Wel benieuwd hoe die enorme uitstroom van patiënten te verklaren is. Als je ziet wat voor problemen ze in België ze hebben, houden zij mensen te lang in het ziekenhuis?quote:
Of er zijn er een heleboel overledenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als een stabilisering al is de instroom altijd nog groter dan de uitstroom.
Wel mooi weer. Hij zegt: weet niet of het klopt hoor, maar hier is paniek!quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zolang we niet weten wat voor cijfers dat zijn (van wanneer, wat voor soort) is het ook niet duidelijk wat dit betekent voor het aantal besmettingen.
Technisch gezien ook een uitstroom, maar niet op de goede manier...quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of er zijn er een heleboel overleden
Ik meld het puur.. hopelijk gaat het inderdaad meevallen, maar zo niet zou dit wel een flinke tegenvaller zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel mooi weer. Hij zegt: weet niet of het klopt hoor, maar hier is paniek!
Zucht..
Hoe sommigen met die dagcijfers bezig zijn (of in ieder geval voor doen komen, niet alleen hier) is sowieso een beetje ongezond.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zucht..
Oh was ook niet tegen jou bedoeld hè, ben blij dat jij het noemtquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik meld het puur.. hopelijk gaat het inderdaad meevallen, maar zo niet zou dit wel een flinke tegenvaller zijn.
Huh, nee als R0 onder de 1 is zouden de aantallen afnemen in plaats van toenemen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:40 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja maar wat er in de tweet staat is dus exact wat ik gisteren zei, als Corona echt zo besmettelijk was zou dit de realiteit zijn, maar in de praktijk besmet 1 ziek persoon in de 6/7 dagen dat die besmettelijk is op dit moment minder dan 1 andere.
Dit soort visualisaties boezemen alleen maar extra angst in op deze manier.
Nja, het is gewoon 1 getal en je weet niet waarom dat getal is wat het getal is. Er zit zoveel meer achter die cijfers dan een simpele alles-op-een-hoop telling, maar iedereen kijkt hardnekkig alleen maar naar die vrij nietszeggende telling. Tsja, dat wordt wel een beetje vermoeiend moet ik zeggen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zucht..
Dit is dus niet per se een tegenvaller zolang je niet weet wat er achter het cijfer zit.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik meld het puur.. hopelijk gaat het inderdaad meevallen, maar zo niet zou dit wel een flinke tegenvaller zijn.
Ik zou daar graag een verdeling van zien. Volgens Kuipers is er een aantal manieren om uit te stromen: naar huis, naar een verzorgingshuis en overlijden.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel benieuwd hoe die enorme uitstroom van patiënten te verklaren is. Als je ziet wat voor problemen ze in België ze hebben, houden zij mensen te lang in het ziekenhuis?
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jspquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou daar graag een verdeling van zien. Volgens Kuipers is er een aantal manieren om uit te stromen: naar huis, naar een verzorgingshuis en overlijden.
Interessant om te weten hoe dat dus verdeeld is, lijkt me, maar daar heb ik nog niets over kunnen vinden.
Dan lees je er toch overheen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nja, het is gewoon 1 getal en je weet niet waarom dat getal is wat het getal is. Er zit zoveel meer achter die cijfers dan een simpele alles-op-een-hoop telling, maar iedereen kijkt hardnekkig alleen maar naar die vrij nietszeggende telling. Tsja, dat wordt wel een beetje vermoeiend moet ik zeggen.
Nou ja, ik vind het vrij abstract allemaal. Als ik een cijfer hoor dan denk ik:"Ja?? Is dat goed of is dat slecht?"quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nja, het is gewoon 1 getal en je weet niet waarom dat getal is wat het getal is. Er zit zoveel meer achter die cijfers dan een simpele alles-op-een-hoop telling, maar iedereen kijkt hardnekkig alleen maar naar die vrij nietszeggende telling. Tsja, dat wordt wel een beetje vermoeiend moet ik zeggen.
Dit gaat toch echt wel heel erg ver. Bij mij zijn ze welkom!quote:Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek: ’Kinderen niet langs de deur met Halloween en Sint-Maarten’
Nee, want daar staat niet hoeveel patiënten naar een verzorgingshuis gaan en welke naar huis.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
Grafiek nummer 6 ofzo moet je info zijn.
Of je stopt met het paniek noemen en laat mensen gewoon lekker in hun waarde.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Of mensen raken een keer niet in paniek van een cijfer zonder duidelijke waarde.
Wie raakt er in paniek dan?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Of mensen raken een keer niet in paniek van een cijfer zonder duidelijke waarde.
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit gaat toch echt wel heel erg ver. Bij mij zijn ze welkom!
Dat ene cijfertje zegt bijna niets over of het goed of slecht gaat. Dat is de grap. De paniek hier verandert daar weinig aan.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het vrij abstract allemaal. Als ik een cijfer hoor dan denk ik:"Ja?? Is dat goed of is dat slecht?"
Dan lees ik hier en dan is het al snel full blown paniek dus dan denk ik:"Oi, niet ok dus."
Users die zeggen dat hier geen paniek is. Hou op met me, hoor.
ik zie nergens paniek.....quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Laten we het hopen!quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk overigens dat die data niet klopt.. het zou een aanpassing van +2000 van gisteren suggereren PLUS dan nog bijna 18.000 besmettingen. Dat is wel een heel forse stijging.
Leuke act die je gelukkig al een tijdje volhoudt.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit gaat toch echt wel heel erg ver. Bij mij zijn ze welkom!
Lijkt mij ook aan de gortige kant ja.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk overigens dat die data niet klopt.. het zou een aanpassing van +2000 van gisteren suggereren PLUS dan nog bijna 18.000 besmettingen. Dat is wel een heel forse stijging.
We zaten rond de 10.000 afgelopen dagen. Met de aanpassingen van gister zou dat dan toch 15.000 besmettingen betekenen? Of reken ik nu verkeerd?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt mij ook niet dan ook of het aantal afgenomen testen moet zijn verdubbelt, of het positief percentage naar 35%+ zijn gegaan.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Welke zegt 7000 dan?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:08 schreef Oliver23 het volgende:
Wel bizar, het RIVM heeft nog niks bekend gemaakt, maar twee wereldwijde instituten melden compleet andere besmettingcijfers voor vandaag (18.000 om 7.000)
Rond de 12.000 zou ik zeggen. 2000 van gisteren.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
We zaten rond de 10.000 afgelopen dagen. Met de aanpassingen van gister zou dat dan toch 15.000 besmettingen betekenen? Of reken ik nu verkeerd?
Of ze zijn ineens de commerciele cijfers er toch maar bij gaan tellen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:08 schreef Remco het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet dan ook of het aantal afgenomen testen moet zijn verdubbelt, of het positief percentage naar 35%+ zijn gegaan.
Hmm..quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Of ze zijn ineens de commerciele cijfers er toch maar bij gaan tellen.
Het kan wel, als ze bijvoorbeeld iets met die commerciële straten erbij hebben gedaan. Of als er gewoon heel erg veel positieve testen zijn afgenomen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel handig om de meting aan te passen in de "cruciale"-weekquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft LCPS die cijfers niet, net als overlijdens. Als ik het goed begrijp hoe het op dit moment werkt:quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, want daar staat niet hoeveel patiënten naar een verzorgingshuis gaan en welke naar huis.
Ik ben dan ook benieuwd hoeveel positief geteste mensen het resultaat zijn van dubbel testen (dus bv. 1 keer omdat het van de baas moet, 1 keer omdat ze de dag erna symptomen hebben).quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, als we in de trend van afgelopen dagen blijven dan zou het 12.000 ongeveer moeten zijn. Bij 17.000 zou er dus in 1 dag 5000 extra besmettingen zijn, of gisteren zaten wel al op 12k/13k. Daarom is het dus zo vervelend dat die cijfers van gister niet volledig waren.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Rond de 12.000 zou ik zeggen. 2000 van gisteren.
Ik denk dat dat soort berichten er wel binnen no-time achteraan komt om de afwijkende cijfers te duiden dan.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het kan wel, als ze bijvoorbeeld iets met die commerciële straten erbij hebben gedaan. Of als er gewoon heel erg veel positieve testen zijn afgenomen.
Het is een beetje net als die ene keer begin september dat er 20 doden uit april bij kwamen. We weten nog niet waar het vandaan komt.
Totdat ze hun fiets terug hebben gekregen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:09 schreef Benny het volgende:
Hoe lang liggen die patienten in Duitsland daar inmiddels?
Als het goed is komt iedereen maar 1x in het bestand te staan, dus als beide testen bij de RIVM bekend zijn, dan sta je er toch maar 1x in.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben dan ook benieuwd hoeveel positief geteste mensen het resultaat zijn van dubbel testen (dus bv. 1 keer omdat het van de baas moet, 1 keer omdat ze de dag erna symptomen hebben).
Ja, dat denk ik ook. Dat was destijds ook het geval. Een beetje duiding kan sowieso af en toe geen kwaad.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat soort berichten er wel binnen no-time achteraan komt om de afwijkende cijfers te duiden dan.
De Ro van paniek roepen gaat hand in hand met de Ro van besmettingen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Gaan we hier nu ook de tweede golf in met paniek roepen en dergelijke? Werkelijk?
Ik denk dat dat het idee, maar daar kunnen zoveel fouten in gemaakt worden.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als het goed is komt iedereen maar 1x in het bestand te staan, dus als beide testen bij de RIVM bekend zijn, dan sta je er toch maar 1x in.
5 minuten? Wie weet is er weer een storingquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:12 schreef Randier het volgende:
Wellicht de cijfers die ontbraken door ICT problemen van de laatste tijd erbij. Of het klopt helemaal niet. Wel gezellie, dit speculeren 5 minuten voordat we het zeker weten.
Kan ik me zeker iets bij voorstellen. Toch is het jammer. Als we alleen maar zien dat mensen het ziekenhuis verlaten, en het blijkt dat een groot deel naar een verzorgingshuis gaat, is dat ook iets wat gemonitord moet worden, zodat dat niet overstroomt op den duur. Toch? En van mensen die naar huis gaan, is van belang hoever ze genezen zijn en of ze nog professionele thuiszorg nodig hebben.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij heeft LCPS die cijfers niet, net als overlijdens. Als ik het goed begrijp hoe het op dit moment werkt:
- GGD heeft de gegevens over tests wel/niet positief
- NICE houdt de ziekenhuisbezetting bij voor registratie/informatie/kennisgeving. Voor NICE is het belangrijk te weten hoeveel opnames er zijn en ontslagen.
- LCPS houdt de ziekenhuisbezetting bij voor potentiële spreiding. LCPS wil dus vooral weten hoeveel bedden er op een bepaald moment bezet zijn.
- Ontslag uit ziekenhuis, overlijden of naar verpleeghuis zijn alle 3 hetzelfde in de data van zowel LCPS/NICE, er komt een bed vrij (even oneerbiedig gezegd)
- Overlijden komt terug in de data van GGD
- Ziekenhuisopname komt uiteindelijk ook terug in data GGD
Het lijkt me (persoonlijke aanname) dat LCPS/Nice niet eens weten waar een patiënt heen gaat als ie uit het ziekenhuis gaat.
Dat is lastig want die moet je eigenlijk ook weer ontdubbelen met mensen die zich daarna via een regulier traject laten testen (wat op dit moment nog de aanbeveling is)quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Denk het niet trouwens.
Dat volgens mij niet. Ik heb 2 tests en ik kan beide tests nog terugzien als losse tests op de website. Ik ga er dus vanuit dat die apart genoemd worden.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als het goed is komt iedereen maar 1x in het bestand te staan, dus als beide testen bij de RIVM bekend zijn, dan sta je er toch maar 1x in.
Hopelijk kunnen de mensen hun WC papier voorraad inmiddels wel onder controle krijgen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef Elan het volgende:
Zelfs de cijfers kunnen we niet onder controle krijgen, dit gaat wel echt een lange winter worden zo.
Het idee dat iedere besmetting met naam en toenaam in een systeem staat lijkt me ook al niet heel erg prettig.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:13 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik denk dat dat het idee, maar daar kunnen zoveel fouten in gemaakt worden.
Mee eens ja.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef Elan het volgende:
Zelfs de cijfers kunnen we niet onder controle krijgen, dit gaat wel echt een lange winter worden zo.
Dit is een klasse verhaal en zeer inzichtelijk hoe een aerosole infectie zich in een ruimte kan verspreiden waarbij maskerdracht en ventilate de kans beïnvloedt.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 07:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Goed onderzoek met illustraties hoe het virus zich binnenshuis verspreid in verschillende settings.
https://english.elpais.co(...)e-air.html?ssm=TW_CC
Mag ik jouw F5 knop eens zien?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
10264 nieuwe positieve testen
56 nieuwe overlijdens
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
56 nieuwe overlijdens
Zeker. Daarom pleit ik voor een grotere rol van de huisarts hierin. Dat is de persoon waar deze informatie allemaal samenkomt, en die daar het beste beeld over kan geven.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan ik me zeker iets bij voorstellen. Toch is het jammer. Als we alleen maar zien dat mensen het ziekenhuis verlaten, en het blijkt dat een groot deel naar een verzorgingshuis gaat, is dat ook iets wat gemonitord moet worden, zodat dat niet overstroomt op den duur. Toch? En van mensen die naar huis gaan, is van belang hoever ze genezen zijn en of ze nog professionele thuiszorg nodig hebben.
Als je BSN's hebt (wat nu achter de schermen volgens mij gebruikt wordt als herkenningsmiddel) dan is dat niet zo'n groot probleem als je eenmaal de bestanden aan elkaar gelinkt hebt.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is lastig want die moet je eigenlijk ook weer ontdubbelen met mensen die zich daarna via een regulier traject laten testen (wat op dit moment nog de aanbeveling is)
In dit topic viel het mee, maar vandaag kan het weer niet op.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Ro van paniek roepen gaat hand in hand met de Ro van besmettingen.
Ik vind het hier in dit topic (op het moment) wel meevallen, maar op Twitter gaat het er wel op die manier aan toe.
En nu is de vraag of het nu wel betrouwbaar isquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
56 nieuwe overlijdens
als dit met correctie van gisteren is heel mooiquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
56 nieuwe overlijdens
persco:quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef Elan het volgende:
Dit voelt als een opluchtingquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
56 nieuwe overlijdens
Alle paniek voor niets. Ergens wel fijn gelukkig.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
56 nieuwe overlijdens
Dat zal vast niet mogen.....quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je BSN's hebt (wat nu achter de schermen volgens mij gebruikt wordt als herkenningsmiddel) dan is dat niet zo'n groot probleem als je eenmaal de bestanden aan elkaar gelinkt hebt.
Mooi!quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
56 nieuwe overlijdens
Goed punt. Ook van uitstroom naar een verzorgingshuis is de huisarts op de hoogte.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker. Daarom pleit ik voor een grotere rol van de huisarts hierin. Dat is de persoon waar deze informatie allemaal samenkomt, en die daar het beste beeld over kan geven.
Zou een procesoptimalisatie kunnen zijn naar mijn idee. Op dit moment weet het GGD pas of iemand in het ziekenhuis is opgenomen na nabellen, zelfde met overlijden. Als de huisarts gegevens kan doorgeven aan het RIVM (desnoods via GGD) dan kunnen ze beter kloppende data krijgen, wellicht met enkele dagen vertraging.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goed punt. Ook van uitstroom naar een verzorgingshuis is de huisarts op de hoogte.
Maar in hoeverre zit er een correctie bij?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:19 schreef Ven1972 het volgende:
@:Benny heeft gelijk! Dus hij zegt de waarheid.
Of het was gisteren en vandaag allebei eigenlijk negenduizend nogwat.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:20 schreef Cynicio het volgende:
Vreemde wending dit. Je zou denken dat er gisteren zo'n 2.000 besmettingen misten in het totaal.
Nog steeds best veel, maar het komt niet in de buurt van de aantallen die hier genoemd werden. Scaremongering in dit topic was helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
56 nieuwe overlijdens
Kan toch ook aan het afnemen zijn?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:20 schreef Cynicio het volgende:
Vreemde wending dit. Je zou denken dat er gisteren zo'n 2.000 besmettingen misten in het totaal.
Dat is raar. Zouden de cijfers van gisteren er morgen bij komen? Ook niet logisch toch?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar in hoeverre zit er een correctie bij?
Het zegt allemaal niet zo heel veel als je niet weet van welke data het is. Als de GGD's her en der weken aan het kutten zijn waardoor sommigen ineens honderden melden met 15 dagen vertraging lopen die cijfers helemaal scheef.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:20 schreef Cynicio het volgende:
Ik ga er vanuit dat die erbij zit. Die 10.000 is gewoon de delta tussen de (incomplete) data van gisteren en de data van vandaag. Als er dus geen achterstand meer is, zit die er gewoon bij.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar in hoeverre zit er een correctie bij?
Omdat we dat dus niet weten wordt het weer wachten tot morgen op de cijfers.. ergo persconferentie gaat naar dinsdag a.s.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat die erbij zit. Die 10.000 is gewoon de delta tussen de (incomplete) data van gisteren en de data van vandaag. Als er dus geen achterstand meer is, zit die er gewoon bij.
Dat zou inhouden dat vandaan en gisteren beiden zo'n 9000 hebben, wat mij wel een positief pushberichtje waard lijkt
het hangt er vanaf of die ontbrekende cijfers van gisteren nu wel zijn verwerkt maar ook zonder lijkt het op stabilisatiequote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:21 schreef Elan het volgende:
Maar is dit nu goed of slecht nieuws? Verwarrende cijfers, ziekenhuizen gaat wel weer hard, maar ook niet heel hard. We stijgen niet, maar we dalen ook niet . Wat moet Rutte hier in godsnaam mee?
RIVM.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:22 schreef Scrummie het volgende:
Maar wat is die bron nou van die 10k? Ik krijg alleen de cijfers mee van die Marino eigenlijk, maar die is nog vrij stil.
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:22 schreef Scrummie het volgende:
Maar wat is die bron nou van die 10k? Ik krijg alleen de cijfers mee van die Marino eigenlijk, maar die is nog vrij stil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |