpraatje Waar heb je het over, dat is gewoon een feitquote:Op zondag 1 november 2020 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat die Lewis marketingpraatjes van Mercedes lachwekkend beginnen te worden.
Eensquote:Op zondag 1 november 2020 15:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De huidige regels zorgen ervoor dat het allerbeste team wint en dat teams tot het uiterste worden uitgedaagd. Allemaal met dezelfde motor rijden op een grote rotonde en alleen inhalen als de ander een fout maakt is geen optie.
FIA had destijds die motor gewoon niet goed moeten keuren.quote:Op zondag 1 november 2020 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De FIA moet gewoon de macht een keer grijpen en zeggen hoe ze het gaan doen. Bijvoorbeeld dat de motoren meer gelijk aan elkaar moeten worden.
Nu laat de FIA de macht te veel aan de teams over en dan hou je de huidige situatie dat Mercedes ver voor de rest staat en de rest houdt de status quo in stand
in de huidige situatie is het een one horse race. Dat mag niet de bedoeling van het racen zijn, ook al is het de Formule 1.quote:Op zondag 1 november 2020 15:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De huidige regels zorgen ervoor dat het allerbeste team wint en dat teams tot het uiterste worden uitgedaagd. Allemaal met dezelfde motor rijden op een grote rotonde en alleen inhalen als de ander een fout maakt is geen optie.
Zelfs als hij pech heeft heeft hij geluk. Blessed.quote:
De fia kan moeilijk iets afkeuren wat niet voorzien en verboden is.quote:Op zondag 1 november 2020 15:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
FIA had destijds die motor gewoon niet goed moeten keuren.
Mercedes heeft een ander turbosysteem dan de rest , FIA had daar niks over opschreven in de regels en dus moesten ze het wel toestaan maar het heeft een veel te groot vvoordeel.
Mercedes heeft een veel kleinere turbolag dus kunnen ze vanaf de start meteen goed wegkomen en ook in de bochten heeft het een groot voordeel.
En daar komt dit jar dan ook nog DAS bij, ook daar had de FIA geen regels over en dus mag het.. voor volgend jaar is dat wel verboden.
Nah, ze hebben gewoon de regels doorgespit op punten waar ze legaal van regels kunnen afwijken.quote:Op zondag 1 november 2020 15:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De rest is gewoon niet bij machte om zo goed als Mercedes te ontwikkelen. Kan Mercedes weinig aan doen en de FIA ook niet.
Daarvoor moet je de pionier niet straffen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de huidige situatie is het een one horse race. Dat mag niet de bedoeling van het racen zijn, ook al is het de Formule 1.
Hoe is een klapband Max zijn schuld? Max zat, in tegenstelling tot Bottas, niet vaak naast de baan, ook geen flatspots oid. Het enige wat een mogelijkheid is is dat Bottas zijn tactiek goed uitgepakt heeft.quote:Op zondag 1 november 2020 15:14 schreef evil92 het volgende:
[..]
Ja rustig maar, het ligt niet alleen aan jouw held Maxje.
Wie zullen we nu weer eens de schuld in de schoenen schuiven?
PIRELLI!!
Het weerhoudt de andere fabrikanten er niet van om hetzelfde te doen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
FIA had destijds die motor gewoon niet goed moeten keuren.
Mercedes heeft een ander turbosysteem dan de rest , FIA had daar niks over opschreven in de regels en dus moesten ze het wel toestaan maar het heeft een veel te groot vvoordeel.
Mercedes heeft een veel kleinere turbolag dus kunnen ze vanaf de start meteen goed wegkomen en ook in de bochten heeft het een groot voordeel.
En daar komt dit jar dan ook nog DAS bij, ook daar had de FIA geen regels over en dus mag het.. voor volgend jaar is dat wel verboden.
Ik zou het geen straffen willen noemen. Afremmen in de ontwikkelingquote:Op zondag 1 november 2020 15:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Daarvoor moet je de pionier niet straffen.
Het probleem is dat als max iets voelt dan zeggen de wijsneuzen achter de schermpjes niks aan de hand joh push push push en als max niks voelt dan zitten de schermpjes niet op te letten.quote:Op zondag 1 november 2020 15:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe is een klapband Max zijn schuld? Max zat, in tegenstelling tot Bottas, niet vaak naast de baan, ook geen flatspots oid. Het enige wat een mogelijkheid is is dat Bottas zijn tactiek goed uitgepakt heeft.
Ze kunnen opzich zeggen dat alles dat niet in de regels staat verboden is.quote:Op zondag 1 november 2020 15:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De fia kan moeilijk iets afkeuren wat niet voorzien en verboden is.
Dat komt met de regels van volgend jaar.quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het geen straffen willen noemen. Afremmen in de ontwikkeling
Wat een onzin. Dan is bij alle teams wel wat illegaals want niet alles is beschreven.quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze kunnen opzich zeggen dat alles dat niet in de regels staat verboden is.
Ja, dus?quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het probleem is dat als max iets voelt dan zeggen de wijsneuzen achter de schermpjes niks aan de hand joh push push push en als max niks voelt dan zitten de schermpjes niet op te letten.
Voor het racen moet je wat inderdaad. Maar ik zie F1 ook nog steeds als plek waar heel veel nieuwe ontwikkelingen ontdekt worden (die later bijv. in personenauto's terecht komen).quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het geen straffen willen noemen. Afremmen in de ontwikkeling
Daarmee ga je de formule 1 afzwakken, het overgrote deel van de innovaties komt bij de drie grote teams vandaan(als je kijkt over een lange periode). Afremmen betekend dat mercedes nul intressen zal hebben in verder innoveren.quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het geen straffen willen noemen. Afremmen in de ontwikkeling
Ja ik zie oma al in haar Kia met das rijdenquote:Op zondag 1 november 2020 15:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Voor het racen moet je wat inderdaad. Maar ik zie F1 ook nog steeds als plek waar heel veel nieuwe ontwikkelingen ontdekt worden (die later bijv. in personenauto's terecht komen).
Dat mogen ze niet ivm kostenbesparing en het Token systeem.quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het weerhoudt de andere fabrikanten er niet van om hetzelfde te doen.
Maar dat doen ze dus niet.
Dat is niet hoe reglementen werken en zou elke vorm van innovatie teniet doen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze kunnen opzich zeggen dat alles dat niet in de regels staat verboden is.
Ze gingen er iets te makkelijk van uit dat Bottas wilde winnen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:17 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik heb een beetje uitgesteld gekeken, maar wat een sneue kuttactiek van Red Bull zeg. Kneuzenkermis daar. Op het moment dat ze Max belachelijk vroeg naar binnen haalden terwijl hij op mediums reed zei ik gelijk al deze race is verloren. Waarom in godsnaam waarom. Je vecht tegen 2 Mercedessen (Ik mag toch hopen dat kneusje Albon na vandaag exit is). Je hebt ze gesplit. Laat het initiatief dan aan hun. Laat hun maar bedenken wat ze nu gaan doen. Nu speelde je ze volledig in de kaart door als eerste te gaan. Verstappen vast achter Bottas en Hamilton die de overwinning weer in de schoot geworpen kreeg. En als je niet zo debiel vroeg voor de bandenwissel was gegaan dan had je wellicht ook geen klapband gekregen.
Extra downforcequote:Op zondag 1 november 2020 15:24 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Dit zat dus de hele race onder de auto van Bottas.
[ afbeelding ]
Warme bandjes als je bij de rotonde aankomt.quote:Op zondag 1 november 2020 15:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja ik zie oma al in haar Kia met das rijden
Bottas was niet vooruit te branden.quote:Op zondag 1 november 2020 15:25 schreef MakkieR het volgende:
Jammer dat ze het bij Ziggo het er niet over hebben, maar was de pitstop van Verstappen en Bottas niet cruciaal voor Hamilton zijn overwinning?
Hamilton reed immers harder met de gele banden
hij kon het veel langer uithouden met geel
een gelukje was de SC, maar zonder was hij ook sneller geweest dan die twee.
Verstappen en Bottas moesten veel langer uithouden met de witte band en daardoor misschien een klapband? Ik zeg maar wat...
Dit verklaart meteen dat je er gewoon niets van weet. Er is geen kostenbesparing en tokensysteem voor de ontwikkeling van de motor (waar we het over hadden) en het tokensysteem voor het chassis is er pas dit jaar gekomen vanwege Covid-19.quote:Op zondag 1 november 2020 15:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet ivm kostenbesparing en het Token systeem.
Als ze de motor willen aanpassen mogen ze niks meer aan het chassis doen, daar gaat McLaren volgend jaar ook een probleem mee krijgen wanneer ze overstappen naar de Mercedesmotor.
Kunnen ze geloof ik wel omzeilen door een motor van dit jaar te nemen.
Zo wil RacingPoint/Aston Martin volgend jaar ook weer zaken van Mercedes gaan kopieren, nemen gewoon onderdelen van het jaar ervoor.
Voor die teams maakt dat minder uit dan voor de teams die om de podiums strijden.
Grenzen van de regels zitten nog binnen de regels.quote:Op zondag 1 november 2020 15:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dan is bij alle teams wel wat illegaals want niet alles is beschreven.
Het is juist de kunst om de grenzen van de regels op te zoeken om een zo snel mogelijke auto/motor te ontwikkelen.
