En als de niet essentiële bedrijven moeten sluiten, en alleen via de burgemeester een ontheffing kunnen krijgen om mensen naar kantoor te laten komen. Zouden er dan ook niet een heleboel mensen gedwongen worden door de situatie om alsnog te kijken wat ze wél thuis kunnen doen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat er wordt overschat hoeveel mensen dat daadwerkelijk kunnen. Ook en juist met niet essentiele beroepen. Ik moet wel naar kantoor/werkplaats anders kan ik niet werken. Maar als ik zou stoppen met werken zal er niet direct veel verkeerd gaan.
Ja, en dat volstaat voor een dag of 8. Vanaf die dag tot ze 3 maanden zijn wordt geadviseerd vit K bij te geven.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Baby's krijgen bij de geboorte toch een prikje?
Daar ben ik ook bang voor,. maar de kans is wel groot dat het wel gaat gebeuren.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben bang dat het aantal besmettingen gewoon weer omhoog gaan na de herfstvakanties.....
ik hoop trouwens van niet !!!!
Ook in winkels en in winkelstraten was het veel rustiger. Straten waren soms uitgestorven.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in april was het beduidend rustiger qua reisbewegingen
Yep en dat is een keertje op. Ik heb toen ook meer thuis kunnen werken maar dan moest ik zoeken naar werk.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in april was het beduidend rustiger qua reisbewegingen
Ja uiteraard maar dat is een hele andere situatie.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
En als de niet essentiële bedrijven moeten sluiten, en alleen via de burgemeester een ontheffing kunnen krijgen om mensen naar kantoor te laten komen. Zouden er dan ook niet een heleboel mensen gedwongen worden door de situatie om alsnog te kijken wat ze wél thuis kunnen doen?
In de auto zit je volgens mij het veiligst.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Stond net ook gewoon in de file. Geen ongeluk gebeurt, gewoon druk.
Mensen willen gewoon niet meer thuiswerken. Of werkgevers willen het niet.
Maar denk je dat het nodig is dat dergelijk maatregelen eerst genomen moeten worden voordat bedrijven beter hun best gaan doen op dit vlak?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja uiteraard maar dat is een hele andere situatie.
Kantoor biedt veel voordelen voor fysieke ongemakken ten opzichte van thuissituatie. Denk aan ergonomische stoelen, verstelbare bureaus, verstelbare (in hoogte) schermen. Je beweegt op een kantoor vaak meer, waar je thuis geneigd bent op één of twee plekken gedurende lange tijd stil te zitten.quote:
Met name mensen zelf willen niet meer. En dat kan ik me goed voorstellen in veel situaties.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Stond net ook gewoon in de file. Geen ongeluk gebeurt, gewoon druk.
Mensen willen gewoon niet meer thuiswerken. Of werkgevers willen het niet.
Mijn stoel is gewoon bij mij bezorgd, en een verstelbaar bureau is ook niet het einde van de wereld qua kosten. En bewegen ligt bij jezelf.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:49 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Kantoor biedt veel voordelen voor fysieke ongemakken ten opzichte van thuissituatie. Denk aan ergonomische stoelen, verstelbare bureaus, verstelbare (in hoogte) schermen. Je beweegt op een kantoor vaak meer, waar je thuis geneigd bent op één of twee plekken gedurende lange tijd stil te zitten.
Komen onze wintersporters het virus weer terugbrengen,quote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En op de toeristische plekken wordt het automatisch ook drukker. Leuk voor de economie, maar niet voor de lokale bevolking.
Mijn werkgever doet al bizar veel en je moet toestemming hebben voordat je mag komen. Toch doen veel mensen onterecht hun best om als uitzondering te worden gezien. Dus wat ik denk, het zijn niet alleen de bedrijven zelf maar ook de werknemers. En ja, alleen pure dwang zou daadwerkelijk helpen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar denk je dat het nodig is dat dergelijk maatregelen eerst genomen moeten worden voordat bedrijven beter hun best gaan doen op dit vlak?
Die hypocriete geldrover. Weg ermee.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:50 schreef Ven1972 het volgende:
Koning Willem-Alexander heeft donderdagochtend met eigen ogen gezien hoe in ziekenhuizen wordt gevochten tegen het coronavirus. De koning bracht een bezoek aan het Haaglanden Medisch Centrum (HMC) Westeinde en hoorde onder meer welke lessen zijn getrokken uit de eerste golf van de coronapandemie.
Willem-Alexander sprak met artsen, verpleegkundigen en laboranten op de Covid- en radiologie-afdelingen van het HMC. Hij kreeg te horen dat de werkbelasting in de tweede golf niet alleen hoog is op de intensive care. Ook de piekbelasting op de klinische Covid-afdeling van het HMC is flink toegenomen nu meer testen plaatsvinden en de behandelmogelijkheden zijn verbeterd.
De radiologie-afdeling is weer zwaarbelast vanwege de vele longfoto's die worden gemaakt en de druk op de acute zorg is hoger dan tijdens de eerste piek. Het ziekenhuis heeft daarbij ook nog te maken met meer medewerkers die in deze golf besmet raken.
Het bezoek van de koning aan het Haagse ziekenhuis was het eerste openbare optreden na zijn veelbesproken herfstvakantie in Griekenland.
Bron; AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)llend-druk~aade0357/
Ah ik zie dat de campagne 'Krijg Willie weer populair na zijn vakantie' weer op tournee is.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:50 schreef Ven1972 het volgende:
Koning Willem-Alexander heeft donderdagochtend met eigen ogen gezien hoe in ziekenhuizen wordt gevochten tegen het coronavirus. De koning bracht een bezoek aan het Haaglanden Medisch Centrum (HMC) Westeinde en hoorde onder meer welke lessen zijn getrokken uit de eerste golf van de coronapandemie.
Willem-Alexander sprak met artsen, verpleegkundigen en laboranten op de Covid- en radiologie-afdelingen van het HMC. Hij kreeg te horen dat de werkbelasting in de tweede golf niet alleen hoog is op de intensive care. Ook de piekbelasting op de klinische Covid-afdeling van het HMC is flink toegenomen nu meer testen plaatsvinden en de behandelmogelijkheden zijn verbeterd.
De radiologie-afdeling is weer zwaarbelast vanwege de vele longfoto's die worden gemaakt en de druk op de acute zorg is hoger dan tijdens de eerste piek. Het ziekenhuis heeft daarbij ook nog te maken met meer medewerkers die in deze golf besmet raken.
Het bezoek van de koning aan het Haagse ziekenhuis was het eerste openbare optreden na zijn veelbesproken herfstvakantie in Griekenland.
Bron; AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)llend-druk~aade0357/
Of hij heeft straks zelf ook corona. Net als Boris Johnson in maart nadat die een paar ziekenhuizen had bezocht.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:53 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah ik zie dat de campagne 'Krijg Willie weer populair na zijn vakantie' weer op tournee is.
Wellicht wil je mijn deel dan ook betalen. Is het wmb probleem opgelost. Uitgaven goedkeuren die anderen maar moeten betalen, is altijd makkelijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 01:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Duh. Ik betaal er graag wat extra voor. Ook niet relevant overigens, Aangenomen motie: doen we niets mee. Schandelijk![]()
Misschien willen degene die bedacht hebben om hem naar een besmet ziekenhuis te sturen ook wel van de koning af.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:58 schreef Ven1972 het volgende:
Lijkt mij niet zo verstandig dat de Koning het ziekenhuis bezocht heeft, want het risico is daar aanzienlijk dat hij dan besmet wordt door anderen die het virus draagt... waar blijft hij met zijn gezonde verstand????
Zou prima zijn voor zijn image.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:58 schreef Ven1972 het volgende:
Lijkt mij niet zo verstandig dat de Koning het ziekenhuis bezocht heeft, want het risico is daar aanzienlijk dat hij dan besmet wordt door anderen die het virus draagt... waar blijft hij met zijn gezonde verstand????
als het een beetje meezit kan hij van de winter zonder problemen naar Lechquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:53 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah ik zie dat de campagne 'Krijg Willie weer populair na zijn vakantie' weer op tournee is.
Als het kabinet er toch niets mee ging doen, had ze de motie direct moeten afschieten. Waarom nog stemmen en die poespas, als je al weet dat er niets mee gaat gebeuren? Zonde van de tijd en moeite.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wellicht wil je mijn deel dan ook betalen. Is het wmb probleem opgelost. Uitgaven goedkeuren die anderen maar moeten betalen, is altijd makkelijk.
Dat de motie is/was aangenomen was deels dat niet iedereen aanwezig was en omdat iemand die even niet oplette.
Dat de regering niet doet wat de Kamer wil, is kwalijk maar dat recht heeft zij. Ook in de wetenschap dat de Regering niet naar huis gestuurd kan worden. Een motie van wantrouwen zou het toch niet halen.
Waar ik mij wel over vermaakte was het schouwspel dat zich ontpopte met een waargeloos orerende Wilders... in de wetenschap dat het niets meer zou worden dan wat gekakel.
Decennia lang? Mate als straks alles weer mag in 2022 gaat iedereen die ze gemist heeft helemaal los op de festivals etc lolquote:Op donderdag 29 oktober 2020 11:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niks mis mee ouwe reus. Het is alleen niet mijn kopje thee.
Nou ja niks mis mee. De gevolgen zullen nog decennia lang door etteren maar boeie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |