Dat zijn zeker zaken die tegen het licht gehouden zouden kunnen worden.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En tel daarbij op regelingen als "wachtdagen" en "verzuimmanagement" zoals een user eerder aanhaalde. Als het je in je portemonnee treft als je niet gaat werken of dat je gezeik krijgt met je baas, dan blijf je niet thuis met een snotneus.
Vast hoe ze met zo min mogelijk maatregelen zolang mogelijk achter de feiten aan blijven lopen, waardoor we vrijheden blijven inleveren en er weinig mee opschieten. Op ben ik nu te cynisch?quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:01 schreef Elan het volgende:
Rutte weer aan het praten in het Catshuis, benieuwd wat ze nu weer bekokstoven.
bekokstoven nog wel, natuurlijk in schemerige achterkamertjes met een lijntje naar hun overlords?quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:01 schreef Elan het volgende:
Rutte weer aan het praten in het Catshuis, benieuwd wat ze nu weer bekokstoven.
Dank! Dit is ook voor mij een duidelijke.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik bedoel inclusief de trend zoals je die zou mogen verwachten zonder nieuwe maatregelen. Die laat namelijk het duidelijkst de afvlakking zien.
Ik bedoel deze grafiek (excuses voor de slechte kwaliteit, het is een foto van mijn beelscherm):
[ afbeelding ]
Mee eens, maar misschien kan herfstvakantie een rol meegespeeld hebben dat er tijdelijk minder groei is omdat meer mensen weg waren.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In al die maatregelen werd niet meegenomen dat er wellicht een effect in zit van de herfstvakantie. Er is dus nog niet volledig te zeggend de maatregelen van 28 september en 14 oktober het gewenste effect hebben. Er kan een effect van de herfstvakantie bij zitten.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de cijfers er niet goed uitzien en ook niet dat we naar een lockdown of strengere maatregelen moeten. Ik ben gewoon wat voorzichtiger van aard en vind ondanks dat het er best goed uitziet dat we nog niet kunnen zeggen dat het duurzaam stabiliseert of er sprake is van een daling.
Ik ben het met je eens dat we zeker een lichtpuntje mogen en moeten zien in deze cijfers.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt (en dat is echt niet uniek aan dit topic) wel zo te zijn dat een bericht dat minder negatief is dan verwacht niet gezien mag worden als goed nieuws in deze tijd. Je zou toch verwachten dat je dit soort berichten als een strohalm vastpakt en ziet als een lichtpuntje in plaats van er het meest negatieve in zien?
Zolang de Efteling maar open blijft.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
bekokstoven nog wel, natuurlijk in schemerige achterkamertjes met een lijntje naar hun overlords?
Absoluut, aan de andere kant lopen werkgevers nu ook wel een risico als de werkplek een bron van besmetting blijkt te zijn.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zijn zeker zaken die tegen het licht gehouden zouden kunnen worden.
Oké, daar kan ik me volledig in vinden. Uiteindelijk maakt het niet uit waar het effect vandaan komt op dit moment, effect is effect. Over 2 weken zullen we zien of de herfstvakantie een dempend effect heeft gehad of dat het door de maatregelen kwam, maar we kunnen ondertussen wel stellen dat we (op dit moment) op een klein plafond in groei van de dagcijfers zitten. Om de cijfers te kunnen laten dalen moet het eerst stabiliseren, en de cijfers op dit moment laten een kleine stabilisatie zien.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In al die maatregelen werd niet meegenomen dat er wellicht een effect in zit van de herfstvakantie. Er is dus nog niet volledig te zeggend de maatregelen van 28 september en 14 oktober het gewenste effect hebben. Er kan een effect van de herfstvakantie bij zitten.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de cijfers er niet goed uitzien en ook niet dat we naar een lockdown of strengere maatregelen moeten. Ik ben gewoon wat voorzichtiger van aard en vind ondanks dat het er best goed uitziet dat we nog niet kunnen zeggen dat het duurzaam stabiliseert of er sprake is van een daling.
Dat is natuurlijk veel belangrijker dan al die zuurpruimende AOW omaatjes die liggen te creperen op de ICquote:
Of meer, omdat ze weg gingen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, maar misschien kan herfstvakantie een rol meegespeeld hebben dat er tijdelijk minder groei is omdat meer mensen weg waren.
Het is nu niet één dag, het zijn er 4. Gisteren waren de cijfers te laag door een storing, dus kun je stellen dat de cijfers door 2 gedeeld zo rond 9300 waren. Eergisteren waren de cijfers te hoog door een storing en kun je stellen dat de cijfers zo rond de 9300 waren. Dag daarvoor waren de cijfers daadwerkelijk rond de 9300.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat we zeker een lichtpuntje mogen en moeten zien in deze cijfers.
Echter is het in de afgelopen weken meerdere keren voorgekomen dat er een dag volgde met een vrijwel gelijk aantal besmettingen als de dag daarvoor of zelfs een hele lichte daling... om dan vervolgens de dag daarna weer doodleuk minimaal met +500 door te stijgen.
Als we nu eens minstens twee of zelfs drie dagen achtereen een stagnatie of (nog beter) daling zien, dán durf ik echt hoop te hebben.
Nu na inderdaad een dagje, nog niet echt.
Hoe bedoel je dat?quote:
Er zijn altijd achterstallige meldingen, die kunnen niet eeuwig aangewend worden om een afvlakking te willen waarnemen wanneer deze er niet is.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:29 schreef VoMy het volgende:
Dat was dus omdat er achterstallige meldingen binnenkwamen uit Twente, stuk of 700/800. Net als vandaag overigens.
Eerste effecten kunnen we vandaag gaan zien, het stabiliseert zich redelijk. Je inmiddels zou een explosie in de ziekenhuizen moeten zien. Wat exponentiele groei geen lineaire groei.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oké, daar kan ik me volledig in vinden. Uiteindelijk maakt het niet uit waar het effect vandaan komt op dit moment, effect is effect. Over 2 weken zullen we zien of de herfstvakantie een dempend effect heeft gehad of dat het door de maatregelen kwam, maar we kunnen ondertussen wel stellen dat we (op dit moment) op een klein plafond in groei van de dagcijfers zitten. Om de cijfers te kunnen laten dalen moet het eerst stabiliseren, en de cijfers op dit moment laten een kleine stabilisatie zien.
Tuurlijk is de druk op de zorg nog gigantisch, maar een stabilisatie is de eerste aanzet om die druk af te laten nemen.
Afgelopen donderdag/vrijdag werd er keihard geroepen overal dat we in lockdown moeten omdat de cijfers te hard aan het groeien zijn. Nu zijn de cijfers 3 dagen eigenlijk niet gegroeid maar zijn ze gelijk gebleven en wordt er niets gezegd, alleen: "De druk op de zorg is nog te groot"
Ik kan het te rooskleurig in zien hoor, dat snap ik. Ik ben iemand die graag het positieve ziet en later teleurgesteld word dan dat ik alleen maar naar het negatieve kijk en vergeet verder te leven, dus dat zit wel in mijn aard.
Ok, daar had ik even niet bij stil gestaan, fair point.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is nu niet één dag, het zijn er 4. Gisteren waren de cijfers te laag door een storing, dus kun je stellen dat de cijfers door 2 gedeeld zo rond 9300 waren. Eergisteren waren de cijfers te hoog door een storing en kun je stellen dat de cijfers zo rond de 9300 waren. Dag daarvoor waren de cijfers daadwerkelijk rond de 9300.
N.a.v. een berichtje van vanmorgen hier, blijkbaar komen er nog altijd 16.000 mensen per dag in De Efteling. Je zou denken dat daar wat winst te halen valt, tenzij er andere belangen spelen....quote:
Kijk naar de grafieken van mijzelf, @_serial_ , de foto van het scherm van @Claudia_x en de twitter post die ik gequote heb eerder (van @Jazeg). Zie jij daar geen afvlakking in? Indien nee, wat zie je?quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:07 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn altijd achterstallige meldingen, die kunnen niet eeuwig aangewend worden om een afvlakking te willen waarnemen wanneer deze er niet is.
Ja dat is het ook, ze gingen meestal op vakantie naar een huisje van Center Parcs bijvoorbeeld. En meestal blijven ze wel vaker op bezoek te gaan bij iemand... Zeker kan het ook aan dat vele mensen stiekem illegaal feestjes blijven vieren.quote:
Ik vind mensen die wat voorzichtiger zijn en niet meteen de vlag uithangen en roepen dat alles weer geweldig goed gaat (zie je hoe incorrect dat is om in superlatieven te praten) neerzetten als mensen die hel en verdoemenis prediken niet prettig. En er is nog geen moment geweest dat je niets mocht zeggen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zijn de cijfers van de afgelopen week met afgelopen weekend erbij (vanaf vandaag terug tot en met vorige week zaterdag)
25-10-2020: 10202 (inclusief de lagere van de 24e, vandaar de groei hier)
24-10-2020: 8651
23-10-2020: 9996 (inclusief die 700 van eerder uit Twente, vandaar de grote piek hier)
22-10-2020: 9271
21-10-2020: 8743
20-10-2020: 8165
19-10-2020: 7992
18-10-2020: 8182
17-10-2020: 8114
Als je deze cijfers pakt, hebben we de 25e, 24e, 23e en 22e iedere dag cijfers rond de 9300 nieuwe dagmeldingen.
Zoals je kunt zien, er zit echt geen gigantisch verschil in de weekenden. Niet groot genoeg om nu te zeggen: We zien 't later deze week pas, dat is ondertussen echt niet meer.
Toch blijf ik het zonde vinden (en dit is echt niet aan jou gericht ook al quote ik je). 2 dagen terug gingen we door de 10.000 en werd er overal hel en verdoemenis gesproken. Gisteren waren de cijfers lager en mochten we niets zeggen want: Cijfers waren incompleet. Nu zijn de cijfers weer best oké en moeten we nog dagen wachten. Het lijkt (en dat is echt niet uniek aan dit topic) wel zo te zijn dat een bericht dat minder negatief is dan verwacht niet gezien mag worden als goed nieuws in deze tijd. Je zou toch verwachten dat je dit soort berichten als een strohalm vastpakt en ziet als een lichtpuntje in plaats van er het meest negatieve in zien?
Daar denk ik ook steeds aan. Maar dat kan ik op twee manieren interpreteren.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, maar misschien kan herfstvakantie een rol meegespeeld hebben dat er tijdelijk minder groei is omdat meer mensen weg waren.
Zolang de hoeren hun vak mogen uitoefenen moet je ook niet zeuren over een Eftelingquote:Op zondag 25 oktober 2020 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
N.a.v. een berichtje van vanmorgen hier, blijkbaar komen er nog altijd 16.000 mensen per dag in De Efteling. Je zou denken dat daar wat winst te halen valt, tenzij er andere belangen spelen....
Hoeren dicht en scholen open is smeken om andere problemen @GGMMquote:Op zondag 25 oktober 2020 15:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zolang de hoeren hun vak mogen uitoefenen moet je ook niet zeuren over een Efteling
Dat heb ik misschien te sterk aangezet, mijn frustratie was ook zeker niet gericht aan jou (en de meesten in dit topic) maar meer aan de talkshows de afgelopen dagen, de niet gecorrigeerde pushberichten van NOS etc.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind mensen die wat voorzichtiger zijn en niet meteen de vlag uithangen en roepen dat alles weer geweldig goed gaat (zie je hoe incorrect dat is om in superlatieven te praten) neerzetten als mensen die hel en verdoemenis prediken niet prettig. En er is nog geen moment geweest dat je niets mocht zeggen.
Er wordt behoorlijk weinig hel en verdoemenis gepredikt (een enkeling wellicht), en je mag alles zeggen. Niet iedereen ervaart alles op dezelfde manier. Niet iedereen ziet het als ‘goed nieuws’ en zijn gematigd positief.
Maar niet alle mensen zijn wat voorzichtiger hoor... echter zijn er ook vele medelanders die ook niet voorzichtig zijn met alles, vooral niet meer aan de maatregelen te houden. Ze zijn gewoon coronamoe geworden na paar maanden geleden. Echter denk ik het een strijd wordt van 2 kampen: mensen die wel aan maatregelen houden en andere niet, dat is wel voor de cijfers wel tekenend.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind mensen die wat voorzichtiger zijn en niet meteen de vlag uithangen en roepen dat alles weer geweldig goed gaat (zie je hoe incorrect dat is om in superlatieven te praten) neerzetten als mensen die hel en verdoemenis prediken niet prettig. En er is nog geen moment geweest dat je niets mocht zeggen.
Er wordt behoorlijk weinig hel en verdoemenis gepredikt (een enkeling wellicht), en je mag alles zeggen. Niet iedereen ervaart alles op dezelfde manier. Niet iedereen ziet het als ‘goed nieuws’ en zijn gematigd positief.
Ik heb niet om een strenge lockdown geroepen. De druk op de zorg is ook nog te groot.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oké, daar kan ik me volledig in vinden. Uiteindelijk maakt het niet uit waar het effect vandaan komt op dit moment, effect is effect. Over 2 weken zullen we zien of de herfstvakantie een dempend effect heeft gehad of dat het door de maatregelen kwam, maar we kunnen ondertussen wel stellen dat we (op dit moment) op een klein plafond in groei van de dagcijfers zitten. Om de cijfers te kunnen laten dalen moet het eerst stabiliseren, en de cijfers op dit moment laten een kleine stabilisatie zien.
Tuurlijk is de druk op de zorg nog gigantisch, maar een stabilisatie is de eerste aanzet om die druk af te laten nemen.
Afgelopen donderdag/vrijdag werd er keihard geroepen overal dat we in lockdown moeten omdat de cijfers te hard aan het groeien zijn. Nu zijn de cijfers 3 dagen eigenlijk niet gegroeid maar zijn ze gelijk gebleven en wordt er niets gezegd, alleen: "De druk op de zorg is nog te groot"
Ik kan het te rooskleurig in zien hoor, dat snap ik. Ik ben iemand die graag het positieve ziet en later teleurgesteld word dan dat ik alleen maar naar het negatieve kijk en vergeet verder te leven, dus dat zit wel in mijn aard.
Ook bizar dat die gewoon zonder mondkapje mogen werken. Snap dat echt niet. Ook mensen die nu een kapper bezoeken niet trouwens. Lekker zonder bescherming en anderhalve meter zo'n figuur die de hele dag blootgesteld is aan potentiele coronalijers een half uur in je nek.quote:
Ik zie mensen die graag een afvlakking willen zien (no offense).quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:09 schreef chratnox het volgende:
Kijk naar de grafieken van mijzelf, @:_serial_ , de foto van het scherm van @:Claudia_X en de twitter post die ik gequote heb eerder (van @:Jazeg). Zie jij daar geen afvlakking in? Indien nee, wat zie je?
Er wordt toch een gezondsheidscheck gedaan?quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook bizar dat die gewoon zonder mondkapje mogen werken. Snap dat echt niet. Ook mensen die nu een kapper bezoeken niet trouwens. Lekker zonder bescherming en anderhalve meter zo'n figuur die de hele dag blootgesteld is aan potentiele coronalijers een half uur in je nek.
De druk op de zorg is ook te groot, daar ben ik het mee eens. Dat gezegd hebbende, ik snap wat je bedoelt. Ik zal op mn enthousiasme lettenquote:Op zondag 25 oktober 2020 15:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb niet om een strenge lockdown geroepen. De druk op de zorg is ook nog te groot.
Ik vind mezelf helemaal niet negatief, maar ook niet positief. Ik zie mezelf graag als een realist
Zoals ik al zei: de cijfers van nu zien er best goed uit, daar ben ik blij om. Ik praat alleen liever pas over een stabilisatie als daarvan wat langer dan drie dagen sprake is.
Hoi, heb je klachten gerelateerd aan Corona?quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er wordt toch een gezondsheidscheck gedaan?
Puur zwart/wit naar de cijfers gekeken zie je dat er geen significante groei in de hoeveelheid positieve tests is terwijl we wel weten dat de hoeveelheid tests die gedaan wordt toenemen. Dinsdag zullen we het met meer zekerheid kunnen zeggen, maar het is logisch aan te nemen dat als er meer getest wordt en er evenveel mensen positief zijn, er geen groei in percentage is. Dat geeft ook aan dat er een beter beeld van de hoeveelheid besmettingen komt. Dat is nog niet goed genoeg, dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:16 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie mensen die graag een afvlakking willen zien (no offense).
Er staan geen cijfers bij van het aantal mensen die niet getest kunnen worden qua capaciteit, geen percentage wat positief test, geen percentage jongeren dat zich bewust niet laat testen omdat ze geen zin hebben om binnen te gaan zitten, geen percentage asymptomatisch personen dat altijd al buiten beeld blijft, etc.
Ja dit.... dit zorgen ook voor vele besmettingen... echter blijven ze doen in het weekenden en vakanties. Vooral is dit echt alles bepalend hoe het verder kan verspreiden in Nederland.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:19 schreef TheVulture het volgende:
Zolang er nog steeds honderden mensen illegaal bij elkaar komen in bossen, parken, rijdende sauna's of achter de voordeur kun je maatregelen nemen tot je een ons weegt, maar dan helpt er niets
Volgens mij heeft de kappersbranche juist geadviseerd om mondkapjes te dragen... mijn kapper doet het tenminste wel en die van mijn ouders ookquote:Op zondag 25 oktober 2020 15:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook bizar dat die gewoon zonder mondkapje mogen werken. Snap dat echt niet. Ook mensen die nu een kapper bezoeken niet trouwens. Lekker zonder bescherming en anderhalve meter zo'n figuur die de hele dag blootgesteld is aan potentiele coronalijers een half uur in je nek.
Het is gewoon duidelijk aan het afvlakken, je kunt vanzelfsprekend geen garanties geven over komende week maar de cijfers zoals jij gepost hebt spreken voor zich. Zelfs het vorige pakket lijkt een beperkte invloed gehad te hebben.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Puur zwart/wit naar de cijfers gekeken zie je dat er geen significante groei in de hoeveelheid positieve tests is terwijl we wel weten dat de hoeveelheid tests die gedaan wordt toenemen. Dinsdag zullen we het met meer zekerheid kunnen zeggen, maar het is logisch aan te nemen dat als er meer getest wordt en er evenveel mensen positief zijn, er geen groei in percentage is. Dat geeft ook aan dat er een beter beeld van de hoeveelheid besmettingen komt. Dat is nog niet goed genoeg, dat ben ik met je eens.
Hier keek ik naar binnen niemand droeg ze, ook de bezoekers niet. Was wel zo'n barbier dus hoog hipste/jong gehalte maar die hebben ook gewoon (groot) ouders.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de kappersbranche juist geadviseerd om mondkapjes te dragen... mijn kapper doet het tenminste wel en die van mijn ouders ook
Honderden is geen probleem, duizenden ook niet, tienduizenden ook niet, bij miljoenen krijg je pas echt problemen. Als al die illegale feestvierders besmet raken en daarbij nog 2 anderen aansteken, dan heb je het nog maar over 1-2 duizend besmettingen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:19 schreef TheVulture het volgende:
Zolang er nog steeds honderden mensen illegaal bij elkaar komen in bossen, parken, rijdende sauna's of achter de voordeur kun je maatregelen nemen tot je een ons weegt, maar dan helpt er niets
Enthousiasme en positiviteit zijn op zich wel goed, natuurlijk! Beter imo dan negativiteit. Voor alles geldt dat er teveel van kan zijn. Ook mijn voorzichtigheid;)quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
De druk op de zorg is ook te groot, daar ben ik het mee eens. Dat gezegd hebbende, ik snap wat je bedoelt. Ik zal op mn enthousiasme letten
Catshuis overleg?quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
Ha, kijk die Rutte dan lekker effe casual in zn zondagskloffie op gympies aan komen fietsen dan
[ afbeelding ]
Behalve dat het lagere aantal positieve tests wat je nu hebt deels zou kunnen voortkomen uit het feit dat noord (veel gemeentes waar het aantal daalt) het gevolg kunnen zijn van de herfstvakantie die daar van 12 tot en met 16 oktober was.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is gewoon duidelijk aan het afvlakken, je kunt vanzelfsprekend geen garanties geven over komende week maar de cijfers zoals jij gepost hebt spreken voor zich. Zelfs het vorige pakket lijkt een beperkte invloed gehad te hebben.
Ze waren niet weg want waar kun je heen?quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad een interessant ijkpunt: dinsdag het percentage positieve tekstuitslagen op de afgenomen testen. Als dat gelijk is of gedaald, vind ik dat er echt sprake is van een verandering.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Puur zwart/wit naar de cijfers gekeken zie je dat er geen significante groei in de hoeveelheid positieve tests is terwijl we wel weten dat de hoeveelheid tests die gedaan wordt toenemen. Dinsdag zullen we het met meer zekerheid kunnen zeggen, maar het is logisch aan te nemen dat als er meer getest wordt en er evenveel mensen positief zijn, er geen groei in percentage is. Dat geeft ook aan dat er een beter beeld van de hoeveelheid besmettingen komt. Dat is nog niet goed genoeg, dat ben ik met je eens.
Blijf ik geweldig vinden in Nederland. Dat dat gewoon kan. Die foto ook dat hij zijn fiets op slot doet bij paleis Noordeinde is ook gewoon typisch NLquote:Op zondag 25 oktober 2020 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
Ha, kijk die Rutte dan lekker effe casual in zn zondagskloffie op gympies aan komen fietsen dan
[ afbeelding ]
Nadeel is dat sommigen al een lockdown willen volgende week en dat geduld niet hebben.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat het lagere aantal positieve tests wat je nu hebt deels zou kunnen voortkomen uit het feit dat noord (veel gemeentes waar het aantal daalt) het gevolg kunnen zijn van de herfstvakantie die daar van 12 tot en met 16 oktober was.
Midden en zuid hadden van 19 tot en met 23 oktober herfstvakantie.
Dus ook al de daling daar de komende week inzet kan dat nog wel deels het gevolg zijn van de herfstvakantie.
Pas als de laatste herfstvakantie meer dan 2 weken voorbij is en er dan nog steeds sprake is van een daling cq afvlakking weet je zeker dat daar sprake van is.
De scholen in midden en zuiden gaan morgen weer open na hun hersftvakantie.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze waren niet weg want waar kun je heen?
De scholen waren gesloten. Dat kan wellicht wel effect hebben. Eigenlijk zou het gek zijn als het geen effect zou hebben.
Echt he. Zie je een Trump al in zo'n outfit op een fiets aankomen bij the White house??quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijf ik geweldig vinden in Nederland. Dat dat gewoon kan. Die foto ook dat hij zijn fiets op slot doet bij paleis Noordeinde is ook gewoon typisch NL
Met een Breda hoodiequote:Op zondag 25 oktober 2020 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Wel verbazingwekkend dat op een bevolking van 10 miljoen het zo snel groeit, terwijl de belgen al langer gebukt gaan onder streng beleid.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:11 schreef Elan het volgende:
Niet om te haten maar in België zie je dus hoe cijfers zich ontwikkelen als je substantieel te weinig doet qua maatregelen. Dan spring je van 10.000 naar 16.000 in een etmaal, je blijft niet kwakkelen rond die 10.000 zoals hier. Zo werkt dat virus niet.
Stagnatie = krimp.
Het Noorden had een trendbreuk. Die scholen waren al eerder dicht.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:28 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
De scholen in midden en zuiden gaan morgen weer open na hun hersftvakantie.
Dat is niet waar, vele Nederlanders zijn eigenwijs maar de cijfers van mobiliteit is ook dalende. Het heeft te maken dat vele mensen thuis gaan werken. Wel is het zo dat heel veel mensen moeite hebben met de maatregelen, dat is ook het zekere van. Nou ja, mensen zijn nu wat voorzichtiger geworden na de laatste persconferentie van Rutte en de Jonge. En dat wil ook zeggen dat de draagvlak voor opvolgen van de maatregelen nog wel heel klein is geworden vanaf mei/juni na opheffing van "intelligente" lockdown in het voorjaar.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:28 schreef Confetti het volgende:
Nederlanders zijn over het algemeen toch gehoorzamer en onderdaniger dan Zuid-Europeanen, ondanks het zogenaamde eigenwijze beeld. Hier zul je geen horeca-eigenaren rellen zien schoppen omdat ze moeten sluiten. De cijfers over mobiliteit in Amsterdam bevestigen dat nog eens.
Ik weet niet of dat verbazingwekkend is. Niet dat ik er voorstander van ben maar ik denk dat de enige maatregel die écht zou helpen een lockdown is.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel verbazingwekkend dat op een bevolking van 10 miljoen het zo snel groeit, terwijl de belgen al langer gebukt gaan onder streng beleid.
Je mag niet eens met je vliegtuig naar je vakantiehuis in Griekenland idd....quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze waren niet weg want waar kun je heen?
De scholen waren gesloten. Dat kan wellicht wel effect hebben. Eigenlijk zou het gek zijn als het geen effect zou hebben.
Duidelijk verschil idd:quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Het Noorden had een trendbreuk. Die scholen waren al eerder dicht.
Precies dit begrijp ik ook niet. Niet zeker gezien het feit dat zo'n kapper veel klanten op een dag heeft inderdaad.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het je om de zorgdruk gaat, kun je beter de ziekenhuisopnames in de gaten houden.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Naja hel en verdoemenis, de cijfers zijn gewoon niet oké. We zijn al een aantal weken blij als we enigszins een afvlakking zien, maar de echte daling blijft maar uit. Zolang we met dit soort hoge getallen zitten elke dag blijft de druk op de zorg immens groot.
'Nooit meer een lockdown' vind ik wel een hele lage drempel.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook met een minder goed werkend vaccin kan je heel ver komen. Ver genoeg om bijvoorbeeld nooit meer een lockdown nodig te hebben.
Nou, NoordHolland doet helaas ook niet mee....quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Duidelijk verschil idd:
https://covid19.innouveau.com/#/change
Behalve Urk met +230%.... I wonder why....![]()
Ben echt bang dat het straks niet meer kan met al die dreigementen naar de politiek toe. Verharding van de samenleving...quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijf ik geweldig vinden in Nederland. Dat dat gewoon kan. Die foto ook dat hij zijn fiets op slot doet bij paleis Noordeinde is ook gewoon typisch NL
[ afbeelding ]
Het voordeel van een lockdown terwijl de cijfers nu al dalend zijn is dat ze nog sneller gaan dalen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nadeel is dat sommigen al een lockdown willen volgende week en dat geduld niet hebben.
Nee idd.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, NoordHolland doet helaas ook niet mee....
