Waarom moeten ze een boete krijgen ?quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:52 schreef Shreyas het volgende:
Alle 300 jongeren hadden een boete moeten krijgen, dat geld kan de gezondheidszorg goed gebruiken.
Wie ga je daar een bekeuring geven ?quote:Bij zorgcentrum Oudtburgh in Bergen is medisch personeel van Defensie bijgesprongen, omdat er een coronauitbraak is: vijftig van de negentig bewoners zijn besmet en twintig personeelsleden. De situatie in de regio is 'ongelooflijk ernstig' volgens de veiligheidsregio.
Waarom moeten die jongeren ineens betalen voor de zorg terwijl onze regeringen in de voorbije jaren onder leiding van de vvd die stelselmatig kapot bezuinigd hebben? Laat ze gewoon een paar keer om 20:00 applaudisseren, dan is alles weer in orde.quote:Op zondag 25 oktober 2020 12:52 schreef Shreyas het volgende:
Alle 300 jongeren hadden een boete moeten krijgen, dat geld kan de gezondheidszorg goed gebruiken.
Mensen gaan toch op zoek naar manieren om wel hun sociale contacten te kunnen onderhouden.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
First world problems...
Ik vind het gejank van een deel van de bevolking echt volstrekt misplaatst en tenenkrommend verwend.
We mogen nog altijd samenkomen (zij het met iets minder mensen).
We kunnen nog steeds naar de bioscoop, theater of gaan winkelen.
We kunnen nog steeds naar ons werk.
Als je nu al loopt te janken ben je echt niks gewend. Dat wordt wat met een daadwerkelijke lockdown.
De jongeren stemmen zelf net zo goed VVD en andere partijen die bezuinigen op zorg en andere publieke voorzieningen. Dus dat is geen argument.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom moeten die jongeren ineens betalen voor de zorg terwijl onze regeringen in de voorbije jaren onder leiding van de vvd die stelselmatig kapot bezuinigd hebben? Laat ze gewoon een paar keer om 20:00 applaudisseren, dan is alles weer in orde.
Zoveel jongeren stemmen op zoveel partijen... al denk ik dat bij jongeren D66 en bvb GroenLinks populairder kunnen zijn. Ook FVD zou veel jongeren kunnen trekken. Ik ben ook 30 en stem geen VVD.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De jongeren stemmen zelf net zo goed VVD en andere partijen die bezuinigen op zorg en andere publieke voorzieningen. Dus dat is geen argument.
Ja, dit is natuurlijk wel een dingetje. Je kunt niet verwachten dat iedereen maar gewoon 2 jaar op z'n handen gaat zitten terwijl hij/zij niet eens besmet is.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:45 schreef Harlon het volgende:
[..]
Wauw je mag naar de kroeg waar je binnen je eigen vakje mag blijven zitten met 3 anderen aan een tafel en niet in contact mag komen met anderen. Geweldig feest zeg, waarom denk je dat er al zoveel huisfeestjes waren? De kroegen waren al vakkundig om zeep geholpen door de maatregelen.
Yup maar dat verwacht men dus wel, sterker nog degene die niet op hun handen blijven zitten worden uitgescholden want asociaal. Tja. Zorg dan voor legale alternatieven. Zo niet zal je dit soort dingen houden.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dit is natuurlijk wel een dingetje. Je kunt niet verwachten dat iedereen maar gewoon 2 jaar op z'n handen gaat zitten terwijl hij/zij niet eens besmet is.
Ik heb eerlijk gezegd ook niet zo'n zin om uiteindelijk, na twee of drie jaar coronapandemie, in een postapokalyptische samenleving met een almachtige, verzuurd calvinistische overheid die middels een noodwet de macht gegrepen heeft, verzeild te zijn geraakt.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dit is natuurlijk wel een dingetje. Je kunt niet verwachten dat iedereen maar gewoon 2 jaar op z'n handen gaat zitten terwijl hij/zij niet eens besmet is.
Ik vind dan weer juist de overheid nog wel terughoudend in de maatregelen. De echte onderdrukkingsfetisjisten vind je bij groepen als het Red Team en op Twitter.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd ook niet zo'n zin om uiteindelijk, na twee of drie jaar coronapandemie, in een postapokalyptische samenleving met een almachtige, verzuurd calvinistische overheid die middels een noodwet de macht gegrepen heeft, verzeild te zijn geraakt.
Als er nu al zo overdreven gereageerd wordt door overheid, media en een groot deel van de bevolking, wat staat er ons dan te wachten bij een échte pandemie of oorlog?
Het lijkt erop dat de solidariteit maar 1 richting op werkt onder het motto ''we moeten het samen doen''. Vervolgens gaat de rekening (in vrijwel ieder opzicht) voor een groter deel naar de jongere generaties.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:32 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Idd, waar zijn al die ouderen dan die zich druk maken om het leenstelsel voor jongeren en dat starters geen woning kunnen kopen? Of blijft het dan toch stiekem jammer en dat jongeren het maar zelf uit moeten zoeken?
Maar wie is er asociaal? De jeugd die onderling sociaal doet?quote:Op zondag 25 oktober 2020 08:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ twitter ]
--------------
En ze hebben ze allemaal neergeknuppelt en een boete gegeven mag ik hopen?
Dat moeten ze niet, ze moeten een boete betalen voor het overtreden van de regels. Dat geld voor de zorg is een leuke bijkomstigheid.quote:Op zondag 25 oktober 2020 13:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom moeten die jongeren ineens betalen voor de zorg terwijl onze regeringen in de voorbije jaren onder leiding van de vvd die stelselmatig kapot bezuinigd hebben? Laat ze gewoon een paar keer om 20:00 applaudisseren, dan is alles weer in orde.
Schandequote:Ook deelt ze twee foto’s van de achtergelaten troep: flesjes, bekers en tasjes, maar vooral veel ballonnen
Ja, verdomme man. Kan ik nog langer niet naar restaurant of voetbalstadion.quote:Op zondag 25 oktober 2020 16:35 schreef Sapstengel het volgende:
Zolang deze mensen niet keihard worden aangepakt (gasten boete, organisatie celstraf) blijven die feestjes doorgaan en is de hele corona-aanpak dweilen met de kraan open.
Nou nou nouquote:Op zondag 25 oktober 2020 16:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, verdomme man. Kan ik nog langer niet naar restaurant of voetbalstadion.
Dit tuig moeten ze kk hard aanpakken, maar dat durven die slappe lulletjes rozenwater toch niet.
Dat draagvlak neemt sowieso al steeds verder af, steeds meer mensen zijn er klaar mee. Het is hooguit 't gedeelte dat risico loopt door het virus dat wil dat de boel op slot blijft, prima blijven die lekker binnen zitten.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:46 schreef andatura het volgende:
[..]
Maar wie is er asociaal? De jeugd die onderling sociaal doet?
Of proberen we nu als maatschappij het niet-normale als normaal te herverpakken/verkopen? En wie het er niet mee eens is, ach die bestempelen we als mensen die niet sporen. Het is de wereld op z'n kop: Het is toch volkomen normaal dat de jeugd de behoefte heeft om samen te komen en feesten te organiseren.
We moeten met z'n allen waken dat we niet in een glijdende schaal komen waarbij voor- en tegenstanders nog verder verharden. En zoals je voorstelt ''neerknuppelen en boetes geven'' zou IMO alleen maar bijdragen aan die verharding - en daarmee verder afbreuk doen aan het draagvlak. Daarom vind ik je voorstel een slecht idee.
Die al tot voorbij hun nek in de schulden gestoken worden om een opleiding te mogen volgen in een commerciele leerfabriek, mogen tweeverdienen om de royale overwaarde van de uitgewoonde keet van opoe op te hoesten, die steeds meer dienen te betalen voor steeds minder zorg en die waarschijnlijk nooit een pensioen zullen zien.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:34 schreef andatura het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de solidariteit maar 1 richting op werkt onder het motto ''we moeten het samen doen''. Vervolgens gaat de rekening (in vrijwel ieder opzicht) voor een groter deel naar de jongere generaties.
Onderschat het enorme deel makkelijk geintimideerde volgzamen niet. Types die zich maar wat graag een "befehl ist befehl" mentaliteit aanmeten zonder enig kritisch denkvermogen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:17 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat draagvlak neemt sowieso al steeds verder af, steeds meer mensen zijn er klaar mee. Het is hooguit 't gedeelte dat risico loopt door het virus dat wil dat de boel op slot blijft, prima blijven die lekker binnen zitten.
Nou, dan ga maar eens met de collectebus door de kerken waar ook dit weekend weer honderden gereformeerde egoïsten bij mekaar zaten te zingen. Want ze kunnen wel hun zuurste calvinistische gezicht opzetten en zich heel vroom voordoen, ook hun gedrag is gewoon door egoïsme gedreven. Zij zijn niets anders dan al die jongeren die willen feesten.quote:Op zondag 25 oktober 2020 14:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat moeten ze niet, ze moeten een boete betalen voor het overtreden van de regels. Dat geld voor de zorg is een leuke bijkomstigheid.
Dat zou dus exact mijn mening zijn als twintiger en nu, als late dertiger, heb ik nog altijd een vergelijkbare mening. Je kunt en mag van mij als burger niet van mij verlangen dat ik me ontzettend solidair en meelevend opstel in een samenleving die door de boven ons gestelden zó ingericht is dat ze alleen nog maar om egoïsme, egocentrisme, winstmaximalisatie en belasting- en verantwoordelijkheidsontdrukking voor de happy few draait.quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die al tot voorbij hun nek in de schulden gestoken worden om een opleiding te mogen volgen in een commerciele leerfabriek, mogen tweeverdienen om de royale overwaarde van de uitgewoonde keet van opoe op te hoesten, die steeds meer dienen te betalen voor steeds minder zorg en die waarschijnlijk nooit een pensioen zullen zien.
Van mijn part organiseren ze festivals door het hele land heen. Na jullie de zondvloed? Prima, komt eraan!![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |