abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195952885
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van.
Wat zou hun laten?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:03:54 #127
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195952913
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:02 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:

[..]

Wat zou hun laten?
Hoe bedoel je?
pi_195953450
Die proleet moet maar mooi naar Turkije gaan waar Erdogan z'n wens tot imperken van vrijheden vervult.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:32:35 #129
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_195953544
Minderheden zullen als eerste last krijgen van beperkingen. Moslims die via beperkingen toewerken naar een theocratie zullen een Protestantse theocratie krijgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:36:19 #130
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195953627
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Minderheden zullen als eerste last krijgen van beperkingen. Moslims die via beperkingen toewerken naar een theocratie zullen een Protestantse theocratie krijgen.
Dan nog eerder een ietsistische nesciocratie, lijkt me. Zoveel strenge protestanten zijn er niet (meer).
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:37:24 #131
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_195953654
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
dit kun je ook als beledigend ervaren

[ afbeelding ]
Een plaatje van een wc-papier-hamsteraar ligt in deze tijd idd zeer gevoelig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_195953696
Vandaag een verbod willen op het beledigen van de de profeet, morgen mensen met een andere religie en atheïsten beledigen, kerken vernielen en joden dood wensen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_195953742
twitter
pi_195953863
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De voorrechten van kerken en moskeeen mogen wat mij betreft in de wet gelijk geschakeld worden aan verenigingen.
pi_195953945
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:51 schreef Duveldrinker het volgende:
Al die zandbak religies hebben Europa verdoemd.

Terug naar Odin, Zeus en Jupiter.

Make Europe great again.
Ga jij maar lekker terug naar iets wat je nog nooit gekend hebt en je de ballen van snapt of voelt.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:55:00 #136
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195954049
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:51 schreef Duveldrinker het volgende:
Al die zandbak religies hebben Europa verdoemd.

Terug naar Odin, Zeus en Jupiter.

Make Europe great again.
Is in essentie dezelfde god. :)

https://detijdvanderomeinen.weebly.com/zeus-jupiter.html
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:07:20 #137
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195954302
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 20:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zich niet aangesproken voelen. Als ik een moslim zie denk ik niet aan die doorgedraaide geloofsgenoten die terreur uitoefenen. Ali op de hoek is Ali op de hoek.
En staat Ali van de hoek momenteel ook hierbij?

https://www.omroepgelderl(...)or-profeet-in-Arnhem

Hoe lang denk je, je kop in het zand te kunnen blijven steken. Wanneer dringt het tot je door dat we een achterlijk geloof binnen hebben gehaald wat niet bestaat uit mensen die rustig hun geloof uitoefenen maar uit mensen die niet zullen rusten tot we hier net zo'n achterlijke samenleving hebben als in die shithole countries waar ze vandaan komen?
Er is in de vorige eeuw een strijd gevoerd om de vergaande invloed van het christelijke geloof op de samenleving terug te dringen. Wil je terug naar de tijd dat een geloof de regels bepaald? Je zou je kapot moeten schamen dat je de verworven vrijheid waarin we leven zo te grabbel durft te gooien.

[ Bericht 6% gewijzigd door the-eye op 30-10-2020 22:14:53 ]
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:11:17 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195954375
Waarom stoppen bij een wet als je ongelovigen gewoon kunt onthoofden?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:11:58 #139
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195954390
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

En staat Ali van de hoek momenteel ook hierbij?

[ afbeelding ]

https://www.omroepgelderl(...)or-profeet-in-Arnhem

Hoe lang denk je, je kop in het zand te kunnen blijven steken. Wanneer dringt het tot je door dat we een achterlijk geloof binnen hebben gehaald wat niet bestaat uit mensen die rustig hun geloof uitoefenen maar uit mensen die niet zullen rusten tot we hier net zo'n achterlijke samenleving hebben als in die shithole countries waar ze vandaan komen?
Er is in de vorige eeuw een strijd gevoerd om de vergaande invloed van het christelijke geloof op de samenleving terug te dringen. Wil je terug naar de tijd dat een geloof de regels bepaald? Je zou je kapot moeten schamen dat je de verworven vrijheid waarin we leven zo te grabbel durft te gooien.
Aldus iemand die mensen die mijlenver uit elkaar liggen qua opvattingen op één grote hoop gooit.

En als jouw paranoia geen paranoia zou zijn hadden we hier al lang een islamitische partij die naar een theocratie streeft gehad met een zetel of 8. Dat is niet zo, dus voor je paranoia kun je beter terecht bij een psychiater.
pi_195954404
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:07 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Zo geavanceerd was dat Wodangeloof nu ook weer niet... Maar de invoering van het christendom bracht wel een soort verschraling van de cultuur en een nieuwe intolerantie met zich mee, of viel er in elk geval mee samen.
De Romeinen, Grieken en Noordmannen waren veel verder dan de hele donkere middeleeuwen ooit zijn geweest onder het juk van het Christendom in Europa.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:17:47 #141
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195954508
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Aldus iemand die mensen die mijlenver uit elkaar liggen qua opvattingen op één grote hoop gooit.

En als jouw paranoia geen paranoia zou zijn hadden we hier al lang een islamitische partij die naar een theocratie streeft gehad met een zetel of 8. Dat is niet zo, dus voor je paranoia kun je beter terecht bij een psychiater.
Ach man open je ogen toch eens
Het waren vroeger niet de gematigde christenen die de toon zetten, zoiets gebeurde door de fundamentalisten. De gematigde christen hield z'n commentaar achter de voordeur uit angst om verstoten te worden. Zoals nu ook de gematigde moslim wijselijk z'n mond houdt als de toon gezet wordt door de mensen die strenger in de leer zijn
Ik kan me de bagatelliserende praatjes van 20 jaar geleden nog herinneren "Nee, hier zouden jongeren nooit voor de gewapende strijd kiezen, die gaan de vrijheid waarin ze hier zijn opgegroeid niet op het spel zetten" (van Rossem)
En hoe is het afgelopen? We hadden op een bepaald moment honderden jongeren bij IS zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 30-10-2020 22:25:43 ]
pi_195954663
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:55 schreef SicSicSics het volgende:
Stukje achtergrond:
[..]

:D
Bron. pdf alert.
Reve's ezel. Prachtig.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:25:44 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195954679
quote:
‘Yassin, leg me nou dit eens uit: als onze Joodse broeders worden aangevallen is dat al snel antisemitisme en dat wordt niet toegestaan. Dat begrijp ik. Maar waarom valt het beledigen van de profeet dan onder de vrijheid van meningsuiting?’
'Nou, Ahmad, dat zal ik vertellen. Als onze joodse broeders worden aangevallen omdat het joden zijn, dan is dat gericht op hun etniciteit -die in meer of mindere mate verweven is met hun godsdienst- en dus een vorm van racisme. Als onze profeet wordt beledigd, dan is dat geen racisme want het is geen groep mensen van een bepaalde etniciteit maar het belangrijkste figuur op onze Schepper na binnen onze godsdienst waar wij ontzettend veel waarde aan hechten, maar dat niet heilig moet zijn voor mensen die ons geloof niet aanhangen. Het zou want anders zijn als er moslims werden aangevallen om hun moslim-zijn."
pi_195954821
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zo zie ik het niet; een kant ervan is gevaarlijk. Maar je hebt miljoenen moslims die zich daar volstrekt niet mee bezig houden.
Zelfs gematigde religie kan prima schadelijk of zelfs gevaarlijk zijn. Kijk naar het standpunt van het christendom mbt abortus of homorechten. Of breder, religieuze dogma's die de ontwikkeling van de mensheid bemoeilijken of zelfs belemmeren.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:33:41 #145
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195954823
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:12 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

De Romeinen, Grieken en Noordmannen waren veel verder dan de hele donkere middeleeuwen ooit zijn geweest onder het juk van het Christendom in Europa.
Hoe waren de Scandinaviërs in de pre-Vikingtijd "verder" dan daarna? Spiritueel bedoel je? }:|