Ik denk niet dat het realistisch is om van een afvlakking te spreken op dit moment.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:20 schreef chratnox het volgende:
Zeker waar. De herfstvakantie kan ook net het verschil maken om die daling in te zetten. Als de R rond de 1 hing voor de herfstvakantie kan de herfstvakantie er bijvoorbeeld net voor zorgen dat ie naar 0.9 gaat door een flink aantal minder reisbewegingen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het voordeel van een lockdown terwijl de cijfers nu al dalend zijn is dat ze nog sneller gaan dalen.
Als de cijfers weer gaan stijgen na de herfstvakantie en je moet half november tot een lockdown besluiten op basis van de cijfers van dat moment loop je nog veel harder achter de feiten aan.
Het blijft lastig, herfstvakantie tussendoor kan de cijfers behoorlijk beïnvloeden.
Wat heeft België er mee te maken?quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het realistisch is om van een afvlakking te spreken op dit moment.
Zie bv België.
Het kan pas dalen nadat het stabiel wordt. Als dit daadwerkelijk een stabilisatie is volgt daling vanzelf.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:46 schreef Tomatenboer het volgende:
We zien ook nog niet echt een duidelijke daling. Hooguit een voorzichtige afvlakking rond de 9400 nieuwe besmettingen per dag.
Dat is nog steeds veel en veel te hoog.
Ik hou de cijfers van NICE n de gaten en hoewel ze gelukkig niet heel hard stijgen, is het nog steeds twee stappen terug, drie omhoog. Hoewel ik ook daar een lichte afvlakking lijk te zien.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als het je om de zorgdruk gaat, kun je beter de ziekenhuisopnames in de gaten houden.
Het is een situatie waarbij de sirenes niet aan hoeven maar de vlag ook niet uit kan.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:46 schreef Tomatenboer het volgende:
We zien ook nog niet echt een duidelijke daling. Hooguit een voorzichtige afvlakking rond de 9400 nieuwe besmettingen per dag.
Dat is nog steeds veel en veel te hoog.
Gewoon de trend daar ondanks de maatregelen, ook elders.quote:
Kun je uitleggen waarom het niet realistisch is om te spreken van een afvlakking op basis van de cijfers van België? De cijfers van NL zijn op dit moment totaal niet vergelijkbaar met België, dus die vergelijking snap ik niet helemaal.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het realistisch is om van een afvlakking te spreken op dit moment.
Zie bv België.
Dat viel in de praktijk reuze mee, sowieso is dat land amper te regeren er zijn 6 regio's met allemaal hun eigen belangen en regeltjes.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel verbazingwekkend dat op een bevolking van 10 miljoen het zo snel groeit, terwijl de belgen al langer gebukt gaan onder streng beleid.
Ik denk dat er in NoordHolland ook meer in de randstad gewerkt wordt. Helpt niet echt, zeg maar.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee idd.
Wellicht reist men in Drenthe, Friesland en Groningen verder om naar school te kunnen gaan en is het effect daardoor groter dan in Noord-Holland.
Bijvoorbeeld.
Dus aankomende week: “we gaan nog even op deze voet verder” of zal men zwichten voor de “lockdown” roep?quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is een situatie waarbij de sirenes niet aan hoeven maar de vlag ook niet uit kan.
Nee, uitgesloten. Dat was te vroeg. Ik heb het wel eens met mijn longarts besproken en hij sloot het ook uit op basis van het beeld uit de scans.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk jij, met de kennis van nu, dat je Covid-19 had toen je zo ziek was?
"We kijken nog een weekje of de maatregelen effect hebben wat doorzet"quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus aankomende week: “we gaan nog even op deze voet verder” of zal men zwichten voor de “lockdown” roep?
In Twente horen we ook tot regio Noord, wij zijn de CoronaHotspot ondanks de schoolvakantiequote:Op zondag 25 oktober 2020 15:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dat het lagere aantal positieve tests wat je nu hebt deels zou kunnen voortkomen uit het feit dat noord (veel gemeentes waar het aantal daalt) het gevolg kunnen zijn van de herfstvakantie die daar van 12 tot en met 16 oktober was.
Midden en zuid hadden van 19 tot en met 23 oktober herfstvakantie.
Dus ook al de daling daar de komende week inzet kan dat nog wel deels het gevolg zijn van de herfstvakantie.
Pas als de laatste herfstvakantie meer dan 2 weken voorbij is en er dan nog steeds sprake is van een daling cq afvlakking weet je zeker dat daar sprake van is.
Ik hoop (heel egoïstisch omdat ik van een lockdown meer last zou hebben dan van de huidige maatregelen, uitgaande van lockdowns in andere landen) vooral even op deze voet verder om de maatregelen een kans te geven. Nu een lockdown in zou niet logisch zijn, aangezien we geen harde groei zien.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus aankomende week: “we gaan nog even op deze voet verder” of zal men zwichten voor de “lockdown” roep?
Ik hoop dat ze nog even op dezelfde voet verder gaan.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zou ook heel veel kunnen uitmaken idd.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat er in NoordHolland ook meer in de randstad gewerkt wordt. Helpt niet echt, zeg maar.
Ziekenhuiscijfers in België zijn in een week tijd ruim verdubbeld, daar komen wij bij lange na niet aan.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom het niet realistisch is om te spreken van een afvlakking op basis van de cijfers van België? De cijfers van NL zijn op dit moment totaal niet vergelijkbaar met België, dus die vergelijking snap ik niet helemaal.
Ah, dat is dan aan de ene kant weer een voordeel, met als nadeel dat je dan nog niet weet wat het wel was.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, uitgesloten. Dat was te vroeg. Ik heb het wel eens met mijn longarts besproken en hij sloot het ook uit op basis van het beeld uit de scans.
Lockdown hoeft van mij niet, maar wat extra dingen dicht (pretparken bijvoorbeeld) kan volgens mij geen kwaad om wat sneller lucht te krijgen. De ziekenhuisopnames groeien natuurlijk nog wel lekker 2 weken door.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoop dat er morgen een dikke toverfee langs vliegt die alles weer wegtovert. Maar als dat niet gebeurd ben ik het met je eensquote:Op zondag 25 oktober 2020 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze nog even op dezelfde voet verder gaan.
Ik denk dat men kiest voor een korte lockdown om de cijfers harder te laten dalen. Ik denk dat dit ook de verstandige keuze is.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar wat heeft de herfstvakantie ermee te maken dan?quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het voordeel van een lockdown terwijl de cijfers nu al dalend zijn is dat ze nog sneller gaan dalen.
Als de cijfers weer gaan stijgen na de herfstvakantie en je moet half november tot een lockdown besluiten op basis van de cijfers van dat moment loop je nog veel harder achter de feiten aan.
Het blijft lastig, herfstvakantie tussendoor kan de cijfers behoorlijk beïnvloeden.
Je zou jezelf als regering compleet belachelijk maken als je nu al over gaat op een volledige lockdown.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar men riep wel: als we na 2 weken geen afname zien zullen we verdere maatregelen niet schuwen..quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu een lockdown in zou niet logisch zijn, aangezien we geen harde groei zien.
Meer toeristen uit de Randstad? En grenstoerisme?quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
In Twente horen we ook tot regio Noord, wij zijn de CoronaHotspot ondanks de schoolvakantie
Scheelt inderdaad wat een 'lockdown' inhoudt. Als je die van de routekaart neemt, houdt het niet zoveel in in mijn ogen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoop (heel egoïstisch omdat ik van een lockdown meer last zou hebben dan van de huidige maatregelen, uitgaande van lockdowns in andere landen) vooral even op deze voet verder om de maatregelen een kans te geven. Nu een lockdown in zou niet logisch zijn, aangezien we geen harde groei zien.
Nou, ze hadden het over de R-waarde, maar afname van de groei is ook afname.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar men riep wel: als we na 2 weken geen afname zien zullen we verdere maatregelen niet schuwen..
Dat kun je niet bedenken?quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar wat heeft de herfstvakantie ermee te maken dan?
Niet specifiek België, maar in landen als België, Italië, Duitsland etc loopt het aantal besmettingen bizar snel op, ondanks hun soms veel strengere maatregelen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:47 schreef chratnox het volgende:
Kun je uitleggen waarom het niet realistisch is om te spreken van een afvlakking op basis van de cijfers van België? De cijfers van NL zijn op dit moment totaal niet vergelijkbaar met België, dus die vergelijking snap ik niet helemaal.
In noord was het van 12-16 oktober herfstvakantie, dus daar waren de scholen dicht, kinderen konden elkaar dus minder makkelijk besmetten en dus minder makkelijk besmettingen mee naar huis nemen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar wat heeft de herfstvakantie ermee te maken dan?
Ik kan inmiddels aardig accepteren dat het domme pech was en dat ons leven in grote mate wordt bepaald door toeval.quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, dat is dan aan de ene kant weer een voordeel, met als nadeel dat je dan nog niet weet wat het wel was.
Het R waarde doel lijkt me niet te halen aankomende week..quote:Op zondag 25 oktober 2020 15:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nou, ze hadden het over de R-waarde, maar afname van de groei is ook afname.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |