Ja inderdaad. We kunnen ons beter af laten slachten als makke lammetjesquote:Op donderdag 29 oktober 2020 18:59 schreef Rupibma het volgende:
Al die jankerds hier, al jaren roepend om harde maatregelen
Hey, als ze gaan slachten pakken ze mij harder aan, hoor.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:18 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Ja inderdaad. We kunnen ons beter af laten slachten als makke lammetjes
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee. Wat je zelf kunt doen is kennis nemen van de Koran. Zelf kijken wat er in staat. Niet napraten wat anderen er over roepen en niet aannemen van wat er in zou staan. De meest foute beslissingen worden gemaakt vanuit onwetendheid.
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Oh en bekijk dan vooral even de soena en de betrouwbaar geachte hadith er ook bij, die volgen veruit de meeste moslims in Nederland (soenieten) namelijk ook. Koranisten dat zijn er niet zo heel veel, ook mondiaal niet.![]()
Overigens staat er ook in de koran genoeg zacht gezegd twijfelachtigs.
Ik zoek vaak antwoorden bij: https://www.vraagislam.nl is dat wat?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je de eerste paar soera's leest waar je in een kwartiertje doorheen bent weet je al meer dan hier op Fok! geroepen wordt.
Die zijn vrij streng, salafisten volgens mij. Dan krijg je wel een heel eenzijdig beeld.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:20 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik zoek vaak antwoorden bij: https://www.vraagislam.nl is dat wat?
Ja, die website is erg nuttig.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:20 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik zoek vaak antwoorden bij: https://www.vraagislam.nl is dat wat?
Je moet gewoon een nederlandse vertaling hebben. Als je bij het begin begint zit je na 2 minuten in Soera 2 al op de verkettering van de tegenpartij.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:23 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Die zijn vrij streng, salafisten volgens mij. Dan krijg je wel een heel eenzijdig beeld.
Nou dat kunnen dus ook koppensnellende syrische jihadisten zijn die zomaar eens in het gevang bij Asad kunnen belanden. Zijn die hier dan welkom, welkom?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:34 schreef TLC het volgende:
niets ten nadele voor de oprechte asielzoeker trouwens die echt reden hebben om te vluchten
quote:Islam is een jong geloof van viertien eeuwen. Landen die nu moslim zijn, zoals Marokko, Turkije, Egypte, Syrië, Irak, Saudi Arabië, Iran, enz. hebben duizenden jaren oude cultuur en gewoonten. Al die landen zijn ongeveer elf tot twaalf eeuwen geleden moslim geworden. Helaas hebben vele van hen, hun ‘macho’ cultuur niet achterwege kunnen laten nadat ze de islam accepteerden. Vele gewoonten en gebruiken van deze landen druisen tegen de islam in, zoals de omgang met andere culturen, geloven en vrouwen. Vaak nemen de culturele (intolerante) waarden en normen, die zeer diep geworteld zijn, de leiding en worden de islamitische waarden en normen aan de kant geschoven.
Vandaag de dag is de islamitische wereld bepaald geen achtenswaardig voorbeeld voor de rest van de wereld. Moslims praktiseren en vertegenwoordigen de islam niet zoals het behoort en de islamitische identiteit is helaas gereduceerd tot het uiterlijk en kleedgedrag. Waarden en normen van de islam is zelfs bij vele hedendaagse moslims helaas ver te zoeken.
Nog nooit in zijn ruim viertien eeuwige verleden is de islam zo misvertegenwoordigd door zijn volgelingen: 11 september, moord op Theo van Gogh, Al-Qaida en nu Isis, vormen zo een grote smet die door ‘zogenaamde’ moslims op het schitterende gelaat van de islam is besmeurd, dat de ‘ware’ moslims die zich distantiëren van alle soorten geweld en misdaden, tientallen jaren nodig zullen hebben om deze smet weg te poetsen zodat de ware schittering weer tevoorschijn zal komen.
