abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:41:42 #1
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195875508
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentile groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patinten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

En door..
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:42:42 #2
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195875525
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:41 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Herkenbaar. Hier hangen ze ook in grote groepen voor de ingangen van ons winkelcentrum.
En dan met 6 tegelijk de appie in met allemaal een winkelkar :')
Maarja als je middelbare scholieren weer thuis laat werken staan ze er alsnog waarschijnlijk
pi_195875544
:@
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:43:59 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195875550
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:42 schreef Momo het volgende:

[..]

En dan met 6 tegelijk de appie in met allemaal een winkelkar :')
Maarja als je middelbare scholieren weer thuis laat werken staan ze er alsnog waarschijnlijk
Hebben we geen veenkolonieen meer om te ontginnen? :+
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195875560
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:26 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Zo'n grafiek met cases kan je weinig mee, aangezien het testbeleid en de capaciteit verandert gedurende de tijd. Ziekenhuisopnames geeft een heel ander beeld. Daar zit nauwelijks exponentiele groei in bij de tweede golf.

[ link | afbeelding ]
De grafiek die je laat zien, laat exponentile groei zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:44:59 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195875567
Geen persco morgen *O*

Geen verplichting van niet-medische mondkapjes die niet werken en schijnveiligheid creren *O*
pi_195875573
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Met deze snelheid duurt dat nog oh...minstens 4 jaar, schat ik. Naar schatting 10% van de Nederlanders heeft covid gehad, groepsimmuniteit vereist minstens 60% (maar mogelijk 75%) dus reken het maar uit.
Die 10% was vlak na de eerste golf en puur op basis van antistoffen.

Ik schat dat we veel hoger zitten. In bepaalde gebieden in het ZO hadden 8-10% van de mensen antistoffen in hun bloed. En dit wordt dus minder over tijd, dus het is aannemelijk dat het aandeel mensen met T-celafweer minstens net zo groot is en waarschijnlijk groter. Dat was in mei. Inmiddels zijn we al een heel eind verder, dus waarom zouden we niet op 20% kunnen zitten landelijk en lokaal wellicht hoger.



Met een besmettingsgraad van 30% kan je al een R0 van 1.4 hebben zonder verdere groei van het aantal besmettingen te hebben.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 oktober 2020 @ 22:45:32 #8
408813 crew  trein2000
pi_195875584
@DireStraits7 Bruls:”wijs niet voortdurend naar de overheid”. Gaan we weer, kap nou eens met dat de schuld bij de burger leggen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195875591
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:42 schreef Momo het volgende:

[..]