Dat er een culturele verschraling was gaf ik al aan, maar die was in het Romeinse Rijk al in de 3e eeuw ingezet, voordat het christendom echt groot werd. Sommige dingen hangen natuurlijk wel direct samen met de machtsovername door het christendom. Tempelkunst en -architectuur en alle tradities rondom heidense culten verdwenen. De filosofie bleef wel bestaan maar werd ondergeschikt gemaakt aan christelijke dogmatiek. De klassieke literatuur van de heidenen was ineens verdacht en moest opnieuw gelegitimeerd worden (wat nog best goed lukte, zodat die teksten in de middeleeuwen toch gekopieerd werden). Maar dat de vroege middeleeuwen "donker" waren is ook een gevolg van de (langgerekte) val van Rome, die gepaard ging met chaos, ontvolking, economische achteruitgang, politieke versnippering en teloorgang van stedelijk leven en complexe sociale structuren die het onderwijs hadden gestimuleerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 30-10-2020 22:52:46 ]
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:33:49 #146
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195954829
Er wordt in Frankrijk een leraar onthoofd omdat hij les gaf over de vrijheid van meningsuiting en moslims dat niet konden handeln. Hier staan, as we speak, jongeren voor hetzelfde doel te demonstreren.
Je moet toch wel een enorm bord voor je kop hebben als je daar het gevaar niet van inziet.
pi_195954983
Wat als we het uiten van de mening 'dat de VvM beperkt moet worden' nou eens strafbaar maken? En dan met z'n allen net doen alsof we de enorme tegenstrijdigheid van die wet niet zien. Net als dat we doen alsof de tegenstrijdigheid van ons softdrugs gedoogbeleid mbt wetgeving niet bestaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:41:47 #148
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195955003
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Zelfs gematigde religie kan prima schadelijk of zelfs gevaarlijk zijn. Kijk naar het standpunt van het christendom mbt abortus of homorechten. Of breder, religieuze dogma's die de ontwikkeling van de mensheid bemoeilijken of zelfs belemmeren.
Maar zie jij die moslims ook in Nederland dan? Het is misschien te zien aan het stemgedrag.
pi_195955118
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Maar zie jij die moslims ook in Nederland dan? Het is misschien te zien aan het stemgedrag.
De achterban van DENK bijvoorbeeld, die toch wel een groot deel van de zogenaamde 'gematigde' moslims vertegenwoordigen. Wanneer ik uitlatingen van Azarkan, Ozturk en Kuzu voorbij zie komen dan denk ik steeds: ah, de aap komt weer eens uit de mouw..dit is de ware aard van dat volk. Islam = public enemy no 1
pi_195955147
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 22:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Die moslims, als in 'gematigd en vredelievend, maar toch van mening dat de rechten van anderen (bv abortus, vrouwenrechten, homorechten, godslastering, euthanasie) ingeperkt moeten worden?

Mjah, genoeg. Veel te veel. En niet alleen moslims. Vrijwel elke religie.

Daar sta ik precies hetzelfde in bij bv de SGP Zeeland die loopt te bitchen over een vrouwelijke wethouder (ik meen dat het wethouder was). Dan zit ik in een tweestrijd; aan de ene kant snap ik prima dat de VvM zo absoluut mogelijk moet zijn (muv illegale dingen als smaad/laster en haatzaaiien) om echte waarde te hebben. En dus ook achterlijke religieuze onzin. Aan de andere kant mag wat mij betreft de SGP verboden worden op grond van hun continue discriminatie. Wat ze dan ook nog eens uit een fucking sprookjesboek halen. Bizar, ware het niet dat religie zo geïndoctrineerd is in onze collectieve manier van denken.

Achterhaalde en achterlijke religieuze ideeën die ook door gematigde religieuzen gehouden worden, houden minimaal onze vooruitgang tegen en zijn vaak ook nog rechtstreeks schadelijk voor mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')