Nog niet gezien, maar twee van de allerbesten daar zijn geen Australiėrsquote:Op zondag 1 november 2020 15:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doen ze dat ook bij de supercars dan?
Renault is het enige alternatief.........quote:Op zondag 1 november 2020 15:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze dat laatste nooit hard uitgesproken. Marko heeft wel laten doorschemeren dat het een optie is, maar ik geloof niet dat het de meest waarschijnlijke optie is.
Maar hoe kwam je er achter dan?quote:Op zondag 1 november 2020 15:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog niet gezien, maar twee van de allerbesten daar zijn geen Australiėrs
De FIA moet gewoon de macht een keer grijpen en zeggen hoe ze het gaan doen. Bijvoorbeeld dat de motoren meer gelijk aan elkaar moeten worden.quote:Op zondag 1 november 2020 15:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Red Buill kon dat met de honda ook maar vanaf 2022 doet Honda nie tmeer mee.
Red Bull kan dan nog wel met de motor van 2021 gaan rijden maar die is dan minder competatief want de rest zit natuurlijk niet stil.
Tenzijn Red Bull bij de FIA kan afdwingen dat niemand iets aan de motor mag doen maar dan verandert er niets en blijft Mercedes alsnog de snelste.
Prepareren wel, ontwikkelen niet, dus heb je een engine freeze nodig, die er niet komt.quote:Op zondag 1 november 2020 15:03 schreef TjjWester het volgende: [..] Honda is niet bereid fabriek en personeel te verkopen. Aan alleen techniek heb je niks.
Ik zag het in een andere sport en googlede evenquote:Op zondag 1 november 2020 15:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar hoe kwam je er achter dan?
De rest is gewoon niet bij machte om zo goed als Mercedes te ontwikkelen. Kan Mercedes weinig aan doen en de FIA ook niet.quote:Op zondag 1 november 2020 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De FIA moet gewoon de macht een keer grijpen en zeggen hoe ze het gaan doen. Bijvoorbeeld dat de motoren meer gelijk aan elkaar moeten worden.
Nu laat de FIA de macht te veel aan de teams over en dan hou je de huidige situatie dat Mercedes ver voor de rest staat en de rest houdt de status quo in stand
De huidige regels zorgen ervoor dat het allerbeste team wint en dat teams tot het uiterste worden uitgedaagd. Allemaal met dezelfde motor rijden op een grote rotonde en alleen inhalen als de ander een fout maakt is geen optie.quote:Op zondag 1 november 2020 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De FIA moet gewoon de macht een keer grijpen en zeggen hoe ze het gaan doen. Bijvoorbeeld dat de motoren meer gelijk aan elkaar moeten worden.
Nu laat de FIA de macht te veel aan de teams over en dan hou je de huidige situatie dat Mercedes ver voor de rest staat en de rest houdt de status quo in stand
Ah, okquote:Op zondag 1 november 2020 15:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zag het in een andere sport en googlede even
Misschien dat ze bij Mercedes hun kwaliteitscontrole en hun proces wat beter op orde hebben dan bij RBR. Ik weet niet wat het is.quote:
Dat die Lewis marketingpraatjes van Mercedes lachwekkend beginnen te worden.quote:
Te lang doorgaan met kleine onderdelen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien dat ze bij Mercedes hun kwaliteitscontrole en hun proces wat beter op orde hebben dan bij RBR. Ik weet niet wat het is.
Marketingpraatjequote:Op zondag 1 november 2020 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat die Lewis marketingpraatjes van Mercedes lachwekkend beginnen te worden.
Eensquote:Op zondag 1 november 2020 15:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De huidige regels zorgen ervoor dat het allerbeste team wint en dat teams tot het uiterste worden uitgedaagd. Allemaal met dezelfde motor rijden op een grote rotonde en alleen inhalen als de ander een fout maakt is geen optie.
