abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195867423
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:33 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Misschien wel. Want linksom of rechtsom weet tot op heden nog steeds niemand precies hoe het virus zich verspreid.
Denk je? Echt? Daar denkt de medische wetenschap wereldwijd toch wel anders over.
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:51:49 #212
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195867660
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooy gaf toe dat het na 4 weken ook niet weg was, dacht ik? Of was dat C19's website? Meh, ik raak de tel een beetje kwijt :D
Gaf Mooy dat toe op persoonlijke titel, of was dat names C19? Altijd weer lastig bij die club.
Antifa
pi_195867743
quote:
Het kabinet maakt morgen vrijwel zeker geen nieuwe ingrijpende maatregelen bekend om de coronapandemie te stoppen. Ingewijden melden dat premier Rutte en minister De Jonge zich morgenavond om 19.00 uur beperken tot een korte verklaring. Daarna staan ze de pers te woord.

pi_195867781
Ik ben bang dat ze weer achter de feiten aan gaan lopen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 26 oktober 2020 @ 16:06:27 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195867879
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:57 schreef byah het volgende:

[..]

Goedzo
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195867886
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

In Roemenië zijn - uitgezonderd enkele steden met een hoge besmettingsgraad - restaurants, café's en discotheken ook gewoon open.

De Roemeense van Dissel pleit nu zelfs voor de "Zweedse strategie".
De USA gaat (federaal) zelfs nog wat verder:
https://edition.cnn.com/2(...)ows-sachs/index.html

"We are not going to control the pandemic. We are going to control the fact that we get vaccines, therapeutics and other mitigation areas," White House chief of staff Mark Meadows told CNN's Jake Tapper on "State of the Union" on Sunday.
pi_195868286
Is de eerstvolgende wel-persco dan volgende week 3/11 of pas die week erna 10/11?

Of staat dat niet vast en hangt dat van de ontwikkelingen af?
pi_195868317
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:06 schreef andatura het volgende:

[..]

De USA gaat (federaal) zelfs nog wat verder:
https://edition.cnn.com/2(...)ows-sachs/index.html

"We are not going to control the pandemic. We are going to control the fact that we get vaccines, therapeutics and other mitigation areas," White House chief of staff Mark Meadows told CNN's Jake Tapper on "State of the Union" on Sunday.
Alleen is dat helemaal niet het advies van het CDC, natuurlijk, dit is Trumps onzin.
pi_195868353
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:33 schreef littlemindy het volgende:
Is de eerstvolgende wel-persco dan volgende week 3/11 of pas die week erna 10/11?

Of staat dat niet vast en hangt dat van de ontwikkelingen af?
Na Sint Maarten want we moeten nog wel even langs de deuren met de kinders. :P
pi_195868370
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alleen is dat helemaal niet het advies van het CDC, natuurlijk, dit is Trumps onzin.
Maar wie is de president, alleen Trump kan zichzelf tegenhouden toch? Of kan het CDC zijn besluiten m.b.t. corona tegenhouden (serieuze vraag)?
Het lijkt er toch wel op dat hij alvast een weg inslaat waar zijn eventuele opvolger nog een flinke dobber aan zou hebben om in te draaien (?).
pi_195868371
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooy gaf toe dat het na 4 weken ook niet weg was, dacht ik? Of was dat C19's website? Meh, ik raak de tel een beetje kwijt :D
Volgens mij had ze het over nul komma nul nul zoveel. Iets in die geest.
pi_195868418
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:38 schreef andatura het volgende:

[..]

Maar wie is de president, alleen Trump kan zichzelf tegenhouden toch? Of kan het CDC zijn besluiten m.b.t. corona tegenhouden (serieuze vraag)?
Het lijkt er toch wel op dat hij alvast een weg inslaat waar zijn eventuele opvolger nog een flinke dobber aan zou hebben om in te draaien (?).
Theoretisch is het CDC onafhankelijk en staat hun advies los van de President. En ja, alleen Trump kan Trump tegenhouden, het CDC heeft geen eigenlijke macht.
pi_195868496
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Theoretisch is het CDC onafhankelijk en staat hun advies los van de President. En ja, alleen Trump kan Trump tegenhouden, het CDC heeft geen eigenlijke macht.
Dankjewel. Al is het op zichzelf een idioot idee dat hij dat in z'n eentje kan bepalen (hetzelfde in NL met de trias die regels door kan voeren trouwens). Het lijkt bijna onverantwoordelijk te noemen om zoveel directe macht bij zo een kleine groep mensen te leggen.
pi_195868935
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:44 schreef andatura het volgende:

[..]

Dankjewel. Al is het op zichzelf een idioot idee dat hij dat in z'n eentje kan bepalen (hetzelfde in NL met de trias die regels door kan voeren trouwens). Het lijkt bijna onverantwoordelijk te noemen om zoveel directe macht bij zo een kleine groep mensen te leggen.
Daarom hebben wij ook geen president en heeft de koning slechts een ceremoniële functie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195870426
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:07 schreef Xenorium het volgende:
Op ons zorgstelsel is zo hard bezuinigd dat we afhankelijk zijn van de Duitsers, nou wees er maar trots op.. Zorg is een puinhoop, huizenmarkt een puinhoop..

Wij blinken uit economisch omdat we karig zijn op heel veel andere dingen en dat uit zich nu! :{
Iedereen betaald zich scheel aan zorgpremie
Je moet 2 verdiener zijn anders leef je in armoe
Een huis kost minimaal 3 ton euro
Nee het is er niet beter op geworden
pi_195875542
Er gaat echt geen lockdown komen, zelfs niet als mensen met duizenden tegelijk dood op straat neervallen ten gevolge van Covid19. Die fucking incompetente prutsers in Den Haag zijn veel te bang dat ze bij de komende verkiezingen op een totale lockdown afgerekend worden. Ze laten het gewoon door etteren tot in het oneindige.
pi_195875593
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:43 schreef Navifactiva het volgende:
Er gaat echt geen lockdown komen, zelfs niet als mensen met duizenden tegelijk dood op straat neervallen ten gevolge van Covid19. Die fucking incompetente prutsers in Den Haag zijn veel te bang dat ze bij de komende verkiezingen op een totale lockdown afgerekend worden. Ze laten het gewoon door etteren tot in het oneindige.
Hier ben ik ook bang voor ja. Wanneer heeft dit kabinet nou eens echt aangepakt.

Het zal wel weer zo’n halfbakken lockdown zijn waarbij alles gewoon nog mag maar wel wordt afgeraden.
  maandag 26 oktober 2020 @ 22:49:23 #228
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_195875654
Met een lockdown ben ik failliet ;(
pi_195876117
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:49 schreef jigggy het volgende:
Met een lockdown ben ik failliet ;(
Sowieso niet op vvd stemmen als ze nog een lockdown instellen :)
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 00:23:40 #230
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_195876616
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Eens
pi_195878862
quote:
En jij denkt niet dat ze afgerekend zouden worden op 'n Wuhan-style lockdown tot en met 'n dag voor de verkiezingen?
pi_195879300
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 08:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

En jij denkt niet dat ze afgerekend zouden worden op 'n Wuhan-style lockdown tot en met 'n dag voor de verkiezingen?
Daarom komen de verkiezen ook wel op een goed moment. Daarnaast hoop ik dat we al een vaccin tot ons beschikking hebben voor een gedeelte van de bevolking.
pi_195879407
Ik hoop op een avondklok. Makkelijk te handhaven, duidelijk voor iedereen en het heeft bewezen effect.
pi_195879450
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:30 schreef Mondkapje het volgende:
Ik hoop op een avondklok. Makkelijk te handhaven, duidelijk voor iedereen en het heeft bewezen effect.
In Roemenië werkte het voor geen meter die avondklok.
pi_195879581
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Omdat ze daar niet handhaven.
pi_195880790
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:30 schreef Mondkapje het volgende:
Zolang er nog steeds feestjes op diverse plekken georganiseerd worden is een avondklok inderdaad een juiste optie. Hopelijk laten de cijfers vandaag wat positiefs zien.
pi_195880852
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 09:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niets werkt in Roemenie.
pi_195881004
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het gaat niet op de mortaliteit van dit virus, maar over wat een gigantisch druk dit virus veroorzaakt op de zorg. Daarom hebben we maatregelen.
Tot mensen die na ruim een half jaar nog altijd selectief blijven doen alsof het gaat om de mortaliteit en het redden van een paar bejaarden valt niet meer door te dringen hoor.
pi_195881309
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 22:46 schreef Fugue het volgende:

[..]

Hier ben ik ook bang voor ja. Wanneer heeft dit kabinet nou eens echt aangepakt.

Het zal wel weer zo’n halfbakken lockdown zijn waarbij alles gewoon nog mag maar wel wordt afgeraden.
Nou ja, zelfs als ze wel met een echte lockdown komen moet er ook nog goed gehandhaafd worden. En dan krijgen mensen die op zich de 1,5 m buiten in het openbaar goed in acht nemen weer een boete, omdat er 1 persoon teveel bij staat of zo.

Terwijl mensen die nog volop allemaal familie en vrienden bezoeken, huisfeesten geven zonder overlast en illegale feesten bezoeken geen strobreed in de weg wordt gelegd. Het loont veel te veel om gewoon opportunistisch te zijn en schijt te hebben.
pi_195882324
quote:
Die " incompetente prutsers" zien wel de cijfers iedere dag en moeten daar verantwoordelijkheid voor nemen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En wat zou dat oplossen? Eigenlijk iedere partij die verantwoordelijkheid heeft, zou hetzelfde doen. Voordeel is nu dat sommige partijen lekker commentaar kunnen leveren, omdat ze geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')