Inderdaad, ik zat hier ook met verbazing naar te kijken, Bottas moest zijn banden opbranden, die actie begreep ik, maar dat Verstappen juist zijn banden ging sparen, waarom ga je dan een pitstop maken. Volkomen onbegrijpelijk. Volgens mij heeft Verstappen niet eens zijn banden opgemaakt, je hoorde hier niks over op de radio.quote:Op zondag 1 november 2020 15:17 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik heb een beetje uitgesteld gekeken, maar wat een sneue kuttactiek van Red Bull zeg. Kneuzenkermis daar. Op het moment dat ze Max belachelijk vroeg naar binnen haalden terwijl hij op mediums reed zei ik gelijk al deze race is verloren. Waarom in godsnaam waarom. Je vecht tegen 2 Mercedessen (Ik mag toch hopen dat kneusje Albon na vandaag exit is). Je hebt ze gesplit. Laat het initiatief dan aan hun. Laat hun maar bedenken wat ze nu gaan doen. Nu speelde je ze volledig in de kaart door als eerste te gaan. Verstappen vast achter Bottas en Hamilton die de overwinning weer in de schoot geworpen kreeg. En als je niet zo debiel vroeg voor de bandenwissel was gegaan dan had je wellicht ook geen klapband gekregen.
Die is nooit vooruit te branden. Die is er alleen maar om Hamilton aan de overwinning te helpen. Een soort robot.quote:Op zondag 1 november 2020 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bottas was niet vooruit te branden.
6 jaar Mercedes overwinning genot dan nog 🤐quote:Op zondag 1 november 2020 15:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Grenzen van de regels zitten nog binnen de regels.
En opzich hoeft het ook geen probleem te zijn als de anderen het jaar daarna door mogen ontwiikkelen maar dat mag dus niet.
Afgezien wat tweaks mag er niks aan de motor veranderd worden, 12 jaar lang!
Pas in 2026 komt er een nieuwe motor met nieuwe regels en pas dan hebben de anderen weer een kans om een betere motor dan de huidige mercedes motor te maken.
Overigens zou die nieuwe motor eigenlijk dit jaar gekomen zijn maar de FIA heeft dat constant uitgesteld.
Bottas doet precies, wat hij moet doen en dat is Hamilton dienen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bottas was niet vooruit te branden.
Je praat onzin.quote:Op zondag 1 november 2020 15:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Grenzen van de regels zitten nog binnen de regels.
En opzich hoeft het ook geen probleem te zijn als de anderen het jaar daarna door mogen ontwiikkelen maar dat mag dus niet.
Afgezien wat tweaks mag er niks aan de motor veranderd worden, 12 jaar lang!
Pas in 2026 komt er een nieuwe motor met nieuwe regels en pas dan hebben de anderen weer een kans om een betere motor dan de huidige mercedes motor te maken.
Overigens zou die nieuwe motor eigenlijk dit jaar gekomen zijn maar de FIA heeft dat constant uitgesteld.
quote:Op zondag 1 november 2020 15:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je ziet het, 1 Ferrari onderdeel op zo'n Mercedes en hij wordt direct langzamer.
Dat tokensysteem is er al jaren, hoor je alleen tegenwoordig wat minder over.quote:Op zondag 1 november 2020 15:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit verklaart meteen dat je er gewoon niets van weet. Er is geen kostenbesparing en tokensysteem voor de ontwikkeling van de motor (waar we het over hadden) en het tokensysteem voor het chassis is er pas dit jaar gekomen vanwege Covid-19.
Zowel Ferrari als Honda hebben gezegd volgend jaar met een compleet nieuwe motor te komen. Dat kan niet met kostenbesparing (een freeze die er niet komt) en een tokensysteem.
Volgend jaar nog even uitzingen en dan kijken wat er gaat gebeuren.quote:Op zondag 1 november 2020 15:35 schreef MakkieR het volgende:
Wel heel vervelend voor Verstappen dat hij precies in een periode zit waar Mercedes zo verschrikkelijk dominant is. Ik zie Verstappen echt geen wereldkampioen worden. Want ook met een vervanger voor Hamilton heeft Verstappen geen schijn van kans als hij niet bij Mercedes mag rijden.
Je praat poep!quote:Op zondag 1 november 2020 15:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat tokensysteem is er al jaren, hoor je alleen tegenwoordig wat minder over.
Ferrari heeft gezegd dat ze zich focussen op 2022 en Honda stopt dan, komen wel nog met een upgraden maar dat is geen nieuwe motor.
Zou ook raar zijn, nieuwe motor maken en vervolgens stoppen, dan verdien je je investering niet terug.
Is lastig om zo snel te moeten beslissen, ze weten op dat moment niet of de concurrentie naar binnen gaat. Blijft een strategisch gokje. Afhankelijk van het circuit kan zoiets ook juist goed uitpakken.quote:Op zondag 1 november 2020 15:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Reed Perez nou op soft of hard toen hij pitte tijdens de safetycar? Als hij toen op hard stond dan hebben ze bij Racing Point behoorlijk geblunderd door hem binnen te halen.
Hard. En als hij niet naar binnen was gekomen was hij wel door Ricciardo en Kvyat gepasseerd. Zijn banden waren al wat ouder. Kijk maar naar Albon.quote:Op zondag 1 november 2020 15:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Reed Perez nou op soft of hard toen hij pitte tijdens de safetycar? Als hij toen op hard stond dan hebben ze bij Racing Point behoorlijk geblunderd door hem binnen te halen.
Waarbij de keuzes van RP dit jaar in dit soort situaties wel structureel fout uitpakken, lijkt het..quote:Op zondag 1 november 2020 15:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is lastig om zo snel te moeten beslissen, ze weten op dat moment niet of de concurrentie naar binnen gaat. Blijft een strategisch gokje. Afhankelijk van het circuit kan zoiets ook juist goed uitpakken.
Daarnaast hebben ze de plof van Max z'n harde band gezien, kan ook een overweging zijn.
Mercedes marketing draait om het nogal potsierlijke idee dat Hamllton een groot kampioen zou zijn, niet om de overduidelijke overklasse van de auto.quote:
Nee, Mercedes had ook 7 constructeurstitels behaald met Rosberg en Bottas, en ook nog wel mindere coureurs.quote:Waar heb je het over, dat is gewoon een feit
10 jaar is zo voorbij, geloof me deze ouwe lul kan het wetenquote:Op zondag 1 november 2020 15:39 schreef franske19 het volgende:
[..]
Volgend jaar nog even uitzingen en dan kijken wat er gaat gebeuren.
Verstappen is net 23. Tijd genoeg.
Lewis pakte z’n 2e titel ook pas op z’n 29equote:Op zondag 1 november 2020 15:51 schreef MakkieR het volgende:
[..]
10 jaar is zo voorbij, geloof me deze ouwe lul kan het weten
Nee man, Perez zijn banden waren veel nieuwer dan die van Ricciardo, Leclerc en Albon. Stond hij echt op hard? Wat een gigantische blunder van Racing Point. Podium weggegooid. Het was de hele race al duidelijk dat je niet of nauwelijks in kon halen, en dan besluit je acht ronden voor het einde om drie posities weg te geven. Grootste tactische blunder van het jaar.quote:Op zondag 1 november 2020 15:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hard. En als hij niet naar binnen was gekomen was hij wel door Ricciardo en Kvyat gepasseerd. Zijn banden waren al wat ouder. Kijk maar naar Albon.
Ik heb hier soms wel gemengde gevoelens bij:quote:Op zondag 1 november 2020 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mercedes marketing draait om het nogal potsierlijke idee dat Hamllton een groot kampioen zou zijn, niet om de overduidelijke overklasse van de auto.
[..]
Nee, Mercedes had ook 7 constructeurstitels behaald met Rosberg en Bottas, en ook nog wel mindere coureurs.
Bottas eindigde in 2018 en 2017 niet eens op P2 in het rijdersklassement. Die kennis en kunde van Hamilton hebben ze echt wel nodig gehad.quote:Op zondag 1 november 2020 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mercedes marketing draait om het nogal potsierlijke idee dat Hamllton een groot kampioen zou zijn, niet om de overduidelijke overklasse van de auto.
[..]
Nee, Mercedes had ook 7 constructeurstitels behaald met Rosberg en Bottas, en ook nog wel mindere coureurs.
Vertel dat even tegen de teams die er (bijna) net zoveel geld tegenaan gooien en een gat in de lucht springen voor een gat van 3 tiendenquote:Op zondag 1 november 2020 15:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb hier soms wel gemengde gevoelens bij:
Ja Mercedes heeft een veel betrouwbaardere auto dan de rest.
Ja ze zijn ook sneller het hele seizoen.
Maar de verschillen zijn zo verschrikkelijk klein per lap waar het soms maar gaat om 0.3 seconden en minder..
Hoe is het dan mogelijk om dat verschil niet te kunnen pakken en waarom laat RBR het hoofdje al zo snel hangen als de verschillen in deze sport zo klein zijn. Het gaat over het knipperen van je ogen, dat is 0.3 seconden.
Mol moet gewoon de sport verkopen aan de kijkers ook al weet hij dat de sport momenteel verschrikkelijk saai is. Formula 1 is dit jaar dood. RIP.quote:Op zondag 1 november 2020 15:58 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik heb me wel weer kapot geërgerd aan Mol. Hamilton weer de hemel in prijzen terwijl hij de overwinning (door schade Bottas & een VSC die wonderbaarlijk genoeg weer precies juist viel voor hem) voor de zoveelste keer in de schoot geworpen kreeg. Ik werd er bijna onpasselijk van hoe diep Mol weer in de reet van Lewis zat, hij kwam er bijna bij z'n mond weer uit.
Wat rijdersinstructies helpen nietquote:Op zondag 1 november 2020 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bottas eindigde in 2018 en 2017 niet eens op P2 in het rijdersklassement. Die kennis en kunde van Hamilton hebben ze echt wel nodig gehad.
Rosberg was dan wel weer een klasse beter dan Bottas..quote:Op zondag 1 november 2020 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bottas eindigde in 2018 en 2017 niet eens op P2 in het rijdersklassement. Die kennis en kunde van Hamilton hebben ze echt wel nodig gehad.
Ik weet het wel, maar ik blijf het een vreemd fenomeen vinden, dat 0.3 seconden zo'n groot verschil maakt. Zelfs de allerkleinste details die de coureurs rijden maakt het verschil. En dan toch zie je elke keer weer Mercedes boven RBR uitkomen, dat vind ik dan toch wel weer knap.quote:Op zondag 1 november 2020 16:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vertel dat even tegen de teams die er (bijna) net zoveel geld tegenaan gooien en een gat in de lucht springen voor een gat van 3 tienden
Hier ben ik het wel mee eens. Vanwaar toch het idee dat Hamilton zo'n groot coureur is? Hij heeft al meer dan 7jaar geen enkele weerstand. En als hij dat al krijgt van een gemiddelde coureur (Rosberg) dan verliest hij zelfs nog een seizoen. als hij echt zo'n grote was zou Bottas geen enkele race winnen. En zou hij in die verschrikkelijk superieure auto elke race een halve minuut bij Bottas weg rijden (schades ed. buiten beschouwing gelaten). Maar Mercedes heeft idd een goed pr machine die hem al 5 jaar pushen als GOAT. En een deel van de mensen gaat dat dan geloven. Zet Verstappen of Leclerc naast hem in dezelfde auto en ze rijden hem elke race op minstens 20 seconden. Dat zijn 2 coureurs die echt meer uit de auto halen dan er in zit.quote:Op zondag 1 november 2020 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mercedes marketing draait om het nogal potsierlijke idee dat Hamllton een groot kampioen zou zijn, niet om de overduidelijke overklasse van de auto.
[..]
Nee, Mercedes had ook 7 constructeurstitels behaald met Rosberg en Bottas, en ook nog wel mindere coureurs.
Rosberg was een lastige klant voor Mercedes, Bottas is de perfecte klant voor Mercedes en Hamilton. Denk dat Toto en Mercedes tien keer liever Bottas wil hebben, een trouwe tweede rijder, dan een Rosberg die het Hamilton lastig maakt en soms met rampzalige gevolgen ( GP Barcelona )quote:Op zondag 1 november 2020 16:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Rosberg was dan wel weer een klasse beter dan Bottas..
Ik kan me nog een quote herinneren van Ferrari rond de eeuwwisseling. Weet niet meer precies wie het zei en moet even parafraseren.quote:Op zondag 1 november 2020 16:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik weet het wel, maar ik blijf het een vreemd fenomeen vinden, dat 0.3 seconden zo'n groot verschil maakt. Zelfs de allerkleinste details die de coureurs rijden maakt het verschil. En dan toch zie je elke keer weer Mercedes boven RBR uitkomen, dat vind ik dan toch wel weer knap.
Dan is Verstappen in die auto zetten nog goedkoper. Die krijgt minderquote:Op zondag 1 november 2020 16:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik kan me nog een quote herinneren van Ferrari rond de eeuwwisseling. Weet niet meer precies wie het zei en moet even parafraseren.
Maar kwam er op neer dat het salaris van Schumacher (iets van ¤40m) de goedkoopste manier was om de auto 0,4s sneller te maken.
Ze werden dat jaar nog steeds gewoon kampioen bij zowel de coureurs als de constructeurs hoor. En in dat seizoen was er tenminste serieus strijd voor in ieder geval een van die kampioenschappen.quote:Op zondag 1 november 2020 16:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Rosberg was een lastige klant voor Mercedes, Bottas is de perfecte klant voor Mercedes en Hamilton. Denk dat Toto en Mercedes tien keer liever Bottas wil hebben, een trouwe tweede rijder, dan een Rosberg die het Hamilton lastig maakt en soms met rampzalige gevolgen ( GP Barcelona )
Niet veel minder als ik sommige schattingen voorbij mag geloven (recent ¤30 a ¤35 miljoen gelezen nav de komende salariscap vd coureurs).quote:Op zondag 1 november 2020 16:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan is Verstappen in die auto zetten nog goedkoper. Die krijgt minder
Toto was zacht gezegd niet blij met de crash tussen Rosberg en Hamilton. Ik denk wel dat dit bepaalde consequenties heeft. Hamilton is de gedoodverfde favoriet binnen het team. De tweede rijder moet dienen, zo is het wat Hamilton wil. Hamilton heeft het daar echt voor het zeggen. En het zou mij niks verbazen als Hamilton zelf Rosberg eruit getrapt heeft. Gezien Hamilton niet tegen zijn verlies kan.quote:Op zondag 1 november 2020 16:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze werden dat jaar nog steeds gewoon kampioen bij zowel de coureurs als de constructeurs hoor. En in dat seizoen was er tenminste serieus strijd voor in ieder geval een van die kampioenschappen.
40 toen of 35 nu is een groot verschilquote:Op zondag 1 november 2020 16:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet veel minder als ik sommige schattingen voorbij mag geloven (recent ¤30 a ¤35 miljoen gelezen nav de komende salariscap vd coureurs).
Je kunt het eigenlijk nooit goed doen in die situatie. Als Perez niet gepit had, dan hadden degenen achter hem dat mogelijk juist wel gedaan. Dan reed Perez bij de herstart op oude, harde banden. Wel track position, maar een makkelijke prooi voor degene met nieuwe, zachte banden.quote:Op zondag 1 november 2020 15:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee man, Perez zijn banden waren veel nieuwer dan die van Ricciardo, Leclerc en Albon. Stond hij echt op hard? Wat een gigantische blunder van Racing Point. Podium weggegooid. Het was de hele race al duidelijk dat je niet of nauwelijks in kon halen, en dan besluit je acht ronden voor het einde om drie posities weg te geven. Grootste tactische blunder van het jaar.
Ricciardo, Leclerc etc konden ook niet pitten zonder track position te verliezen dus het was wel te verwachten dat die buiten zouden blijven. Het punt is ook dat Perez niet op 'oude' banden reed. Hij had veel nieuwere harde banden dan de auto's om hem heen. Feit is ook dat Perez op zijn nieuwe zachte banden Leclerc alsnog niet voorbij kwam. Al met al een behoorlijke blunder van Racing Point. We hebben de hele race kunnen constateren dat inhalen schier onmogelijk was.quote:Op zondag 1 november 2020 16:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je kunt het eigenlijk nooit goed doen in die situatie. Als Perez niet gepit had, dan hadden degenen achter hem dat mogelijk juist wel gedaan. Dan reed Perez bij de herstart op oude, harde banden. Wel track position, maar een makkelijke prooi voor degene met nieuwe, zachte banden.
Albon is looking confused.quote:Op zondag 1 november 2020 16:44 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ricciardo, Leclerc etc konden ook niet pitten zonder track position te verliezen dus het was wel te verwachten dat die buiten zouden blijven. Het punt is ook dat Perez niet op 'oude' banden reed. Hij had veel nieuwere harde banden dan de auto's om hem heen. Feit is ook dat Perez op zijn nieuwe zachte banden Leclerc alsnog niet voorbij kwam. Al met al een behoorlijke blunder van Racing Point. We hebben de hele race kunnen constateren dat inhalen schier onmogelijk was.
Achteraf wel, op het moment zelf niet. Als iedereen had gedaan wat hij deed was-ie z'n positie ook kwijt geweest.quote:Op zondag 1 november 2020 16:44 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ricciardo, Leclerc etc konden ook niet pitten zonder track position te verliezen dus het was wel te verwachten dat die buiten zouden blijven. Het punt is ook dat Perez niet op 'oude' banden reed. Hij had veel nieuwere harde banden dan de auto's om hem heen. Feit is ook dat Perez op zijn nieuwe zachte banden Leclerc alsnog niet voorbij kwam. Al met al een behoorlijke blunder van Racing Point. We hebben de hele race kunnen constateren dat inhalen schier onmogelijk was.
Ik dacht dat hij bijna tegen Perez opreed waardoor hij in de remmen moest en spinde. Misschien raakte hij hem wel.quote:Op zondag 1 november 2020 16:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Albon nog tegen Jack: "Felt like I got hit"
Door Ericsson zeker
Hij remde niet en ze hadden ook geen contact. Hij moest uitwijken omdat Perez van de buitenkant kwam, maar die zat op de ideale lijn. Doornbos zei dat het misschien kwam omdat Albon op het vuil accelereerde en daardoor geen tractie had.quote:Op zondag 1 november 2020 16:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij bijna tegen Perez opreed waardoor hij in de remmen moest en spinde. Misschien raakte hij hem wel.
Hoe bedoel je dat? Perez had meer snelheid dan Ricciardo, Leclerc etc. Als hij gewoon buiten was gebleven op zijn relatief nieuwe harde banden dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest voor P3.quote:Op zondag 1 november 2020 16:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Achteraf wel, op het moment zelf niet. Als iedereen had gedaan wat hij deed was-ie z'n positie ook kwijt geweest.
Idem toen Ric hem bij Max achterin ramde. Als teambaas wordt je daar allemaal niet blij van. Of als de 2 hazen zichzelf weer uitschakelen.quote:Op zondag 1 november 2020 16:21 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Toto was zacht gezegd niet blij met de crash tussen Rosberg en Hamilton. Ik denk wel dat dit bepaalde consequenties heeft. Hamilton is de gedoodverfde favoriet binnen het team. De tweede rijder moet dienen, zo is het wat Hamilton wil. Hamilton heeft het daar echt voor het zeggen. En het zou mij niks verbazen als Hamilton zelf Rosberg eruit getrapt heeft. Gezien Hamilton niet tegen zijn verlies kan.
Teambazen houden nu eenmaal niet van lastige tweede rijders, of je wordt eerste rijder, of je ligt eruit.
Ja Vettel heeft toen veel posities weg zien glijden die 13 seconden.quote:Op zondag 1 november 2020 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
Vettel had ook voor Kimi gezeten als die stop niet verkloot was
De dominante Engelstalige pers, de podiuminterviewers en de eveneens Brits gedomineerde F1 wereld heeft niet zoveel push nodig natuurlijk. Die hadden Hamilton al tot de GOAT uitgeroepen toen hij niet langzamer dan Alonso was, zoveel Schumacher frustratie, anti Duits sentiment en Brits gevoel van entitlement zat daarin.quote:Op zondag 1 november 2020 16:05 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Vanwaar toch het idee dat Hamilton zo'n groot coureur is? Hij heeft al meer dan 7jaar geen enkele weerstand. En als hij dat al krijgt van een gemiddelde coureur (Rosberg) dan verliest hij zelfs nog een seizoen. als hij echt zo'n grote was zou Bottas geen enkele race winnen. En zou hij in die verschrikkelijk superieure auto elke race een halve minuut bij Bottas weg rijden (schades ed. buiten beschouwing gelaten). Maar Mercedes heeft idd een goed pr machine die hem al 5 jaar pushen als GOAT.
Dat is ook moeilijk te zeggen. Maar feit is dat Hamilton in een niet veruit superieure auto vooral labiliteit heeft laten zien. Je kunt ironisch genoeg niet zeggen dat hij veel uit zijn topteams en topauto's heeft gehaald.quote:En een deel van de mensen gaat dat dan geloven. Zet Verstappen of Leclerc naast hem in dezelfde auto en ze rijden hem elke race op minstens 20 seconden. Dat zijn 2 coureurs die echt meer uit de auto halen dan er in zit.
Mercedes begint de seizoenen doorgaans met een halve tot 2 seconden verschil. Nu zijn ze opgehouden met doorontwikkelen van de auto van dit jaar en komt het binnen de marge dat een coureur het verschil zou kunnen maken. Feit is echter dat hij de voorspelde 3 tienden op Bottas niet heeft, en dat ook niet Rosberg had en dat was toen ook voorspeld, en dat ook niet op Button had ondanks dat degenen die nu op basis van statistische blikvernauwing van de daken schreeuwen dat toen zeiden. Dan ben je objectief overschat, omdat mensen je feitelijk overschat hebben, dat ligt vast. Kom op zeg, Bottas, dat was gewoon een B-keus omdat ze wat moesten.quote:Op zondag 1 november 2020 15:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb hier soms wel gemengde gevoelens bij:
Ja Mercedes heeft een veel betrouwbaardere auto dan de rest.
Ja ze zijn ook sneller het hele seizoen.
Maar de verschillen zijn zo verschrikkelijk klein per lap waar het soms maar gaat om 0.3 seconden en minder..
Hoe is het dan mogelijk om dat verschil niet te kunnen pakken en waarom laat RBR het hoofdje al zo snel hangen als de verschillen in deze sport zo klein zijn. Het gaat over het knipperen van je ogen, dat is 0.3 seconden.
Levensgevaarlijk die Strollquote:Op zondag 1 november 2020 17:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een heerlijke beweging van die vleugelwipper
Zonder VSC had Hamilton ook gewonnen. Zowel Bottas als Verstappen waren het hier wel over eens.quote:Op zondag 1 november 2020 16:54 schreef needakill het volgende:
Tja saaie race uiteindelijk. Hamilton gewoon de overwinning gekregen dankzij de FIA. Die VSC kwam pas nadat Ocon langs de kant stond voor 3 ronde en toevallig voor Hamilton net in zijn laatste bocht (hashtag blessed).
Je kan nu gewoon duidelijk zien dat Bottas gewoon de pace niet meer heeft. Word 3/4 races al flink ingepakt voor Hamilton en soms Verstappen. Maarja ik denk als je een Ocon daarin zet, dat het ook een Bottas 2 is. Pakt soms een overwinning of een pole maar moet toch punten aan Hamilton afstaan.
Verstappen haalt gewoon 120% uit die RB. Beetje ook wat Russel en soms Charles uit die Williams en Ferrari halen. Dat zijn voor mij ook de 3 grootste talenten op dit moment. Norris doet wel leuk in de McLaren maar heeft soms de pace gewoon niet. Wel jammer voor Verstappen dat hij die klapband kreeg, maar reed wel flink bij Bottas vandaan zeg.
Podium voor Danyric vond ik tof. Gunde hem meer dan Kyviat en dan zie je dat Renault er toch wel staat. Ben benieuwd volgend jaar hoe ze dan gaan doen met Alonso en de Alpine brand
Fok smash my door!quote:Op zondag 1 november 2020 17:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Of als de 2 hazen zichzelf weer uitschakelen.
Is ook het enige dat hij kan doen zonder flink geblesseerd te rakenquote:Op zondag 1 november 2020 17:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een heerlijke beweging van die vleugelwipper
Omdat Bottas die pace niet had op de harde band.quote:Op zondag 1 november 2020 17:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zonder VSC had Hamilton ook gewonnen. Zowel Bottas als Verstappen waren het hier wel over eens.
Russel vind ik dit jaar, in de races, toch wel tegenvallen.quote:Op zondag 1 november 2020 16:54 schreef needakill het volgende:
Tja saaie race uiteindelijk. Hamilton gewoon de overwinning gekregen dankzij de FIA. Die VSC kwam pas nadat Ocon langs de kant stond voor 3 ronde en toevallig voor Hamilton net in zijn laatste bocht (hashtag blessed).
Je kan nu gewoon duidelijk zien dat Bottas gewoon de pace niet meer heeft. Word 3/4 races al flink ingepakt voor Hamilton en soms Verstappen. Maarja ik denk als je een Ocon daarin zet, dat het ook een Bottas 2 is. Pakt soms een overwinning of een pole maar moet toch punten aan Hamilton afstaan.
Verstappen haalt gewoon 120% uit die RB. Beetje ook wat Russel en soms Charles uit die Williams en Ferrari halen. Dat zijn voor mij ook de 3 grootste talenten op dit moment. Norris doet wel leuk in de McLaren maar heeft soms de pace gewoon niet. Wel jammer voor Verstappen dat hij die klapband kreeg, maar reed wel flink bij Bottas vandaan zeg.
Podium voor Danyric vond ik tof. Gunde hem meer dan Kyviat en dan zie je dat Renault er toch wel staat. Ben benieuwd volgend jaar hoe ze dan gaan doen met Alonso en de Alpine brand
Hij zou de remtemperaturen gewoon op zijn dash moeten kunnen zien. Ach, niet de eerste keer dat zo'n foutje wordt gemaakt.quote:
Zeker. Maar het ziet er wel teringleuk uitquote:Op zondag 1 november 2020 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is ook het enige dat hij kan doen zonder flink geblesseerd te raken
Omdat de FIA het zo wel verpest met dat "toevallige" voortrekken van maar 1 persoon.quote:Op zondag 1 november 2020 17:22 schreef potjecreme het volgende:
En wederom een race met leuke momenten en alleen maar dezelfde plaat over Hamilton afdraaien.
En toch kun je niet ontkennen dat 10+ seconden extra voorliggen gewoon beter is, ook (juist) met de huidige wagens.quote:Op zondag 1 november 2020 17:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zonder VSC had Hamilton ook gewonnen. Zowel Bottas als Verstappen waren het hier wel over eens.
Ik moest hardop lachenquote:Op zondag 1 november 2020 17:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zeker. Maar het ziet er wel teringleuk uit
Het was een fout van RP. Perez had (veel) nieuwere banden dan Leclerc en Ricciardo was ook 7 tienden sneller dan Ricciardo tot dat moment. Dit was inderdaad een weggegooid podium.quote:Op zondag 1 november 2020 16:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Perez had meer snelheid dan Ricciardo, Leclerc etc. Als hij gewoon buiten was gebleven op zijn relatief nieuwe harde banden dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest voor P3.
Omdat Bottas al vanaf ronde 2 een halve Ferrari onder zijn auto had hangen. Als Red Bull niet zo dom was geweest om Max zo belachelijk vroeg naar binnen te halen had Hamilton echt niet zomaar gewonnen. Maar dat is het nadeel van geen noemenswaardige teamgenoot hebben. Max vocht tegen 2 Mercedessen en die speelden dat tactisch goed uit door Bottas Max te laten ophouden.quote:Op zondag 1 november 2020 17:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zonder VSC had Hamilton ook gewonnen. Zowel Bottas als Verstappen waren het hier wel over eens.
Ik vind de keuzes van RBR mbt de pitstrategie vaak toch wel vreemd.quote:Op zondag 1 november 2020 18:25 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Omdat Bottas al vanaf ronde 2 een halve Ferrari onder zijn auto had hangen. Als Red Bull niet zo dom was geweest om Max zo belachelijk vroeg naar binnen te halen had Hamilton echt niet zomaar gewonnen. Maar dat is het nadeel van geen noemenswaardige teamgenoot hebben. Max vocht tegen 2 Mercedessen en die speelden dat tactisch goed uit door Bottas Max te laten ophouden.
Maar goed dat deze kerel niet voor stond, hadden ze gelijk de voorspoiler moeten vervangenquote:Op zondag 1 november 2020 17:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een heerlijke beweging van die vleugelwipper
Gaat niet om goedkoper. Hamilton is de natte droom van iedere marketeer, Engels, knappe kop, correct etc ideaal om Mercedes een wat frisser imago te geven.quote:Op zondag 1 november 2020 16:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan is Verstappen in die auto zetten nog goedkoper. Die krijgt minder
Ja Hamilton zat erachter.quote:Op zondag 1 november 2020 18:43 schreef Nattekat het volgende:
Is er al een verklaring voor die zeer dubieuze VSC?
Ik geloof niet zo in dit soort BNW theorieën.quote:Op zondag 1 november 2020 17:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
En toch kun je niet ontkennen dat 10+ seconden extra voorliggen gewoon beter is, ook (juist) met de huidige wagens.
Zijn pitwindow was om precies bij Max en Bottas uit te komen. Misschien er nét voor, misschien er wel achter. En dat risico wilden ze niet nemen, dalijk zou het record niet gebroken worden!
Hebben we dit seizoen al een auto weggehaald zien worden zonder safetycar of VSC? Het lijkt niet uit te maken waar een auto staat, met lokaal geel doen ze het blijkbaar niet meer. Tamelijk lachwekkend als je het mij vraagt.quote:Op zondag 1 november 2020 18:43 schreef Nattekat het volgende:
Is er al een verklaring voor die zeer dubieuze VSC?
Het ging ook niet over Hamilton, maar over meer uit je auto halen.quote:Op zondag 1 november 2020 18:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gaat niet om goedkoper. Hamilton is de natte droom van iedere marketeer, Engels, knappe kop, correct etc ideaal om Mercedes een wat frisser imago te geven.
Hoezo dubieus? Ocon stond pal naast de baan, maar wel op een plek vlakbij een kraan en doorgang, vandaar dat het zo kort was.quote:Op zondag 1 november 2020 18:43 schreef Nattekat het volgende:
Is er al een verklaring voor die zeer dubieuze VSC?
Dat mag, maar ik geloof niet dat een VSC van slechts 15 seconden nodig is om een auto weg te halen.quote:Op zondag 1 november 2020 18:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in dit soort BNW theorieën.
Nee, klopt. Blijkbaar was de wagen sneller weg dan verwacht. Maar als er een wagen langs de kant staat is een (V)SC normaal. Zeker als het even duurt voordat die weg is.quote:Op zondag 1 november 2020 18:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat mag, maar ik geloof niet dat een VSC van slechts 15 seconden nodig is om een auto weg te halen.
Hou nou toch op man. Hij stond niet pal naast de baan. In een normale wereld kun je dat gewoon met lokaal geel afdoen. Men is doorgeslagen. Misschien is het beter om F1 helemaal af te schaffen, nog veiliger.quote:Op zondag 1 november 2020 18:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoezo dubieus? Ocon stond pal naast de baan, maar wel op een plek vlakbij een kraan en doorgang, vandaar dat het zo kort was.
Dat nou net Hamilton er optimaal van profiteert is gewoon typisch kampioensgeluk
Kvyat kwam er anders prima langs, dus had ik wel meer verwacht van de Racing Point met Perezquote:Op zondag 1 november 2020 16:44 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ricciardo, Leclerc etc konden ook niet pitten zonder track position te verliezen dus het was wel te verwachten dat die buiten zouden blijven. Het punt is ook dat Perez niet op 'oude' banden reed. Hij had veel nieuwere harde banden dan de auto's om hem heen. Feit is ook dat Perez op zijn nieuwe zachte banden Leclerc alsnog niet voorbij kwam. Al met al een behoorlijke blunder van Racing Point. We hebben de hele race kunnen constateren dat inhalen schier onmogelijk was.
Daar ben ik het ook mee eens, het is gewoon veiliger. Maar dan gooi die VSC er meteen in, en tot de auto weg is. En het afslepen kost nooit 15 seconden.quote:Op zondag 1 november 2020 18:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, klopt. Blijkbaar was de wagen sneller weg dan verwacht. Maar als er een wagen langs de kant staat is een (V)SC normaal. Zeker als het even duurt voordat die weg is.
Omdat ie op een zeer gunstige plek stondquote:Op zondag 1 november 2020 18:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat mag, maar ik geloof niet dat een VSC van slechts 15 seconden nodig is om een auto weg te halen.
Sommige mensen blijven nu eenmaal volhouden dat Perez erg goed is.quote:Op zondag 1 november 2020 18:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Kvyat kwam er anders prima langs, dus had ik wel meer verwacht van de Racing Point met Perez
Ja, hij stond er echter al een paar minuten, niks aan de hand.quote:Op zondag 1 november 2020 18:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Omdat ie op een zeer gunstige plek stond
[ afbeelding ]
Tegenwoordig is een VSC of SC normaal bij een auto langs de kant. Dubbel geel voldoet niet omdat coureurs te weinig snelheid minderen. Dus dit is veiliger.quote:Op zondag 1 november 2020 18:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hou nou toch op man. Hij stond niet pal naast de baan. In een normale wereld kun je dat gewoon met lokaal geel afdoen. Men is doorgeslagen. Misschien is het beter om F1 helemaal af te schaffen, nog veiliger.
Eerlijk gezegd is het ook meer het feit dat Mercedes twee auto's heeft die vooraan mee strijden. Verstappen doet de undercut, Bottas moet mee en Hamilton kan vervolgens lang gaan als alternatieve strategie. Hoe langer je gaat, hoe groter de kans dat er iets gebeurt dat tot een (virtual) safety car leidt.quote:Op zondag 1 november 2020 18:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoezo dubieus? Ocon stond pal naast de baan, maar wel op een plek vlakbij een kraan en doorgang, vandaar dat het zo kort was.
Dat nou net Hamilton er optimaal van profiteert is gewoon typisch kampioensgeluk
Die SC was nog niet zo erg, dat ging allemaal goed. Wel dat er pas op het allerlaatste moment werd besloten de achterblijvers voor te laten gaan (dit had véél en véél eerder gekund). Hierdoor koelden de banden extra af, waardoor Verstappen, die toch wel vervelend was, Hamilton niet aan kon vallen (want DAS voordeel) en tevens sitting duck was voor iedereen achter hem, die een rondje mochten opwarmen op snelheid (t/m P3 was gelapt).quote:Op zondag 1 november 2020 18:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op de nurburgring stond er een Williams ergens aan de binnenkant van de baan. Het was fysiek onmogelijk om die auto te raken. Wat denk je? VSC. Het is gewoon lachwekkend. Je beïnvloed race uitslagen.
DOORGESTOKEN KAART!!!!quote:Op zondag 1 november 2020 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, hij stond er echter al een paar minuten, niks aan de hand.
De VSC was pas actief toen Ham vlak voor de pitingang reed. Goh.
Ocon zat nog best een tijdje in de auto, stapte niet gelijk uit.quote:Op zondag 1 november 2020 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, hij stond er echter al een paar minuten, niks aan de hand.
De VSC was pas actief toen Ham vlak voor de pitingang reed. Goh.
De manier waarop was gewoon complete onzin en bracht onnodig marshalls in gevaar. De auto was al bijna veilig toen de VSC eindelijk begon.quote:Op zondag 1 november 2020 18:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja Hamilton zat erachter.
Als een auto wordt weggehaald is het wel vaker een VSC.
Als je een auto af kan slepen in 15 seconden wordt je elke dag gebeld door Rijkswaterstaat.quote:Op zondag 1 november 2020 19:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ocon zat nog best een tijdje in de auto, stapte niet gelijk uit.
Weet niet wat de regels zijn voor marshalls als de coureur nog in een ogenschijnlijk normaal gestrande auto zit. Ocon praatte ook met het team
Zeg dat tegen Russell en Albon. Zo zie je dat het altijd mogelijk is en dus terecht dat ze de wagen weggehaald hebben.quote:Op zondag 1 november 2020 18:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op de nurburgring stond er een Williams ergens aan de binnenkant van de baan. Het was fysiek onmogelijk om die auto te raken. Wat denk je? VSC. Het is gewoon lachwekkend. Je beïnvloed race uitslagen.
En de SC kwam pas op het moment dat Hamilton niet meer naar binnen kon. Daar had hij pech (alleen zonder gevolgen)quote:Op zondag 1 november 2020 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, hij stond er echter al een paar minuten, niks aan de hand.
De VSC was pas actief toen Ham vlak voor de pitingang reed. Goh.
Ik heb het over de VSC eerder in die race op de nurburgring. Maar die safetycar fase was inderdaad ook lachwekkend. Het is maar goed dat F1 auto's tegenwoordig zo betrouwbaar zijn. Vroeger vielen er om de haverklap auto's stil langs de baan.quote:Op zondag 1 november 2020 19:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die SC was nog niet zo erg, dat ging allemaal goed. Wel dat er pas op het allerlaatste moment werd besloten de achterblijvers voor te laten gaan (dit had véél en véél eerder gekund). Hierdoor koelden de banden extra af, waardoor Verstappen, die toch wel vervelend was, Hamilton niet aan kon vallen (want DAS voordeel) en tevens sitting duck was voor iedereen achter hem, die een rondje mochten opwarmen op snelheid (t/m P3 was gelapt).
Toto zit al aardig warmpjes in het FIA kamp.
Misschien een goedmakertje, maar ze hadden buiten Bottas gerekend.quote:Op zondag 1 november 2020 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En de SC kwam pas op het moment dat Hamilton niet meer naar binnen kon. Daar had hij pech (alleen zonder gevolgen)
Bottas had wel weer pech met dat stukje Ferrari hoor.quote:Op zondag 1 november 2020 18:12 schreef opreis het volgende:
Als je trouwens maar 1 race terug kan kijken dit jaar dan vat deze het wel zn beetje samen.
Lewis wint in de beste auto en zelfs als hij foutjes maakt (quali/start) dan heeft hij wel weer zn geluk dat hij geen problemen ervan ervaart.
Bottas die in de beste auto het weer naar huis kan brengen en ook weer bezwijkt onder de druk
Max die wanneer hij het als enige mercedes moeilijk kan maken met een mindere auto weer eens pech heeft.
Ricciardo prima die op de juiste momenten kapitaliseert.
Kvyat (had je Gasly moeten hebben eigenlijk) zelfde als Ricciardo
Leclerc zelfde als Ricciardo
Perez die in een auto net iets beter dan het midfield een mooi resultaat door het putje ziet gaan door een fout van zn team.
Ferrari die het voor Vettel verprutst
Albon die het voor zichzelf verprutst
Stroll die paydriver blunders maakt
Russell die niet op de juiste momenten kan kapitaliseren
Daardoor verloor hij performance maar hij maakte toch ook zelf wat fouten.quote:Op zondag 1 november 2020 19:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bottas had wel weer pech met dat stukje Ferrari hoor.
Misschien kwamen die fouten ook wel daardoor.quote:Op zondag 1 november 2020 19:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Daardoor verloor hij performance maar hij maakte toch ook zelf wat fouten.
Klopt. Kortom. Kutseizoenquote:Op zondag 1 november 2020 18:12 schreef opreis het volgende:
Als je trouwens maar 1 race terug kan kijken dit jaar dan vat deze het wel zn beetje samen.
Lewis wint in de beste auto en zelfs als hij foutjes maakt (quali/start) dan heeft hij wel weer zn geluk dat hij geen problemen ervan ervaart.
Bottas die in de beste auto het weer naar huis kan brengen en ook weer bezwijkt onder de druk
Max die wanneer hij het als enige mercedes moeilijk kan maken met een mindere auto weer eens pech heeft.
Ricciardo prima die op de juiste momenten kapitaliseert.
Kvyat (had je Gasly moeten hebben eigenlijk) zelfde als Ricciardo
Leclerc zelfde als Ricciardo
Perez die in een auto net iets beter dan het midfield een mooi resultaat door het putje ziet gaan door een fout van zn team.
Ferrari die het voor Vettel verprutst
Albon die het voor zichzelf verprutst
Stroll die paydriver blunders maakt
Russell die niet op de juiste momenten kan kapitaliseren
Misschien ook nietquote:Op zondag 1 november 2020 19:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien kwamen die fouten ook wel daardoor.
We zullen het nooit weten maatquote:
Ham en/of Bot undercut, maar dat werkt niet als je tegen 2 auto's raced.quote:Op zondag 1 november 2020 19:39 schreef Newone82 het volgende:
Kan iemand mij de taktiek van RBR uitleggen met VER.
Volgorde op de baan, Bottas, VER en daarachter HAM tussen de 1,5 en 2 sec. MER is niet zo fijn in de vuile lucht. BOT de pit in, waarom rijdt de RBR niet gewoon door. Nu geef je HAM vrije lucht en we weten allemaal wat een MER in vrije lucht kan. Is dit gewoon een tactische blunder van RBR of was er een andere achterliggende gedachte?
Omdat RBR als eerste ging?quote:Op zondag 1 november 2020 19:39 schreef Newone82 het volgende:
Kan iemand mij de taktiek van RBR uitleggen met VER.
Volgorde op de baan, Bottas, VER en daarachter HAM tussen de 1,5 en 2 sec. MER is niet zo fijn in de vuile lucht. BOT de pit in, waarom rijdt de RBR niet gewoon door. Nu geef je HAM vrije lucht en we weten allemaal wat een MER in vrije lucht kan. Is dit gewoon een tactische blunder van RBR of was er een andere achterliggende gedachte?
Je hoeft niet meer uit die auto te halen. Zelfs zonder maximaal te gaan is de auto sneller.quote:Op zondag 1 november 2020 18:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het ging ook niet over Hamilton, maar over meer uit je auto halen.
Welk record?quote:Op zondag 1 november 2020 17:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
En toch kun je niet ontkennen dat 10+ seconden extra voorliggen gewoon beter is, ook (juist) met de huidige wagens.
Zijn pitwindow was om precies bij Max en Bottas uit te komen. Misschien er nét voor, misschien er wel achter. En dat risico wilden ze niet nemen, dalijk zou het record niet gebroken worden!
Meeste aantal overwinningen. Jij speelt zijn fan toch?quote:
Daar had hij vandaag toch geen hulp voor nodig. Dacht dat er misschien vandaag nog een record te sneuvelen viel.quote:Op zondag 1 november 2020 19:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meeste aantal overwinningen. Jij speelt zijn fan toch?
Meeste aantal overwinningen is vandaag gehaald.quote:Op zondag 1 november 2020 19:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Daar had hij vandaag toch geen hulp voor nodig. Dacht dat er misschien vandaag nog een record te sneuvelen viel.
Die had hij al. Vandaag evenaarde hij het meeste aantal overwinningen voor een team, namelijk 72.quote:Op zondag 1 november 2020 19:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meeste aantal overwinningen. Jij speelt zijn fan toch?
Ah okequote:Op zondag 1 november 2020 20:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die had hij al. Vandaag evenaarde hij het meeste aantal overwinningen voor een team, namelijk 72.
Is Ted nog te vinden op YouTube?quote:
Ah, dat was hem ja. De meeste overwinningen had ie idd vorige race al, op de 11e geevenaard.quote:Op zondag 1 november 2020 20:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die had hij al. Vandaag evenaarde hij het meeste aantal overwinningen voor een team, namelijk 72.
RBR zag dat Bottas aan de horizon verdween en als ze langer zouden wachten een undercut niet meer mogelijk zou zijn plus dat Hamilton nu niet kon volgen omdat hij dan plekken zou verliezen.quote:Op zondag 1 november 2020 20:03 schreef MakkieR het volgende:
Even los van de klapband, vond ik de grootste blunder van RBR de vroegtijdige pitstop. Geen idee of Max echt naar binnen moest, maar het leek mij dat Verstappen zijn banden nog prima in orde was. Hamilton maakte een voortreffelijke call door te zeggen dat hij nog wel 10 ronden door kon gaan. Dat is 10 ronden winst en 10 ronden verser banden. Of je trapt dan je banden helemaal stuk ( bottas ) , of je rijdt door tot je banden op zijn ( hamilton ), maar ik vond het merkwaardig dat beide gevallen Verstappen niet deed of zo leek het.
Waarschijnlijk vierkante banden.quote:Op zondag 1 november 2020 20:40 schreef Skwish het volgende:
Waarom lieten ze Albon op het laatst weer naar binnen gaan?
Even gezocht maar neequote:Op zondag 1 november 2020 20:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is Ted nog te vinden op YouTube?
Hoe langer je doorrijdt hoe meer kans ook op een safety car waaronder je kan pitten. Dus het was inderdaad te vroeg.quote:Op zondag 1 november 2020 20:03 schreef MakkieR het volgende:
Even los van de klapband, vond ik de grootste blunder van RBR de vroegtijdige pitstop. Geen idee of Max echt naar binnen moest, maar het leek mij dat Verstappen zijn banden nog prima in orde was. Hamilton maakte een voortreffelijke call door te zeggen dat hij nog wel 10 ronden door kon gaan. Dat is 10 ronden winst en 10 ronden verser banden. Of je trapt dan je banden helemaal stuk ( bottas ) , of je rijdt door tot je banden op zijn ( hamilton ), maar ik vond het merkwaardig dat beide gevallen Verstappen niet deed of zo leek het.
Niet gelaptquote:
Is ie in de war? Podium zat er op geen enkel moment in voor hem.quote:
Net zoals Perez zeker?quote:
Miraculeus!quote:
Misschien werd dat hem gezegd om hem even op te peppen voor de laatste vier races. Want dit is wel ERG chanant.quote:Op zondag 1 november 2020 21:02 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Is ie in de war? Podium zat er op geen enkel moment in voor hem.
Quali ging goed? Dat er dus een Alpha Tauri voor je staat en een shitbox van je Ferrari vind jij een goede quali?quote:
Minder dan 0,5s van Verstappen is voor zijn doen goed.quote:Op zondag 1 november 2020 21:08 schreef needakill het volgende:
[..]
Quali ging goed? Dat er dus een Alpha Tauri voor je staat en een shitbox van je Ferrari vind jij een goede quali?
Get out Alex
Dat lijkt me niet de belangrijkste reden om zo lang mogelijk buiten te blijvenquote:Op zondag 1 november 2020 20:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe langer je doorrijdt hoe meer kans ook op een safety car waaronder je kan pitten. Dus het was inderdaad te vroeg.
Als je ergens “voor zijn doen” bij moet zetten, is het in ieder geval niet genoeg..quote:Op zondag 1 november 2020 21:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Minder dan 0,5s van Verstappen is voor zijn doen goed.
True. Maar ik kan me voorstellen dat hij dat vindt.quote:Op zondag 1 november 2020 21:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als je ergens “voor zijn doen” bij moet zetten, is het in ieder geval niet genoeg..
Verstappen verloor terrein op Bottas en Hamilton zat binnen een seconde. Wachten op de undercut van Hamilton zou P3 betekenen. Nu was het initiatief bij RBR, kon Hamilton niet reageren en was er een kans om Bottas te verschalken.quote:Op zondag 1 november 2020 20:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe langer je doorrijdt hoe meer kans ook op een safety car waaronder je kan pitten. Dus het was inderdaad te vroeg.
Mwah, ik had de overcut op Bottas verwachtquote:Op zondag 1 november 2020 21:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Verstappen verloor terrein op Bottas en Hamilton zat binnen een seconde. Wachten op de undercut van Hamilton zou P3 betekenen. Nu was het initiatief bij RBR, kon Hamilton niet reageren en was er een kans om Bottas te verschalken.
Vooral de vraag of Max harder kon dan hij nu ging achter Bottas, anders heeft een overcut ook niet zoveel zin.. weet ook niet of de stop tactisch was of dat z’n banden op waren, dat maakt ook wel verschil.quote:Op zondag 1 november 2020 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mwah, ik had de overcut op Bottas verwacht
Verstappen was vandaag gewoon weer prima. Jammer dat het materiaal hem weer eens in de steek liet.quote:Op zondag 1 november 2020 21:40 schreef BroesWillems het volgende:
2e was hoogst haalbare voor Verstappen vandaag. Daar waren ze goed naar op weg.
Strategisch kun je tegen 2 tegenstanders weinig, als je zelf geen wingman hebt.
Stroll dacht dat hij gewoon volle bak door mocht?quote:Op zondag 1 november 2020 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
https://streamable.com/xu4thx
Vettel die zich achter de SC mag unlappen en schrikt van de marshalls op de baan. En dan wordt er door veel fans geklaagd dat de SC te lang duurt (moi incluis). Dit ziet er link uit
Edit:
Stroll
https://streamable.com/79lvo4
Dit probleem moet snel opgepakt worden. Dit is levensgevaarlijk ...quote:Op zondag 1 november 2020 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
https://streamable.com/xu4thx
Vettel die zich achter de SC mag unlappen en schrikt van de marshalls op de baan. En dan wordt er door veel fans geklaagd dat de SC te lang duurt (moi incluis). Dit ziet er link uit
Edit:
Stroll
https://streamable.com/79lvo4
Die is flink aan het gassen, mag dat wel?quote:Op zondag 1 november 2020 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
https://streamable.com/xu4thx
Vettel die zich achter de SC mag unlappen en schrikt van de marshalls op de baan. En dan wordt er door veel fans geklaagd dat de SC te lang duurt (moi incluis). Dit ziet er link uit
Edit:
Stroll
https://streamable.com/79lvo4
Wat een kamikaze pilot is het tochquote:Op zondag 1 november 2020 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
https://streamable.com/xu4thx
Vettel die zich achter de SC mag unlappen en schrikt van de marshalls op de baan. En dan wordt er door veel fans geklaagd dat de SC te lang duurt (moi incluis). Dit ziet er link uit
Edit:
Stroll
https://streamable.com/79lvo4
Die marshalls worden natuurlijk door Mercedes betaald om daar te staan.quote:Op zondag 1 november 2020 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
https://streamable.com/xu4thx
Vettel die zich achter de SC mag unlappen en schrikt van de marshalls op de baan. En dan wordt er door veel fans geklaagd dat de SC te lang duurt (moi incluis). Dit ziet er link uit
Edit:
Stroll
https://streamable.com/79lvo4
Idd, heel persoonlijk waar de hele wereld kan zien hoe begaan je bent.quote:Op maandag 2 november 2020 09:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mooi dat Hamilton een peptalk geeft op het social media account van George Russell
Tja... je weet het niet. Misschien is die Renault wel een stuk beter met banden warm houden, en was hij net als Albon zwaar in de problemen geraakt op koude banden.quote:Op maandag 2 november 2020 10:07 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Meneer Perez is zelf ook niet zo onder de indruk van de gekozen strategie:
https://www.gpupdate.net/(...)a-podium-weggegeven/
Een ervaren rijder die weet dat het SC (en dus geel) is. Diverse malen reeds onder deze condities langs de plek waar ze bezig zijn met opruimen is gereden..... Vol gas de bocht uit komt en dan schrikt van marshalls op de baan _!quote:Op zondag 1 november 2020 22:17 schreef opgebaarde het volgende:
https://streamable.com/xu4thx
Vettel die zich achter de SC mag unlappen en schrikt van de marshalls op de baan. En dan wordt er door veel fans geklaagd dat de SC te lang duurt (moi incluis). Dit ziet er link uit
De banden van Ricciardo en Leclerc waren misschien wel 30 ronden ouder. Hij had van niemand wat te duchten. "Box box box" Wat een blunder. Ik dacht in eerste instantie dat hij op soft stond. Hoe kun je anders zo'n call maken? Maar dat bleek dus niet zo te zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 10:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tja... je weet het niet. Misschien is die Renault wel een stuk beter met banden warm houden, en was hij net als Albon zwaar in de problemen geraakt op koude banden.
Je hoeft niet te gokken en dingen te proberen als je P3 met beide handen vast hebt.quote:Op maandag 2 november 2020 10:14 schreef Rossdale het volgende:
Voor Kvyat werkte de strategie wel, je neemt een gok en je probeert tenminste wat. Jammer voor Perez dat het verkeerd uitpakte, maargoed dat kan gebeuren.
Dat unlappen gebeurt dan ook meestal nadat alles al weg is. Niet als de marshalls nog bezig zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een ervaren rijder die weet dat het VSC (en dus geel) is. Diverse malen reeds onder deze condities langs de plek waar ze bezig zijn met opruimen is gereden..... Vol gas de bocht uit komt en dan schrikt van marshalls op de baan _!
Sorry, ongeschikt.
En Stroll... hij lift ook gewoon totaal niet als er voor hem iemand over de hele baan aan het slingeren is. Wat denkt ie dan zelf, dat ze oplossen in lucht als hij eraan komt?
Ja, dat is ook weer zo ja. En ze wachten idd ook niet op de achterblijvers voor ze weer herstarten herinner ik me nu; oftewel hoe meer ze treuzelen hoe meer afstand ze tot de voorliggers hebben (maargoed dat was 1 rondje dus ja).quote:Op maandag 2 november 2020 10:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat unlappen gebeurt dan ook meestal nadat alles al weg is. Niet als de marshalls nog bezig zijn.
Wat jij zegt mbt tot Vettel slaat nergens op.quote:Op maandag 2 november 2020 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een ervaren rijder die weet dat het VSC (en dus geel) is. Diverse malen reeds onder deze condities langs de plek waar ze bezig zijn met opruimen is gereden..... Vol gas de bocht uit komt en dan schrikt van marshalls op de baan _!
Sorry, ongeschikt.
En Stroll... hij lift ook gewoon totaal niet als er voor hem iemand over de hele baan aan het slingeren is. Wat denkt ie dan zelf, dat ze oplossen in lucht als hij eraan komt?
Zie mijn reactie boven die van jouquote:Op maandag 2 november 2020 11:29 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat jij zegt mbt tot Vettel slaat nergens op.
het was geen VSC situatie maar een SC situatiequote:Op maandag 2 november 2020 10:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een ervaren rijder die weet dat het VSC (en dus geel) is. Diverse malen reeds onder deze condities langs de plek waar ze bezig zijn met opruimen is gereden..... Vol gas de bocht uit komt en dan schrikt van marshalls op de baan _!
Sorry, ongeschikt.
En Stroll... hij lift ook gewoon totaal niet als er voor hem iemand over de hele baan aan het slingeren is. Wat denkt ie dan zelf, dat ze oplossen in lucht als hij eraan komt?
vroeger was het niet.quote:Op maandag 2 november 2020 10:33 schreef tja77 het volgende:
Sowieso dat unlappen...waar is dat goed voor?
Als je die coureurs persé weg wilt hebben, dan doe dat een halve ronde voordat de race weer losgaat.
Dan is de hele baan vrij
op zich bevordert het wel het racen, als er achterblijvers tussen auto's zitten die met elkaar nog om een topposities strijden is dat niet bevorderlijkquote:
Precies bij de marshall postquote:Op maandag 2 november 2020 14:02 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
https://www.formula1.com/(...)sewKIdzXPz0rxCG.html
Zonder SC moeten ze er ook voorbij, dus het is imho gewoon om het spektakel te verhogen. Daarvoor is een SC niet.quote:Op maandag 2 november 2020 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
op zich bevordert het wel het racen, als er achterblijvers tussen auto's zitten die met elkaar nog om een topposities strijden is dat niet bevorderlijk
maar bij een SC heb je een herstart en dus meer kans op positiewisselingen, als er dan langzamere auto's tussen zitten wordt dat een stuk moeilijkerquote:Op maandag 2 november 2020 16:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zonder SC moeten ze er ook voorbij, dus het is imho gewoon om het spektakel te verhogen. Daarvoor is een SC niet.