FIA had destijds die motor gewoon niet goed moeten keuren.quote:Op zondag 1 november 2020 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De FIA moet gewoon de macht een keer grijpen en zeggen hoe ze het gaan doen. Bijvoorbeeld dat de motoren meer gelijk aan elkaar moeten worden.
Nu laat de FIA de macht te veel aan de teams over en dan hou je de huidige situatie dat Mercedes ver voor de rest staat en de rest houdt de status quo in stand
in de huidige situatie is het een one horse race. Dat mag niet de bedoeling van het racen zijn, ook al is het de Formule 1.quote:Op zondag 1 november 2020 15:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De huidige regels zorgen ervoor dat het allerbeste team wint en dat teams tot het uiterste worden uitgedaagd. Allemaal met dezelfde motor rijden op een grote rotonde en alleen inhalen als de ander een fout maakt is geen optie.
De fia kan moeilijk iets afkeuren wat niet voorzien en verboden is.quote:Op zondag 1 november 2020 15:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
FIA had destijds die motor gewoon niet goed moeten keuren.
Mercedes heeft een ander turbosysteem dan de rest , FIA had daar niks over opschreven in de regels en dus moesten ze het wel toestaan maar het heeft een veel te groot vvoordeel.
Mercedes heeft een veel kleinere turbolag dus kunnen ze vanaf de start meteen goed wegkomen en ook in de bochten heeft het een groot voordeel.
En daar komt dit jar dan ook nog DAS bij, ook daar had de FIA geen regels over en dus mag het.. voor volgend jaar is dat wel verboden.
Nah, ze hebben gewoon de regels doorgespit op punten waar ze legaal van regels kunnen afwijken.quote:Op zondag 1 november 2020 15:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De rest is gewoon niet bij machte om zo goed als Mercedes te ontwikkelen. Kan Mercedes weinig aan doen en de FIA ook niet.
Daarvoor moet je de pionier niet straffen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in de huidige situatie is het een one horse race. Dat mag niet de bedoeling van het racen zijn, ook al is het de Formule 1.
Hoe is een klapband Max zijn schuld? Max zat, in tegenstelling tot Bottas, niet vaak naast de baan, ook geen flatspots oid. Het enige wat een mogelijkheid is is dat Bottas zijn tactiek goed uitgepakt heeft.quote:Op zondag 1 november 2020 15:14 schreef evil92 het volgende:
[..]
Ja rustig maar, het ligt niet alleen aan jouw held Maxje.
Wie zullen we nu weer eens de schuld in de schoenen schuiven?
PIRELLI!!
Het weerhoudt de andere fabrikanten er niet van om hetzelfde te doen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
FIA had destijds die motor gewoon niet goed moeten keuren.
Mercedes heeft een ander turbosysteem dan de rest , FIA had daar niks over opschreven in de regels en dus moesten ze het wel toestaan maar het heeft een veel te groot vvoordeel.
Mercedes heeft een veel kleinere turbolag dus kunnen ze vanaf de start meteen goed wegkomen en ook in de bochten heeft het een groot voordeel.
En daar komt dit jar dan ook nog DAS bij, ook daar had de FIA geen regels over en dus mag het.. voor volgend jaar is dat wel verboden.
Ik zou het geen straffen willen noemen. Afremmen in de ontwikkelingquote:Op zondag 1 november 2020 15:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Daarvoor moet je de pionier niet straffen.
Het probleem is dat als max iets voelt dan zeggen de wijsneuzen achter de schermpjes niks aan de hand joh push push push en als max niks voelt dan zitten de schermpjes niet op te letten.quote:Op zondag 1 november 2020 15:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe is een klapband Max zijn schuld? Max zat, in tegenstelling tot Bottas, niet vaak naast de baan, ook geen flatspots oid. Het enige wat een mogelijkheid is is dat Bottas zijn tactiek goed uitgepakt heeft.
Ze kunnen opzich zeggen dat alles dat niet in de regels staat verboden is.quote:Op zondag 1 november 2020 15:15 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De fia kan moeilijk iets afkeuren wat niet voorzien en verboden is.
Dat komt met de regels van volgend jaar.quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het geen straffen willen noemen. Afremmen in de ontwikkeling
Wat een onzin. Dan is bij alle teams wel wat illegaals want niet alles is beschreven.quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze kunnen opzich zeggen dat alles dat niet in de regels staat verboden is.
Ja, dus?quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het probleem is dat als max iets voelt dan zeggen de wijsneuzen achter de schermpjes niks aan de hand joh push push push en als max niks voelt dan zitten de schermpjes niet op te letten.
Voor het racen moet je wat inderdaad. Maar ik zie F1 ook nog steeds als plek waar heel veel nieuwe ontwikkelingen ontdekt worden (die later bijv. in personenauto's terecht komen).quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het geen straffen willen noemen. Afremmen in de ontwikkeling
Daarmee ga je de formule 1 afzwakken, het overgrote deel van de innovaties komt bij de drie grote teams vandaan(als je kijkt over een lange periode). Afremmen betekend dat mercedes nul intressen zal hebben in verder innoveren.quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het geen straffen willen noemen. Afremmen in de ontwikkeling
Ja ik zie oma al in haar Kia met das rijdenquote:Op zondag 1 november 2020 15:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Voor het racen moet je wat inderdaad. Maar ik zie F1 ook nog steeds als plek waar heel veel nieuwe ontwikkelingen ontdekt worden (die later bijv. in personenauto's terecht komen).
Dat mogen ze niet ivm kostenbesparing en het Token systeem.quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het weerhoudt de andere fabrikanten er niet van om hetzelfde te doen.
Maar dat doen ze dus niet.
Dat is niet hoe reglementen werken en zou elke vorm van innovatie teniet doen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze kunnen opzich zeggen dat alles dat niet in de regels staat verboden is.
Ze gingen er iets te makkelijk van uit dat Bottas wilde winnen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:17 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik heb een beetje uitgesteld gekeken, maar wat een sneue kuttactiek van Red Bull zeg. Kneuzenkermis daar. Op het moment dat ze Max belachelijk vroeg naar binnen haalden terwijl hij op mediums reed zei ik gelijk al deze race is verloren. Waarom in godsnaam waarom. Je vecht tegen 2 Mercedessen (Ik mag toch hopen dat kneusje Albon na vandaag exit is). Je hebt ze gesplit. Laat het initiatief dan aan hun. Laat hun maar bedenken wat ze nu gaan doen. Nu speelde je ze volledig in de kaart door als eerste te gaan. Verstappen vast achter Bottas en Hamilton die de overwinning weer in de schoot geworpen kreeg. En als je niet zo debiel vroeg voor de bandenwissel was gegaan dan had je wellicht ook geen klapband gekregen.
Extra downforcequote:Op zondag 1 november 2020 15:24 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Dit zat dus de hele race onder de auto van Bottas.
[ afbeelding ]
Warme bandjes als je bij de rotonde aankomt.quote:Op zondag 1 november 2020 15:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja ik zie oma al in haar Kia met das rijden
Bottas was niet vooruit te branden.quote:Op zondag 1 november 2020 15:25 schreef MakkieR het volgende:
Jammer dat ze het bij Ziggo het er niet over hebben, maar was de pitstop van Verstappen en Bottas niet cruciaal voor Hamilton zijn overwinning?
Hamilton reed immers harder met de gele banden
hij kon het veel langer uithouden met geel
een gelukje was de SC, maar zonder was hij ook sneller geweest dan die twee.
Verstappen en Bottas moesten veel langer uithouden met de witte band en daardoor misschien een klapband? Ik zeg maar wat...
Dit verklaart meteen dat je er gewoon niets van weet. Er is geen kostenbesparing en tokensysteem voor de ontwikkeling van de motor (waar we het over hadden) en het tokensysteem voor het chassis is er pas dit jaar gekomen vanwege Covid-19.quote:Op zondag 1 november 2020 15:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet ivm kostenbesparing en het Token systeem.
Als ze de motor willen aanpassen mogen ze niks meer aan het chassis doen, daar gaat McLaren volgend jaar ook een probleem mee krijgen wanneer ze overstappen naar de Mercedesmotor.
Kunnen ze geloof ik wel omzeilen door een motor van dit jaar te nemen.
Zo wil RacingPoint/Aston Martin volgend jaar ook weer zaken van Mercedes gaan kopieren, nemen gewoon onderdelen van het jaar ervoor.
Voor die teams maakt dat minder uit dan voor de teams die om de podiums strijden.
Grenzen van de regels zitten nog binnen de regels.quote:Op zondag 1 november 2020 15:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dan is bij alle teams wel wat illegaals want niet alles is beschreven.
Het is juist de kunst om de grenzen van de regels op te zoeken om een zo snel mogelijke auto/motor te ontwikkelen.
Inderdaad, ik zat hier ook met verbazing naar te kijken, Bottas moest zijn banden opbranden, die actie begreep ik, maar dat Verstappen juist zijn banden ging sparen, waarom ga je dan een pitstop maken. Volkomen onbegrijpelijk. Volgens mij heeft Verstappen niet eens zijn banden opgemaakt, je hoorde hier niks over op de radio.quote:Op zondag 1 november 2020 15:17 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik heb een beetje uitgesteld gekeken, maar wat een sneue kuttactiek van Red Bull zeg. Kneuzenkermis daar. Op het moment dat ze Max belachelijk vroeg naar binnen haalden terwijl hij op mediums reed zei ik gelijk al deze race is verloren. Waarom in godsnaam waarom. Je vecht tegen 2 Mercedessen (Ik mag toch hopen dat kneusje Albon na vandaag exit is). Je hebt ze gesplit. Laat het initiatief dan aan hun. Laat hun maar bedenken wat ze nu gaan doen. Nu speelde je ze volledig in de kaart door als eerste te gaan. Verstappen vast achter Bottas en Hamilton die de overwinning weer in de schoot geworpen kreeg. En als je niet zo debiel vroeg voor de bandenwissel was gegaan dan had je wellicht ook geen klapband gekregen.
Die is nooit vooruit te branden. Die is er alleen maar om Hamilton aan de overwinning te helpen. Een soort robot.quote:Op zondag 1 november 2020 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bottas was niet vooruit te branden.
6 jaar Mercedes overwinning genot dan nog 🤐quote:Op zondag 1 november 2020 15:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Grenzen van de regels zitten nog binnen de regels.
En opzich hoeft het ook geen probleem te zijn als de anderen het jaar daarna door mogen ontwiikkelen maar dat mag dus niet.
Afgezien wat tweaks mag er niks aan de motor veranderd worden, 12 jaar lang!
Pas in 2026 komt er een nieuwe motor met nieuwe regels en pas dan hebben de anderen weer een kans om een betere motor dan de huidige mercedes motor te maken.
Overigens zou die nieuwe motor eigenlijk dit jaar gekomen zijn maar de FIA heeft dat constant uitgesteld.
Bottas doet precies, wat hij moet doen en dat is Hamilton dienen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bottas was niet vooruit te branden.
Je praat onzin.quote:Op zondag 1 november 2020 15:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Grenzen van de regels zitten nog binnen de regels.
En opzich hoeft het ook geen probleem te zijn als de anderen het jaar daarna door mogen ontwiikkelen maar dat mag dus niet.
Afgezien wat tweaks mag er niks aan de motor veranderd worden, 12 jaar lang!
Pas in 2026 komt er een nieuwe motor met nieuwe regels en pas dan hebben de anderen weer een kans om een betere motor dan de huidige mercedes motor te maken.
Overigens zou die nieuwe motor eigenlijk dit jaar gekomen zijn maar de FIA heeft dat constant uitgesteld.
quote:Op zondag 1 november 2020 15:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je ziet het, 1 Ferrari onderdeel op zo'n Mercedes en hij wordt direct langzamer.
Dat tokensysteem is er al jaren, hoor je alleen tegenwoordig wat minder over.quote:Op zondag 1 november 2020 15:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit verklaart meteen dat je er gewoon niets van weet. Er is geen kostenbesparing en tokensysteem voor de ontwikkeling van de motor (waar we het over hadden) en het tokensysteem voor het chassis is er pas dit jaar gekomen vanwege Covid-19.
Zowel Ferrari als Honda hebben gezegd volgend jaar met een compleet nieuwe motor te komen. Dat kan niet met kostenbesparing (een freeze die er niet komt) en een tokensysteem.
Volgend jaar nog even uitzingen en dan kijken wat er gaat gebeuren.quote:Op zondag 1 november 2020 15:35 schreef MakkieR het volgende:
Wel heel vervelend voor Verstappen dat hij precies in een periode zit waar Mercedes zo verschrikkelijk dominant is. Ik zie Verstappen echt geen wereldkampioen worden. Want ook met een vervanger voor Hamilton heeft Verstappen geen schijn van kans als hij niet bij Mercedes mag rijden.
Je praat poep!quote:Op zondag 1 november 2020 15:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat tokensysteem is er al jaren, hoor je alleen tegenwoordig wat minder over.
Ferrari heeft gezegd dat ze zich focussen op 2022 en Honda stopt dan, komen wel nog met een upgraden maar dat is geen nieuwe motor.
Zou ook raar zijn, nieuwe motor maken en vervolgens stoppen, dan verdien je je investering niet terug.
Is lastig om zo snel te moeten beslissen, ze weten op dat moment niet of de concurrentie naar binnen gaat. Blijft een strategisch gokje. Afhankelijk van het circuit kan zoiets ook juist goed uitpakken.quote:Op zondag 1 november 2020 15:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Reed Perez nou op soft of hard toen hij pitte tijdens de safetycar? Als hij toen op hard stond dan hebben ze bij Racing Point behoorlijk geblunderd door hem binnen te halen.
Hard. En als hij niet naar binnen was gekomen was hij wel door Ricciardo en Kvyat gepasseerd. Zijn banden waren al wat ouder. Kijk maar naar Albon.quote:Op zondag 1 november 2020 15:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Reed Perez nou op soft of hard toen hij pitte tijdens de safetycar? Als hij toen op hard stond dan hebben ze bij Racing Point behoorlijk geblunderd door hem binnen te halen.
Waarbij de keuzes van RP dit jaar in dit soort situaties wel structureel fout uitpakken, lijkt het..quote:Op zondag 1 november 2020 15:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is lastig om zo snel te moeten beslissen, ze weten op dat moment niet of de concurrentie naar binnen gaat. Blijft een strategisch gokje. Afhankelijk van het circuit kan zoiets ook juist goed uitpakken.
Daarnaast hebben ze de plof van Max z'n harde band gezien, kan ook een overweging zijn.
Mercedes marketing draait om het nogal potsierlijke idee dat Hamllton een groot kampioen zou zijn, niet om de overduidelijke overklasse van de auto.quote:
Nee, Mercedes had ook 7 constructeurstitels behaald met Rosberg en Bottas, en ook nog wel mindere coureurs.quote:Waar heb je het over, dat is gewoon een feit
10 jaar is zo voorbij, geloof me deze ouwe lul kan het wetenquote:Op zondag 1 november 2020 15:39 schreef franske19 het volgende:
[..]
Volgend jaar nog even uitzingen en dan kijken wat er gaat gebeuren.
Verstappen is net 23. Tijd genoeg.
Lewis pakte z’n 2e titel ook pas op z’n 29equote:Op zondag 1 november 2020 15:51 schreef MakkieR het volgende:
[..]
10 jaar is zo voorbij, geloof me deze ouwe lul kan het weten
Nee man, Perez zijn banden waren veel nieuwer dan die van Ricciardo, Leclerc en Albon. Stond hij echt op hard? Wat een gigantische blunder van Racing Point. Podium weggegooid. Het was de hele race al duidelijk dat je niet of nauwelijks in kon halen, en dan besluit je acht ronden voor het einde om drie posities weg te geven. Grootste tactische blunder van het jaar.quote:Op zondag 1 november 2020 15:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hard. En als hij niet naar binnen was gekomen was hij wel door Ricciardo en Kvyat gepasseerd. Zijn banden waren al wat ouder. Kijk maar naar Albon.
Ik heb hier soms wel gemengde gevoelens bij:quote:Op zondag 1 november 2020 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mercedes marketing draait om het nogal potsierlijke idee dat Hamllton een groot kampioen zou zijn, niet om de overduidelijke overklasse van de auto.
[..]
Nee, Mercedes had ook 7 constructeurstitels behaald met Rosberg en Bottas, en ook nog wel mindere coureurs.
Bottas eindigde in 2018 en 2017 niet eens op P2 in het rijdersklassement. Die kennis en kunde van Hamilton hebben ze echt wel nodig gehad.quote:Op zondag 1 november 2020 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mercedes marketing draait om het nogal potsierlijke idee dat Hamllton een groot kampioen zou zijn, niet om de overduidelijke overklasse van de auto.
[..]
Nee, Mercedes had ook 7 constructeurstitels behaald met Rosberg en Bottas, en ook nog wel mindere coureurs.
Vertel dat even tegen de teams die er (bijna) net zoveel geld tegenaan gooien en een gat in de lucht springen voor een gat van 3 tiendenquote:Op zondag 1 november 2020 15:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb hier soms wel gemengde gevoelens bij:
Ja Mercedes heeft een veel betrouwbaardere auto dan de rest.
Ja ze zijn ook sneller het hele seizoen.
Maar de verschillen zijn zo verschrikkelijk klein per lap waar het soms maar gaat om 0.3 seconden en minder..
Hoe is het dan mogelijk om dat verschil niet te kunnen pakken en waarom laat RBR het hoofdje al zo snel hangen als de verschillen in deze sport zo klein zijn. Het gaat over het knipperen van je ogen, dat is 0.3 seconden.
Mol moet gewoon de sport verkopen aan de kijkers ook al weet hij dat de sport momenteel verschrikkelijk saai is. Formula 1 is dit jaar dood. RIP.quote:Op zondag 1 november 2020 15:58 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik heb me wel weer kapot geėrgerd aan Mol. Hamilton weer de hemel in prijzen terwijl hij de overwinning (door schade Bottas & een VSC die wonderbaarlijk genoeg weer precies juist viel voor hem) voor de zoveelste keer in de schoot geworpen kreeg. Ik werd er bijna onpasselijk van hoe diep Mol weer in de reet van Lewis zat, hij kwam er bijna bij z'n mond weer uit.
Wat rijdersinstructies helpen nietquote:Op zondag 1 november 2020 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bottas eindigde in 2018 en 2017 niet eens op P2 in het rijdersklassement. Die kennis en kunde van Hamilton hebben ze echt wel nodig gehad.
Rosberg was dan wel weer een klasse beter dan Bottas..quote:Op zondag 1 november 2020 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Bottas eindigde in 2018 en 2017 niet eens op P2 in het rijdersklassement. Die kennis en kunde van Hamilton hebben ze echt wel nodig gehad.
Ik weet het wel, maar ik blijf het een vreemd fenomeen vinden, dat 0.3 seconden zo'n groot verschil maakt. Zelfs de allerkleinste details die de coureurs rijden maakt het verschil. En dan toch zie je elke keer weer Mercedes boven RBR uitkomen, dat vind ik dan toch wel weer knap.quote:Op zondag 1 november 2020 16:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vertel dat even tegen de teams die er (bijna) net zoveel geld tegenaan gooien en een gat in de lucht springen voor een gat van 3 tienden
Hier ben ik het wel mee eens. Vanwaar toch het idee dat Hamilton zo'n groot coureur is? Hij heeft al meer dan 7jaar geen enkele weerstand. En als hij dat al krijgt van een gemiddelde coureur (Rosberg) dan verliest hij zelfs nog een seizoen.quote:Op zondag 1 november 2020 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mercedes marketing draait om het nogal potsierlijke idee dat Hamllton een groot kampioen zou zijn, niet om de overduidelijke overklasse van de auto.
[..]
Nee, Mercedes had ook 7 constructeurstitels behaald met Rosberg en Bottas, en ook nog wel mindere coureurs.
Rosberg was een lastige klant voor Mercedes, Bottas is de perfecte klant voor Mercedes en Hamilton. Denk dat Toto en Mercedes tien keer liever Bottas wil hebben, een trouwe tweede rijder, dan een Rosberg die het Hamilton lastig maakt en soms met rampzalige gevolgen ( GP Barcelona )quote:Op zondag 1 november 2020 16:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Rosberg was dan wel weer een klasse beter dan Bottas..
Ik kan me nog een quote herinneren van Ferrari rond de eeuwwisseling. Weet niet meer precies wie het zei en moet even parafraseren.quote:Op zondag 1 november 2020 16:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik weet het wel, maar ik blijf het een vreemd fenomeen vinden, dat 0.3 seconden zo'n groot verschil maakt. Zelfs de allerkleinste details die de coureurs rijden maakt het verschil. En dan toch zie je elke keer weer Mercedes boven RBR uitkomen, dat vind ik dan toch wel weer knap.
Dan is Verstappen in die auto zetten nog goedkoper. Die krijgt minderquote:Op zondag 1 november 2020 16:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik kan me nog een quote herinneren van Ferrari rond de eeuwwisseling. Weet niet meer precies wie het zei en moet even parafraseren.
Maar kwam er op neer dat het salaris van Schumacher (iets van ¤40m) de goedkoopste manier was om de auto 0,4s sneller te maken.
Ze werden dat jaar nog steeds gewoon kampioen bij zowel de coureurs als de constructeurs hoor. En in dat seizoen was er tenminste serieus strijd voor in ieder geval een van die kampioenschappen.quote:Op zondag 1 november 2020 16:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Rosberg was een lastige klant voor Mercedes, Bottas is de perfecte klant voor Mercedes en Hamilton. Denk dat Toto en Mercedes tien keer liever Bottas wil hebben, een trouwe tweede rijder, dan een Rosberg die het Hamilton lastig maakt en soms met rampzalige gevolgen ( GP Barcelona )
Niet veel minder als ik sommige schattingen voorbij mag geloven (recent ¤30 a ¤35 miljoen gelezen nav de komende salariscap vd coureurs).quote:Op zondag 1 november 2020 16:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan is Verstappen in die auto zetten nog goedkoper. Die krijgt minder
Toto was zacht gezegd niet blij met de crash tussen Rosberg en Hamilton. Ik denk wel dat dit bepaalde consequenties heeft. Hamilton is de gedoodverfde favoriet binnen het team. De tweede rijder moet dienen, zo is het wat Hamilton wil. Hamilton heeft het daar echt voor het zeggen. En het zou mij niks verbazen als Hamilton zelf Rosberg eruit getrapt heeft. Gezien Hamilton niet tegen zijn verlies kan.quote:Op zondag 1 november 2020 16:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze werden dat jaar nog steeds gewoon kampioen bij zowel de coureurs als de constructeurs hoor. En in dat seizoen was er tenminste serieus strijd voor in ieder geval een van die kampioenschappen.
40 toen of 35 nu is een groot verschilquote:Op zondag 1 november 2020 16:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet veel minder als ik sommige schattingen voorbij mag geloven (recent ¤30 a ¤35 miljoen gelezen nav de komende salariscap vd coureurs).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |