abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195858019
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het draagvlak voor strenge maatregelen lijkt de laatste tijd juist toegenomen te zijn. Laat me raden: leugens van de media?
I kzie graag bronnen daarvan. Als ik kijk naar allerlei polls op de media dan lijkt dat toch echt af te nemen. En als ik ie hoe druk het is in de pretparken, dierentuinen, bossen, etc. en hoe mensen steeds minder afstand van elkaar houden. Ja, dat draagvlak is echt toegenomen.
pi_195858024
quote:
Lees eens wat je post? Geld voor mir1986 ook, overigens.
pi_195858029
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:00 schreef mir1986 het volgende:

[..]

I kzie graag bronnen daarvan. Als ik kijk naar allerlei polls op de media dan lijkt dat toch echt af te nemen. En als ik ie hoe druk het is in de pretparken, dierentuinen, bossen, etc. en hoe mensen steeds minder afstand van elkaar houden. Ja, dat draagvlak is echt toegenomen.
Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 oktober 2020 @ 23:01:35 #129
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_195858031
quote:

[..]

Het draagvlak voor strenge maatregelen lijkt de laatste tijd juist toegenomen te zijn. Laat me raden: leugens van de media?
Als dat zo is dan zouden wij gewoon een drop in de cijfers moeten zien. Maar ik zie het ook wel in mijn eigen sociale omgeving, mensen die erg voor maatregelen zijn maar zelf nog steeds overal naar toe gaan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195858033
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:58 schreef maan_man het volgende:

[..]

Zit denk ik wel een kern van waarheid in. Zo zijn de scholen de eerste keer ook gesloten en laten wij niet vergeten de onnavolgbare mondkapjes draai.
Niet zo vreemd ook als by far de grootste partij (en de populariteit is alleen maar gestegen deze tijd, hoewel inmiddels tanende) een overheidsschuwe partij is die alleen overheidsbemoeienis wil als dit vanuit het volk komt.
pi_195858037
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
Simpel gezegd, roepen over een lockdown, voor of tegen, is zinloos zolang we niet waten wat dat begrip voor ons inhoudt. Wat men andere landen een lockdown noemt is niet van belang, het gaat erom hoe onze regering dat definieert.
De lockdown die in de media gehanteerd wordt is de lockdown die door het C19 Red Team gevraagd wordt. Dat is wat ik zie als een harde lockdown. Dat is dus (uit het C19 adviesrapport):
- Alle scholen, BSO en kinderopvang dicht
- De rol van aerosolen moet erkend worden, dus kantoren ook dicht lijkt me dan
- Alle (niet essentiële) winkels, detailhandel etc dicht, alleen levensmiddelen en apotheken open
- Verplichting tot isolatie bij positieve test. Indien dit niet kan verplicht in een door de overheid beschikbaar gestelde ruimte
- Reizen alleen indien strikt noodzakelijk

Wanneer er in de media over een harde lockdown gesproken wordt, wordt er naar mijn idee vooral over die van C19 Red Team gesproken, dus gaat het over dat.
pi_195858049
quote:

[..]

In mijn omgeving is er vooral iets meer draagvlak voor gerichte maatregelen. Ingrijpen waar de meeste besmettingen ontstaan. Veel Nederlanders gaan er automatisch vanuit dat het kabinet dat automatisch doet, maar hier weten we volgens mij wel dat ze niet altijd even logisch ingrijpen en dat ze veel doen om de indruk te wekken dat ze iets doen. Omdat ze niet kunnen of willen ingrijpen waar het echt nodig is.
pi_195858051
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ook met alle respect ten aanzien van jou, maar dat weten we niet. Dat is juist het lastige, dat niemand weet wat de gevolgen zullen zijn voor gezondheid, economie en welbevinden bij diverse maatregelen. Het is alleen een enorme gok om nu de overbelasting van de zorg op z'n beloop te laten vanuit de inschatting dat we daar uiteindelijk beter mee af zullen zijn. Het heeft mijn voorkeur om de acute crisis eerst aandacht te geven.
Het IMF geeft aan dat een lockdown alleen al voor de economie het beste is.
https://www.trouw.nl/econ(...)aatregelen~bb16b0fe/

En ik best juist voorstander van het aanpakken van de overbelasting van de gezondheidszorg. En ook dat doe je het beste door een lockdown in te voeren.

Dus voor zowel de economie als de zorg is het een prima oplossing. Win/win.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195858057
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bron
1000 deelnemers is echt een representatief onderzoek.
pi_195858062
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:00 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Rondkijken in een pretpark is niet de manier om te kijken hoe groot het draagvlak is voor de maatregelen.
pi_195858068
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

De lockdown die in de media gehanteerd wordt is de lockdown die door het C19 Red Team gevraagd wordt. Dat is wat ik zie als een harde lockdown. Dat is dus (uit het C19 adviesrapport):
- Alle (niet essentiële) winkels, detailhandel etc dicht, alleen levensmiddelen en apotheken open
- Verplichting tot isolatie bij positieve test. Indien dit niet kan verplicht in een door de overheid beschikbaar gestelde ruimte

Wanneer er in de media over een harde lockdown gesproken wordt, wordt er naar mijn idee vooral over die van C19 Red Team gesproken, dus gaat het over dat.
Het C19 Red Team gaat nergens over en is geen adviseur van de overheid. Ik weet niet wat ik daarmee moet dus, kan ik net zo goed zelf wat verzinnen en roepen "Dit is de lockdown, mensen"
pi_195858070
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat behoeft wat nuance. De WHO zegt niet dat lockdowns niet de weg zijn, de WHO zegt dat het een laatste redmiddel is wat je moet proberen te vermijden. Dat is toch wel iets anders, vind ik.
Ja, dat is zo. Dit is wat David Nabarro zegt:
quote:
The latest discussion about strict lockdowns started after the WHO's special envoy on COVID-19 said they should not be used as the primary method of control.

Dr Nabarro made the statements in an interview with The Spectator.

"The only time we believe a lockdown in justified is to buy you time to reorganise, regroup, rebalance your resources; protect your health workers who are exhausted," Dr Nabarro said.

"But by and large, we'd rather not do it."
pi_195858081
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:02 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ja. Dat is correct.
pi_195858085
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als we straks de zorg compleet afgeschaald hebben en je bij een ongeluk of hartaanval nergens meer terecht kunnen dan is de schade nog veel groter. Ook in economisch opzicht.
Dan maar weer de hulp van Duitsland inroepen.
pi_195858088
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En ik best juist voorstander van het aanpakken van de overbelasting van de gezondheidszorg. En ook dat doe je het beste door een lockdown in te voeren.

😂😅
pi_195858090
En als wij het dan toch over het BCO hebben dat van belang kan zijn bij het beteugelen van de pandemie. Hoe zit het eigenlijk met het succes van Hugo's prestige project, de app die zou moeten helpen met het BCO. Is dit de flater waarvan ik denk dat die het is of ben ik de enige die maar een iemand kent die hem geïnstalleerd heeft.
pi_195858091
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ken de berekeningen en voorspellingen. En dat is precies wat het zijn: voorspellingen in een situatie die zeer ongewis is.
pi_195858095
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik verbaasde me er wel over. Er zullen niet veel landen zijn die gewoon voor minstens 8 maanden lang de noodtoestand uitroepen. Ben blij dat het onze regering niet is. En dat zegt veel met Rutte 3 aan de macht.
Spanje heeft ook makkelijk praten, want zonder enige gene kloppen ze straks weer aan bij andere landen, die dan weer de portemonnee moeten trekken.
pi_195858098
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Dat is correct.
Hoezo is het representatief. Hoe hebben ze die 1000 deelnemers uitgekozen? Mensen gevraagd die sowieso voor zijn? Er wonen 17 miljoen mensen in Nederland en dan hebben ze 1000 deelnemers uitgekozen?
pi_195858101
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Dit is wat David Nabarro zegt:
[..]

RATHER NOT, is niet 'De WHO zegt dat je geen lockdown moet doen', ik heb die nuance al eerder gepost.
  zondag 25 oktober 2020 @ 23:04:34 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195858110
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:03 schreef maan_man het volgende:
En als wij het dan toch over het BCO hebben dat van belang kan zijn bij het beteugelen van de pandemie. Hoe zit het eigenlijk met het succes van Hugo's prestige project, de app die zou moeten helpen met het BCO. Is dit de flater waarvan ik denk dat die het is of ben ik de enige die maar een iemand kent die hem geïnstalleerd heeft.
Zo'n app heeft alleen maar nut bij lage aantallen besmettingen en een goed werkend BCO.
pi_195858121
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 23:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik geloof nooit dat ze de basisscholen nogmaals dicht zouden gooien.
Overigens.... zijn de niet essentiële winkels ooit gesloten? Ik dacht dat die zichzelf gesloten hadden?
pi_195858128
quote:

[..]

Mensen willen vooral strenge regels voor anderen.
pi_195858132
quote:

[..]

Zegt degene die voortdurend aankomt met het onderzoek van een enkele controversiële 'wetenschapper'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195858133
quote:

[..]

Even iets verder lezen: "Er is daarnaast gebruik gemaakt van een representatieve steekproef op geslacht en leeftijd, opleidingsniveau en regio. Op basis van deze methode van steekproeftrekking kunnen we stellen dat de uitkomsten de mening van Nederland representeren, zoals deze was op het moment van meten."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')