Groot gelijk, waarom zou Feyenoord minder heilig zijn dan de islam?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 17:38 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik eis geen kritiek en grapjes over Feyenoord meer.
Dat klopt, maar wel een relevante. Wanneer je deze zaak naar louter een fatsoenskwestie reduceert negeer je een belangrijk aspect ervan, namelijk dat de partij in kwestie bereid is zijn eigen normen, die niet die van de samenleving zijn, met grof geweld aan anderen op te leggen, in de publieke ruimte. Als je daaraan toegeeft, houd je dan rekening met de gevoelens van een kwetsbare medemens of wijk je voor de intimidatie van een maffioso?quote:
Zover zijn we jammer genoeg nog niet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 19:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, jij hoeft je geen zorgen te maken, daarom noemde ik ze.
Momentje Iblardi, voor mij een te ingewikkelde vraag. Kan hij simpeler?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 19:16 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wel een relevante. Wanneer je deze zaak naar louter een fatsoenskwestie reduceert negeer je een belangrijk aspect ervan, namelijk dat de partij in kwestie bereid is zijn eigen normen, die niet die van de samenleving zijn, met grof geweld aan anderen op te leggen, in de publieke ruimte. Als je daaraan toegeeft, houd je dan rekening met de gevoelens van een kwetsbare medemens of wijk je voor de intimidatie van een maffioso?
Mooi? Vind het eerder ronduit stuitend. En dan janken dat je niet als Nederlander gezien wordt. En óns daarvan de schuld gevend.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 18:41 schreef detaris het volgende:
Mooi om te zien hoe het masker afvalt van de 'gematigde' moslims in Nederland.
Er zijn vast nog wel vacatures in het slachthuis..?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 19:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kunnen de mensen die nu aan Islam doen niet gewoon een andere hobby zoeken. Op scouting misschien?
Kutkaart, echte bazen hadden natuurlijk een Voodoo 3 3500. 3dfx ftw!quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 18:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Die heilige profeet is voorlopig slechts een ontzettende sukkel, de profeet was er niet voor Paty en ook niet voor de mensen in Nice.
Kan mij niets schelen hoe groot die profeet is.
Als je gaat zoeken op 3d Prophet kom je een hele hoop afbeeldingen tegen van de profeet. Veel plezier ermee.
https://www.google.com/search?q=3d+prophet+box&tbm=isch
De 3dfx Voodoo 2 bleek ontzettend goed overklokbaar. veel plezier aan gehad.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kutkaart, echte bazen hadden natuurlijk een Voodoo 3 3500. 3dfx ftw!
Ik heb de Voodoo Graphics, Voodoo 2 en Voodoo 3 3000 en 3500 gehad. Daarna was het helaas gebeurd met 3dfx...quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 19:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
De 3dfx Voodoo 2 bleek ontzettend goed overklokbaar. veel plezier aan gehad.
Geen idee want hoe herkennen we die?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 18:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoeveel gewone, vredelievende moslims zijn er? Voor hen vraag ik enig (!) respect. Maar idd. gemakkelijk is het niet.
Dat zo'n gigantisch stomme vergelijking hem aan het denken zet zegt een hoop over het niveau van deze clown.quote:“Zoals ik in het verleden steevast aanslagen heb veroordeeld. Maar toen zei hij: ‘Yassin, leg me nou dit eens uit: als onze Joodse broeders worden aangevallen is dat al snel antisemitisme en dat wordt niet toegestaan. Dat begrijp ik. Maar waarom valt het beledigen van de profeet dan onder de vrijheid van meningsuiting?’ Dat zette me aan het denken.”
Het gaat alle kanten op. De zogenaamde diversiteits quotum zorgt er ook voor dat Ali de voorkeur krijgt ten opzichte van Frederik. Ik kan er best op inkomen dat iemand die Ali heet het gevoel kan krijgen om met 1-0 achter te staan vanwege de naam en/of kleur, maar ik weiger om niet te geloven dat wanneer Ali er voor de volle 100% voor gaat, ook voor die persoon mogelijkheden zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 19:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Er dient een zeer goed en duidelijk onderscheid te komen tussen datgene waar je niets aan kunt doen, geboorte, afkomst, huidskleur, sekse en seksuele orientatie en datgene waar je vrijwillig voor kiest politieke voorkeur bijvoorbeeld en ja ook religie.
Wanneer iemand de Bijbel beledigt of de Qu'ran of de Bhagavad-Gita of desnoods de werken van Krishnamurti of Goethe, dient dit altijd toegelaten te zijn. Dit is namelijk geen discriminatie.
Wat wel zeer verwerpelijk is en waardoor ik me heel goed kan voorstellen dat bijvoorbeeld mensen van Marokkaanse of Turkse komaf erg boos en geirriteerd zijn naar de Nederlandse samenleving toe, is discriminatie op basis van afkomst, hetgeen men dus niet kan veranderen. Door je huidskleur, uiterlijk of naam geweigerd worden overal, geen baan krijgen en vaker gecontroleerd te worden dan je blanke medemens met namen als Frederik of Annelotte en Sterre, dit kan er voor zorgen dat je je zo kwaad voelt dat je misschien wel in handen van extremisten valt.
Je brengt het zo alsof de PVV dit continu doet. Maar kom eens met concrete voorbeelden dan?quote:Dus hetgeen de PVV doet met hun gebler over mensen met een in hun ogen verkeerde huidskleur of komaf,
En jij gelooft werkelijkheid dat religieuzen dit hun kinders wijsmaken? Even voor de duidelijkheid; in een aantal islamitische landen staat de doodstraf op het verlaten van de islamquote:werkt averechts en zal er soms juist voor zorgen dat mensen zich voortdurend buitengesloten voelen en uiteindelijk in de handen van radicalen vallen.
Je hoeft dus niet iemand zijn geloof politieke ideeen of religie te accepteren. Dit is namelijk niet de persoon zelf en dit is iets dat iemand kan wijzigen en zelf voor gekozen heeft.
Maar je dient nooit iemand buiten te sluiten op basis van afkomst, huidskleur uiterlijk e.d.
Ik vind dat ook onwenselijk. Maar ik ken ook verhalen van werkgevers/leidinggevende die herhaaldelijk, en relatief vaker, problemen hebben gehad met mensen die een niet-westerse naam dragen. En dan ga je je toch afvragen... Is het dan zo raar dat men dan uiteindelijk toch al gaat selecteren op naam? Hoewel die persoon zelf ook van mening zal/kan zijn dat dat heel triest is, en op geen enkele manier een ware en echte racist is.quote:Dus het weigeren van gescheiden zwemuren voor mannen en vrouwen? Prima. Geen probleem om dit weigeren.
Het weigeren van iemand voor een baan omdat iemand Ali of Mohammed heet en niet Frederik of Sterre? Absoluut nooit.
Ik denk dat ze zich niet aangesproken voelen. Als ik een moslim zie denk ik niet aan die doorgedraaide geloofsgenoten die terreur uitoefenen. Ali op de hoek is Ali op de hoek.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 20:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Geen idee want hoe herkennen we die?
Misschien aan hun bereidheid om de lippen op elkaar te houden als een terrorist die met een kalsnikov in Parijs heeft staan maaien zich in hun wijk schuil houdt? Of misschien aan hun zwijgen als hun zonen met geweldadige acties een in dit land een volkomen legaal protest de stad uit willen slaan?
Zolang deze gewone, vredelievende moslims zich niet openlijk verzetten tegen de radicale stromingen en uitingen binnen hun geloof verdienen zij geen respect te krijgen voor het de andere kant op kijken.
Je mist het punt een beetje, de nieuwe Nederlanders willen dit wel en binnenkort zal de enorme demografische verschuiving, die nog immer voortschrijdend is, pas goed zichtbaar worden als de boomers en masse afsterven. Dat wordt dolle pret, niet slechts een religie maar een heel land van de vrede!quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 19:14 schreef Leandra het volgende:
Godslastering is in NL niet meer strafbaar, dus al even los van het feit dat een profeet geen god is, gaat m dat niet worden.
https://nl.m.wikipedia.or(...)4%20november,1%C2%B0.
Zie tweede zin van de titel.quote:
Sorry, lukt me niet. Als ik hem simpeler maak verlies ik de nuances die ik er wel in wil hebben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 19:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Momentje Iblardi, voor mij een te ingewikkelde vraag. Kan hij simpeler?
Ali wil nu de hele straat en als het kan de hele wijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 20:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich niet aangesproken voelen. Als ik een moslim zie denk ik niet aan die doorgedraaide geloofsgenoten die terreur uitoefenen. Ali op de hoek is Ali op de hoek.
Daar geloof ik niks van.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 20:55 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:
[..]
Ali wil nu de hele straat en als het kan de hele wijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |