abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 08:09:17 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195839374
quote:
Grote politiemacht maakt einde aan illegaal feest bij Hilversum



HILVERSUM - De politie heeft een einde gemaakt aan een groot illegaal feest, waar in de nacht van zaterdag op zondag zo’n driehonderd feestgangers waren. Even na 02.00 uur (zomertijd) stoomde een grote politiemacht naar de bossen tussen Anna’s Hoeve, spoorlijn Hilversum-Baarn en de A27.

Alleen op de A27 stonden al twaalf politiewagens geparkeerd. Daarnaast stonden ook in de bossen auto’s van de politie.

Bij de parkeerplaatsen bij natuurgebied Anna’s Hoeve en vv Wasmeer reden tientallen Amsterdamse taxi’s af en aan. De politie ter plaatse sprak over zeker driehonderd personen, een Amsterdamse taxichauffeur schatte dat het ging om vijfhonderd bezoekers.

Mogelijk dat dit een feest was afgeleid van het Amsterdam Dance Event, dat deze week zou worden gehouden. Over aanhoudingen is nog niets bekend.

’Waar zijn jullie mee bezig?’
Wijkagent Inge Veldhuizen schrijft zondagmorgen op Twitter: „Je eigen belang boven anderen😡Waar zijn jullie mee bezig?” Ze laat weten de feestgangers respectloos en asociaal te vinden. Ook deelt ze twee foto’s van de achtergelaten troep: flesjes, bekers en tasjes, maar vooral veel ballonnen.

Naarden
In de nacht van vrijdag op zaterdag werd ook een illegaal feest beëindigd bij Naarden. Daar waren zo’n 150 feestgangers op af gekomen. Nadat de locatie was ontruimd bleef ook daar een grote hoeveelheid rommel, waaronder ballonnen, achter.

https://www.telegraaf.nl/(...)-feest-bij-hilversum
twitter


--------------
En ze hebben ze allemaal neergeknuppelt en een boete gegeven mag ik hopen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195839393
Ja, want alles neerslaan met geweld is dé oplossing :')
pi_195839404
Laat die jongeren lekker gaan. Op school lopen ze met duizenden door elkaar, maar een lekker pilsje drinken in het weekend mag niet :')
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 08:12:34 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195839405
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:11 schreef DW457 het volgende:
Ja, want alles neerslaan met geweld is dé oplossing :')
Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195839406
Geen boete, arrestaties of de knuppel.

Ze lachen deze agenten keihard in het gezicht uit en terecht. Morgen staan ze er weer.
pi_195839415
Dit gaat een kat-en-muisspelletje blijven totdat alles weer normaal is. Jongeren zoeken naar mogelijkheden om te feesten/gebruiken/neuken en de regels staan dit niet toe.


Dat het niet heel slim is om tientallen taxi's te bestellen naar één locatie, kwamen ze blijkbaar niet op :')
Brutal. Fucking. Metal.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 08:15:16 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195839428
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:12 schreef Confetti het volgende:
Geen boete, arrestaties of de knuppel.

Ze lachen deze agenten keihard in het gezicht uit en terecht. Morgen staan ze er weer.
De politie moet gewoon een voorbeeld stellen. Allemaal arresteren. Wie niet meewerkt een paar klappen geven met de knuppel. En na een nachtje cel naar huis sturen met een zware boete.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195839437
Dat zal wat worden met oud en nieuw, ik voorspel januari als de top van het coronavirus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195839440
quote:
84s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De politie moet gewoon een voorbeeld stellen. Allemaal arresteren. Wie niet meewerkt een paar klappen geven met de knuppel. En na een nachtje cel naar huis sturen met een zware boete.
300/500 man? Succes daarmee :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_195839442
Inge Veldhuzen is boos. Dat zal ze leren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195839443
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:09 schreef Starhopper het volgende:
En ze hebben ze allemaal neergeknuppelt en een boete gegeven mag ik hopen?
quote:
84s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Zeg Nikon, ik heb nog eens even met Elon gebeld en we hebben besloten dat mijn stoeltje naar Mars vrijgemaakt wordt voor jou!
Is dat niet fijn, een enkeltje Mars?
Volgend jaar is het zover!
Er is nog geen internet op Mars dus je zult Fok! moeten missen! ;)
pi_195839449
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:16 schreef halfway het volgende:
Dat zal wat worden met oud en nieuw, ik voorspel januari als de top van het coronavirus.
Is er geen regel te bedenken dat eenieder die aangetroffen wordt bij zulke bijeenkomsten daarmee afstand doen van medische zorg? Als je de problemen opzoekt, moet je er een ander niet voor op laten draaien :)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_195839450
waarom hebben ze op die foto allemaal pyjamabroeken aan?
U MAD?
pi_195839456
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:18 schreef de_boswachter het volgende:
waarom hebben ze op die foto allemaal pyjamabroeken aan?
Zit lekker, er knelt dan niets!
pi_195839472
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ twitter ]

--------------
En ze hebben ze allemaal neergeknuppelt en een boete gegeven mag ik hopen?
Boete lijkt me terecht, maar waarom zou de politie ze moeten neerknuppelen?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195839473
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:12 schreef Confetti het volgende:
Geen boete, arrestaties of de knuppel.

Ze lachen deze agenten keihard in het gezicht uit en terecht. Morgen staan ze er weer.
Dit dus. Allemaal oppakken en in een heropvoedingskamp stoppen, misschien leren ze het dan af.

Nu is de wijkagent boos, dat zal wel indruk maken...
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 08:23:21 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195839475
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Is er geen regel te bedenken dat eenieder die aangetroffen wordt bij zulke bijeenkomsten daarmee afstand doen van medische zorg? Als je de problemen opzoekt, moet je er een ander niet voor op laten draaien :)
Dat lijkt mij wel een prima idee!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195839478
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:22 schreef recursief het volgende:

[..]

Boete lijkt me terecht, maar waarom zou de politie ze moeten neerknuppelen?
Wie niet luisteren wil, moet maar voelen :Y
Brutal. Fucking. Metal.
pi_195839513
Zo zijn er wel meer feestjes.
Bedrijfshaldance’s
Trappenhouseparties
PortiekParty
Boot feestjes
TunnelFun
Viaduct Fissa’s
Hossen in de bossen
Zuipketen

Het is niet goed.
Maar aan de andere kant.
Ze mogen wel met zijn allen op school elkaar aanhoesten met Corona.

Snapt u het nog?
pi_195839519
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Wie niet luisteren wil, moet maar voelen :Y
Daar kan ik niks mee. Waar werd hier niet naar geluisterd?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195839540
quote:
84s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De politie moet gewoon een voorbeeld stellen. Allemaal arresteren. Wie niet meewerkt een paar klappen geven met de knuppel. En na een nachtje cel naar huis sturen met een zware boete.
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dit dus. Allemaal oppakken en in een heropvoedingskamp stoppen, misschien leren ze het dan af.

Nu is de wijkagent boos, dat zal wel indruk maken...
Laten we dan gelijk het nieuws voortaan zo voorlezen:



[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2020 08:32:55 ]
pi_195839544
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dit dus. Allemaal oppakken en in een heropvoedingskamp stoppen, misschien leren ze het dan af.

Nu is de wijkagent boos, dat zal wel indruk maken...
Ja laten we voor politiegeweld gaan stemmen.

En straks weer huilen als er iemand met een kleurtje een knuppel in z'n nek krijgt.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_195839549
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:29 schreef recursief het volgende:

[..]

Daar kan ik niks mee. Waar werd hier niet naar geluisterd?
Alle regels die gesteld worden qua bijeenkomsten en samenscholing? Als je nu echt nog niet snapt dat het niet handig is met grote groepen bij elkaar te komen, heb je echt een zwakzinnig brein.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_195839560
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:31 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Ja laten we voor politiegeweld gaan stemmen.

En straks weer huilen als er iemand met een kleurtje een knuppel in z'n nek krijgt.
Wie heeft het over geweld? Wel streng straffen, maar dat kan theoretisch ook zonder geweld.
pi_195839567
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wie heeft het over geweld? Wel streng straffen, maar dat kan theoretisch ook zonder geweld.
Naar Chinees voorbeeld? Ja, strak plan... :{
pi_195839584
Avondklok instellen zou we helpen. Maar ja dat is zo 1940-45.
pi_195839598
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:36 schreef quirina het volgende:
Avondklok instellen zou we helpen. Maar ja dat is zo 1940-45.
Godwin is vroeg in dit topic.
pi_195839599
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:34 schreef DW457 het volgende:

[..]

Naar Chinees voorbeeld? Ja, strak plan... :{
Je bedoelt dat land waar ze het wel onder controle hebben?

Natuurlijk pleit ik niet voor Chinese toestanden, qua continue surveillance van alle burgers. Maar dit soort asociaal teringtuig ben ik nu wel een keer klaar mee.
Ik wil ook weer gewoon uiteten kunnen, met hele familie af kunnen spreken etc. Hoe langer we dit soort asociaal gedrag laten gebeuren, hoe langer het duurt voordat we weer een beetje terug naar normaal kunnen. Ik ben het echt beu, en met mij velen.
pi_195839604
Voor dit feest danken wij Gretz, Redteam en andere lockdownroepers.
- verwijderd door admin -
pi_195839630
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je bedoelt dat land waar ze het wel onder controle hebben?

Natuurlijk pleit ik niet voor Chinese toestanden, qua continue surveillance van alle burgers. Maar dit soort asociaal teringtuig ben ik nu wel een keer klaar mee.
Ik wil ook weer gewoon uiteten kunnen, met hele familie af kunnen spreken etc. Hoe langer we dit soort asociaal gedrag laten gebeuren, hoe langer het duurt voordat we weer een beetje terug naar normaal kunnen. Ik ben het echt beu, en met mij velen.
Ja, dat land waar we deze ellende ook aan te danken hebben, dat land inderdaad.

Ik ben het ook beu en vind dit feest ook echt niet kunnen, maar geweld en heropvoedingskampen lijken mij niet de oplossing. Een goede boete zeker wel, maar de oorzaak hiervan gaat dieper.

Falend leiderschap vanaf de kant van de overheid, ministers die hun eigen regels niet naleven en daardoor de eigen positie hebben ondermijnd, staatshoofd die schijnt aan de situatie lijkt te hebben. Dit alles vervolgens ook nog aangevuld met een onderstroom van complotgekkies. Ja, met dat in het achterhoofd snap ik wel waar dit soort acties vandaan komen.
pi_195839631
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:38 schreef groenen het volgende:
Voor dit feest danken wij Gretz, Redteam en andere lockdownroepers.
Die waren toch niet verantwoordelijk voor de besmettingen?

Waren er geen besmettingen, was de lockdown niet nodig.
De besmettingen zijn het probleem, niet de maatregelen.
pi_195839673
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:42 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Die waren toch niet verantwoordelijk voor de besmettingen?

Waren er geen besmettingen, was de lockdown niet nodig.
De besmettingen zijn het probleem, niet de maatregelen.
O ja, dat is waar, Redteam ging het aantal besmettingen terugdringen naar 0, zodat discotheken en festivals weer door kunnen.
- verwijderd door admin -
  zondag 25 oktober 2020 @ 08:47:30 #33
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195839677
Is onderdeel van hun cultuur.

Nou, prima, beëindigd die hap. Er zijn nog 17 miljoen andere Nederlanders die daar niet stonden, dus je moet er ook weer niet teveel aandacht aan geven.
  zondag 25 oktober 2020 @ 08:48:05 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195839683
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:11 schreef DW457 het volgende:
Ja, want alles neerslaan met geweld is dé oplossing :')
Nergens lees ik in het artikel iets over geweld? Ik denk dat de feestgangers er helaas goed mee weggekomen zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195839697
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nergens lees ik in het artikel iets over geweld? Ik denk dat de feestgangers er helaas goed mee weggekomen zijn.
Was ook een reactie op de post van Nikonlover aka starstuiteraar.
pi_195839740
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Is er geen regel te bedenken dat eenieder die aangetroffen wordt bij zulke bijeenkomsten daarmee afstand doen van medische zorg? Als je de problemen opzoekt, moet je er een ander niet voor op laten draaien :)
Goed plan, moet dan ook gelden voor rokers, drinkers en mensen met overgewicht!
No bitch to me
pi_195839753
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:52 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Goed plan, moet dan ook gelden voor rokers, drinkers en mensen met overgewicht!
Art. 1 van de grondwet speelt hierbij wel parten...maar hey, kleinigheidje.
pi_195839846
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:53 schreef DW457 het volgende:

[..]

Art. 1 van de grondwet speelt hierbij wel parten...maar hey, kleinigheidje.
Het was ook sarcastische bedoeld. Als je iedereen die door eigen schuld in het ziekenhuis komt zorg gaat weigeren, dan kun je de helft van de ziekenhuizen wel sluiten...
No bitch to me
pi_195839875
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Alle regels die gesteld worden qua bijeenkomsten en samenscholing? Als je nu echt nog niet snapt dat het niet handig is met grote groepen bij elkaar te komen, heb je echt een zwakzinnig brein.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar daar staan boetes op, geen lijfstraffen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195839883
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Is er geen regel te bedenken dat eenieder die aangetroffen wordt bij zulke bijeenkomsten daarmee afstand doen van medische zorg? Als je de problemen opzoekt, moet je er een ander niet voor op laten draaien :)
Ja want zulke jongeren zorgen natuurlijk ook direct voor het overbelasten van de zorg :')
pi_195839944
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja want zulke jongeren zorgen natuurlijk ook direct voor het overbelasten van de zorg :')
Ja, die besmetten hun familie weer, en zo verbreidt een virus zich. Dat zou toch inmiddels wel bekend moeten zijn, zou je zeggen. 🙄
pi_195840031
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:52 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Goed plan, moet dan ook gelden voor rokers, drinkers en mensen met overgewicht!
en niet te vergeten alle 70 plussers en gehandicapten
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195840032
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, die besmetten hun familie weer, en zo verbreidt een virus zich. Dat zou toch inmiddels wel bekend moeten zijn, zou je zeggen. 🙄
Daarom zei ik volgens mij ook direct en niet indirect. Het was een reactie over het afstand doen van medische zorg ;) Daarnaast zouden jongeren die zulke feesten bezoeken wat meer in hun eigen leeftijdsbubbel moeten blijven, dus even niet te dicht bij ouders komen (als ze al uit huis wonen) en zeker niet bij opa's en oma's.
pi_195840068
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 09:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Daarom zei ik volgens mij ook direct en niet indirect. Het was een reactie over het afstand doen van medische zorg ;)
Door overbelasting van de zorg kunnen jongeren met niet Corona gerelateerde klachten ook minder snel gebruik maken van de zorg. Als deze bijvoorbeeld een auto-ongeluk krijgen, zouden ze dan achteraan aan kunnen sluiten, dat is wat hij bedoelt denk ik.
pi_195840072
en de volgende besmettingen "dichtbij" ondanks de strenge maatregelen:

mijn fysiothepeute

een familielid heeft contact gehad met naar later bleek een positief getest persoon, en nu voelt hij zich ook niet best.
daarna nog met collega's in de auto gezeten en een avondje bij een ander familielid.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195840460
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:12 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Laat die jongeren lekker gaan. Op school lopen ze met duizenden door elkaar, maar een lekker pilsje drinken in het weekend mag niet :')
Dit dus. En waarom mogen gristenen nog altijd met honderden tegelijk in een kerk psalmen opdreunen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:10:26 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195840468
Gaat prima met groepsimmuniteit dus.
pi_195840533
Lekker bezig mensen, volgende week weer. Alleen dan ff met de fiets komen en niet een lading taxi's bellen want dan kan je niet fatsoenlijk doorgaan
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 25 oktober 2020 @ 10:25:39 #49
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_195840582
Feestjes verbieden :')

Agentenwerk anno 2020 _O-

Laat die jongeren eens lol hebben ofzo. Alles moet draaien om het beschermen van kutbejaarden tegenwoordig.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195840616
"Boehoehoooeeee!!! Voor die stomme jongeren telt alleen hun eigenbelang!"

Waarom zouden die jongeren dan ook anders zijn dan al die andere groepen waarvoor het eigenbelang prevaleert boven het collectieve belang? Die jongeren hebben part noch deel gehad aan het kapot bezuinigen van de zorg door drie achtereenvolgende vvd-kabinetten, waarom zouden ze daar dan wel voor moeten boeten terwijl ze (vrijwel) niet door het virus getroffen worden?

Ik ben al lang geen tiener of twintiger meer, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik op die leeftijd waarschijnlijk ook gewoon de middelvinger had getoond aan de samenleving die er voor gekozen had wonen onbetaalbaar te maken en me met tienduizenden euro's studieschuld op te zadelen. De solidariteit was toen die beslissingen genomen werden ook in geen velden of wegen te bekennen. Waarom zou ik dan nu wel solidair moeten zijn?

Ik geef die jongeren groot gelijk met hun burgerlijke ongehoorzaamheid!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195840634
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Is er geen regel te bedenken dat eenieder die aangetroffen wordt bij zulke bijeenkomsten daarmee afstand doen van medische zorg? Als je de problemen opzoekt, moet je er een ander niet voor op laten draaien :)
Als ze dan met BCO ook achterhalen wie ze besmetten en dat ze voor de zorg van die mensen moeten betalen dan klinkt het als een goed plan. :P
pi_195840747
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:30 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als ze dan met BCO ook achterhalen wie ze besmetten en dat ze voor de zorg van die mensen moeten betalen dan klinkt het als een goed plan. :P
Geldt dat dan ook voor de mensen die enerzijds de Nederlandse bevolking in 25 jaar tijd met meer dan twee miljoen mensen hebben laten groeien en anderzijds meer dan duizend IC en andere ziekenhuisbedden wegbezuinigd hebben? Of zijn het weer alleen de burgers die boete moeten doen voor de gevolgen van dat stelselmatige en bewuste wanbeleid?

Wanneer je een samenleving afbreekt moet je niet verwonderd opkijken wanneer burgers egoïstisch gedrag gaan vertonen. Dan helpen loze spreuken als "we moeten er samen doorheen" niet meer. "Samen" is namelijk al jaren geleden bij het grofvuil gezet...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195841451
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dit dus. En waarom mogen gristenen nog altijd met honderden tegelijk in een kerk psalmen opdreunen?
precies, daar is de kans op besmetting een stuk groter. buiten is de kans op besmetting nihil
pi_195841497
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dan helpen loze spreuken als "we moeten er samen doorheen" niet meer.
Dat is gewoon politieke taal voor "ik bepaal de regels en jullie moeten allemaal luisteren".
pi_195841553
Kunnen we het niet zo doen dat alle jongeren gewoon preventief in een kamp worden gestopt? Bij de poort zetten we dan de mededeling dat ze hun vrijheid weer kunnen verdienen met gehoorzaamheid en arbeid.
pi_195841727
Engerd
pi_195841855
Het prachtige is natuurlijk dat dingen zo alleen maar langer duren dus volgend jaar geen of met minder mensen F1 geen ADE enz. En op een geven moment is de rek eruit en duurt het weer even voordat je een fatsoenlijk evenement hebt opgebouwd omdat de oude failliet zijn.
En al die feestgangers zijn te stom om even vooruit te kijken want de maatregelen gaan echt niet weg omdat sijnonze vrije tijd zelf willen besteden dat is de laatste zorg.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195841998
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Alle regels die gesteld worden qua bijeenkomsten en samenscholing? Als je nu echt nog niet snapt dat het niet handig is met grote groepen bij elkaar te komen, heb je echt een zwakzinnig brein.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom moeten ze zich aan die regel houden ?
Puur omdat het een regel is, of heeft die regel ook daadwerkelijk nut om het aantal doden en ziekenhuisopanmes terug te brengen ?

Voor zover ik kan zien was het allemaal buiten
Buiten is de kans op besmetting zowat nihil

Waar sterven de mensen bij bosjes ?
In de verpleeghuizen, waar de lucht soms zowat bezwangerd is met Corona en waar de medewerkers het virus van de een naar de andere bewoner brengen
En waar is in die 7 maanden nog geen agent of BOA geweest om te kijken of ze er alles aan doden om de besmettingen zo laag mogelijk te houden ?
Juist, in de verpleeghuizen....

En waarom gingen de agenten en BOA`s niet naar de verpleeghuizen om te controleren ?
Omdat dat niet hun opdracht was, en omdat mondkapjes tot een paar weken terug niet eens verplicht waren in de ouderenzorg (werd zelfs afgeraden)
Hersenloos volk zijn die agenten en BOA`s, want de coronamaatregelen die ze WEL handhaven, zoals de 1,5m en het samenscholingsverbod, dat zijn nu juist de zaken waar amper besmettingen wegkomen....
pi_195842016
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:29 schreef quirina het volgende:
Zo zijn er wel meer feestjes.
Bedrijfshaldance’s
Trappenhouseparties
PortiekParty
Boot feestjes
TunnelFun
Viaduct Fissa’s
Hossen in de bossen
Zuipketen

Het is niet goed.
Maar aan de andere kant.
Ze mogen wel met zijn allen op school elkaar aanhoesten met Corona.

Snapt u het nog?
Ja, want educatie gaat voor feestjes.
pi_195842065
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:44 schreef vipergts het volgende:
Het prachtige is natuurlijk dat dingen zo alleen maar langer duren dus volgend jaar geen of met minder mensen F1 geen ADE enz. En op een geven moment is de rek eruit en duurt het weer even voordat je een fatsoenlijk evenement hebt opgebouwd omdat de oude failliet zijn.
En al die feestgangers zijn te stom om even vooruit te kijken want de maatregelen gaan echt niet weg omdat sijnonze vrije tijd zelf willen besteden dat is de laatste zorg.
ADE gaat ook niet door met 100 besmettingen per dag. Dus dit is onzin.
- verwijderd door admin -
pi_195842167
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:57 schreef groenen het volgende:

[..]

ADE gaat ook niet door met 100 besmettingen per dag. Dus dit is onzin.
Nee maar met 100 besmettingen mag je wel naar de kroeg meer vrienden ontvangen. Nu mag er al weinig en wat denk je dat ze gaan doen als de cijfers dinsdag tegenvallen ik zal je een hint geven het is niet versoepelen omdat mensen hun uitjes zo missen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195842185
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
Als ze dan met BCO ook achterhalen wie ze besmetten en dat ze voor de zorg van die mensen moeten betalen dan klinkt het als een goed plan. :P
Maar dat doen ze dus nooit he

Wel lekker verontwaardigd doen als er veel mensen bij elkaar zijn, en dan flink bekeuringen uitdelen
Zoals laatst toen die Willem 2 supporters bij elkaar kwamen
Boel verontwaardiging, ook van de politiek, maar uiteindelijk bleek dat er amper extra besmettingen door waren, en als er extra besmettingen waren, dan kwam doordat ze elkaar voor en na die bijeenkomst hadden ontmoet in de horeca

Al vele malen zijn er anti-lockdownprotesten geweest die de burgemeester hard laat neerslaan omdat hij het doel van de demonstratie niet leuk vindt
Als excuus wordt dan aangedragen dat de demonstranten zich niet aan de coronaregels houden (1,5m afstand en samenscholing)
De politie fascisten van het Rutte regime drijven dan iedereen bij elkaar en slaan ze in een HTM stadsbus
Iedereen moet dicht bij elkaar staan, en daarna worden ze in de bus gepropt
Allemaal compleet tegenstrijdig met de coronaregels, dezelfde coronaregels als waarvoor de demonstratie zogenaamd beeindigd moet worden :')
https://nieuwsopbeeld.nl/(...)ehouden-in-den-haag/
Worden die mensen allemaal geregistreerd door de GGD, zodat daar BCO op gedaan kan worden bij een eventuele Coronabesmetting ?
Nee, natuurlijk niet....
pi_195842244
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:04 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee maar met 100 besmettingen mag je wel naar de kroeg meer vrienden ontvangen. Nu mag er al weinig en wat denk je dat ze gaan doen als de cijfers dinsdag tegenvallen ik zal je een hint geven het is niet versoepelen omdat mensen hun uitjes zo missen.
Goh, wat een feest. Denk dat de jeugd er toch voor kiest om thuis meer mensen te ontvangen en illegale feestjes te organiseren.

Blijkt ook wel, want hoe strenger de maatregelen tot nu toe, des te groter de toeloop en het animo voor illegale feesten.
- verwijderd door admin -
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:09:27 #64
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195842282
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom moeten ze zich aan die regel houden ?
Puur omdat het een regel is, of heeft die regel ook daadwerkelijk nut om het aantal doden en ziekenhuisopanmes terug te brengen ?

Voor zover ik kan zien was het allemaal buiten
Buiten is de kans op besmetting zowat nihil

Waar sterven de mensen bij bosjes ?
In de verpleeghuizen, waar de lucht soms zowat bezwangerd is met Corona en waar de medewerkers het virus van de een naar de andere bewoner brengen
En waar is in die 7 maanden nog geen agent of BOA geweest om te kijken of ze er alles aan doden om de besmettingen zo laag mogelijk te houden ?
Juist, in de verpleeghuizen....

En waarom gingen de agenten en BOA`s niet naar de verpleeghuizen om te controleren ?
Omdat dat niet hun opdracht was, en omdat mondkapjes tot een paar weken terug niet eens verplicht waren in de ouderenzorg (werd zelfs afgeraden)
Hersenloos volk zijn die agenten en BOA`s, want de coronamaatregelen die ze WEL handhaven, zoals de 1,5m en het samenscholingsverbod, dat zijn nu juist de zaken waar amper besmettingen wegkomen....
Ik zou daar niet zozeer de politie of BOA's de schuld van geven. Die 1,5m is ook gewoon amper te handhaven. Als ze daar echt sinds maart goed op gehandhaafd hadden zou nu bijna iedereen in Nederland een boete moeten hebben gehad. Want wie is nou echt sinds maart niet binnen 1,5 meter van een ander geweest? Maar het is natuurlijk makkelijker om 20 jarige feestgangers een boete te geven dan in een verzorgingstehuis alle bejaarden die geen 1,5m afstand van elkaar houden te gaan beboeten.

Het wordt maatschappelijk geaccepteerd dat ze met 40 agenten een illegaal feest in een bos oprollen maar als ze met 40 agenten een verzorgingstehuis zouden binnenvallen en daar boetes zouden gaan uitdelen zou door de media schande worden gesproken.

Al met al wordt er gewoon selectief gehandhaafd. Ze pakken bewust feesten en jongeren aan maar als 2 omatjes van 80 samen op een bankje zitten gaat geen enkele BOA een boete geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hahug13 op 25-10-2020 12:14:42 ]
pi_195842451
Je begrijpt mij verkeerd
Ik bekritiseer de politie niet omdat ze die 1,5m regel niet genoeg hebben gehandhaafd, maar juist omdat ze hem WEL handhaven
En ook al was de politie hier niet zo fanatiek daarmee als in andere landen; iedere bekeuring voor een 1,5m of samenscholing overtreding was er 1 te veel
Want die maatregel is volkomen onzinnig.

En de BOA`s en agenten WETEN dat die maatregel onzinnig is, want zelf hoeven ze zich niet aan die 1,5m te houden en dat doen ze dan ook al 7 maanden niet
En toch worden ze NIET massaal ziek, en zien we niet avond aan avond jammerende agenten en BOA`s in de talkshows over hun zieke en gestorven collega`s....
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:31:10 #66
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195842697
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:18 schreef bluemoon23 het volgende:
Je begrijpt mij verkeerd
Ik bekritiseer de politie niet omdat ze die 1,5m regel niet genoeg hebben gehandhaafd, maar juist omdat ze hem WEL handhaven
En ook al was de politie hier niet zo fanatiek daarmee als in andere landen; iedere bekeuring voor een 1,5m of samenscholing overtreding was er 1 te veel
Want die maatregel is volkomen onzinnig.

En de BOA`s en agenten WETEN dat die maatregel onzinnig is, want zelf hoeven ze zich niet aan die 1,5m te houden en dat doen ze dan ook al 7 maanden niet
En toch worden ze NIET massaal ziek, en zien we niet avond aan avond jammerende agenten en BOA`s in de talkshows over hun zieke en gestorven collega`s....
Je hebt gelijk. Maar BOA's en agenten moeten ook maar gewoon de wet handhaven zoals die er staat. Die mogen niet zelf bepalen welke wetten ze wel of niet belangrijk vinden. Als in het parlement besloten word dat binnen 1,5m van anderen komen verboden is dan hebben BOA's en agenten dat gewoon te handhaven. Daar hebben zij zelf niks aan te willen.

Maar ik denk dat het MvJ wel heel goed door heeft dat het averechts gaat werken als ze echt iedere Nederlander die de maatregelen gaan overtreed gaan aanpakken. Dus ze focussen zich maar op de jongeren die illegaal feesten want ja, daar is toch iedereen al boos op. En zij weten ook wel dat als de Telegraaf publiceert dat oma van 80 een boete heeft gekregen omdat ze haar kleindochter omarmde dat er gigantische ophef gaat ontstaan. Dus ze spelen het lekker safe.
pi_195842906
En ik wil dus dat die BOA`s en agenten de wet NIET handhaven (het is geen wet, het is een ongrondwettelijke noodverordening)

Zeg als BOA en agent gewoon "dit is onzin, hier werk ik niet meer aan mee"
Die lui hebben totaal niet door dat ze VOOR de bevolking moeten zijn, en niet TEGEN de bevolking zoals nu

Hele volksstammen juichen het toe als demonstraties opgebroken worden, illegale feesten hard neergeslagen worden en als er opgetreden wordt tegen samenscholing en 1,5m overtreding in de buitenlucht
Dat juichen ze toe omdat ze denken dat die mensen heel gevaarlijk bezig zijn, en de politie goed bezig zijn
Dat het risico op besmetting BUITEN zowat nihil is, en binnen erg groot is, dat is al 6 maand bekend
Maar de handhaving focust zich juist op buiten en niet op binnen, dat is volkomen absurd

Argumenten als "het is de wet" en "je moet luisteren naar de politie" daar kan ik helemaal niets mee
Want er zijn miljoenen mensen onderdrukt en vermoord met het wetboek in de hand
En ik heb geen enkele illusie dat de Nederlandse politie scrupules kent en terughoudend zal zijn als er nog veel hardere en ingrijpende handhaving wordt opgelegd vanuit Den Haag
Iedere agent is een potentieel gevaar voor de samenleving, want die doen domweg wat hun opgedragen wordt vanuit de politiek, ongeacht of het goed is voor de bevolking en het land
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:47:56 #68
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_195843021
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:42 schreef bluemoon23 het volgende:
En ik wil dus dat die BOA`s en agenten de wet NIET handhaven (het is geen wet, het is een ongrondwettelijke noodverordening)

Zeg als BOA en agent gewoon "dit is onzin, hier werk ik niet meer aan mee"
Die lui hebben totaal niet door dat ze VOOR de bevolking moeten zijn, en niet TEGEN de bevolking zoals nu
Dan zegt hun baas: Prima, ga dan maar naar huis en kom niet meer terug.
Want werkweigering is namelijk een geldige rede voor ontslag op staande voet. Dus ik kan wel begrijpen dat die mensen dat niet doen. Zij zijn namelijk ook gewoon mensen die rekeningen moeten betalen.
pi_195843078
Dan heb je wel moraal en je rug recht gehouden
Nu is het kleine beetje respect wat ik nog had voor BOA`s en agenten definitief verdwenen

Ik lach erom als er een agent in elkaar wordt geslagen, eigen schuld had je je maar niet tegen de bevolking moeten keren
pi_195843108
Alle 300 jongeren hadden een boete moeten krijgen, dat geld kan de gezondheidszorg goed gebruiken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_195843829
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Is er geen regel te bedenken dat eenieder die aangetroffen wordt bij zulke bijeenkomsten daarmee afstand doen van medische zorg? Als je de problemen opzoekt, moet je er een ander niet voor op laten draaien :)
Ok, maar zijn die personen dan ook uitgezonderd voor het betalen van de premie's van de ziektekostenverzekering en dat hun geen belastinggeld voor de zorg hoeven te betalen?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195843916
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
"Boehoehoooeeee!!! Voor die stomme jongeren telt alleen hun eigenbelang!"

Waarom zouden die jongeren dan ook anders zijn dan al die andere groepen waarvoor het eigenbelang prevaleert boven het collectieve belang? Die jongeren hebben part noch deel gehad aan het kapot bezuinigen van de zorg door drie achtereenvolgende vvd-kabinetten, waarom zouden ze daar dan wel voor moeten boeten terwijl ze (vrijwel) niet door het virus getroffen worden?

Ik ben al lang geen tiener of twintiger meer, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik op die leeftijd waarschijnlijk ook gewoon de middelvinger had getoond aan de samenleving die er voor gekozen had wonen onbetaalbaar te maken en me met tienduizenden euro's studieschuld op te zadelen. De solidariteit was toen die beslissingen genomen werden ook in geen velden of wegen te bekennen. Waarom zou ik dan nu wel solidair moeten zijn?

Ik geef die jongeren groot gelijk met hun burgerlijke ongehoorzaamheid!
Idd, waar zijn al die ouderen dan die zich druk maken om het leenstelsel voor jongeren en dat starters geen woning kunnen kopen? Of blijft het dan toch stiekem jammer en dat jongeren het maar zelf uit moeten zoeken?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_195844124
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:04 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nee maar met 100 besmettingen mag je wel naar de kroeg meer vrienden ontvangen. Nu mag er al weinig en wat denk je dat ze gaan doen als de cijfers dinsdag tegenvallen ik zal je een hint geven het is niet versoepelen omdat mensen hun uitjes zo missen.
Wauw je mag naar de kroeg waar je binnen je eigen vakje mag blijven zitten met 3 anderen aan een tafel en niet in contact mag komen met anderen. Geweldig feest zeg, waarom denk je dat er al zoveel huisfeestjes waren? De kroegen waren al vakkundig om zeep geholpen door de maatregelen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195844191
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:45 schreef Harlon het volgende:

[..]

Wauw je mag naar de kroeg waar je binnen je eigen vakje mag blijven zitten met 3 anderen aan een tafel en niet in contact mag komen met anderen. Geweldig feest zeg, waarom denk je dat er al zoveel huisfeestjes waren? De kroegen waren al vakkundig om zeep geholpen door de maatregelen.
First world problems...

Ik vind het gejank van een deel van de bevolking echt volstrekt misplaatst en tenenkrommend verwend.

We mogen nog altijd samenkomen (zij het met iets minder mensen).

We kunnen nog steeds naar de bioscoop, theater of gaan winkelen.

We kunnen nog steeds naar ons werk.

Als je nu al loopt te janken ben je echt niks gewend. Dat wordt wat met een daadwerkelijke lockdown.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_195844212
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

First world problems...

Ik vind het gejank van een deel van de bevolking echt volstrekt misplaatst en tenenkrommend verwend.

We mogen nog altijd samenkomen (zij het met iets minder mensen).

We kunnen nog steeds naar de bioscoop, theater of gaan winkelen.

We kunnen nog steeds naar ons werk.

Als je nu al loopt te janken ben je echt niks gewend. Dat wordt wat met een daadwerkelijke lockdown.
Geen enkele reden voor jongeren om zich aan deze maatregelen te houden, helemaal omdat het hun totaal niet raakt.

En ja leuk, voor de oudjes is er genoeg te doen, whooptido.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195844215
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:52 schreef Shreyas het volgende:
Alle 300 jongeren hadden een boete moeten krijgen, dat geld kan de gezondheidszorg goed gebruiken.
Waarom moeten ze een boete krijgen ?
Wie hebben ze besmet ?
Wat is de kans dat ze iemand besmetten en dat degene die ze besmetten daar uberhaupt ziek van wordt ?

Kijk, grote uitbraak in een verzorgingstehuis in Bergen
https://www.nhnieuws.nl/n(...)tbraak-en-drie-doden
quote:
Bij zorgcentrum Oudtburgh in Bergen is medisch personeel van Defensie bijgesprongen, omdat er een coronauitbraak is: vijftig van de negentig bewoners zijn besmet en twintig personeelsleden. De situatie in de regio is 'ongelooflijk ernstig' volgens de veiligheidsregio.
Wie ga je daar een bekeuring geven ?
De medewerkers die geen mondkapje droegen ?
De directie die niet goed oplette
Het bouwbedrijf dat de ventilatie ontwierp en waardoor het virus mogelijk verspreid is ?

Of ga je niemand een bekeuring geven omdat alles "volgens de regels" is gegaan ?
pi_195844244
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:52 schreef Shreyas het volgende:
Alle 300 jongeren hadden een boete moeten krijgen, dat geld kan de gezondheidszorg goed gebruiken.
Waarom moeten die jongeren ineens betalen voor de zorg terwijl onze regeringen in de voorbije jaren onder leiding van de vvd die stelselmatig kapot bezuinigd hebben? Laat ze gewoon een paar keer om 20:00 applaudisseren, dan is alles weer in orde.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 25 oktober 2020 @ 13:52:58 #78
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195844253
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

First world problems...

Ik vind het gejank van een deel van de bevolking echt volstrekt misplaatst en tenenkrommend verwend.

We mogen nog altijd samenkomen (zij het met iets minder mensen).

We kunnen nog steeds naar de bioscoop, theater of gaan winkelen.

We kunnen nog steeds naar ons werk.

Als je nu al loopt te janken ben je echt niks gewend. Dat wordt wat met een daadwerkelijke lockdown.
Mensen gaan toch op zoek naar manieren om wel hun sociale contacten te kunnen onderhouden.

Dat is gewoon een feit, dat zie je gebeuren. Je kan het er niet mee eens zijn, maar dat haalt het niet weg.

Deze week gaat zeer waarschijnlijk de nieuwe coronawet door de EK en dan ga je pas echt een toename aan huisfeesten krijgen.

Dus beter gaat de overheid alvast nadenken hoe ze dat soort sociale gelegenheden in de openbaarheid kunnen houden waar je nog maatregelen kunt treffen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195844284
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom moeten die jongeren ineens betalen voor de zorg terwijl onze regeringen in de voorbije jaren onder leiding van de vvd die stelselmatig kapot bezuinigd hebben? Laat ze gewoon een paar keer om 20:00 applaudisseren, dan is alles weer in orde.
De jongeren stemmen zelf net zo goed VVD en andere partijen die bezuinigen op zorg en andere publieke voorzieningen. Dus dat is geen argument.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_195844826
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De jongeren stemmen zelf net zo goed VVD en andere partijen die bezuinigen op zorg en andere publieke voorzieningen. Dus dat is geen argument.
Zoveel jongeren stemmen op zoveel partijen... al denk ik dat bij jongeren D66 en bvb GroenLinks populairder kunnen zijn. Ook FVD zou veel jongeren kunnen trekken. Ik ben ook 30 en stem geen VVD.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:20:17 #81
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_195844873
Zo dat zijn een hoop ballonnen!
Vast een verjaardag!
:')
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:22:38 #82
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195844929
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:45 schreef Harlon het volgende:

[..]

Wauw je mag naar de kroeg waar je binnen je eigen vakje mag blijven zitten met 3 anderen aan een tafel en niet in contact mag komen met anderen. Geweldig feest zeg, waarom denk je dat er al zoveel huisfeestjes waren? De kroegen waren al vakkundig om zeep geholpen door de maatregelen.
Ja, dit is natuurlijk wel een dingetje. Je kunt niet verwachten dat iedereen maar gewoon 2 jaar op z'n handen gaat zitten terwijl hij/zij niet eens besmet is.
pi_195845012
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, dit is natuurlijk wel een dingetje. Je kunt niet verwachten dat iedereen maar gewoon 2 jaar op z'n handen gaat zitten terwijl hij/zij niet eens besmet is.
Yup maar dat verwacht men dus wel, sterker nog degene die niet op hun handen blijven zitten worden uitgescholden want asociaal. Tja. Zorg dan voor legale alternatieven. Zo niet zal je dit soort dingen houden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195845062
We zijn telaat met handhaving ,er is geen weg terug ,Nederland faalt in alleopzichten de belasting betaler is weer de dupe
pi_195845110
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, dit is natuurlijk wel een dingetje. Je kunt niet verwachten dat iedereen maar gewoon 2 jaar op z'n handen gaat zitten terwijl hij/zij niet eens besmet is.
Ik heb eerlijk gezegd ook niet zo'n zin om uiteindelijk, na twee of drie jaar coronapandemie, in een postapokalyptische samenleving met een almachtige, verzuurd calvinistische overheid die middels een noodwet de macht gegrepen heeft, verzeild te zijn geraakt.

Als er nu al zo overdreven gereageerd wordt door overheid, media en een groot deel van de bevolking, wat staat er ons dan te wachten bij een échte pandemie of oorlog?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:31:48 #86
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195845170
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd ook niet zo'n zin om uiteindelijk, na twee of drie jaar coronapandemie, in een postapokalyptische samenleving met een almachtige, verzuurd calvinistische overheid die middels een noodwet de macht gegrepen heeft, verzeild te zijn geraakt.

Als er nu al zo overdreven gereageerd wordt door overheid, media en een groot deel van de bevolking, wat staat er ons dan te wachten bij een échte pandemie of oorlog?
Ik vind dan weer juist de overheid nog wel terughoudend in de maatregelen. De echte onderdrukkingsfetisjisten vind je bij groepen als het Red Team en op Twitter.
pi_195845251
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:32 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Idd, waar zijn al die ouderen dan die zich druk maken om het leenstelsel voor jongeren en dat starters geen woning kunnen kopen? Of blijft het dan toch stiekem jammer en dat jongeren het maar zelf uit moeten zoeken?
Het lijkt erop dat de solidariteit maar 1 richting op werkt onder het motto ''we moeten het samen doen''. Vervolgens gaat de rekening (in vrijwel ieder opzicht) voor een groter deel naar de jongere generaties.
pi_195845621
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ twitter ]

--------------
En ze hebben ze allemaal neergeknuppelt en een boete gegeven mag ik hopen?
Maar wie is er asociaal? De jeugd die onderling sociaal doet?
Of proberen we nu als maatschappij het niet-normale als normaal te herverpakken/verkopen? En wie het er niet mee eens is, ach die bestempelen we als mensen die niet sporen. Het is de wereld op z'n kop: Het is toch volkomen normaal dat de jeugd de behoefte heeft om samen te komen en feesten te organiseren.

We moeten met z'n allen waken dat we niet in een glijdende schaal komen waarbij voor- en tegenstanders nog verder verharden. En zoals je voorstelt ''neerknuppelen en boetes geven'' zou IMO alleen maar bijdragen aan die verharding - en daarmee verder afbreuk doen aan het draagvlak. Daarom vind ik je voorstel een slecht idee.
pi_195845866
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 13:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarom moeten die jongeren ineens betalen voor de zorg terwijl onze regeringen in de voorbije jaren onder leiding van de vvd die stelselmatig kapot bezuinigd hebben? Laat ze gewoon een paar keer om 20:00 applaudisseren, dan is alles weer in orde.
Dat moeten ze niet, ze moeten een boete betalen voor het overtreden van de regels. Dat geld voor de zorg is een leuke bijkomstigheid.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:55:12 #90
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_195845876
quote:
Ook deelt ze twee foto’s van de achtergelaten troep: flesjes, bekers en tasjes, maar vooral veel ballonnen
Schande :{
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_195848942
Zolang deze mensen niet keihard worden aangepakt (gasten boete, organisatie celstraf) blijven die feestjes doorgaan en is de hele corona-aanpak dweilen met de kraan open.
pi_195849031
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:35 schreef Sapstengel het volgende:
Zolang deze mensen niet keihard worden aangepakt (gasten boete, organisatie celstraf) blijven die feestjes doorgaan en is de hele corona-aanpak dweilen met de kraan open.
Ja, verdomme man. Kan ik nog langer niet naar restaurant of voetbalstadion.

Dit tuig moeten ze kk hard aanpakken, maar dat durven die slappe lulletjes rozenwater toch niet.
  zondag 25 oktober 2020 @ 16:58:35 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195849634
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, verdomme man. Kan ik nog langer niet naar restaurant of voetbalstadion.

Dit tuig moeten ze kk hard aanpakken, maar dat durven die slappe lulletjes rozenwater toch niet.
Nou nou nou
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195855461
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:46 schreef andatura het volgende:

[..]

Maar wie is er asociaal? De jeugd die onderling sociaal doet?
Of proberen we nu als maatschappij het niet-normale als normaal te herverpakken/verkopen? En wie het er niet mee eens is, ach die bestempelen we als mensen die niet sporen. Het is de wereld op z'n kop: Het is toch volkomen normaal dat de jeugd de behoefte heeft om samen te komen en feesten te organiseren.

We moeten met z'n allen waken dat we niet in een glijdende schaal komen waarbij voor- en tegenstanders nog verder verharden. En zoals je voorstelt ''neerknuppelen en boetes geven'' zou IMO alleen maar bijdragen aan die verharding - en daarmee verder afbreuk doen aan het draagvlak. Daarom vind ik je voorstel een slecht idee.
Dat draagvlak neemt sowieso al steeds verder af, steeds meer mensen zijn er klaar mee. Het is hooguit 't gedeelte dat risico loopt door het virus dat wil dat de boel op slot blijft, prima blijven die lekker binnen zitten.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_195855554
Twitteragenten :')
pi_195855606
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:34 schreef andatura het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat de solidariteit maar 1 richting op werkt onder het motto ''we moeten het samen doen''. Vervolgens gaat de rekening (in vrijwel ieder opzicht) voor een groter deel naar de jongere generaties.
Die al tot voorbij hun nek in de schulden gestoken worden om een opleiding te mogen volgen in een commerciele leerfabriek, mogen tweeverdienen om de royale overwaarde van de uitgewoonde keet van opoe op te hoesten, die steeds meer dienen te betalen voor steeds minder zorg en die waarschijnlijk nooit een pensioen zullen zien.

Van mijn part organiseren ze festivals door het hele land heen. Na jullie de zondvloed? Prima, komt eraan! :B w/ :W
pi_195855667
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:17 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat draagvlak neemt sowieso al steeds verder af, steeds meer mensen zijn er klaar mee. Het is hooguit 't gedeelte dat risico loopt door het virus dat wil dat de boel op slot blijft, prima blijven die lekker binnen zitten.
Onderschat het enorme deel makkelijk geintimideerde volgzamen niet. Types die zich maar wat graag een "befehl ist befehl" mentaliteit aanmeten zonder enig kritisch denkvermogen.
pi_195855782
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:54 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat moeten ze niet, ze moeten een boete betalen voor het overtreden van de regels. Dat geld voor de zorg is een leuke bijkomstigheid.
Nou, dan ga maar eens met de collectebus door de kerken waar ook dit weekend weer honderden gereformeerde egoïsten bij mekaar zaten te zingen. Want ze kunnen wel hun zuurste calvinistische gezicht opzetten en zich heel vroom voordoen, ook hun gedrag is gewoon door egoïsme gedreven. Zij zijn niets anders dan al die jongeren die willen feesten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195855976
quote:
10s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Die al tot voorbij hun nek in de schulden gestoken worden om een opleiding te mogen volgen in een commerciele leerfabriek, mogen tweeverdienen om de royale overwaarde van de uitgewoonde keet van opoe op te hoesten, die steeds meer dienen te betalen voor steeds minder zorg en die waarschijnlijk nooit een pensioen zullen zien.

Van mijn part organiseren ze festivals door het hele land heen. Na jullie de zondvloed? Prima, komt eraan! :B w/ :W
Dat zou dus exact mijn mening zijn als twintiger en nu, als late dertiger, heb ik nog altijd een vergelijkbare mening. Je kunt en mag van mij als burger niet van mij verlangen dat ik me ontzettend solidair en meelevend opstel in een samenleving die door de boven ons gestelden zó ingericht is dat ze alleen nog maar om egoïsme, egocentrisme, winstmaximalisatie en belasting- en verantwoordelijkheidsontdrukking voor de happy few draait.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195855988
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nou, dan ga maar eens met de collectebus door de kerken waar ook dit weekend weer honderden gereformeerde egoïsten bij mekaar zaten te zingen. Want ze kunnen wel hun zuurste calvinistische gezicht opzetten en zich heel vroom voordoen, ook hun gedrag is gewoon door egoïsme gedreven. Zij zijn niets anders dan al die jongeren die willen feesten.
Dat zijn ze wel want zij zitten binnen in een afgesloten ruimte te zingen en niet eens, een keer, op een feestje maar gewoon iedere zondag tig keer.
pi_195856058
quote:
10s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat zijn ze wel want zij zitten binnen in een afgesloten ruimte te zingen en niet eens, een keer, op een feestje maar gewoon iedere zondag tig keer.
Hun gedrag is, net als dat van de jongeren, gedreven door eigenbelang en egoisme. Er een gristelijk sausje overheen gieten maakt het echt niet nobeler of belangrijker dan met je vrienden op zaterdagavond een leuke tijd hebben.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195857041
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 08:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ twitter ]

--------------
En ze hebben ze allemaal neergeknuppelt en een boete gegeven mag ik hopen?
Gelukkig houdt Inge zich wel aan de adviezen :')

pi_195857109
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gelukkig houdt Inge zich wel aan de adviezen :')

[ afbeelding ]
Klap in het gezicht van de helden in de zorg! :'(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:24:26 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195857152
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Klap in het gezicht van de helden in de zorg! :'(
Dat dit kan in Nederland!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 25 oktober 2020 @ 22:25:47 #106
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195857183
.
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gelukkig houdt Inge zich wel aan de adviezen :')

[ afbeelding ]
Die zijn minderjarig dus dan mag het.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195857255
Grote politiemacht maakt einde aan rellen in de Schilderswijk. Hmm nee, dat was teveel gevraagd. Jongeren van eigen bodem die een beetje pret maken en niemand kwaad doen verder, die kan je wel lekker neerknuppelen. Hulde.
pi_195857456
quote:
10s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Die al tot voorbij hun nek in de schulden gestoken worden om een opleiding te mogen volgen in een commerciele leerfabriek, mogen tweeverdienen om de royale overwaarde van de uitgewoonde keet van opoe op te hoesten, die steeds meer dienen te betalen voor steeds minder zorg en die waarschijnlijk nooit een pensioen zullen zien.

Van mijn part organiseren ze festivals door het hele land heen. Na jullie de zondvloed? Prima, komt eraan! :B w/ :W
En dit inderdaad. De "na ons de zondvloed" generatie van voor 1960 kan hun zondvloed krijgen. Zijn er eindelijk weer huizen beschikbaar en zijn we van een enorme kostenpost verlost.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 25 oktober 2020 @ 23:03:14 #109
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_195858073
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nou, dan ga maar eens met de collectebus door de kerken waar ook dit weekend weer honderden gereformeerde egoïsten bij mekaar zaten te zingen. Want ze kunnen wel hun zuurste calvinistische gezicht opzetten en zich heel vroom voordoen, ook hun gedrag is gewoon door egoïsme gedreven. Zij zijn niets anders dan al die jongeren die willen feesten.
Je woont in Limburg staat in jouw profiel? Dan moet het voor jou wel even rijden zijn om grote gereformeerde kerken tegen te komen. ;) Maar snap wat je bedoeld. Katholieken zullen vaker kerkbezoek in deze tijden laten voor wat het is en bezoeken sowieso minder vaak de kerk dan gereformeerden.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')