Dus eigenlijk is dat wat eerlijker.quote:Op maandag 2 november 2020 16:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar bij een SC heb je een herstart en dus meer kans op positiewisselingen, als er dan langzamere auto's tussen zitten wordt dat een stuk moeilijker
En terecht, want zonder SC zouden ze er ook niet zo vlak achter zitten. Ze hebben al genoeg voordeel van de SC dat het gat gedicht is. Meer voordeel is imho niet nodig.quote:Op maandag 2 november 2020 16:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar bij een SC heb je een herstart en dus meer kans op positiewisselingen, als er dan langzamere auto's tussen zitten wordt dat een stuk moeilijker
is maar net hoe je het bekijkt, in normale omstandigheden krijgen die blauwe vlaggen maar dat is bij een herstart moeilijk of zelfs onmogelijk, tenminste om dat meteen te doen en lijkt me ook gevaarlijk.quote:
In normale omstandigheden zitten ze er dan ook niet zo dicht achter.quote:Op maandag 2 november 2020 16:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
is maar net hoe je het bekijkt, in normale omstandigheden krijgen die blauwe vlaggen maar dat is bij een herstart moeilijk of zelfs onmogelijk, tenminste om dat meteen te doen en lijkt me ook gevaarlijk.
Wat Starflyer zegt: Iemand die 20 seconden achter je zit, zit ineens 0,2 seconden achter je.quote:Op maandag 2 november 2020 16:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
is maar net hoe je het bekijkt, in normale omstandigheden krijgen die blauwe vlaggen maar dat is bij een herstart moeilijk of zelfs onmogelijk, tenminste om dat meteen te doen en lijkt me ook gevaarlijk.
niet zo mee eens, het blijft altijd vervelend als een SC de race beïnvloedt maar dit vind ik eerlijker (of minder oneerlijk) dan achterblijvers er tussen latenquote:Op maandag 2 november 2020 16:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En terecht, want zonder SC zouden ze er ook niet zo vlak achter zitten. Ze hebben al genoeg voordeel van de SC dat het gat gedicht is. Meer voordeel is imho niet nodig.
Nu is de beïnvloeding door de SC groter dan wanneer de achterblijvers er tussen blijven zitten.quote:Op maandag 2 november 2020 16:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet zo mee eens, het blijft altijd vervelend als een SC de race beïnvloedt maar dit vind ik eerlijker (of minder oneerlijk) dan achterblijvers er tussen laten
agree to disagreequote:Op maandag 2 november 2020 16:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nu is de beïnvloeding door de SC groter dan wanneer de achterblijvers er tussen blijven zitten.
het is kiezen tussen 2 kwaden en dan vind de huidige optie eerlijker en veiliger, vsc is wat dat betreft wel een betere oplossing indien mogelijk maar daar had Hamilton gisteren ook weer voordeel vanquote:Op maandag 2 november 2020 16:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat Starflyer zegt: Iemand die 20 seconden achter je zit, zit ineens 0,2 seconden achter je.
Als je net met pijn en moeite een achterblijver in hebt gehaald, zit jouw directe concurrent daar niet achter, maar weer 0,2 sec achter jou. Allemaal gratis.
Waarom kunnen de gelapte drivers niet verder afzakken? Ze zijn toch al gelapt, zou veel sneller zijn dan ze te unlappen...quote:Op maandag 2 november 2020 16:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nu is de beïnvloeding door de SC groter dan wanneer de achterblijvers er tussen blijven zitten.
Die van gister was natuurlijk ultiem perfect getimed voor Lewis. En ook omdat de VSC niet meteen kwam maar precies op het juiste moment voor Lewis en precies ook weer eindigde op het juiste moment (beetje complot theorie zonder goede onderbouwing natuurlijk) . Het zou al schelen als ze dan minimaal 1 ronde VSC doen zodat alle coureurs de kans krijgen om een "cheap" pitstop te doen. Al heb je daar natuurlijk ook weer het verschil als sommige coureurs al net een pitstop gedaan hebben voor de VSC.quote:Op maandag 2 november 2020 16:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is kiezen tussen 2 kwaden en dan vind de huidige optie eerlijker en veiliger, vsc is wat dat betreft wel een betere oplossing indien mogelijk maar daar had Hamilton gisteren ook weer voordeel van
Gelapte drivers uit de race, die rijdende chicanes zijn alleen maar irritant.quote:Op maandag 2 november 2020 16:46 schreef Libris het volgende:
[..]
Waarom kunnen de gelapte drivers niet verder afzakken? Ze zijn toch al gelapt, zou veel sneller zijn dan ze te unlappen...
Ja haha, VSC is voor iedereen eerlijk als je hem ook langer dan 20 sec gebruikt en niet alleen om 1 persoon te bevoordelen.quote:Op maandag 2 november 2020 16:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is kiezen tussen 2 kwaden en dan vind de huidige optie eerlijker en veiliger, vsc is wat dat betreft wel een betere oplossing indien mogelijk maar daar had Hamilton gisteren ook weer voordeel van
Maar dat zijn dingen die je niet kunt beïnvloeden en zou voor een gewone SC ook hetzelfde zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 17:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Al heb je daar natuurlijk ook weer het verschil als sommige coureurs al net een pitstop gedaan hebben voor de VSC.
Dat zou wel grappig zijn an sich. Gelapt? U bent af, tot ziens!quote:Op maandag 2 november 2020 17:05 schreef opreis het volgende:
[..]
Gelapte drivers uit de race, die rijdende chicanes zijn alleen maar irritant.
Rip Albon.quote:Op maandag 2 november 2020 17:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat zou wel grappig zijn an sich. Gelapt? U bent af, tot ziens!
Dat maakt voor de onnodige beïnvloeding niet uit, inderdaad.quote:Op maandag 2 november 2020 16:46 schreef Libris het volgende:
[..]
Waarom kunnen de gelapte drivers niet verder afzakken? Ze zijn toch al gelapt, zou veel sneller zijn dan ze te unlappen...
quote:Op maandag 2 november 2020 18:32 schreef beantherio het volgende:
Ik zou zeggen: laat de achterblijvers juist lekker verdedigen t.o.v. de coureurs die hen proberen te lappen. Mag de koploper tenminste echt werken om zijn voorsprong te behouden.
Behalve als er 4 man binnen 5 seconden zitten en de voorste als enige nog niet gelapt is.quote:Op maandag 2 november 2020 18:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat maakt voor de onnodige beïnvloeding niet uit, inderdaad.
En als een Albon zich dan 9 rondes laat afzakken om elke keer Hamilton zoveel mogelijk op te houden ten faveure van iemand anders. Is dat een goed idee?quote:Op maandag 2 november 2020 18:32 schreef beantherio het volgende:
Ik zou zeggen: laat de achterblijvers juist lekker verdedigen t.o.v. de coureurs die hen proberen te lappen. Mag de koploper tenminste echt werken om zijn voorsprong te behouden.
Dat is niet anders dan met elke andere poging om iemand te laten inhalen lijkt me. Je moet je nog steeds aan allerlei regels houden m.b.t. verdedigende manoeuvres. En om iemand te laten terugzakken om een ander af te stoppen lijkt me nogal een heavy keuze voor een team die ook om het constructeurskampioenschap strijd. Dat je dat dan vervolgens zelfs 9x doet lijkt me niet erg waarschijnlijk.quote:Op maandag 2 november 2020 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als een Albon zich dan 9 rondes laat afzakken om elke keer Hamilton zoveel mogelijk op te houden ten faveure van iemand anders. Is dat een goed idee?
Als je iemand hebt die niks te verliezen heeft (zoals Albon) dan kun je de leider in de wedstrijd (Ham bijvoorbeeld) er gewoon aftikken en die 5 seconden "straf" voor lief nemenquote:Op maandag 2 november 2020 19:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is niet anders dan met elke andere poging om iemand te laten inhalen lijkt me. Je moet je nog steeds aan allerlei regels houden m.b.t. verdedigende manoeuvres. En om iemand te laten terugzakken om een ander af te stoppen lijkt me nogal een heavy keuze voor een team die ook om het constructeurskampioenschap strijd. Dat je dat dan vervolgens zelfs 9x doet lijkt me niet erg waarschijnlijk.
Dr Marko ipv Dr Ullrich.quote:Op maandag 2 november 2020 21:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je iemand hebt die niks te verliezen heeft (zoals Albon) dan kun je de leider in de wedstrijd (Ham bijvoorbeeld) er gewoon aftikken en die 5 seconden "straf" voor lief nemen
Misschien krijgt ie dan ook plotseling zijn eigen fantopic alhier.
Max ipv Ham (P1)quote:Op maandag 2 november 2020 23:25 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Dr Marko ipv Dr Ullrich.
Schneider=Albon
Je bent niet de enigequote:Op maandag 2 november 2020 18:32 schreef beantherio het volgende:
Ik zou zeggen: laat de achterblijvers juist lekker verdedigen t.o.v. de coureurs die hen proberen te lappen. Mag de koploper tenminste echt werken om zijn voorsprong te behouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |