abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195866925
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 14:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind dat eigenlijk meer knollen voor citroenen verkopen dan 'n opinie. Je mag van mensen die zich er professioneel mee bezig houden wel verwachten dat ze weten dat dat niet kan.
Hmm...nee, niet echt. Mooy is geen expert op dit gebied, laten we dat vooropstellen, ze is niet eens medisch geschoold. Oosterhaus kijkt er naar als een viroloog en dan is een lockdown gewoon een hele logische insteek.
Het kabinet heeft niet de luxe om op die manier naar de situatie te kijken, die moet ook met heel veel andere aspecten rekening houden.

Dus ja, ik zie het als een insteek probleem waarbij je alleen naar een aspect van het verhaal kijkt.
pi_195866936
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hmm...nee, niet echt. Mooy is geen expert op dit gebied, laten we dat vooropstellen, ze is niet eens medisch geschoold. Oosterhaus kijkt er naar als een viroloog en dan is een lockdown gewoon een hele logische insteek.
Het kabinet heeft niet de luxe om op die manier naar de situatie te kijken, die moet ook met heel veel andere aspecten rekening houden.

Dus ja, ik zie het als een insteek probleem waarbij je alleen naar een aspect van het verhaal kijkt.
Het gaat er me om dat ze met droge ogen beweren dat je in 4 weken het virus weg krijgt. Dat lukt gewoon niet. Jammer dat niemand echt tegengas gaf daar aan tafel. Nu geloven allerlei lieden weer dat je met 4 weken niet naar school, de kapper of de kroeg alles oplost.
pi_195866950
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat er me om dat ze met droge ogen beweren dat je in 4 weken het virus weg krijgt. Dat lukt gewoon niet. Jammer dat niemand echt tegengas gaf daar aan tafel. Nu geloven allerlei lieden weer dat je met 4 weken niet naar school, de kapper of de kroeg alles oplost.
Mooy gaf toe dat het na 4 weken ook niet weg was, dacht ik? Of was dat C19's website? Meh, ik raak de tel een beetje kwijt :D
pi_195866960
Mooi zo :)
pi_195867004
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:02 schreef Spanky78 het volgende:Ja, dat kan niet anders. Mensen verspreiden het virus en dat kan alleen als je vaak genoeg lang genoeg dichtbij verschillende mensen bent. Hoe meer mensen, hoe langer en hoe dichter bij hoe groter de kans op besmetting. Tenminste, dat is wat voorlopig bekend is.

Los van sommige randvoorwaarden zoals bevolkingsdichtheid is het vooral gedrag waardoor je meer of minder besmettingen hebt.

In Spanje gaat iedereen in de avond de straat op gezellig een wijntje drinken en daarbij omhelzen en kussen ze de halve stad. Zweden zijn daarin iets anders. Je ziet nu ook dat bij allochtonen (andere cultuur, ander sociaal gedrag) dit ook verschil geeft.

Daarnaast zijn regels ook maar zo veel waard als hoe goed mensen zich daaraan houden natuurlijk. Een land waar het een nationale sport is de regels te omzeilen (Belgie bijv.) doet het anders dan Duitsland. De overheid kan het beïnvloeden, maar die invloed is ook maar tot een bepaalde grens.
In plaats van telkens maar de burgers de schuld te geven dat ze de maatregelen niet opvolgen en dat daarom de besmettingen in zowat heel Europa stijgen (wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt)
Zou je ook de conclusie kunnen trekken dat de maatregelen die ingevoerd zijn niet deugen, of teveel afhankelijk zijn van menselijk gedrag...
pi_195867132
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:08 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

In plaats van telkens maar de burgers de schuld te geven dat ze de maatregelen niet opvolgen en dat daarom de besmettingen in zowat heel Europa stijgen (wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt)
Zou je ook de conclusie kunnen trekken dat de maatregelen die ingevoerd zijn niet deugen, of teveel afhankelijk zijn van menselijk gedrag...
Of dat reductie in besmettingsaantallen onder bepaalde omstandigheden gewoonweg onverenigbaar is met onze - zelfs inmiddels sterk aangepaste - manier van samenleven.
I'll give you something to do
pi_195867161
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:08 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als het niet aan de mensen ligt hoe kan het dan wel aan menselijk gedrag liggen? Even doordenken?
pi_195867180
Of dat seizoensinvloeden een grote factor zijn in de verspreiding van luchtweginfecties
Noem maar op

Maar telkens de burger de schuld geven, dat is mij te makkelijk....
pi_195867272
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Of dat seizoensinvloeden een grote factor zijn in de verspreiding van luchtweginfecties
Noem maar op

Maar telkens de burger de schuld geven, dat is mij te makkelijk....
Mensen verspreiden covid. Het komt niet binnenwaaien met de blaadjes.
pi_195867409
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mensen verspreiden covid. Het komt niet binnenwaaien met de blaadjes.
Misschien wel. Want linksom of rechtsom weet tot op heden nog steeds niemand precies hoe het virus zich verspreid.
pi_195867423
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:33 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Misschien wel. Want linksom of rechtsom weet tot op heden nog steeds niemand precies hoe het virus zich verspreid.
Denk je? Echt? Daar denkt de medische wetenschap wereldwijd toch wel anders over.
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:51:49 #212
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195867660
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooy gaf toe dat het na 4 weken ook niet weg was, dacht ik? Of was dat C19's website? Meh, ik raak de tel een beetje kwijt :D
Gaf Mooy dat toe op persoonlijke titel, of was dat names C19? Altijd weer lastig bij die club.
Antifa
pi_195867743
quote:
Het kabinet maakt morgen vrijwel zeker geen nieuwe ingrijpende maatregelen bekend om de coronapandemie te stoppen. Ingewijden melden dat premier Rutte en minister De Jonge zich morgenavond om 19.00 uur beperken tot een korte verklaring. Daarna staan ze de pers te woord.

pi_195867781
Ik ben bang dat ze weer achter de feiten aan gaan lopen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 26 oktober 2020 @ 16:06:27 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195867879
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:57 schreef byah het volgende:

[..]

Goedzo
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195867886
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

In Roemenië zijn - uitgezonderd enkele steden met een hoge besmettingsgraad - restaurants, café's en discotheken ook gewoon open.

De Roemeense van Dissel pleit nu zelfs voor de "Zweedse strategie".
De USA gaat (federaal) zelfs nog wat verder:
https://edition.cnn.com/2(...)ows-sachs/index.html

"We are not going to control the pandemic. We are going to control the fact that we get vaccines, therapeutics and other mitigation areas," White House chief of staff Mark Meadows told CNN's Jake Tapper on "State of the Union" on Sunday.
pi_195868286
Is de eerstvolgende wel-persco dan volgende week 3/11 of pas die week erna 10/11?

Of staat dat niet vast en hangt dat van de ontwikkelingen af?
pi_195868317
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:06 schreef andatura het volgende:

[..]

De USA gaat (federaal) zelfs nog wat verder:
https://edition.cnn.com/2(...)ows-sachs/index.html

"We are not going to control the pandemic. We are going to control the fact that we get vaccines, therapeutics and other mitigation areas," White House chief of staff Mark Meadows told CNN's Jake Tapper on "State of the Union" on Sunday.
Alleen is dat helemaal niet het advies van het CDC, natuurlijk, dit is Trumps onzin.
pi_195868353
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:33 schreef littlemindy het volgende:
Is de eerstvolgende wel-persco dan volgende week 3/11 of pas die week erna 10/11?

Of staat dat niet vast en hangt dat van de ontwikkelingen af?
Na Sint Maarten want we moeten nog wel even langs de deuren met de kinders. :P
pi_195868370
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alleen is dat helemaal niet het advies van het CDC, natuurlijk, dit is Trumps onzin.
Maar wie is de president, alleen Trump kan zichzelf tegenhouden toch? Of kan het CDC zijn besluiten m.b.t. corona tegenhouden (serieuze vraag)?
Het lijkt er toch wel op dat hij alvast een weg inslaat waar zijn eventuele opvolger nog een flinke dobber aan zou hebben om in te draaien (?).
pi_195868371
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij had ze het over nul komma nul nul zoveel. Iets in die geest.
pi_195868418
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:38 schreef andatura het volgende:

[..]

Maar wie is de president, alleen Trump kan zichzelf tegenhouden toch? Of kan het CDC zijn besluiten m.b.t. corona tegenhouden (serieuze vraag)?
Het lijkt er toch wel op dat hij alvast een weg inslaat waar zijn eventuele opvolger nog een flinke dobber aan zou hebben om in te draaien (?).
Theoretisch is het CDC onafhankelijk en staat hun advies los van de President. En ja, alleen Trump kan Trump tegenhouden, het CDC heeft geen eigenlijke macht.
pi_195868496
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Theoretisch is het CDC onafhankelijk en staat hun advies los van de President. En ja, alleen Trump kan Trump tegenhouden, het CDC heeft geen eigenlijke macht.
Dankjewel. Al is het op zichzelf een idioot idee dat hij dat in z'n eentje kan bepalen (hetzelfde in NL met de trias die regels door kan voeren trouwens). Het lijkt bijna onverantwoordelijk te noemen om zoveel directe macht bij zo een kleine groep mensen te leggen.
pi_195868935
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 16:44 schreef andatura het volgende:

[..]

Dankjewel. Al is het op zichzelf een idioot idee dat hij dat in z'n eentje kan bepalen (hetzelfde in NL met de trias die regels door kan voeren trouwens). Het lijkt bijna onverantwoordelijk te noemen om zoveel directe macht bij zo een kleine groep mensen te leggen.
Daarom hebben wij ook geen president en heeft de koning slechts een ceremoniële functie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195870426
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:07 schreef Xenorium het volgende:
Op ons zorgstelsel is zo hard bezuinigd dat we afhankelijk zijn van de Duitsers, nou wees er maar trots op.. Zorg is een puinhoop, huizenmarkt een puinhoop..

Wij blinken uit economisch omdat we karig zijn op heel veel andere dingen en dat uit zich nu! :{
Iedereen betaald zich scheel aan zorgpremie
Je moet 2 verdiener zijn anders leef je in armoe
Een huis kost minimaal 3 ton euro
Nee het is er niet beter op geworden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')