abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195949525
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik stoor me hier aan. Voor moslims bestaat hij. Een beetje respect aub.
In een week waarbij Samuel Paty (41) op gruwelijke wijze van het leven is beroofd, vraag jij om respect voor een groepering waar ik even geen respect voor kan opbrengen.

Weg met dat ranzige gedoe. Jezelf beledigd voelen vanwege een tekening. Er zullen vast nog wel meer tekeningen volgen.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195949611
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Een soort Woensel, maar dan lelijker en groter.
ok
U MAD?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:20:25 #78
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195949741
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:02 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik vind dat je twee keer na moet denken voordat je een religie bespot. Voor ontzettend veel mensen is het heilig. Wat respect is nooit teveel gevraagd, ook al meet de religie met twee maten.
Er zijn ook mensen die in kabouters geloven. Ook twee keer nadenken voordat we ons laagdunkend over kabouters uitlaten?
pi_195949761
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:02 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik vind dat je twee keer na moet denken voordat je een religie bespot. Voor ontzettend veel mensen is het heilig. Wat respect is nooit teveel gevraagd, ook al meet de religie met twee maten.
Een mening kan beledigend zijn. Bij die fundi-moslims weet je dat pas achteraf.
Homoseksualiteit is binnen de islam ook een grove schending. moet dat dan ook maar verboden worden?
nergens in meegaan, is de enige optie.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:25:32 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195949809
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:08 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Respecteer je corona of 5G gekkies ook, of telt het pas wanneer iets eeuwen geleden is verzonnen?
Het begon met het christendom....maar in de essentie is het probleem met bepaalde stromingen binnen religies het geloven in een waarheid. En dat ook door middel van geweld aan een ander willen opdringen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:31:53 #81
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_195949911
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:11 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

In een week waarbij Samuel Paty (41) op gruwelijke wijze van het leven is beroofd, vraag jij om respect voor een groepering waar ik even geen respect voor kan opbrengen.

Weg met dat ranzige gedoe. Jezelf beledigd voelen vanwege een tekening. Er zullen vast nog wel meer tekeningen volgen.

Woede is niet iets van de westerse man alleen. Moslims zijn in veel grotere getallen gedood door westerse overheden. Als jij door de dood van een individu in Frankrijk zo boos wordt, moet je je eens voorstellen hoe boos mensen in moslimlanden kunnen zijn.

Men mag van mij beledigen wie ze willen, maar vraag jezelf af: Is het het waard om zoveel moslims die gewoon normaal meedoen binnen Europa mee te nemen in je beledigingen door de moorden die zijn gepleegd door niet eens 0.01% van de moslims binnen Europa?

Denk je dat dit de situatie beter gaat maken, of juist dat meer en meer moslims die normaal meedoen zich onterecht getarget gaan voelen voor zaken waar ze niets mee te maken hebben?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:33:39 #82
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_195949938
Slecht idee van de Blauwe Moskee.
Dus doe maar niet, nee.

Sommige beledigingen zijn inderdaad wat onsmakelijk, dat klopt. Maar vergaande censuur invoeren zoals we dit kennen in bijvoorbeeld delen van Indonesie lijkt me zeer onwenselijk.

De koning beledigen moet ook toegestaan zijn en dat wetsartikel dient net zo goed geschrapt te worden.

Het feit dat beledigingen toegestaan dienen te zijn, impliceert natuurlijk niet dat je dan ook moet beledigen. Dat is een kwestie van smaak, maar dat dient altijd buiten het strafrecht te vallen.

Ik vind dat er best mooie dingen in de Islam zitten, ik heb de Qu'ran ook gedeeltelijk gelezen. Maar het moet gewoon een ieder vrij zijn om te beledigen of zaken in de Qu'ran ter discussie te stellen.
pi_195950037
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:26 schreef Drxx het volgende:
Wat ik nooit heb begrepen:

Mohamed niet afbeelden heeft te maken met het verbod op idolen. Niet alleen Mohamed, zelfs dieren mogen niet afgebeeld worden. Dit is, uiteraard, een verbod voor moslims.

Dus hoe komt deze imam er dan op om dan maar tekeningen van Mohamed voor iedereen te verbieden? Dat zou logisch zijn in een land met islamitische wetgeving zoals KSA, maar niet in Nederland.
Je zou ook denken dat gelovigen (die de waarheid kennen) zich niet zouden hoeven opwinden over de dwalingen van ongelovigen.
Als hun geloof sterk genoeg is dan zou een tekening dat toch niet in gevaar kunnen brengen?

"Heer vergeef hen, zij weten niet wat ze doen." zou dan beter passen.
Of desnoods een "kafir :')".
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:41:07 #84
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_195950082
Mooi om te zien hoe het masker afvalt van de 'gematigde' moslims in Nederland. :W
pi_195950168
Die heilige profeet is voorlopig slechts een ontzettende sukkel, de profeet was er niet voor Paty en ook niet voor de mensen in Nice.

Kan mij niets schelen hoe groot die profeet is.
Als je gaat zoeken op 3d Prophet kom je een hele hoop afbeeldingen tegen van de profeet. Veel plezier ermee.

https://www.google.com/search?q=3d+prophet+box&tbm=isch
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:45:40 #86
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195950179
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:05 schreef Iblardi het volgende:

[..]

De vraag is meer of een samenleving moet willen inschikken op verworven waarden en vrijheden om de lieve vrede te bewaren met nieuwkomers.
Dat is een andere vraag.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:47:30 #87
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195950216
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Religie is de oorzaak voor zoveel ellende, waarom zouden de mensen die zich daar met veel moeite aan hebben ontworsteld ook nog respect voor moeten tonen? Het is een gevaarlijke en dodelijke wurgslang, die religie.
Zo zie ik het niet; een kant ervan is gevaarlijk. Maar je hebt miljoenen moslims die zich daar volstrekt niet mee bezig houden.
pi_195950223
Kunnen zulke idioten niet gewoon keihard uitgelachen worden en verwezen worden naar de talrijke gebieden waar zulke primitieve onzin daadwerkelijk in het wetboek te vinden is?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:49:49 #89
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195950265
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:08 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

Je vraagt nu dat wij meer respect moeten tonen dan zij voor ons, terwijl zij hier in ons land leven en van ons systeem gebruik maken, dat is niet zo gemakkelijk.
Hoeveel gewone, vredelievende moslims zijn er? Voor hen vraag ik enig (!) respect. Maar idd. gemakkelijk is het niet.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:50:43 #90
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195950282
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:08 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Respecteer je corona of 5G gekkies ook, of telt het pas wanneer iets eeuwen geleden is verzonnen?
Geen idee. ?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:51:54 #91
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195950292
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:11 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Dat begrijp ik.
pi_195950304
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoeveel gewone, vredelievende moslims zijn er? Voor hen vraag ik enig (!) respect. Maar idd. gemakkelijk is het niet.
Ik had graag gezien dat er respect was voor Theo van Gogh.
En voor Samuel Paty. En de drie uit Nice.

Al zijn er honderd miljoen miljard moslims die gewoon vredelievend zijn, iets te vaak Islammmmmmmoslim in de ingredienten bij die dergelijke gruwelijkheden
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:01:43 #93
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195950422
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:30 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Wat dan? Van mij mag Mo bekritiseerd worden, maar dat de Koning als enige in Nederland wordt beschermd in 2020 is gewoon belachelijk. En dan wordt hij ook nog gevoed door belastingcenten van de gewone burger.

Op basis van toevallig uit een specifieke kut te zijn geboren, lol.

Iedereen moet bekritiseerd kunnen worden, sprookjesfiguren tot machthebbers.
ben ik met je eens hoor . ik vind het ook belachelijk , maar ik heb het denk verkeerd geformuleerd :@
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:03:54 #94
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195950459
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:30 schreef Nederturk het volgende:

[..]

Wat dan? Van mij mag Mo bekritiseerd worden, maar dat de Koning als enige in Nederland wordt beschermd in 2020 is gewoon belachelijk. En dan wordt hij ook nog gevoed door belastingcenten van de gewone burger.

Op basis van toevallig uit een specifieke kut te zijn geboren, lol.

Iedereen moet bekritiseerd kunnen worden, sprookjesfiguren tot machthebbers.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oning-zaak~a4d5ab56/
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195950502
De koning mag ook beledigd worden. Alleen bij een belediging van Maxima kan er een taakstraf volgen.
In 2016 is de wet aangepast.

Ik wil er nog wel bij zeggen dat een spotprent of cartoon niet primair gemaakt is om te beledigen. een cartoon is grappig bedoeld.
Spontaan "fuck de koning" roepen op een podium is wel primair een belediging. Zeker in een demo tegen Zwarte piet, daarbij snap ik de context met de koning niet.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:09:03 #96
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195950531
quote:
Het schijnt dat de omaatjes die bij Prinsjesdag langs het parcours staan en alle leden van de Oranjeverenigingen helemaal door het lint gingen!!!
Ze lieten hun oranjebittertjes staan en zeiden en masse; “Driemaal foei!”
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:09:13 #97
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_195950535
Er dient een zeer goed en duidelijk onderscheid te komen tussen datgene waar je niets aan kunt doen, geboorte, afkomst, huidskleur, sekse en seksuele orientatie en datgene waar je vrijwillig voor kiest politieke voorkeur bijvoorbeeld en ja ook religie.

Wanneer iemand de Bijbel beledigt of de Qu'ran of de Bhagavad-Gita of desnoods de werken van Krishnamurti of Goethe, dient dit altijd toegelaten te zijn. Dit is namelijk geen discriminatie.

Wat wel zeer verwerpelijk is en waardoor ik me heel goed kan voorstellen dat bijvoorbeeld mensen van Marokkaanse of Turkse komaf erg boos en geirriteerd zijn naar de Nederlandse samenleving toe, is discriminatie op basis van afkomst, hetgeen men dus niet kan veranderen. Door je huidskleur, uiterlijk of naam geweigerd worden overal, geen baan krijgen en vaker gecontroleerd te worden dan je blanke medemens met namen als Frederik of Annelotte en Sterre, dit kan er voor zorgen dat je je zo kwaad voelt dat je misschien wel in handen van extremisten valt.
Dus hetgeen de PVV doet met hun gebler over mensen met een in hun ogen verkeerde huidskleur of komaf, werkt averechts en zal er soms juist voor zorgen dat mensen zich voortdurend buitengesloten voelen en uiteindelijk in de handen van radicalen vallen.

Je hoeft dus niet iemand zijn geloof politieke ideeen of religie te accepteren. Dit is namelijk niet de persoon zelf en dit is iets dat iemand kan wijzigen en zelf voor gekozen heeft.
Maar je dient nooit iemand buiten te sluiten op basis van afkomst, huidskleur uiterlijk e.d.

Dus het weigeren van gescheiden zwemuren voor mannen en vrouwen? Prima. Geen probleem om dit weigeren.
Het weigeren van iemand voor een baan omdat iemand Ali of Mohammed heet en niet Frederik of Sterre? Absoluut nooit.
pi_195950553
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Die zitten hier en in heel Nederland! Gewone huis-, tuin- en keukenmoslims.
Die hoeven zich geen zorgen te maken, toch? Als ze sterk staan in hun geloof, zal God hen wel belonen.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:11:22 #99
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195950574
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:10 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

Die hoeven zich geen zorgen te maken, toch? Als ze sterk staan in hun geloof, zal God hen wel belonen.
Nou, jij hoeft je geen zorgen te maken, daarom noemde ik ze.
pi_195950585
Mja. Zolang de Moskee niet op zichzelf kan draaien maar rechtstreeks aansturing/beeinvloeding krijgt vanuit Turkije dan gaat die vlieger niet op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')