En dan met 6 tegelijk de appie in met allemaal een winkelkar :')
Maarja als je middelbare scholieren weer thuis laat werken staan ze er alsnog waarschijnlijk
Ben er ook bang voor ja. Het is alleen jammer dat ze massaal zo echt voor de ingang (overdekt winkelcentrum) gaan staan, want je komt er echt niet met 1,5m. binnen.
Daarom vind ik het ook niet zo handig dat die gasten op school geen afstand hoeven te houden. Waarom zouden ze dat dan buiten schooltijd wel moeten? Is toch niet uit te leggen?
pi_195875599
Overigens is die slowchat rete-irritant als je nog wat serieuze zaken wil posten.
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:46:47 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195875610
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor ja. Het is alleen jammer dat ze massaal zo echt voor de ingang (overdekt winkelcentrum) gaan staan, want je komt er echt niet met 1,5m. binnen.
Daarom vind ik het ook niet zo handig dat die gasten op school geen afstand hoeven te houden. Waarom zouden ze dat dan buiten schooltijd wel moeten? Is toch niet uit te leggen?
Oude omaatjes doen dat ook, lekker kletsen in de doorgang :')
pi_195875615
Oh god, nu in Op1 opnieuw aandacht voor de beruchte rave (c.q. ordinair zuipfeest) in Hilversum. Uiteraard is het niet netjes, maar dat overdreven vingerwijzen is wr een uiting van het willen hebben van controle over de situatie. En dan heeft de voorzitter van de politievakbond het over het vermoedelijke grote aantal "feestjes" achter gesloten deuren. Ik vraag me af of deze meneer weleens op Facebook, Instagram en Snapchat kijkt naar de hoeveelheid feesten in Berlijn. Daar kunnen we in Nederland een puntje aan zuigen :s)
pi_195875617
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Lijkt verbetering in te komen, dus. Meer thuis, minder op het werk.
Een van onze Twittervrinden liet met vergelijkingen van mobliteitscijfers in de regio's noord en zuid zien dat de afname in ieder geval voor een deel verklaarbaar is door de herfstvakantie. In regio zuid nam de mobiliteit later af en in regio noord nam de mobiliteit weer wat toe na de herfstvakantie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:47:19 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195875622
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:46 schreef Schuifpui het volgende:
Overigens is die slowchat rete-irritant als je nog wat serieuze zaken wil posten.
Waar heb je het over?
pi_195875625
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:45 schreef trein2000 het volgende:
@:direstraits7 Bruls:”wijs niet voortdurend naar de overheid”. Gaan we weer, kap nou eens met dat de schuld bij de burger leggen.
Het is ook maar wat je wil horen hoor. Dat is niet wat er in die zin staat namelijk.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:48:01 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195875631
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een van onze Twittervrinden liet met vergelijkingen van mobliteitscijfers in de regio's noord en zuid zien dat het in ieder geval voor een deel verklaarbaar is door de herfstvakantie. In regio zuid nam de mobiliteit later af en in regio noord nam de mobiliteit weer wat toe na de herfstvakantie.
Oh ja, ik was vergeten dat het vakantie was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:48:26 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195875643
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:47 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Oh god, nu in Op1 opnieuw aandacht voor de beruchte rave (c.q. ordinair zuipfeest) in Hilversum. Uiteraard is het niet netjes, maar dat overdreven vingerwijzen is wr een uiting van het willen hebben van controle over de situatie. En dan heeft de voorzitter van de politievakbond het over het vermoedelijke grote aantal "feestjes" achter gesloten deuren. Ik vraag me af of deze meneer weleens op Facebook, Instagram en Snapchat kijkt naar de hoeveelheid feesten in Berlijn. Daar kunnen we in Nederland een puntje aan zuigen :s)
Echt h _O-
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:49:52 #18
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195875660
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor ja. Het is alleen jammer dat ze massaal zo echt voor de ingang (overdekt winkelcentrum) gaan staan, want je komt er echt niet met 1,5m. binnen.
Daarom vind ik het ook niet zo handig dat die gasten op school geen afstand hoeven te houden. Waarom zouden ze dat dan buiten schooltijd wel moeten? Is toch niet uit te leggen?
Onder de 18 hoeft toch niet de regels te volgen? Dat was wel eerst de boodschap.
pi_195875680
Over mutatie van het virus las ik dit artikel: Het coronavirus muteert. Komt daardoor de ontwikkeling van een vaccin in gevaar? Een passage:

Dt het coronavirus continu muteert, is doodnormaal, zegt Snijder. Telkens als het virus een mens infecteert, maakt het miljoenen keren kopieerfoutjes. Niemand weet wat die mutaties allemaal doen, al zullen de meeste niet veel uitmaken, zegt Snijder. ‘Je zou kunnen zeggen: eerst was er een lichtgrijze Volkswagen Golf en nu zie je ineens veel meer donkergrijze en een paar andere kleuren. Maar het blijft hetzelfde type Volkswagen Golf. Dit is in essentie hetzelfde virus als in het begin.’
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195875696
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:49 schreef Momo het volgende:

[..]

Onder de 18 hoeft toch niet de regels te volgen? Dat was wel eerst de boodschap.
Je hebt gelijk. Onderling niet, wel naar volwassenen.
pi_195875706
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:47 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Oh god, nu in Op1 opnieuw aandacht voor de beruchte rave (c.q. ordinair zuipfeest) in Hilversum. Uiteraard is het niet netjes, maar dat overdreven vingerwijzen is wr een uiting van het willen hebben van controle over de situatie. En dan heeft de voorzitter van de politievakbond het over het vermoedelijke grote aantal "feestjes" achter gesloten deuren. Ik vraag me af of deze meneer weleens op Facebook, Instagram en Snapchat kijkt naar de hoeveelheid feesten in Berlijn. Daar kunnen we in Nederland een puntje aan zuigen :s)
Wat vond je van het verhaal van de burgemeester van Breda? Ik ben er best trots op dat wij zulke bestuurders hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195875775
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat vond je van het verhaal van de burgemeester van Breda? Ik ben er best trots op dat wij zulke bestuurders hebben.
Ja, wel mooi dat hij benadrukt dat "de ander" gehoord wil worden vanuit zijn of haar perspectief omdat er anders berhaupt geen gesprek mogelijk is. Dit geldt overigens voor meer facetten in het leven.

Persoonlijk heb ik veel verdergaande ideen dan alleen de dialoog aangaan en denk dat er veel meer mogelijk zou moeten zijn voor jongeren, maar het is te laat om daar verder op in te gaan :P

Ik wil eigenlijk slapen maar wil Osterhaus versus MdH zien. Dat heeft de redactie handig naar achteren verplaatst. Misschien kunnen ze dit vernuft in de toekomst inzetten voor het uitnodigen van interessante gasten ;)
pi_195875789
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat vond je van het verhaal van de burgemeester van Breda? Ik ben er best trots op dat wij zulke bestuurders hebben.
Ben uit nieuwsgierigheid ingelogd, maar de man die nu aan het woord is en vertelt over Denemarken.... Het klinkt heerlijk; alleen al het "geen discussie"-gedeelte.
pi_195875816
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:58 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ben uit nieuwsgierigheid ingelogd, maar de man die nu aan het woord is en vertelt over Denemarken.... Het klinkt heerlijk; alleen al het "geen discussie"-gedeelte.
Dat is wat er voortdurend gebeurt, naar de waan van de dag toe redeneren. Toen het in Itali nog goed ging met de besmettingen waren er allerlei redenen (ook gekoppeld aan de volksaard) waardoor het daar zoveel beter zou gaan. Nu gaat het daar ook de verkeerde kant op. Sta je mooi in je hemd met je verklaringen.

Kortom: ik neem zulke verklaringen met een korrel zout.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195875854
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is wat er voortdurend gebeurt, naar de waan van de dag toe redeneren. Toen het in Itali nog goed ging met de besmettingen waren er allerlei redenen (ook gekoppeld aan de volksaard) waardoor het daar zoveel beter zou gaan. Nu gaat het daar ook de verkeerde kant op. Sta je mooi in je hemd met je verklaringen.

Kortom: ik neem zulke verklaringen met een korrel zout.
Heb je gelijk in. Duitsland was ook ooit een lichtend voorbeeld! ;)
pi_195875859
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat vond je van het verhaal van de burgemeester van Breda? Ik ben er best trots op dat wij zulke bestuurders hebben.
De Depla lijkt me oprecht een van de weinigen die beide kanten van de medaille (er)kent. Deze man staat echt met twee benen in de maatschappij zonder gelijk met het vingertje te wijzen. Die man zegt echt zinnige dingen.
pi_195875882
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:57 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ja, wel mooi dat hij benadrukt dat "de ander" gehoord wil worden vanuit zijn of haar perspectief omdat er anders berhaupt geen gesprek mogelijk is. Dit geldt overigens voor meer facetten in het leven.

Persoonlijk heb ik veel verdergaande ideen dan alleen de dialoog aangaan en denk dat er veel meer mogelijk zou moeten zijn voor jongeren, maar het is te laat om daar verder op in te gaan :P

Ik wil eigenlijk slapen maar wil Osterhaus versus MdH zien. Dat heeft de redactie handig naar achteren verplaatst. Misschien kunnen ze dit vernuft in de toekomst inzetten voor het uitnodigen van interessante gasten ;)
Ik dacht dat Ab en Maurice allebei in het redteam zaten? Liggen ze daar ook niet op 1 lijn dan?
pi_195875905
Vond dit nog wel een aardig stukje over besmettingen buiten versus binnen:
https://fivethirtyeight.c(...)utdoor-transmission/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195875928
Shownieuws heeft er ook al verstand van 🙈 Verlinde en Moskovitz
pi_195875953
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Duitsland was ook ooit een lichtend voorbeeld! ;)
Moet je dit lezen over Denemarken:

In Denemarken beschouwt men hygge, samen met Janteloven, als een van de belangrijkste uitdrukkingen van de Deense mentaliteit en volksaard. Denen beschouwen hygge als iets typisch Deens en zien het vaak als onderdeel van hun nationale identiteit. Voor veel Denen is julehygge, de gezelligheid rond Kerstmis, een van de hoogtepunten van het jaar. Toch heeft hygge niet alleen positieve connotaties. Zo noemen Denen hun land soms heel ironisch een hyggeland (een gezellig land) om aan te geven dat niet altijd alles even goed gaat met hun land.

Klinkt mij in de oren als Nederland. :D En deze wetenschapper:

“Iedereen zal beamen dat Nederland en Denemarken op elkaar lijken”, zegt ze beslist. “Als je gaat zoeken naar de verschillen dan vind je ze, maar er zijn meer overeenkomsten. Het zijn kleine, overzichtelijke landen met een grote mate van vrijheid, waar veel gezegd mag worden. Het is een relatief kleine stap voor een Deen om naar Nederland te emigreren en vice versa. De taal is makkelijk te leren, een Nederlander zal snel wennen in Denemarken en omgekeerd.”

En:

Trots is dus iets wat getemperd dient te worden: in Nederland kennen we het maaiveld waar je je kop niet bovenuit dient te steken, in Denemarken wordt dit principe samengevat in de ‘Wet van Jante’, voor Denen een alledaags begrip.

Ook net Nederland. :D Hier wordt het frappant:

“Maar het maakt Denen ook onverschilliger ten opzichte van anderen. Dat heeft het enorme voordeel dat je een grote mate van vrijheid kunt ervaren: ik kom niet aan jou, jij niet aan mij en daardoor kunnen we allemaal doen wat we willen.”

Dat staat haaks op wat de laatste tijd over de Deense volksaard wordt gezegd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195875976
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik dacht dat Ab en Maurice allebei in het redteam zaten? Liggen ze daar ook niet op 1 lijn dan?
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195875997
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik dacht dat Ab en Maurice allebei in het redteam zaten? Liggen ze daar ook niet op 1 lijn dan?
Ze zijn allebei niet lid van het Red Team, en, pardon my French, ze mogen elkaar totaal niet. Ab Osterhaus verkondigt alles wat MdH tegen het zere been stoot (ik geef MdH in hierin overigens groot gelijk).
pi_195876056
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:05 schreef Monolith het volgende:
Vond dit nog wel een aardig stukje over besmettingen buiten versus binnen:
https://fivethirtyeight.c(...)utdoor-transmission/
Wat is jouw take-away uit dit artikel? Ik lees niet heel veel nieuws, bijvoorbeeld dit:

quote:
For example, in a study of 7,324 Chinese case reports, only two — part of the same transmission event — could be linked to outdoor settings.
komt uit april 2020. De strekking (buiten is de kans op besmetting veel kleiner dan binnen) is volgens mij al een tijdje bekend.
pi_195876063
Ab is lid van team Ab en Maurice van team Maurice.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195876070
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:10 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ze zijn allebei niet lid van het Red Team, en, pardon my French, ze mogen elkaar totaal niet. Ab Osterhaus verkondigt alles wat MdH tegen het zere been stoot (ik geef MdH in hierin overigens groot gelijk).
Had ze inderdaad al eens eerder in de clinch zien liggen ja. Gesmuld eigenlijk. Allebei eigenheimers (al heb ik mijn voorkeur :') ) Probeer op tv al die tegenstrijdige dingen zo min mogelijk te volgen! Zie de samenvattingen of opvallende dingen hier wel! Vandaar dat ik dacht dat ze in dat Redteam zaten. :s)
pi_195876088
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ab is lid van team Ab en Maurice van team Maurice.
Jaaaaa, dat was al wel duidelijk. Maar leek me geen gek idee dat ze nog wat extra aandacht er mee zouden genereren! :+
pi_195876106
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:15 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Had ze inderdaad al eens eerder in de clinch zien liggen ja. Gesmuld eigenlijk. Allebei eigenheimers (al heb ik mijn voorkeur :') ) Probeer op tv al die tegenstrijdige dingen zo min mogelijk te volgen! Zie de samenvattingen of opvallende dingen hier wel! Vandaar dat ik dacht dat ze in dat Redteam zaten. :s)
Misschien kan iemand een infographic maken zodat we zicht op het virus de experts kunnen blijven houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195876125
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien kan iemand een infographic maken zodat we zicht op het virus de experts kunnen blijven houden.
Misschien geen gek idee! Ik had al bij voorbaat een hekel aan dat team omdat ik dacht dat zij erin zaten! :D :@
Is het nodig dat ik mijn beeld van het Redteam nou bijstel of zit het evengoed vol met eigenheimers? :@
pi_195876155
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:14 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Wat is jouw take-away uit dit artikel? Ik lees niet heel veel nieuws, bijvoorbeeld dit:
[..]

komt uit april 2020. De strekking (buiten is de kans op besmetting veel kleiner dan binnen) is volgens mij al een tijdje bekend.
Kijk, het feit dat besmettingen vaker buiten plaatsvinden dan binnen is niet zo boeiend. De relevante vraag is nog steeds waarom. Het artikel beschrijft een aantal factoren en hun potentile bijdrage. Met name ook het feit dat besmettingen buiten veelal lijken voor te komen in situaties waar mensen de afstand die ze buiten van nature houden niet meer houden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195876168
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Misschien geen gek idee! Ik had al bij voorbaat een hekel aan dat team omdat ik dacht dat zij erin zaten! :D :@
Is het nodig dat ik mijn beeld van het Redteam nou bijstel of zit het evengoed vol met eigenheimers? :@
Dit zijn de leden (bron):

• Wim Schellekens, voormalig hoofdinspecteur Gezondheidsinspectie
• Amrish Baidjoe, veldepidemioloog
• Ginny Mooy, top-antropoloog
• Edwin Veldhuizen, data-analist en programmeur
• Bert Mulder, medisch microbioloog
• Gowri Gopalakrishna, epidemioloog
• Marino van Zelst, promovendus organisatiewetenschappen
• Arnold Bosman, veldepidemioloog
• Bert Slagter, expert complexe systemen
• Peter Slagter, expert complexe systemen
• Nienke Ipenburg, verpleegkundig specialist huisartsenzorg
• Xander Koolman, gezondheidseconoom
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195876193
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit zijn de leden (bron):

• Wim Schellekens, voormalig hoofdinspecteur Gezondheidsinspectie
• Amrish Baidjoe, veldepidemioloog
• Ginny Mooy, top-antropoloog
• Edwin Veldhuizen, data-analist en programmeur
• Bert Mulder, medisch microbioloog
• Gowri Gopalakrishna, epidemioloog
• Marino van Zelst, promovendus organisatiewetenschappen
• Arnold Bosman, veldepidemioloog
• Bert Slagter, expert complexe systemen
• Peter Slagter, expert complexe systemen
• Nienke Ipenburg, verpleegkundig specialist huisartsenzorg
• Xander Koolman, gezondheidseconoom
Hoe groot is de familie Slagter? Dacht net een Jan Slagter te zien bij Op1? :? :s)
Paar bekende namen wel ja.
pi_195876230
WHO slaat alarm om coronabrandhaard Europa

Europa is het epicentrum van de coronapandemie geworden.
Het continent was afgelopen week verantwoordelijk voor bijna de helft van alle besmettingen wereldwijd.

https://www.ad.nl/buitenl(...)ard-europa~aa9e10b3/
pi_195876233
Top-antropoloog ook.... hoe word je dat? :{
pi_195876263
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hoe groot is de familie Slagter? Dacht net een Jan Slagter te zien bij Op1? :? :s)
Interessant, interessant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195876264
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kijk, het feit dat besmettingen vaker buiten plaatsvinden dan binnen is niet zo boeiend. De relevante vraag is nog steeds waarom. Het artikel beschrijft een aantal factoren en hun potentile bijdrage. Met name ook het feit dat besmettingen buiten veelal lijken voor te komen in situaties waar mensen de afstand die ze buiten van nature houden niet meer houden.
Inderdaad, ik denk (of beter gezegd: hoop) dat onderzoek in de toekomst e.e.a. in dit licht kan verhelderen. Wat ik zelf frappant vind, is het uitblijven van besmettingen bij grote bijeenkomsten die we in Nederland hebben gezien: BLM demonstratie Amsterdam, covid-19 maatregelen demonstratie Malieveld, Willem II supporters in Tilburg. En ja, ik weet uiteraard dat deze n=3 vrij nietszeggend is.
pi_195876265
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:27 schreef Mammietje het volgende:
Top-antropoloog ook.... hoe word je dat? :{
Dat heb ik er zelf van gemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195876272
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:26 schreef Za het volgende:
WHO slaat alarm om coronabrandhaard Europa

Europa is het epicentrum van de coronapandemie geworden.
Het continent was afgelopen week verantwoordelijk voor bijna de helft van alle besmettingen wereldwijd.

https://www.ad.nl/buitenl(...)ard-europa~aa9e10b3/
Ja triest. Zaten we een paar maanden terug nog meesmuilend naar America te kijken... :{
pi_195876277
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Interessant, interessant.
_O-
pi_195876292
quote:
6s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat heb ik er zelf van gemaakt.
Ah... jij vindt het een hele goeie dus!
Ze doet in ieder geval haar naam eer aan. :Y
pi_195876305
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja triest. Zaten we een paar maanden terug nog meesmuilend naar America te kijken... :{
Die zijn in december weer aan de beurt..
pi_195876308
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja triest. Zaten we een paar maanden terug nog meesmuilend naar America te kijken... :{
In Amerika gaat het ook niet lekker.


I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195876318
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ab is lid van team Ab en Maurice van team Maurice.
Ab is van team autoritair grijs en Maurice van team aerosol blauw.
pi_195876325
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ah... jij vindt het een hele goeie dus!
Ze doet in ieder geval haar naam eer aan. :Y
Het is een gebbetje vanwege deze tweet:

twitter
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195876357
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In Amerika gaat het ook niet lekker.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, maar dat zegt allemaal niets he? Het is allemaal maar een griepje en over een paar weken is er een geweldig vaccin en zijn alle problemen voorbij. Heb ik zelf van Trump gehoord! :{w ;)
pi_195876383
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is een gebbetje vanwege deze tweet:

[ twitter ]
Dat red team is net zo verachtelijk als Lange Frans met zijn doldwaze ideeen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195876392
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat red team is net zo verachtelijk als Lange Frans met zijn doldwaze ideeen.
De vraag is: zijn het ook duivelsaanbidders? :+
pi_195876444
Om toch vooral ff serieus te blijven, ik denk dat Mark Rutte in quarantaine moet:
https://www.dumpert.nl/latest?selectedId=8006219_25ad30d1
pi_195876445
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De vraag is: zijn het ook duivelsaanbidders? :+
Viespeuken zijn het :P
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195876457
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Viespeuken zijn het :P
Ik ken ze niet zo goed, dat moge duidelijk zijn na de vorige posts! :')
Die Marino van Zelst heb ik nog wel eens duidelijke duidingen zien geven.
Sommige punten die ze aanhangen, kan ik ook nog wel het nut van inzien. Niet alle. Sowieso wat makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Anderzijds zijn ze wel zichtbaarder en transparanter dan het OMT.
pi_195876478
https://www.ad.nl/buitenl(...)rrestaties~a61084e5/
In Itali gaat het er ook erg gezellig aan toe.
pi_195876490
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:54 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)rrestaties~a61084e5/
In Itali gaat het er ook erg gezellig aan toe.
Damn... je zou toch zeggen dat ze daar beter zouden moeten weten. :N
pi_195876499
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:58 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Damn... je zou toch zeggen dat ze daar beter zouden moeten weten. :N
Daar hebben ze niet de luxe van 'steunpakketen' zoals hier. Dan trek je liever ten strijde tegen het virus dan vanuit je bunker kijken hoe alles in elkaar stort.
pi_195876521
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 00:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Daar hebben ze niet de luxe van 'steunpakketen' zoals hier. Dan trek je liever ten strijde tegen het virus dan vanuit je bunker kijken hoe alles in elkaar stort.
Ja, dat maakt het nog wel een stuk onaangenamer dan hier natuurlijk. :X
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 00:08:35 #64
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195876529
twitter


:|W :{w :X
pi_195876553
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 00:08 schreef Kyran het volgende:
[ twitter ]

:|W :{w :X
Damn! :X
Ik neem aan dat dit uit personeelstekorten komt, maar dan nog! :X
pi_195876558
Nieuwe variant op de balkonscnes.

twitter
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 00:16:44 #67
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195876572
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 00:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Damn! :X
Ik neem aan dat dit uit personeelstekorten komt, maar dan nog! :X
Tsja, zullen het inderdaad niet voor de lol doen, maar dan zijn wij gewoon weer te laat met ingrijpen. Dit gaat weer extra besmettingen en doden opleveren.
pi_195876577
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 00:13 schreef Nober het volgende:
Nieuwe variant op de balkonscnes.

[ twitter ]
Ik vond de balkonscenes ontroerender. :{
pi_195876581
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 00:16 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tsja, zullen het inderdaad niet voor de lol doen, maar dan zijn wij gewoon weer te laat met ingrijpen. Dit gaat weer extra besmettingen en doden opleveren.
Yep, daar kan je op wachten. Zijn niet de meest sterke mensen die thuiszorg krijgen.
pi_195876603
Werkgever dient gewoon beboet te worden. Punt. Ook al is er personeel te kort.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195876624
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De vraag is: zijn het ook duivelsaanbidders? :+
Zij werken voor duivelsaanbidders :+

jeffrey epstein's lolita island en kinderverkrachters paleis. Was geschilderd in de kleuren van de Israelische vlag. Inclusief alle paganistische symboliek. Pizzatje bestellen, daar grappen mensen nu over maar ze durven jeffrey nooit te benoemen :+

[ Bericht 20% gewijzigd door CopyOK op 27-10-2020 00:38:22 ]
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 00:29:47 #72
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195876663
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 00:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vond de balkonscenes ontroerender. :{
Tja.. die tijd is voorbij en komt ook niet meer terug.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 00:32:37 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195876682
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 00:21 schreef Discombobulate het volgende:
Werkgever dient gewoon beboet te worden. Punt. Ook al is er personeel te kort.
Wat moet die boete zijn dan? Zijn daar wetten voor. Vraagteken.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 01:50:01 #74
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195877077
In polen gaat het helemaal fout. Loopt volledig uit de klauwen in Europa. Na 10 november alles dichtgooien hier in NL.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 01:52:43 #75
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195877082
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:50 schreef Draak31 het volgende:
In polen gaat het helemaal fout. Loopt volledig uit de klauwen in Europa. Na 10 november alles dichtgooien hier in NL.
Bron?
pi_195877139
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:14 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Wat is jouw take-away uit dit artikel?
Dat er een professor is die Mike Weed heet.

Professor Weed |:)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 02:13:19 ]
pi_195877654
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:50 schreef Draak31 het volgende:
In polen gaat het helemaal fout. Loopt volledig uit de klauwen in Europa. Na 10 november alles dichtgooien hier in NL.
Ja gek h. Terwijl ze in Polen heel erg streng zijn en zelfs thuis controleren.
Zal ook wel Corona moeheid zijn.
pi_195877658
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 02:11 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Dat er een professor is die Mike Weed heet.

Professor Weed |:)
Ja met hulp van Mari Huana.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 06:28:25 #79
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195877674
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 00:21 schreef Discombobulate het volgende:
Werkgever dient gewoon beboet te worden. Punt. Ook al is er personeel te kort.
Tja, die zullen die boetes gewoon pakken neem ik aan. Wat is een mensenleven waard?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195877705
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 00:08 schreef Kyran het volgende:
[ twitter ]

:|W :{w :X
Schrijnend en onacceptabel :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 06:37:57 #81
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195877717
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 06:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Schrijnend en onacceptabel :N
Tja, helaas trek je niet even een blik nieuwe werknemers open. Zeker niet de hoger opgeleide....
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195877730
In de eerste golf werkten ze ook gewoon door met een besmetting. Blijkbaar is dat verantwoord genoeg met lichte verhoging en weinig klachten.
Ik zelf vind het gevaarlijk.
pi_195877737
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ab is lid van team Ab en Maurice van team Maurice.
Ze zitten wel samen in Team aandachttrekkerij.
pi_195877923
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 06:42 schreef quirina het volgende:
In de eerste golf werkten ze ook gewoon door met een besmetting. Blijkbaar is dat verantwoord genoeg met lichte verhoging en weinig klachten.
Ik zelf vind het gevaarlijk.
Nou ja, als ze toch al corona hebben kunnen ze best op de corona afdeling werken ;)

Maar zonder dollen van nota bene een ziekenhuis zou je wel anders verwachten.
pi_195877942
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 00:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Daar hebben ze niet de luxe van 'steunpakketen' zoals hier. Dan trek je liever ten strijde tegen het virus dan vanuit je bunker kijken hoe alles in elkaar stort.
Hopelijk brengt het ook met zich mee dat de regeringen naar andere oplossingen gaan kijken ipv alleen maar strengere maatregelen.

Een land als spanje wat de noodtoestand uit tot mei volgend jaar en waarbij je tot die tijd 's avonds niet meer weg mag.
In frankrijk waar 46 miljoen mensen 's avonds worden opgesloten

[ Bericht 3% gewijzigd door Kickinalfa op 27-10-2020 07:43:20 ]
pi_195878127
Iedereen corona en door 🙄
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:53:33 #87
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195878147
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 01:52 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Bron?
https://tvn24.pl/poznan/g(...)-dla-karetek-4731027

Vertalen met chrome. Gaat helemaal fout daar. We moeten NU aan de rem trekken want anders gaat het los.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:55:12 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195878163
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:53 schreef Draak31 het volgende:

[..]

https://tvn24.pl/poznan/g(...)-dla-karetek-4731027

Vertalen met chrome. Gaat helemaal fout daar. We moeten NU aan de rem trekken want anders gaat het los.
Wij wonen toch niet in Polen?
pi_195878172
twitter


Zelfs hugo de jonge wil mensen uitsluiten van de zorg als je niet gevaccineerd bent. Waarom worden mensen hier niet bang van.
pi_195878190
twitter


Zou er echt wekelijks dubbel zoveel getest worden? Zal deels ook wel her- her- her- testen zijn binnen bijvoorbeeld voetbalorganisaties?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:59:47 #91
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195878200
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wij wonen toch niet in Polen?
Hij vraag toch om een bron.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 27-10-2020 08:02:34 ]
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:05:05 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195878247
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:59 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Hij vraag toch om een bron.
Ja maar waarom moeten we dan nu ingrijpen?
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:06:38 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195878267
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Zou er echt wekelijks dubbel zoveel getest worden? Zal deels ook wel her- her- her- testen zijn binnen bijvoorbeeld voetbalorganisaties?
Elke tel aandacht voor Sywert is er 1 teveel. Maar commercie wordt groter ja.
pi_195878289
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:56 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Zelfs hugo de jonge wil mensen uitsluiten van de zorg als je niet gevaccineerd bent. Waarom worden mensen hier niet bang van.
Omdat vaccinaties niet goed werken als een bepaalde vaccinatiegraad niet behaald wordt.

Mensen zijn wel een beetje klaar met polio ed.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 08:15:33 ]
pi_195878294
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Elke tel aandacht voor Sywert is er 1 teveel. Maar commercie wordt groter ja.
Even niet kijkend naar Sywert of wie die kerel dan ook is, als commercieel testen zo groot is lijkt me het wel verontrustend dat daar zo slecht zicht op is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195878322
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:56 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Zelfs hugo de jonge wil mensen uitsluiten van de zorg als je niet gevaccineerd bent. Waarom worden mensen hier niet bang van.
Gevaarlijke man.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195878363
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:08 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Omdat vaccinaties niet goed werken als een bepaalde vaccinatiegraad niet behaald wordt.
Dus ga je mensen maar uitsluiten? Mensen kiezen er bewust voor als ze zich niet willen laten vaccineren. Onder andere omdat de lange termijn effecten niet bekend zijn en de farmaceutische industrie niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor bijwerkingen die nu nog niet bekend zijn.
pi_195878369
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:15 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dus ga je mensen maar uitsluiten? Mensen kiezen er bewust voor als ze zich niet willen laten vaccineren. Onder andere omdat de lange termijn effecten niet bekend zijn en de farmaceutische industrie niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor bijwerkingen die nu nog niet bekend zijn.
En er wordt nu even haastig een vaccin in elkaar geknutseld.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:17:07 #99
131800 Tarado
cap de fusca
pi_195878380
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:15 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dus ga je mensen maar uitsluiten? Mensen kiezen er bewust voor als ze zich niet willen laten vaccineren. Onder andere omdat de lange termijn effecten niet bekend zijn en de farmaceutische industrie niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor bijwerkingen die nu nog niet bekend zijn.
het zal wel los lopen met dat uitsluiten hoor maar het is wel zo dat je een minimaal aantal mensen nodig hebt voor vaccinatie dus dat er druk op gezet gaat worden is logisch.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:19:59 #100
5428 crew  miss_sly
pi_195878415
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 07:56 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Zelfs hugo de jonge wil mensen uitsluiten van de zorg als je niet gevaccineerd bent. Waarom worden mensen hier niet bang van.
Volgens mij zegt hij dat als je nog niet gevaccineerd bent, een verpleeghuis waar mensen verzorgd worden die k nog niet gevaccineerd is, zou kunnen zeggen dat het nog even niet verstandig is om daar te werken. Dat is heel iets anders en best te begrijpen, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')