abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 oktober 2020 @ 21:55:07 #251
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195874655
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:40 schreef trein2000 het volgende:
Voedselbonnen voor mensen die in quarantaine moeten. Ben benieuwd hoe dat gaat :D
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tter_impression=true
Ik zou dat niet verkeerd vinden.
Mensen die in quarantaine gaan, doen dat in algemeen belang en mogen daarvoor "beloond" cq gecompenseeerd worden. Bv met twee weken hotelkamer en/of abbo op HelloFresh.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 26 oktober 2020 @ 21:55:09 #252
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195874656
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met het feit dat primaire levensbehoeften niet geleverd kunnen worden door de enorme wachttijden bij supermarktbezorgdiensten?
Nou het heeft niets te maken met met mijn laatste post die ik nu gepost heb, maar het is voor supermarkten een drukke tijd met bezorging zeg maar. En veel mensen blijven online boodschappen doen.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 26 oktober 2020 @ 21:55:16 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195874660
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wellicht is het effectiever om voorrang voor quarantainegevallen te bedingen bij de Jumbo’s en picknics van deze wereld. Maar dat zal ook wel weer op praktische problemen stuiten.
Niet allen die. Je zal maar een arm of been gebroken hebben en alleenstaand zijn bijv.
En zo is er nog wel meer te bedenken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195874718
Wat ik behoorlijk fascinerend vind, is hoe totaal verschillend de eerste en de tweede golf zijn. Ten eerste qua snelheid. De eerste golf was initieel echt exponentieel, nu werd het vrij snel redelijk lineair. Daarnaast ook de totaal verschillende verhoudingen qua overlijdens en ziekenhuisopnames bijvoorbeeld. Dat in augustus met name jongeren besmet waren, wil ik nog wel geloven, maar inmiddels is dat effect ook wel weg lijkt me. Is er toch veel meer sprake van triage geweest dan er toegegeven wordt? Dit kan toch bijna niet alleen meer komen doordat we het virus beter buiten verpleeghuizen kunnen houden?

Natuurlijk is de dynamiek in de samenleving behoorlijk anders. Eerst van echt helemaal geen voorzorgsmaatregelen naar een lockdown, waar vrijwel iedereen aan meedeed, in enkele weken. Nu gaat het van wat maatregelen naar meer maatregelen, waar een groot deel van de mensen aan meedoet ipv vrijwel iedereen. Dit kan een deel van het verschil in snelheid verklaren, maar weer niet de verhoudingen van ziekenhuis/IC tegen doden.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:00:55 #255
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195874767
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:58 schreef Schuifpui het volgende:
Wat ik behoorlijk fascinerend vind, is hoe totaal verschillend de eerste en de tweede golf zijn. Ten eerste qua snelheid. De eerste golf was initieel echt exponentieel, nu werd het vrij snel redelijk lineair. Daarnaast ook de totaal verschillende verhoudingen qua overlijdens en ziekenhuisopnames bijvoorbeeld. Dat in augustus met name jongeren besmet waren, wil ik nog wel geloven, maar inmiddels is dat effect ook wel weg lijkt me. Is er toch veel meer sprake van triage geweest dan er toegegeven wordt? Dit kan toch bijna niet alleen meer komen doordat we het virus beter buiten verpleeghuizen kunnen houden?

Natuurlijk is de dynamiek in de samenleving behoorlijk anders. Eerst van echt helemaal geen voorzorgsmaatregelen naar een lockdown, waar vrijwel iedereen aan meedeed, in enkele weken. Nu gaat het van wat maatregelen naar meer maatregelen, waar een groot deel van de mensen aan meedoet ipv vrijwel iedereen. Dit kan een deel van het verschil in snelheid verklaren, maar weer niet de verhoudingen van ziekenhuis/IC tegen doden.
Als, en dat is even een veronderstelling, als het zo gegaan is dat het vooral studenten waren die besmet waren/werden en die het daarna via werk en thuisbezoek doorgegeven hebben dan is het een logische ketting, dan ga je van 18-25 naar 30-50 jarigen in een stap terwijl de bejaarden en verzorgingshuizen dan enigzins buiten schot blijven mede doordat nu beter voorbereid zijn.

Let wel, da's mijn aanname.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:04:18 #256
5428 crew  miss_sly
pi_195874827
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

De link heb je nu. Dat denigrende is meer hoe je het zelf opvat.

Op https://www.rijksoverheid.nl/ is alles terug te vinden.
Mensen snappen/lezen alleen als ze dat (goed) uitkomt.
Pas bij een boete of beloning, wordt het begrepen.
Ik heb die link niet nodig. Je wil of kunt mijn post kennelijk niet begrijpen.
Prima hoor :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:05:52 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195874856
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb die link niet nodig. Je wil of kunt mijn post kennelijk niet begrijpen.
Prima hoor :)
We zijn ook niet allemaal even slim.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195874866
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als, en dat is even een veronderstelling, als het zo gegaan is dat het vooral studenten waren die besmet waren/werden en die het daarna via werk en thuisbezoek doorgegeven hebben dan is het een logische ketting, dan ga je van 18-25 naar 30-50 jarigen in een stap terwijl de bejaarden en verzorgingshuizen dan enigzins buiten schot blijven mede doordat nu beter voorbereid zijn.

Let wel, da's mijn aanname.
Dat geloof ik voor de eerste paar stappen wel, maar aangezien die stappen een dag of 5 duren en we er dus zo'n 18 stappen gehad hebben sinds augustus, moet het toch wel aardig gehomogeniseerd zijn over de samenleving.
pi_195874898
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als je een plek kunt reserveren ja...
Hoe komt je vreten dan je huis binnen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:08:55 #260
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195874913
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:06 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat geloof ik voor de eerste paar stappen wel, maar aangezien die stappen een dag of 5 duren en we er dus zo'n 18 stappen gehad hebben sinds augustus, moet het toch wel aardig gehomogeniseerd zijn over de samenleving.
Dat is is denk ik ook wel gebeurt. Wat dus ook verklaart waarom de IC's een stuk minder bezet zijn en de dodentallen veel lager zijn. En, niet onbelangrijk, covid is gemuteerd naar een vorm die zich sneller en efficienter verspreid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:10:03 #261
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195874943
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe komt je vreten dan je huis binnen?
Ik voorzie een booming markt:
Het moederschip van PicNic parkeert in de wijk, waarna de boodschappen uitzwermen.
(in gedachten denk ik aan een verhaal van Asimov)
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:12:49 #262
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195874979
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik voorzie een booming markt:
Ik weet het niet maar dat lijkt mij toch alleen nuttig voor hele korte afstanden in landen met functionele voetgangerspaden of fietspaden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195874993
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:58 schreef Schuifpui het volgende:
Wat ik behoorlijk fascinerend vind, is hoe totaal verschillend de eerste en de tweede golf zijn. Ten eerste qua snelheid. De eerste golf was initieel echt exponentieel, nu werd het vrij snel redelijk lineair.
Dat klopt niet. Ook tijdens de tweede golf is er sprake van exponentiële groei geweest, alleen was de curve wat minder steil. Het is aannemelijk dat dat komt door de maatregelen, in het bijzonder het verbod op massale bijeenkomsten. Zie de grafiek van de positieve testen:



quote:
Daarnaast ook de totaal verschillende verhoudingen qua overlijdens en ziekenhuisopnames bijvoorbeeld. Dat in augustus met name jongeren besmet waren, wil ik nog wel geloven, maar inmiddels is dat effect ook wel weg lijkt me. Is er toch veel meer sprake van triage geweest dan er toegegeven wordt? Dit kan toch bijna niet alleen meer komen doordat we het virus beter buiten verpleeghuizen kunnen houden?
Dat komt onder andere doordat er meer kennis is over medicatie die aanslaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195875001
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is is denk ik ook wel gebeurt. Wat dus ook verklaart waarom de IC's een stuk minder bezet zijn en de dodentallen veel lager zijn. En, niet onbelangrijk, covid is gemuteerd naar een vorm die zich sneller en efficienter verspreid.
En ook minder schadelijk of anders schadelijk?
pi_195875027
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mondmaskers zijn zeker niet heilig en werken alleen in bepaalde omstandigheden, dat staat redelijk wetenschappelijk vast.
1.5 meter is lastiger, heilig is het niet, in sommige landen worden van 2 meter gesproken, de WHO houd over het algemeen 1 meter als veilige afstand aan. 1,5 meter zou dus redelijkerwijs moeten werken.

Ik vind het niet zo zeer dreigen, ik zeg ook niet dat een meerderheid zich niet aan de regels houd, ik zeg dat het aantal dat zich niet aan de regels houd significant genoeg is, covid is nu eenmaal zeer besmettelijk en we kennen het fenomeen van de superspreaders en het feit dat mensen asymptomatisch kunnen zijn.
Ok dus eigenlijk weten we dat mondkapjes niet goed werken in de praktijk en omdat er sprake is van aerosol die de 1,5mtr niet respecteert (aangetoond) is de 1,5mtr regel ook niet afdoende. Mijn conclusie is dan dat het virus met deze maatregelen domweg niet kan worden voorkomen anderen te besmetten en dat er om die reden ook nooit significant voldoende regel naleving kán zijn. En zou om die reden ook nooit als argument mogen worden gebruikt voor wat dan ook.

Er werd vanuit de overheid continue "geklaagd" over het volk dat de regels niet of onvoldoende naleeft en dat er om die reden strengere maatregelen nodig zouden zijn als dat niet beter zou gaan. Ik vind dat wel dreigen.

Nu staat men op het punt om de daad bij het woord te voegen maar gaat daarbij volledig voorbij aan het feit dat er al wetenschappelijke twijfels waren of de getroffen maatregelen daadwerkelijk iets zouden uithalen. De mensen worden gewoon door Hugo "beschuldigt" in een tijd dat de griepcijfers normaliter ook lekker de lucht in gaan en grijpt dit aan om een onnodige "noodwet" te verdedigen en om het gehele land lam te gaan leggen..... terwijl we inmiddels weten dat ook een lock-down niet helpt, zie bijvoorbeeld Italie.

What's next?
Gaan Mark en Hugo daarna opperen om "kampen" te bouwen omdat dit allemaal niet heeft geholpen en we moeten elkaar nou eenmaal beschermen dus dan maar de Corona melaatsen (of dwarsliggers om het even) ophokken zodat anderen niet ziek worden?
pi_195875037
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:58 schreef Schuifpui het volgende:
Wat ik behoorlijk fascinerend vind, is hoe totaal verschillend de eerste en de tweede golf zijn. Ten eerste qua snelheid. De eerste golf was initieel echt exponentieel, nu werd het vrij snel redelijk lineair. Daarnaast ook de totaal verschillende verhoudingen qua overlijdens en ziekenhuisopnames bijvoorbeeld. Dat in augustus met name jongeren besmet waren, wil ik nog wel geloven, maar inmiddels is dat effect ook wel weg lijkt me. Is er toch veel meer sprake van triage geweest dan er toegegeven wordt? Dit kan toch bijna niet alleen meer komen doordat we het virus beter buiten verpleeghuizen kunnen houden?

Natuurlijk is de dynamiek in de samenleving behoorlijk anders. Eerst van echt helemaal geen voorzorgsmaatregelen naar een lockdown, waar vrijwel iedereen aan meedeed, in enkele weken. Nu gaat het van wat maatregelen naar meer maatregelen, waar een groot deel van de mensen aan meedoet ipv vrijwel iedereen. Dit kan een deel van het verschil in snelheid verklaren, maar weer niet de verhoudingen van ziekenhuis/IC tegen doden.
Ah, daar is hij weer, de gedragskaart die getrokken wordt. Puur speculatief en anekdotisch. Hoe zit het met het weer, met het feit dat we nu veel meer binnen zitten en de eventuele rol die beperkte tot slechte ventilatie hierin speelt. Allerlei factoren die wellicht een grote rol spelen, en wellicht niet.
Het verklaren van besmettingscijfers door enkel en alleen gedrag en onze o zo recalcitrante aard is achterhaald, onjuist en onwenselijk.

Prima besluit om morgen niet verdergaande maatregelen te gaan aankondigen. Hopelijk gaan ze om de tafel zitten om tot een exit-strategie te komen die meerdere perspectieven omvat.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:16:12 #267
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195875042
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:13 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

En ook minder schadelijk of anders schadelijk?
Geen verschil in, de mutatie maakt covid alleen efficienter in het zich verspreiden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:18:46 #268
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195875071
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik weet het niet maar dat lijkt mij toch alleen nuttig voor hele korte afstanden in landen met functionele voetgangerspaden of fietspaden.
Dat zegt het filmpje ook en in NL zijn mensen die ergens wonen doorgaans prima per geplaveide weg bereikbaar.
Ik zie dit in de komende 10 jaar nog wel gebeuren: Local on demand delivery.

Hier een langere demo/presentatie: waar alle voor dehand liggende vragen al worden beantwoord.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195875078
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik voorzie een booming markt:
Het moederschip van PicNic parkeert in de wijk, waarna de boodschappen uitzwermen.
(in gedachten denk ik aan een verhaal van Asimov)
Heb weinig productbeleving als zo'n apparaat dat ding komt droppen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195875097
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ah, daar is hij weer, de gedragskaart die getrokken wordt. Puur speculatief en anekdotisch. Hoe zit het met het weer, met het feit dat we nu veel meer binnen zitten en de eventuele rol die beperkte tot slechte ventilatie hierin speelt. Allerlei factoren die wellicht een grote rol spelen, en wellicht niet.
Het verklaren van besmettingscijfers door enkel en alleen gedrag en onze o zo recalcitrante aard is achterhaald, onjuist en onwenselijk.

Prima besluit om morgen niet verdergaande maatregelen te gaan aankondigen. Hopelijk gaan ze om de tafel zitten om tot een exit-strategie te komen die meerdere perspectieven omvat.
Je mist het punt. Tevens ben ik ook blij dat er nog niet besloten wordt tot meer maatregelen, maar dat het kabinet de ballen heeft om nog een paar dagen extra af te wachten ondanks alle druk van de media en (al dan niet zelf benoemde) virusexperts.
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:20:44 #271
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195875114
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heb weinig productbeleving als zo'n apparaat dat ding komt droppen.
En dat heb je wel van de bezorg(st)er ? :D
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195875127
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:20 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Je mist het punt. Tevens ben ik ook blij dat er nog niet besloten wordt tot meer maatregelen, maar dat het kabinet de ballen heeft om nog een paar dagen extra af te wachten ondanks alle druk van de media en (al dan niet zelf benoemde) virusexperts.
Mee eens.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:22:43 #273
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195875145
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heb weinig productbeleving als zo'n apparaat dat ding komt droppen.
Jouw boodschappen zijn voor jou een productbeleving? :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195875146
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

En dat heb je wel van de bezorg(st)er ? :D
Soort van, heb je het gevoel bij dat er moeite voor je maaltje is gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195875157
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jouw boodschappen zijn voor jou een productbeleving? :D
Soort van, besteed gemiddeld al gauw op vrijadagvond 30-40 min bij de appie. Loop vaak twee van die rondes.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195875160
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Soort van, heb je het gevoel bij dat er moeite voor je maaltje is gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan hebben we ook geen uitgebuite pakketbezorgers meer. *O* Dan zijn ze werkloos. -O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:24:29 #277
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195875172
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan hebben we ook geen uitgebuite pakketbezorgers meer. *O* Dan zijn ze werkloos. -O-
Die worden drone operator, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195875181
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die worden drone operator, natuurlijk.
Dat is dan wel weer cool.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195875190
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan hebben we ook geen uitgebuite pakketbezorgers meer. *O* Dan zijn ze werkloos. -O-
In elk geval niet meer van die sjappies op een afgeneukte fiets met zo'n boxje erop in de randstad. Wordt het voor iedereen wat veiliger.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:26:06 #280
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195875196
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer cool.
Flexibel zijn, he? Daar draait het tegenwoordig om ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:26:47 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195875205
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

In elk geval niet meer van die sjappies op een afgeneukte fiets met zo'n boxje erop in de randstad. Wordt het voor iedereen wat veiliger.
Tot je over zo'n rijdende accubox heen rijdt, natuurlijk :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:26:50 #282
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195875206
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die worden drone operator, natuurlijk.
Nope. Ook die job is foetsie.
Wel fijn dat onze kinderen dan niet meer door weer en wind op een elektrische fiets met 30+ racen of zoals ik op mijn knietjes vakken moesten spiegelen. :P
Kortom de virusaanpak is: blijf thuis.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195875207
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klopt niet. Ook tijdens de tweede golf is er sprake van exponentiële groei geweest, alleen was de curve wat minder steil. Het is aannemelijk dat dat komt door de maatregelen, in het bijzonder het verbod op massale bijeenkomsten. Zie de grafiek van de positieve testen:

[ afbeelding ]
[..]

Dat komt onder andere doordat er meer kennis is over medicatie die aanslaat.
Zo'n grafiek met cases kan je weinig mee, aangezien het testbeleid en de capaciteit verandert gedurende de tijd. Ziekenhuisopnames geeft een heel ander beeld. Daar zit nauwelijks exponentiele groei in bij de tweede golf.



En over het aantal doden, in de ziekenhuizen zijn tijdens de eerste golf 2000 mensen overleden (bron: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp 4e grariek) Totaal zijn er zo'n 6000 geregistreerde (geteste) covid doden en vermoedelijk tegen de 10.000 daadwerkelijke covid-doden. Die betere behandeling zou dus maar een klein deel van de mensen gered kunnen hebben. Dat is, mits er geen sprake is geweest van strengere triage dan nu.
pi_195875223
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:15 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ok dus eigenlijk weten we dat mondkapjes niet goed werken in de praktijk en omdat er sprake is van aerosol die de 1,5mtr niet respecteert (aangetoond) is de 1,5mtr regel ook niet afdoende. Mijn conclusie is dan dat het virus met deze maatregelen domweg niet kan worden voorkomen anderen te besmetten en dat er om die reden ook nooit significant voldoende regel naleving kán zijn. En zou om die reden ook nooit als argument mogen worden gebruikt voor wat dan ook.

Er werd vanuit de overheid continue "geklaagd" over het volk dat de regels niet of onvoldoende naleeft en dat er om die reden strengere maatregelen nodig zouden zijn als dat niet beter zou gaan. Ik vind dat wel dreigen.

Nu staat men op het punt om de daad bij het woord te voegen maar gaat daarbij volledig voorbij aan het feit dat er al wetenschappelijke twijfels waren of de getroffen maatregelen daadwerkelijk iets zouden uithalen. De mensen worden gewoon door Hugo "beschuldigt" in een tijd dat de griepcijfers normaliter ook lekker de lucht in gaan en grijpt dit aan om een onnodige "noodwet" te verdedigen en om het gehele land lam te gaan leggen..... terwijl we inmiddels weten dat ook een lock-down niet helpt, zie bijvoorbeeld Italie.

What's next?
Gaan Mark en Hugo daarna opperen om "kampen" te bouwen omdat dit allemaal niet heeft geholpen en we moeten elkaar nou eenmaal beschermen dus dan maar de Corona melaatsen (of dwarsliggers om het even) ophokken zodat anderen niet ziek worden?
Jinek is ook de 1,5 meter vergeten 🤨
pi_195875240
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geen verschil in, de mutatie maakt covid alleen efficienter in het zich verspreiden.
We gaan dus richting groep immuniteit?
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:29:34 #286
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195875257
twitter
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:29:58 #287
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195875266
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:28 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

We gaan dus richting groep immuniteit?
Met deze snelheid duurt dat nog oh...minstens 4 jaar, schat ik. Naar schatting 10% van de Nederlanders heeft covid gehad, groepsimmuniteit vereist minstens 60% (maar mogelijk 75%) dus reken het maar uit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195875271
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tot je over zo'n rijdende accubox heen rijdt, natuurlijk :D
Denk dat je daar zo heerlijk smoooth overeen kunt donderen met je fiets, met je tandjes op de straat. Kun je mooi gaan ruziën met de lokale Turk wie dat gaat betalen. _O-
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:31:12 #289
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195875293
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Lijkt verbetering in te komen, dus. Meer thuis, minder op het werk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:31:20 #290
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195875297
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Met deze snelheid duurt dat nog oh...minstens 4 jaar, schat ik. Naar schatting 10% van de Nederlanders heeft covid gehad, groepsimmuniteit vereist minstens 60% (maar mogelijk 75%) dus reken het maar uit.
En dan maar hopen dat die immuniteit van al of niet vaccin of zelf ziek zijn geweest, niet tijdelijk van aard blijkt te zijn....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:31:36 #291
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195875301
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
?
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:32:08 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195875315
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

?
Het geeft weer waar Nederlanders zich bevinden en hoeveel ze reizen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195875333
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is is denk ik ook wel gebeurt. Wat dus ook verklaart waarom de IC's een stuk minder bezet zijn en de dodentallen veel lager zijn. En, niet onbelangrijk, covid is gemuteerd naar een vorm die zich sneller en efficienter verspreid.
Zijn daar serieuze bronnen van? Dikwijls zie je dat als het virus afzwakt, de transmissie efficiënter wordt (of visa versa). Maar ik dacht te menen dat dit corona-virus redelijk steady was qua muteren.

Anderzijds hoor ik nu links en rechts ook in mijn omgeving dat mensen besmet zijn, en dat zijn dan mensen van allerlei plumage.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:33:30 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195875340
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Beetje vrijheidsparochiaan, laat zich niet tracken en tracen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195875407
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geen verschil in, de mutatie maakt covid alleen efficienter in het zich verspreiden.
Sneller en beter verspreiden , zou dan ook op een hoger aantal zieken en doden moeten blijken
En dat is nu niet het geval
Meer mensen met onbewust een 2e besmetting?
pi_195875420
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoezo vage adviezen en symbolische regels?
De basisregels zijn duidelijk. Waarom ze ingesteld zijn ook. Maar toch vertikt men het in te grote getalen zich hieraan te houden.
Waar waren die regels toen bijna 10K mensen zijn gestorven aan de griep?
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:38:48 #297
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195875446
Ik was trouwens vandaag in het lokale winkelcentrum #liefdagboek.
Er stonden echt veel groepen middelbare scholieren die daar aan het hangen waren, en met 1,5m afstand kon je er soms niet eens langs. Groepen van 5 tot 10 scholieren die daar zaten met hun blikje energiedrank en zak chips. Volgens mij zijn dat echt superspreaders.
pi_195875452
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:37 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Waar waren die regels toen bijna 10K mensen zijn gestorven aan de griep?
Griep of influenza is allang geaccepteerd, omdat het niet uit te roeien is
Gaat met covid19 ook gebeuren
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:39:31 #299
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195875460
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zijn daar serieuze bronnen van? Dikwijls zie je dat als het virus afzwakt, de transmissie efficiënter wordt (of visa versa). Maar ik dacht te menen dat dit corona-virus redelijk steady was qua muteren.

Anderzijds hoor ik nu links en rechts ook in mijn omgeving dat mensen besmet zijn, en dat zijn dan mensen van allerlei plumage.
Ja. Ik zal het even opzoeken:

https://arstechnica.com/s(...)spread-more-readily/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195875480
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:38 schreef Momo het volgende:
Ik was trouwens vandaag in het lokale winkelcentrum #liefdagboek.
Er stonden echt veel groepen middelbare scholieren die daar aan het hangen waren, en met 1,5m afstand kon je er soms niet eens langs. Groepen van 5 tot 10 scholieren die daar zaten met hun blikje energiedrank en zak chips. Volgens mij zijn dat echt superspreaders.
Ultraspreaders 😂
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')