Onze nobele Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, heeft vermeld dat een moslim diegene is waarbij anderen niet hoeven te vrezen voor zijn handen en tong (Moeslim Imaan 14) Als momenteel mensen vrezen voor sommige moslims, dan vallen die moslims niet in de categorie ‘moslims’ zoals onze nobele Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, het heeft gedefinieerd. Waar ze wel bij horen zullen ze in het Hiernamaals zien, duidelijk is wel dat ze geen plek hebben in de islam van onze Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, en de Koran.
Dat is simpel: Niet.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:36 schreef Bocaj het volgende:
Hoe kan ik de islam zien als een vredelievend geloof?
Exact.quote:
Stel je niet zo aan. Je post was een reactie op een verwijderde post. Einde.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:39 schreef asco het volgende:
Vrijheid van meningsuiting mag hier weer niet.
Doei,.
Dat moet nu toch eindelijk eens doordringen bij de mensen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:41 schreef MissionPhailed het volgende:
Van het gehele moslimbestand gaat weliswaar slechts een zeer klein deel daadwerkelijk over tot geweld, echter een aanzienlijke minderheid (en dan spreken we in verschillende landen toch wel over tientallen procenten) keuren het geweld weliswaar af, maar hebben er wél begrip voor. De recente aanslagen in Frankrijk weergeven toch wel een structureel islamitisch probleem.
Onbegrijpelijk. Waarom??quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:45 schreef superniger het volgende:
1 maand in Europa en meteen 3 mensen afslachten.
En maar blijven wegkijken. 😔
Dat is wel te hopen. Ik meen in Frankrijk nu wel een inzettende verandering te zien qua houding t.o.v. het islamitisch probleem. Dat wil zeggen dat men er wellicht gaat afstappen van het krampachtig wegkijken en de grenzeloze tolerantie, en vóóral dat laatste kan funest zijn voor een land.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat moet nu toch eindelijk eens doordringen bij de mensen.
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Volgens de krant De Morgen wist iedereen in de Brusselse gemeente dat de meest gezochte man van Europa in de buurt zat. "Hier in de wijk heeft iedereen altijd geweten dat Salah hier nog was", vertelt een vrouw aan journalist Douglas De Coninck. Hij zou met vrienden de laatste weken zelfs op straat hebben rondgelopen. "Een maand geleden zijn ze puur voor de lol nog voorbij het politiecommissariaat gaan wandelen."
https://nos.nl/artikel/20(...)ar-abdeslam-was.html
Het is ook niet gek als je geloofd dat de Koran een perfect boek is.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:45 schreef superniger het volgende:
Ik snap wat je probeert te zeggen maar dit is niet echt de juiste statistiek, als je nagaat dat er in Frankruik ruwweg 5.5 miljoen moslims zijn. Er zijn sinds 2010 284 omgekomen als gevolg van terroristische aanslagen. Er zijn sinds 2010 zo'n 5.5 miljoen x (9x12+10) = 649 miljoen "moslimmaanden". Ik probeer niet te zeggen dat er geen probleem is, dat is er overduidelijk wel. Dit is alleen niet echt een fantastische maatstafquote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:45 schreef superniger het volgende:
De Islam moet uitspreken dat de Koran niet perfect is.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:53 schreef SuperKaas het volgende:
Maar kan je dit probleem nog op een politieke manier oplossen?
of kunnen we niet om een kruistocht heen
Ik denk dat we nog eerder mensen op mars krijgen dan dat.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:54 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
De Islam moet uitspreken dat de Koran niet perfect is.
Zal al veel helpen.
Dit soort vreselijke daden kunnen niet gebagatelliseerd of onder het kleed geschoven worden.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:51 schreef Fsmxi het volgende:
[..]
Ik snap wat je probeert te zeggen maar dit is niet echt de juiste statistiek, als je nagaat dat er in Frankruik ruwweg 5.5 miljoen moslims zijn. Er zijn sinds 2010 284 omgekomen als gevolg van terroristische aanslagen. Er zijn sinds 2010 zo'n 5.5 miljoen x (9x12+10) = 649 miljoen "moslimmaanden". Ik probeer niet te zeggen dat er geen probleem is, dat is er overduidelijk wel. Dit is alleen niet echt een fantastische maatstaf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |